Tämä on minulle uusi asia..olen huomannut että jos tiluttelen jotain niin toisella vahvistimelle tiluttelu on huomattavasti vaikeampaa ja rytmi menee helposti sekaisin mutta kun vaihdan uudemman vahvistimen niin homma on todella helpon tuntuista, voiko tuossa vanhassa vahvistimessa on hieman viivettä ja korva sotkee sormien rytmin?
Vahvistimien "vasteaika"?
10
126
Vastaukset
- Anonyymi
Taitaa olla monelle outo käsite tuo vasteaika.
- Anonyymi
Tietokoneiden ja "audio interface" laitteiden osalta puhutaan viiveestä (vasteajasta). En ole kuullut moisesta tai koskaan itse huomannut sellaista ilmiötä "oikeiden" vahvistimien kanssa.
- Anonyymi
Kyllä minä väitän että kitaravahvistimilla ja mukaan lukien myös putkivahvistimilla on vaste-aikansa, joillakin pidempi joillakin lyhempi.
Täysin kunnossa olevasta vahvistimessa ei baste-aikas korva erota mutta jos on vahvistimelle ikää ja komponentit jo elinkaarensa loppupäässä niin hyvällä korvalla voi vasteajan erottaa. - Anonyymi
Mikä se "oikea" vahvistin on? Niissäkin on vasteaika, kaikissa elektronisissa laitteissa on vasteaika.
- Anonyymi
Sinun täytynee sille toosalle syöttää ASIO:t Ja latenssi loppuu...
- Anonyymi
Et vaan osaa.
- Anonyymi
Kannattanee lopettaa sellaiset tiluttelut, tympeän kuuloista "itsetehostusta" eikä liity mitenkään musiiikkiin.
- Anonyymi
Varsinaisesti en tiluttelen koskaan mutta jos on pakko jotain hieman tuon tapaista toimintaa kitaralla tehdä niin siinä olenkin huomannut vanhan Line6 vahvistimen vasteajan olevan niin "pitkä" että korvan ja käsien yhteisrytmi menee pian sekaisin ...vahvistin jää ikään kuin jälkeen, kun vaihdan vahvistimen niin tätä ilmiötä ei tule lainkaan. Tämän olen testannut useasti, lennosta olen vaihtanut toiseen vahvistimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinaisesti en tiluttelen koskaan mutta jos on pakko jotain hieman tuon tapaista toimintaa kitaralla tehdä niin siinä olenkin huomannut vanhan Line6 vahvistimen vasteajan olevan niin "pitkä" että korvan ja käsien yhteisrytmi menee pian sekaisin ...vahvistin jää ikään kuin jälkeen, kun vaihdan vahvistimen niin tätä ilmiötä ei tule lainkaan. Tämän olen testannut useasti, lennosta olen vaihtanut toiseen vahvistimeen.
...kumma että jotkut pitää tiluttelua tympeän, se joka tykkää se sitä tekee, itse en tykkää tilutella vaan siis mieluummin synkkää kun synkempää metallia. Täytyy välttää tuota "tiluttelu" sanaa niin ei saa kuraa niskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...kumma että jotkut pitää tiluttelua tympeän, se joka tykkää se sitä tekee, itse en tykkää tilutella vaan siis mieluummin synkkää kun synkempää metallia. Täytyy välttää tuota "tiluttelu" sanaa niin ei saa kuraa niskaan.
Joo, tiluttelu lähes samaa sontaa kuin rap ja hip hop.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1266410Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716243Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766205Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3444002Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482425Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42365Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1311466- 131329
- 1871138
- 64970