Mihin aurinko hävisi?

Anonyymi

Laskeeko ja nouseeko aurinko vai minne se häviää ja mistä se tulee?

22

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysy Esko Kivikoskelta.

      • Anonyymi

        Kyllä!


    • Anonyymi

      Sehän on naulattu 5 tuuman nauloilla taivaankanteen ja maapallo se seilaa pilvessä joskus. Taivas on lasikuituista kupolia ja me uskoma johonkin fyysiseen rajattuun avaruuteen. Äärettömän suurta ja äärettömän pientä ja keskellä ihmiskunta.

    • Anonyymi

      Aurinko laskee mereen yöllä ja sammuu. Aamulla se syttyy uudestaan kun on jäänyt vähän kytemään.

      • Anonyymi

        Onneksi ei ole vielä sammunut kokonaan.


    • Lääkkeet, lääkkeet!

    • Täällä oppii aina uutta, kun lukee viestejä.

      • Anonyymi

        Mitähän Lumperi oppi uutta täältä? Nouseeko se aurinko? Tuuleeko kuussa? Tuleeko Kemistä vielä jalkapallokaupunki? Minä olen 50 vuotta kannattunut Kemin jalkapalloa ja kanattan edelleen. Toivotaan toivotaan toivotaan!!!


      • Anonyymi

        Täällä on tehostettu oppimäärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän Lumperi oppi uutta täältä? Nouseeko se aurinko? Tuuleeko kuussa? Tuleeko Kemistä vielä jalkapallokaupunki? Minä olen 50 vuotta kannattunut Kemin jalkapalloa ja kanattan edelleen. Toivotaan toivotaan toivotaan!!!

        Aurinko on punanen sisältä. Kuussa tuulee punasia aurinkotuulia. Kemissä on hyviä hiihtäjiä ainaki. Toivossa on hyvä ellää sano.....


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Aurinko on punanen sisältä. Kuussa tuulee punasia aurinkotuulia. Kemissä on hyviä hiihtäjiä ainaki. Toivossa on hyvä ellää sano.....

        Minkä värisiä ne hiihtäjät on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä värisiä ne hiihtäjät on?

        Valakoihosia on hiihtäjät.


    • Anonyymi

      Aurinko ei osaa laskea . Nousua ei tarvi kun ei nuku. Palaa se osaa ja käydä itsensä kanssa ydinsotia. Siinä Putinille mallia.

    • Anonyymi

      Auringon värinen Trump on laskenut

    • Anonyymi

      Siis mitä onko Kemissä paistanut joskus aurinko? Yleensä kun kyseisen kylän ohitse menee niin kovin on tumma taivas ja tuo tuoksu ikimuistoinen joka tulee ympäröivistä tehtaista vai itse Kemiläisistä.

    • Anonyymi

      Kyllä aurinko nousee aamulla maamme toiselta reunalta. Sitten se liukuu taivaankantta pitkin toiselle reunalle. Yksi se menee maalättymme alapuolelle ja tönäisee kuun liikkeelle samoille raiteille.

      Aamulla taasen kuu tönäisee auringon liikkeelle ja kaikki alkaa alusta. Tähdet ovat kiinnitetty kupoliin valaisemaan kuun matkaa, koska se on niin paljon himmeämpi kuin aurinko.

      Talvi johtuu siitä, kun kuu pienemmällä massalla hidastuu aina kerran vuodessa, joten sitten yöt kestävät kauemmin. Tämä tietenkin hidastaa auringonkin kiertoa ja sen takia se taasen liikkuu kesällä niin hitaasti ja päivät ovat pitkiä.

      • Anonyymi

        Näkkyykö aurinkokellon aika kuun valossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkkyykö aurinkokellon aika kuun valossa?

        Näkkyy. Siinä on aurinkosähköllä toimiva tauluvalo.


    • Anonyymi

      Aurinkoa näkee kuussakin ja marsissa.

    • Anonyymi

      Kuu kääntää aina takapuolensa maasta pois päin.

      • Anonyymi

        on surkea keli liekö olemassakaan enää


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe