Nyt, jos koskaan, työttömien pitäisi mennä töihin ja antaa oma panoksensa yhteiskunnan eteen. Suomi joutuu maksamaan oman osansa elvytyspaketista, maahanmuuttoon tarvitaan rutkasti rahaa, "ilmastotalkoot" nielevät myös oman osansa ja niin edelleen. Tarvitsemme siis veronmaksajia kipeämmin kuin koskaan ennen joten työtön, tee yhteiskunnallemme palvelus ja astu työelämään heti huomenna.
Olisikohan työttömien jo aika aktivoitua?
31
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Meillähän on 30k korkeasti koulutettua koneinsinööriä täällä. Kyllä tämä tästä. :D
- Anonyymi
väärennetyt tittelit ja paperit oli niilläkin somaleilla.......
- Anonyymi
Nuoret tossa eläkkeellä,kun sairastutaan ja jaksaminen psyykkisesti raskasta,joten vanhempia kuntoutetaan palaamaan työhön,jos toistaiseksi olisi kevyempää menis uralla eteenpäin monta ammatti-alaa tehty vuosia.Pienet palkat ei nuoria kiinnosta,koska kaikki pitäisi saada ja netissä olla tekemättä muuta.
- Anonyymi
Ilmastotalkoot ja koronasulkeiset saavat hoitaa ne, jotka ilmastonmuutokseen ja viruksen leviämiseen ovat syypäitä: varakkaat. Me köyhät emme saastuta maailmaa polkupyörinemme, kaurapuuroinemme ja kierrätyskamoinemme, emmekä myöskään käy laskettelemassa Italiassa tai Levillä, mistä niitä tauteja on tänne haettu...
- Anonyymi
On se kumma, kun aina jonkun toisen pitäisi muiden aiheuttamat sotkut setviä. Omat lapseni eivät mene kouluun sinä päivänä vuodesta, kun koululaiset talkoilla siivoavat ojat ja pientareet tupakannatsoista, huumeruiskuista ja nenäliinoista. Olen opettanut heille, ettei se ole heidän asiansa, jos eivät ole niitä roskia sinne heittäneet. Syylliset pitäisi laittaa siivoamaan, ja koululaiset katsomaan vierestä varoittavaa esimerkkiä.
- Anonyymi
Just näin. Ensteks pois Dubain-lomat ja miljoonat käsiveskat, sitten voidaan keskustella. Sitäpaitsi ongelma on työnantajissa. Mitään epäkuranttia tavaraa ei oteta, jos ei saada ilmaseks.
- Anonyymi
kuntakokeilun ja aktiivi 2. kyykytyksellä työttömät suorittaa työpalvelusta, jolla saadaan korona ja välimeri velat maksettua.
kohta vihreä sdp rkp kepu työbrigaadit käyvät toimimaan ja kehitys alkaa. - Anonyymi
Natsimeininkiä tuo jatkuva yhden kansanosan epäinhimillistäminen median, poliitikkojen ja taviskansan toimesta. Kun valhetta tarpeeksi kauan toistetaan, se alkaa tuntua todelta. Muistutan nyt tähän sen oikean totuuden, että juuri kukaan ei ole työttömänä köyhänä omasta halustaan, vaan siksi, että maasta on ajettu firmat pois eikä työttömän sallita yrittääkään.
- Anonyymi
Niin että kävelen vaan aamulla tehtaalle mä tulin tänne töihin kun joku toope netissä käski tehdä niin :) Hyvät naurut
- Anonyymi
Jos kuka nyt sellainen on niin ei auta bensiinin sively ovien karmeihin.
- Anonyymi
Istu ja pala.
- Anonyymi
"Nyt, jos koskaan, työttömien pitäisi mennä töihin ja antaa oma panoksensa yhteiskunnan eteen." ja sen he mieluusti tekisivätkin, mutta sen töihin menemiseen pyrkivän työttömän ja töissä käymisen toteutumisen välillä on voittamaton ja ylitsekäymätön este, nimittäin suomalainen työnantaja joka ei anna töitä. Joten jospa säädettäisiin laki että työnantajan on rangaistuksen uhalla annettava töitä jokaiselle joka niitä kysyy.
Pakko on kuitenkin todeta että monien työttömien koulutustaso on kovin matala ja se voi olla työllitymistä koskeva este tämän päivän dynaamisilla työmarkkinoilla, jospa kaikki työttömät koulattaisiin twerkkaustaiteilijoiksi niin heistä kukin olisi välittömästi oikeutettu 30 000 euron korona avustukseen ja on siihen avustukseen oikeutettu ilman että joku kokoomuksen kansanedustaja on koko ajan korvan juuressa suu vaahdossa kirkumassa että vastiketta! vastiketta!
Niin että työtön ei kun tutkiva katse kohden lähimmän kansalais- tai työväen opiston kurssitarjontaa tai työllisyyttä edistävää kurssia jossa opetetaan kuinka perzettä keikutetaan eli twerkataan. - Anonyymi
Töihin mennään heti kun siitä maksetaan TES-mukainen palkka, joka riittää elämiseen ilm,an yhteiskunnan tukia!
- Anonyymi
Olisikohan työnantajaehdokkaiden jo aika aktivoitua maksamaan TES:n mukaista palkka ko. ammatillisen koulutuksen suorittaneelle työnhakijalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan työnantajaehdokkaiden jo aika aktivoitua maksamaan TES:n mukaista palkka ko. ammatillisen koulutuksen suorittaneelle työnhakijalle?
Olisikohan työnantaja ”ehdokkaiden” jo aika lopettaa yksittäisten ihmisten vainoaminen, stalkkaaminen, sairaalloinen ”painostaminen” ja kiusaaminen? Ei voi millään koko maailman työelämä olla yhdestä yksittäisestä ihmisestä kiinni.
- Anonyymi
Kaikkeen sitä huolenaiheita keksimällä keksitään ja jopa oikeasti pahoitetaan mieli loputtoman monta kertaa samasta?
Miksi ei ihmiset vain elä sitä omaa raihnaista ainoaa elämäänsä, eikö siinä ole jo riittämiin pohtimista puuttumatta toisten tekoihin ja elämän tilanteisiin mitä kelläkin?
Vai onko omat asiat niin täydellisen hyvin että riittää aikaa toisten elämiseen puuttua jollain oudolla oikeudella ja perusteella? Peli on keksitty joten meneppä seisomaan sen eteen ja ihaile itseäsi ja sano -idiootti! - Anonyymi
Menisin, jos olis mihin mennä töihin. Myyntityöhön olen jo liian vanha, eikä tarpeeks ulkonäköäkään, se tuli viime vuonna lopullisesti selväksi yhden kurssin työharjoittelussa. Ei vaivauduttu kunnolla opettamaan kassatyöhön ja yks nuori naismyyjä ajoi mut muutaman kerran pois kassaltakin, kun oli vissiin sitä mieltä ettei mun näköisen paikka ollut kassalla, sai melkoisen hepulinkin, kun kauppias oli mut passittanut hänen kassavuorolla mut sinne harjoittelemaan, hyppi melkein seinille siellä. Tuo kerran jälkeen kauppias ei enää sanonut ett mun pitäis mennä harjoittelemaan kassalle, kun oli saanut osoitettua mulle etten kassalle naamani takia kelpaa. Kumma kyllä asiakkaat ei mua kartellut tai huonosti kohdellut vaikka en mikään nättinaamanen ollutkaan vaan tulivat kysymään neuvoa multa. Työntekijät mua kohtelivat kuin kakkoslaatua olevaa shittiä.
Siivoustyö ei terveyssyistä sovellu mulle enää, mikä harmittaa helvetistä, se homma olis ollut passeli tälläselle rumilukselle. Hoitotyökään ei käy, selkä ei kestä nosteluita ja on lisäks sellanen sairaus, joka pahenis ja vois viedä mut työkyvyttömyyseläkkeelle. Kun olisikin ollut terve, niin olisin tehnyt vuosia siivoushommia tai ollut jossain pesulassa töissä. Ikinä en olis mennyt kauppakouluun ja tehnyt myyjän hommia nuorempana, jos olis tuo siivoustyö ollut mahdollista.- Anonyymi
Itselläni nuorena kun kaupan kassalla peräti tunnin kaksi olin niin myymäläpäällikkö huusi päin naamaa, että ”puhu kovempaa, puhu kovempaa!”. Ilmeisesti olin liian hiljaisen oloinen kun mitään työtuntejakaan ei laittanut.
Näin vanhempana ei tämmönen rupsahtanut vanha akka kelpaa kun pitää heteromiesten silmää miellyttäö. Luottotiedottomiakaan eivät ota monesti. Kuulema olen myös potentiaalinen varas ja pelihimoinen.
Siivoomaan olen liian huonokuntoinen. Olen lisäksi allerginen pölylle, siivousaineille ja saikutan paljon. En pysy samassa tahdissa kuin muut, unohtelen asiota, monesti likainen moppi jää lojumaan jonnekin näkyvälle paikalle. Ylipainoisena polvet reistailee, selkään sattuu eikä enää jaksa juosta.
Asiakaspalveluammatissa en osaa miellyttää heteromiehiä, puheääneni on liian epäselvä, liian hidas ja hiljainen. Asiakkaat aina huutaa, että ”puhu kovempaa” tai ”puhu ihan normaalilla äänellä eikä tollee”. Unohtelen vastata puhelinvaihteeseen, en sopeudu joukkoon enkä työyhteisöön. Jokin minussa aina ärsyttää osaa asiakkaista, työkavereista ja esimiehistä.
Toimistotöihin olen liian vanha ja taloustallinnon töihin liian epätarkka ja huolimaton. En ole numeroihmisiä ja kirjanpidosta en tajua mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni nuorena kun kaupan kassalla peräti tunnin kaksi olin niin myymäläpäällikkö huusi päin naamaa, että ”puhu kovempaa, puhu kovempaa!”. Ilmeisesti olin liian hiljaisen oloinen kun mitään työtuntejakaan ei laittanut.
Näin vanhempana ei tämmönen rupsahtanut vanha akka kelpaa kun pitää heteromiesten silmää miellyttäö. Luottotiedottomiakaan eivät ota monesti. Kuulema olen myös potentiaalinen varas ja pelihimoinen.
Siivoomaan olen liian huonokuntoinen. Olen lisäksi allerginen pölylle, siivousaineille ja saikutan paljon. En pysy samassa tahdissa kuin muut, unohtelen asiota, monesti likainen moppi jää lojumaan jonnekin näkyvälle paikalle. Ylipainoisena polvet reistailee, selkään sattuu eikä enää jaksa juosta.
Asiakaspalveluammatissa en osaa miellyttää heteromiehiä, puheääneni on liian epäselvä, liian hidas ja hiljainen. Asiakkaat aina huutaa, että ”puhu kovempaa” tai ”puhu ihan normaalilla äänellä eikä tollee”. Unohtelen vastata puhelinvaihteeseen, en sopeudu joukkoon enkä työyhteisöön. Jokin minussa aina ärsyttää osaa asiakkaista, työkavereista ja esimiehistä.
Toimistotöihin olen liian vanha ja taloustallinnon töihin liian epätarkka ja huolimaton. En ole numeroihmisiä ja kirjanpidosta en tajua mitään.Hoitotöihin en oikein sovellu kun en kovin empaattinen ole luonteeltani.
Myyntityöhön en oikein sovellu kun en oikein saa tarpeeksi kauppoja tehtyä. Jään yleensä miettimään tai juttelemaan niitä näitä niin helposti myynnit unohtuu..
Turvallisuusalalla aina jostain syystä naamani ei kelpaa. Ärsytän pelkällä olemuksella niin työkavereita, asiakkaita kuin työnantajaa. Yleensä aina haluavat minusta eroon nopeasti. En ole kovin pidetty työyhteisön jäsen enkä oikein osaa asettua työkavereiden tai asiakkaiden asemaaan. En siis sovellu vaan joukkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitotöihin en oikein sovellu kun en kovin empaattinen ole luonteeltani.
Myyntityöhön en oikein sovellu kun en oikein saa tarpeeksi kauppoja tehtyä. Jään yleensä miettimään tai juttelemaan niitä näitä niin helposti myynnit unohtuu..
Turvallisuusalalla aina jostain syystä naamani ei kelpaa. Ärsytän pelkällä olemuksella niin työkavereita, asiakkaita kuin työnantajaa. Yleensä aina haluavat minusta eroon nopeasti. En ole kovin pidetty työyhteisön jäsen enkä oikein osaa asettua työkavereiden tai asiakkaiden asemaaan. En siis sovellu vaan joukkoon.Armeijaan en oikein sovellu kun en jaa samoja arvoja enkä ole mikään asehullu.
Kirkkoon en myöskään sovellu kun en jaa samoja hengellisiä arvoja.
- Anonyymi
Sie suat vaek nuola katukivet sen iestä, ann mennä vua,
- Anonyymi
Jospas näin alkuun puolitettaisiin kansanedustajien määrä. Heti tulisi säästöjä reilusti yli 1.000.000e/kk...
Eikös yhteiskunnan ytimen tulisi olla mukana näissä säästötalkoissa?
Mihin näin pienessä maassa tarvitaan 200 kansanedustajaa?
Jospas nyt ensin puolitetaan tuo määrä, ja mietitään sitten että olisiko tarvetta harventaa vielä tuostakin.- Anonyymi
Mitä vähemmän kansanedustajia sitä huonommin edustuksellinen demokratia toteutuu. Jos puolittaa kansaedustajien määrän 100:an niin monta puoluetta putoaa pois eduskunnasta. Alueellinen eriarvoisuus lisääntyy. Kansanvalta kaventuu dramaattisesti. Työttömien ääni kuluu silloin vielä vähemmän. Ei työttömät ole mikään vakioryhmä. Suurin osa on työttömänä vain lyhyen ajan kunnes saa uuden työn. Pitkäaikaistyöttömät sen sijaan ovat omanlaisensa joukko ihmisiä. Heitä tulee aina olemaan riippumatta taloustilanteesta. Se ettei työnantaja palkkaa pitkäaikaistyötöntä ei ole kansanedustajien vika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vähemmän kansanedustajia sitä huonommin edustuksellinen demokratia toteutuu. Jos puolittaa kansaedustajien määrän 100:an niin monta puoluetta putoaa pois eduskunnasta. Alueellinen eriarvoisuus lisääntyy. Kansanvalta kaventuu dramaattisesti. Työttömien ääni kuluu silloin vielä vähemmän. Ei työttömät ole mikään vakioryhmä. Suurin osa on työttömänä vain lyhyen ajan kunnes saa uuden työn. Pitkäaikaistyöttömät sen sijaan ovat omanlaisensa joukko ihmisiä. Heitä tulee aina olemaan riippumatta taloustilanteesta. Se ettei työnantaja palkkaa pitkäaikaistyötöntä ei ole kansanedustajien vika.
älä leimaa, pilkkaa ja siirrä vastuuta. Tuohan on jo syntiä !!
- Anonyymi
No työt on nykyään niin pienipalkkaisia että ei niistä juuri verotuloja edes saada vaikka kuinka raataisi. Itse en aio osallistua talkoisiin ja olla maksamassa eurooppalaisten kulutusjuhlaa. Töihin menen seuraavan kerran sitten kun suomi irtoaa eu:sta ja lopettaa rahan lapioimisen muihin maihin.
- Anonyymi
Niin. Työtönhän on semmoinen, joka ei ole tiettynä aikana tietyllä työnantajalla tietyllä ylhäältä valitulla alalla tietyllä (pienelle palkalla) töissä.
Sanotaanko vaikka, että kilpailevalla työnantajalla, eri vuoden/vuorokauden aikoina, eri alalla, ei palkalla jne. on siis työtön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Työtönhän on semmoinen, joka ei ole tiettynä aikana tietyllä työnantajalla tietyllä ylhäältä valitulla alalla tietyllä (pienelle palkalla) töissä.
Sanotaanko vaikka, että kilpailevalla työnantajalla, eri vuoden/vuorokauden aikoina, eri alalla, ei palkalla jne. on siis työtön.Ja toki, kaikki on ylhäältä määrättyä. Se on se ylhäältä määrätty, joka päättää millä alalla olet töissä, millä työnantajalla, mihin vyoden/vuorokauden aikaan jne. Itse ei saa päättää vaan kaikki ovat aivottomia, tahdottomia lampaita ja marionetteja, jotka menevät ja tulevat kun käsky käy.
- Anonyymi
Työttömänä on korkeampi veroprosentti anyway...
- Anonyymi
Lumiukoille tulee taas töitä, elli auramiehille siis.
Lontoossa kun sataa lunta niin kaikille tulee automaattisesti joko vapaapäivä tai etätyöpäivä. Pitäisiköhän Suomessakin ottaa käyttöön tuollainen käytäntö. Poikkeustila käyttöön kun näkee lumihiutaleen.
Olisikohan palkanmaksajien jo syytä aktivoitua?
Elli Auramies, HKI. - Anonyymi
Ne ketkä haluavat elättää elintasopakolaisia niin maksakoot selkänahastaan kustannukset . Aika uskomattomia asioita kuulin mitä kaikkea noille kustannetaan yhteiskunnan varoista joista kantasuomalaiset jäävät paitsi , aikamoista syrjintää omia kohtaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651423Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109855- 57690
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä46689- 53683
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39677Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025645Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66633Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69621Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.40616