Täällä aina välillä puhututtavat mahdollisen kumppanin aiemmat seksisuhteet. Erityisesti naisten kohdalla jotkut kysyvät "monenko miehen käyttämä olet". Monet myös kyselevät haittaisiko toisen entisten partnereiden ihonväri tai kansallisuus tmv. Minulla onkin nyt muutama kysymys teille, joita aiemmat seksisuhteet mietityttävät/ahdistavat/harmittavat/häiritsevät:
Miten on, mikä kaikki teitä haittaa ja minkä laskette? Onko vain yhdynnöillä väliä? Onko suuseksi saman arvoista? Mitenkäs käsityöt? Täytyykö tilanteeseen aina liittyä varsinainen akti, vai lasketteko myös kaikenlaiset hiplailut ja pussailut? Sitten tulee se todellinen pohdintojeni aihe. Miten suhtaudutte virtuaaliseksiin? Lasketteko sen, noihin "käyttämisiin"? Häiritsisikö jos kumppaniehdokas on harrastanut virtuaaliseksiä kymmenien tai vaikka satojen kanssa, mutta on fyysisesti edelleen neitsyt? Häiritsisikö kameran kautta harrastelu enemmän, kuin vaikka pelkkät puheet? Enkä nyt tarkoita mitään pikkutuhmia juttuja, vaan ihan seksiä. Molemmat hoitelevat itsensä siinä samalla jne. Häiritsisikö enemmän, vähemmän, ehtä paljon? Tai miten vaikka jossain online pelissä, pelihahmojen kautta harrastettu seksi? Siellähän voisi harrastella vaikka minkälaisia kimppakivoja. Kuinka ison ahdistuksen aiheuttaisi? Näin virtuaalisten ihmissuhteiden aikakautena olisi varmaan syytä pikkuhiljaa päivittää paheksunnan aiheitaan, eikö?
-Möhköfantti-
p.s. Tietysti kaikki muutkin saavat vastata ☺
Millaisen seksin laskette "käyttämiseksi"?
113
69
Vastaukset
Siinähän oli kysymyksiä vaikka useammaksi aiheeksi. Monenko käyttämä viittaa yksinkertaisesti siihen, monenko kanssa on harrastanut seksiä.
- Anonyymi
Näin sanotaan kun miehen itsetunto on niin huono ettei kestä sitä että naisella on ollut muita ennen häntä. Nousee pelko siitä tuleeko vertailluksi, oliko se tai ne entiset parempia, oliko niillä isompi. (Jaa jaa - saattoipa hyvinkin olla....:D )
Tuo termi on erityisesti ätmien käyttämä. Anonyymi kirjoitti:
Näin sanotaan kun miehen itsetunto on niin huono ettei kestä sitä että naisella on ollut muita ennen häntä. Nousee pelko siitä tuleeko vertailluksi, oliko se tai ne entiset parempia, oliko niillä isompi. (Jaa jaa - saattoipa hyvinkin olla....:D )
Tuo termi on erityisesti ätmien käyttämä.Itseäni kiinnostaa vaan tautien kannalta. Oikeastaan osuvampi kysymys olisi, kuinka monen kanssa on ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä. Muuten luvulla ei ole väliä.
- Anonyymi
Olihan siinä useampia kysymyksiä. Kaikki onneksi tiukasti saman aiheen ympäriltä. Onneksi aina voi valita vaikka muutama, jos ei halua vastata kaikkeen.
Eli sulle tautiriski on se ainoa oleellinen pointti. Tällöin esim. virtuaalilla ei ole sulle mitään väliä. Ymmärsinkö oikein? Anonyymi kirjoitti:
Olihan siinä useampia kysymyksiä. Kaikki onneksi tiukasti saman aiheen ympäriltä. Onneksi aina voi valita vaikka muutama, jos ei halua vastata kaikkeen.
Eli sulle tautiriski on se ainoa oleellinen pointti. Tällöin esim. virtuaalilla ei ole sulle mitään väliä. Ymmärsinkö oikein?Ei, eikä irl kumppaneillakaan, kunhan on suojauksesta huolehdittu. Mutta minä olenkin tällainen pöpökammoinen. Monia ei tunnu moiset haittaavan.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Itseäni kiinnostaa vaan tautien kannalta. Oikeastaan osuvampi kysymys olisi, kuinka monen kanssa on ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä. Muuten luvulla ei ole väliä.
Eikö tossa tapauksessa olis sit kuitenki järkevin miettiä ihan vaan sukupuolitautitestiä? Se partnereiden lukumäärä kun ei sitten kuitenkaan loppupeleissä kerro mitään. Kertoo todennäköisyydestä joo. Toisaalta vaikka niitä partnereita olis ollut vaan yks, niin sitten sillä yhdellä onkin voinut olla sata.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tossa tapauksessa olis sit kuitenki järkevin miettiä ihan vaan sukupuolitautitestiä? Se partnereiden lukumäärä kun ei sitten kuitenkaan loppupeleissä kerro mitään. Kertoo todennäköisyydestä joo. Toisaalta vaikka niitä partnereita olis ollut vaan yks, niin sitten sillä yhdellä onkin voinut olla sata.
Ei minua häiritse pelkät sukupuolitaudit, vaan myös bakteeriflooran moninaisuus, mikä altistaa mm. syövälle.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Ei minua häiritse pelkät sukupuolitaudit, vaan myös bakteeriflooran moninaisuus, mikä altistaa mm. syövälle.
Tuossa on silti se sama tilanne, että käytännössä omien kumppanien määrä ei ole ratkaisevin asia. Yksi kumppani, jolla on ollut sata muuta kumppania on potentiaalisesti pahempi, kuin kymmenen kumppania, joilla ei ole ollut yhtään muuta kumppania.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on silti se sama tilanne, että käytännössä omien kumppanien määrä ei ole ratkaisevin asia. Yksi kumppani, jolla on ollut sata muuta kumppania on potentiaalisesti pahempi, kuin kymmenen kumppania, joilla ei ole ollut yhtään muuta kumppania.
Syöpä ei tartu.
Anonyymi kirjoitti:
Syöpä ei tartu.
Runsaan bakteeriflooran tartuttaminen kuitenkin altistaa syöville.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Runsaan bakteeriflooran tartuttaminen kuitenkin altistaa syöville.
Niin sille enemmän seksiä harrastaneelle. Ei tartu sinuun edelleenkään.
Anonyymi kirjoitti:
Niin sille enemmän seksiä harrastaneelle. Ei tartu sinuun edelleenkään.
Missä universumissa elät? Totta kai ne bakteerit tarttuvat.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Missä universumissa elät? Totta kai ne bakteerit tarttuvat.
Oot ilmeisesti mies? Jos naisella on emättimessään tuota syövälle altistavaa bakteeriflooran muutosta,hän on syöpäriskissä, et sinä partnerina. Syöpä tai syöpäriski ei tartu. Fakta.
Anonyymi kirjoitti:
Oot ilmeisesti mies? Jos naisella on emättimessään tuota syövälle altistavaa bakteeriflooran muutosta,hän on syöpäriskissä, et sinä partnerina. Syöpä tai syöpäriski ei tartu. Fakta.
Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin latelee höpöhöpöfaktoja.
https://www.news-medical.net/news/20200213/A-high-number-of-lifetime-sexual-partners-raises-cancer-risk.aspx- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha tuota on pöpökammoiselle selittää. Ei sillä ole mitään tekoa järjen ja faktojen kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Turha tuota on pöpökammoiselle selittää. Ei sillä ole mitään tekoa järjen ja faktojen kanssa.
Lue tue laittamani linkki, ennen kuin mutuilet.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Lue tue laittamani linkki, ennen kuin mutuilet.
Luettu,ei lisää toisen syöpäriskiä.
Anonyymi kirjoitti:
Luettu,ei lisää toisen syöpäriskiä.
Jos et ymmärrä lukemaasi, keskustelua on turha jatkaa.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Jos et ymmärrä lukemaasi, keskustelua on turha jatkaa.
Samat sanat ☺
Anonyymi kirjoitti:
Samat sanat ☺
Ajatellaan asiaa näin. Jos makaat HIV-potilaan kanssa, saatko itse:
a) Flunssan
b) HIV:n
Sinun logiikan mukaan vastaus on a).- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Ajatellaan asiaa näin. Jos makaat HIV-potilaan kanssa, saatko itse:
a) Flunssan
b) HIV:n
Sinun logiikan mukaan vastaus on a).Syöpä ei tartu, flunssa ja hiv kyllä.
Anonyymi kirjoitti:
Syöpä ei tartu, flunssa ja hiv kyllä.
Bakteerit tarttuvat -> Alttius syövälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä nyt ymmärtää että myös tuossa linkissä puhutaan vain siitä että runsaasti irtosuhteita harrastavan oma riski sairastua syöpään nousee. Tosin näillä samoilla oli myös enemmän tupakointia,alkon käyttöä ja vähäistä liikuntaa. Syöpäriski kasvaa siis seksin harrastajalla, eikä sitä voi toiseen tartuttaa. Ymmärrätkö?
Anonyymi kirjoitti:
Yritä nyt ymmärtää että myös tuossa linkissä puhutaan vain siitä että runsaasti irtosuhteita harrastavan oma riski sairastua syöpään nousee. Tosin näillä samoilla oli myös enemmän tupakointia,alkon käyttöä ja vähäistä liikuntaa. Syöpäriski kasvaa siis seksin harrastajalla, eikä sitä voi toiseen tartuttaa. Ymmärrätkö?
Paitsi että kun sen oman tuhannen miehen bakteeriflooran siirtää seuraavaan kumpaniin, tämän syöpäriski kasvaa. Saahan hän tuhannen miehen bakteeriflooran.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Paitsi että kun sen oman tuhannen miehen bakteeriflooran siirtää seuraavaan kumpaniin, tämän syöpäriski kasvaa. Saahan hän tuhannen miehen bakteeriflooran.
No kun se ei vaan mee noin😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes rakkaan tutkimuksesi mukaan😂
Anonyymi kirjoitti:
Eikä. Miksi hakkaan päätäni seinään yksinkertaisen ihmisen kanssa?
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Eikä. Miksi hakkaan päätäni seinään yksinkertaisen ihmisen kanssa?
Oikeesti, sulla on nyt joku perustavanlaatuinen väärinkäsitys. Googlapa vaikka ihan gynekologiset syövät ja aloita opiskelu siitä.
Anonyymi kirjoitti:
Oikeesti, sulla on nyt joku perustavanlaatuinen väärinkäsitys. Googlapa vaikka ihan gynekologiset syövät ja aloita opiskelu siitä.
Ongelma on siinä, ettet sinä ymmärrä lukemaasi. Kanssasi on turha siis edes yrittää keskustella.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Ongelma on siinä, ettet sinä ymmärrä lukemaasi. Kanssasi on turha siis edes yrittää keskustella.
Onpas sulla vaikeaa myöntää että oot käsittänyt asian väärin. Vaikea elämä tolla asenteella.
Anonyymi kirjoitti:
Onpas sulla vaikeaa myöntää että oot käsittänyt asian väärin. Vaikea elämä tolla asenteella.
Sulla taas on helppo elämä, kun ei järki päätä paina. Mikä siinä on kun ei ymmärrys riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanottu, ei pöpökammosen kanssa vaikuta kiistellä. Fobia on fobia.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla menee puurot ja vellit sekaisin. Alkoholisti on todennäköisesti paras henkilö suosittelemaan hyvää viinapulloa. Minä pöpökammoisena olen hyvin perillä seksuaaliterveydestä ja tiedän asiani.
Faktat eivät muutu mutulla. Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin yrittää päteä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näemmä:)
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Ei kannata nojata taikauskoon. Tiede on parempi lähde.
Niinhän se olisi, jos sä kykenisit ymmärtämään lukemaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuako jankkaatte,kondylooma tarttuu suuseksissä, yhdynnässä, limakalvo kosketuksessa, käsien kauttaki. Kondomi ei suojaa. Aiheuttaa kohdunkaulan syöpää, miehillä kurkunpään, penissyöpääki. Sitä vartenhan tämä rokote keksitty, josta siitäkin jankattu vuosikausia.
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se olisi, jos sä kykenisit ymmärtämään lukemaasi.
Ei hitto repesin. Kyllä on yksinkertaisia ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuako jankkaatte,kondylooma tarttuu suuseksissä, yhdynnässä, limakalvo kosketuksessa, käsien kauttaki. Kondomi ei suojaa. Aiheuttaa kohdunkaulan syöpää, miehillä kurkunpään, penissyöpääki. Sitä vartenhan tämä rokote keksitty, josta siitäkin jankattu vuosikausia.
Juu,mut kondyloomaa aiheuttaa virus, ei bakteeri. Bakteereista Partakaveri inttää,tarkemmin bakteeriflorasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu,mut kondyloomaa aiheuttaa virus, ei bakteeri. Bakteereista Partakaveri inttää,tarkemmin bakteeriflorasta.
Niin inttää😂.
Hyvä kun selvensit.
Emätintulehdus aiheutuu usein ph:n muutoksesta, jossa syynä esim. Colibakteeri, joka pyllyssä asustaa😊.
Ja sit ne sukupuolitaudit ja muut. Anonyymi kirjoitti:
Niin inttää😂.
Hyvä kun selvensit.
Emätintulehdus aiheutuu usein ph:n muutoksesta, jossa syynä esim. Colibakteeri, joka pyllyssä asustaa😊.
Ja sit ne sukupuolitaudit ja muut.Te intätte tutkittua tietoa vastaan.
Me puhumme kokonaan eri aiheista. Te puhutte siitä, miten tuhat kullia pillussa tekee gutaa. Minä puhun sen tutkituista terveysvaikutuksista.
Eikö olekin huvittavaa, että on sosiaalisesti noloa miehen tunnustaa, ettei ole ollut niin kovin moen naisen kanssa "sillai"!? :D
Miehelle on noloa tunnustaa, ettei ole ollut kovin monen kanssa. Naiselle on noloa tunnustaa, että on ollut niin monen kanssa. Tasa-arvo?
- Anonyymi
Niin kai. Sinänsä mielenkiintoista pohtia, että miksi niin on. En tiiä pitääkö yksikään nainen miehen partnereiden määrää oleellisena asiana. Sehän ei kwrro mitään muuta kun just sen partnereiden määrän. Ei se ainakaan semmonen asia ole, josta tytöt keskenään puhuis. Enkä kyl keksi, että tuntisin ketään, jolle miehen "laaja kokemus" olis plussaa. Itelle se on ennemmin miinus. Siis sellanen tosi laaja kokemus. Tai tunnen ainakin pari miestä, joihin en koskis pitkällä tikullakaan, vaikka ei heissä ulkosesti mitään vikaa ole. Tiedän vaan vähän liikaa ja se ei todellakaan lisää kiinnostusta.
-mf- Anonyymi kirjoitti:
Niin kai. Sinänsä mielenkiintoista pohtia, että miksi niin on. En tiiä pitääkö yksikään nainen miehen partnereiden määrää oleellisena asiana. Sehän ei kwrro mitään muuta kun just sen partnereiden määrän. Ei se ainakaan semmonen asia ole, josta tytöt keskenään puhuis. Enkä kyl keksi, että tuntisin ketään, jolle miehen "laaja kokemus" olis plussaa. Itelle se on ennemmin miinus. Siis sellanen tosi laaja kokemus. Tai tunnen ainakin pari miestä, joihin en koskis pitkällä tikullakaan, vaikka ei heissä ulkosesti mitään vikaa ole. Tiedän vaan vähän liikaa ja se ei todellakaan lisää kiinnostusta.
-mf-Miksi se runsas kumppaneiden määrä on sinulle miinusta sitten?
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Miksi se runsas kumppaneiden määrä on sinulle miinusta sitten?
Koska en etsi yhden illan, tai pienen hetken seuraa.
- Anonyymi
Mä kyllä koen, että tuossa on mukana myöskin paljon näkökulmaharhaa. Kuka kertoo, kenelle kerrotaan ja missä tilanteessa? Tolla on paljon tekoa sen kanssa, miltä sen asian kertominen tuntuu.
Jos mies kertoo kaveriporukalleen vähistä kokemuksistaan, niin ok se voi olla noloa. Jos taas nainen kertoo saman kaveriporukalleen, niin miksi oletus on, että se ei olisi noloa? Aivan varmasti se monelle olisi noloa. Tai jos mies kertoo vähistä kokemuksista tai vaikka täydellisestä kokemattomuudesta esim. tietyllä tavalla uskonnollisessa porukassa, niin tuskinpa se olisi noloa. Runsaasta kokemuksesta kertominen vastaavasti olisi mitä todennäköisimmin noloa. tuossa tilanteessa. Rehellisesti sanoen en koe tuossa asiassa juuri mitään eroa sukupuolten väliä. Erot tulevat siinä missä ja kenelle kerrotaan.
-mf-
- Anonyymi
Mielestäni molempien susupuolten kannattaa hankkia kokemusta. Koska hyvään seksi tarvitaan kokeilua että oppii että siihen kuuluu muutakin kuin pelkäsuoditus. Täytyy vain toivoa että kaikkikokemukset ovat vapaaehtoisia ei painostusta.
- Anonyymi
Juurikin näin. Muutama eri kumppani ennen papin aamenta todennäköisesti vähentää eroriskiä,kun ei tarvii haikailla kokemusten perään.
- Anonyymi
Luottamusta toiseen on vaikeampi rakentaa, jos on paljon kumppaneita. Tauti riski on toinen ja tietenkin henkinen puoli voi olla koetuksella, jos paljon koettuna.
- Anonyymi
Mikä on paljon? Toiset ovat hitaampia oppimaan kouluissakin on tukiopetusta.
- Anonyymi
Miten elämänkokemus heikentää henkistä puolta? Enemmänkö kasvattaa ja vahvistaa!
- Anonyymi
Jokainen kokee asiat omalla tavalla ja mieltää mieleisekseen sellaisen, joka ajattelee samoin asioista ja ehkä myös kokemastaan. Onko hyvä olla sitten samikset myös kokemuksien osalta?
- Anonyymi
Tietenkin kaikki menneet miehet lasketaan, jos niitä on paljon on nainen kelvoton parisuhteeseen sekä fyysisesti että henkisesti. Voi toki olla ihan mukava nainen ja siinä valitsemassaan yleisen naisen roolissa ihan kohdallaan ja käypäinen jatkossakin, parisuhdekumppaniksi vain ei ole enää kenellekään sopiva.
-harmiseikir-- Anonyymi
Et oikeestaan voi sanoa ettei ole kenellekään sopiva parisuhteeseen, vain ettei ole sulle sopiva,koska sulla on tollanen käsitys.Kaikilla muilla ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oikeestaan voi sanoa ettei ole kenellekään sopiva parisuhteeseen, vain ettei ole sulle sopiva,koska sulla on tollanen käsitys.Kaikilla muilla ei ole.
Joo ei ehkä ole mutta liian monissa käytöissä marinoituneesta naisesta ei ole enää vakaaseen parisuhteeseen. Toki moni v oi hyväksyä ja ottaa vuorostaan pataan sen kanssa mutta se nainen tuskin kykenee uskollista pitkäaikaista parisuhdetta enää solmimaan.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei ehkä ole mutta liian monissa käytöissä marinoituneesta naisesta ei ole enää vakaaseen parisuhteeseen. Toki moni v oi hyväksyä ja ottaa vuorostaan pataan sen kanssa mutta se nainen tuskin kykenee uskollista pitkäaikaista parisuhdetta enää solmimaan.
-harmiseikirj-Toi on sun mielipide,mulla kokemus kertoo ihan muuta-omat ja tuttavien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on sun mielipide,mulla kokemus kertoo ihan muuta-omat ja tuttavien.
Niin eli väität että sinä ja tuttavat, jotka kaikki olette viettäneet vauhdikasta elämää usein kumppania vaihtaen nyt sitten kaikki olette asettuneet ja elätte loppuelämänne uskollisina nykyisille kumppaneillenne? tuskinpa vaan, kaikki ne tulee katoamaan historian hämärään.
Anonyymi kirjoitti:
Niin eli väität että sinä ja tuttavat, jotka kaikki olette viettäneet vauhdikasta elämää usein kumppania vaihtaen nyt sitten kaikki olette asettuneet ja elätte loppuelämänne uskollisina nykyisille kumppaneillenne? tuskinpa vaan, kaikki ne tulee katoamaan historian hämärään.
-harmiseikirj-Sivusta ...
Minulla ainakin on luultavasti sinun silmissäsi hyvinkin "vauhdikas" tausta. En silti ole koskaan pettänyt ketään. Se ei ole edes käynyt mielessä. Olen ollut hyvinkin pitkässä parisuhteessa, eikä sen päättyminen liittynyt seksiin. Vaikka mies olikin käytännössä lakannut kaiken seksiin viittaavankin lähes viisi vuotta ennen eroamme. Ei noilla asioilla ole välttämättä mitään tekoa keskenään. Usko tai ole uskomatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta ...
Minulla ainakin on luultavasti sinun silmissäsi hyvinkin "vauhdikas" tausta. En silti ole koskaan pettänyt ketään. Se ei ole edes käynyt mielessä. Olen ollut hyvinkin pitkässä parisuhteessa, eikä sen päättyminen liittynyt seksiin. Vaikka mies olikin käytännössä lakannut kaiken seksiin viittaavankin lähes viisi vuotta ennen eroamme. Ei noilla asioilla ole välttämättä mitään tekoa keskenään. Usko tai ole uskomatta.Päättyi kuitenkin.
Anonyymi kirjoitti:
Päättyi kuitenkin.
-harmiseikirj-Kyllä, mutta ei mihinkään seksiin liittyvään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta ei mihinkään seksiin liittyvään.
Niin mutta päättyi, olit jo aiemmassa elämässä oppinut vaihtamaan ihmisiä kuin sukkia niin mikset sitten olisi taas lähtenyt hakemaan uutta paria.
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta päättyi, olit jo aiemmassa elämässä oppinut vaihtamaan ihmisiä kuin sukkia niin mikset sitten olisi taas lähtenyt hakemaan uutta paria.
-harmiseikirj-Kumma piirre tuo että on pakko se oma mielipide vääntää yleiseksi totuudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Teet siis oletuksen, että se olin minä joka lähdin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teet siis oletuksen, että se olin minä joka lähdin.
No saattoi se olla se kumppanikin jos sillä oli yhtä vikas menneisyys.
Anonyymi kirjoitti:
No saattoi se olla se kumppanikin jos sillä oli yhtä vikas menneisyys.
-harmiseikirj-Minä olin hänen ensimmäinen tyttöystävänsä. Minua ennen hänellä oli ollut yksi varsin epäonninen yritys seksin suhteen. Kai sen teknisesti ensimmäiseksi kerraksi voi laskea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olin hänen ensimmäinen tyttöystävänsä. Minua ennen hänellä oli ollut yksi varsin epäonninen yritys seksin suhteen. Kai sen teknisesti ensimmäiseksi kerraksi voi laskea.
Sitten se olit varmaankin sinä joka lähti, tai laitoit sen toisen lähtemään.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten se olit varmaankin sinä joka lähti, tai laitoit sen toisen lähtemään.
-harmiseikirj-😂 Laitoin sen toisen lähtemään. No en tehnyt sitäkään. Minä kestin kiltisti aika helvetin rankan seitsemän vuoden jakson.
Siihen liittyi varsin traaginen kuolemantapaus hänen perheessään (juu, en tappanut hänen isäänsä). Joka taas ei tehnyt kauhean hyvää hänen mielenterveydelleen. Joka taas vaikutti mm. siihen aiemmin mainitsemaani viiden vuoden seksittömyyteen (joka oli muuten aika vaikeaa, koska se tarkoitti myös kaiken läheisyyden puuttumista). Tämä kaikki johti lopulta alkon käytön riistäytymiseen hallinnasta, ryyppyputkiin, ryppyremmiin ja siihen, että lopulta hän vaan käytännössä jätti palaamatta kotiin. Teknisesti ottaen kai se olin minä, joka lähdin. Minä muutin pois, tosin mies ei ollut käynytkään "kotona" kuukauteen, eikä vastannut puhelimeen. Kysyin (avo)anopilta irtisanonko sen silloisen vuokra-asuntomme. Hän pyysi, että en irtisanoisi, joten siirsimme vuokrasopimuksen hänen nimiinsä. Mä järin sinne kaiken muun paitsi omat vaatteeni yms.
Rehellisesti sanoen ... kyllä mä loppujen loppujen lopuksi olin aika onnellinen kun se oli lopulta ohi. Uutta suhdetta en tosin ole vieläkään aloittanut ... en sitten niin minkäänlaista suhdetta.
No, kyllä sä tämän varmasti onnistut mun syyksi kääntämään. En epäile hetkeäkään ☺ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂 Laitoin sen toisen lähtemään. No en tehnyt sitäkään. Minä kestin kiltisti aika helvetin rankan seitsemän vuoden jakson.
Siihen liittyi varsin traaginen kuolemantapaus hänen perheessään (juu, en tappanut hänen isäänsä). Joka taas ei tehnyt kauhean hyvää hänen mielenterveydelleen. Joka taas vaikutti mm. siihen aiemmin mainitsemaani viiden vuoden seksittömyyteen (joka oli muuten aika vaikeaa, koska se tarkoitti myös kaiken läheisyyden puuttumista). Tämä kaikki johti lopulta alkon käytön riistäytymiseen hallinnasta, ryyppyputkiin, ryppyremmiin ja siihen, että lopulta hän vaan käytännössä jätti palaamatta kotiin. Teknisesti ottaen kai se olin minä, joka lähdin. Minä muutin pois, tosin mies ei ollut käynytkään "kotona" kuukauteen, eikä vastannut puhelimeen. Kysyin (avo)anopilta irtisanonko sen silloisen vuokra-asuntomme. Hän pyysi, että en irtisanoisi, joten siirsimme vuokrasopimuksen hänen nimiinsä. Mä järin sinne kaiken muun paitsi omat vaatteeni yms.
Rehellisesti sanoen ... kyllä mä loppujen loppujen lopuksi olin aika onnellinen kun se oli lopulta ohi. Uutta suhdetta en tosin ole vieläkään aloittanut ... en sitten niin minkäänlaista suhdetta.
No, kyllä sä tämän varmasti onnistut mun syyksi kääntämään. En epäile hetkeäkään ☺Harmis "tietää" aina ja kaiken. Hulluinta on se, että hän uskoo omiin harhaluuloihinsa, hänelle ne on ainoa oikea totuus, mikään oikea tieto ei hänen kaaliinsa ikinä mene.
Onhan tuota kysytty tällä palstalla useinkin, monenko miehen käyttämä olet. Nolla on varmaan ainoa hyvä vastaus kysyjille.
Ennen kun joku kysyy, vastaan edelleen 7:n, joista pitkäaikaiskäytössä 3:n kanssa. 😜- Anonyymi
Ennen oli sellaista häpyä joillain, että kuin sitä nöyryytetään.
- Anonyymi
Asiat ovat suhteellisia. Sinkkuna jokin stekstailu, imuttelu tai hinkkailu ei ole suoranaisesti seksiä, mutta parisuhteessa kaikki tuollainen jonkun muun kanssa on pettämistä.
Kyllä livenä perseen jakaminen on aina pahempaa kuin jokin netissä pelailu, voihan joku tehdä sitä ihan työkseenkin. Mutta taas mennään siihen että jos on sinkku, niin aivan sama, mutta jos on parisuhteessa niin kaikenlainen nettiflirttailukin on lutkailua, paitsi jos sitä tekee vaikka jossain camisivustolla työkseen.- Anonyymi
Entä onko pornon tekeminen työkseen sitten myös eri juttu?
En ole vielä ikinä päätynyt tilanteeseen, jossa lukumäärällä olisi ollut väliä. En ole ikinä kysynyt, koska se on mennyttä elämää ja nyt on nyt. Tietty jos toinen avautuu, että on ollut 500 seksikumppania, niin varmasti päässä liikkuisi kaikenlaista, mutta nykyhetkeksi se asia ei silti muutu.
Itseltäni (mies) on kysytty ja olen kertonut, en koe siinä mitään ihmeellistä jos toinen sellaisenkin asian haluaa tietää. Nyt 8. Ei mitenkään kovin omituinen määrä, ei etenkään, kun ei yhden illan jutut kiinnosta enkä ole oikeastaan koskaan etsinyt vain panopuuta baarista.Ai piru, unohdin vastata itse kysymykseen, kun olin hieman ihmeissäni koko kysymyksestä.
Käyttämiseksi lasken seksin osalta sen, kun molempien vapaaehtoisuus ei ole varmaa tai kyseessä on maksullinen palvelu. Tosin jälkimmäisen kohdalla asia ei ole yksiselkoinen, kun toinen tuottaa palveluita ja toinen ostaa niitä.- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Ai piru, unohdin vastata itse kysymykseen, kun olin hieman ihmeissäni koko kysymyksestä.
Käyttämiseksi lasken seksin osalta sen, kun molempien vapaaehtoisuus ei ole varmaa tai kyseessä on maksullinen palvelu. Tosin jälkimmäisen kohdalla asia ei ole yksiselkoinen, kun toinen tuottaa palveluita ja toinen ostaa niitä.Harkitsin laittavani vielä toisen, tuota sanamuotoa selventävän, jälkikirjoituksen. Ajattelin sitten kuitenkin, että jokainen tätä palstaa vähänkään enemmän lukenut tunnistaa mihin sillä viitataan. Jos taas ei tunnista, niin olishan siinäkin sitten jotain, johon voisi tarttua.
-mf- - Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Ai piru, unohdin vastata itse kysymykseen, kun olin hieman ihmeissäni koko kysymyksestä.
Käyttämiseksi lasken seksin osalta sen, kun molempien vapaaehtoisuus ei ole varmaa tai kyseessä on maksullinen palvelu. Tosin jälkimmäisen kohdalla asia ei ole yksiselkoinen, kun toinen tuottaa palveluita ja toinen ostaa niitä.Noiden lisäksi lasken käyttämiseksi,jos jompikumpi antaa ymmärtää tunteita eli enemmän ihastuneelle valehdellaan vaikka parisuhdehaluista jotta pääsee sänkyyn. Semmonen on hyväksikäyttöä.
Anonyymi kirjoitti:
Harkitsin laittavani vielä toisen, tuota sanamuotoa selventävän, jälkikirjoituksen. Ajattelin sitten kuitenkin, että jokainen tätä palstaa vähänkään enemmän lukenut tunnistaa mihin sillä viitataan. Jos taas ei tunnista, niin olishan siinäkin sitten jotain, johon voisi tarttua.
-mf-Kyllä tuo aloituksesi tuollaisenaan riittää mainiosti, saa jokainen lukea miten taitaa ja vastata sitten sen mukaan, mitä ikinä vastaakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Noiden lisäksi lasken käyttämiseksi,jos jompikumpi antaa ymmärtää tunteita eli enemmän ihastuneelle valehdellaan vaikka parisuhdehaluista jotta pääsee sänkyyn. Semmonen on hyväksikäyttöä.
Hmm, hyvä havainto, olen samaa mieltä!
- Anonyymi
Mulla itsellä ei ole mitään tarvetta moraalisoida tai arvottaa ketään seksikumppaneiden mukaan. Itselläni on ollut 2 pidempää parisuhdetta ja rehellisesti sanoen en ole koskaan ollut millään tasolla kiinnostunut exieni seksikumppaneiden (tai muidenkaan kumppaneiden) määrästä. En ole kokenut sen olevan minun asiani. Osasta tiedän ja osasta taatusti en tiedä.
Mietin tuota virtuaalipuolta ihan omien juttujeni kautta. Tapasin viimeisimmän miesystäväni erään online pelin kautta. Olen tuntenut hänet 12 vuotta. Olimme yhdessä 8 vuotta, josta fyysisesti samassa paikassa 5 vuotta. Eli koskahan se parisuhde sitten oikeastaan alkoikaan. No hällä väliä sillä. Tiedän, että hänellä oli myöskin takanaan yksi pidempi (irl) parisuhde. Tiedän hänellä myös olleen ainakin yksi virtuaalinen pidempi suhde, mutta mä en osaa laskea sitä miksikään seurustelusuhteeksi ja tietääkseni hänkään ei laske. En tiedä mitä heidän suhteeseensa on käytännössä kuulunut, mutta itsellänikin on jotakin ollut ja siihen on kuulunut kaikenlaista. Siltikään en laske sitä yhtään miksikään. Jos siinä olisi toimittu jotenkin kameran välityksellä, niin laskisin varmaankin joksikin. Mutta näin jos minulta kysytään poikaystävistä, niin en mä laske puolen vuoden virtuaalisuhdetta miksikään seurustelusuhteeksi tai oikeastaan yhtään miksikään. En tiedä miksi näin. Kuten sanottu, niin en osaisi laskea vastaavaa miksikään olennaiseksi kumppaninikaan puolelta. En ole mustasukkainen noin ylipäänsäkään, mutta varsinkaan jostain virtuaalisesta en jaksaisi kumppanini kohdalla piitata palaneen puupennin puolikkaan vertaa. - Anonyymi
Ei mitään väliä monenko kanssa nainen olisi touhuillut, ei kuulu minulle.
Sukupuolitauti testit kertovat nykytilan. Suhteet lähtevät aina puhtaalta pöydältä kunnes joku likaa sen kielteisillä teoillaan yhteiselon aikana. Menneisyyden teot eivät ole arvioinnin kohteena, vain nykyiset ja tulevat.
AsianVierestä- Anonyymi
Abortin tehneet saa synninpäästön?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta ...
Miksi sellaista edes lähdettäis uudelle kertomaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei sais? Tai siis eihän se mitään synninpäästöä keneltäkään vaadi. Raskas päätös,joka on varmasti tarkkaan pohdittu. Vai pitäiskö sen siittäneen miehen saada synninpäästö kun ei huolehtinut ehkäisystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei sais? Tai siis eihän se mitään synninpäästöä keneltäkään vaadi. Raskas päätös,joka on varmasti tarkkaan pohdittu. Vai pitäiskö sen siittäneen miehen saada synninpäästö kun ei huolehtinut ehkäisystä?
Asian Vierestä nimimerkille abortti on punainen liina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Abortti on harkittu murha joten olet oikeassa, että se on tarkkaan pohdittu. Somaliassa sen murhan saa tehdä vielä silloin kun lapsi on syntynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Abortti on harkittu murha joten olet oikeassa, että se on tarkkaan pohdittu. Somaliassa sen murhan saa tehdä vielä silloin kun lapsi on syntynyt.
Mikään murha ole. Solurykelmän poisto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asian Vierestä nimimerkille abortti on punainen liina.
En noin härkäpäinen ole. Surullista jos mies ja nainen päätyisivät aborttiin.
Ymmärrän katumuspillerit. Kyllä raskaus tulisi huomata sen verran aikaisin ettei abortteja tarvittaisi. Abortti on vahvistus harkinnan pettämisestä moneen eri kertaan. Se että olisi unohtanut ehkäisyn ja lisäksi ei olisi välittänyt estää mahdollista raskautta myöhemminkään millään tavalla.
Abortti on raskauden keskeytys. Kondomit, kierukat, kapselit, ehkäisypillerit ja katumuspillerit ehkäisevät raskauden tuloa, eivät keskeytä sitä. Kannattaisi ehkäistä, ei tarvitse keskeyttää.
Nyt joku sanoo tulleensa raskaaksi vaikka ehkäisyä olisi käyttänyt. Noin voi käydä mutta on harvinaista. Jos henkilö menee toista tai kolmatta kertaa keskeytykseen, ehkäisyssä tulisi käyttää vain pitkävaikutteisia menetelmiä, joissa käyttäjävirheitä ei juuri pääse tapahtumaan.
Suomessa menossa hyvä suuntaus nuorten keskuudessa. Alle 25 vuotiaiden raskauksien keskeytykset ovat tasaisesti vähentyneet 2010 luvulla.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En noin härkäpäinen ole. Surullista jos mies ja nainen päätyisivät aborttiin.
Ymmärrän katumuspillerit. Kyllä raskaus tulisi huomata sen verran aikaisin ettei abortteja tarvittaisi. Abortti on vahvistus harkinnan pettämisestä moneen eri kertaan. Se että olisi unohtanut ehkäisyn ja lisäksi ei olisi välittänyt estää mahdollista raskautta myöhemminkään millään tavalla.
Abortti on raskauden keskeytys. Kondomit, kierukat, kapselit, ehkäisypillerit ja katumuspillerit ehkäisevät raskauden tuloa, eivät keskeytä sitä. Kannattaisi ehkäistä, ei tarvitse keskeyttää.
Nyt joku sanoo tulleensa raskaaksi vaikka ehkäisyä olisi käyttänyt. Noin voi käydä mutta on harvinaista. Jos henkilö menee toista tai kolmatta kertaa keskeytykseen, ehkäisyssä tulisi käyttää vain pitkävaikutteisia menetelmiä, joissa käyttäjävirheitä ei juuri pääse tapahtumaan.
Suomessa menossa hyvä suuntaus nuorten keskuudessa. Alle 25 vuotiaiden raskauksien keskeytykset ovat tasaisesti vähentyneet 2010 luvulla.
AsianVierestäTodellakin ... kuten sanoit, niin raskaaksi voi tulla ehkäisystä huolimatta ja vaikka ei olisi unohtanut mitään. Itseasiassa jos vaikkapa kierukka pettää kerran, niin riski toiseenkin kertaan on suurempi. Yleensä pätevä lääkäri suosittaa aina vaihtamaan ehkäisymenetelmää, jos ehkäisy pettää ilman unohduksia tai muita komplikaatioita. Silloin käytetyn menetelmän tehossa on mitä luultavimmin jotakin vikaa ko. yksilön kohdalla. Keskimäärin luotettava menetelmä voi olla epäluotettava yksilön kohdalla. Harvinaista, mutta suuressa massassa näitä tulee väistämättä. Prosentit ovat ehkä pieniä, mutta itseasiassa ne absoluuttiset luvut ovat varsin isoja. Yhdenkin prosentin riski tarkoittaa aika montaa tuhatta tapausta vuosittain, kun mietitään vaikka ehkäisypillerien käyttäjämääriä.
Itse olen tullut raskaaksi raskauden estävästä diagnoosista ja kipujen estämiseen käytetystä hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta. Minun ei siis lääkäreiden mukaan pitänyt kyetä lainkaan tulemaan raskaaksi edes ilman ehkäisyä. Lisäksi söin tosiaan ehkäisypillereitä, lääkärin määräyksen mukaan ilman taukoa. Raskautta olisi ollut täysin mahdoton huomata ennen "oireita". En kylläkään tehnyt aborttia, vaikka diagnoosini aiheuttikin myös riskejä raskaudessa. Sen silti opin, että mikään ei ole yhtä varmaa, kuin epävarma ehkäisyasioissa.
- Anonyymi
Nainen on jännämiehen käyttämä jos edes halaa naista ja se on sitten nainen pilalla.
- Anonyymi
Miten sen nyt sanois nätisti mutta tuskin kukaan ilotyttöä naisekseen ottaa tai tinderi tyttöä niin hän saa jatkaa tindereissä ja neteissä touhujaan ja piti sanoa sama toisinkin päin mutta en tiedä naisista täällä kyllä sanoneet että kokenut tinderimies tietää mitä nainen haluaa ja tarvitsee ja ne rakastelu taidot on vailla vertaavaikka joku 18v poika sanoo että on kokenut naimakone niin se osaa rakastella vaikka oikeasti on poikuus tallella niin kerran kun kokee tinderimiehen niin ei muita sen jälkeen halua
- Anonyymi
Oma elämässäni kyllä se kokemattomin mies oli ehdottomasti paras seksihommissa. Ainoa, jonka kanssa olen koskaan tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma elämässäni kyllä se kokemattomin mies oli ehdottomasti paras seksihommissa. Ainoa, jonka kanssa olen koskaan tullut.
Noin normaaleista ihmisistä niin rakkaudella rakastelu on parasta niin ei ammattilainen sitä tarkoita että on paras ja osaava mutta siltä saa mutta tinderiläiset on erimieltä
- Anonyymi
Hmm...harva se menee yhteen rakastelutaitojen vuoksi.
Ihminen ihastuu käyttäytymiseen, ajatuksiin, elekieleen, positiiviseen vastareaktioon ja vähän ulkonäköönkin. Naisen ollessa henkisesti eheä ei fyysisillä kokemuksilla tai niiden puutteella ole merkitystä. Tämä on vain oma mielipiteeni, muut haluavat tietysti alle 30 vuotiaan neitsyen joka olisi keittiössä pullan tuoksuinen äitihahmo ja kammarissa täydellisen aktin tuottava ilotyttö ilman estoja.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm...harva se menee yhteen rakastelutaitojen vuoksi.
Ihminen ihastuu käyttäytymiseen, ajatuksiin, elekieleen, positiiviseen vastareaktioon ja vähän ulkonäköönkin. Naisen ollessa henkisesti eheä ei fyysisillä kokemuksilla tai niiden puutteella ole merkitystä. Tämä on vain oma mielipiteeni, muut haluavat tietysti alle 30 vuotiaan neitsyen joka olisi keittiössä pullan tuoksuinen äitihahmo ja kammarissa täydellisen aktin tuottava ilotyttö ilman estoja.
AsianVierestäKyllä tinderitytöt rakastuu tinderimiehiin esim tapaavat ajavat sivummalle ja tekevät metsässä tai pakun perässä temput ja mies palauttaa tytön niin tyttö rakastui mieheen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tinderitytöt rakastuu tinderimiehiin esim tapaavat ajavat sivummalle ja tekevät metsässä tai pakun perässä temput ja mies palauttaa tytön niin tyttö rakastui mieheen
Sinulla näyttää olevan valtavan laaja kokemus tinderöinnistä, kun noin tarkkaan aina tiedät selostaa tinderiläisten puuhat. Kuinka monta vuotta oikein olet tinderöintiä harrastanut?
Otsikkoon vastaus: raiskauksen.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ja prostituution.
Mut kyllä tinderi on arki päivää nykyään eli moni käyttää sitä
- Anonyymi
Raiskaus on väkivaltaa, ei seksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raiskaus on väkivaltaa, ei seksiä.
Tinderissä on maksullista seksiä
- Anonyymi
Minä lasken mukaan myös lievemmän hyväksikäytön.
- Anonyymi
En laske mitään seksiä "käyttämiseksi". Tai no maksullisten seksipalvelujen käyttäjä on "käyttäjä".
- Anonyymi
Entä tinderissä seksin myyjä onko se sitten palvelun tuottaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä tinderissä seksin myyjä onko se sitten palvelun tuottaja
On sekin palveluntuottaja jos kerran myy seksiä.
- Anonyymi
Onko rakkaus syntiä?
- Anonyymi
"Onko väliä sen hän minne menee yöksi/hän sai ammatiksi rakkauden mutta ei tee sitä työksi/minkälaisen kohtalon saa hyvä mies,hyvä nainen/ ihminen joka on rakkauden ammattilainen"
Juice Leskinen
- Anonyymi
Se että nainen vie kotiinsa jonkun viinamiehen baarista ja nai sen kanssa niin naisesta tulee käytetty nainen koska ei tapaa miestä enää.
- Anonyymi
Tuskin nainen miestä haluaisi uudelleen edes nähdä.
- Anonyymi
Rakkaus on syntiä ja seksi on keksi. Voileipäkeksi, niin tai domino-keksi.
- Anonyymi
Helppoa vastausta tähänkään ei ole. Itse olen niitä miehiä, jolle menneisyydellä on väliä, mutta kokonaisuus ratkaisee.
Asiassa ei sinänsä ole väliä, jos vaikkapa 40 vuotiasta naista on 100 miestä jyystänyt. Sehän tarkoittaa vain, että 4 miestä vuodessa tai 1 /3kk.
Enemmän tuo kumppanien vaihtuvuus kertoo naisen luonteesta. Kykenemättömyydestä sitoutua, vaihtelunhalusta, ehkä heikosta itsetunnosta. Sellainen ei lupaa hyvää parisuhdetta ajatellen.
Tietysti melkein minkä tahansa kaupungin yöelämässä kymmenittäin eri kumppaneja kalastellut kasvattaa kyseenalaista mainetta.
Kyllä minä laskisin mukaan myös käsityöt, ehkä pienemmällä painoarvolla. Sama pussailu.
Virtuaaliseksissä miettisin enemmän, että mitä paljo virtuaaliseksin harrastaminen taas kertoo ihmisestä. Kertooko se samaa kuin oikean seksin harrastaminen.
Seksiuaalimenneisyydestä tekisin tällaisen pahemmuuslistan. Paljo seksin harrastaminen oman vakituisen kumppanin kanssa ei siis ole pahasta, mutta jos nämä tapahtuvat irtosuhteissa.
1. Kimppaseksi n joukko miehiä. Mitä enemmän miehiä samassa kimpassa sen pahempi.
2. Seksi seksiklubeilla/seksibileissä
3. Seksi ulkomaalaisten miehien kanssa, arabit/muslimit pahimpina ja mustat myös
4. Seksi työpaikan juhlissa kollegamiesten ja asiakkaiden kanssa
5. S/M seksi, siten, että nainen on sub
6. Seksi varattujen miesten kanssa
7. Yhden yön seksi
8. Erilaiset hiplailut, suuseksi, käsien käyttö
9. Virtuaaliseksi, puhelinseksi- Anonyymi
Naisen luonteesta? No höpöhöpö. Miehenkö luonteeseen useat kumppanit sopii?
- Anonyymi
Seksibisnes on käyttämistä. Hyväksikäyttö on myös käyttämistä. Hyväksikäyttöä ei hyväksikäytettävä aina tai heti huomaa. Lisäksi hyväksikäyttäjä yrittää houkutella uhriaan kaikinkeinoin, niin että saa toisen suostumaan seksiin jotain vastaan. Kuten huumeita ja alkoholia. Nuoret ovat tässä riskiryhmässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai527001Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita922304- 1341862
Stefan muuttopuuhissa
Stefan on luonut kuvakollaasin instaansa. Suurin osa kuvista fiksuja otoksia vuosien varrelta sopivan musiikin kera. Es2211079Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk91043Mihin menet itäsuomalainen ja Helsinkiläiset jos sota syttyisi ?
Minne kuvittelitte sieltä kerrostaloistanne lähtevän kun rytinä alkaa ? Mun tiloihin ette ainakaan tule !76877Oon oikeasti vältellyt
Sua viime aikoina mutta ainoastaan siitä syystä että oon voinut niin huonosi etten ole halunnut että näät mua ollenkaan58864- 155829
- 53825
Pikkulinnut lauloi että olet rakastunut mies...
Se kieltämättä selittää paljon, mutta annan sinun olla nyt rauhassa. Aikamme tulee vielä 🤭42824