Meinaan laittaa Monacorin 12" umpikoteloon

Anonyymi

10

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa kiinnittää huomiota tuohon resonant frequency, kun tarvitsee kuitenkin jonkinlaisen refleksireijän se kotelu.

Tuli mieleen kun näin eräällä pikkupaikkakunnalla, nuorisolla polkupyörissä stereot: radiokasettinauhuri teipattu pyörän tarakalle.

• Anonyymi

Tee itse myös se vahvistinkin kokonaan itse, itse suunnittelin ja tein, ei autokäyttöön vaan kotisteroihin... teholähteenä 300W toroidi eli rengassydänmuuntaja, sitten aika uusia vahvistinpiirejä multiwatt-15 TDA7914 taisi olla malli noissa vahvistinpiireissä ja kaiuttimien resistanssi: 2ohm...16ohm.

Saa sellaisen kuin haluaa kun itse suunnittelee ja rakentaa.

• Anonyymi

Itse aikoinaan tein 150w monovahvistimen. Esivahvistimena käytin ihan kannettavan CD:n kuulokeliitäntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse aikoinaan tein 150w monovahvistimen. Esivahvistimena käytin ihan kannettavan CD:n kuulokeliitäntää.

Tyrisroripäätteet olivat toki.

• Anonyymi

Niin justiin ajattelisin että ei kannata aina keksiä pyörää uudestaan, nuokin jotkut Toshiban uudetkin valmiit vahvistinpiiritkin ovat aika hyviä, voi käyttää niitä osia jo valmiiksi suunniteltuja ja tehtyjä.

• Anonyymi

Mutta niin luulen että monia tyttöjäkin voisi kiinnostaa juurikin että miten tuollaiset elektroniset laitteet toimivat oikeasti, itse noniin on tullut kokemusta ja kouluissa opetettu, voi rakentaa itse omia laitteita :)

• Anonyymi

kerrassaan jooh voisi olla itselleni huvittavaa opettaa teinitytöille jotain digitaalielektroniikkaakin vaikka aloittamalla niin että otetaan tietokoneen sisältä emolevy irti ja voi osoitella sormella jotain osaa, mikä sekin on ja mitä tekee.... väyläajurin bufferi-piiri, tämä on BIOS, nämä ovat prosessorin tehotransistoreja jotka ohjaavat virtaa keskusprosessorille, tämä on.... vastus, eli vastustaja, resistori.

• Pakko myöntää että nyt liikutaan mun osaamisalueen ulkopuolella. Tietokoneella ja telkkarissa riittää perus kaiuttimet, ja Transitin mukana kun ei tullut ollenkaan radioita ja antenni oli katkennut niin asensin jonkun vanhan tavallisen autoradion siihen ja tuulilasin yläreunaan elektronisen antennin. Johdot menee komeasti kojelautaa pitkin nippusiteillä ja normi ovikaiuttimet ovat riittäneet mun vähäiseen luukuttamiseen 😃

Noita poppivehkeitä autoon asentaessa en osaa neuvoa muuta kuin yhden itsestäänselvyyden, eli oikeanlaiset sulakkeet.

• Anonyymi

Ihan kotihuoneeseen tulee. Toki tosiaan on putki kliinisenä mukana jos umpikotelo ei ole riittävä mielestäni.

• Anonyymi

Aika heikkoja ovat teholähteenä nuo hakkurityyppiset teholähteet, joku niin suuritehoinen toroidi, paras varmaan... mutta niin kalliita.

Itsellä on ollut kyllä aika pitkän aikaa mielessä, kirjastojuttuunkin opettamaan teineille elektroniikkajuttuja, aivan vain harrasteenakin, koska on tietoa ja taitoa.

Vaikka sellainenkin projekti: teemme oman tietokoneen erillisistä osista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3637
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1142
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      145
      1072
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe