Miehen nimen vaikutus naiseen

Anonyymi

Kun nainen kuulee ensimmäistä kertaa miehen nimen, niin se vaikuttaa miten nainen näkee miehen.
Taavetti tai Teppo nimestä nainen tuskin innostuu tai kostuu tai muustakaan tavallisen kuuloiseta nimestä, mutta jos nimi kuulostaa vähänkään ulkomaalaiselta, niin jopas nainen innostuu ja ulkomaalaisen nimeltä kuulostavasta miehestä ja mies näyttää silloin naisen silmissä komealta.

Palstan nais henget vois kertoa millainen miehen nimi kostuttaa ne pikkarit....
Onks se ulkomaalais nimet: Michael, George, Marcello, Michelangelo,Xavier,Noureddine,Meldin,Benjamin,Guglielmo,Innocenzio,Marquise,Sebastiano....

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei nimi miestä pahenna jollei mies nimeä!

    • Anonyymi

      Pyrsk...-Pönttis 🌸

      • Anonyymi

        No pitäskö mun nyt ottaa tämä Kuklielmo vai mikä se oli? 😂-Pönttis 🌸


    • Pätee se jossain määrin naistenkin nimiin. Periskin tietää, että mm. nimi Janica todistaa jotain ei niinkään nimen kantajasta kuin sen antajista! :D

      Siksi mielikuvitushahmolle on annettu WT-nimi.

    • Anonyymi

      Niin, kyllähän nimistä tulee aina mielikuvia. Tulee miesten nimistä ja myöskin naisten nimistä. Nimestä tulee monesti mielikuva ainakin iästä. Nimet kun tulevat aina "muotiin" aalloittain. Joistan nimistä tulee kuva, että tyypin vanhemmat ovat yrittäneet tavoitella jotain kovin erikoista. Tulee tietynlainen mielikuva ihmisen perheestä. Osa nimistä kuullostaa "maalaisilta" osa "kaupunkilaisemmilta". Osasta nimistä tulee automaattisesti mielikuva liittyen johonkin tiettyyn osaan Suomea. Joku nimi assosioituu Lappiin ja toinen Karjalaan, kolmas Pohjanmaalle. Mielikuvilta ei voi välttyä, mutta useinhan ne eivät pidä lainkaan paikkaansa.

      p.s. Teposta tulee heti mieleen Matti, eli Tepolla on varmaan ainakin yksi veli. Kotoisin jostain päin Varsinais-Suomea.

      p.p.s. Taavetista minulle heti mieleen pieni poika, reessä matkalla joulukirkkoon, aamulla kello viisi.

    • Anonyymi

      Ennen tuntunut, et naiset haluavat ulkomaalaisen sukunimen, luo arvokkuutta ja lisäarvoa minuuteen olla joku muu kuin -nen päätteinen sukunimi. Naimisiin menon perusta.

      • Anonyymi

        Paha sanoa. Itse en luopuisi omastani, vaikka tyrkkäisi eteeni minkä tahansa ulkomaan ihmeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha sanoa. Itse en luopuisi omastani, vaikka tyrkkäisi eteeni minkä tahansa ulkomaan ihmeen.

        Samaa mieltä, että en luopuisi omasta sukunimestäni, vaikka joskus vielä vanhoilla päivillä naimisiin menisin. Sillä vaikka sain koulu aikoina kuulla letkautuksia nimestä, on se kuitenkin suomalainen, ja sen verran harvinaisempi, että vielä 20 vuotta sitten opiskellessani olin maan ainoa sen niminen henkilö jolla oli puhelinnumero -siis niihin aikoihin kun numeroni ei ollut vielä salainen. Ja nyt siis puhutaan kännykkänumeroista. Tällä hetkellä taitaa nimikaimoja olla jo pari kolmekin. -ihan sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, että en luopuisi omasta sukunimestäni, vaikka joskus vielä vanhoilla päivillä naimisiin menisin. Sillä vaikka sain koulu aikoina kuulla letkautuksia nimestä, on se kuitenkin suomalainen, ja sen verran harvinaisempi, että vielä 20 vuotta sitten opiskellessani olin maan ainoa sen niminen henkilö jolla oli puhelinnumero -siis niihin aikoihin kun numeroni ei ollut vielä salainen. Ja nyt siis puhutaan kännykkänumeroista. Tällä hetkellä taitaa nimikaimoja olla jo pari kolmekin. -ihan sivusta

        Aikalailla sama minullakin. Tietääkseni nimikaimoja ei ole. Täysin suomalainen sukunimi, vaikka lähes aina joudun sen suomalaisille tavaamaan. Toisaalta rasite, kun nimeään ei voi noin vain aina sanoa. Sillä kun halutessaan löytää tasan vain minut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla sama minullakin. Tietääkseni nimikaimoja ei ole. Täysin suomalainen sukunimi, vaikka lähes aina joudun sen suomalaisille tavaamaan. Toisaalta rasite, kun nimeään ei voi noin vain aina sanoa. Sillä kun halutessaan löytää tasan vain minut.

        Tuo olikin yks syy sille, miksi hankin 2003 salaisen numeron. Tossa viime viikolla huvikseni googlasin nimeni, ja näin että yksi saman niminen etsi Oulussa avustajaa itselleen. Vaikka toi olikin asiallinen tieto, niin siitä huolimatta repesin kunnolla. Syy nauruun olo se, että 10 vuotta sitten muutin Oulusta pois 6 vuotta siellä asuneena. En tiiä onko tää nimikaima saanut kuraa niskaansa, kun onnistuin vähän rellestämään aikanani ja parit exät sinne jättäneenä. 🤔🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olikin yks syy sille, miksi hankin 2003 salaisen numeron. Tossa viime viikolla huvikseni googlasin nimeni, ja näin että yksi saman niminen etsi Oulussa avustajaa itselleen. Vaikka toi olikin asiallinen tieto, niin siitä huolimatta repesin kunnolla. Syy nauruun olo se, että 10 vuotta sitten muutin Oulusta pois 6 vuotta siellä asuneena. En tiiä onko tää nimikaima saanut kuraa niskaansa, kun onnistuin vähän rellestämään aikanani ja parit exät sinne jättäneenä. 🤔🤭

        Jäi allekirjoittamatta, mutta ihan sama sivusta kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olikin yks syy sille, miksi hankin 2003 salaisen numeron. Tossa viime viikolla huvikseni googlasin nimeni, ja näin että yksi saman niminen etsi Oulussa avustajaa itselleen. Vaikka toi olikin asiallinen tieto, niin siitä huolimatta repesin kunnolla. Syy nauruun olo se, että 10 vuotta sitten muutin Oulusta pois 6 vuotta siellä asuneena. En tiiä onko tää nimikaima saanut kuraa niskaansa, kun onnistuin vähän rellestämään aikanani ja parit exät sinne jättäneenä. 🤔🤭

        Juu, salainen on numero ja osoitepalvelukielto on. Sekin on silti tullut huomattua, että kyllä Suomessa etsivä ne tiedot saa jos todrlla haluaa. Yllättävän helpolla tuntuu löytyvän tie sisälle viranomaisrekistereihin ym.


    • Minulla on sellainen nolo nimi, jolla ei saa naisia. Kuka arvaa?

      • Anonyymi

        Urpo?💎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urpo?💎

        Uuno?💎


      • Anonyymi

        Yrjö...?


      • Anonyymi

        Urpo-Uuno


      • Anonyymi

        Se, mikä poistetaan, osuu oikeaan! Tapahtui jo!


      • Anonyymi

        Kalevi? Vieno? Kauno? Armi? Tauno?

        Tunnen kyllä yhden Kalevin, joka on ❤️ ihminen.

        xLiner


      • Anonyymi

        Älä sano sitä!!!


      • Anonyymi

        👍👍👍👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sano sitä!!!

        Ai stana... 🤣 Pee istuu modena ja on syöttänyt nimensä automaattipoistolistalle! 🤣

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Urpo-Uuno

        Yrjö-Urpo 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai stana... 🤣 Pee istuu modena ja on syöttänyt nimensä automaattipoistolistalle! 🤣

        xLiner

        Mikä? Pertti?


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Mikä? Pertti?

        Joo.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai stana... 🤣 Pee istuu modena ja on syöttänyt nimensä automaattipoistolistalle! 🤣

        xLiner

        Pe*tti


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Mikä? Pertti?

        Ja kun kehun palstan suurinta varustustani, sekin lähtee liukkaasti.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo.

        xLiner

        Ai mä luulin että se poistui...


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Mikä? Pertti?

        Siis muniani 😤

        xLiner


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Pe*tti

        Perttiina..

        xLiner


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Ai mä luulin että se poistui...

        Eikä poistunut. Moderoi edelleenkin. Ainakin Bisse -nikki on sen.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perttiina..

        xLiner

        Ai Jormaako täällä kehutaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perttiina..

        xLiner

        😄😄😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai Jormaako täällä kehutaan?

        Ei varmasti kehuta.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti kehuta.

        xLiner

        Kyllä kaikkia pitäis edes kerran kehua 😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikkia pitäis edes kerran kehua 😢

        Sillä oli kivat steikkarit pymppykuvassa. Riittääkö?

        xLiner


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        😄😄😄

        Massimo Pertissimo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä oli kivat steikkarit pymppykuvassa. Riittääkö?

        xLiner

        Eiköhän 👍


    • Anonyymi

      Nykyään saa vaihtaa nimensä jos se vaivaa 👆

    • Anonyymi

      Itse olin mölökäsen eetvartin kanssa avoliitossa 70- luvun alussa tuolla pohjoissavonpitäjäsddä enkä kadu. Hoeno poeka siitä tuli vaekka sairraalaan lääkärit käski sen lopettoo.

    • Anonyymi

      Enemmän minua ainakin aiheuttaa tietynlaisia assosiaatioita sukunimet.
      Esim. muistan sellaisia kuin Lötjönen, Sikala, Kiljunen, nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Ja anteeksi nyt jos joku Lötjönen tai Sikala tätä lukee, kukaan ei kai voi väittää että nämä olisivat niitä viehättävimpiä nimiä?
      Noihin sitten eteen joku Antero tai Turo tai Kaapo niin a vot! Tämä on minun mielipiteeni enkä voi mitään jos jotakuta loukkaan.
      Kun kuvittelen meneväni naimisiin Lällän tai Käsnäsen kanssa, ei kiitos! Ainakin pitäisin oman nimeni se on varmaa!

      • Anonyymi

        Samoin Kiimalainen tai Löppönen.


      • Anonyymi

        Tätä itsekin mietin. Sukunimistähän niitä mielleyhtymiä vasta tuleekin.


      • Anonyymi

        Legendaarinen Jorma Jortikka on tosi paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Legendaarinen Jorma Jortikka on tosi paha.

        Mites Jorma Melamies?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Legendaarinen Jorma Jortikka on tosi paha.

        Tai Lerssi.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Tai Lerssi.

        Onko tuo etu vai sukunimi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo etu vai sukunimi?

        Sukunimi. Kaveri oli Lerssi, mutta vaihtoi sitten sukunimensä kun koki noloksi.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Sukunimi. Kaveri oli Lerssi, mutta vaihtoi sitten sukunimensä kun koki noloksi.

        Eli, sukunimillä todellakin on paljon suurempi painoarvo. Jotkut sukunimet on suorastaan mieleenpainuvia. Ei harmainta aavistusta mikä sen tyypin etunimi oli, mutta se oli se Lerssi. Ihan eri levelillä, ku tavallinen Virtanen.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Sukunimi. Kaveri oli Lerssi, mutta vaihtoi sitten sukunimensä kun koki noloksi.

        Tuohon kun vielä lisäisi kutsumanimen Veltto.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Tai Lerssi.

        Ainakin Lumijoella on ollut sukunimi Terska. Ja jossakin 50-100 km etelämpänä kylä nimeltä Terskanperä jossa samannimisiä oletettavasti enemmänkin. Tyrnävän-Limingan suunnalla on ollut sukunimi Tunkio.


    • Anonyymi

      Sanotaanko näin että olin noteerannut tän tietyn miehen jo ennen kuin sain etunimen tietää sivullisena, ja täydellisesti myyty kun tietooni sain koko nimen. Et eipä mua koskaan oon hirveesti kiinnostanu noi "ulkomaan ihmeet", vaan kaikki exäni ovat olleet supisuomalaisia nimeltään. Sitähän sanotaan että "ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä". -ihan sivusta

      • Anonyymi

        Perkele, se on niitä
        Svenskatalande bättrefolk. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkele, se on niitä
        Svenskatalande bättrefolk. . .

        Noup. Kumpikaan ei asu pk-seudulla. Nykyaikainen suomalainen nimi hällä, kuten mullakin. Päättyy siihen -nen loppuun. -ihan sivusta


      • Anonyymi

        Ja kaikista tuli exiä just sen supisuomalaisen nimen takia. Kyllä se joku Abdullah Mohammed olla pitää! Se ympärileikattu kun kiihottaa eri tavalla... Vaikka onhan se valejuutalaisillakin eli kasaareilla amputoitu samalla tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikista tuli exiä just sen supisuomalaisen nimen takia. Kyllä se joku Abdullah Mohammed olla pitää! Se ympärileikattu kun kiihottaa eri tavalla... Vaikka onhan se valejuutalaisillakin eli kasaareilla amputoitu samalla tavalla.

        Yhdestäkään erästä ei tullut exää sen supisuomalaisen nimen takia, koska en todellakaan ole kiinnostunut jostain ulkomaaneläjistä. Sua ittees ne taitaa kiinnostaa ja kiihottaa, kun niistä koko ajan pitää höpöttää. Jokainen taaplaa tyylillään, mut tää nainen pysyy ihan suomalaisissa miehissä. Mua ei kertaakaan tän neljän vuosikymmenen aikana mitä tässä maailmassa olen ollut, ole tehnyt mieltä edes kokeilla, eikä kiinnosta kokeilla myöhemminkään.


    • Anonyymi

      Ulkomaalaiset miehen nimet eivät tee vaikutusta. Etenkin kun pidän suomalaisista miehistä.

    • Anonyymi

      Turhaa yleistystä. En itse tunne ketään joka olisi nimen takia ketään hylännyt.

    • No ei se nimi miestä pahenna...


      mutta totta, että myös nimi-ihanteet muuttuneet, ennen oli suomessa muodissa suomalaiset nimet, vaan eivät enää.

    • Ei nimi miestä tee.. ainakaan anonyymipalstalla..
      Ihan sama minkä niminen ihminen on.. nimi on vain jotain annettua.. äitini anoppi olisi halunnut minulle nimeksi elisabeth margareta ja onneksi äidilläni oli lujuutta sanoa että pidä ämmä tunkkis..

      • Anonyymi

        Musta mietittiin ensin tehtäväksi Lotta, mutta kun isovanhemmat olivat eläneet sota-ajan, niin vanhemmat aattelivat 80-alkaessa että siitä ei oikein tykättäisi. Isäni oli ajatellut Vilhelmiinaa, mutta sitäkään nimeä en saanut. Toinen nimi minkä sain, oli mulla sama kuin äidilläni ja hänen äidillään. -ihan sivusta


      • Anonyymi

        "Ei nimi miestä tee.. ainakaan anonyymipalstalla.."

        Hyvä 😎

        "nimi on vain jotain annettua"

        Itselleni ei mitenkään "vain". Tosi hauska kuunnella miten vanhemmat ovat päätyneet lastensa nimiratkaisuihin. Joillakin pitää olla ehdottomasti maksimimäärä etunimiä, joillekin riittää yksi - sitäkin komeampi nimi.

        Itse olin päättänyt ensimmäisen lapsen nimen jo kauan ennen kuin kohtasin heidän isänsä. Ajattelin, etten sellaista miestä huoli, joka ei parhaasta nimestä tykkää 🤷‍♀️

        " onneksi äidilläni oli lujuutta sanoa että pidä ämmä tunkkis.."

        Oikeastiko sanoi noilla sanoilla?

        -Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei nimi miestä tee.. ainakaan anonyymipalstalla.."

        Hyvä 😎

        "nimi on vain jotain annettua"

        Itselleni ei mitenkään "vain". Tosi hauska kuunnella miten vanhemmat ovat päätyneet lastensa nimiratkaisuihin. Joillakin pitää olla ehdottomasti maksimimäärä etunimiä, joillekin riittää yksi - sitäkin komeampi nimi.

        Itse olin päättänyt ensimmäisen lapsen nimen jo kauan ennen kuin kohtasin heidän isänsä. Ajattelin, etten sellaista miestä huoli, joka ei parhaasta nimestä tykkää 🤷‍♀️

        " onneksi äidilläni oli lujuutta sanoa että pidä ämmä tunkkis.."

        Oikeastiko sanoi noilla sanoilla?

        -Sheena

        "Itse olin päättänyt ensimmäisen lapsen nimen jo kauan ennen kuin kohtasin heidän isänsä."

        Niin minäkin olin päättänyt. Olin päättänyt molemmat nimet jo aikoja aikoja sitten. Niiden järjestys vaan vaihtoi paikkaa. Isäni vakava sairastuminen toi kokonaisuuteen myös yhden nimen lisää. Kaksi muuttui siis kolmeksi ja tätä myötä nimien järjestys vaihtui. Kutsumanimi tosin on juuri se, mikä sen piti alunperinkin olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei nimi miestä tee.. ainakaan anonyymipalstalla.."

        Hyvä 😎

        "nimi on vain jotain annettua"

        Itselleni ei mitenkään "vain". Tosi hauska kuunnella miten vanhemmat ovat päätyneet lastensa nimiratkaisuihin. Joillakin pitää olla ehdottomasti maksimimäärä etunimiä, joillekin riittää yksi - sitäkin komeampi nimi.

        Itse olin päättänyt ensimmäisen lapsen nimen jo kauan ennen kuin kohtasin heidän isänsä. Ajattelin, etten sellaista miestä huoli, joka ei parhaasta nimestä tykkää 🤷‍♀️

        " onneksi äidilläni oli lujuutta sanoa että pidä ämmä tunkkis.."

        Oikeastiko sanoi noilla sanoilla?

        -Sheena

        Äitini taipui anopin tahtoon esikoisensa kanssa, mutta minun nimeni kohdalla jätti ehdotuksen noteeraamatta ja hyvä niin. Minä tykkään nimestäni ja se sointuu minulle hyvin.
        En vaihtaisi pois.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Äitini taipui anopin tahtoon esikoisensa kanssa, mutta minun nimeni kohdalla jätti ehdotuksen noteeraamatta ja hyvä niin. Minä tykkään nimestäni ja se sointuu minulle hyvin.
        En vaihtaisi pois.

        Kummia porukoita, kun antaa anopin päättää... asuitteko maaseudulla?


    • Anonyymi

      Mitä?! Vain miehellä on merkitystä, ei nimellä.

      -Sheena

    • Anonyymi

      Varmaan sais naisia jos olis nimeltään Mauno Suoyrjö, asuinpaikka olisi Terskanperällä, kesämökki Mulkkusaaressa ja haluaisi viettää juhannuksen naisen kanssa Pillulammella.
      Nämä kaikki paikan nimet ovat suomessa.

      • Anonyymi

        😂😂😂


    • Konsonantteja paljon ja ärrrkirjaimua prrrkele, niin johan housut kostuu. 😂😂😂

      Jorrrma, Anterrrro, Karrrrri, rrrr.. 😆

    • Mitä mieltä olette saako nimi Marco Porari stringit pyörimään jaloissa?

    • Anonyymi

      Mikä vika perusnimissä? Onhan se noloa jos joutuu useasti kysymään että niin mikä sun nimi olikaan.

    • Anonyymi

      Jälleen lauma lapsia leikkii. Ja hauskaa näyttää olevan. Menkääpä kouluun siitä.

    • Kyösti. Se on vantteran pojan nimi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1477
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1151
    3. 37
      842
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      836
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      795
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      789
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      772
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      715
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      709
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      662
    Aihe