Ostatteko joulukinkun?

Anonyymi

Niin ostatteko joulukinkkua ja osaatteko edes paistaa sitä?

66

80

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alesta sitten tammikuussa.

    • Ei tulis mieleenkään.

      • Anonyymi

        Mitäs sinne tulee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sinne tulee?

        Mieleen vai?


    • En ole niin kinkun ystävä. Ajattelin tehdä punajuurimurekkeen.

    • Anonyymi

      En tosiaan. Mä inhoan joulukinkkua. Oon inhonnu sitä koko ikäni, ihan pienestä lähtien.

    • Anonyymi

      En paista....
      Mutta osaan kyllä paistaa....T:Elluhallo....😳

    • Anonyymi

      Monta kinkkua!

    • Anonyymi

      No en todellakaan osta.

      -Sheena

      • Anonyymi

        Miksi? Oletko muslimi?


    • Anonyymi

      Ostan ja paistan. Kinkku laitetaan uuniin ensin 200 astetta tunti ja sitten pudotetaan noin 110 asteeseen sitä paistetaan tunti per kilo eli jotain 6 tuntia minun kinkku. Sipappia päälle ja korppujauhoja ja neilikkaa. Lopuksi uuni 200 asteeseen vartiksi. Muistakaa ettei kinkkua suoraan jääkaapista uuniin vaan sen pitää olla huoneenlämmössä tunti tai pari ennen paistamista.

    • Anonyymi

      Kinkku tekee joulun. 👍

    • Anonyymi

      Nykyjoulukinkut on rasvattomia ja maistuvat vain sahanpuruilta. En osta. Pitäisi olla läskiä reilusti mukana. Samoin kirjolohet: kaikki mahtavan maistuvat mahaläskit leikattu pois ja syötetään minkeille. En osta.

    • Anonyymi

      Sata kinkkua!

    • Anonyymi

      Kerranki joulun jälkeen yksillä oli ostoskärryt täynnä joulukinkkuja, paljonko se yks painaa, 7 kiloa, olisko niillä ollu 50 kiloa siinä kärryssä.

    • Tuskin. Osaan.

    • Anonyymi

      En osta enkä osaa. Ostan Lidlin harmaasuolattuja kinkkusiivuja.

    • Anonyymi

      Joulun jälkeen ostan kun niitä saa 3 eurolla 6 kilon kinkkua alesta. Muuten ne maksaa yli 30 euroa 6 kilon kinkku.

    • Anonyymi

      Hyi! En osta. Kuka hitto edes syö jotain omassa paskassaan lojuvaa nisäkästä?

      • Anonyymi

        Ne ei paskassa loju vaan ihan on kuivikkeet. Missä sun tietämys? Saatat ite elää enemmän paskassa kun sika ikinä eläessään :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei paskassa loju vaan ihan on kuivikkeet. Missä sun tietämys? Saatat ite elää enemmän paskassa kun sika ikinä eläessään :D

        Kerro lisää! Omaan sivistyneet tavat ja se, että syytät muita sikaulusta (sic!) olet itse sellainen.

        Kerro tästä kuvasta lisää: https://i.imgur.com/PhWeH93.jpg
        Sika on saastainen nisäkäs ja on irvokasta että kyseistä eläintä edes syödään, ja vielä irvokkaampaa että joidenkin joulupöydässä on kyseisen nisäkkään pakara juhla"ruokana". Hyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää! Omaan sivistyneet tavat ja se, että syytät muita sikaulusta (sic!) olet itse sellainen.

        Kerro tästä kuvasta lisää: https://i.imgur.com/PhWeH93.jpg
        Sika on saastainen nisäkäs ja on irvokasta että kyseistä eläintä edes syödään, ja vielä irvokkaampaa että joidenkin joulupöydässä on kyseisen nisäkkään pakara juhla"ruokana". Hyi.

        Kyseinen kuva on itse ottamani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää! Omaan sivistyneet tavat ja se, että syytät muita sikaulusta (sic!) olet itse sellainen.

        Kerro tästä kuvasta lisää: https://i.imgur.com/PhWeH93.jpg
        Sika on saastainen nisäkäs ja on irvokasta että kyseistä eläintä edes syödään, ja vielä irvokkaampaa että joidenkin joulupöydässä on kyseisen nisäkkään pakara juhla"ruokana". Hyi.

        Sinähän se sikaa aloitit syyttämään! Sika on siistimpi kuin ihminen. Muuta jos höpöttää, on jäänyt itselle kenties trauma? Millaisia olivat lapsuutesi joulut? Tätä kysyn selvittääkseni kinkkuvihaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää! Omaan sivistyneet tavat ja se, että syytät muita sikaulusta (sic!) olet itse sellainen.

        Kerro tästä kuvasta lisää: https://i.imgur.com/PhWeH93.jpg
        Sika on saastainen nisäkäs ja on irvokasta että kyseistä eläintä edes syödään, ja vielä irvokkaampaa että joidenkin joulupöydässä on kyseisen nisäkkään pakara juhla"ruokana". Hyi.

        Luuletko, että kukaan noita epämääräisiä linkkejä täällä klikkaa? Jos klikkaa, on aika typerä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että kukaan noita epämääräisiä linkkejä täällä klikkaa? Jos klikkaa, on aika typerä.

        Typerä pitää olla jos ei osaa linkkiä lukea ja ymmärrä mitä .pg -pääte tarkoittaa. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä pitää olla jos ei osaa linkkiä lukea ja ymmärrä mitä .pg -pääte tarkoittaa. :D

        Siis .jpg-pääte. Ja tässä taas "epämääräinen" linkki sinulle, @12:53
        https://fi.wikipedia.org/wiki/JPEG


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä pitää olla jos ei osaa linkkiä lukea ja ymmärrä mitä .pg -pääte tarkoittaa. :D

        .Pg ei tarkoita mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .Pg ei tarkoita mitään.

        Ylempänä on korjaus ja vastaisitko kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis .jpg-pääte. Ja tässä taas "epämääräinen" linkki sinulle, @12:53
        https://fi.wikipedia.org/wiki/JPEG

        Kyllä pitäs kaikkien imgur tuntea. Sehän on kuvien jakopalvelu.
        Mitä itse kuvaan tulee, niin ihan mullassa/hiekassahan nuo möyrii. Tai jos siellä nyt on vähän paskaakin joukossa, niin entäs sitten. Ainakin ovat vapaahkossa aitauksessa ja saavat olla elementissään ja eihän se paska lihaan imeydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää! Omaan sivistyneet tavat ja se, että syytät muita sikaulusta (sic!) olet itse sellainen.

        Kerro tästä kuvasta lisää: https://i.imgur.com/PhWeH93.jpg
        Sika on saastainen nisäkäs ja on irvokasta että kyseistä eläintä edes syödään, ja vielä irvokkaampaa että joidenkin joulupöydässä on kyseisen nisäkkään pakara juhla"ruokana". Hyi.

        Oletko joku muslimiäijän käännyttämä suvakki? Kinkku kuuluu suomalaiseen joulupöytään. Joulu alkaa siitä, kun kinkku nostetaan pöytään.


    • Anonyymi

      Kyl kinkku pitää olla. Kyl ostamme kinkun.

    • Anonyymi

      Valmiiksi maustetun kalkkuna niin tulee oikeasti syötyäkin. Kinkkua en osaisi edes paistaa. Mut nyt kun lapset on isällään, menen varmaan vaan arkiruualla ja suklaalla läpi joulun. Ei yksin maistu.

    • Anonyymi

      Syön teidänkin kinkut

    • Anonyymi

      Tottakai, ja osaan, on useampana jpouluna tullut työnnettyä kinkku yöksi uuniin

    • Anonyymi

      Ostan valmiiksi paistetun kinkun, pääsee vähemmällä.

    • Anonyymi

      En osta. Syön punaista lihaa hyvin harvoin ja silloin aina naudanlihaa.

      • Anonyymi

        Sama naudanlihan suhteen, mutta tulee kokkailtua minimirasvaisesta naudanlihasta ruokia ja noin kilo viikossa menee. Sikaa en osta missään muodossa koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama naudanlihan suhteen, mutta tulee kokkailtua minimirasvaisesta naudanlihasta ruokia ja noin kilo viikossa menee. Sikaa en osta missään muodossa koskaan.

        Aika paljon viikossa menee lihaa.


    • Anonyymi

      Kinkkurullia ostetaan ja monta, keittiön henkilökuta paistaa ne. Osa jää hoivan asukaille ja osa myydään kg-hintaan ulos; koteihin joilla muutenkin on ruokatilausia keittiöltämme.

      Itselleni varaan 5-6kg kinkkurullan, josta riittää syötävää 4 ihmiselle ja koirallekin, joulunpyhiksi, ja sitt loppu menee pakastimeen. Joulun ja uudenvuoden väliaika syödään luultavasti kalaa eri muodoissa. Lopiaisena tähteeksi jäänyt kinkku sulatetaan ja keitetään hernekeittoon.
      trollikka

    • Anonyymi

      Kunnioittakaamme uusia valloittajia ja syökämme ainoastaa halal-lihaa! Muutenkin joulunvietto on rasistista.

      • Anonyymi

        Siis mitä? Mulle joulu on aina ollut perhejuhla, yhdessä olon ja tekemisen, ajatusten vaihdon ja hyvän olon lähde. Nyt vaan on poikkeus olot, enkä siksi halua ett kokoonnutaan koko ydin perhe yhteen. Mä vietän joulun ainoastaan sairaiden vanhempieni ja alaikäisen sisareni kanssa.
        Pieniä lahjoja toki olen läheisilleni varannut lahjoitettavaksi, hyvää mieltä tuottamaan.

        Eivätkä ne rahalliselta arvoltaan kovin suuria ole, itse tehtyjä lähinnä. Kudottuja pipoja, sukkia, ja torkkupeite, muutama käpykranssi (ovi koriste), dvd-levyjä, musiikkia ja satuja, sekä leivonnaisia, raakasuklaa konfehteja, keitettyä sinappia jne.
        Siihen 100€ tai vähän alle, kaikki lahjat yhteensä kustantaa.

        Ihan mielenkiintoista ois kuulla; miten joulu vietto on rasistista, meillä se ei liity edes uskontoon.
        Oikeesti mä otan tämän heittosi; ironiaksi tai sarkasmiksi.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä? Mulle joulu on aina ollut perhejuhla, yhdessä olon ja tekemisen, ajatusten vaihdon ja hyvän olon lähde. Nyt vaan on poikkeus olot, enkä siksi halua ett kokoonnutaan koko ydin perhe yhteen. Mä vietän joulun ainoastaan sairaiden vanhempieni ja alaikäisen sisareni kanssa.
        Pieniä lahjoja toki olen läheisilleni varannut lahjoitettavaksi, hyvää mieltä tuottamaan.

        Eivätkä ne rahalliselta arvoltaan kovin suuria ole, itse tehtyjä lähinnä. Kudottuja pipoja, sukkia, ja torkkupeite, muutama käpykranssi (ovi koriste), dvd-levyjä, musiikkia ja satuja, sekä leivonnaisia, raakasuklaa konfehteja, keitettyä sinappia jne.
        Siihen 100€ tai vähän alle, kaikki lahjat yhteensä kustantaa.

        Ihan mielenkiintoista ois kuulla; miten joulu vietto on rasistista, meillä se ei liity edes uskontoon.
        Oikeesti mä otan tämän heittosi; ironiaksi tai sarkasmiksi.
        trollikka

        Onkos päässyt unohtumaan mikä joulun alkuperäinen merkitys on? Sehän on hyvinkin uskonnollinen ja on sitä edelleenkin kaikille kristityille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos päässyt unohtumaan mikä joulun alkuperäinen merkitys on? Sehän on hyvinkin uskonnollinen ja on sitä edelleenkin kaikille kristityille.

        Joulun aika on perinteisimmin juhla sille kun talvipäivänseisaus on takana ja valo alkaa lisääntyä.

        Joulu-nimitys ja uskonnollisuus on miekalla taottu pari sataa vuotta sitten ihimisten kalloihin pakolla.

        Joulun pitää olla JUHLA ja juhlistamista eikä ikävän pitämistä ja mollijollotuksia kyynelehtien kynttilänvalossa!


      • Anonyymi

        Amerikassahan syödään kalkkunaa, koska siellä ei sikaa esiintynyt luontaisena mutta kalkkunoita oli, joten se oli juhlaruoka ja on sitä edelleen vaikka sianlihaa muuten on kuten esim. pulled porkkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos päässyt unohtumaan mikä joulun alkuperäinen merkitys on? Sehän on hyvinkin uskonnollinen ja on sitä edelleenkin kaikille kristityille.

        Jep, olen kuullut tarinan... ja joskus pienenä minut on kastettu, sain silloin etunimeni. Rippikoulun kävin kuten muutkin nuoret siihen aikaan. Ripille en koskaan päässyt koska vanhempani olivat eronneet kirkosta ja mä olin vasta 15 vuotias.

        Mun pitäisi liittyä kirkkoon itse nyt aikuisena, ja käydä se rippikoulu uudelleen jotta kuuluisin seurakuntaan ja saisin maksaa kirkollisveroja. Mä en kuulu seurakuntaan olin-> väestörekisterin siviilirekisterissä, nykyisin se on maistraatin väestörekisteri, tai jotain sen tapaista.

        Jotta mä kait olen pakana ja saan viettää juoluni; kuten haluan... eli perhekeskeisesti yleensä, tämän hetkisessä tilanteessa vaan suppeammassa muodossaan.
        trollikka


    • Anonyymi

      En ole kinkkumiehiä, ehkä kalkkunan voisin ostaa, mutten sitäkään taida ostaa?

      • Anonyymi

        Kalkkuna mäkättää.


    • en, syön sitä porukoilla enkä kyllä taida osata paistaakaan...

      mutta totuushan on se, että lihan syöntiä suomessakin pitäis vähentää, punainen liha tutkitusti aihettaa mm. suolistosyöpiä. lisää riskiä.

      ehkä ollaan ajoista oppimassa erilaiseen ruovalioon suomessakin, siis jokainenhan itse valinnat tekee.

    • Anonyymi

      Kai minä kinkun käyn metsästämässä. Ei sitä ostaa tarvii.

    • Anonyymi

      Kinkku helppo paistaa jokainen osaa varmaan kun lukee ohjeet. Kinkku pitää tietty sulattaa ensin siihen menee kaks päivää ainakin 6 kilon kinkussa. Paistomittari on hyvä olla ja hyvä syvä kasari jossa kinkku paistuu. Muuten kinkku vaan uuniin ensi 200 astetta tunti ja sitten noin sata astetta tunti per puoli kiloo noin ja lopuksi 250 astetta kun laittaa sinappia ja korppujauhoja. Eipä se muuta tarvii.

      • Anonyymi

        Onko kinkku valmiiksi suolattu? Jos ei niin pitää laittaa suolaveteen (tarkasta prosentit...) muutamaksi(?) päiväksi.


    • Anonyymi

      En varmoon osto ja osaisin paistoo.
      Mutta kun en tykkee siitä mausta .

    • Anonyymi

      Paistan yhdelle naiselle kinkun mutta itselle en taida ostaa koska en jaksa isoa kinkkua yksin syödä olis vähän turhaa ostaa itselle kokonainen kinkku. Naisella on lapsia ja menen sen luokse neuvomaan sitä ja paistamaan kinkkua sille. Sukulaisten luona saan varmaan kinkkua etten ihan ilman jää kun menen joulupäivänä.

      • Anonyymi

        Taitaa olla taka-ajatuksia...


      • Anonyymi

        Kai nyt paiston palkaksi saat maistiaiset naisen kinkusta :D siis siitä paistamastasi.


    • Anonyymi

      Sata 10kg kinkkua kun ahmii vuosittain, ei pääse nälkä hyökkimään helposti, joka kolmas päiväkin kun aina paistaa uden kinkun.

      King of New Your City. Drug Kingpin, Kuningaskeppi-heppi.

    • Anonyymi

      Voihan sitä muutakin syödä kinkkuja, tämä on hyvä idea jos vaikka tekee punajuuri-lihamureketta, vähän kuin lindströmin pihvit, valkosipuli teki hyvän säväyksen kivikylän lindströmeissä.

      Kuuma keitto auttaa nuhassa ja flunssassa, lohikeittoon lisään monesti katkarapuja myös. Ja pippurikermalla.

    • Anonyymi

      Suomalaisten joulukinkut aiheuttaa ilmastonmuutoksen. Eikö teitä edes hävetä!

      • Anonyymi

        Suu suppuun, osta sinä kookosöljyä heinäsirkkojesi paistamiseen, niin pääset tasoihin meidän joulukinkkujen kanssa, vuoden mittaan. Punainen liha lautasellani yleensä peuraa tai hirveä.
        Hyvää joulua, kaikella rakkaudella!


    • Anonyymi

      Joulukinkku ostaa sinut.

    • Possun kärventäminen sujuu kyllä, mutta jää ostamatta tänä jouluna, kun riittää hyvin loisiminen vanhempien kinkulla.

    • Anonyymi

      Voi ristus itseäni huvittaa tuo sarja ohjelma avaruus tämä The Mandalarian, kun on sellainen erittäin vaarallinen palkkamurhaaja sitten, aluksen nimi: RarosCrest ja pikku Yoda-vauvoinen mukana sillä, ja kovat taistelut :D

    • Anonyymi

      Ei kinkkua eikä kalkkunaa. Muut joulun perinneruoat kyllä.

    • Anonyymi

      Myös juhannus nykyisin.

    • Anonyymi

      Ajattelin maistaa kengurua.🦘

    • Anonyymi

      Naapuri vie aina kinkun parvekkeelle viileään. Sahaan siitä muutaman siipaleen yönkähmässä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe