Miksi äly ja älykkyys on niin merkittävää?

Anonyymi

Onko edellä mainittu vain tämän foorumin piirre?

Minkälaisella tunneskaalalla elelet?

Yleensä oma arki on tasaista, mutta työpaikalla nauran työkaverien seurassa paljon. Itken paljon, liikutuksesta ja surusta. En tule toimeen kovin älyllisten ihmisten kanssa. Rakastan välittömiä ja herkkiä ihmisiä.

57

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heillä on kykyä osata huomioon ottaa muut, sen vuoksi.🥰

• Anonyymi

Miksi älykkyydellä ei saa seksiä, kerro sinä Funeqau, miksi et saa ikinä seksiä?

• Anonyymi

Ei siitä haittaakaan ole. Helpottaa kommunikointia ja muiden ihmisten ymmärtämistä.

• Anonyymi

Kerro lisää siitä muiden ihmisten ymmärtämisestä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro lisää siitä muiden ihmisten ymmärtämisestä...

No vaikkapa näin, että jos on riittävästi älliä, osaa mennä toisen sisälle ja katsoa asioita hänen silmin. Jos tämä ei helpota ihmisten ymmärtämistä, mikä sitten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No vaikkapa näin, että jos on riittävästi älliä, osaa mennä toisen sisälle ja katsoa asioita hänen silmin. Jos tämä ei helpota ihmisten ymmärtämistä, mikä sitten?

Tarkoitat empatiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat empatiaa.

En tarkoita sitä, että täytyy tuntea se mitä toinen tuntee. Mutta mentaalisella tasolla ymmärtää sen, miksi toinen toimii niin kuin toimii, ajattelee niin kuin ajattelee. Kausaliteetti nääs... :)

• Anonyymi

Tuo on sosiaalista älykkyyttä joka ei ole kyllä aitoa ja oikeaa älykkyyttä.

• Anonyymi

Eihän nuo ominaisuudet ole toisiaan poissulkeavia, oon suht älykäs ja silti tunneihminen. Ihme vastakkainasettelua...

• Anonyymi

Juuri noin. Ei äly poissulje mitään muutakaan ominaisuutta, ei edes tunneälyä. Älyttömät (vähempi älyiset) joskus halua ajatella mustavalkoisesti tunteakseen itsensä paremmaksi. Silti tunneäly esiintyy sekä älyn että älyttömyyden kanssa.

Älykkäistä on paljon monilahjakkuuksia, he ovat olette koulussa kympin oppilaita kaikessa taideaineita myöten ja sama jatkuu aikuisuudessa. Sitten on heitä, jotka ovat kapeammalla aluee(I)lla lahjakkaita.

• Nojaa, taidan itse arvostaa tunneälykkyyttä enemmän, kun muuta sorttia. Tokihan älykkyys auttaa, mutta ei siitä liiastakaan mitään hyötyä ole.

• Anonyymi

Samoilla linjoilla. Tunneäly👍
        Elämästä "irrallinen" älykkyys on suhteellisen kylmää ja tilannetajutonta.

• Anonyymi kirjoitti:

Samoilla linjoilla. Tunneäly👍
        Elämästä "irrallinen" älykkyys on suhteellisen kylmää ja tilannetajutonta.

Jep.

• Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

Jep.

Ei ole olemassa "elämästä irrallista älykkyyttä"😆😆😆😆Pölöt❤

• Anonyymi kirjoitti:

Jep.

• Minäkin arvostan enemmän tunneälykkyyttä, mutta minun havaintojen pohjalta sitä taitaa olla eniten myös yleensä älykkäillä ihmisillä.

Hyvää alkavaa viikkoa ja yötä. Itse kävin vain piipahtamassa täällä illalla.

• Anonyymi kirjoitti:

No mitäs ne nämä älylaitteet on..😯

• FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Minäkin arvostan enemmän tunneälykkyyttä, mutta minun havaintojen pohjalta sitä taitaa olla eniten myös yleensä älykkäillä ihmisillä.

Hyvää alkavaa viikkoa ja yötä. Itse kävin vain piipahtamassa täällä illalla.

Hyvät yöt. :)

• Wwuwuw kirjoitti:

Niillähän on ihan selvästi oma elämänsä. Milloin mikäkin piippaa ja päivittyy.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ihminen nekin on kehittänyt. Eivät ole mistään elämän ulkopuolelta tupsahtaneet😁

• Anonyymi kirjoitti:

Ihminen nekin on kehittänyt. Eivät ole mistään elämän ulkopuolelta tupsahtaneet😁

Odotas vaan kun koittaa Skynetin aika..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Odotas vaan kun koittaa Skynetin aika..

Olen valmis.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Älyttömiä ne älypuhelimet on, pelkkää ohjelmointia ja teknologiaa esimerkiksi anturien muodossa.

• Mieluummin söpö ja seksikäs nainen kuin älykäs.

• Anonyymi

No niinpä tietysti...
        Tossa sulle tunnari:
        Mä oon erittäin hyvä, ellen täydellinen Erittäin hyvä, täydellinen Etsin kundii tiukkavartaloista Joka itseään trimmaa ja ei älyllä loista!

Mä oon erittäin hyvä, ellen täydellinen Erittäin hyvä, täydellinen Etsin kundii tiukkavartaloista Joka itseään trimmaa ja ei älyllä loista!

Mascara

• Minusta taas älykkyys on seksikästä. Älykäs nainen osaa kiskaista jalat alta älykkäästi. Ja söpöys ei estä olemasta älykäs. Päinvastoin.

• Gaylord_Focker kirjoitti:

Minusta taas älykkyys on seksikästä. Älykäs nainen osaa kiskaista jalat alta älykkäästi. Ja söpöys ei estä olemasta älykäs. Päinvastoin.

Joo, mutta se äly on toissijaista. Muut avut ensin.

• Pummi kirjoitti:

Mmmmm, no enpä tiedä. Mä ihastun ekana just siihen pääkoppaan ja sitten tulee ne muut avut.

Mmmmm, no enpä tiedä. Mä ihastun ekana just siihen pääkoppaan ja sitten tulee ne muut avut.

Siis en koskaan ryhtyis seurustelemaan naisen kanssa, jota en pidä älykkäänä vaikka se olin itse Venuksen papitar.

Siis en koskaan ryhtyis seurustelemaan naisen kanssa, jota en pidä älykkäänä vaikka se olin itse Venuksen papitar.

Olis*

No niinhän se oikeasti menee. Vaikka olisi kuinka kuuma muuten, mutta jutut ei natsaa, niin ei se toinen kiinnosta enää pätkääkään.

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Eli voit ottaa hyvännäkösen keharin!

• Anonyymi kirjoitti:

Eli voit ottaa hyvännäkösen keharin!

Kehitysvammaisen tapailu olisi moraalisesti väärin ☝️

• Pummi kirjoitti:

No niinhän se oikeasti menee. Vaikka olisi kuinka kuuma muuten, mutta jutut ei natsaa, niin ei se toinen kiinnosta enää pätkääkään.

Jep.

• Tunneälyllinen on vetoavampaa seuraa.

• Anonyymi

Todellakin! Vielä kun osaisi keskustella :(

• Anonyymi kirjoitti:

Todellakin! Vielä kun osaisi keskustella :(

No mun kokemusten mukaan osaa. Ja tunneälykäs osaa keskustella erilaisistakin asioista.

Tietoviisaat ovat toki viihdyttävää seuraa ja innostavaakin (riippuen aiheesta), mutta jos aihealueet on liian suppeita (puhutaan vain esim politiikasta) niin alkaa tympäistä.

• Anonyymi

Älykäs ymmärtää esimerkiksi sen, että aloituksen kaltainen vastainasettelu on tarpeetonta ja kertoo itseasiassa jonkin sortin alemmuuskompleksista älykkyyden suhteen. Suhteeseen kannattaa hankkiutua älyllisesti suht samantasoisen kanssa...

• Anonyymi

Aloituksen kaltainen hmm.... asettelu voi olla keskustelun aloitukselle tyypillinen?

• Anonyymi

Ilmeisesti täällä älykkyydestä ruikuttavat ne, joilla ei sitä riittävästi ole saatavilla esim kaveripiirissä tai ovat itse pölkkyjä. Kyse on puutteesta, kuten puhe seksistä silloin kun sitä ei voi saada?

• Anonyymi

Mitä vittua tämä nyt taas on?

-flowersreally-

• Anonyymi

Juuri sitä :D

Nykyaikana ei ole helpompaa tapaa provosoida ihmisiä kuin kyseenalaistamalla heidän älylliset lahjansa. Koska jokainen, joka osaa käyttää googlea, uskoo olevan keskivertoa älykkäämpi. :D

Mut perkele! Näin se googlekin vaan oli kaatunut. Siinä voi jokainen google-älykkö kysyä itseltä, että kuin paljon siitä älykkyydestä jää jäljelle, jos koko netti kaatuu...? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyaikana ei ole helpompaa tapaa provosoida ihmisiä kuin kyseenalaistamalla heidän älylliset lahjansa. Koska jokainen, joka osaa käyttää googlea, uskoo olevan keskivertoa älykkäämpi. :D

Mut perkele! Näin se googlekin vaan oli kaatunut. Siinä voi jokainen google-älykkö kysyä itseltä, että kuin paljon siitä älykkyydestä jää jäljelle, jos koko netti kaatuu...? :D

Tunneskaalassa onneksi löytyy.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän kertoo tiedonhakukyvyistä. Täällä aina vaaditaan lähteitä väittämän perusteeksi ja tällä foorumilla - ja tällä aikakaudella- linkittäminen on siihen paras keino.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän kertoo tiedonhakukyvyistä. Täällä aina vaaditaan lähteitä väittämän perusteeksi ja tällä foorumilla - ja tällä aikakaudella- linkittäminen on siihen paras keino.

Minä en ole ikinä vaatinut tai pyytänyt. Minua on aina kiinnostanut enemmän se, että mitä mieltä kukin kirjoittaja itse on. Ja sama myös reaalielämässä. Olen ollut ja olen edelleen hämmästynyt kuin harvinaista se googlettamisen ulkopuolelta itsenäinen ajattelu on... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole ikinä vaatinut tai pyytänyt. Minua on aina kiinnostanut enemmän se, että mitä mieltä kukin kirjoittaja itse on. Ja sama myös reaalielämässä. Olen ollut ja olen edelleen hämmästynyt kuin harvinaista se googlettamisen ulkopuolelta itsenäinen ajattelu on... :)

Ai, mä taas on törmännyt lähes joka kerta kun täällä esitän väitteen että siitä vaaditaan todisteet...mulla kun on tapana omakin ajattelu perustaa faktoille ja siitä sitten etiäpäin. En myöskään koskaan väitä faktana jotain, mitä en ole tarkistanut tai josta en voi olla varma olenko sen täysin ymmärtänyt. Silloin liitän väitteeseen "muistaakseni/ymmärtääkseni/käsittääkseni". Reaalissa minut tuntevat tietävät tämän, eikä aika kulu peruskäsitteiden oikeaksi todistamiseen kuten täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, mä taas on törmännyt lähes joka kerta kun täällä esitän väitteen että siitä vaaditaan todisteet...mulla kun on tapana omakin ajattelu perustaa faktoille ja siitä sitten etiäpäin. En myöskään koskaan väitä faktana jotain, mitä en ole tarkistanut tai josta en voi olla varma olenko sen täysin ymmärtänyt. Silloin liitän väitteeseen "muistaakseni/ymmärtääkseni/käsittääkseni". Reaalissa minut tuntevat tietävät tämän, eikä aika kulu peruskäsitteiden oikeaksi todistamiseen kuten täällä.

Ja sitä olen kauhistellut jo kauan että ekaa kertaa historiassa meillä on näin helposti saatavilla maailman lähes kaikki tieto ja silti niin useat valitsevat olla käyttämättä tätä tilaisuutta ottaa asioista oikeasti selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että jokin asia on internetissä, ei tee siitä vielä faktaa. Jos minulta kysytään, on google myrkkyä ihmisten itsenäiselle ajattelukyvylle. Ok, jonkin nippelitiedon hankintaan hyvä, muttei todellakaan millekään muulle. Minä suosittelisin sen sijaan kirjakauppaa tai kirjastoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitä olen kauhistellut jo kauan että ekaa kertaa historiassa meillä on näin helposti saatavilla maailman lähes kaikki tieto ja silti niin useat valitsevat olla käyttämättä tätä tilaisuutta ottaa asioista oikeasti selvää.

Oletko koskaan miettinyt sitä, että kuin paljon meillä on sitä tietoa ja kuin paljon siihen kaikkeen voi luottaa?

Ongelma on nimenomaan siinä, että sitä on käytettävissä liikaa ja jokainen voi helposti löytää omaa agendaa tukevaa tietoa. Eikä siihen hirveesti itsenäistä ajattelukykyä tarvita. Riittää kun tosiaan osaa käyttää googlea. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että jokin asia on internetissä, ei tee siitä vielä faktaa. Jos minulta kysytään, on google myrkkyä ihmisten itsenäiselle ajattelukyvylle. Ok, jonkin nippelitiedon hankintaan hyvä, muttei todellakaan millekään muulle. Minä suosittelisin sen sijaan kirjakauppaa tai kirjastoa.

Tiedonhakukykyyn luonnollisesti liittyy lähdekritiikki ja muut lähteen luotettavuuteen liittyvät asiat, se medianlukutaito. Löytyy sieltä myös hurjasti tieteellistä tietoa väitöskirjoista tutkimukseen..myös oikeiden hakusanojen käyttö on taito sinällään.

• Anonyymi

Älykkyys on kaikki mutta viisaus se vasta on gutaa

• Anonyymi

Filosofia psykologia sosiologia ja kriminologia siinäpä osa viisauksia löytyy kun lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Filosofia psykologia sosiologia ja kriminologia siinäpä osa viisauksia löytyy kun lukee.

Tieto ei paina se helpottaah...
        ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieto ei paina se helpottaah...
        ..

Khyllä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä! Historiaa vielä kylkeen, niin jo alkaa olla perussivistys kasassa👍

• Anonyymi

Minulle tulee naamaan tuollainen vauvamainen pehmeys kun olen käyttänyt tyttöjen ehdottamaa voidetta.

Ystävällisin Terveisin: Payload Bomber.

• Anonyymi

No kun ainakaan itse en kestäisi itseäni yksinkertaisempaa naista yhtään.

"Vakituisen kumppanin etsinnässä älykkyysosamäärä painaa eniten, se ei ole yhdentekevää edes lyhyissä suhteissa."
      https://www.hs.fi/tiede/art-2000006244535.html

Ja itse olen mensalainen .
      :(

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe