"Keskustelukulttuuria ei paranneta pelkästään siivoamalla kielenkäyttöä. Tarvitaan myös asennemuutosta. Tarvitaan armollisuutta. Annetaan kanssakeskustelijalle mahdollisuus eikä lueta häntä kuin piru Raamattua.
Nöyryyskään ei haittaisi. Olisi hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."
https://yle.fi/uutiset/3-11666705
Hyvä neuvo, joka sopii tännekin
12
72
Vastaukset
- Anonyymi
Nöyryys on kaikessa hyväksi. On samalla toisen kunnioitusta matkalla samanarvoisuuteen. Kukaan ei ole toista parempi vaan jos asiat on paremmin, johtuu se lähes aina onnekkuudesta. Lähtökohdat monesti paremmat heillä, joilla tilanne parempi.
Olen kyllä huomannut täällä samaa, mitä Kari Enqvist mainitsee...
Olen itse ”kesku” ja kommentoijat väittää minun sanoneeni sitä ja tätä. Täällä olen heille tietty oma ennakkoasenne ja he määrittävät mielipiteensä sen perusteella. Lisäksi työnnetään niin sanotusti sanoja suuhun. Poimitaan vain se osa aiheen sisällöstä, mikä koetaan itselle tärkeäksi ja varsinainen kokonaisuus onkin muuttunut ihan muuksi.
Viimeisin keskustelualoitukseni mielenterveys ja netti jo osoitti, muten moni kommentoija keskittyi määrittelemään mielenterveyttä, vaikka se oli vain osa kokonaisuutta ja toisaalta sillä ei ollut merkitystä. Sama kun kirjoittaisin aiheesta: autojen luistoneston merkitys auton ohjattavuuteen liukkailla keleillä. Niin ei sillä ole väliä mikä luokitellaan autoksi... puhun vaan autoista ja sellaisista missä on luistonesto... mutta ei...
Juuri näin facessa jonkun adressin siitä oikeusjutusta, missä mies joutui maksamaan toisen miehen lapsesta elatusmaksuja. Facekaverini vetosi siinä lapsen oikeuksiin.... no lapsihan siinä saa oikeutta, väärä isä ei sitä saa.... entäpäs jos tämä väärä isä rakastaisi lasta ja tulisi oikea biologinen isä ja kieltäisi alaikäistä lasta kohtaan tapaamiset tältä väärältä isältä? Lapsettoman on helppo niksauttaa niskojaan...
Hirmu kiire ihmisillä ampua alas joku syyllinen äkkiä...On tervettä nöyryyttä ja sairasta nöyryyttä ja nämä erottaa yksinkertaisemmin siitä, oletko kynnysmatto vai et.
- Anonyymi
Heppamattilan Jaana tietää 🥰
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Ja Lahdesta.
Sivusta.
Oletko Hollolan Lahlelta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta.
Oletko Hollolan Lahlelta?Osoite ok
Keskustelukulttuuria saa parantaa, mutta paljon enemmän hyötyä olisi toimintakulttuurin parantamisesta, jos se sellaista on vailla. Keskustelulle on paikkansa, mutta taitaa kuitenkin olla yliarvostettua. Kun lopulta kaikki on sanottu ja tehty, niin aika helvetin paljon enemmän on sanottu kuin tehty.
"hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."
Oliskohan joidenkin peileissä sitten vaan vikaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368019- 615961
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131719Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431453Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141