Etäsuhde ja sen muut hankaluudet

Anonyymi

Hei,

Kaipaisin tukea ja ajatuksia itseä ahdistavaan tilanteeseen.

Olen eronnut 32 vuorias 3 lapsen äiti. Olen seurustellut nyt reilun vuoden leskeksi jääneen miehen kanssa jolla 2 lasta.
Meillä välimatkaa reilu 150km. Tässä haasteena on se, että molempien elämä on asumallaan paikkakunnalla.
Mies ei pysty muuttamaan minun tykö, koska hänen elämä on siellä omalla paikkakunnalla. Myöskään hän ei tule minua vastaan asiassa tavata omia lapsiani useammin, koska hänellä on ahdistuneisuushäiriö mm. liika melu ahdistaa.
Minä olen se kuka joustaa ja tulen hyvin toimeen hänen lastensakin kanssa.
Meidän tulevaisuus näyttää siltä, että yhteen muutto olisi mahdollinen vasta, kun nuorimmat ovat lähes täysi-ikäisiä eli n. 13 vuotta.
Kumpikin rakastaa toisiaan, mutta itseä tilanne ahdistaa ja kaipaan itse perheellistä arkea, jossa mies mukana. Niin ja ikäeroa meillä on 10 vuotta.

terveisin toivoton

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fiksu kaveri kuitenkin sinulla kierroksessa, tietää rajoitteensa ja realiteettinsa, ei lupaile sulle liikoja, kun tietää mitä kestää, millaista elämää haluaa elää ja millaista ei.

      Sinä teet omat päätöksesi.
      Sopeudut tilanteeseen ja elät etäsuhdetta.
      Muutat miehen paikkakunnalle ja teet etätöitä, tai ajat pitkää työmatkaa.
      Tai yksinkertaisesti etsit jonkun toisen lähempää.

      Eräs tuttuni jätti lapsensa lasten isälle ja lähti vieraan miehen matkaan. Asui muutaman vuoden kyseisen kaverin kanssa ja lähti siitä jälleen uuden kaverin matkaan. Hyvin se näytti ja näyttää yhä hänellä elämä menevän silleenkin vaikkei hänen lapset asukaan tuttuni kanssa.

    • Ahdistuneisuushäiriön osalta tuo yhtälö on aika vaikea, jos yhteenmuuttoa miettii, viisi mukulaa on kaikkea muuta kuin hiljaisia. Toki sekin asia on puhuttavissa ja muilla järjestelyin tuettavissa, kaikkien olisi vain suostuttava tulemaan toisiaan vastaan eri tavoin.

      Muutoin voisi ajatella helposti, että jokin kompromissi etäisyyyden osalta voisi ehkä olla mahdollinen, ns. puolimatkan krouvi? Jokin riittävän hyvä paikkakunta jostain tuon 150km etäisyyden puolivälin liepeiltä tms? Siinä toteutuisi samalla todellinen uusi alku kaikille, sen sijaan, että toinen muuttaa toisen nurkkiin.

      Siinä missä kaikki lapsenne tulee huomioida mahdollisimman hyvin, olisi kuitenkin hyvä muistaa, että kahden aikuisen välinen rakkaus on asia, jossa lapsilla ei ole sijaa. Se on ihan oma asiansa ja voi olla tilanteita, joissa lastenkin täytyy joustaa kaikkien yhteisen edun vuoksi jonkin verran, kunhan tulevat kuulluiksi ja kunnioitetuksi omina yksilöinään. Toiveet ja tahto huomioidaan, miten vain mahdollista, mutta kompromisseilta tuskin kukaan voi välttyä tuossa tilanteessa tai sitten aikuiset saavat luopua omista toiveistaan, nyt.

    • Anonyymi

      Vastasi jo ja tiedät vastauksen kysymykseesi.
      Selvästi ei saman katon alla yhteistä tulevaisuutta ennenkuin sinun lapset täysi-ikäisiä ja omillaan.

    • Anonyymi

      Suoraan sanottuna, vaikea nähdä tuon suhteen kestävän. Nuo kaikki asiat tulee rasittamaan suhdettanne ja ns. tavallisessakin suhteessa nuo mainitsemasi asiat olisivat haasteita.

      Myös molempien lapset varmaan kärsivät tilanteesta. Ja lapset kuitenkin menee kaiken edelle...

      Ja se nyt kannattaa muutenkin selvittää tarkkaan, että pystyisikö/haluaisiko mies asumaan kaikkien lasten kanssa vaikka ahdistuneisuushäiriötä ei olisikaan. Välillä on vaan fiksumpaa lopettaa kuin jatkaa väkisin suhteessa mikä ei oikein voi onnistua, vaikka kuinka tunteita olisikin. Itse olen ollut tilanteessa jossa uusi kumppani ei lapseni kanssa tullut juttuun niin kyllä se suhde oli sitten siinä.

    • Anonyymi

      Minkä takia mies, jota melu ahdistaa, on ylipäätään tehnyt lapsia. Ei voi olla heijastumatta lapsiin, todennäköisin eron syykin ja lapset pitäis olla äidillään vain tunnin vierailuoikeus isälle!

    • ” liika melu ahdistaa.”

      Tuli mieleen korvatulpat.🥰
      Äitini on vanhemmiten melu herkäksi muuttunut niin korvatulppia tarvitsee.

    • Anonyymi

      Ihan omaan kokemukseen nojaten, vaikuttaa siltä että ei tule pidemmän päälle toimimaan.

      Itselläni useampi yritys uusioperheestä ja ollut hiukan vastaavia ongelmia. Useimmiten niin että jompi kumpi aikuinen ei ole tullut oikein lasten kanssa toimeen ja tämä on ollut se asia miksi suhteet on yksissä tuumin lopetettu, koska lasten pitää pystyä tuntemasn olonsa hyväksi ja rakastetuksi, mikä ei nyt nähtävästi sinun lastesi kanssa toteudu. Ymmärrän hyvin, että on hankala erota kun molemmilla tunteet pelissä mutta kuitenkin pitäisi ajatella lapsia ensin. Kyllä se oikea sieltä löytyy joka pystyy koko paketin ottamaan, näin kävi minullekkin, tosin vasta neljännellä yrityksellä ja nyt siis lapsia yhteensä 6, 3 omaa ja 3 hänen.

      Tsemppiä päätöksiin mutta taidat itsekkin tietää jo vastauksen jota et vaan halua itsellesi myöntää.

    • Anonyymi

      Itse en kyllä katselisi jos ei tulisi minun lasteni kanssa toimeen. Ahdistushäiriö on kyllä ymmärrettävä mutta mieti nyt kuitenkin tarkkaan, tuo ahdistuneisuus ei välttämättä parane ikinä. Tosin, voihan siinä olla sekin että jo pelkästään noin suuri määrä lapsia ahdistaa jolloin ollaan taas lähtöpisteessä.

    • Anonyymi

      Yli 40 vuotias mies ei kestä lasten melua, hänellä on ahdistusta sun muuta.
      Ennuste parisuhteenne onnistumisellenne on huono.

      Jos muutat kyseisen tyypin kanssa yhteen, vaikka vasta sitten joskus myöhemmin, mies ei tule kestämään lastenlasten aiheuttamaa meteliäkään. Kohta luonasi ei käy enää kukaan sinun sukulaisista. Ei ainakaan ne joilla on pieniä lapsia. Tapaat omia lapsiasi ja heidän jälkikasvuaan ilman miestäsi lastesi luona.
      Nimimerkki: vuosikymmenien kokemus asiasta.

      Älä tee samaa virhettä kuin minä. Päätä suhde tässä vaiheessa kun se ei ole vielä vakavaa ja katsele itsellesi lähempää luonteeltaan toisenlainen mies.

    • Anonyymi

      Kyllä minäkin lähtisin jos olisin samassa tilanteessa eikä minun lapsieni kanssa pystyisi olemaan. Raskas päätös varmasti mutta väitän että paras kaikille.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille vastauksista.
      Oli ajatuksia herättävää.
      Tilanne on hankala ja tiedän ansaitsevani kyllä parempaa.
      Tällä hetkellä ei ole kiire minnekään, joten toistaiseksi yhdessä mennään..

      terv. viestin aloittaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1383
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      91
      887
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      803
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe