"Keskustelukulttuuria ei paranneta pelkästään siivoamalla kielenkäyttöä. Tarvitaan myös asennemuutosta. Tarvitaan armollisuutta. Annetaan kanssakeskustelijalle mahdollisuus eikä lueta häntä kuin piru Raamattua.
Nöyryyskään ei haittaisi. Olisi hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."
https://yle.fi/uutiset/3-11666705
Hyvä neuvo, joka sopii tännekin
12
125
Vastaukset
- Anonyymi
Nöyryys on kaikessa hyväksi. On samalla toisen kunnioitusta matkalla samanarvoisuuteen. Kukaan ei ole toista parempi vaan jos asiat on paremmin, johtuu se lähes aina onnekkuudesta. Lähtökohdat monesti paremmat heillä, joilla tilanne parempi.
Olen kyllä huomannut täällä samaa, mitä Kari Enqvist mainitsee...
Olen itse ”kesku” ja kommentoijat väittää minun sanoneeni sitä ja tätä. Täällä olen heille tietty oma ennakkoasenne ja he määrittävät mielipiteensä sen perusteella. Lisäksi työnnetään niin sanotusti sanoja suuhun. Poimitaan vain se osa aiheen sisällöstä, mikä koetaan itselle tärkeäksi ja varsinainen kokonaisuus onkin muuttunut ihan muuksi.
Viimeisin keskustelualoitukseni mielenterveys ja netti jo osoitti, muten moni kommentoija keskittyi määrittelemään mielenterveyttä, vaikka se oli vain osa kokonaisuutta ja toisaalta sillä ei ollut merkitystä. Sama kun kirjoittaisin aiheesta: autojen luistoneston merkitys auton ohjattavuuteen liukkailla keleillä. Niin ei sillä ole väliä mikä luokitellaan autoksi... puhun vaan autoista ja sellaisista missä on luistonesto... mutta ei...
Juuri näin facessa jonkun adressin siitä oikeusjutusta, missä mies joutui maksamaan toisen miehen lapsesta elatusmaksuja. Facekaverini vetosi siinä lapsen oikeuksiin.... no lapsihan siinä saa oikeutta, väärä isä ei sitä saa.... entäpäs jos tämä väärä isä rakastaisi lasta ja tulisi oikea biologinen isä ja kieltäisi alaikäistä lasta kohtaan tapaamiset tältä väärältä isältä? Lapsettoman on helppo niksauttaa niskojaan...
Hirmu kiire ihmisillä ampua alas joku syyllinen äkkiä...On tervettä nöyryyttä ja sairasta nöyryyttä ja nämä erottaa yksinkertaisemmin siitä, oletko kynnysmatto vai et.
- Anonyymi
Heppamattilan Jaana tietää 🥰
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Ja Lahdesta.
Sivusta.
Oletko Hollolan Lahlelta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta.
Oletko Hollolan Lahlelta?Osoite ok
Keskustelukulttuuria saa parantaa, mutta paljon enemmän hyötyä olisi toimintakulttuurin parantamisesta, jos se sellaista on vailla. Keskustelulle on paikkansa, mutta taitaa kuitenkin olla yliarvostettua. Kun lopulta kaikki on sanottu ja tehty, niin aika helvetin paljon enemmän on sanottu kuin tehty.
"hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."
Oliskohan joidenkin peileissä sitten vaan vikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens172840Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1102627- 1782502
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1742197Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241684Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581139- 84898
- 45797
Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll153762Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15752