Kumppanin kanssa? Vai tekeekö vaan se kumppanisi koska olet huono kokki?
Teettekö ruokaa yhdessä
38
<50
Vastaukset
Kumppani tekee mielellään ruokaa. Hän kokeilee uusia reseptejä ja viihtyy keittiössä. Kuulemma ruuanlaitto on terapeuttista ja poistaa stressiä.
Minusta ei ole hellapoliisiksi. Olen se saamaton, laiska ja huono kotikokki. En viihdy hämmentämässä patoja ja kattiloita. Tietysti teen, jos on pakko, mutta en pidä siitä.
Mielummin siivoan, järjestelen paikkoja ja luuttuan lattioita. Mielestäni se on terapeuttista.- Anonyymi
Minusta terapeuttista on autolla ajelu tai asuntovaunuilu
- Anonyymi
Meikäläinen kyllä mielummin kokkaisi ja leipoisi, jos joku siivoaisi ja järjestelisi, kun siivoaminen ei meikäläisen mieluisinta hommaa, vaikka siivottava on, muuten on roskia joka puolella ja kun ei ole ketään muuta, niin on itse hommat tehtävä.
Erikoista vaan, että se siivouspäivä tuntuu tulevan niin nopeasti ja tuntuu, että juurihan siivosin, vaikka kerran viikossa siivoan.
Minä innostuin nyt kokkaamaan ja leipomaan erilaisia reseptejä, kun niihin samoihin ruokiin alkaa jo kyllästyä.
Vaatiihan se vähän vaivaa, jos jonkun uuden ruoka ohjeen mukaan tekee ruokaa, että hankkii kaupasta raaka-aineet.
Aasialaista ruokaa ajattelin alkaa kokkaamaan. Tosin ei ihan muutamaan päivään tarvi, kun lohikeittoa tein reilun litran, että siitä syö muutaman päivän, mutta sen jälkeen vois kokeilla.
Kerran kokeilin naudanliha suikaleita ja siihen tuli monenlaista mukaan, kuten seesamöljyä, vihreää/punaista paparikaa ja en kaikkea muista, mutta oli erikoinen ja hieno maku, varsinkin seesamöljy teki lihan maun maukkaaksi.
Maksakastiketta pitäisi kyllä tehdä jokupäivä, viimeksi tein sitä monta vuotta sitten ja se on tosi herkullista, kun tekee kastikkeen ja ohjeen mukaan.
Kouluaikaisesta maksakastikkeesta oli vaan huonoja muistoja, ei ollut läheskään niin hyvää, kuin mitä olen itse tehnyt.
Kouluajan maksakastikkeesta jäivät porkkananpalat mieleen ja maksa ei silloin maistunut hyvälle.
Juustokakut on tosi herkullisia, pitäs alkaa tekeen niitä ja eri makuisia.
t. Ätmi toteaa Anonyymi kirjoitti:
Minusta terapeuttista on autolla ajelu tai asuntovaunuilu
Onhan se terapeuttista, kun maisemat vaihtuu ja on vapaus valita, mihin suuntaan haluaa kääntää asuntovaunun nokan. On kuin olisi ikuisella lomalla, eikä huolet paina. :)
Anonyymi kirjoitti:
Meikäläinen kyllä mielummin kokkaisi ja leipoisi, jos joku siivoaisi ja järjestelisi, kun siivoaminen ei meikäläisen mieluisinta hommaa, vaikka siivottava on, muuten on roskia joka puolella ja kun ei ole ketään muuta, niin on itse hommat tehtävä.
Erikoista vaan, että se siivouspäivä tuntuu tulevan niin nopeasti ja tuntuu, että juurihan siivosin, vaikka kerran viikossa siivoan.
Minä innostuin nyt kokkaamaan ja leipomaan erilaisia reseptejä, kun niihin samoihin ruokiin alkaa jo kyllästyä.
Vaatiihan se vähän vaivaa, jos jonkun uuden ruoka ohjeen mukaan tekee ruokaa, että hankkii kaupasta raaka-aineet.
Aasialaista ruokaa ajattelin alkaa kokkaamaan. Tosin ei ihan muutamaan päivään tarvi, kun lohikeittoa tein reilun litran, että siitä syö muutaman päivän, mutta sen jälkeen vois kokeilla.
Kerran kokeilin naudanliha suikaleita ja siihen tuli monenlaista mukaan, kuten seesamöljyä, vihreää/punaista paparikaa ja en kaikkea muista, mutta oli erikoinen ja hieno maku, varsinkin seesamöljy teki lihan maun maukkaaksi.
Maksakastiketta pitäisi kyllä tehdä jokupäivä, viimeksi tein sitä monta vuotta sitten ja se on tosi herkullista, kun tekee kastikkeen ja ohjeen mukaan.
Kouluaikaisesta maksakastikkeesta oli vaan huonoja muistoja, ei ollut läheskään niin hyvää, kuin mitä olen itse tehnyt.
Kouluajan maksakastikkeesta jäivät porkkananpalat mieleen ja maksa ei silloin maistunut hyvälle.
Juustokakut on tosi herkullisia, pitäs alkaa tekeen niitä ja eri makuisia.
t. Ätmi toteaaSiivoamisessa ja järjestelemisessä voi samalla siivota ja organiseerata omia ajatuksiaan. Siinä myös mieli puhdistuu. En tykkää, jos joku on korvan juuressa jäkättämässä ja haluamassa jotain. Haluan keskittyä ja paneutua.
Voidaan vaikka sanoa, että se on minulle samalla sellainen meditointihetki. Hermolepoa.
Vaikka en pidä ruuanlaitosta, niin tykkään joskus leipoa. Esim. joulun alla leivon useamman pellillisen pipareita. Niistä saa ihanan jouluisen tuoksun ja tunnelman kotiin.
Juustokakkua en ole vielä yrittänyt. Se kuulostaa liian haastavalta. Siinä taitaa olla aika suuri epöonnistumisprosentti. En myöskään leivo sämpylöitä (enää).
Aasialaisesta ruuasta tuli mieleen. Minulla on jo pitemmän aikaa ollu Kookoscurry resepti jemmassa. Ehdotin miehelle, mutta hän ei ole vielä innostunut asiasta. Ehkä mun pitää itse alkaa väsäämään sitä. Se on vähän monimtkainen. Siinä on uusia ja outoja mausteita. Ne pitää vaan löytää ensin.
Noh, yritän vielv suostutella tuota kotikokkia, jos se vaikka innostuisi... :)
Aika erikoinen kysymys näin sinkkupalstalle.
Mutta ymmärrän...- Anonyymi
Porukoista täällä ei ole puoletkaan sinkkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porukoista täällä ei ole puoletkaan sinkkuja.
Miehistä ei yksikään.
- Anonyymi
Itse olen aina kokannut, toki omasta tahdosta. Tykkään keittiöhommista. Toki jos joskus löytyisi uusi kumppani, niin olisihan se kiva nähdä mieskin kokkailemassa.
- Anonyymi
Nakit ja muusi
Kahdessa kokissa on yks liikaa.
Oon aina satsannut siihen, että nainen osaa laittaa valkkarin jäähtymään ja keittää potut.
Minä hoidan kalat.
Ja kumpikaan ei sotkeennu toistensa juttuihin, niin hyvin menee.- Anonyymi
Pelkässä Essussa kokkaavaa miestä olis kiva katsella ☺️
- Anonyymi
En ole koskaan tehnyt yhdessä sapuskaa. Se on joko tai. Jos minä teen, ei muilla ole asiaa keittiöön ennen kun ruoka on valmis. Jos jotkut toiset on tehnyt, olen antanut työrauhan heillekin.
- Anonyymi
Sen opin jo lapsuudessa; kaksi kokkia samassa keittiössä on liikaa. Kävisi hermoon jos toinen siinä pyörisi tiellä.
- Anonyymi
Ruokaa tehdään yksin ja yhdessä.
- Anonyymi
Sinkkuna saa syödä kaikki mitä tekee ja varsikin herkullisen ruuan saa syödä ite, kun ei ole kumppania vonkaamassa, että älä kaikkea syö, mä halua vähintään puolet.
Sit jos meet töihin ja työpaikalla odotat kotiinpääsyä, et saat herkutella, niin kotiin päästyä avaat jääkaapin oven ja herkut on syöty.
- Anonyymi
Minä tekisin kyllä mielelläni ruokaa tyttö eli naiskaverin kanssa, koska itsekin harrastelen erilaisia omia herkullisa omia reseptejä.
- Anonyymi
No mitäs jos sovetaisitte kumppaninne kanssa, joilla kunppani on, että nainen menee pöydälle makaamaan ja mies kuorruttaa naisen hunajalla ja suklaalla.
Sen jälkeen mies nuoleskelee naisen hunajasta ja suklaasta. - Anonyymi
Nainen tuo rahat ja ruoat pöydälle perheissä, tätähän Sanna Marin ajaa, asiaa, mies voi ryypiskellä kaljaa, tissutella, Sanna tuo rahaa ja tekee ruoat pöytään, ja uusia pelejä jopa Playstation 5 tulee jo aamiaseksi ja uusia ohjaimia ja pelejaä.
- Anonyymi
Exä ei kauheasti tykännyt, kun lapsienkin mielestä, iskä tekee parempaa ruokaa.
Hänelle olikin tärkeää päästä sanomaan virheistä.
Eihän ilkeä tarkoittanut aina olla, mut hänen vanhempansa olivat ilkeitä, sieltä opittu, kuten mauton ruokakin.
Tosta lohikeittoviestistä...
Jos lohikeitosta haluaisi aasialaistyylistä, lähtisin ehkä kookosmaidosta ja punaisesta currysta liikkeelle. Sipulia , ruohosipulia, korianteria vähän sekaan, kalaliemestä tulee suola.
Arkisempi aasialainen, aasialaista kala (nam bla) tai osterilientä. sipulia lohta, kaalia, chiliä. Monasti aasiassa se kala keitetään kokonaisena ja siitä sitten revitään itselle sopivia paloja omalle lautaselle.
Tosin valkoinen kala sopii näihin paremmin. Esim. puna-ahven. - Anonyymi
Jos meillä joku ylipäätään kokkaa, se olen minä.
Ja sitä tapahtuu harvoin. Asun yksin niin että jos syödä aion pitää ihan itse jotain suuhuni haalia, pääasiassa kasvispihvejä joita ystäväni tekee erittäin hyviä minullekin, tai sitten jotain hyvin helppoa muuta kasvisruokaa. Usein valmista haen vegaaniravintolasta.
Kumppanini on kissa joten hän ei kokkaa sitäkään vähää. Eikä tarvitse hänelle myöskään kokata, sen kun avaan kissanruokapurkin.
Nimim. hullu kissatäti - Anonyymi
Olen huono kokki eli osaava joutuu tekemään ja jos ei osaa ollaan nälässä.
- Anonyymi
Just syötiin täällä ja minä miehenä kokkasin kanaa paistettuna ja paistettuja perunoita, salaattia
- Anonyymi
Ja sitten tulit kiireellä Sinkut-palstalle, hienoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten tulit kiireellä Sinkut-palstalle, hienoa!
Et taida olla ihan varma pitääkö naisesi siitä kanasta
ja perunoista tai kenties, onko salaatissa jotain sanomista...😂 no tervetuloa sinkkuihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida olla ihan varma pitääkö naisesi siitä kanasta
ja perunoista tai kenties, onko salaatissa jotain sanomista...😂 no tervetuloa sinkkuihin.Älkää sinkut sekottako. Aloituksessa kysyttiin laitatko ruokaa kumppanin kanssa.
Nykytiedon mukaa sinkulla ei ole kumppania.
Sinkku on yksin oleva ihminen.
Ihmettelenkin kun täällä puhutaan kuin parisuhteissa olisitte, vaikka sinkuoksi itseänne sanotte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää sinkut sekottako. Aloituksessa kysyttiin laitatko ruokaa kumppanin kanssa.
Nykytiedon mukaa sinkulla ei ole kumppania.
Sinkku on yksin oleva ihminen.
Ihmettelenkin kun täällä puhutaan kuin parisuhteissa olisitte, vaikka sinkuoksi itseänne sanotte.Sinkut palstalla saa olla vaikka olisi parisuhteessa. Parisuhde palstalla saa olla, vaikkei olisi parisuhdetta.
No oon tehnyt kumppanien kanssa ja erikseen puolin jos toisin ruokaa.
Yhdessähän on kiva puuhastella ja varsinkin sit sen perään nassuttaa yhdessä turisten kaikkea kivaa.
Kyllä osaan laittaa sellaista perusruokaa ihan hyvin. Muksut tykkää ja syö kaikkea mun laittamaa, joten en mä huono kokki ole. Itseasiassa tyttö kerran söi puoli lautasta mun tekemää ruokaa ja kohta kysyi, että eikös miehet ole yleensä huonoja laittamaan ruokaa? Vastasin, että ei, vaan se on stereotyyppinen oletus. Tyttö sanoi aha ja että mun ruuat on sata kertaa parempia kun äitin mössöt ja jatkoi lautasen tyhjennystä. Kylläpä hiveli mieltä. 😀- Anonyymi
Sinä osaat kyllä tehdä hyvää arkiruokaa, maistuvia ja näyttäviä, se on totta. Sun kanssa ei nälkään jää kukaan 🌼
Anonyymi kirjoitti:
Sinä osaat kyllä tehdä hyvää arkiruokaa, maistuvia ja näyttäviä, se on totta. Sun kanssa ei nälkään jää kukaan 🌼
Joo. Ja kyllä hoituu kaikki muutkin kotihommat laidasta laitaan. Minusta ihmisen kannattaa osata vähän kaikkea jollain tavalla, niin ei mee sormi suuhun, jos ei kukaan muu ole tekemässä. 😊
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. Ja kyllä hoituu kaikki muutkin kotihommat laidasta laitaan. Minusta ihmisen kannattaa osata vähän kaikkea jollain tavalla, niin ei mee sormi suuhun, jos ei kukaan muu ole tekemässä. 😊
Kyllä, pätee kaikkeen.
- Anonyymi
Tuksa on hyvä kokki ja minä keskinkertainen. Meillä jako on ollut niin että toinen pilkkoo toisen ohjeilla ja toinen kokkailee.
Mä teen parempaa pottumuusia ja färssilihapullaa, tuksa on haka melkein missä vain. - Anonyymi
Minkä kumppanin kanssa. Palstalaisista 99.99% on kumppanittomia.
Yksin tai lasten kanssa. Kumppani tekee samoin, yksin tai lasten kanssa.
- Anonyymi
Kumppani on innokas kokeilemaan uutta, löytää vähän väliä reseptejä tai ideoita joita mielellään testailee. Ite tykkään leipoa ja tehdä suht perussafkaa. Molemmat mieluusti hyörii kyökissä itekseen kun on oma vuoro kokkailla, toki välillä on kiva saada lisäkädet apuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872