Lapsettomuus miehen näkökulmasta

Anonyymi

Suhteeni päättyi ja lapsen teko jäi. Kumpikaan ei ollut siihen kyvytön. Suhde päättyi lopputuloksena sille että naisella oli piilotettu punalippu kaapissa ja hiipivä alkoholi- ja mentaaliongelma. Tämä tapahtui sellaiseen aikaan jolloin oli viimeinen tilaisuus mielestäni molemmille. Tästä seurasi nyt sitten se, että olen viimeinen tätä sukunimeä kantava ihminen maailmassa ja olkoon itsekästä mutta ei yhtään helpota. Suren. Naisten lapsettomuus saa aivan oikein paljon huomiota, mutta tässä puhutaan erilaisesta asiasta. Mielestäni minut huijattiin suhteeseen, jossa jätettiin kertomatta tai piiloteltiin radikaalisti erilainen maailmankatsomus ja mahdollisesti sairauksia. Niin, kukapa tahtoisi olla yksin.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harmillista tuollainen.

      Itse olen lapseton nainen ,joskus kyllä mieleni tekisi lasta mutta kehoni ei vain hyväksy sitä.

      Mietin,pystyisinkö n.50-vuotiaana saamaan vielä mutta taitoo olla turha toivo.

      • Anonyymi

        Jotkut ovat moisessa ihan luonnollisesti onnistuneet mut parempi jättää kokeilematta !!


    • Anonyymi

      Mistä tiedät että kumpikaan ei ole siihen kyvytön? Oliko hän jossain vaiheessa raskaana? Eivät ole niin yksinkertaisia asioita. Ethän voi koskaan tietää olisitteko saaneet lapsia vaikka olisitte yrittäneet.

    • Anonyymi

      En kykene ymmärtämään niiden ihmisten ajatuksenjuoksua, jotka eivät puhu totuutta ja todellisia tunteitaan näin isoissa asioissa. Lapset ovat yksi elämän suurimpia päätöksiä ja on ehdottomasti väärin viedä toiselta mahdollisuus päättää itse tällainen asia. Oli kyse sitten miehestä tai naisesta, niin parisuhdetta muodostettaessa nämä asiat pitää kysyä ja kertoa suoran. Ei mitään ehkä kenties joskus mahdollisesti kuvioita. Ihan jokaisella on jokaisessa kohtaa tunne siitä mikä tilanne todennäköisesti on ja se pitää sanoa. Tietysti mieltään voi mahdollisesti myöhemmin muuttaa, mutta kyllä ne omat todennäköisyydet pitää kertoa suoraan.

    • Anonyymi

      Olen aloittaja ja lisään vielä että tätä vyyhtiä seurasi ero hänen puoleltaan ja hän käytännössä järjesti minut asunnottomaksi. Tätä ennen olin hänen vuokseen luopunut opinnoista ja menin työelämään mutta jouduin pitkälle sairaslomalle. Lopputuloksena ero, asunnottomuus, työttömyys ja sairaana kadulle. Kiitos vaan hei. Hänen ei tarvinnutkaan poistattaa kierukkaansa ja nyt onkin kaikki myöhäistä.

    • Anonyymi

      ...ja tätä taustaa vasten voi olla ymmärrettävää miten paljon myötätuntoa herättää kaikenlainen maailmanparantaminen, kun omat asiat ryssii vieläpä oma elinkumppani. Itse olen jollain kumman taidolla tai tuurilla ylläpitänyt oman elämäni ruodussa muttei sentään hänen elämää kestänyt sekään.

    • Anonyymi

      ...oman elämänsä laittamisella ruotuun (ja tuhoamatta toisenkin) ja vaikka minun ja ulkopuolisen avun kanssa sen sijaan toki runojen raapustelu, ulkomaalaisten ihmisten bändäröinti ja eläinten suojelu ja kaikenlaisen maailmanvääryyden korjaaminen vain lisäsi paikallisesti katastrofia. Tämä sitten minun piti nähdä vielä 2000-luvulla.

    • Anonyymi

      ...ja tämä on jo toinen akka jonka kanssa olisin ollut valmis lapsen tekemiseen. Se ensimmäinen vaan pelkäsi asiaa. Nyt on liian myöhäistä, panin toivoni tähän rehellisyyden perikuvaan. Jos minussa on jotakin hyvää, työssäkäyvä koulutettu ja kelpo mies niin osakseni on tullut naisia jotka eivät tiedä mitä haluavat tai tarkoittavat, ja lopulta vajaamielisiä. Tämän sijaan kaikenlaiset juopot ja huithapelit kyllä sikiävät ja saavat laiminlyötäviä aikaiseksi ja pilaavat naisia.

      • Opiskelun keskeytys oli minusta ikävä koska lapsia mieskin on tehnyt opintojen ohella ensin piti halpa työvoimana olo lopettaa miehen kun rahat meni tiukalle ja sanoin koulutuskannattaa perheen kannalta.
        Ja meillä on kohta 8 lasta ja ollaan toimeentulossa ja mies on korkeakoulussa.


    • Anonyymi

      Näin miehenä, kun luen aloittaja tekstiäsi, akoittelet naisia, haukut vajaamielisiksi ja muita lapsen saaneita alkkiksiksi.
      Jos kielenkäyttösi on ollut parisuhteessakin samanlaista, en yhtään ihmettele miksi kanssasi asuneet naiset ovat pistäneet sinut pihalle.

      Aloittaja lopetti opiskelut naisen takia. Oma vika, siitä voit syyttää vain itseäsi.
      Aloittaja sairastui ja jäi työttömäksi sairauden takia. Ei ole naisen vika.
      Aloittajalle tuli ero, nainen pisti apn kadulle. Oma vika, mitäs muutit naisen asuntoon, olisit hankkinut oman asunnon jo töissä ollessasi.
      Et saa säälipisteitä ainakaan minulta näistä asioista.

      Me miehet voimme saada lapsia vielä vaikka 70 vuotiaina.
      Käypä tutkituttamassa spermasi, toivottavasti siellä on kunnollisia siittiöitä.
      Jos on, korjaapa asennettasi ja kielenkäyttöäsi naisten kanssa , ja ei kun kohti uusia pettymyksiä.

      • Anonyymi

        juu kyllä eräät naiset ovat AKKOJA enka kaikkia naisia sanonut akoiksi, vajaamielisiksi eikä myöskään väittänyt lapsen saaneita vajaamielisiksi. Tämä tekisi asemani hankalaksi oman äitini suhteen. Tässä yritetään edelleenkin saada minua johonkin kiikkiin tai outoon valoon ja vähintään syypääksi tuohon katastrofiin. Tai sitten vain joko en onnistu ilmaisuissani tai sitten mikään verbaalinen ei mene perille.

        Ei tässä mitään säälipisteitä haeta, halusin vain kiinnittää huomiota siihen että kyllä mieskin voi kaivata lapsia ja kärsiä lapsettomuudesta. Sen lisäksi en yhtään väheksynyt naisten vastaavia. Mentaali- ja alkoholivaivainen kommunistikin todistetusti haluaa lapsia, vaikka väkisin.

        Se mitä tapahtui oli kyllä sellaista tosiasioiden piilottelua etten juuri siitä voi ottaa syytä päälleni, etenkin kun se oli niin onnistunutta että eteni niin pitkälle. Suhdetta riitti kunnes tuo illuusio rapistui. Siitä otan syytä päälleni että menin luottamaan ja ylipäätään tulin huijatuksi.

        Se mitä perheen perustaminen minun mielestäni on osittain on saman katon alla asuminen. Olen sitä mieltä myös että elämässä pitää voida luottaa johonkin. Täällä joku luulee automaattisesti että haen säälipisteitä. Tässähän myöskin yritetään väistää mainitsemiani epäkohtia ja kun luottamukselta menee pohja, meni kämppä ym. niin sairastuu varmaan melko moni ja usko äänestyskelpoisiin ihmisiin käy koville.


    • Anonyymi

      Jos ihmisellä ei ole muuta omaisuutta kuin tuulen huuhtoma peffa, niin kannattaa miettiä missä se syy on. Sen verran vinkkiä voin antaa ettei ainakaan ex-puolisossa.

      Jokaisessa pitää olla sen verran miestä tai naista, että osaa kouluttautua ja/tai käydä töissä tai hakea vaikka sossusta rahansa jos ei töihin kykene.

      • Anonyymi

        ja tässä taas pannaan painoa omaisuudelle, joka liittyy asiaan miten? Sain suuren perinnön tuohon aikaan jonka pidin omana tietonani senkin. Nimittäin en tarvitse suhdetta joka pysyy pystyssä omaisuuteni takia, yhtä vähän kuin väärän illuusion.

        Mitä siihen kouluttautumiseen tulee niin opintotukikuukausia ei ole minulle enää jäljellä ja myöskin opintolaina on otettu, käytetty ja maksettu takaisin. Olen valmistunut, kouluttautunut nyttemmin aika pitkälle ja taloudellisesti ei ole ikinä mennyt näin hyvin, omistan myös rahasto-osuuksia, kultaa ja bitcoineja, metsää ja kiinteistöjä. Mutta liittyy aiheeseen miten? Paitsi että tuo akka antoi arvokkaan opetuksen, en olisi tässä tilassa hänen kanssaan enkä sellaiseen enää ikinä joudu. Mikään ei saa minua enää täysin taivasalle paitsi joku ilmavaara tietenkin. Hänenkin elämänsä on varmaan aika viimeisen päälle mietitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja tässä taas pannaan painoa omaisuudelle, joka liittyy asiaan miten? Sain suuren perinnön tuohon aikaan jonka pidin omana tietonani senkin. Nimittäin en tarvitse suhdetta joka pysyy pystyssä omaisuuteni takia, yhtä vähän kuin väärän illuusion.

        Mitä siihen kouluttautumiseen tulee niin opintotukikuukausia ei ole minulle enää jäljellä ja myöskin opintolaina on otettu, käytetty ja maksettu takaisin. Olen valmistunut, kouluttautunut nyttemmin aika pitkälle ja taloudellisesti ei ole ikinä mennyt näin hyvin, omistan myös rahasto-osuuksia, kultaa ja bitcoineja, metsää ja kiinteistöjä. Mutta liittyy aiheeseen miten? Paitsi että tuo akka antoi arvokkaan opetuksen, en olisi tässä tilassa hänen kanssaan enkä sellaiseen enää ikinä joudu. Mikään ei saa minua enää täysin taivasalle paitsi joku ilmavaara tietenkin. Hänenkin elämänsä on varmaan aika viimeisen päälle mietitty.

        Jos,sulla,kerta on omaisuutta, niin miksi korostat asioita kuten "järjesti minut asunnottomaksi"? Normaaliahan se on, että erotessa toinen lähtee ja toinen jää. Voi toki olla, että molemmat lähtee. Jos asunto on sen toisen, niin lähteähän siitä silloin täytyy, eikö? Jos omaisuutta kerta on, niin äkkiäkös sitä uuden katon hommaa päänsä päälle. Ei ehkä heti alkuunsa ideaalia ja pysyvää asuntoa, mutta katon nyt kuitenkin.


    • Anonyymi

      Entisellä heilallasi saattoi olla mentaaliongelma, mutta toista ihmistä ei voi pakottaa lapsentekoon. Lapsettomuus ei ole itsekästä, siitä tietoisuus kasvaa tällä vuosikymmenellä. Mieti tarkkaan mitä lapsen saaminen on realistisesti ja miten se voi vaikuttaa parisuhteeseen. Koskaan ei ole täysin mahdotonta löytää kumppania, joka jakaa samanlaiset arvot elämässä. Ja jos se jossain vaiheessa muuttuu mahdottomaksi niin sitten voi keksiä jotain muuta tekemistä elämässään. Miehillä ei myöskään ole biologista kelloa mitä naisilla. Joillakin naisilla ei ole sellaista kelloa ollenkaan. Lapsen tekeminen yksin tai alkaminen väkisin yksinhuoltajaksi on enemmän itsekästä kuin se, että jää lapsettomaksi.

      • Anonyymi

        Näinpä. Sekä lapsettomuus, että lapsen haluaminen ovat molemmat "itsekkäitä" tekoja. Ne ovat itsestä lähteviä asioita ja niin niiden kuuluu ollakin. Jos todella tuntuu, ettei lasta halua, niin ehdottomasti parempi olla ilman. Vaikkakin toki tällä hetkellä monilla lapsentekoikäisillä tuntuu olevan vähän turhankin negatiivisesti värittynyt käsitys perhe-elämästä ja lapsiperheen arjesta. Itse kuulun omassa kuplassani siihen pieneen vähemmistöön, jolla on lapsia ja sellasiin vähän erikoisiin käsityksiin törmää aika usein. Valistamaan en ketään lähde, vaikka välillä varsin outoja kommentteja saankin, mutta rikon ihan mielelläni omalla käytökselläni ja elämälläni niitä stereotypioita. 😛


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe