Voiko sähkökitaran otelaudan öljytä ruokaöljyä, rypsi-tai oliiviöljyllä?
Otelaudan öljyäminen
33
3580
Vastaukset
- Anonyymi
Voi mutta ei kannata, molemmat eltaantuvat ja alkavat haisemaan, pahalle.
- Anonyymi
Osuit asian ytimeen. Tarkoituuseen tarkoitetulla aineella kannattaa homma tehdä.
- Anonyymi
Ei tarkoitusta varten olevat tuotteet hirveitä maksa. Kannattaa valita tarkoitusta varten kehitetty tuote, kuten esim. Dunlopin lemon oil. https://www.levytukku.fi/dunlop_6554_ultimate_lemon_oil
Paskan päälle ei kannata öljyä levittää, vaan puhdistus kannattaa myös tehdä oikeilla tuotteilla. Tässä on yksi esimerkki. https://www.levytukku.fi/6502
Tietenkin pitää huomioida myös, että minkälaiset otelaudat sitä öljyä tarvitsevat (tummat puulaadut, kuten esim. ruusupuu).- Anonyymi
Sitruunaöljyä löytyy ruokakaupoistakin, usko että likimain sama tuote, näistä "tarkoituksen mukaisista" öljyistä otetaan vaan kovempi hinta vaikka samaa tuotetta saa ruokakaupassa halvemmalla.
Samoin kuten ihmisille tarkoitettu apteekin kylmägeeli, pieni tuubi maksaa maltaita, samaa tuotetta saa hevosille isoimmissa purkeissa mm. maatalouskaupoista/rautakaupoista missä myydään hevostarvikkeita, jotkut tuotteet vähän tujumpia kuin ihmisille tarkoitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitruunaöljyä löytyy ruokakaupoistakin, usko että likimain sama tuote, näistä "tarkoituksen mukaisista" öljyistä otetaan vaan kovempi hinta vaikka samaa tuotetta saa ruokakaupassa halvemmalla.
Samoin kuten ihmisille tarkoitettu apteekin kylmägeeli, pieni tuubi maksaa maltaita, samaa tuotetta saa hevosille isoimmissa purkeissa mm. maatalouskaupoista/rautakaupoista missä myydään hevostarvikkeita, jotkut tuotteet vähän tujumpia kuin ihmisille tarkoitettu.Minä voitelen soittopelini tummelilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin kuten ihmisille tarkoitettu apteekin kylmägeeli, pieni tuubi maksaa maltaita, samaa tuotetta saa hevosille isoimmissa purkeissa mm. maatalouskaupoista/rautakaupoista missä myydään hevostarvikkeita, jotkut tuotteet vähän tujumpia kuin ihmisille tarkoitettu.Lemonoil ei ole oikeasti sitruunaöljyä, siihen on vain lisätty sitruunan aromi., ilmeisesti tuoksun takia. En nyt muista mitä öljyä se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lemonoil ei ole oikeasti sitruunaöljyä, siihen on vain lisätty sitruunan aromi., ilmeisesti tuoksun takia. En nyt muista mitä öljyä se on.
Näin se on. Nimi siinä hämää. Ei ole oikeasti "sitruunaöljy". Itse en pilaisi soitintani käyttämällä vääriä tuotteita. Jollain halvalla kitaralla voi sitten kenties testailla asioita mutta järki pitää olla siinäkin mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lemonoil ei ole oikeasti sitruunaöljyä, siihen on vain lisätty sitruunan aromi., ilmeisesti tuoksun takia. En nyt muista mitä öljyä se on.
Sitruunasta onkin vaikea löytää öljyä?
- Anonyymi
Kukaan kokeillut parafiiniöljyä kitaraan? Myrkytön ja yleisesti käytetty puupintojen öljyämiseen. Litra maksaa noin reilun kympin.
- Anonyymi
Veikkaan että käytettävä öljy tulee olla sellainen, ettei se jätä minkäänlaista kalvoa, vaan imeytyy täysin puun sisälle. Itse en tunne eri öljyjä niin hyvin että lähtisin sokkona testaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan että käytettävä öljy tulee olla sellainen, ettei se jätä minkäänlaista kalvoa, vaan imeytyy täysin puun sisälle. Itse en tunne eri öljyjä niin hyvin että lähtisin sokkona testaamaan.
Muurahaisöljyä ja maapähkinävoita 50/50.
- Anonyymi
Mehiläisvahaa oon joskus käyttäny
- Anonyymi
Tuo on varmaan hyvä eikä kalliskaan soitin pilalle mene vaikka oliiviöljyllä käsittelee otelaudan, pahempi juttu on varmaan jättää kokonaan oljyämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on varmaan hyvä eikä kalliskaan soitin pilalle mene vaikka oliiviöljyllä käsittelee otelaudan, pahempi juttu on varmaan jättää kokonaan oljyämättä.
Kaksi kertaa muutaman vuoden kuluessa olen öljynnyt Squierin ruusupuisen laudan. Ensimmäisellä kerralla rypsiöljyllä, ja toisella kerralla kurpitsansiemenöljyllä, enkä ole ainakaan vielä huomannut hajua.
- Anonyymi
Kaikki harrastaminen maksaa. Jos ensiksi ostaa tonnin kitaran ja sitten säästää jossain typerässä kohdassa, niin siitä vaan. Jokainen tekee kuten itse haluaa.
- Anonyymi
Ei maksa kaikki harrastaminen. Kävellä voi eikä maksa mitään. Kengät joutuu ostamaan muutenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa kaikki harrastaminen. Kävellä voi eikä maksa mitään. Kengät joutuu ostamaan muutenkin.
Maksaa. Kävely kuluttaa enemmän energiaa joten joutuu syömään enemmän. Myös hikoillessa on syytä olla eri vaatekerta. Pimeällä pitää olla heijastimet. Nekin maksavat. Mitään täysin ilmaista harrastamista ei kerta kaikkiaan ole.
- Anonyymi
Sen voisi öljytä teak-öljyllä.
- Anonyymi
Minu oon käyttänyt otelautaan jopa moottoriöljyä.
- Anonyymi
Rypsiöljyä ei kannata käyttää mihinkään tuotteen hoitoon. Joku on kuulemma joskus autonsakin sillä käsitellyt, ja maalipinta meni pilalle. Olen minäkin sillä öljynnyt yhtä sun toista, leikkuulautoja ym,, mutta oikea puun öljyämiseen tarkoitettu öljy on parempi vaihtoehto. Öljyissä on eroja.
- Anonyymi
Dunlop valmistaa oikein hyvää otelautaöljyä. 5 eri tuotetta tais olla jotai 40 päältä.
Riitoisiakin, ollu varmaan kymmenen vuotta..nyt alkas olla loppu purkit.- Anonyymi
Voiko Dunlopia käyttää ruokaöljynä?
- Anonyymi
Ei voi käyttää ruokaöljyä, mutta pellavansiemenöljy käy.
- Anonyymi
Tarkoitit varmaan paisto-öljyä, koska pellavansiemenöljy on ruokaöljy.
- Anonyymi
Jotkut hörhöt pilaavat soittimet muutamien eurojen tai kympin säästön vuoksi. Jokainen toki tyylillään, vaikka olisi väärä tyyli.
- Anonyymi
Miksi se otelauta pitäisi öljytä?
Olen soitellut päälle parikymmentä vuotta, eipä ole käynyt tuollainen mielessäkään.
Kitaroita on useampi, akustisia ja sähkökitaroita.
No, jokainen tyylillään. Vissii... :)- Anonyymi
Puu yleensäkin on tapana suojata joko lakalla tai öljyämällä. Poikkeuksena teak joka öljyisenä puuna kestää paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puu yleensäkin on tapana suojata joko lakalla tai öljyämällä. Poikkeuksena teak joka öljyisenä puuna kestää paremmin.
Riippuu mistä kiikkuu. Esim. paahdetussa vaahterassa on usein "satiini" pinta. Pintakäsittely on silloin hyvin "hentoinen".
- Anonyymi
En tunne asiaa, mutta en menisi laittamaan. Niillä on ainakin värjäävä vaikutus. Kookosöljyä joka on laadukkaampaa. Löytyy luontaistuotekaupoista ja lopun voit käyttää vaikka ruuan laittoon. On terveelistäkin.
- Anonyymi
Kaikkia puulajeja ei öljytä.
- Anonyymi
Kovimmat pelimannet käyttävät löpöä. Sitten ollaan keikalla ihan liekeissä kun villihevosia on vuorossa.
- Anonyymi
Eräs basisti otelaudan käsittelyyn meetwurstisiivua
- Anonyymi
käytti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019