pyörävarkaudet

Anonyymi

radiossa puhuvat juuri pyörävarkauksista ja ovat kuulemma Valtava ongelma
itse olen ratkaissut tämän sillä kun ei hanki liian hienoa ja kallista niin eipähän varastella
yli 10 vuotta kuljin kesät talvet säästä riippumatta parilla 30-70e pyörällä eli miehestä eikä pyörästä kiinni eikä siinä mitään hienoja pyöräilyvarusteita tarvittu paitsi talvella käytin mopokypärää kun suojasi ja lämmitti hyvin

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uuh! Hankin kolmen tuhannen euron pyörän ja säilytän sisällä sängyn vieressä. Putsaan ja puunaan ja rakastan vaan, ulkoileekin vain sen lenkkeilyn ajan.

    • Anonyymi

      Tuttu poliisi sanoi, että kulmilla pitää pyörä olla aina lukittuna ja mielellään lukitussa tilassa, kun sitä ei käytetä. Minulla on murtohälytin varastossa, joka hälyttää vartiointiliikkeeseen. En viitsi ottaa itse riskiä, kun suurin osa varkaista on nistejä ja sieltä voi saada piikistä tai puukosta. Ainoa toimiva ratkaisu on kerätä nistit vankilaan. Silloin he eivät aiheuta harmia muille.

      • Anonyymi

        juuri näin eli kalliit pyörät pitää säilyttää niin hyvin että niitä voi käytännössä käyttää missään kun ei voi viedä mihinkään, eli eikö ole vähän helpompaa ajella edullisella pyörällä jonka voi jättää mihin vain,...tarpeeksi rumaksi maalaa niin jättää jopa lukitsematta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri näin eli kalliit pyörät pitää säilyttää niin hyvin että niitä voi käytännössä käyttää missään kun ei voi viedä mihinkään, eli eikö ole vähän helpompaa ajella edullisella pyörällä jonka voi jättää mihin vain,...tarpeeksi rumaksi maalaa niin jättää jopa lukitsematta

        Ei ole, romuilla ei tule poljettua ikinä enää, sitä jouduin tekemään aikanaan ihan tarpeeksi.
        Talvella laakeritkaan ei pyöri halvoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri näin eli kalliit pyörät pitää säilyttää niin hyvin että niitä voi käytännössä käyttää missään kun ei voi viedä mihinkään, eli eikö ole vähän helpompaa ajella edullisella pyörällä jonka voi jättää mihin vain,...tarpeeksi rumaksi maalaa niin jättää jopa lukitsematta

        Nisteille kelpaa kaikki pyörät. Jotta ongelmaa saataisiin aisoihin, tulee huumelainsäädäntöä kiristää, mutta se lienee mahdotonta ainakaan nykyisellä hallituskokoonpanolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nisteille kelpaa kaikki pyörät. Jotta ongelmaa saataisiin aisoihin, tulee huumelainsäädäntöä kiristää, mutta se lienee mahdotonta ainakaan nykyisellä hallituskokoonpanolla.

        Ei vaikuta lait huumeiden käyttäjiin. Niin kauan kun joku haluaa ostaa varastetun pyörän niitä varastetaan. Omaisuusrikoksista ei saa juuri minkäänlaisia tuomioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nisteille kelpaa kaikki pyörät. Jotta ongelmaa saataisiin aisoihin, tulee huumelainsäädäntöä kiristää, mutta se lienee mahdotonta ainakaan nykyisellä hallituskokoonpanolla.

        Niin kauan kun on tyhmiä jotka käyttävät huumeita, niin huumeita valmistetaan ja tuodaan maahan.


    • Anonyymi

      osa ei välitä varkauksista kun kotivakuutus korvaa joten ei ihme että ne maksut onkin tässä nousseet

      • Anonyymi

        Korvaa ja korvaa kyllä vakuutukset tiedetään ei ne mielellään mitään korvaa.
        Ihan uudesta nyt vielä saa korvauksen.


    • Anonyymi

      Itellä on metsurinkypärä pyöräillessä, kuulosuojaimet on hyvät maantienlaitaa ajaessa mutta hiljaisilla teillä nostan ne sivulle "lepoasentoon". Verkkosuoja on kätevä kärpäsiä vastaan ja niskasuoja suojaa auringolta.

      • Anonyymi

        loistavaa!


    • Anonyymi

      Itse hain tvn ja sain Triaclen päällisenä. Mitä Helsingin keskustassa käyn, ajan sillä ja nappaan keulahaarukan auki aina kun jätän parkkiin. Saa varaskin vähän ohjelmaa, kun pääsee harrastamaan sirkustemppuja.

      Oikea ajokalusto aina oman käden lähellä. Kuitupyörässä paikannin.

    • Anonyymi

      Itsellä halpa "kauppareissu"pyörä jonka voi melko huoletta jättää ulos ilman pelkoa suuresta taloudellisesta menetyksestä mikäli joku saa sen lukon murrettua. Retkeilyihin ja työmatkoihin sitten se parempi fillari joka säilytetään aina lukittuna lukitussa tilassa kun ei ole käytössä.

      • Anonyymi

        tämä halpa kakkospyörä on kyllä ihan hyvä idea ainakin jos oikeasti tarvitsee laatupyörää muihin tarkoituksiin kuten esim tuo retkeily, työmatka on vähän pituudesta riippuvainen ja silloin moni tekee niitä välipysähdyksiä kiskoille-kirjastoille-ym että siinä voisi olla paikka jollein kompromissile?


      • Anonyymi

        Sama täällä. Kauppa yms reissulla halpispyörä ja harrastuspyörinä maastopyörä ja cyclocrossari. Varkaudet ovat ongelma, esim ison kaupungin keskustaan en lähde pyörällä koska lukot vain hidaste ja jos lukko ei aukea, potkitaan pyörä rikki jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä halpa kakkospyörä on kyllä ihan hyvä idea ainakin jos oikeasti tarvitsee laatupyörää muihin tarkoituksiin kuten esim tuo retkeily, työmatka on vähän pituudesta riippuvainen ja silloin moni tekee niitä välipysähdyksiä kiskoille-kirjastoille-ym että siinä voisi olla paikka jollein kompromissile?

        Mistä tällaisen halvan LAILLISEN kauppareissupyörän voi pääkaupukiseudulla ostaa?

        Olen tässä pari viikkoa selaillut innokkaasti Torin ilmoituksia ja muutama mielenkiintoinen pyörä siellä olisi ollutkin, mutta mistä tiedän, että se on laillinen, jos papereita 10-20 vuotta vanhaan pyörään ei löydy? Itselläni on omista pyöristäni paperit tallessa, mutta esim. usealla kaverillani ja jopa erittäin tarkasti paperiasioistaan huolehtivalla äidillänikin ne ovat hukkuneet muuton tms. yhteydessä.

        Torissa on valmis kauppakirjapohjaehdotus, jota voisi käyttää. Kyseisessä pohjassa pitäisi täyttää kummankin osapuolen hetu ja todeta henkilöllisyys "virallisella tavalla". Kun nykyään voi näemmä nostaa pikavippejäkin jonkun toisen ihmisen henkilötunnuksella (identiteettivarkaus), niin en todellakaan olisi omia tietojani kenellekään tuntemattomalle antamassa.

        Kertokaa siis, mistä ja miten olette ostaneet halvan, laillisen kauppakassipyörän.


    • Anonyymi

      Tavaran suojaaminen ja käytön helppous on aina kompromissi. Jos valaa pyörän betoniin ja heittää lampeen, niin ei varmaankaan varasteta, mutta sen käyttäminen onkin sitten hivenen vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Yhteiskunnan osuus on pitää nistit lukkojen takana, koska pyörävarkauksista ja muista omaisuusrikoksista iso osa tehdään huumeiden käytön rahoittamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunnan osuus on pitää nistit lukkojen takana, koska pyörävarkauksista ja muista omaisuusrikoksista iso osa tehdään huumeiden käytön rahoittamiseksi.

        Niin kauan kun löytyy sairaita ihmisiä, jotka käyttävät erillaisia huumeita, niin huumeita tuotetaan. Jokainen tervejärkinen ihminen ei tarvitse huumeita, eikä niitä käytä. Ei taida vielä olla rokotetta joka poistaisi moisen sairauden, kuten ei myöskään ole rokotetta muihin rikoksiin.


    • Anonyymi

      Muista kääntää se Triaclen haarukka niin irtoaa varmimmin. Tosin, Reinikaiset saattavat alkaa epäillä kuolemantuottamusta, jota sinänsä Triaclella ajaminen itse asiassa onkin.

      • Anonyymi

        Minulla rispaantui takajarrun vaijeri niin, että se ei olisi kestänyt enää yhtään kovempaa jarruttamista. Ajoin varovasti vain etujarrulla jarruttaen mahdollisimman tasaista reittiä lähi-Prismaan , josta ostin Shimanon jarruvaijerin. Asensin sen kaupan pihalla. Entä jos joku olisi ehtinyt murtaa lukon ja varastaa pyöräni, ja lähteä ajamaan alamäkeen karkuun kovaa? Jarrut olisivat saattaneet pettää pahassa paikassa.
        En kai olisi silloin syyllinen mahdolliseen kuolemantuottamukseen, vaikka jopa vaihtaisin pyörään jonkun tuollaisen risan osan säilytyksen ajaksi vaikka ihan tarkoituksella? Pitääkö olla varoitustarra, että varastaminen vain omalla vastuulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla rispaantui takajarrun vaijeri niin, että se ei olisi kestänyt enää yhtään kovempaa jarruttamista. Ajoin varovasti vain etujarrulla jarruttaen mahdollisimman tasaista reittiä lähi-Prismaan , josta ostin Shimanon jarruvaijerin. Asensin sen kaupan pihalla. Entä jos joku olisi ehtinyt murtaa lukon ja varastaa pyöräni, ja lähteä ajamaan alamäkeen karkuun kovaa? Jarrut olisivat saattaneet pettää pahassa paikassa.
        En kai olisi silloin syyllinen mahdolliseen kuolemantuottamukseen, vaikka jopa vaihtaisin pyörään jonkun tuollaisen risan osan säilytyksen ajaksi vaikka ihan tarkoituksella? Pitääkö olla varoitustarra, että varastaminen vain omalla vastuulla?

        Lainlaatijan näkökulmasta; KYLLÄ !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainlaatijan näkökulmasta; KYLLÄ !

        Tarkoittanet; poliitikkojen näkökulmasta; kyllä


    • Anonyymi

      Vaikea sitä on tuosta vierestä varastaa. En ikinä pitäisi pyörääni jossakin kaikkien ulottuvilla. Tietysti sen joku veisi sehän on täysin selvä ja varma asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe