Jakopää ketjulla joten ei hihnan vaihtoja!

Anonyymi

6

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka minulla on S212, jossa ketju on moottorin takaosassa.
      Kuutosista tosin tiedä.
      Arvelen kuitenkin, että vesipumppu, laturi ja ilmastointi toimivat moniurahihnalla.
      Pitäsihän tämä selvitä, jos purkaa vähän niitä muovisuojuksia pois ja katsoo tai sitten soittamalla piirimyyjän huolto-osastolle. Myös hyvällä varaosamyyjällä on rekisterinumeron perusteella olemassa kuvat tietokoneessaan.
      Muista kuitenkin, että pannu noilla kilometreillä voi olla aivan hyvä, mutta muuta laitettavaa alkaa löytyä.
      Oletko ostamassa? Löytyykö autosta luotettava huoltohistoria?

      • Anonyymi

        Hei...minä vittuilen tuosta automyyjien tavasta ilmoittaa noin "Jakopää ketjulla joten ei hihnan vaihtoja! " vain HIHNAN ja JAKOKETJUN VAIHTOJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei...minä vittuilen tuosta automyyjien tavasta ilmoittaa noin "Jakopää ketjulla joten ei hihnan vaihtoja! " vain HIHNAN ja JAKOKETJUN VAIHTOJA.

        Se tarkoittaa oikeasti mersuilla jakoketjun vaihtoa.Ja noita laturia ja tuulettajaa ennen pyöritti moniurahihna,se kuuluu vaihtaa säänöllisesti,vanhemmissa mersuissa kului paikat ja se moniurahihna ujelti,ja sillä tavalla ettei tyhmät metsuturaukot edes tajunneet sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei...minä vittuilen tuosta automyyjien tavasta ilmoittaa noin "Jakopää ketjulla joten ei hihnan vaihtoja! " vain HIHNAN ja JAKOKETJUN VAIHTOJA.

        "Ei kalliita jakohihnan vaihtoja. TÄMÄ MOOTTORI ON JAKOKETJULLA". Siellä täällä typerästi mainostetaan erinäisistä autoista, joissa hyvinkin tyypillisesi voi olla jo niillä kilometreillä syytä vaihtaa venynyt ketju uuteen...ja samalla tietekin ohjaimet ja kiristimet yms.

        Älkää aliarvoiko automyyjien tyhmyyttä. Suurin osa niistä ei tajua hevovpaskaakaan autoista...kun älykyysosamäärä on just ja just sen kauppaoppilaitoksen/merkonomi tutkinon suoritukseen riittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kalliita jakohihnan vaihtoja. TÄMÄ MOOTTORI ON JAKOKETJULLA". Siellä täällä typerästi mainostetaan erinäisistä autoista, joissa hyvinkin tyypillisesi voi olla jo niillä kilometreillä syytä vaihtaa venynyt ketju uuteen...ja samalla tietekin ohjaimet ja kiristimet yms.

        Älkää aliarvoiko automyyjien tyhmyyttä. Suurin osa niistä ei tajua hevovpaskaakaan autoista...kun älykyysosamäärä on just ja just sen kauppaoppilaitoksen/merkonomi tutkinon suoritukseen riittänyt.

        Noh,,ennen olivatkin ne ketjut ja rattaat "hieman paremmista" aineista tehty kuin nykyautojen kiinassa "valmistetut" nk. metallia sisältävät mitääntekemä'ttömät jutut.

        Aikoinaan Dodgessani oli jo syytä vaihtaakin jakoketju koska mittarissa liki 400 tuhatta
        kilometreinä.

        Nykyisestä kulkineestani jouduttiin se jakopää uusimaan 150 tuhannen jälkeen,,ketju venynyt ja laaharit lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh,,ennen olivatkin ne ketjut ja rattaat "hieman paremmista" aineista tehty kuin nykyautojen kiinassa "valmistetut" nk. metallia sisältävät mitääntekemä'ttömät jutut.

        Aikoinaan Dodgessani oli jo syytä vaihtaakin jakoketju koska mittarissa liki 400 tuhatta
        kilometreinä.

        Nykyisestä kulkineestani jouduttiin se jakopää uusimaan 150 tuhannen jälkeen,,ketju venynyt ja laaharit lopussa.

        Kaikkein typerin rakenne on jakopään hihna joka pyörittää nokka-akselien ohellä myös vesipumppua ja muita apulaitteita. Kun esim vesipumppu pettää, niin pahimmassa tapauksessa jakohina alkaa hyppimään yli hampaitten ja silloin yleensä maksaa maltaita. Ainakin Volsuissa on kyseinen säästörakenne joka ennemmin tai myöhemmin tulee omistajalle kalliiksi. Toyotassa sensijaan on koko moottorin iän kestävä ketju ja apulaitteet omalla moniurahihnalla. Kalliimpi valmistaa, mutta omistajan hermot ja kukkaro kiittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe