Lämpeneminen voimistaa ja kiihdytää polarpyörrettä.
Pakkastalven tappaja voimakkaana – tästä on kyse polaaripyörteessä, joka voi tehdä sinunkin joulustasi mustan https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007640030.html
Ilmastonmuutos on pakkastalven tappaja!
8
116
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö höpö! Niitä lämpöisiä talvia on ollut ennenkin. Esim vuosina 1925 ja 1930. Siis silloin kun kukaan ei olut kuullutkaan ilmastonmuutoksesta.
- Anonyymi
Nyt puhut esiteollisesta ajasta. Teollisuus alkoi vasta kun Bill Gates keksi tietokoneen ja Elon Musk sähköauton. Silloin rupesivat globaalit lämpötilat nousemaan.
- Anonyymi
Vuodet eivät ole veljeksiä, mutta jos katsotaan Ilmatieteen laitoksen tilastosta eri kuukausien lämpö- ja kylmyysennätyksiä, niin tältä se näyttää:
Kuusi lämpöennätyksistä on tehty 2007 tai sen jälkeen ja seitsemäs vuonna 1995.
Vain kolme lämpöennätystä on ennen -70 luvun alkua.
Kylmyysennätyksiä ei ole 2000 luvulla tehty ainuttakaan ja vuoden 1971 jälkeenkin vain kaksi.
Vaikka yksittäiset lämpötilat eivät paljoa kerro, niin trendi on selvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhut esiteollisesta ajasta. Teollisuus alkoi vasta kun Bill Gates keksi tietokoneen ja Elon Musk sähköauton. Silloin rupesivat globaalit lämpötilat nousemaan.
Gates ei keksinyt tietokonetta, eikä Musk sähköautoa. Molemmat keksinnöt on tehty ennen kuin kyseiset herrat ovat edes syntyneet.
Onko polaaripyörteen hidastumisen ja ilmastonmuutoksen välistä yhteyttä saatu jo selvitettyä? Viimeksi kun asiasta yritin tietoa löytää ei tuosta löytynyt tieteellistä julkaisua jossa olisi uskallettu esittää mitään vahvoja väitteitä asiaan liittyen. Tätä hidastumista ja siitä aiheutuvia tavanomaista pitkäkestoisempia kylmän tai lämpimän sään jaksoja ei ainakaan toistaiseksi voi laittaa ilmastonmuutoksen piikkiin.
Jos tästä on nyt parempaa tarkistettavissa olevaa tietoa niin laittakaa linkki, doi-koodi tai artikkelin kirjoittaja ja vuosiluku näkyviin. Blogispekulaatiot eivät kiinnosta.- Anonyymi
No, sehän on hyvä
- Anonyymi
Tämän takia harkitsen muuttavani etelänavalle.. Tai ainaki Kanadaan.. Tai aluks vaikka lappiin. Itä-Suomessa asun että sinänsä aika kylmät talvet on kyllä ollu mut kokoajan pelkään, että vettä sataa. Huomennakin sataa pikkasen ja vähät lumet sulaa
- Anonyymi
Pakkastalvi saa jäädä historiaan heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091175
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72501