Hyvä neuvo, joka sopii tännekin

Anonyymi

"Keskustelukulttuuria ei paranneta pelkästään siivoamalla kielenkäyttöä. Tarvitaan myös asennemuutosta. Tarvitaan armollisuutta. Annetaan kanssakeskustelijalle mahdollisuus eikä lueta häntä kuin piru Raamattua.

Nöyryyskään ei haittaisi. Olisi hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."




https://yle.fi/uutiset/3-11666705

12

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nöyryys on kaikessa hyväksi. On samalla toisen kunnioitusta matkalla samanarvoisuuteen. Kukaan ei ole toista parempi vaan jos asiat on paremmin, johtuu se lähes aina onnekkuudesta. Lähtökohdat monesti paremmat heillä, joilla tilanne parempi.

    • Olen kyllä huomannut täällä samaa, mitä Kari Enqvist mainitsee...

      Olen itse ”kesku” ja kommentoijat väittää minun sanoneeni sitä ja tätä. Täällä olen heille tietty oma ennakkoasenne ja he määrittävät mielipiteensä sen perusteella. Lisäksi työnnetään niin sanotusti sanoja suuhun. Poimitaan vain se osa aiheen sisällöstä, mikä koetaan itselle tärkeäksi ja varsinainen kokonaisuus onkin muuttunut ihan muuksi.

      Viimeisin keskustelualoitukseni mielenterveys ja netti jo osoitti, muten moni kommentoija keskittyi määrittelemään mielenterveyttä, vaikka se oli vain osa kokonaisuutta ja toisaalta sillä ei ollut merkitystä. Sama kun kirjoittaisin aiheesta: autojen luistoneston merkitys auton ohjattavuuteen liukkailla keleillä. Niin ei sillä ole väliä mikä luokitellaan autoksi... puhun vaan autoista ja sellaisista missä on luistonesto... mutta ei...

      Juuri näin facessa jonkun adressin siitä oikeusjutusta, missä mies joutui maksamaan toisen miehen lapsesta elatusmaksuja. Facekaverini vetosi siinä lapsen oikeuksiin.... no lapsihan siinä saa oikeutta, väärä isä ei sitä saa.... entäpäs jos tämä väärä isä rakastaisi lasta ja tulisi oikea biologinen isä ja kieltäisi alaikäistä lasta kohtaan tapaamiset tältä väärältä isältä? Lapsettoman on helppo niksauttaa niskojaan...

      Hirmu kiire ihmisillä ampua alas joku syyllinen äkkiä...

    • On tervettä nöyryyttä ja sairasta nöyryyttä ja nämä erottaa yksinkertaisemmin siitä, oletko kynnysmatto vai et.

      • Anonyymi

        Heppamattilan Jaana tietää 🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heppamattilan Jaana tietää 🥰

        Jani tätä nykyään.


      • J-76 kirjoitti:

        Jani tätä nykyään.

        Ja Lahdesta.


      • Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

        Ja Lahdesta.

        Sivusta.
        Oletko Hollolan Lahlelta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta.
        Oletko Hollolan Lahlelta?

        Nöyp. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta.
        Oletko Hollolan Lahlelta?

        Osoite ok


    • Keskustelukulttuuria saa parantaa, mutta paljon enemmän hyötyä olisi toimintakulttuurin parantamisesta, jos se sellaista on vailla. Keskustelulle on paikkansa, mutta taitaa kuitenkin olla yliarvostettua. Kun lopulta kaikki on sanottu ja tehty, niin aika helvetin paljon enemmän on sanottu kuin tehty.

      "hyvä totutella ajatukseen, ettei peilistä sittenkään katso ylivertainen jokapaikan nero."

      Oliskohan joidenkin peileissä sitten vaan vikaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      4025
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3062
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      3040
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2858
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2804
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2535
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      306
      2469
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      226
      2137
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      2007
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1977
    Aihe