9 päivässä on LIIAN VÄHÄN!!!!!!

Anonyymi

Eikö tuohon tulisi puuttua heti, ettei jo huonossa asemassa olevia laiteta työkokeiluihin 9€

144

3249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä pitäisi puuttua. Ei varmaan motivoi työtöntä mennä turhiin työkokeiluihin, kun jo enemmän kuin 9€ menee matkakuluihin! Tämähän on täyttä nöyryyttämistä!!! ja saa työttömän aseman entistä huonommaksi, kun maksaa enemmän kulkea työhön kuin siitä palkkaa saa!!! Tämä ei ole sitä kannattavaa työtä jollaista työn kuuluu olla!
      Tähän pitäisi saada lakialoite ja 50000 nimeä, että kuntouttavat ja työkokeilut tulisi olla kannattavaa ja motivoivaa!!! Mitään näin hullua ei työtöntä kohtaan voi olla kun laitetaan tekemään työtä josta saa koko päivältä 9€. Kaikenkukkuraksi työpaikkaa ei edes saa vaikka olisi ollut vuoden ilmaistyötä tekemässä ja näyttänyt osaamisensa. Tilalle otetaan uusi nöyryytettävä. Tämä on laitonta ja tästä pitää heti lähettää valitus EU tuomioistuimelle!

      • Anonyymi

        Eikös tämä 9 euron kulukorvaus päivässä tee tuntipalkaksi joku 1-2 euroa, eli todella alhainen ja ei todellakaan kata edes matkakuluja, saatika puhumattakaan muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä 9 euron kulukorvaus päivässä tee tuntipalkaksi joku 1-2 euroa, eli todella alhainen ja ei todellakaan kata edes matkakuluja, saatika puhumattakaan muista.

        Jos tähän orjatyöhön pakotetaan, tuleeko karenssi jos ei suostu työkokeiluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tähän orjatyöhön pakotetaan, tuleeko karenssi jos ei suostu työkokeiluun?

        Mikäli Työllistymissuunnitelmassa on maininta työkokeilusta ja tästä kieltäytyy niin saa karenssin heti. Tämän takia työllistymissuunnitelmaan ei kannata hyväksyä työkokeilua, eikä kuntouttavaa työtoimintaa.


      • Anonyymi

        9e päivässä on liian vähän kulukorvaus on ollut vain 9e päivässä jo 10 vuotta sitten! Onko se edes laillista että kulukorvauus on 9e päivässä kaikista mahdollisista töistä ei ole senttiäkään noussut???

        Tästä kannattaisi ottaa yhteyttä poliitikkoihin ja hallitukseen!! Sekä laittaa kansalaisäänestys vireille!

        Kun olin erittäin vaativassa työkokokeilussa asiantuntijanimikkeellä yhdessä toimistossa takomassa rahaa työkokeiluyritykselle sain tuon saman summan 9e päivässä itse ja silloin TE toimiston palkkaama kurssin järjestäjä sai tekemästäni työstä 10 000e, onko se oikein? Koen että olin orja. Sitten minun jälkeen tuli toinen orja taas hienolla nimikkeellä 9e päivässä töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli Työllistymissuunnitelmassa on maininta työkokeilusta ja tästä kieltäytyy niin saa karenssin heti. Tämän takia työllistymissuunnitelmaan ei kannata hyväksyä työkokeilua, eikä kuntouttavaa työtoimintaa.

        Ihan kaikkeen tulee vuosittaiset indeksikorotukset miksei 9e kulukorvaukseen?


    • Anonyymi

      eihän se nyr 9 eur ole päivässä. Sen päälle tulee työttömyyskorvaukset, asumistuet ja toimeentulotuet.

      • Anonyymi

        No kyllä se periaatteessa on 9e, koska nuo tuet saa muutenkin pelkkänä työnhakijana.

        Ja työttömyyskorvaus on nimenomaan korvaus siitä, että valtiossa ei ole kaikille töitä ja jotkut joutuu olemaan ilman, eikä niinkään työttömää syyllistävä almu.

        Eikä läheskään kaikki saa/hae toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa moni seikka, itsekin saan vaan asumistuen työttömyyskorvauksen noin 850-900e joka menee kokonaisuudessaan pelkkiin kiinteisiin kuluihin (vuokra, netti, sähkö, vesi, puhelin 160€ opintolainan takaisinmaksua) Ja olen yliopistosta tänäkeväänä valmistunut, todellakin menisin töihin vaan puolessa vuodessa ei ole yhteenkään haastatteluun edes päässyt koska Suomessa ei ole töitä lähes ollenkaan, siis sellaisia joihin pääsee ilman suhteita vastavalmistuneena.

        Kysymys kuuluu, menisitkö itse oikeisiin töihin sitten ~1000-1200€ palkalla, ilman oikeutta asumistukeen/muuhun (koska ne on jo "palkassa")?

        Koska lähes aina nuo on oikeita töitä, itsekin olen pari kertaa ollut ja ihan samaa tein kuin palkalliset, ja usein vielä paremmin koska muut oli niin vanhoja tai leipääntyneitä.

        Se on 100% faktaa että valtio ja yritykset hyväksikäyttää ihmisiä 9e töissä.

        Reilu korvaus olisi esim 50% normaalin työntekijän palkasta, koska kyllä nyt harjoittelija/kuntoutuja sen edestä kykenee tekemään vähintään.

        tai minimissään 5€/h tukien päälle.

        Naurettavaa tuo ihmisten työttömien kadehtiminen, eivätkä kuitenkaan itse luovu töistään ja anna sitä jollekin työttömälle.

        Lisäksi työmarkkinoilla 75-85% paikoista menee jo töissä oleville, samoten kuin saman verran on suhteilla jaettavia piilotöitä. Niin onko se työttömän vika jos ei koulutuksesta huolimatta kelpaa töihin?

        Miten saat töitä, jos pitää olla töissä että saa töitä?

        Ja alemman tason paikat ei palkkaa paremmin koulutettuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se periaatteessa on 9e, koska nuo tuet saa muutenkin pelkkänä työnhakijana.

        Ja työttömyyskorvaus on nimenomaan korvaus siitä, että valtiossa ei ole kaikille töitä ja jotkut joutuu olemaan ilman, eikä niinkään työttömää syyllistävä almu.

        Eikä läheskään kaikki saa/hae toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa moni seikka, itsekin saan vaan asumistuen työttömyyskorvauksen noin 850-900e joka menee kokonaisuudessaan pelkkiin kiinteisiin kuluihin (vuokra, netti, sähkö, vesi, puhelin 160€ opintolainan takaisinmaksua) Ja olen yliopistosta tänäkeväänä valmistunut, todellakin menisin töihin vaan puolessa vuodessa ei ole yhteenkään haastatteluun edes päässyt koska Suomessa ei ole töitä lähes ollenkaan, siis sellaisia joihin pääsee ilman suhteita vastavalmistuneena.

        Kysymys kuuluu, menisitkö itse oikeisiin töihin sitten ~1000-1200€ palkalla, ilman oikeutta asumistukeen/muuhun (koska ne on jo "palkassa")?

        Koska lähes aina nuo on oikeita töitä, itsekin olen pari kertaa ollut ja ihan samaa tein kuin palkalliset, ja usein vielä paremmin koska muut oli niin vanhoja tai leipääntyneitä.

        Se on 100% faktaa että valtio ja yritykset hyväksikäyttää ihmisiä 9e töissä.

        Reilu korvaus olisi esim 50% normaalin työntekijän palkasta, koska kyllä nyt harjoittelija/kuntoutuja sen edestä kykenee tekemään vähintään.

        tai minimissään 5€/h tukien päälle.

        Naurettavaa tuo ihmisten työttömien kadehtiminen, eivätkä kuitenkaan itse luovu töistään ja anna sitä jollekin työttömälle.

        Lisäksi työmarkkinoilla 75-85% paikoista menee jo töissä oleville, samoten kuin saman verran on suhteilla jaettavia piilotöitä. Niin onko se työttömän vika jos ei koulutuksesta huolimatta kelpaa töihin?

        Miten saat töitä, jos pitää olla töissä että saa töitä?

        Ja alemman tason paikat ei palkkaa paremmin koulutettuja

        Samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se periaatteessa on 9e, koska nuo tuet saa muutenkin pelkkänä työnhakijana.

        Ja työttömyyskorvaus on nimenomaan korvaus siitä, että valtiossa ei ole kaikille töitä ja jotkut joutuu olemaan ilman, eikä niinkään työttömää syyllistävä almu.

        Eikä läheskään kaikki saa/hae toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa moni seikka, itsekin saan vaan asumistuen työttömyyskorvauksen noin 850-900e joka menee kokonaisuudessaan pelkkiin kiinteisiin kuluihin (vuokra, netti, sähkö, vesi, puhelin 160€ opintolainan takaisinmaksua) Ja olen yliopistosta tänäkeväänä valmistunut, todellakin menisin töihin vaan puolessa vuodessa ei ole yhteenkään haastatteluun edes päässyt koska Suomessa ei ole töitä lähes ollenkaan, siis sellaisia joihin pääsee ilman suhteita vastavalmistuneena.

        Kysymys kuuluu, menisitkö itse oikeisiin töihin sitten ~1000-1200€ palkalla, ilman oikeutta asumistukeen/muuhun (koska ne on jo "palkassa")?

        Koska lähes aina nuo on oikeita töitä, itsekin olen pari kertaa ollut ja ihan samaa tein kuin palkalliset, ja usein vielä paremmin koska muut oli niin vanhoja tai leipääntyneitä.

        Se on 100% faktaa että valtio ja yritykset hyväksikäyttää ihmisiä 9e töissä.

        Reilu korvaus olisi esim 50% normaalin työntekijän palkasta, koska kyllä nyt harjoittelija/kuntoutuja sen edestä kykenee tekemään vähintään.

        tai minimissään 5€/h tukien päälle.

        Naurettavaa tuo ihmisten työttömien kadehtiminen, eivätkä kuitenkaan itse luovu töistään ja anna sitä jollekin työttömälle.

        Lisäksi työmarkkinoilla 75-85% paikoista menee jo töissä oleville, samoten kuin saman verran on suhteilla jaettavia piilotöitä. Niin onko se työttömän vika jos ei koulutuksesta huolimatta kelpaa töihin?

        Miten saat töitä, jos pitää olla töissä että saa töitä?

        Ja alemman tason paikat ei palkkaa paremmin koulutettuja

        Minä otin melkein täyden opintolainan ja takisin maksu oli vain 40 € / kk tasalyhennyserälainana. Mutta täällä speksillä maksan lainaani takaisin yli 15 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se periaatteessa on 9e, koska nuo tuet saa muutenkin pelkkänä työnhakijana.

        Ja työttömyyskorvaus on nimenomaan korvaus siitä, että valtiossa ei ole kaikille töitä ja jotkut joutuu olemaan ilman, eikä niinkään työttömää syyllistävä almu.

        Eikä läheskään kaikki saa/hae toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa moni seikka, itsekin saan vaan asumistuen työttömyyskorvauksen noin 850-900e joka menee kokonaisuudessaan pelkkiin kiinteisiin kuluihin (vuokra, netti, sähkö, vesi, puhelin 160€ opintolainan takaisinmaksua) Ja olen yliopistosta tänäkeväänä valmistunut, todellakin menisin töihin vaan puolessa vuodessa ei ole yhteenkään haastatteluun edes päässyt koska Suomessa ei ole töitä lähes ollenkaan, siis sellaisia joihin pääsee ilman suhteita vastavalmistuneena.

        Kysymys kuuluu, menisitkö itse oikeisiin töihin sitten ~1000-1200€ palkalla, ilman oikeutta asumistukeen/muuhun (koska ne on jo "palkassa")?

        Koska lähes aina nuo on oikeita töitä, itsekin olen pari kertaa ollut ja ihan samaa tein kuin palkalliset, ja usein vielä paremmin koska muut oli niin vanhoja tai leipääntyneitä.

        Se on 100% faktaa että valtio ja yritykset hyväksikäyttää ihmisiä 9e töissä.

        Reilu korvaus olisi esim 50% normaalin työntekijän palkasta, koska kyllä nyt harjoittelija/kuntoutuja sen edestä kykenee tekemään vähintään.

        tai minimissään 5€/h tukien päälle.

        Naurettavaa tuo ihmisten työttömien kadehtiminen, eivätkä kuitenkaan itse luovu töistään ja anna sitä jollekin työttömälle.

        Lisäksi työmarkkinoilla 75-85% paikoista menee jo töissä oleville, samoten kuin saman verran on suhteilla jaettavia piilotöitä. Niin onko se työttömän vika jos ei koulutuksesta huolimatta kelpaa töihin?

        Miten saat töitä, jos pitää olla töissä että saa töitä?

        Ja alemman tason paikat ei palkkaa paremmin koulutettuja

        Työkokeilua tarvitsee tehdä päivässä vain 4-6 tuntia ja enempää ei saa tehdä. Eli jos sellaiseen haluaa niin kannattaa vaatia työnantajlta vain 4 tunnin päivä niin tuntipalkka on suurempi.

        Mutta minä en pidä asiaa silti minään kovin kannattavana juttuna taloudellisesti. Ja kannatan laikialoitetta että ylläpitokorvaus nostettaisiin edes 5 € / tunti kohdille. Se olisi sama kuin jokin kaupan myyjän palkka ilman koulutusta silloin kun on puhe oikeasta työsuhteesta. Mutta kuitenkin jo 1 € vähemmän tunnilta kuin kouluttomattoman myyjän palkka on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se periaatteessa on 9e, koska nuo tuet saa muutenkin pelkkänä työnhakijana.

        Ja työttömyyskorvaus on nimenomaan korvaus siitä, että valtiossa ei ole kaikille töitä ja jotkut joutuu olemaan ilman, eikä niinkään työttömää syyllistävä almu.

        Eikä läheskään kaikki saa/hae toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa moni seikka, itsekin saan vaan asumistuen työttömyyskorvauksen noin 850-900e joka menee kokonaisuudessaan pelkkiin kiinteisiin kuluihin (vuokra, netti, sähkö, vesi, puhelin 160€ opintolainan takaisinmaksua) Ja olen yliopistosta tänäkeväänä valmistunut, todellakin menisin töihin vaan puolessa vuodessa ei ole yhteenkään haastatteluun edes päässyt koska Suomessa ei ole töitä lähes ollenkaan, siis sellaisia joihin pääsee ilman suhteita vastavalmistuneena.

        Kysymys kuuluu, menisitkö itse oikeisiin töihin sitten ~1000-1200€ palkalla, ilman oikeutta asumistukeen/muuhun (koska ne on jo "palkassa")?

        Koska lähes aina nuo on oikeita töitä, itsekin olen pari kertaa ollut ja ihan samaa tein kuin palkalliset, ja usein vielä paremmin koska muut oli niin vanhoja tai leipääntyneitä.

        Se on 100% faktaa että valtio ja yritykset hyväksikäyttää ihmisiä 9e töissä.

        Reilu korvaus olisi esim 50% normaalin työntekijän palkasta, koska kyllä nyt harjoittelija/kuntoutuja sen edestä kykenee tekemään vähintään.

        tai minimissään 5€/h tukien päälle.

        Naurettavaa tuo ihmisten työttömien kadehtiminen, eivätkä kuitenkaan itse luovu töistään ja anna sitä jollekin työttömälle.

        Lisäksi työmarkkinoilla 75-85% paikoista menee jo töissä oleville, samoten kuin saman verran on suhteilla jaettavia piilotöitä. Niin onko se työttömän vika jos ei koulutuksesta huolimatta kelpaa töihin?

        Miten saat töitä, jos pitää olla töissä että saa töitä?

        Ja alemman tason paikat ei palkkaa paremmin koulutettuja

        Kysymys kuuluu, menisitkö itse oikeisiin töihin sitten ~1000-1200€ palkalla, ilman oikeutta asumistukeen/muuhun (koska ne on jo "palkassa")?

        Koska lähes aina nuo on oikeita töitä, itsekin olen pari kertaa ollut ja ihan samaa tein kuin palkalliset, ja usein vielä paremmin koska muut oli niin vanhoja tai leipääntyneitä.

        Se on 100% faktaa että valtio ja yritykset hyväksikäyttää ihmisiä 9e töissä.

        Reilu korvaus olisi esim 50% normaalin työntekijän palkasta, koska kyllä nyt harjoittelija/kuntoutuja sen edestä kykenee tekemään vähintään.

        tai minimissään 5€/h tukien päälle.

        -_---
        Allekirjoitan täysin tämän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkokeilua tarvitsee tehdä päivässä vain 4-6 tuntia ja enempää ei saa tehdä. Eli jos sellaiseen haluaa niin kannattaa vaatia työnantajlta vain 4 tunnin päivä niin tuntipalkka on suurempi.

        Mutta minä en pidä asiaa silti minään kovin kannattavana juttuna taloudellisesti. Ja kannatan laikialoitetta että ylläpitokorvaus nostettaisiin edes 5 € / tunti kohdille. Se olisi sama kuin jokin kaupan myyjän palkka ilman koulutusta silloin kun on puhe oikeasta työsuhteesta. Mutta kuitenkin jo 1 € vähemmän tunnilta kuin kouluttomattoman myyjän palkka on.

        Kaikkissa TE toimiston rekrykoulutuksissa vaaditaan 8h työpäivää 6kk ajalta, ei siinä voi sanoe että teen vain puoltapäivää sellaisesta tulis karenssi !!! Juuri noista rekrykoukutuksista nuo järjestäjöt ottaa itselleen isot rahat tekemästäsi työstä! Haloo tajuutko missä mennään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkissa TE toimiston rekrykoulutuksissa vaaditaan 8h työpäivää 6kk ajalta, ei siinä voi sanoe että teen vain puoltapäivää sellaisesta tulis karenssi !!! Juuri noista rekrykoukutuksista nuo järjestäjöt ottaa itselleen isot rahat tekemästäsi työstä! Haloo tajuutko missä mennään?

        Tajuan kyllä mistä puhun sillä olen nähyt TE-toimiston sopimukset missä valitaan 4-6 tuntia päivässä ja se miten monta päivää viikossa tehdään. Tämä siis työkokelun kanssa ja työvoimakoulutukset ovat eriasia. Ja itse olen ollut vain työvoimakolutuksissa johin olen itse vapaaehtoisesti hakenut ja minulle ei ole sellaisia koskaan määrätty TE-toimistossa suoraan. Eikä työkokeluakaan. Olisin myös halunnut 2-vuoden työelmäkuntoukseen, mutta KELA:sta tuli lappu, että olen heidän mukaan satojen lääkärin B- ja C-lausuntojen takia liian sairas ja kuntoutushekmukseni hylättiin ja minut pistettiin lopullisesti eläkeelle, joten nyt ei tarvii enää koskaan olla TE-palveluiden pompotuksen alla eikä teetää lisää B-lausuntoja lääkärillä.


    • Anonyymi

      Kyse matka korvauksesta ja voi kokeilla helpoiten olisiko jokin toimiala itselle ok. Työttömyyden ei pidä olla koko elämän johtotähtenä ikuisten avustusten varassa eläen/ kituen/ itsemääräämisoikeuksien minimillä!...

      On myös tilanteita jos ei ole kovinkaan kummoista kokemusta mistään työstä, niin tämän kautta voisi saada sitä merkittävästi helpommin kuin pääsy firmaan sisään muilla sopimuksilla!

      Tämä 9€/pv ei ole tarkoitettu koko elämän mittaiseksi vaan ravistelua hetkellisesti elämän arjen todellisuuteen, että työtä tekemällä pääsee itse määrittämään elämäänsä merkittävästi paremmin.

      Hyvin onnistunut työharjoittelu voi poikia työpaikan josta saa aina paremmin palkkaa kuin työttömänä. Itsenäisyys on oikeasti melkoinen pääoma itselle joka mahdollistaa.

      Työkokeilussa tietysti joutuu ihmisten ilmoille sieltä kämpän nurkasta ja se ilmeisesti ahdistaa lähinnä poikia ja joitain miehiä? Naiset ja tytöt eivät nurkkiin jää , heillä on asenne pärjätä omillaan! Ottakaa oppia naisista, he arvostavat itsenäisyyttään!

      • Anonyymi

        On vapaaehtoista työkokeilua jonka voi itse järjestää, vaikka muutamaksi tunniksi viikossa. Tiedoksi että kaikki TE toimiston työvoima ja rekrykoulutukset joissa on työvelvoite vaatii kuitenkin sen 8h päivässä tuolla 9e päiväpalkalla joka on liian pieni ja joka aiheuttas ongelmia siinä että eöukut ovat korkeammat kuin 10v sitten ja indeksikorotusta ei ole näkynyt. Ei kukaan tietenkään pelkkien tukien varassa tahdo elää, mutta heikon työtilanteen vuoksi voi joutua useammassa jaksossa näihin tilanteisiin
        Tästä työstä työnantajat maksaa kuitenkin esim 1400e kk:ssa ainoastaan kurssien järjestäjille jolloin se joka töissä on saa vaan 9e käteen päivässä josta pitää maksaa julkiset kuluvälineet ja ruokailut, eikö se ole hyväksikäyttöä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vapaaehtoista työkokeilua jonka voi itse järjestää, vaikka muutamaksi tunniksi viikossa. Tiedoksi että kaikki TE toimiston työvoima ja rekrykoulutukset joissa on työvelvoite vaatii kuitenkin sen 8h päivässä tuolla 9e päiväpalkalla joka on liian pieni ja joka aiheuttas ongelmia siinä että eöukut ovat korkeammat kuin 10v sitten ja indeksikorotusta ei ole näkynyt. Ei kukaan tietenkään pelkkien tukien varassa tahdo elää, mutta heikon työtilanteen vuoksi voi joutua useammassa jaksossa näihin tilanteisiin
        Tästä työstä työnantajat maksaa kuitenkin esim 1400e kk:ssa ainoastaan kurssien järjestäjille jolloin se joka töissä on saa vaan 9e käteen päivässä josta pitää maksaa julkiset kuluvälineet ja ruokailut, eikö se ole hyväksikäyttöä???

        Mä olin joskus kokeillut kevyt yrittäjyttä ja teikin sen kautta jotain pikku taskuraa. Sellaisiin haasteelisiin tilanteisiin joduin muutaman kerran, että joku todella innostunut hakia lähetti minulle hakemuksen Työvoimakolutukseen johon kuului myös palkaton harjoittelu niin soppereissä luki että mun pitää omasta pusistä maksaa koulutuslaitokselle 900 € / kk eikä pennin jenniä harjoittelijalle. Se mikä tässä on pointti, niin kevytyritys ei ole oikea yritys ja en voi tällaista sopimusta allekirjoittaa itse ja tätä taas työtön ulkomaalainen hakia ei tajua. Vaikka puukin kohtalaisen hyvin suomea. Niin mielellään keksin jokin valkoisen valheen sitten miksi ei voida ottaa. Koska on liian vaikeaa selittää tietämättömälle mikä on kevytyritys. Tämä oli kuitenkin aikaa kun vielä kevytyrittäjä oli TyeL-vakuutettu palkan saaja mutta onneksi lähdin tästä hommasta käveleen ajoissa niin minua ei katsottu YEL-vakuutetuksi yrittäjäksi ja näin olisi sitten menneyt kaikki tuet.


    • Anonyymi

      Työkokeilu on periaatteessa hyvä keino tukea työllistymistä, mutta sen ei saisi viedä palkkatöitä pois. Ei ole järkeä, että ihminen tekee vuodesta toiseen pelkästään tuella ihan oikeita töitä, josta muut saavat palkkaa. Kun meillä on eri alojen kesken epätasa-arvoa palkkojen suhteen, niin ei saisi vielä entisestään edistää epätasa-arvoa työtätekevien kesken. Työ kuuluu kaikille.

      • Anonyymi

        Miksi työllistämistä pitää "tukea"?

        Mistä lähtien siihen että tekee töitä on tarvittu jotain saatanan TUKEA?

        Töitä TEHDÄÄN ja siitä pitää maksaa kohtuullinen palkka. Niin yksinkertaista se on.

        Missä vaiheessa työnteosta tehtiin näin julmetun monimutkaista rakettitiedettä? Töihin meneminenkin on niiiiiin vaikeaa että siihen tarvitaan oikein tukea.

        On ollut sairas mieli heillä ketkä tämän jo vuosikymmeniä kestäneen työllistämisperseilyn alunperin keksivät.


    • Anonyymi

      Esimerkki:

      Työmarkkinatuki: 538 euroa /kk
      Asumistuki: 280 euroa/kk
      Kulukorvaus 9 euroa /20 päivää: 180 euroa/kk

      Yhteensä:

      998 euroa kuukaudessa.

      Edellä mainitulla summalla pitäisi tehdä 30h viikossa ilman että kertyy eläkettä, ei saa työkokemusta, ei ole oikeutettu työterveyshoitoon ja lomapäiviä ei kerry!

      Vuokra, laskut pitää maksaa itse & samoin elintarvikkeet ym.

      Käykö kateeksi?

      • Anonyymi

        Oli systeemi mikä tahansa, niin osa porukasta ei vaan pärjää. Elämässä on voittajia ja häviäjiä. Vaikka antaisit miljoonan häviäjälle, niin vuoden kuluttua ei olisi mitään jäljellä.

        Anna miljoona voittajalle, niin se työllistää kymmeniä ihmisiä ja takoo tulosta. Tälle ollaan sitten kateellisia. Suomi, mikä ihana tekosyy olla luuseri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli systeemi mikä tahansa, niin osa porukasta ei vaan pärjää. Elämässä on voittajia ja häviäjiä. Vaikka antaisit miljoonan häviäjälle, niin vuoden kuluttua ei olisi mitään jäljellä.

        Anna miljoona voittajalle, niin se työllistää kymmeniä ihmisiä ja takoo tulosta. Tälle ollaan sitten kateellisia. Suomi, mikä ihana tekosyy olla luuseri.

        Tosi mustavalkoista ajattelua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi mustavalkoista ajattelua...

        Niin on. Miljoonalla elää aika kauan ilman tukia jos ei hölmöile ja osta vimeisistään liian kallista urheiluautoa. 1 milj. € saa aikas monta sijoiutuskaksioita ja vielä enemmän sijoitusyksiötiä ja ne puolestaan tuovat rahaa niiden omistajalle aika ison summan per kk. Jos on järkevä niin 1 milj. € saa n. 4 kpl kaksioita ja ne voi vuokrata suhteellisenkin hyvällä kk-hinnalla ja voi jopa tuoda n. 4000 € / kk tulot asuntojen omistajalle. Jos ei mene vain ostamaan 5 asutoa niin n. 200000 € pitäisi vielä jäädä rahaakin säästöön ja jos ei paljon tuhlaille niin 20000 € pitäisi riittää 20-vuodeksi ilman mitään tukia mutta toiki vaati sen, että elää yhtä köyhää elämää mitä työtön juotuu elämään.

        Jos 1 milj. € rahalla taas menee perustamaan yrityksen sellainen henkilö, joka ei onnistu saamaan tarpeeksi asiakkaita yritykselleen niin jos menee palkkaileen työn tekijöitä niin ei 1 milj. € montaakaan vuotta kestä ja yritys menee taaatusti konkurssiin.


    • Anonyymi

      Itse en saa mitään muitakuin työmarkkinatuen eli n500 käteen kuussa. Omistan vanhan asunnon jossa on asumiskustannuksia. Nyt minut määrättiin työkokeiluun 9€ päivässä. En omista autoa ja kävellen pitäisi lähteä monen kilometrin päähän ja olen tuki ja liikuntasairas mutta ellen suostu menee tuo 500 euron korvaus jolla tultava toimeen. En usko saavani töitä työkokeilun kautta sillä olen ollut ainoastaan yhdellä työnantajalla elämäni aikana ja firma lopetti. Olen 54vv uotias mies ja kouluja ei tullut käytyä peruskoulun jälkeen. Kuka palkkaa kysyn vaan? Kiukuttaa kun aina näissä jutuissa mainitaan, että työttömät saa sitä ja sitä asumistukea tms... EI SAA! riippuu täysin työttömästä, mutta kukaan ei tunnu tajuavan, että meitä on paljon jotka ei saa mitään muuta tukea kuin tuon n 500 kuussa USKOKAA JO!

      • Anonyymi

        Ite just tipuin ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle, joka on tosi pieni. En vois itekään kuvitella, että tekisin 6-8 h päivässä tuollaisella korvauksella, jos kerta työkokeilua ei seuraa oikea työsuhde. Miksei sitä voida maksaa ihan palkkaa, vaikka vain muutamista tunneista päivässä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hyvää tekee liikkua paranee tukielin yms sairaudet eihän sitä tiedä voi hyvinkin saada kokeiluissa uutta intoa eikä se työpaikka työttömän luokse kävele 9e on vain matkakulu korvaus sitä pitäisikin enemmän tuoda esille Toisaalta työnantajille nämä kokeilijat tuovat vain lisää töitä heitä pitää opastaa ja ohjeistaa jollei työ ole todella yksinkertaista vaikkapa paperin silppuamista tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite just tipuin ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle, joka on tosi pieni. En vois itekään kuvitella, että tekisin 6-8 h päivässä tuollaisella korvauksella, jos kerta työkokeilua ei seuraa oikea työsuhde. Miksei sitä voida maksaa ihan palkkaa, vaikka vain muutamista tunneista päivässä?

        Jossittelut pitää lopettaa ja niskasta itseä kiinni ja töihin vaan kuten muutkin.

        Kaikkityö kelpaa -idealla ja siitä sitten parantelemaan työpaikkaa jos aikomus elättää joskus itseä ja saada itsemääräämisoikeudet itselle!!!

        Tuo 9€ on 180€ puhtaana käteen työttömyyskorvauksen lisänä joka mahdollistaa!
        Ei tarkoita että teet palkatun työntekijän tuntimääriä, mutta se mahdollisuus näyttää hetki firmalle että työhalujakin on.

        Parituntia on ihan ok päivittäinen "työ määrä"!

        Palkkasuhde vaatii sopimuksen sekä erinäiset lisämaksut yritykselle, kuten terveyspalvelut, työvaateet, vuosiloma kertymät jne. Kyseessä matalankynnyksen idea työnantajalle ottaa vastaan työtön kokeiluun.

        On väärin ajatella asiaa siten, että työnantaja käyttää tilannetta väärin ja vaihtaa loputtomasti uusia kokeilevia tilalle. Kyllä toiminnan idea perustuu toimivaan ryhmään ei loputtomaan uudelleen opettamiseen joka syö voimavaroja yrityksen toiminnasta.

        Uskokaapa vain että työttömissä on paljon näitä "lapsenmielisiä" jotka eivät tajua että mitä se työ tarkoittaa ja ovat firmoissa "päivähoidossa"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite just tipuin ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle, joka on tosi pieni. En vois itekään kuvitella, että tekisin 6-8 h päivässä tuollaisella korvauksella, jos kerta työkokeilua ei seuraa oikea työsuhde. Miksei sitä voida maksaa ihan palkkaa, vaikka vain muutamista tunneista päivässä?

        Firmat jotka ottaa työkokeilijoita eivät oikeesti palkkaa työkokeilijaa he ottaa useammin sen uuden työkokeilijan kun se on halvempaa.

        Onko ikinä tehty tilastoa kuinka moni on työllistynyt oikeasti vakituiseen työhön ns rekrykoulutuksen kautta? Haluaisin sen nähdä!
        Mitkö ovat prosentit? Entä mitkä ovat prosentit kuinka usein työnantaja ottaa uuden työkokeilijan? Tämähännon vissiin täysin sallituakin? Tälläista porsaanreikää ei tulisi vouda käyttää!!!

        Missä moraali? Milloin loppuu työttömän kyykytys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossittelut pitää lopettaa ja niskasta itseä kiinni ja töihin vaan kuten muutkin.

        Kaikkityö kelpaa -idealla ja siitä sitten parantelemaan työpaikkaa jos aikomus elättää joskus itseä ja saada itsemääräämisoikeudet itselle!!!

        Tuo 9€ on 180€ puhtaana käteen työttömyyskorvauksen lisänä joka mahdollistaa!
        Ei tarkoita että teet palkatun työntekijän tuntimääriä, mutta se mahdollisuus näyttää hetki firmalle että työhalujakin on.

        Parituntia on ihan ok päivittäinen "työ määrä"!

        Palkkasuhde vaatii sopimuksen sekä erinäiset lisämaksut yritykselle, kuten terveyspalvelut, työvaateet, vuosiloma kertymät jne. Kyseessä matalankynnyksen idea työnantajalle ottaa vastaan työtön kokeiluun.

        On väärin ajatella asiaa siten, että työnantaja käyttää tilannetta väärin ja vaihtaa loputtomasti uusia kokeilevia tilalle. Kyllä toiminnan idea perustuu toimivaan ryhmään ei loputtomaan uudelleen opettamiseen joka syö voimavaroja yrityksen toiminnasta.

        Uskokaapa vain että työttömissä on paljon näitä "lapsenmielisiä" jotka eivät tajua että mitä se työ tarkoittaa ja ovat firmoissa "päivähoidossa"...

        Sinulla on varmaan sellainen koulutusfirma ja pelkäät selustaasi voihan työt loppua sinultakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää tekee liikkua paranee tukielin yms sairaudet eihän sitä tiedä voi hyvinkin saada kokeiluissa uutta intoa eikä se työpaikka työttömän luokse kävele 9e on vain matkakulu korvaus sitä pitäisikin enemmän tuoda esille Toisaalta työnantajille nämä kokeilijat tuovat vain lisää töitä heitä pitää opastaa ja ohjeistaa jollei työ ole todella yksinkertaista vaikkapa paperin silppuamista tms.

        Tosi halventava kommentti!


    • Anonyymi

      Tämän 9€/pv-idean isä on H. Parpo (SDP/Rauma) ja avustajana ex-ministeri Filatov (SDP), joten Marinin (SDP) hallitus suosii tätä orjatyömallia ja negatiivisen päiväkatteen (työmatkakustannukset yli 9 €/pv) osa-aikatyötä.

      Uudet vaalit ja heti!

      • Anonyymi

        Asiasta kannattaisi tehdä kansalaisaloite! Nostaa kissa pöydälle!


    • Anonyymi

      En tiedä mitään niin nöyryyttävää mitä Suomen hallitus tekee työttömiä kohtaan. Täysin järjetöntä touhua. Oikea palkka työkokeilusta jotta nämä kokeiluun pakotettu myös saavat kokemusta oikeasta palkasta!!!

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu!! Kyllä, palkkakin tulee olla yhtälailla "palkkakokeilu" Tämä orjuuttaminen pitää lopettaa heti. Tästä heti kansanaloite, työkokeiluun myös palkkakokeilu


      • Anonyymi

        Teksti kertonee provosta, koska kukaan oikeasti ole 2020 noin tyhmä ja tajua asioita.

        Ohje. Istu alas ja mieti ajan kanssa asioita ja miten kehität itseäsi pärjäämään omilla teoilla!

        Hallituksen haukkuminen tuskin auttaa muuten kaikki olisi töissä ja isolla palkallakin samantien.
        Kruunu päähän eli työttömille olisi hallituksen tuotava kotiovelle seremonineen kaikkineen työpaikka!...wow mikä näkemys hallituksen syyt ja vastuu yhtälöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teksti kertonee provosta, koska kukaan oikeasti ole 2020 noin tyhmä ja tajua asioita.

        Ohje. Istu alas ja mieti ajan kanssa asioita ja miten kehität itseäsi pärjäämään omilla teoilla!

        Hallituksen haukkuminen tuskin auttaa muuten kaikki olisi töissä ja isolla palkallakin samantien.
        Kruunu päähän eli työttömille olisi hallituksen tuotava kotiovelle seremonineen kaikkineen työpaikka!...wow mikä näkemys hallituksen syyt ja vastuu yhtälöön?

        Tällaisia ihmisiä sossuyhteiskunta kasvattaa. Valitettavaa. Mitään ei osata itse tehdä ja yhteiskunnan tulisi tehdä kaikki. Yhteiskunnan pitää hommata asunto ja työpaikka koska eihän nyt aikuinen ihminen millään voi niitä itse hankkia.

        Voi vittu, oliskohan ollut parempi kun oltais hävitty talvisota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisia ihmisiä sossuyhteiskunta kasvattaa. Valitettavaa. Mitään ei osata itse tehdä ja yhteiskunnan tulisi tehdä kaikki. Yhteiskunnan pitää hommata asunto ja työpaikka koska eihän nyt aikuinen ihminen millään voi niitä itse hankkia.

        Voi vittu, oliskohan ollut parempi kun oltais hävitty talvisota.

        Näin neljä vuotta myöhemmin olet varmasti sitä mieltä, että voi kun pääsisit Ukrainan rintamalle taistelemaan Äiti Venäjän puolesta.


    • Anonyymi

      Tuttavani elämä meni aivan sekaisin, kun piti lähteä työkokeiluun. Se tuli hänelle niin kalliiksi kulkea, että hänen taloudellinen tilanne romahti ja koko elämäntilanne paheni!!! Jos tästä työkokeilusta olisi saanut aivan normaalisti palkkaa kuten kuuluisi !!! olisi asiat paremmin! Miten tämä on mahdollista tapahtua Suomessa???

      • Anonyymi

        Tuttava oli vain ilman rahaa ja meni työkokeiluun ja talous romahti!
        Yhtälö ontuu ja rumasti?
        Miksi kerrot tuttavien asioita, eikö ne ole tuttavapiirin asioita oikeasti?

        Omituinen tuttava siis olet, kiertäkää kaukaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttava oli vain ilman rahaa ja meni työkokeiluun ja talous romahti!
        Yhtälö ontuu ja rumasti?
        Miksi kerrot tuttavien asioita, eikö ne ole tuttavapiirin asioita oikeasti?

        Omituinen tuttava siis olet, kiertäkää kaukaa!

        Noin siinä voi käydä! Ei hän maininnut tuttavansa nimeä joten hän ei tehnyt mitään väärin! Väärin on se että talous menee kuralle 9e päivätyöstä!!!!
        Mitä EU: n säännökset sanoo tähän?


    • Anonyymi

      Suomi on Pohjoismaalainen Hyvinvoitivaltio!!!

      • Anonyymi

        Aivan oikein sanottua!
        Kannattaa kokeilla toisia valtioita livenä niin sen tajuaa....


    • Anonyymi

      Tuosta voisi leikata puolet pois , ei varmaan vaikuttaisi mitenkään , olisi pelkkää säästöä yhteiskunnalle . Voi vain kukin miettiä itse ketkä moisen hyväksikäytön loppujenlopuksi mahdollistavat.

    • Anonyymi

      Yrityksille myös laittaa jonkunlainen karenssikäytäntö että eivät saa ottaa Työkokeilijoita kuin x määrän vuodessa.

      Toinen hyvä olisi myös että yrityksen olisi pakko palkata henkilö työkokeilun jälkeen, mikäli yritys ei tätä tee niin yritystuki laskee tai saa muuta sanktiota, esim ei saa ottaa työkokeiluun ihmisiä

      Jotenkin siis pitäisi estää työkokeilussa olevien käyttäminen orjatyövoimana sellaisissa yrityksissä jotka koko ajan vaihtavat työkokeilijaa, pyörittävät yritystä orjatyövoimalla ja ei ole aikomustakaan palkata ihmistä töihin TES mukaiselle palkalla.

      • Anonyymi

        Ei yrittäjän ole pakko palkata yhtään ketään oikeasti, haloo!

        Laskeutukaa jo itkijät puusta alas ja miettikää istualtaan jos itse olisitte yrittäjä miten palkkaisitte työnhakijan...itkun perusteellako?

        Pakolla se mitään yrityksen hyvinvointia tukisi minuuttiakaan. Firman omistaja omistaa sen firman ja voi päättää ihan vapaasti kuka on sen työntekijänä! . <---piste!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yrittäjän ole pakko palkata yhtään ketään oikeasti, haloo!

        Laskeutukaa jo itkijät puusta alas ja miettikää istualtaan jos itse olisitte yrittäjä miten palkkaisitte työnhakijan...itkun perusteellako?

        Pakolla se mitään yrityksen hyvinvointia tukisi minuuttiakaan. Firman omistaja omistaa sen firman ja voi päättää ihan vapaasti kuka on sen työntekijänä! . <---piste!

        Näinhän se on. Toisessa vaakakupissa on se että se tuottava työ on yrityksessä tehtävä,että on sitä ulos myytävää. Ja tuota työtä tehdään normaalisti työehtosopimuksen mukaisella palkalla- ja,työntekijät vakuutetaan tapaturman varalta,sekä vähintään minimi työterveystarkastukset maksetaan,koska lakisääteiset,ja maksetaan vielä lomatkin koska nekin ovat lakisääteiset. Jos tuota samaa tuottavaa työtä teetetään jatkuvasti uusilla työkokeilijoilla,harjoittelijoita,miten muuten tahansa kuin työsuhteisena,se vääristää kilpailua,ja polkee työttömän oikeuksia työllistyä osaamalleen alalle.
        Tuo on se ongelma. Mikäs jos työkokeilija joskus onkin,vähän aikaa eikä hänen tuottavuuteensa mitään lasketa,että voi kokeilla vaikka useampaa duunia firmassa. Ja kokeiluja saa opastusta,eikä tarvitse vastata tuottavuudestaan,niinkuin palkattu.


      • Anonyymi

        Ei vain yrityksiä tulisi sanktioida vaan kuka on näiden rekrykoulutusten joihin kuuluu työkokeilu takana?
        Kuka mahdollistaa tämän systeemin ja avaa niille rahahanat ja suosii heidön bisnestä eikä arvosta työtöntä? Päättäjät ei vissiin halua että Suomeen tulee oikeasti uusia työpaikkoja työkokeilujen sijaan.


      • Anonyymi

        Hmm.. TE-palvelut päättää kyllä siitä mihis yrityksiin työkokelijoita annetaan ja mihin ei.

        Sitäpaitsi sellainen yritys, joka on kokoajan YT-neuvotteluissa ei saa ees ottaa uusia työn tekijöitä vanhojen tilalle puhumattakaan Työkokokelijoista. Eikä saa vahojen tilalle ottaa edes palkallista tai palkatonkaan harjoittelijaa mistään koulusta. Nillä on 9 kk rekrykielto päällä jokaisen YT-neuvotteluhin asti johtaneen irtisanomisen jälkeen ja jos tämän homman kanssa rupee leikkimään eikä palkkaa vanhoja irtisanottuja takaisin ja menee palkkaamaan uusia tai jopa ottamaan palkattomia harjoittelijoita vanhojen tilalle niin isot sakot tulee.


    • Anonyymi

      Tiedän useita joiden tilanne on vain pahentunut työkokeilujen takia! Tämä on aivan väärä keino työttömiä kohtaan!

      • Anonyymi

        Niin on väärä! Eri alojen työehtosopimuksissa on määräykset vähimmäispalkasta.


    • Anonyymi

      Minun piti mennä työkokeiluun aluksi ei sanottu mitä työ sisältää jotain sisätöitä piti olla. No sitten menin ja laitettiin raksatöihin ulos purkamaan vanhaa omakotitaloa. Sitä olis saanut 9 euroa päivässä. En todellakaan suostunut. Eivät ne kerro mitä työ sisältää vaan huijaavat.

    • Anonyymi

      Jos ei 9€ lisää päivässä kelpaa, niin mene vaikka palkkatöihin. :D

      • Anonyymi

        Mihin mennä kun työpaikkoja ei ole avoimia, joista maksetaan säännöllinen TES mukainen palkka!

        Osa-aika työstä työtunteja pitäisi kertyä viikossa niin paljon että pärjää ilman yhteiskunnan tukia. Esimerkiksi kaupan ala: työtunteja saa viikossa 10-20 ja näistäkin joutuu taistelemaan urakalla.

        Tarjolla olevat työpaikat menevät suhteilla!


      • Anonyymi

        Väärin. Oikeasta työstä pitää maksaa TES mukainen palkka, kertyy eläkettä, on oikeus työterveyshuoltoon, lomapäiviä kertyy ja ennen kaikkea palkalla pärjää ilman yhteiskunnan tukia!

        Työkokeilu & Kuntouttava eivät tarjoa mitään edellä mainituista. Kuntouttava työtoiminta on sosiaalipalvelu ja Työkokeilu on TE-keskuksen palvelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin mennä kun työpaikkoja ei ole avoimia, joista maksetaan säännöllinen TES mukainen palkka!

        Osa-aika työstä työtunteja pitäisi kertyä viikossa niin paljon että pärjää ilman yhteiskunnan tukia. Esimerkiksi kaupan ala: työtunteja saa viikossa 10-20 ja näistäkin joutuu taistelemaan urakalla.

        Tarjolla olevat työpaikat menevät suhteilla!

        9€/päivä lisää ei kelpaa sulle ja itse et kelpaa työnantajille. No voi, voi. Oliskohan pitänyt hoitaa asiat paremmin ihan alusta asti?

        Ole sitten kelan rahoilla. Eipä paljon muuta vaihtoehtoa ole. Tasan ei mee nallekarkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9€/päivä lisää ei kelpaa sulle ja itse et kelpaa työnantajille. No voi, voi. Oliskohan pitänyt hoitaa asiat paremmin ihan alusta asti?

        Ole sitten kelan rahoilla. Eipä paljon muuta vaihtoehtoa ole. Tasan ei mee nallekarkit.

        9 euroa päivä, tekee tuntipalkaksi 1-2 euroa. Suomessa erirräin huono tuntipalkka on alle 10 euroa. Pieni tuntipalkka on 10-15 euroa.


      • Anonyymi

        Naulan kantaan täysosuma! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9€/päivä lisää ei kelpaa sulle ja itse et kelpaa työnantajille. No voi, voi. Oliskohan pitänyt hoitaa asiat paremmin ihan alusta asti?

        Ole sitten kelan rahoilla. Eipä paljon muuta vaihtoehtoa ole. Tasan ei mee nallekarkit.

        Kyllä työkokeilija kelpaa työnantajalle koska jos olet esim TE toimiston rekrykurssilla niin silloin tuo työnantaja maksaa palkkasi sinun nenäsi ohi tuolle TE toimiston kurssin järjestäjälle.


    • Anonyymi

      Miksi ei työkokeilusta voisi saada sellaista aivan hyvää palkkaa... Mikä on se syy??? Kyllä taatusti motivoisi kokeilijaa aivan erilailla kuin nyt jotta pelkästään työmatkakustannukset vievät halun koko touhuun!!!! Ja palkka nolla euroa!!!

      • Anonyymi

        Samaa ihnettelen, mikä on se syy ettei kelpo palkkaa vii saada eded 9€ tunti eikä koko pv!!! Tietääkö kukaan syytä tähän?


    • Anonyymi

      tohon tulee päälle matka-sekä ruokakorvaukset. ja joitain ne työkokeilut oikeasti auttaa, saa rytmin kuntoon ja jotain tekemistä. voi myös tietenkin jäädä himaan makaamaan ja voivottelemaan kun ei ole motivaatiota eikä kukaan sua sieltä tule hakemaan ulos.

      • Anonyymi

        Kokoomuksen kapo taas vauhdissa!


      • Anonyymi

        Etkp tiedä että matka ja ruokakorvsus sisältyy jo siihen 9e päivä jollet asu yli 200km päässä ?


    • Anonyymi

      9 euroa päivässä on kulukorvaus, tämä ei ole palkka!

      Kulukorvaus maksetaan Työkokeilussa ja Kuntouttavassa työpalvelussa! Tätä voi saada 20 arkipäivää eli kuukaudessa 180 euroa.

    • Anonyymi

      Olen työssäkäyvä ja bruttotulot 4300€ kuussa. En voi mitenkään käsittää, että työtön laitetaan työkokeiluun vain 9€ päivä ja tulona vain kelan työttömyystuki n. 500€ käteen!!! Joka tätä pitää oikeudenmukaisena on täysin pahan ilkeä ihminen! Hallitus HALOO!!!!

      • Anonyymi

        Hallituksen mielestä työttömät ilmeisesti tienaavat liikaa kun koko ajan ovat leikkaamassa tukia tai velvoittavat työttömän orjatyöhön.

        Asumistuki työmarkkinatuki kuukautta kohden 790 euroa.


      • Anonyymi

        Ota pari työtöntä töihin kerta sulla on oikein 4300€ bruttopalkka. Nopeesti näet mitä tulee yksi työntekijä maksamaan. Joku perus 10€/h työntekijä tulee maksamaan firmalle noin 17€/h. Siinä voi jokainen laskeskella että onko järkeä palkata.

        Tää on tällainen catch 22-homma. Sivukulut on niin korkeet sossumaassa, että ei ole järkeä palkata ketään. Sitten ihmetellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota pari työtöntä töihin kerta sulla on oikein 4300€ bruttopalkka. Nopeesti näet mitä tulee yksi työntekijä maksamaan. Joku perus 10€/h työntekijä tulee maksamaan firmalle noin 17€/h. Siinä voi jokainen laskeskella että onko järkeä palkata.

        Tää on tällainen catch 22-homma. Sivukulut on niin korkeet sossumaassa, että ei ole järkeä palkata ketään. Sitten ihmetellään.

        Ei se ole työntekijän eikä työttömän syy, että työntekijästä tulee kustannuksia. Tämä nyt ei ole mitenkään relevantti asia tässä. Eli mielestäsi kaikkien ihmisten tulisi mennä ilmaiseksi töihin ja saada kukukorvausta 9€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole työntekijän eikä työttömän syy, että työntekijästä tulee kustannuksia. Tämä nyt ei ole mitenkään relevantti asia tässä. Eli mielestäsi kaikkien ihmisten tulisi mennä ilmaiseksi töihin ja saada kukukorvausta 9€

        Työkokeilu mahdollistaa sen Kela korvauksen eli se pitää laskea mukaan mutta ihme on jos kokeilijoita edes otetaan töihin työntekijä on todella kallis sijoitus saattaakin olla että vain hommiin johon muut ei suostu laitetaan näitä työtävieroksuvia .Mutta valtiolle edullisemmaksi tulisi kansallis palkka vaikka tuon Kelakorvauksen määrä .Valtiolta menee miljardeja kaikenmaailman työttömien koulutuksiin yms netti luentoihin


      • Anonyymi

        Jos et ymmärrä niin pidä se suoja työpaikkasi... kunnes.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole työntekijän eikä työttömän syy, että työntekijästä tulee kustannuksia. Tämä nyt ei ole mitenkään relevantti asia tässä. Eli mielestäsi kaikkien ihmisten tulisi mennä ilmaiseksi töihin ja saada kukukorvausta 9€

        Se on yhteiskunnan syy. Kaikki on Suomessa vitun kallista kun joka vitun hipille pitää taata se että voivat pössytellä ja pelata pleikkaa vuosikymmenet putkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkokeilu mahdollistaa sen Kela korvauksen eli se pitää laskea mukaan mutta ihme on jos kokeilijoita edes otetaan töihin työntekijä on todella kallis sijoitus saattaakin olla että vain hommiin johon muut ei suostu laitetaan näitä työtävieroksuvia .Mutta valtiolle edullisemmaksi tulisi kansallis palkka vaikka tuon Kelakorvauksen määrä .Valtiolta menee miljardeja kaikenmaailman työttömien koulutuksiin yms netti luentoihin

        Ei työkokeilijan korkeampi kulukorvaus olisi mitenkään valtiolta pois!
        Tuttuni oli rekrykoulutuksessa 6 kk ajan, jossa oli 6kk työpakko ja kulukorvaus oli 9e päivässä. Työnantaja maksoi 1400e joka kuukausi 6kk ajan rekrykouluttajalle eli hän maksoi ns palkkaa jota työkokeilija ei itse koskaan saanut.


    • Anonyymi

      Miksi ihmiset sekoilee loputtomasti asiasta kuin työ?

      Sitten sitä valikoidaan ja halveksutaan kilpaa?

      Lakko voisi olla heti hyvä idea sairasloman päättymisen jälkeen, jos on kiire firmassa ja wc-pöntöllä istuu jatkuvasti 1/30 ja siitä maksetaan palkkaa...

      Terveyspalveluita ei ymmärretä alkuunkaan, saati välineitä ja vaatetusta?

      Onko yhteiskunta muuttumassa teiniksi joka itkupotkuraivarilla selällään saa tahtonsa läpi ilman omaa elettäkään työnteossa? ...

      Yhteiskunta kyseessä ja jokaisella oma tehtävä. Suomessa asiat ok tasolla, mutta liitottomat maailman kansat kärsii oikeasti todella törkeästi. Ei riitä mikään nenäpäivä heitä pelastamaan....

      Miksi ei asioita ymmärretä? Onko ÄO-taso jo liian alhainen ja älyttömät vain lisääntyy?

      100v. eteenpäin ei meistä ketään ole olemassa ja ne kalliit asunnot on purettu. Me vain pädetään nyt ja omaan taskuun jolla mitään merkitystä! Toiset vain elättää isoa ryhmää ja kehitys on miinuksella tai laahaa kehityksessä. Yhtälö ontuu ja pahasti.

    • Anonyymi

      Työnteko alkais houkuttelemaan kun kelakorvaus muuttuisi kupongeiksi joilla saa valmiiksi täytetyn räikeänvärisen ruokakassin, juu olen työtön

      • Anonyymi

        Samoin kun kelakorvaus muuttuisi TES:n mukaiseksi palkaksi, niin työnteko houkuttelisi.


    • Anonyymi

      Työkokeilun tulisi olla yhtälailla kannattavaa kuin mikä tahansa työ! Kokoajan toitotetaan kuinka vastaanotettu työ tulee olla kannattavaa. Työkokeilu ei ole sitä vaikka on täysin oikea työ . Tämä on rikollista touhua ihmisiä kohtaan.

      • Anonyymi

        Ei vasurit halua että porukka menisi töihin. Kun toimeentulo on sataprosenttisesti kiinni valtion tuista, niin pakko äänestää niin kuin vasurit haluavat. Helppoa vetää naruista kun porukka käsi ojossa äänestää miten vasurit haluavat kunhan se joka kuukautinen raha vaan tupsahtaa tilille. Saa ostettua makaroonia, bisseä ja röökiä taas pariksi viikoksi.


    • Anonyymi

      Miten EU tuomioistuin hyväksyy tämän??

    • Anonyymi

      Työkokeilu estää tuhansien uusien oikeiden työpaikkojen syntymisen. Kaiken päälle työkokeilija saa leiman jonka jälkeen oikean työpaikan saanti on mahdotonta. Työkokeilusta ei ole kuin haittaa yhteiskynnalle ja tätä Suonen asioita hoitavat tahot eivät ymmärrä.! Tai tarkoitus on vain ylläpitää orjatyövoimaa joka on laitonta.

    • Anonyymi

      Kymmeniätuhansia on työkokeiluissa
      Vuosittain reilut 40 000- 50 000 työtöntä aloittaa työkokeilun. Määrä on ollut tasainen muutaman vuoden.

      • Anonyymi

        Se on hirvittävän hyvä business rekrykoulutuksia järjestäville firmoille!


    • Anonyymi

      Tein kaikkeni osoittaakseni olevani hyvä työntekijä, olin joka päivä ajoissa paikalla, hyllytin, olin kassalla ja työhöni oltiin niin tyytyväisiä, että harjoittelujaksoani jatkettiin kahdella kuukaudella, ”jos syksyllä olisi tarvetta palkata”. Viimeisellä viikolla minulle sanottiin, ettei minua palkattaisi ja seuraava harjoittelija aloittaisi seuraavalla viikollaviikolla ja minua ei enää tarvita.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kaltaistesi aliarvioijien ja mitätöijien takia ei löydy palkallista työvoimaa kassatöihin:
        https://yle.fi/uutiset/3-11643917

        Niin, jos jonoa on ulos asti kassatöihin ihan 9€/päivä korvauksellakin niin ongelma on juuri se että se homma on liian helppoa. Turha siitä on mitään paria tonnia maksaa jos porukka tule ilmaiseksikin.


    • Anonyymi

      Työkokeilu on täyttä hyväksikäyttöä!!!!

    • Anonyymi

      Ilmeisestti työttömiä on todella vähän Suomessa tai ainakaan äänestäjiksi heistä ei ole luulisi äänten menevän sellaisille puolueille jotka ei laivaa rahaa muille maille vaan ensin katsoisivat oman maan ongelmia nyt työhön patistetaan 9e päivä Olisi varaa maksaa kunnon korvaus mutta ne rahat menevät muihin maihin eli Hallitus saa jakaa verorahoja mielivaltaisestti eikä työttömiä kiinnosta pätkääkään .

      • Anonyymi

        Niin, nää idiootit äänestää vasureita ja sdptä ja ihmettelee miksi eivät saa töitä. Ei vasurit halua porukkaa töihin, vaan kaikenlaiseen kokeiluun ja harjoitteluun. Tällä tavalla pysyy porukka nöyränä kun koko elatus tulee valtiolta.

        Noh, sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nää idiootit äänestää vasureita ja sdptä ja ihmettelee miksi eivät saa töitä. Ei vasurit halua porukkaa töihin, vaan kaikenlaiseen kokeiluun ja harjoitteluun. Tällä tavalla pysyy porukka nöyränä kun koko elatus tulee valtiolta.

        Noh, sitä saa mitä tilaa.

        Pitäisikö äänestää Kokoomusta joka haluaa tappaa jokaisen köyhän, lopettaa kaikki julkiset palvelut ja tehdä politiikkaa joka suosii / ajaa vain rikkaiden asiaa!


    • Anonyymi

      Kokoomus haluaa tuoda Suomeen juuri näitä 9e tekijöitä Kyllä kaikki tietää sen puolueen joka ajaa omankansan etua moni ei vain halua sitä tunnustaa ei siis ole Sdp Kepu Kommunistit Ruotsalaiset eikä Uskovaiset

      • Anonyymi

        Osallistavan sosiaaliturvan (myöh. aktivointimallin) isä on H. Parpo (SDP/Rauma), joka ideoi esityksensä ex-ministeri Filatoville. Risikko (Kok.) allekirjoitti osallistavan sosiaaliturvan 9 €/pv ja Lindström (Sin.) toi sen aktivointimalliin. Täten demareita, kokoomusta ja Sinisiä ei kannata äänestää niin ensi vuoden kuin 2023 vaaleissakaan.


    • Anonyymi

      Miten tuohon 9€ työhön voi ketään pakottaa karenssin uhalla?

      • Anonyymi

        Minut pakotettiin kerran puhelinmyyjäksi ja TE toimiston kurssinjärjestäjä veti minun työstä 10 000e itselleen. Mä e itse palkkaa saanut söin vaan hernerokkaa.....


    • Anonyymi

      Sulaa hulluutta nöyryttää ja entisestään köyhyyttä työtöntä. Vai meinaavat päättäjät jotta töihin kuin töihin pääsee 9€ matka korvauksella pituudesta tai matkakustannuksista huolimatta ja vielä syödäkin.

    • Anonyymi

      Voisi laskea 0€ päivässä. Tai vaikka 1c päivässä, jos nolla ei ole teknisesti mahdollista. Töitä on kyllä tarjolla, jos työ- ja muuttohalukkuutta riittää. Itse olen muuttanut kolmesti elämässäni työurani aikana. Ikää muuten vasta 36 vuotta. Toki ihmisssuhteet kärsii, mutta enemmän se kärsii heillä, jotka jättävät perheensä vaikkapa Vietnamiin ja tulevat viideksi vuodeksi Suomeen töihin. Tunnen kaksi tälläistä henkilöä.

    • Anonyymi

      Oikeasti on sulaa hulluutta maksaa mitään työttömille kun työtämillä aikaa käydä kalassa ja sienestämässä keräilytalouden systeemillä kuten kivikaudella tehty....

      Miksi ei ihmiset kehitä itseään ainoan elämisen aikana? Vali vali on elämän tehtävä eli käytännössä se kakaroiden itkuparku selällään idealla läpi elämän?

      Woi hyvää päivää tätä aikuistenkin ihmisten paapomisen määrän tarvetta?

    • Anonyymi

      Olen 99,99% varma että itkuparku vailittajat on sukupuoleltaan poikia ei tyttöjä.

      Tytöt ja naiset eivät roiku ongelmissa vaan tekevät asioille jotain ja haluavat pärjätä omillaan taloudellisesti. Eivät suostu "miesten orjiksi" passaamaan miestä, vaan oma elämä on se juttu.

      Nykyiset miehenalut on ongelmissa kun ei pääsekkään "pätemään" tilillä tai sillä "uudella autolla" josta naiset mitään lopulta välittäneetkään...

      • Anonyymi

        Kyllä työkokeiluja tehdään ihan kaikilla aloilla esim tarjoilijoista ja hyllyttäjistä projektipäällikön tai muihin asiantuntijatehtäviin aina vain 9e päiväpalkalla mutta työnantajat maksaa sitten 1400-3000€ ns rekrykouluttajille vaikka koulutus olisi ala-arvoista ja se kestäisi vain 20 päivää mutta työkokeilu 6 kk.

        Rekrykoulutus nimikkeenä tulisi poistaa harhaanjohtavana, koska suuri osa ei rekrytoi vaan halvemmaksi tulee ottaa uusi työkokeilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työkokeiluja tehdään ihan kaikilla aloilla esim tarjoilijoista ja hyllyttäjistä projektipäällikön tai muihin asiantuntijatehtäviin aina vain 9e päiväpalkalla mutta työnantajat maksaa sitten 1400-3000€ ns rekrykouluttajille vaikka koulutus olisi ala-arvoista ja se kestäisi vain 20 päivää mutta työkokeilu 6 kk.

        Rekrykoulutus nimikkeenä tulisi poistaa harhaanjohtavana, koska suuri osa ei rekrytoi vaan halvemmaksi tulee ottaa uusi työkokeilija.

        Todella käytetään hyväksi näitä 9e tekijöitä ois tyhmää maksaa liikaa ja kerran ihan laillista


    • Anonyymi

      MILLOIN SAMARIININ HALLITUS NOSTAA TUOTA IÄNIKUISTA 9 EUROON JÄMÄHTÄNYTTÄ KULUKORVAUSTA.?? Vaurusmiestenkin päivärahat nousevat vähän väliä. Työttömien 9 euron orjakorvaus on jäädytetty kymmeniksi vuosiksi tuohon summaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kunto ei mitenkään liity töihin, paitsi ruumiillisiin.

    • Anonyymi

      Sipilä ja Orpo kutsuivat vuonna 2015 35000 sotilaskarkuria Irakista tekemään töitä 9 eurolla päivä.
      Ja nämä poijat suostuvat tekemään töitä tällä hinnalla etteivät joudu takaisin turvalliseen kotimaahansa ja saa syytettä sotilaskarkuruudesta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen 2 kertaa ollut ns rekrykoulutuksesa 9e päivässä yli 10v sitte jolloin lupasivat että yhteistyöyritykset on kiinnostuneet palkkaamaan ja tein kokoajan laadukasta työtä paineen alla joka tuotti voittoa työnantajalle minua ei juurikaan opastettu vaan toin uusia ideoita ja osaamista. En saanut jatkaa kummassakaan paikassa vaan heti kun se lopoui otettiin uusu työkokeilija 9e pöiväs!!!! Tämä porsaanreikä pitäisi tukkia!!!

    • Anonyymi

      Suurimmat hyötyjät: Kouluttajayritykset. Rahastavat MOLlilta ja yrityksiltä koulutuksen järjestämisen ja työkokeilijoiden palkkiot itselleen myymällä kurssilaisia "osallistumismaksua" vastaan yrityksille työvoimaksi.

      Näin niin kuin aikuisen oikeasti kannattaisi pysyä erossa noista, jos ei halua pahoittaa mieltään. Paitsi jos olet kurssittaja tai työnantaja.

      EHDOTUKSET
      - Kulukorvaus on kohtuullista nostaa ajantasalle esim. 5€h verottomana
      - Firmat ei saisi käyttää useampaa kuin yhtä työkokeilijaa vuodessa
      - Kurssien järjestäjät ei saisi käydä kauppaa työkokeilijoilla ja uskotella että kysymyksessä on rekrytointiin johtava harjoittelu

      • Anonyymi

        Älkäö ikinä kukaan menkö työkokeiluihin, harjoitteluun tai 9e/päiv paikkoihin. Kunnon palkka tai ei mitään.


    • Anonyymi

      Työkokeilusta tai rekrykoulutuksesta tulisi saada TES mukainen korvaus

      • Anonyymi

        Älkää kukaan menkö työkokeiluihin. Demarit kusettaa.


    • Anonyymi

      Sinä saat 9€ päivässä mutta kurssinjärjestäjä saa n 8400-12 000 € hyödyn sinusta kun tämän kertoo 40:llä kurssilaisella jotka tekevät 8h töitä päivässä melkein ilmaiseksi voi se olla 6 kk aikana kurssinjärjestäjälle n 40 000 € voittoa.

      • Anonyymi

        Tommosille höpöhöpö-kurssituksille kannata kenenkään mennä. Älkää työllistäkö tämmösiä höpöhöpö-kouluttajia. Demarit ja keput kusettaa.


    • Anonyymi

      Ihan orjuuttamista ja rankaisemista työttömyydestä. Kokoomuslaista ja kepulaista politiikkaa sekä ideologiaa koko touhu.

      Suomi on vankileirien saaristo missä nykyajan orjat tekee ilmaiseksi tuottavaa työtä erilaisten nimikkeiden alla.

      • Anonyymi

        SDP: n on ton keksinyt


      • Anonyymi

        Lue ketju uudelleen siinähän todettiin että SDP on tämän takana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SDP: n on ton keksinyt

        Demarit ja keput harrastaa ihmiskauppaa.


    • Anonyymi

      Naulan kannassa lukua tuuli heiluttaa.

    • Anonyymi

      Suomalaista demokratiaa, kansalle sanktioita ja ilmaistyötä, herroille rahat ja hyöty.
      Eikö enemmistö halua tähän muutosta?

      Eiköhän me pärjätä prosentti jengille joka alistaa kansaa!

    • Anonyymi

      Miksi tuskin kukaan puhuu ilmeisestä: työmarkkinatuen viissatanen kuussa vastaa noin yhden tai kahden päivän palkkaa viikossa. Työttömyyskorvaus tulisi muuttaa valtion maksamaksi palkaksi kaikkine etuineen. Valtiolla ja kunnilla olisi velvollisuus tarjota ainakin tuo yksi päivä viikossa työtä, jos kansalainen sitä haluaa. Siitä saatu tulo olisi osa-aikaista palkkaa. Työntekijää ei nimiteltäisi työttömäksi, vaan hän olisi osa-aikatyöläinen. Ne, jotka eivät haluaisi tehdä työtä tällä tavalla, saisivat toimeentulotuen, joka on hankalampi ja kyttäilevämpi, eikä siihen moni työkykyinen alistuisi. Työttömyys lähes katoaisi tässä maassa.

      • Anonyymi

        Kannatan ideaasi 1-2 pv/vk työstä. Toivottavasti olisi myös TES:n mukainen palkka, niin se auttaisi aikaa myöten nousemaan ansiosidonnaiselle.

        Nosta äänesi kuuluviin työministeriölle!


    • Anonyymi

      Työttömät yms. ovat vain haitta hallitukselle , laittavat rahat tukina ulkomaille ja teettävät ja juoksuttavat täällä porukkaa jotka juoksevat kuin lampaat jollain häväistykseksi maksettavalla nimelliskorvauksella , ei voi käsittää miten moiseen suostutaan , ja kaiken huipuksi poistetaan eläkeputki ja tätä menoa muutkin saavutet etuudet kun kustannetaan muidenkin sosiaaliturvat.

    • Anonyymi

      Ei hyvänen aika!!!! Tähän pitää tulla heti muutos!!!
      Tuo 9€ tulee olla ainakin 90€ pv joka on aivan normaali päiväpalkka. Työstä ei voi maksaa työttömälle 10 kertaa pienempää summaa!!!!
      Tämä on laitonta, törkeää, häpeällistä, nöyryyttävää hyväksikäyttöä ja vielä uhkailut päälle karenssin avulla. Työkokeiluun joutunut on jo muutenkin taloudellisesti ahtaalla joten heille kuuluisi vielä oikeastaan suurempi summa kuin vakituisessa työssä kulkeva!!!

    • Anonyymi

      Mielestäni työttömien ja etenkin näiden, jotka haluaisivat töitä, kannattaisi avoimemmin kertoa työttömyydestä. Nimenomaan olla piilottelematta ja häpeilemättä sitä. Miten muuten sitä leimaa häivytetään? Miten muuten saadaan uusia stereotypioita laiskojen puliukkojen tilalle? Ei mitenkään. Olkaa rohkeita ja kertokaa avoimesti mikä tilanne on. Niin minäkin tein.

      • Anonyymi

        Miten kuvittelet että työttömyydestä kertominen muuttaa kenenkään asennetta?
        Tämä 9e kulukorvaus on liian vähäinen ja sen tulee olla palkkakorvaus ja kohtuullinen!


    • Anonyymi

      Olen tehnyt elämässä pelkästään pätkätöitä, ei niitä vaki töitä ole kaikille, vaan nykyisin ovat harvojen herkkua. Voin kokemuksesta sanoa, että se vaatii ihan älyttömästi ihmiseltä elää pätkästä pätkään. Siis ihan jo se, että aloitat koko työnhakurumban aina uudestaan ja uudestaan. Sitten opettelet uuden työn ja uudet ihmiset ja kohta taas alatkin miettiä mistä seuraava työ. Sitten oletkin laiska työtön, kun et onnistu heti saamaan seuraavaa pätkää vaikka laiskuus on kaukana tuollaisessa pätkätyö taistelussa. Itse en edes uskalla lapsia hankkia juurikin tämän takia, enkä edes jaksaisi.

      • Anonyymi

        Tiedän kokemusta on pätkätöistä. Se ei ole sinun vika.


    • Anonyymi

      Yhteiskunnassa on iso ongelma siinä, että työttömiä on paljon ja monella työssäkäyvällä puolestaan niin paljon töitä että on aina kiire ja osa palaa loppuun. Näitä töitä pitäisi jakaa useammalle.

      • Anonyymi

        Joo mutta palkkaa pitää myös saada


    • Anonyymi

      Hohohohohphohoho

    • Anonyymi

      Riittää jos pysyt hengissä ohohohohohoo

    • Anonyymi

      Aina ruinaamassa lisää.

    • Anonyymi

      Tein vuoden raksatöitä 9 eurolla päivässä oska työkkäri pakotti ja lupasivat että saan sitten palkkatöitä jos olen hyvä työntekijä. Olin hyvä enkä ollut kertaakaan poissa töistä enkä myöhästynyt kertaakaan. Valehtelivat päin naamaa en saanut palkkatöitä ja halusivat että teen vielä vuoden ilmaiseksi töitä mutta en todellakaan suostunut. On työkkäri yrittänyt pakottaa varmaan 20 kertaa ilmaiseksi töihin sen jälkeen ja vieläpä täysin samaan paikkaan missä olin mutta en todellakaan suostu enää koskaan.

      Otan mielummin karenssin ja olen niitä saanut varmaan kymmenen. Teen sitten pimeesti hommia ja olen tienannut 17 euroa tunti esimerkiksi tein keväänä salaojaremppaa yksityisille ihmisille ja tienasin 17 euroa tunti. Olen myös kalastanut paljon tänäkin vuonna ja olen myynyt kalaa ahventa ja siikaa olen saanut paljon ja myyn niitä. Parhaimmillaan sain kuukauden aikana 300 kg ahventa ja kaikki myin ja rahat käteen.

    • Anonyymi

      Käsittämätöntä touhua!!!!

    • Anonyymi

      täysin samaa mieltä. Mitä jos sairastuu työkokeilun aikana? saako silloin edes tuota 9 euroa/päivä??

      • Anonyymi

        Kyllä 100 euroa pitäisi olla minimikorvaus, jos kerran laittaa herätyskellon soimaan ja raahautuu työpaikalle tai -kokeiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 100 euroa pitäisi olla minimikorvaus, jos kerran laittaa herätyskellon soimaan ja raahautuu työpaikalle tai -kokeiluun.

        Unohtamatta sitä, että työkokeilu on toisen (käytännössä työkkärin) määräämä velvoite sekä orjatyö demareiden aiheuttama ihmisoikeusrikos, kun taas TES:n mukainen työsuhde on itse hankittu motivoituneesti ja orientoituneesti.


    • Anonyymi

      Aina löytyy valittajia, maailmassa on paljon pahempia ongelmia ku joku 9euroa päivä

      • Anonyymi

        Näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on

        Kokoomus, etsi köyhä ja tapa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus, etsi köyhä ja tapa

        kehehhehehe


    • Anonyymi

      Pitää puuttua heti

    • Anonyymi

      Totta

    • Anonyymi

      Työkokeilu on ymmärretty väärin siitä alkaen kun alettiin siihen antamaan 9€ kulukorvausta?
      Myös tämä ymmärretty väärin, että työkokeiluun "laitetaan" ikäänkuin määräämällä?

      Työnhaussa painotetaan sitä, että haetaan mieleistä työtä ja voi myös hakea työkokeiluun alalle mistä ei ole mitään kokemusta.
      Kokeilujakson jälkeen voi itse arvioida olisiko siinä mahdollisesti uusi ammatti eli jatkossa hakeuten alan koulutukseen opiskelemaan alaa tai jopa tehdä oppisopimuksen kyseisessä harjoittelupaikassa jos se riittää alalle pääsemiseen.

      Kun asian ymmärtää niin heti laajenee työn saannin mahdollisuudet ja erialojen kokemus/ tietoisuus!
      Mahdollisuuksien lisääminen ei ole koskaan huono asia vaikka ajattelematon työtön kuvittelee toisin. Oma moka!

      • Anonyymi

        Tämä on varmaan hyvä nuorille alle 55....vanhempia huonokuntoisia raatoja voisi siirtää eläkkeelle suoraan joiden tuleva eläke on siinä 800€ kk...aika paljon näkee kiinteistöalalla raatoja raahustamassa viimeisillä voimillaan työkokeilussa.???tuskin koskaan työllistyvät kun kokeilu päättyy...


      • Anonyymi

        Kokoomuslainen siellä hamuaa halpaa työvoimaa!


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe