Piikittelevä "ystävä"

Anonyymi

kaipaisin mielipiteitänne asiasta. Erään ystäväni käytös on aiheuttanut päänvaivaa jo pidempään. esimerkkejä: kävimme ostamassa kengät kun uudet kenkäni nirhasivat ihoani hajalle pitkän kävrly/ostosreissun aikana. Hän totesi myyjälle, pitäisi saada kengät kun hän (eli minä) olen laittanut liian hienot kengät jalkaani.b

Toisen kerran ostin kesäisen perustakin, hän sanoi tuo on juuri sopiva sinulle, ne sinun muut takkisi ovatkin olleet liian hienoja.

Olen kandi, hän puhuu kuinka edes joku voi olla maisteritasoa alempi koulutukseltaan. Kertoi myös että joku henkilö oli valittu tehtäväön, vaikka ei ollut kuin turha kandi koulutukseltaan.

Hän korostaa usein maisterintutkintoaan ja puhuu kuinka on aloittamassa tohtorikoulutuksensa.

Lähdin pitkään suunnitellulle ja odotetulle matkalle viikoksi kuubaan n.kaksi vuotta sitten, hän totesi siihen että Hän olisi ansainnut matkan minua enemmän ja tämän jälkeen haukkui yhteisille ystävillemme minun olevan luksuslomalla kaukomailla ja kuinka epäoikeutettua tämä on. Vaikka olin tähän viikkoon säästänyt vuosia.

Usein puhuu selkänitakana pahaa.

Hänellä on pukeutumistyyli muuttunut kaltaisekseni, ikää kuitenkin jo yli 45 molemmilla. Etsii samantyylisiä, mutta merkkivaatteita päälleen.

Nostaa itseään ja koulutustaan sekä erinomaisuuttaan, vuodattaa ongelmiaan, mutta ei ole kiinnostunut ongelmistani, keskustelumme koskevat 90% hänen elämäänsä.

Valittaa yksinäisyyttään, kun toiset kaverit ovat jo kaikonneet.

Kertokaa onko tämä normaalia ystävyyttä, mikä häntä vaivaa?

4

1064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

en olis pätkääkään tollasen seurassa, - ei näemmä koulutustasokaan tuo minkäänlaista sivistynyttä käytöstä / käytöstapoja.
      rupeisin, pikku-hiljaa viiletään välejä . . . , en tiedä sitten kuinka läheisiä olette ??
      ei ny ainakaan hyvän ystävän käytöstä, yh !

• Anonyymi

Onpa todella inhottava kaveri! Itsellekkin tulee jo ihan ahdistunut olo kun tommoista lukee. Mutta kuulostaa todella vahvasti siltä että kaverillasi on itsetunto ongelmia tai ehkä paha olla itsensä kanssa.. itselleni ei ikinä tulisi mieleenkään puhua ystävistäni tuohon sävyyn taikka tehdä tuommoisia huomautuksia joista paistaa kateellisuus noin päivänselvästi läpi että tyhmempikin tajuaa. Joten jos sinua se epäillyttää niin jokainen omalla fiksu omalla järjellään ajatteleva kyllä tajuaa kaverisi olevan sinulle kateellinen.

Mutta mutta ratkaisuksi ottaa kissa pöydälle sanoa suoraan miltä sinusta tuntuu ja sanoa että toivoisit erilaista käytöstä. Kysyä ehkä onko sinussa jotain mikä häntä ärsyttää? Tai ottaa vain etäisyyttä se toimii aina.

• Anonyymi

onko tuossa ystävyyttä??? minusta vain kateutta, toisen vähättelyä, arvostelua ja itsensä ylistystä muka huonomman kustannuksella. Mitä mieltä muut???

Minä heittäsin noin rumasti käyttäytyvän heti pois läheltäni, julmuuttako?

Tuohan syö jokaisen itsetunnon ja itsearvostuksen.

• Anonyymi

Tuo "ystävä" olisi (minun kohdallani) entinen "ystävä" jo valon nopeudella.
      Saisit paljon parempaa vastiketta rahoillesi kun lahjoittaisit tuliasiin käytetyn rahan sitä todella tarvitseville! Nvlkäisille ja sairaille!
      Tai itseesi. Säästä se seuraavaan ulkomaan matkaan. Ehkä jo ensivuoden lopulla voit alkaa matkustelemaan jonnekin kauas.

Tuo "ystävä" ei ansaitse sinun aikaa, rahaa eikä energiaa. Vain jätä se hautumaan omaan ylhäiseen yksinäisyyteensä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73