Itkettävimmät kappaleet

Anonyymi

Kaksi ehdottomasti itkettävintä ovat Manhattan Transferin Mystery ja Broadcastin Those Early Days,toiseksimainittua ei yksinkertaisesti voi itkemättä kuunnella,se on instrumentaali.Ensimmäinen kappale tuo mieleen vuoden 1983 kesän ihan väkisin,

9

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua on koskettanut tai minuun tehnyt ainakin suuren vaikutuksen esim. Freen kappale "Be my friend", Zeppelinin "No Quarter"(Earls courtin konsertti, Lontoo 24.5.1975) monet Bee Geesin kappaleet, David Coverdalen Purplen jälkeen tekemät levyt "White snake" ja "Northwinds", David Coverdalen Purplen aikainen tulkinta kappaleesta "Mistreated" ja etenkin liveversio California Jamista(1974), Slade (ei kyllä ole itkettänyt, mutta tämän bändin monet kappaleet tehneet vaikutuksen), Judas Priest (sama kuin Sladessa, että ei ole itkettänyt, mutta suuren tehnyt vaikutuksen), John Denver (monet hänen kappaleistaan tehneet vaikutuksen), Roy Orbison (myös monet hänen kappaleistaan tehneet vaikutuksen).

On monia muitakin, jotka tehneet vaikutuksen, mutta tuossa nyt oli esimerkkejä kappaleista ja bändeistä, jotka ovat vaikuttaneet muhun.

• Korjaus: esimerkkejä kappaleista ja bändeistä ja artisteista, jotka tehneet vaikutuksen.

• Ikettäviä kappaleita on paljon. Mikä koskettaa riippuu elämäntilanteesta ja mitä on kokenut. Loirin Armo koettiin aika voimakkaasti vain elämää sarjassa. Ainakin Loiri kertoi ettei voinut harjoitella sitä itkemättä.

Sibeliuksen viulukilpailusta tuttu teki väitöskirjan. Kappalehan on hieno ja sisältää monia vaikeita ja kauniitakin kohtia. Harjoituksista moni kilpailija ei itkemättä selvinnyt. Asia joka hieman jämmästytti.

Itse itkin aikoinaan paljon yhdestä Pat Metheny & Lyle Mays esityksestä. Lyle Mays kuoli turhan aikaisin. Sai yhteensä 11 grammyä. Kovin moni ei pääse ohitse. Suomessa kai melko tuntematon.

• Anonyymi

Meinasin alkaa itkemään Bachin Brandenburgilaisen konserton no 2 kolmatta osaa kuunnellessani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinasin alkaa itkemään Bachin Brandenburgilaisen konserton no 2 kolmatta osaa kuunnellessani.

Pachelbelin Kaanon D:stä on liikuttavan kaunis kappale, joka on saanut allekirjoittaneelta tipan putoamaan. Bachin Air voisi olla toinen, vaikken samaan olekaan yltänyt sen kanssa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Beethovenin 9. sinfonian finaali, Oodi ilolle, avasi kyynelkanavat liikuttavan humaanissa julistuksessaan.

• Anonyymi

Minä meinasin alkaa itkemään kun telkkarista tuli "Vain Elämää" eikä vaimo antanut vaihtaa kanavaa. Eivaan,,mitä pirkuleen itkemistä niissä biiseissä on.
      Sapettaa katsoa kun aikuiset ihmiset pillittää jonkun esityksen vuoksi.

• Anonyymi

Free bird on hieno. Lapin kesä myöskin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1840
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      274
      951
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      828
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      777
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      682
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      661
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      646
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      620
    10. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      612
    Aihe