Vahvistimien "vasteaika"?

Anonyymi

Tämä on minulle uusi asia..olen huomannut että jos tiluttelen jotain niin toisella vahvistimelle tiluttelu on huomattavasti vaikeampaa ja rytmi menee helposti sekaisin mutta kun vaihdan uudemman vahvistimen niin homma on todella helpon tuntuista, voiko tuossa vanhassa vahvistimessa on hieman viivettä ja korva sotkee sormien rytmin?

10

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taitaa olla monelle outo käsite tuo vasteaika.

• Anonyymi

Tietokoneiden ja "audio interface" laitteiden osalta puhutaan viiveestä (vasteajasta). En ole kuullut moisesta tai koskaan itse huomannut sellaista ilmiötä "oikeiden" vahvistimien kanssa.

• Anonyymi

Kyllä minä väitän että kitaravahvistimilla ja mukaan lukien myös putkivahvistimilla on vaste-aikansa, joillakin pidempi joillakin lyhempi.
        Täysin kunnossa olevasta vahvistimessa ei baste-aikas korva erota mutta jos on vahvistimelle ikää ja komponentit jo elinkaarensa loppupäässä niin hyvällä korvalla voi vasteajan erottaa.

• Anonyymi

Mikä se "oikea" vahvistin on? Niissäkin on vasteaika, kaikissa elektronisissa laitteissa on vasteaika.

• Anonyymi

Sinun täytynee sille toosalle syöttää ASIO:t Ja latenssi loppuu...

• Anonyymi

Et vaan osaa.

• Anonyymi

Kannattanee lopettaa sellaiset tiluttelut, tympeän kuuloista "itsetehostusta" eikä liity mitenkään musiiikkiin.

• Anonyymi

Varsinaisesti en tiluttelen koskaan mutta jos on pakko jotain hieman tuon tapaista toimintaa kitaralla tehdä niin siinä olenkin huomannut vanhan Line6 vahvistimen vasteajan olevan niin "pitkä" että korvan ja käsien yhteisrytmi menee pian sekaisin ...vahvistin jää ikään kuin jälkeen, kun vaihdan vahvistimen niin tätä ilmiötä ei tule lainkaan. Tämän olen testannut useasti, lennosta olen vaihtanut toiseen vahvistimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsinaisesti en tiluttelen koskaan mutta jos on pakko jotain hieman tuon tapaista toimintaa kitaralla tehdä niin siinä olenkin huomannut vanhan Line6 vahvistimen vasteajan olevan niin "pitkä" että korvan ja käsien yhteisrytmi menee pian sekaisin ...vahvistin jää ikään kuin jälkeen, kun vaihdan vahvistimen niin tätä ilmiötä ei tule lainkaan. Tämän olen testannut useasti, lennosta olen vaihtanut toiseen vahvistimeen.

...kumma että jotkut pitää tiluttelua tympeän, se joka tykkää se sitä tekee, itse en tykkää tilutella vaan siis mieluummin synkkää kun synkempää metallia. Täytyy välttää tuota "tiluttelu" sanaa niin ei saa kuraa niskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...kumma että jotkut pitää tiluttelua tympeän, se joka tykkää se sitä tekee, itse en tykkää tilutella vaan siis mieluummin synkkää kun synkempää metallia. Täytyy välttää tuota "tiluttelu" sanaa niin ei saa kuraa niskaan.

Joo, tiluttelu lähes samaa sontaa kuin rap ja hip hop.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      126
      6410
    2. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6243
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6205
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      4002
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2425
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2365
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      131
      1466
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1329
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1138
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      970
    Aihe