Eläkeikä pitäisi laskea 55 vuoteen

Anonyymi

Olen nyt 54 eikä enää kiinnosta paskaakaan tehdä töitä. Miniefortilla yritän tehdä siihen saakka kunnes saan kunniallisesti potkut ja voin ryhtyä työttömäksi.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minustakin 55 -58 -vuoden virallinen eläköitymisikä olisi realismia. Yli viisikymppiset ovat monissa töissä silmätikkuina, joille työnantaja tilaisuuden tullen ensimmäisenä jakaa kenkää. Tämä on realiteetti. Päättäjien kauniit puheet ikääntyvän työntekijän arvostamisesta ovat puhdasta paskaa ja puhujat tietävät sen itsekin. Kaipa yhteiskunnan kantokyky kestää paremmin kortistossa ja työllistämistöissä olevia "eläkeläisiä" kuin virallisesti eläkkeellä olevia alle 65 ikäisiä.

      Juuri päättyneellä yt:kierroksella kolme vanhinta työkaveriani irtisanottiin. Tiedän, että seuraavalla kerralla on minun vuoroni. Eläke jää pienehköksi, koska nuorena jouduin tyytymään pätkä- ja silppuhommiin ja vastaavasti liki 10 vuotta urasta jää tekemättä vallitsevan ikäsyrjinnän takia. Olen sitten eläkeläisenä hakemassa ainakin asumistukia, ehkä jopa toimeentulorahaa välillä.

      • Anonyymi

        Juuri tätäthän kokkareet ja kepu haluavat eli
        lisää köyhiä.


    • Anonyymi

      Ihmiset elävät nykyään paljon pitempään ja myös terveenpinä kuin aikaisemmat sukupolvet. Eläkeiän laskeminen 55-vuoteen on varsin outo ja kestämätön vaatimus. Jos nykyinen työ tympii niin ei se yhteiskunnan vika ole. On osattava itse vaihtaa työpaikkaa ja ammattia ajoissa. Itse kukin voi ja saa jättäytyä työelämästä omasta tahdostansa. Tämä on vapaa maa. Silloin vain on itse huolehdittava toimeentulostansa eikä odotettava että yhteiskunta kustantaa makoilut.

      • Anonyymi

        Sinä maksat, sitä ei sulta kysytä... eikä ketään kiinnosta syyllistämisesi. Otan kaiken mitä irti lähtee kun kerran työtä ei haluta jakaa ja ikärasismi jyllää.


    • Anonyymi

      Kyllä jo yli 50-vuotiaat joutaisivat eläkkeelle. Olihan se aika naurettavaa pelleilyä pyöriä tuolla vielä reilusti yli 50-vuotiaana.

      • Anonyymi

        kuka maksaa?


    • Anonyymi

      Elämä hupenee jokainen päivä on arvokas ja varsinkin kun harrasteita riittää joka päivälle ja kaikki on kotiinpäin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe