Diesel huijaus ihmiset raivoissaan

Anonyymi

Nyt kun näköjään lähes kaikki diisseli on kärähtänyt pakokaasupäästöistä niin monet ihmettelee sitä että miksi puhdasta dieselmoottoria on pitänyt huijata?
Tästä hävetyksestä ihmisille on sitten kuittailtu ja keljuiltu.
Miksi näin?

15

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ajanut miljoona kilometriä Dieselmersullani ilman ensimmäistäkään vikaa.

      • Anonyymi

        Joo niin varmastikin, minä olen käynyt sitten kuussa


    • Anonyymi

      Mistähän nyt oikein kirjoitit? En moista keksimääsi juttua ole missään havainnut.
      Edelleen diesel on selvästi vähäpäästöisin polttomoottiriautoista ja kisaa ihan kohtuullisesti myös useiden hybridienkin kanssa melkoisen tasaveroisesti.

      Vai vieläkö jaksat jauhaa jotain vw-konsernin satoja kertoja läpikotaisin puitua päästöhuijausjuttua jostain jo kohta kymmenen vuoden takaa?

    • Anonyymi

      Ensiviikolla kiva katsoa tiissel tankkaajien ilmeitä, pistää hymyilyttämään😂

    • Anonyymi

      Rahdin hinta siitä nousoo ja siinä sivussa sinunkin eväät?

      • Anonyymi

        Ei nouse, omat evääni olen saanut ilman rahteja jo 20 vuotta...


    • Anonyymi

      Onhan tuo sentti/Litra ihan kauhea korotus! Kyllä nyt viimeistään pitää tuosta dieselistä luopua!!

      • Anonyymi

        Niin, kuukaudenpäästä onkin jo 5 senttiä jne... 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuukaudenpäästä onkin jo 5 senttiä jne... 😂

        Silloinkin pitää luopua dieselistä!...🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinkin pitää luopua dieselistä!...🤣😂

        Onneksi kaikkien polttoaineiden käyttäjät maksavat minunkin autottoman surkimukseni elämisen, joten ei hetkauta pätkääkään tuollainen. Päin vastoin!! 🤣🤣😂😂😅😅


      • Anonyymi

        Sehän on veronkorotus tuo sentti. Ei se ole sama kuin pumpulla sentin korotus. Pumppuhinnan määrittää markkinat. Käytänmössä ero bensaan pysyy edelleen siinä 15-20 sentissä.
        Diesel on edelleen kalleimmillaan talviaikaan ja halvimmillaan kesäaikaan. Bensan osalta päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuukaudenpäästä onkin jo 5 senttiä jne... 😂

        Iahn sama saan kaikki verovähennyksiin itse kun firma ja minä nostan kuten kaikki muutkin yritykset hintoja sen mukaan paljon polttoaine maksaa. Lopulta iskee dieselin korotukset eniten ruoka,posti ja logistiikka kuljetuksiin ja sen maksaa aina perus veronmaksaja myös se vihreä joka ajelee fillarilla.


    • Anonyymi

      Tämä tietää dieselmoottoreiden kuolemaa" – kova EU-päätös vei Volkswagenilta viimeisen oljenkorren ja sysää muitakin valmistajia korvauskierteeseen

      otsikko KSML

      laitappa otsikko hakuun ja lue

      rahaa saat tai puhdistuslaitteet

    • Anonyymi

      Tuttavapiirissäni lähes kaikilla on dieselautot. Kukaan heistä ei ole mitenkään valittanut tai tuonut esiin mitään tuonkaltaista, jota aloittaja yrittää väittää.
      Minullakin on ollut dieselautoja jo 2000-luvun alkupuolelta alkaen enkä minäkään ole mitenkään havainnut mitään tuonkaltaista. Päinvastoin, ole erittäin tyytyväinen luotettavaan tekniikkaan ja edullisiin käyttökuluihin. Mukavuus on tietysti lähinnä makuasia, mutta se on yksi keskeinen kriteeri ollut minulla, kun autoja olen vaihtanut ja sekin on puoltanut dieseleitä. Yhtään ei haittaa sekään, että niin muodikkaat päästötkin ovat vähäiset nykyisessä Euro6-dieselissäni, vaikka käyttöominaisuuksissa se mitenkään ei näy eikä tunnu.

      Ehkä seuraavaksi joskun kolmen neljän vuoden päässä, päädyn sähköön tai dieselhybridiin, jos niiden käyttömukavuus ja -sopivuus paranee minun tarpeisiini. Ymmärrän kyllä hyvin, että nykyisen kaltaiset polttomoottoriautot ovat poistumassa jossain vaiheessa ja siirtyminen saattaa jo minunkin ’aikana’ olla edessä.

    • Anonyymi

      Taas turha otsikko , mitään järkeähän tuossa ei ole.
      Kaunaa ja jäynää ja jonkun muun pahoinvointia kuin dieselillä ajavien koska ns, huijaus ei koske mitenkään meillä olevaa katsastuksen päästömittausta josta sen teknisempiä seikkoja ei tänne kuitenkaan kannata kertoa.
      Koska aloittajan kaltaiset omanelämänsä hannukarpot jäävät kuitenkin loppupeleissä huomioimatta koska Suomessa nyt vaan ajetaan dieseleillä,
      Ajellaanhan sähköllä kyllä sitten joskus.

      Monasti täällä sähköautoilijoiden purkauspalsta ja muiden moittimispaikka perustella itsellensä kallista sähkö tai pistokehybridin yms hankintaa ihan kun itsekin perustelen volvo s60 sen vaihtoa neliveto skodaan vaikka saman hintaluokan autoissa ollaankin niin skoda vaan on hiljainen ja nelivetodiesel,

      Sitä jouduin välirahoittamaan ihan kipeästi , mutta kaikenlaisilla perusteilla sen kun tekee itselleen selväksi , että kerrankin neliveto ,,, kerran vaan eletään ja autolainaan nyt vaan on , asuntolainaa ei ,sitä koskaan saanutkaan ja olehan yli 50 ;n
      Naapurit ja suvun volvofanaatikot eivät osoita ymmärrystä mutta oma peppuhan sen kertoo millä on mukava päästellä eikä todella tämä autoasioista tietävä suku , tietoa ei ole tullut , enempi asennetta.

      Näissä autoasioissa on myös toinenkin isonkirjaimin ja tunteella sekä turvallisuuden harhalla itselle selitetyin osin kovinkin ontuvin perustein puolusteltu nastarenkaita ,
      kokolailla pelkästään kitkarenkaita asiattomasti dissaamalla ,, muutaman liukkaan kelin tähden en ainakaan itse täällä Pirkanmaan Hämeentaipaleiden takaakaan tulleena enään tarvitse nastarenkaita eikä kai kovin moni oikeasti,
      kun asutaan lähiöissä ja cityissä ja valtaosa asuu siis lähellä hyvinkin hoidettuja maanteitä mutta jossakin Köhkörössä nastat on joskus tarpeen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe