Eläkeikä pitäisi laskea 55 vuoteen

Anonyymi

Olen nyt 54 eikä enää kiinnosta paskaakaan tehdä töitä. Miniefortilla yritän tehdä siihen saakka kunnes saan kunniallisesti potkut ja voin ryhtyä työttömäksi.

9

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Minustakin 55 -58 -vuoden virallinen eläköitymisikä olisi realismia. Yli viisikymppiset ovat monissa töissä silmätikkuina, joille työnantaja tilaisuuden tullen ensimmäisenä jakaa kenkää. Tämä on realiteetti. Päättäjien kauniit puheet ikääntyvän työntekijän arvostamisesta ovat puhdasta paskaa ja puhujat tietävät sen itsekin. Kaipa yhteiskunnan kantokyky kestää paremmin kortistossa ja työllistämistöissä olevia "eläkeläisiä" kuin virallisesti eläkkeellä olevia alle 65 ikäisiä.

Juuri päättyneellä yt:kierroksella kolme vanhinta työkaveriani irtisanottiin. Tiedän, että seuraavalla kerralla on minun vuoroni. Eläke jää pienehköksi, koska nuorena jouduin tyytymään pätkä- ja silppuhommiin ja vastaavasti liki 10 vuotta urasta jää tekemättä vallitsevan ikäsyrjinnän takia. Olen sitten eläkeläisenä hakemassa ainakin asumistukia, ehkä jopa toimeentulorahaa välillä.

• Anonyymi

Juuri tätäthän kokkareet ja kepu haluavat eli
        lisää köyhiä.

• Anonyymi

Ihmiset elävät nykyään paljon pitempään ja myös terveenpinä kuin aikaisemmat sukupolvet. Eläkeiän laskeminen 55-vuoteen on varsin outo ja kestämätön vaatimus. Jos nykyinen työ tympii niin ei se yhteiskunnan vika ole. On osattava itse vaihtaa työpaikkaa ja ammattia ajoissa. Itse kukin voi ja saa jättäytyä työelämästä omasta tahdostansa. Tämä on vapaa maa. Silloin vain on itse huolehdittava toimeentulostansa eikä odotettava että yhteiskunta kustantaa makoilut.

• Anonyymi

Sinä maksat, sitä ei sulta kysytä... eikä ketään kiinnosta syyllistämisesi. Otan kaiken mitä irti lähtee kun kerran työtä ei haluta jakaa ja ikärasismi jyllää.

• Anonyymi

Kyllä jo yli 50-vuotiaat joutaisivat eläkkeelle. Olihan se aika naurettavaa pelleilyä pyöriä tuolla vielä reilusti yli 50-vuotiaana.

• Anonyymi

kuka maksaa?

• Anonyymi

Elämä hupenee jokainen päivä on arvokas ja varsinkin kun harrasteita riittää joka päivälle ja kaikki on kotiinpäin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1311
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1293
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      319
      1027
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1022
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      278
      933
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe