Voiko esimies olla ihastunut?

Anonyymi

Aloitin uudessa työpaikassa jo joku aika sitten.
En ajatellut esimiehestäni mitään sen kummempaa, kuin että mukavan oloinen tyyppi.

Keskityimme pitkälti tehtäväalueeseeni ja yhteistyö oli jonkun aikaa aina täysin neutraalia, kunnes eräässä meidän kahdenkeskisessä palaverissamme tunsin kuinka hän tuijotti minua pitkään silloin kun esittelin screenillä olevia projektitöitäni. Hän myös "jäi kiinni" säärieni tuijottamisesta kun vaihdoin asentoa tuolilla jne.

Ajattelin ensin, että ihan peruskauraa heteromieheltä, eikä mitään ihmeellistä. Meillä oli toki muutenkin hauskaa, ja tulemme toimeen hyvin; huumori yhdistää. Tunsin tuon palaverin jälkeen itsekin jotain hassua väreilyä ilmassa, mutta torjuin ajatukset mielessäni.

Välillä esimieheni sen jälkeen mailasi neutraalisti, välillä rennosti ja hymiöin, ja vastasin samalla tavoin.
Ei koskaan mitään kummempaa, työasioita vain.

Sitten mies muuttui yhden vknlopun jälkeen. Hän ei katso minua töissä silmiin kun puhumme ja on todella vaivautunut aluksi myös palavereissamme. Välillä näen sivusilmällä hänen tuijottavan, ja hän mm. haroo hiuksiaan seurassani selkeästi mitä ei yleensä muulloin tee. Ristiriitaisia tunnelmia ja signaaleja. Edelleen aina alkutahmeuden jälkeen tunnelma kevenee ja jopa vitsailemme, mutta joku kumma tunne minulla on, että välimme eivät ole neutraalit.
Olemme molemmat varattuja, joten mitään sähläämistä ei ole tiedossakaan, mutta olisi kiva osata tulkita miestä. Haluaisin että meillä olisi mutkattomat välit, koska pidän hänestä ihmisenä ja haluan että onnistumme työssämme. Tunne kyllä jotain häntä kohtaa ja hän on varsin puoleensavetävän näköinen.

Mitä tehdä? Miksi mies on välillä jopa viileä ja välttelevä ja silti tuntuu, että jotain outoa tässä on? Oma suhteeni vetelee viiimeisiään eli etsin omaa uutta kotia ja yritän peittää kaikki tunteeni kaikkialla. Voiko pomoni olla kiinnostunut minusta? Miten kiusaantuneeksi tunnelma voi vielä mennä ja mitä pitäisi tehdä?

5

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei viitsi oikeasti vastata tällaiseen työnä kirjoitettuun provoon

    • Anonyymi

      En usko, että aloitus on provo. Esimies (oli sitten nainen tai mies) on ihminen, joten totta kai esimies voi ihastua alaiseensa (tai miksei omaan pomoonsa, onhan esimiehilläkin esimiehet).

      Jos pomosi vielä tuijottaa sinua, vaikkakin peittelee sitä nykyään, niin hän varmaan on ahdistunut kiinnostuksestaan, koska on parisuhteessa. Eli on ihan normaalia, ettei halua antaa kaikkia korttejaan ilmi. Esimiehenä hän on vielä sellaisessa asemassa, ettei varmasti tule tekemään aloitetta, vaikka haluaisi - sen pitäisi tulla sinulta. Mutta sekään ei tarkoita, että hän haluaisi kanssasi silmäpeliä yhtään sen enempää.

      • Anonyymi

        Ei ole provo tämä ei.
        Ja samaa olen miettinyt, että voisiko olla kiinnostunut vai onko käsittänyt että minä pidän hänestä ja siitä kiusaantunut? Ihan hirveää olla töissä vaivautuneena ja vakavana, jos kaikkea pitää varoa, eli spontaani ilo katoaa.

        Varsin kummallinen tunne tässä itselläkin on. Toisaalta ymmärrän täysin, ettei mistään voi koskaan mitään tulla, ja sitten hetkittäin tunsin sellaista sähköä ilmassa että luulin tulleeni hulluksi. Varsinkin kun kaikki muuttui kerralla.
        Tässä ei ole voittajia. Pomoni nykyään suunnilleen käyttäytyy muun tiimin edessä kuin minua ei olisi, ei normaalisti tai huomioon ottaen, joten neutraalisti hän ei minuun suhtaudu, se on varma.


    • Anonyymi

      " Oma suhteeni vetelee viiimeisiään eli etsin omaa uutta kotia ja yritän peittää kaikki tunteeni kaikkialla."


      Eli Varatun Pomon mulkku kiinnostaa.

      Ihan normi työpaikan huora touhua.

      Kun suhde alkaa kyllästyttää aletaan etsiä ennen sen päättymistä uutta.

      Hyvä jumala teitä suomalaisia pikkulutikoita.

      • Anonyymi

        Onpa rumasti kirjoitettu.
        Ihmisillä voi olla tunteita muitakin kuin puolisoa kohtaan.
        Sitä paitsi eroava ihminen on ihan eri asemassa kuin rakastunut.
        Mielestäni mies joka käyttäytyy ristiriitaisesti on tavallaan hoksannut että hänellä on työkaverinaan viehättävä ihminen ja välillä hän ei voi sitä peitellä -ja sitten toisaalta välillä hän inhoaa itseään koska on tuntenut mitään ja kotona perhe/puoliso.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe