Nämä merkit paljastavat, että kumppani pettää

Anonyymi

12

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No vastaan itse. Mulla oli epäilyni kun kumppanin käytös muuttui. Ja varauduin pahimpaan. Tilanne oli ja meni. Silloin laitoin tietyt asiat merkille ja olin lähes varma että kuvioissa on toinen. Noh kuten sanoin tilanne meni muutamien viikkojen aikana ohi. Mutta tänään kun luin tuon yllä olevasta linkistä avautuvan jutun, ja kun aikaa on kulunut, on mulle nyt päivän selvää että joku juttu kumppanilla oli.
      No haittaakse. Periaatteessa ei mutta toisaalta siinä mielessä että hän on täysin suoraan valehdellut asiasta. Aiheesta puhuttiin ja mitään sellaista ei kuulemma ollut. Ihastus tai joku pieni säätö jonkun kans ei olisi edes mikään juttu mutta siitä valehtelu on ja merkit oli niin selvät.

      No mikä idea tämän toteamisella tänne on. Ehkä vaan haluan itselleni todeta että joo huomasin ja tajuan tilanteen ja että olemme vain ihmisiä. Yhtä paljon kuin kumppanini hehkuttaa minulle tunteitaan, yhtä paljon ne voivat jonain päivänä kohdistua johonkin toiseen. Se on elämänrealiteetti ja se on ok.

      Joskus tunnen syyllisyyttä esim siitä kuinka paljon käytän aikaa omiin harrastuksiin. Mutta syyllisyys on järjetön. Parisuhteessa on kaks ihmistä ja ihmisten mielet muuttuu rakkaudessakin ja varsinkin siinä. Siks on hyvä muistaa itsensä eikä hukuttautua suin päin kokonaan suhteen varaan.

    • Anonyymi

      Omia havaintoja:

      Ulkonäköön panostaminen
      - no ainakin yhtäkkinen liikunnallisuus silleen holtittomana räpellyksenä kun yrittää saada ittensä nopeesti kuntoon uuden ihastuksen takia

      Uudet ilmeet ja eleet
      - tähän liittyen sanoisin uudet sanat ja puhetyylit jotka on selvästi tarttunut joltain jonka kans tuntee erityistä kiehtovaa läheisyyttä

      Vihaisuus ja syyttely
      - tätä en oo huomannut

      Puhelimen suojeleminen
      -puhelimen äänettömällä pito usein kun ennen ei ole pitänyt

      Seksielämän muuttuminen
      - joo siinä mielessä tosiaan että ensin pitkät yhteiset sessiot jää parisuhteessa pois ja etenee niin että lopulta vältellään lähellä oloa

      Katsekontaktin välttely
      - tämä on niin totta ja katsekontaktin välttelyn lisäksi ylipuheliaisuus jolla välttelee rauhallista kohtaamista. Ihminen joka ei ole koskaan puhunut säästä, pitää pitkiä jutteluita yllä ettei kumppanilla ole mahdollisuutta kysyä tai huomata mitään.

    • Anonyymi

      Täytyy myöntää että juurikin noin avovaimon käytös/tyyli muutui kun oli salasuhde meneillä.

    • Anonyymi

      Ex-puolisoni, jolla oli tapana ratkoa oman elämänsä kasvukriisejä rinnakkaissuhteilla, käytös muuttui seuraavin tavoin kun oli joku toinen kuvioissa:

      Eteiseen ilmestyi lenkkarit ja ukko alkoi käymään iltaisin lenkillä, vaikkei yleensä harrastanut liikuntaa missään muodossa. Muutaman kerran satuin näkemään, että ukko kaivoi heti kotipihalta tielle päästessään kännykän esiin soittaakseen.

      Ei tullut enää saunaan yhtä aikaa.
      Vältteli muutenkin kosketusta ja kaikkea läheisyyttä, vaikka aiemmin se oli suhteessamme tärkeä osa. Seksi loppui kokonaan, vaikka ennen se oli säännöllistä ja molempia tyydyttävää.

      Pyöritteli silmiään kun sanoin jotakin. Puhetyyli muuttui vittumaiseksi ja äreäksi.

      Istui kaiket yöt aamuyön tunneille työhuoneessaan tietokoneella.

      Alkoi olla jatkuvasti iltaisin "tapaamisia kollegoiden" kanssa, koronaepidemiasta huolimatta, vaikka olivat etätöissä koko organisaatio.

      Puhelin oli jatkuvasti iltaisin varattu kun yritin soittaa työmatkoilta. Kun ihmettelin asiaa, laittoi ilmeisesti estoon minun numeroni, sillä sen jälkeen puhelut katkesivat ennen kuin ehti edes hälyttää.

      Alkoi kysellä tarkkaan aikataulujani ja työmatkojani vaikka ei ollut aiemmin niin tehnyt.

    • Anonyymi

      Jokainen tapaus on kuitenkin erilainen ja syitä vaikka stressiin tai käytöksen muuttumiseen voi löytyä myös työelämästä. Varsinkin nyt korona aikana kun kaikki on muutenkin ihan sekaisin.
      Itse epäilin joskus jo seurustelu aikana että nykyinen vaimoni ehkä pettää koska piti käsilaukussaan aina kondomipakettia. Minun kanssa oli aina ilman ja söi ehkäisypillereitä. Kysyin ja sanoi että pitää niitä mukana varmuuden vuoksi koska jos jotenkin kävisi niin että olisi toisen kanssa niin olisihan se parempi että olisi edes mahdolisuus käyttää kumia. Sanoi että jos joutuisi vaikka raiskatuksi niin pyytäisi hyökkääjää käyttämään edes kortsua. Tuskinpa joku raiskaaja sitä tekisi mutta olihan tuo muuten ihan järkeenkäypää.
      No muutama vuosi seurusteltiin ja lapsiakin siunaantui. Eräänä päivänä sitten olin lähdössä töihin ja vaimon takki putosi viereisestä henkarista kun otin omani. Nostaessani sitä huomasin että povitaskussa on jotain ja siellähän oli viiden Sultan kondomin paketti jossa tuore päiväys ja kolme jäljellä. Eipä siinä mitään. Olen sittemmin piruuttani seurannut tilannetta ja tuntuu niitä kondomeita menevän jatkuvasti suunnilleen kaksi pakettia kuukaudessa. Kuukaudesta toiseen. Olen sittemmin alkanut panostaan enemmän seksielämäämme. Enemmän kiinni vaimossa ja koittanut rakastella useammin. Sittemmin vaimo onkin alkanut kieltäytyä seksistä kuukautisten verukkeella eikä siinä mitään. En halua painostaa. Hassua vaan että ne kuukautiset tulevat kaksi kertaa kuussa. No luonto on ihmeellinen. Minähän pelaan tätä peliä loppuun asti niin että olen huomaavainen ja sitkeä rakastaja. Jos vaimolla on pokkaa näytellä uskollista loppuun asti niin minulla on pokkaa olla aina vaan parempi aviomies. Huomaapahan sitten mitä menettää jos siihen asti mennään. Oikeastaan tämä on näin aika hauskaa. Saa nähdä kauanko hauskuutta riittää.

      • Anonyymi

        No, olet sinäkin erikoinen äijä. En kyllä kehtais pelata tommosta peliä kenenkään kanssa. Pistäisin eukon pihalle ja sanoisin et takas ei ole tulemista.


      • Anonyymi

        Minä olin joskus suhteessa, josta halusin pois muttei ollu munaa jättää toista. Sitten kävikin niin, että nainen tapasi bileissä ystävänsä serkun. Kertoi monta kertaa jotenkin että "se oli muuten TOSI mukava tyyppi" tms. Ei pystynyt peittelemään ihastustaan, kun selvästi ajatteli häntä koko ajan. Aloin tässä vaiheessa epäillä, että on jotain meneillään, mutten sanonut mitään. Sitten hän meni monena iltana nukkumaan menoaikaan "kaverin" luo käymään. Silloin olin jo varma että pettää. En taaskaan sanonut mitään, vaan annoin aina mennä "kaverin" luo.

        Eräs päivä sanoi, että on menossa kaverin bileisiin jonnekin mökille. Aloin sitten kiusoitella, että "ai onpa kiva, milloinkas me mennään sinne?" Katsoi vain kauhistuneena, että "et sinä voi tulla sinne!" Ihmettelin muka että miksi en, "no... et vaan voi!!". Ai että mulla oli hauskaa :D

        Muutaman päivän päästä sanoi että jättää minut, eikä ole ketään muuta miestä. Mainitsin sitten tämän kaverinsa serkun ja kysyin, että pidätkö minua aivan tyhmänä. Ei pitänyt hänellä pokka enää ja tunnusti.


    • Anonyymi

      Moni ei ymmärrä kokonaisuutta mitä pettäminen tuo tullessaan.Olen seurannut
      alkoholin tuomia negatiivisia vaikutuksia
      avioliittoihin ja monta kertaa on käynyt sillai
      ,että jos pettävä osapuoli sais valita uudelleen,niin hän lähtisi ryyppyjuhlasta oman rakkaan kultansa viereen ,jota hän
      onkin jälkikäteen huomannut rakastavansa
      enemmän kuin mitään muuta maailmassa.

      • Anonyymi

        Eipä se mitään herkkua ole myöntää olevansa niin heikko että kontrolli pettää kun on pari drinksua otettu ihan biletyksen vuoksi. Alkoholi on silti huono tekosyy. Kyllä se pitää siellä jossain takaraivossa olla se halu että se voi syttyä. Ehkä se kristillinen anteeksiantaminen löytää paikkansa näissä asioissa. Edellyttäen tietenkin että virheen tehnyt oppii jotain virheistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se mitään herkkua ole myöntää olevansa niin heikko että kontrolli pettää kun on pari drinksua otettu ihan biletyksen vuoksi. Alkoholi on silti huono tekosyy. Kyllä se pitää siellä jossain takaraivossa olla se halu että se voi syttyä. Ehkä se kristillinen anteeksiantaminen löytää paikkansa näissä asioissa. Edellyttäen tietenkin että virheen tehnyt oppii jotain virheistään.

        Alkoholillahan noita selitellään usein, estot vähenee tai poistuu kokonaan ja vaatteet lähtee ja loppu tulos tiedetään.


    • Anonyymi

      Onhan niitä paljon merkkejä naisen käytöksessä, jotkut jopa liian selviä, oikein huvittaa. Esimerkkinä vaikka suihkussa käynti ennen kuin lähtee "naisporukassa kahville". Vähän parempaa päälle ja tullessa taas suihkuun, kahvilla käynti voi olla likaista tai hikistä. Lenkille lähtiessä meikkiä sopivasti, hius tyyli ja värikin muuttuu. Yhteiset sauna hetket jää, ei seksiä tai muutakaan läheisyyttä. Kun suhde on loppunut tulee paluu arkeen hitaasti, seksi palauttuu viimeiseksi.

    • Anonyymi

      Itse huomasin kumppanissani "vähättelevän" puhetyylin ihastuksen kohteestaan:
      "luulin sitä aluks homoks ku se näytti ja puhu silleen."
      "joo ei se oo ees yhtään hyvännäköinen."
      Myöhemmin paljastui että tällä on tyttöystävä ja oma kumppani edelleen kohteli häntä "homona."
      Kumppanini kumminkin alkoi panostaa huomattavasti ulkonäköönsä tämän kohdalla.

      En pitänyt aluksi mitenkään outona tätä kommentia, kunnes paljasti olleensa ihastuneensa tähän mieheen tapaamisaikana ja häntä alkoi ärsyttämään miten kohteli kumppaniaan.
      Kertoi välttelevänsä tätä miestä, koska vaikutti limaiselta eikä halunnut olla tekemisissä hänen kanssaan.
      (En kokenut tätäkään vielä mitenkään uhkaavaksi, mutta myöhemmin ajateltuna olisiko tässä välissä tapahtunut jotain?)

      Seuraavaksi tuli toinen mies, josta alkoi samat asiat
      "siis se on varmasti homo ei tarvi olla yhtään huolissas"
      "ei se oo mitenkää hyvännäköinen edes"
      Tämäkin mies seurusteli ja alkoi panostus ulkonäköön.
      Jotenkin ehkä elin vielä kieltämisessä. (Ei minusta ole outoa olla kaveri toista sukupuolta edustavan kanssa, vaikka viihtyisikin todella paljon heidän kanssaan)
      Sitten lapsemme otti ipadilla kuvia ja galleriaan alkoi ilmestyä kumppanini alastonkuvia.

      Kumppanini kertoi menevänsä samana iltana ulos tyttökavereiden kanssa ulos tämän limaisen miehen jonka kanssa yllätten olikin väleissä.

      Puolisoni kertoi ehkä haluavansa avoimen suhteen tai asumuseron, muttei kumminkaan erota kanssani.
      Kumminkin yhdessäolo oli lapsen kannalta tärkeää kumppanini mielestä.
      Kielsi pettäneensä minua milläänlailla ja ettei pystyisi ikinä tekemään niin.
      Kertoi oudolle käyttäytymiselleen syyn: Ikäkriisi.
      Itseäni jo tuossa vaiheessa mietitytti miten asumusero ja avoin suhde olisi sama asia? Ja ei kiinnostusta pettämiseen, mutta halusi olla muiden kanssa?

      Asioita joita huomasin
      >vähättely
      >asioiden liika selittely
      >ei halunnut viettää aikaa kanssani eikä edes lapsensa
      >oli useammin yötä jossain ja selitti kuinka "tyttökaverinsakin" on siellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe