Nostot nosturilla ei pomon mieleen

Anonyymi

Painavien esineiden nostoja työpöydälle / linjastolle tulee päivän aikana joitakin kymmeniä.
Homma on nopeaa kun ne heittää käsin. Haittapuolena on se että vain hieman keskimittaa lyhyempänä joudun nostamaan kappaleen muodosta johtuen todella korkealle käsiä koukistaen ja kohottamalla olkapäät korviin.

Viikonlopun aikana palautuu mutta keskellä viikkoa alkaa ranteissa, olkapäissä ja niskassa tuntumaan.
Minua tuuranneet (jotka olivat paljon pidempiä) eivät sitä jaksaneet kahta viikkoa kauempaa vaan lopettivat koska työ aiheutti heille suurta kipua. Itselläni on kai etuna se että olen harteikas. Tiedä sitten.
Tajusin että meillähän on varastossa siirrettävä nosturi. Aloin tekemään nostot sillä mutta pomoni kielsi nostolaitteen käytön liian hitaana ja haukkui laiskaksi.

Tässä on nyt mielestäni sellainen paikka että tässä ihminen rikkoo itsensä joten nosturi on tarpeellinen. En oikein vielä viitsisi eteenpäin alkaa viemään. Viitsi suututtaa pomoa enempää kun maksaa hyvin. Tosin terveyttä ei saa välttämättä saa takaisin.

Onko jollain kokemusta ja miten asia on hoidettu teillä?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten olisi lavat alle. Nostaminen on silloin helpompaa, kun korokkeen päältä nostelet. Aina voit ottaa yhteyttä työsuojeluviranomaisiin.Laissa on määräykset maksimi nostokuormille. Sinun tapauksessasi ne ylittyvät runsaasti, http://zr.fi/fc0WXJ

      • Anonyymi

        Siis joo tottakai esineet nostetaan siltä linjalta miltä ne tulee sellaiselle lavalle missä on pyörät ja niillä ne siirretään sinne toiselle pöydälle. Mutta tässä tapauksessa joutuu joka tapauksessa nostamaan ja liikuttelemaan sen verran että nosturi olisi todellakin tarpeen. Olen tietenkin kokeillut ja näin löytänyt edullisimman tavan tehdä työn koska olen sitä tehnyt jo muutaman vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joo tottakai esineet nostetaan siltä linjalta miltä ne tulee sellaiselle lavalle missä on pyörät ja niillä ne siirretään sinne toiselle pöydälle. Mutta tässä tapauksessa joutuu joka tapauksessa nostamaan ja liikuttelemaan sen verran että nosturi olisi todellakin tarpeen. Olen tietenkin kokeillut ja näin löytänyt edullisimman tavan tehdä työn koska olen sitä tehnyt jo muutaman vuoden.

        Outoa ettei pomosi ole ajatellut asiaa olleenkaan. Pomosi ajattelee ja toimii hyvin lyhytnäköisesti. Sinun on nyt tehtävä valinta terveytesi ja nykyisen työsi väliltä. Jompi kumpi. Jos viivyttelet liikaa päätöksenteossasi menetät terveytesi, työkuntosi ja myös nykyisen työsi. Menetät periaatteessa kaikki pelimerkkisi eli koko paketin. Pomosi ei kauaa katso terveytensä menettänyttä kaveria. Että sellainen pomo sinulla. Taitaa olla urakkatyötä. Sen takia hyvä liksa. Onko niin?


    • Anonyymi

      Ongelma on nyt sinun selkärangattomuus, tuolla asenteella olet kohta kirjaimellisesti selkärangaton kun joku välilevy hajoaa.

      Tuon takia itse kouluttauduin korkeammalle ja olen mielummin työtön kuin tekisin noita "fyysisiä heikkolahjaisten töitä", tarkoitan nyt siis töitä joihin ei vaadita muuta kuin fyysistä sietokykyä jne. Ihan arvokkaita töitä ovat muuten varmasti, mutta toi "työ_miesten" asenne on täysin naurettava ja itsetuhoinen.

      Siis että tingitään omasta/muiden turvallisuudesta rahan takia, ei vaadita suojavarusteita tai oikeita välineitä koska pelottaa pitää puoliaan tai että joku pitää vähemmän miehisenä.

      Nyt vaan sanot pomolle että herra/rouva kokeilee itse nostella noita päivän pari käsin, mutta minä käytän tästä lähtien nosturia koska se on turvallisempaa, tai teen asiasta kantelun eteenpäin. Mieluiten nauhoita keskustelu esim puhelimella ja jos pomo hommaa tuon takia kenkää, niin liiton avulla laittomasta irtisanomisesta korvaukset.

      Todella hölmöä rikkoa itsensä rahan takia tai narsistisen ja tyhmän ahneen pomon vuoksi. Itse olin joskus raksalla harjoittelussa ja lähdin vaan kalppimaan kun ei kuulema turvavarusteita tarvitse, kun niitä pyysin (korvatulpat lasit kypärä).

    • Anonyymi

      Työsi tuuraajat ne "pitkät kaverit" ymmärsivät melko nopeasti että itsensä rikkomishommaan ei ole syytä jäädä. Eivät halunneet ruveta työnsankariksi . Siksi sanoivat että paikat särkee kauheasti. Pari viikkoa heille riitti ja siinä se. Sinulle on syntynyt mielikuva että sinä pystyt ja muut luhistuvat tuossa raskaan tavaran nostotyössä. Työ joka on nyt nakitettu ja korvamerkitty ikuisesti sinulle kun muut eivät "pysty". Olet tehnyt samaa suht simppeliä duunia liian monta vuotta. On hyvä että lopultakin olet alkanut miettimään syvällisemmin työsi tarkoitusta ja etenkin omaa elämääsi, Toiseksensa mielikuva että saat työstäsi hyvää palkkaa on todennäköisesti harhaa. Älä bluffaa itseäsi. Ei se sinun pomosi näe sinussa muuta kuin itsellensä saamansa hyödyn. Pomosi ajattelee itsekkäästi vain itseänsä. Suosittelen että menet elämässäsi eteenpäin. Hakeudut heti uusiin hommiin kun se on mahdollista ja tilanne aukeaa. Jätät nykyiset pölhöduunisi. On pomosi ongelma löytää uusi höynäytettävä sankari nostohommiin linjalle, Rohkeutta. Mars eteenpäin. Hyviä vuosia.

    • Anonyymi

      Tästä syystä erityisesti kaupungin toimistohommiin pitää palkata rotevia, lihaksiksikkaita MIEHIÄ, jotta jaksaa nostaa paperipinoja korkealle ylös hyllyyn?

    • Anonyymi

      Ihmiset ovat firmojen mielestä vain kulutushyödykkkeitä jotka dumpataan heti kun kyselee terveytensä tai oikeuksiensa perään, maan tapa tämäkin!

      Duunari ei ole edes ihminen näiden paskiaisten mielestä.

    • Anonyymi

      Ei kannata kovin pitkään rehkiä tuollaisissa fyysisissä töissä. Kroppa kuluu ja menetettyä terveyttä ei sitten enää saa takaisin.
      Firmoilla on varastossaan lukemattomia selityksiä sille, miksei koneita tai muita apuvälineitä voi saada käyttöön vaan työläisen pitää raataa epäinhimillisen raskaissa fyysisissä töissä ilman apuvälineitä. Ne ovat vain tekosyitä. En tiedä saavatko yrittäjät tai pomot jotain sadistista tyydytystä nähdessään työläisen pinnistelevän voimiensa äärirajoilla mitättömien killinkien vuoksi vai mikä siinä on, ettei apuvälineitä voida järjestää työn helpottamiseksi?
      Työterveyshuoltokin on täysin kädetön lapanen tällaisen touhun edessä. Työterveyshuolto kun on yrityksen kustantama, niin samalla syntyy myös kiristystilanne, että jos työterveyshuolto alkaa kyselemään työntekijöiden etujen perään, yritys vaihtaa työterveyshuollon tarjoajaa.

      Liian pitkään itsekin raadoin eräällä tehtaalla, ja kaikki systeemit parannusehdotuksien tekemiseksi osoittautuivat olevan pelkkää teatteria ja silmänlumetta, mitään ei haluttu tehdä työn keventämiseksi.
      Otin lopputilin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe