YTM:n elämä on iloista ennen masennusta

Anonyymi

59

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä. Ätmin elämään ei kuulu mitään iloisia asioita. Ikinä.

      • Anonyymi

        Kannattaisiko ottaa itseä niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Itsesäälissä rypeminen ei auta ketään.


    • Anonyymi

      Kyllä. Tasaisen onnettoman miehen elämään kuuluu vain lintujen ruokkimista ja tylsiä töitä. Sitten vähän lepoa ja taas samaa tylsyyttä uudelleen. Mutta julkkiksilla on eri meininki. He osaavat masentuakin ilon kautta.

      • Anonyymi

        Vain tyhmä raahautuu töihin kun tietää tulevaisuuden olevan pelkkää kusta ja paskaa.


    • Miksi verrata omaa elämäänsä muitten elämään? Määritellä mikä on hyvin ja mikä huonosti?

      Jos joku täällä itseään ätminä pitävä olettaa, että Enbuske on nauttinut ryhmäseksistä, kokee hän sen itse, eipä tuo itse tuumannut nauttiko siitä vai ei.

      Jokainen pystyy vaikuttamaan ihan itse elämäänsä, niillä työkaluilla mitä on saanut ja hankkia niitä lisää. Ei ole mikään ihmeellisyys, että joku Enbuskekin voi masentua ja joutua pysähtymään elämässään. Se kannattais tehdä jokaisen, jos ei mene elämässä hyvin.

      Keskittyy itseensä, eikä muihin...

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole tuollaista jumalallista otetta elämään kuin sinulla. Olet poikkeusyksilö. Toivottavasti sinua ei ristiinnaulita vaan saat jakaa ilosanomaasi vielä pitkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole tuollaista jumalallista otetta elämään kuin sinulla. Olet poikkeusyksilö. Toivottavasti sinua ei ristiinnaulita vaan saat jakaa ilosanomaasi vielä pitkään.

        No luultavammin ei naulata. Jos ihmiset jaksaa ihmetellä ääneen asioita, tarkoittaa se myös sitä, että voin tuumata mielipiteeni siihen. Jos haluaa vaan kuulla omalle ajatukselleen vahvistusta, voi kirpaista... sitten voi joko vetää herneet nokkaan tai alkaa perustelemaan keskustellen asiaa.

        Lähtökohtana on se, että kyllä täällä jokaisen pitäisi voida elää mukavasti.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No luultavammin ei naulata. Jos ihmiset jaksaa ihmetellä ääneen asioita, tarkoittaa se myös sitä, että voin tuumata mielipiteeni siihen. Jos haluaa vaan kuulla omalle ajatukselleen vahvistusta, voi kirpaista... sitten voi joko vetää herneet nokkaan tai alkaa perustelemaan keskustellen asiaa.

        Lähtökohtana on se, että kyllä täällä jokaisen pitäisi voida elää mukavasti.

        Kirjoitat aina itsestäänselvyyksiä. Se tekee sinusta tylsän. Tuon itsestäänselvän maailman alla on paljon muutakin.


      • Anonyymi

        "Jokainen pystyy vaikuttamaan ihan itse elämäänsä, niillä työkaluilla mitä on saanut ja hankkia niitä lisää."

        Sanoo kaveri joka on itse ponnistanut elämään ihan ok lapsuuden olosuhteista. Ei suuren suuria vastoinkäymisiä.

        Melkoista jeesustelua taas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat aina itsestäänselvyyksiä. Se tekee sinusta tylsän. Tuon itsestäänselvän maailman alla on paljon muutakin.

        Itsestäänselvyyksiä varmaan, mutta mitä nämä aloituksen kaltaiset jaaritukset sitten on?

        Itsesääliäkö? Trollausta?

        Että jotain tuollaista kirjoittaa vaikka tännekin, ei kovin hyvin voi mennä...

        Ja mitäs tähän voisi vastata, kuin itsestäänselvyyksiä?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Itsestäänselvyyksiä varmaan, mutta mitä nämä aloituksen kaltaiset jaaritukset sitten on?

        Itsesääliäkö? Trollausta?

        Että jotain tuollaista kirjoittaa vaikka tännekin, ei kovin hyvin voi mennä...

        Ja mitäs tähän voisi vastata, kuin itsestäänselvyyksiä?

        Kyllä sitä voi kirjoittaa tunteistaan ja ajatuksistaan niinkin ettei mukana ole 100% oppikirjamainen ajattelu. Aika paljon taidettakin olisi jäänyt syntymättä jos aina kaikki ajatukset korjattaisiin ja muutettaisiin yleishyödydylliseen Martta-opiston muotoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen pystyy vaikuttamaan ihan itse elämäänsä, niillä työkaluilla mitä on saanut ja hankkia niitä lisää."

        Sanoo kaveri joka on itse ponnistanut elämään ihan ok lapsuuden olosuhteista. Ei suuren suuria vastoinkäymisiä.

        Melkoista jeesustelua taas.

        Eli minun ei ole tarvinnut tehdä elämässä mitään, kun kaikki on ollut valmista?

        Juuri tuo ajatus.... muilla on helpompaa, muut saa, minä en....muut, muut, muut...

        Siinä kun sä jahkaat tuota päässäsi, muut tekee elämässään jotain, eikä marise mitä muut saa.

        En mäkään ole lotossa voittanut paljoa rahaa, en ole malli, tai komea mies, vaikka ihan ok lapsuus, silti se teki minusta suorittajan hetkeksi, työ on hyvä, mutta olen tehnyt paljon töitä sen eteen, lapset on, mutta kokoajan koetan kasvaa vanhempana.

        Tiedän, että mitä enemmän katsoisin mitä muilla on, sen vähemmän näen mitä itsellä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä voi kirjoittaa tunteistaan ja ajatuksistaan niinkin ettei mukana ole 100% oppikirjamainen ajattelu. Aika paljon taidettakin olisi jäänyt syntymättä jos aina kaikki ajatukset korjattaisiin ja muutettaisiin yleishyödydylliseen Martta-opiston muotoon.

        No sinäänsä totta. Saahan sitä olla kateellinen toisen elämästä avoimesti. Määritellä itsensä alempaan tasoon ja kohottaa jokin julkisuuden ihminen ylitseen julkisesti.

        Silti tälläisellä pohjalla voi lausua myös mielipiteensä siitä, vaikka martta-opiston tyylillä.
        Jokainen täällä altistaa omat ajatuksensa. 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No sinäänsä totta. Saahan sitä olla kateellinen toisen elämästä avoimesti. Määritellä itsensä alempaan tasoon ja kohottaa jokin julkisuuden ihminen ylitseen julkisesti.

        Silti tälläisellä pohjalla voi lausua myös mielipiteensä siitä, vaikka martta-opiston tyylillä.
        Jokainen täällä altistaa omat ajatuksensa. 🤷‍♂️

        Ei sinussa paljon henkevyyttä taida olla. Varmaan pärjäät käytännössä ihan hyvin ja sillä jaksat ylpeillä mutta sekin on vain yksi osa ihmisen elämää.


      • Anonyymi

        Olen itse maistanut tuota puolta sen verran, että tiedän sieltä löytyvän syyn masennukseen.

        Kun koko elämä on pinnallista, sisälle kuluu vain ontto tila. Ihmiset jotka niissä piireissä kohtaa, eivät välitä, heissä ei ole humaania lämpöä, pelkkää oman edun ja nautinnon hakuisuutta. Eivät välitä edes omista perheenjäsenistään ja puolisoistaan.Muut ihmiset nähdään pelkkinä hyödykkeinä. Se on varmasti järkytys ja masentavaa nähdä, voi tulla kylmä olo, jos omaan piiriin ei muunlaisia kuulu.

        Jokainen ihminen on sekä henkinen, että tunneolento, vaikka kuinka kääntäisi selkänsä sille puolelle itseään. Sitä ei voi ihminen itse valita.

        Kun jaksaa uskoa, että on paljon niitä jotka välittävät maailmasta ja muista ihmisistä enemmän kuin pinnasta, niin jaksaa masentumatta. Sillä onhan heitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinussa paljon henkevyyttä taida olla. Varmaan pärjäät käytännössä ihan hyvin ja sillä jaksat ylpeillä mutta sekin on vain yksi osa ihmisen elämää.

        No enpä tänne ole tullut henkeilemään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse maistanut tuota puolta sen verran, että tiedän sieltä löytyvän syyn masennukseen.

        Kun koko elämä on pinnallista, sisälle kuluu vain ontto tila. Ihmiset jotka niissä piireissä kohtaa, eivät välitä, heissä ei ole humaania lämpöä, pelkkää oman edun ja nautinnon hakuisuutta. Eivät välitä edes omista perheenjäsenistään ja puolisoistaan.Muut ihmiset nähdään pelkkinä hyödykkeinä. Se on varmasti järkytys ja masentavaa nähdä, voi tulla kylmä olo, jos omaan piiriin ei muunlaisia kuulu.

        Jokainen ihminen on sekä henkinen, että tunneolento, vaikka kuinka kääntäisi selkänsä sille puolelle itseään. Sitä ei voi ihminen itse valita.

        Kun jaksaa uskoa, että on paljon niitä jotka välittävät maailmasta ja muista ihmisistä enemmän kuin pinnasta, niin jaksaa masentumatta. Sillä onhan heitä.

        Niin, siis tuon enbusken kohdalla varmaan niin on käynytkin...

        Tuota pintaa, mistä puhut, kutsutaan ulkoapäin ohjautuneeksi minäkuvaksi. Tehdään elämästä sellaisen näköistä, mitä oletetaan itsensä haluavan, mutta se tulee odotusarvoina ulkopuolelta.

        Kun jokin kriisi tulee, ei olekaan todellista minuutta, joka kantaisi vaan kupla puhkeaa ja masentuu.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin, siis tuon enbusken kohdalla varmaan niin on käynytkin...

        Tuota pintaa, mistä puhut, kutsutaan ulkoapäin ohjautuneeksi minäkuvaksi. Tehdään elämästä sellaisen näköistä, mitä oletetaan itsensä haluavan, mutta se tulee odotusarvoina ulkopuolelta.

        Kun jokin kriisi tulee, ei olekaan todellista minuutta, joka kantaisi vaan kupla puhkeaa ja masentuu.

        Tuo olikin minulle uusi termi määrityksineen. Hyvin mielenkiintoinen, kiitos!

        Kuitenkin sisäinen valinta/vietti ohjaa myös kaikkia, sen laatu vaihtelee yksilöittäin ja on ikäänkuin ihmisen itsensä vapaasti muokattavissa.

        Varmasti on vaikeaa, jos on syntynyt yhteisöön, missä juuri tuo ulkoapäin tuleva on pitkälti määritellyt omaa elämää. Vaatii valtavaa ponnistusta irrottautua yhteisöstä henkisesti ja jopa taloudellisestikkin.

        Oma lapsuuteni oli tuskaisa, mutta meillä kyllä vaalittiin tiukkaan humaaneja ja totuudellisia arvoja, siitä saan olla kiitollinen ja olenkin❤


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No enpä tänne ole tullut henkeilemään...

        Mitä varten olet tullut? Jakamaan käytännön ohjeita reppanoille? Ehkä tämä ei ole ihan sellainen paikka jossa vain korjattaisiin asioita vaan täällä voi myös kertoa tunteistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olikin minulle uusi termi määrityksineen. Hyvin mielenkiintoinen, kiitos!

        Kuitenkin sisäinen valinta/vietti ohjaa myös kaikkia, sen laatu vaihtelee yksilöittäin ja on ikäänkuin ihmisen itsensä vapaasti muokattavissa.

        Varmasti on vaikeaa, jos on syntynyt yhteisöön, missä juuri tuo ulkoapäin tuleva on pitkälti määritellyt omaa elämää. Vaatii valtavaa ponnistusta irrottautua yhteisöstä henkisesti ja jopa taloudellisestikkin.

        Oma lapsuuteni oli tuskaisa, mutta meillä kyllä vaalittiin tiukkaan humaaneja ja totuudellisia arvoja, siitä saan olla kiitollinen ja olenkin❤

        Joskus sotkin egon ja identiteetin, tyydyin nyt sitten tuohon, kun en keksi muutakaan. Onpahan selkeämpi kaikille. 😊

        Itselle aikoinaan minäkuva ohjautui tekemisen/suorittanisen kautta. Olin jotain, kun sain tehtyä jotain..
        Eikä se tullut huonon lapsuuden kautta, vaan työtekoa arvostettiin niin paljon perheessä.

        Jos ei koe voivansa elää muitten kanssa tasavertaisesti, kannattaa tutustua miten ja mihin oma minäkuva perustuu. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä varten olet tullut? Jakamaan käytännön ohjeita reppanoille? Ehkä tämä ei ole ihan sellainen paikka jossa vain korjattaisiin asioita vaan täällä voi myös kertoa tunteistaan.

        No enpä minä tänne ketään ole tullut korjaamaankaan. Se on sinun tunttesi minun kirjoittelusta ja olkoot niin.

        Minä tuumin tänne mitä mulle tulee mieleen, kuten aapeekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä voi kirjoittaa tunteistaan ja ajatuksistaan niinkin ettei mukana ole 100% oppikirjamainen ajattelu. Aika paljon taidettakin olisi jäänyt syntymättä jos aina kaikki ajatukset korjattaisiin ja muutettaisiin yleishyödydylliseen Martta-opiston muotoon.

        👍👍


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No enpä minä tänne ketään ole tullut korjaamaankaan. Se on sinun tunttesi minun kirjoittelusta ja olkoot niin.

        Minä tuumin tänne mitä mulle tulee mieleen, kuten aapeekin.

        Ja kohta taas kaikkitietävänä lässytät samat arkiviisaudet kuin ennenkin. Kyllä ihminen voi saada ylemmyydentunteen hyvin pienestä. Mutta pieniähän ne ihmisen ilot on. Harmi vaan kun et ole vieläkään oppinut nöyremmäksi - voisit saada elämästä enemmän irti jos et aina jankuttaisi vain omia oppejasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä varten olet tullut? Jakamaan käytännön ohjeita reppanoille? Ehkä tämä ei ole ihan sellainen paikka jossa vain korjattaisiin asioita vaan täällä voi myös kertoa tunteistaan.

        Hei tolvana. Eikö siis sinusta keskustelu kirjoitusmuodossa, jokainen omana persoonanaan juuri ole henkevyyttä???

        Haters gonna hate, ihan sulle vaan, riidankylväjä rastipää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kohta taas kaikkitietävänä lässytät samat arkiviisaudet kuin ennenkin. Kyllä ihminen voi saada ylemmyydentunteen hyvin pienestä. Mutta pieniähän ne ihmisen ilot on. Harmi vaan kun et ole vieläkään oppinut nöyremmäksi - voisit saada elämästä enemmän irti jos et aina jankuttaisi vain omia oppejasi.

        Olenkos mä sit sanonut, että en osaa nauttia elämästäni? Että tässä ois jotain vikaa? 😀

        Suotta harmittelet, kun ei ole syytä. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Joskus sotkin egon ja identiteetin, tyydyin nyt sitten tuohon, kun en keksi muutakaan. Onpahan selkeämpi kaikille. 😊

        Itselle aikoinaan minäkuva ohjautui tekemisen/suorittanisen kautta. Olin jotain, kun sain tehtyä jotain..
        Eikä se tullut huonon lapsuuden kautta, vaan työtekoa arvostettiin niin paljon perheessä.

        Jos ei koe voivansa elää muitten kanssa tasavertaisesti, kannattaa tutustua miten ja mihin oma minäkuva perustuu. 😊

        Niin varnasti monella on noita vertailutunteita, vaikkei olisi kovin egossaan kiinni.

        Psyykessä on monia puolia ja kaikki yhtä tarpeellisia/luonnollisia. Ilman suorituskykyä söisimme varmaan vieläkin lihat raakana.

        Egon vastainen asenne on peräisin ihmisiltä, joilla ei juurikaan ole luonnon suomaa geneettistä suorituskykyä. He tasapäistäisivät kaiken. Hassua on, että sen he tekevät myös suorituksenomaisesti, omalla tasollaan osana massaa. Absoluuttisen vallantahtoisina.

        Ego on se, joka nostaa ihmisen niskasta radalle ja hommiin, niinä huonoinakin päivinä, valittamatta jopa.

        Henkkoht sanon ettei sitä päivää tule, kun annan jonkun pilvenpolttelijan tai yliopistoluteen määritellä sen mihin annan itselleni luvan tähdätä😂👌


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Eli minun ei ole tarvinnut tehdä elämässä mitään, kun kaikki on ollut valmista?

        Juuri tuo ajatus.... muilla on helpompaa, muut saa, minä en....muut, muut, muut...

        Siinä kun sä jahkaat tuota päässäsi, muut tekee elämässään jotain, eikä marise mitä muut saa.

        En mäkään ole lotossa voittanut paljoa rahaa, en ole malli, tai komea mies, vaikka ihan ok lapsuus, silti se teki minusta suorittajan hetkeksi, työ on hyvä, mutta olen tehnyt paljon töitä sen eteen, lapset on, mutta kokoajan koetan kasvaa vanhempana.

        Tiedän, että mitä enemmän katsoisin mitä muilla on, sen vähemmän näen mitä itsellä on.

        Ei, vaan että on helppo sanoa kun itsellä on ollut ok lapsuus. Kaikilla ei ole ollut hyvät lähtökohdat ja joskus on tarvittu ulkopuolinen vaikuttamaan että on päästy elämisen alkuun. Ei kaikki ole aina itsestä kiinni niinkuin usein oletat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin varnasti monella on noita vertailutunteita, vaikkei olisi kovin egossaan kiinni.

        Psyykessä on monia puolia ja kaikki yhtä tarpeellisia/luonnollisia. Ilman suorituskykyä söisimme varmaan vieläkin lihat raakana.

        Egon vastainen asenne on peräisin ihmisiltä, joilla ei juurikaan ole luonnon suomaa geneettistä suorituskykyä. He tasapäistäisivät kaiken. Hassua on, että sen he tekevät myös suorituksenomaisesti, omalla tasollaan osana massaa. Absoluuttisen vallantahtoisina.

        Ego on se, joka nostaa ihmisen niskasta radalle ja hommiin, niinä huonoinakin päivinä, valittamatta jopa.

        Henkkoht sanon ettei sitä päivää tule, kun annan jonkun pilvenpolttelijan tai yliopistoluteen määritellä sen mihin annan itselleni luvan tähdätä😂👌

        No mun egoajatukset ja muut heitti häränpersettä, kun joku kirjoitti, että sotken sen johonkin muuhun. Siksi en puhu siitä enää mitään... arkikieltä mahdollisimman paljon ja simppelisti. Oonhan itsekin perin simppeli tyyppi. 😁

        No oman arvon tunnistaminen ja itsensä ymmärtäminen ihan erilliseksi ihmiseksi jeesaa nostamaan sen persien penkistä. Tajuaa, että ei sitä kukaan muukaan tee.

        Ja myös sen, että mitä minä tunnen ja näen itselleni parhaaksi, ei tarvitse kenenkään kysymättä tulla muuksi vääntämään. Menen sitten vaikka kallonkutistajalle, jos tarttee jotain kuupassa kääntää. 😀


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Olenkos mä sit sanonut, että en osaa nauttia elämästäni? Että tässä ois jotain vikaa? 😀

        Suotta harmittelet, kun ei ole syytä. 😊

        Ei tässä ole elämästä nauttimisesta kyse vaikka se sinulle varmaan onkin helppo tapa mitata asioita. Kannattaisi vähän miettiä muitakin. Jos tuuttaat aina oman agendasi sellaisenaan joka paikkaan niin mitä se kertoo sinusta? Tilannetajun puutteesta ehkä jotain? Rajoittuneisuudesta kenties? Varmaan myös ylimielisyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan että on helppo sanoa kun itsellä on ollut ok lapsuus. Kaikilla ei ole ollut hyvät lähtökohdat ja joskus on tarvittu ulkopuolinen vaikuttamaan että on päästy elämisen alkuun. Ei kaikki ole aina itsestä kiinni niinkuin usein oletat.

        No olrnkos minä väittänyt, etteikö muut ole minuun vaikuttaneet?

        Ovat koittaneet vaikuttaa silloinkin kun meni tosi huonosti... mutta ihan turhaan, kun näin kaiken ongelman aiheutuvan minun itseni ulkopuolella.

        Niin pitkään ei kenellekkään tapahdu positiivisia asioita itsessään ja elämässä, jos ei ota itsestään kiinni. Toiset ei voi kääntää kenenkään elämää kohdalleen, tukena voi olla kyllä, mutta itse on tie käveltävä. Olipa lähtökohdat mitkä vaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole elämästä nauttimisesta kyse vaikka se sinulle varmaan onkin helppo tapa mitata asioita. Kannattaisi vähän miettiä muitakin. Jos tuuttaat aina oman agendasi sellaisenaan joka paikkaan niin mitä se kertoo sinusta? Tilannetajun puutteesta ehkä jotain? Rajoittuneisuudesta kenties? Varmaan myös ylimielisyydestä.

        Sehän kertoo sinulle ihan sen mitä itse olet oppinut/kokenut elämässäsi. Se on sun näkemys ja ei hetkauta minua.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Sehän kertoo sinulle ihan sen mitä itse olet oppinut/kokenut elämässäsi. Se on sun näkemys ja ei hetkauta minua.

        Miksi sinua ei koskaan hetkauta muiden sanomiset ja ajatukset? Oletko rakentanut niin tukevan muurin elämäsi ympärille että mikään ei kosketa? Voit muurin päältä kyllä ampua omia ajatuksiasi mutta toiseen suuntaan ei mikään pääse.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No mun egoajatukset ja muut heitti häränpersettä, kun joku kirjoitti, että sotken sen johonkin muuhun. Siksi en puhu siitä enää mitään... arkikieltä mahdollisimman paljon ja simppelisti. Oonhan itsekin perin simppeli tyyppi. 😁

        No oman arvon tunnistaminen ja itsensä ymmärtäminen ihan erilliseksi ihmiseksi jeesaa nostamaan sen persien penkistä. Tajuaa, että ei sitä kukaan muukaan tee.

        Ja myös sen, että mitä minä tunnen ja näen itselleni parhaaksi, ei tarvitse kenenkään kysymättä tulla muuksi vääntämään. Menen sitten vaikka kallonkutistajalle, jos tarttee jotain kuupassa kääntää. 😀

        Kuvittele, että psyykesi on muodoltaan pallo, jossa elämän eri aspektit ilmenevät eripuolilla, luoden keskenään yhteyksiä pallon lävitse.

        Ulkopuolinen ei voi koskaan nähdä palloa kuin vain yhdeltä puolen ja silloin näkee vain yhden osa sitä miten ilmenet todellisuudessa.

        Psyyken yhteydet ja rakenteelliset valtasuhteet ovat identiteettimme.

        Ego on yksi osa, en suosittele sen leikkaamista kenellekkään.

        Omien rakenteidensa uudistaminen, muokkaaminen ja kehittäminen on mahdollista läpi elämän. Aivot muuntuvat läpi elämän.

        Raamatussakin varoitetaan tuomitsemasta, tuomiovalta kuuluu Herralle, koska ainoastaan todellisuus pystyy aistimaan yksilön 100% totuuden mukaisesti, ihminen itsekkin on usein läsnä itselleen vain osittain. Toisen ihmisen näkökulma on perin vajavainen, vaikka niin monet sillä toisten lukemisen taidolla yrittävätkin egoaan pönkittää.

        Eikö olekkin ihanaa, hyvin vapauttavaa😊☀?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinua ei koskaan hetkauta muiden sanomiset ja ajatukset? Oletko rakentanut niin tukevan muurin elämäsi ympärille että mikään ei kosketa? Voit muurin päältä kyllä ampua omia ajatuksiasi mutta toiseen suuntaan ei mikään pääse.

        No ensinnäkin tämä on YLEINEN keskustelupalsta. Täällä jokaikinrn mielipide voi johtaa siihen, että niihin kommentoidaan. Koskee myös minua.

        Mutta otan mitä otan toisten kommenteista. Sen mitä koen tarpeelliseksi, koska vain minä tiedän kuka minä olen. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No ensinnäkin tämä on YLEINEN keskustelupalsta. Täällä jokaikinrn mielipide voi johtaa siihen, että niihin kommentoidaan. Koskee myös minua.

        Mutta otan mitä otan toisten kommenteista. Sen mitä koen tarpeelliseksi, koska vain minä tiedän kuka minä olen. 😊

        Aikamoinen tylsimys olet. Aina vaan samaa vuodesta toiseen. Jos vähän enemmän ottaisit vaikutteita niin ehkä kehittyisitkin. Nyt vaan jankkaat näitä omia juttujasi ja kuvittelet olevasi yksisilmäinen sokeiden valtakunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittele, että psyykesi on muodoltaan pallo, jossa elämän eri aspektit ilmenevät eripuolilla, luoden keskenään yhteyksiä pallon lävitse.

        Ulkopuolinen ei voi koskaan nähdä palloa kuin vain yhdeltä puolen ja silloin näkee vain yhden osa sitä miten ilmenet todellisuudessa.

        Psyyken yhteydet ja rakenteelliset valtasuhteet ovat identiteettimme.

        Ego on yksi osa, en suosittele sen leikkaamista kenellekkään.

        Omien rakenteidensa uudistaminen, muokkaaminen ja kehittäminen on mahdollista läpi elämän. Aivot muuntuvat läpi elämän.

        Raamatussakin varoitetaan tuomitsemasta, tuomiovalta kuuluu Herralle, koska ainoastaan todellisuus pystyy aistimaan yksilön 100% totuuden mukaisesti, ihminen itsekkin on usein läsnä itselleen vain osittain. Toisen ihmisen näkökulma on perin vajavainen, vaikka niin monet sillä toisten lukemisen taidolla yrittävätkin egoaan pönkittää.

        Eikö olekkin ihanaa, hyvin vapauttavaa😊☀?

        Hyvä kirjoitus...😊👌

        Mietin joskus sellaista, että voisiko tuo jumala olla se jokin sisällä joka tosiaan tietää kaiken? Eli se ei ole tyyppi tuolla jossain, vaan se sellainen juttu sisälllä jokaisessa?

        Hellsten ja muut ovat vähän hurahtaneet uskontoon, vaikkeivät kai ole sellaisia uskovaisia, mitä yleensä ymmärretään. 🤔

        Mutta joo, on vapauttavaa ja selkeää, vaikka noita yhteyksiä putkahtelee kokoajan ja kaikki muuttuu kokoajan. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoinen tylsimys olet. Aina vaan samaa vuodesta toiseen. Jos vähän enemmän ottaisit vaikutteita niin ehkä kehittyisitkin. Nyt vaan jankkaat näitä omia juttujasi ja kuvittelet olevasi yksisilmäinen sokeiden valtakunnassa.

        No sinua se tuntuu eniten rassaavan. Kannattaisi tehdä asialle jotain? 😀


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No sinua se tuntuu eniten rassaavan. Kannattaisi tehdä asialle jotain? 😀

        Koko ajan yritän...voisitko edes harkita että hetkeksi luopuisit vaikka kolmasosasta ylimielisyyttäsi? Aika paljon jäisi jäljellekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko ajan yritän...voisitko edes harkita että hetkeksi luopuisit vaikka kolmasosasta ylimielisyyttäsi? Aika paljon jäisi jäljellekin.

        Yritä kovempaa, keskity vaikka johonkin muuhun täällä palstalla, minut tunnistaa nopeasti nimimerkistä. 😊

        Minä en muiden vuoksi muuta sitä mitä olen. Ei muutkaan niin tee minun puolesta. 😀


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Yritä kovempaa, keskity vaikka johonkin muuhun täällä palstalla, minut tunnistaa nopeasti nimimerkistä. 😊

        Minä en muiden vuoksi muuta sitä mitä olen. Ei muutkaan niin tee minun puolesta. 😀

        Ei kai kukaan sinun vuoksi muutakaan itseään mutta moni on tehnyt sen jo aiemmin, hiljalleen ajan kuluessa. Monet ovat oppineet että omat ajatukset eivät välttämättä ole aina parhaita mahdollisia eikä elämä ole pelkkää menestystarinaa. Sinä et vaan suostu luopumaan voittajanviitastasi. Olet oman elämäsi supersankari etkä suostu olemaan päivääkään ettetkö ilmoittaisi menestyksestäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan sinun vuoksi muutakaan itseään mutta moni on tehnyt sen jo aiemmin, hiljalleen ajan kuluessa. Monet ovat oppineet että omat ajatukset eivät välttämättä ole aina parhaita mahdollisia eikä elämä ole pelkkää menestystarinaa. Sinä et vaan suostu luopumaan voittajanviitastasi. Olet oman elämäsi supersankari etkä suostu olemaan päivääkään ettetkö ilmoittaisi menestyksestäsi.

        Voipihan se noin olla. Olen mä ylpeä itsestäni kyllä. 😊

        Siinä missä sallin kaikkien vinkua omasta surkeudestaan, pidän oikeudeksini puhua omista päinvastaisista kokemuksistani.

        Vielä tämän palstan sääntöihin ei kuulu se, etteikö saisi olla erimieltä. Sitten tämä muuttuukin varmaan monologipalstaksi. 😊

        Mutta voin toitottaa sielläkin tätä samaa, muttet voisi kommentoida. 😀


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voipihan se noin olla. Olen mä ylpeä itsestäni kyllä. 😊

        Siinä missä sallin kaikkien vinkua omasta surkeudestaan, pidän oikeudeksini puhua omista päinvastaisista kokemuksistani.

        Vielä tämän palstan sääntöihin ei kuulu se, etteikö saisi olla erimieltä. Sitten tämä muuttuukin varmaan monologipalstaksi. 😊

        Mutta voin toitottaa sielläkin tätä samaa, muttet voisi kommentoida. 😀

        Se on hyvä että sinäkin saat vinkua omista kokemuksistasi mutta ei niiden kanssa kannattaisi olla ihan noin ylimielinen ja tylsämielinen. Jotain pientä vaihtelua tarvittaisiin mutta sitä et ilmeisesti kaipaa etkä huoli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä että sinäkin saat vinkua omista kokemuksistasi mutta ei niiden kanssa kannattaisi olla ihan noin ylimielinen ja tylsämielinen. Jotain pientä vaihtelua tarvittaisiin mutta sitä et ilmeisesti kaipaa etkä huoli.

        Niin, sinullehan tuo tuottaa ongelmia, ei minulle. Miksi tekisin toimivaan ajatusmalliin muutoksia nobodyn innityksen takia?

        Ota itsesi tunteista vastuu, sinä se olet jonka tässä jotain pitää muuttaa. 😀


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin, sinullehan tuo tuottaa ongelmia, ei minulle. Miksi tekisin toimivaan ajatusmalliin muutoksia nobodyn innityksen takia?

        Ota itsesi tunteista vastuu, sinä se olet jonka tässä jotain pitää muuttaa. 😀

        Minulla on ainakin tekemistä itseni kanssa mutta veikkaan että et sinäkään ole ihan niin valmis ihminen kuin täällä annat ymmärtää. Tai jos olet niin saatat häpeään kaikki luostareiden viisaat mietiskelijät koska olet oivaltanut enemmän kuin he. Mitä jos joskus kokeilisit kirjoittaa niin että käyttäisit sanoja "ehkä", "kenties", "mahdollisesti", "mielestäni"...se toisi jo vähän säröjä ylimielisyytesi muuriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ainakin tekemistä itseni kanssa mutta veikkaan että et sinäkään ole ihan niin valmis ihminen kuin täällä annat ymmärtää. Tai jos olet niin saatat häpeään kaikki luostareiden viisaat mietiskelijät koska olet oivaltanut enemmän kuin he. Mitä jos joskus kokeilisit kirjoittaa niin että käyttäisit sanoja "ehkä", "kenties", "mahdollisesti", "mielestäni"...se toisi jo vähän säröjä ylimielisyytesi muuriin.

        No tuossa voit olla oikeassa. NYT tuli asiaa. Tuon voin ottaa vastaan. 😊

        Siis en minä pidä itseäni valmiina. Yksi selkeä kehityskohde on vaikka tuo sanoittaminen. Se ei ole ollut minulle ensimmäisenä mieleentullut kehityskohde, mutta sillä on valtava merkitys, kun olen muiden kanssa tekemisissä. Tiedän, mutten ole siihen vielä kerennyt paljoa paneutua.

        Viimeksi hoksasin sotkeneeni egon tarkoituksen. Otin koppia palstalta ihan. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinua ei koskaan hetkauta muiden sanomiset ja ajatukset? Oletko rakentanut niin tukevan muurin elämäsi ympärille että mikään ei kosketa? Voit muurin päältä kyllä ampua omia ajatuksiasi mutta toiseen suuntaan ei mikään pääse.

        "Miksi sinua ei koskaan hetkauta muiden sanomiset ja ajatukset? "

        Tämä. Miksi hänen pitää aina mainostaa tätä? Ihan varmasti hetkauttaa, vain psykopaatti on immuuni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi sinua ei koskaan hetkauta muiden sanomiset ja ajatukset? "

        Tämä. Miksi hänen pitää aina mainostaa tätä? Ihan varmasti hetkauttaa, vain psykopaatti on immuuni.

        Siksi koska en aina näe kuin pelkän hyökkäyksen. Jotkut ihmiset osaa esittää asiat paremmin. Kuten tuo (ehkä) sama anomuumi sanoi, minullakin on vaikeuksia kertoa asia futuristisessa tai sellaisessa ”ehkä” hengessä.

        Mutta siksi keskityn monesti vain höpöttämään itsestäni. Miten minä toimin, saa muut ottaa siitä koppaja tai olla ottamatta. Silti se nostattaa tietyillä niskavillat pystyyn, kuten minä heidän kommenteistaan. Ihan tavallista kanssakäymistä... 😀


      • Disse kirjoitti:

        Niin, siis tuon enbusken kohdalla varmaan niin on käynytkin...

        Tuota pintaa, mistä puhut, kutsutaan ulkoapäin ohjautuneeksi minäkuvaksi. Tehdään elämästä sellaisen näköistä, mitä oletetaan itsensä haluavan, mutta se tulee odotusarvoina ulkopuolelta.

        Kun jokin kriisi tulee, ei olekaan todellista minuutta, joka kantaisi vaan kupla puhkeaa ja masentuu.

        "Tehdään elämästä sellaisen näköistä, mitä oletetaan itsensä haluavan, mutta se tulee odotusarvoina ulkopuolelta."

        Tähän muuten riittää se, että asettaa mielessään ne odotusarvot tuonne jonnekin, itsen ulkopuolelle ja johan alkaa tuska ja kärsimys. Jos tillittäisi vain tylsästi omaan napaan ja olisi onnellinen siitä navasta, katselematta muiden napoja, olisi elämä vähintään ihan ok. Jos ei olisi, niin ainakin tietäisi tarkasti, missä mättää ja mitä sille voi tehdä.

        Sikäli jopa naurattaa tämä kokonaisuus, että kun tuossa aiemmin sanoit juuri tuota, ettei pitäisi verrata muihin ja sait pyyhkeitä tylsyydestäsi, niin siinähän se sama tylsyys oli kommentissa. Sanoit kuten asia on, sanoisin itsekin samoin, mutta koska se ei ollut hyvä lausunto, on sen tuomitsija mennyt odottamaan parempia lausuntoja, ehkä juuri sinulta. Joku halusi maailman parantavan lausunnon ja sinulla oli tarjota vain tuo vanha, tylsä ja loppuun kaluttu tosiasia Joka tosin parantaisi maailmankin, jos kaikki sitä jaksaisivat noudattaa. Harva jaksaa, enkä minäkään, mikä onkin loppumaton viihdyke itselleni :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan että on helppo sanoa kun itsellä on ollut ok lapsuus. Kaikilla ei ole ollut hyvät lähtökohdat ja joskus on tarvittu ulkopuolinen vaikuttamaan että on päästy elämisen alkuun. Ei kaikki ole aina itsestä kiinni niinkuin usein oletat.

        Lapsuuden vaikutus on yllättävän voimakas ja vaikea, todella vaikea karistaa jos se on sattunut olemaan negatiivinen. Siinä mielessä ymmärrän oikein hyvin että lauseet oman asenteen ynnä muun sellaisen merkityksestä saavat näkemään punaista kuin härkä.
        Kaikki ei ole kaikille mahdollista, ja sen ymmärtää täysin vain saman kokenut, ei hyväosainen. Siksi hyväosaiselta tullut tsemppaus tuntuu usein alentavalta, taitolaji sekin ja vaatii ymmärrystä elämästä, ihmisistä ja yhteiskunnan rakenteista.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No tuossa voit olla oikeassa. NYT tuli asiaa. Tuon voin ottaa vastaan. 😊

        Siis en minä pidä itseäni valmiina. Yksi selkeä kehityskohde on vaikka tuo sanoittaminen. Se ei ole ollut minulle ensimmäisenä mieleentullut kehityskohde, mutta sillä on valtava merkitys, kun olen muiden kanssa tekemisissä. Tiedän, mutten ole siihen vielä kerennyt paljoa paneutua.

        Viimeksi hoksasin sotkeneeni egon tarkoituksen. Otin koppia palstalta ihan. 😊

        Ja vielä pahamaineiselta anonyymiltä, joka olin muuten minä:) Kiva kuulla ja kiitos:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä pahamaineiselta anonyymiltä, joka olin muuten minä:) Kiva kuulla ja kiitos:)

        Tuo ego-asia siis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ego-asia siis.

        No joo. Kyllä mä tiedän, että termit voi olla hakusessa... helposti saattaa ymmärtää väärin ja sitten vaan jatkaa, kunnes joku huomaa, itsehän sitä ei tajua edes jos on jonkun päähänsä väärin sisäistänyt. 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        "Tehdään elämästä sellaisen näköistä, mitä oletetaan itsensä haluavan, mutta se tulee odotusarvoina ulkopuolelta."

        Tähän muuten riittää se, että asettaa mielessään ne odotusarvot tuonne jonnekin, itsen ulkopuolelle ja johan alkaa tuska ja kärsimys. Jos tillittäisi vain tylsästi omaan napaan ja olisi onnellinen siitä navasta, katselematta muiden napoja, olisi elämä vähintään ihan ok. Jos ei olisi, niin ainakin tietäisi tarkasti, missä mättää ja mitä sille voi tehdä.

        Sikäli jopa naurattaa tämä kokonaisuus, että kun tuossa aiemmin sanoit juuri tuota, ettei pitäisi verrata muihin ja sait pyyhkeitä tylsyydestäsi, niin siinähän se sama tylsyys oli kommentissa. Sanoit kuten asia on, sanoisin itsekin samoin, mutta koska se ei ollut hyvä lausunto, on sen tuomitsija mennyt odottamaan parempia lausuntoja, ehkä juuri sinulta. Joku halusi maailman parantavan lausunnon ja sinulla oli tarjota vain tuo vanha, tylsä ja loppuun kaluttu tosiasia Joka tosin parantaisi maailmankin, jos kaikki sitä jaksaisivat noudattaa. Harva jaksaa, enkä minäkään, mikä onkin loppumaton viihdyke itselleni :)

        No yleensä jokaikisellä maan päällä vilistävällä tyypillä on täysin oma elämä alkumetreistä nykypäivään, jokaisella on erilaiset puitteet ja eväät. Kyse elämässä menestymisessä on, miten kaiken sen mitä on, ulosmittaa.

        Jotkut pinnistää upeaan elämään tosi karuista oloista, mutta osa ns ”kultalusikka suussa syntyineistä” sössii jo valmiiksi vahvat lähtökohdat. Silloin on helppo sanoa kuka ulosmittaa paukkunsa paremmin.

        Tuo vertailu vaan tekee hallaa, jos siihen jää kiinni. Se sokeuttaa näkemään mitä itsellä jo on. Tuijottaa vaan vieruskaverin elämää ja marisee, kun minulla ei ole samanlaista... Mersu pihassa voi tarkoittaa isoa velkaa, tai jumalattomia kustannuksia, mutta vertailija ei niitä edes mieti... on vaan se Mersu...


    • Anonyymi

      Hah, Tuomas Enbuske on ennenaikaisesti vanhentunut julkkis, joka on kaiken lisäksi taipuvainen masentuneisuuteenkin. Ihan sama vaikka olisi miljonääri tai uiskentelee kenen tahansa tavisnaisten tussumehuissa, en vaihtaisi millään osia hänen kanssaan. Toisaalta se että joutuu olemaan Tiuomas Enbuske, vielä surkeampaa olisi olla kateellinen hänelle! :DDD

    • Anonyymi

      Monen elämässä on melko samanlainen kaava lapsuudesta aikuisuuteen. Olemme suorittajia jo koulussa, meitä arvostellaan numeroin tai arvosanoin.
      Menestymisen eteen pitää tehdä työtä ja nähdä vaivaa, koskee taloudellista menestymistä mutta myös sosiaalista menestymistä.

      Elämä voi muuttua vaikka emme haluaisi. Hypetystä ja nopeaa menoa on varmasti kokenut jokainen joka on liidellyt suurkaupunkien seurapiireissä. Pintaliitoa johon kuuluu esittäminen, juhlat ja kova meno. Kaikkeen kyllästyy ja tulee välillä psykedeelisiä ongelmia, tasaannutaan ja koitetaan korjata itsestä se mitä on jäänyt jäljelle alkuperäisestä minästä.

      Ymmärrän Enbuskea vaikka onhan se helvetin ärsyttävä mies.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Kadehdit sitten tuota kävelevää mulkkua

    • Anonyymi

      Sinä päivänä kun kiltti ja kunnollinen kilttimies pääsee harrastamaan ryhmäseksiä, soivat maailmanlopun ensisävelet.

      Naiset eivät välitä kilteistä ja kunnollisista miehistä. Seksiä ja rakkautta annetaan vaan sekaisin oleville julkkismiehille. Tavallinen kiltti mies jätetään yksin nurkkaan itkemään ilman mitään huomiota tai rakkautta.

      Kiltillä miehellä ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Kiltti&kunnollinen nainen ei harrasta ryhmäseksiä! Ette te ätmit ole kunnon naisista ole kiinnostuneita vaan jännänaisista.


    • Taisivat olla miehiä..🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe