Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Työ olis ihanaa, jos siitä sais palkkaa

Anonyymi

Minä ihan aikuisten oikeesti tykkään työnteosta.
Mutta se v*tun verottaja.
Ennakonpidätys on 60%.
Olen eläkeläinen ja mitätön 3200€/kk eläkkkeen takia lähdin töihin
Mulla on työstä vaatimaton palkka, 6600€ kuussa.
Tosin työaika on 12*6 h/viikko, noin 240 h/kk.
Ylitöista saan lisäksi 100% korotetun korvauksen.

Gladstone Gander

7

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei työstä tykkääminen liity mitenkään palkkaan. Työstä joko tykkä tai ei tykkää. Oma taloudellinen toimeentulo sen sijaan liittyy palkkaan.

      • Anonyymi

        Lukutaito puuttuu.
        Työ on kivaa vaan veroitus vituttaa.!
        Palkka on perusteltu työmäärällä eli kohtuu palkka josta jää käteen 11€/h.
        Kuka on se sosiaalipummi jolle maksan 16.5€ puhtaana käteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukutaito puuttuu.
        Työ on kivaa vaan veroitus vituttaa.!
        Palkka on perusteltu työmäärällä eli kohtuu palkka josta jää käteen 11€/h.
        Kuka on se sosiaalipummi jolle maksan 16.5€ puhtaana käteen?

        ei työstä tykkääminen liity mitenkään palkkaan. Työstä joko tykkä tai ei tykkää. Oma taloudellinen toimeentulo sen sijaan liittyy palkkaan ja verotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukutaito puuttuu.
        Työ on kivaa vaan veroitus vituttaa.!
        Palkka on perusteltu työmäärällä eli kohtuu palkka josta jää käteen 11€/h.
        Kuka on se sosiaalipummi jolle maksan 16.5€ puhtaana käteen?

        Mitä on se työsi jota pystyt tekemään 12 tuntisia päiviä nonstopina. Työn jälki varmasti on paljolti myös sekundaa. On hyvä että työn verotus on progressiivista. Toki kohtuudella progressiivista. Nykyään verotus rassaa eniten keskituloisia. Jos tykkäät kuitenkin ensisijaisesti työstäsi (so. työtuntien määrästä) niin voit laskea bruttotuntipalkkaasi. Silloin verottaja nappaa vähemmän. Mitä pienempi tuntipalkka sitä pienempi verotus.
        Itse ajattelen niin että jos vähentäisit työtuntisi määrät kymmenesosaan nykyisestä ja tienaisit silti 6600 euroa per kuukausi. Onnistuisiko, Työsi tehostaminen siis olemalla "smart". Silloinhan bruttopalkkasi olisi 275 euroa per tunti ja verojen jälkeen nettotuntipalkkasi olisikin 110 euroa, Kuka/mikä on se taho joka sinulle maksaa tuollaiset huimat 27,5 euron bruttotuntipalkat olemisesta. Oletko yrittäjä? Työaikalain mukaan kalenterivuoden aikana ylityötä saa teettää enintään 250 tuntia ja sen päälle tehtävän lisäylityön enimmäismäärä on 80 tuntia kalenterivuodessa. Olethan tarkkana ettet riko työaikalakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on se työsi jota pystyt tekemään 12 tuntisia päiviä nonstopina. Työn jälki varmasti on paljolti myös sekundaa. On hyvä että työn verotus on progressiivista. Toki kohtuudella progressiivista. Nykyään verotus rassaa eniten keskituloisia. Jos tykkäät kuitenkin ensisijaisesti työstäsi (so. työtuntien määrästä) niin voit laskea bruttotuntipalkkaasi. Silloin verottaja nappaa vähemmän. Mitä pienempi tuntipalkka sitä pienempi verotus.
        Itse ajattelen niin että jos vähentäisit työtuntisi määrät kymmenesosaan nykyisestä ja tienaisit silti 6600 euroa per kuukausi. Onnistuisiko, Työsi tehostaminen siis olemalla "smart". Silloinhan bruttopalkkasi olisi 275 euroa per tunti ja verojen jälkeen nettotuntipalkkasi olisikin 110 euroa, Kuka/mikä on se taho joka sinulle maksaa tuollaiset huimat 27,5 euron bruttotuntipalkat olemisesta. Oletko yrittäjä? Työaikalain mukaan kalenterivuoden aikana ylityötä saa teettää enintään 250 tuntia ja sen päälle tehtävän lisäylityön enimmäismäärä on 80 tuntia kalenterivuodessa. Olethan tarkkana ettet riko työaikalakia.

        Mulle tuo matematiikka on silkkaa Laplace muunnosta.
        Jos tuntipalkka on vajaa kolekymppiä ei se muutuu kolmeks sadaks työtunnit leikkaamalla.
        Tämä työaika on ihan normi minun alallani.
        Olen tehny sitä jo viimeset 15 vuotta.
        Se on sitä paikallista sopimista.

        Varmasti jos palkan pudottais kymppiin tunnilta niin verotuskin olis vaan 45% ennakoilla.


    • Anonyymi

      jos ihan aikuisten oikeesti tykkään työnteosta niin onko sillä palkalla niin väliä

    • Anonyymi

      Ymmärrän ahdistuksesi. Miten tulet toimeen?
      Minulla oli palkkaa 10 000-12 000 euroa kuukaudessa ja nyt eläke n. 8t/kk. Pärjään ihan kohduullisesti. Veroa siitä maksan noin pari tonnia. Eli maksan veroa sen verran mitä siivooja saa bruttona kuukaudessa.
      Vero suunnittelu on se avain sana. Kannattaa ottaa selvää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe