Koneellinen sukkia pyörimässä..

Pyyhkeitä koneellinen pyörimässä..
Mites on joulu valmistunut edennyt?
Minun pitäisi vielä käydä 8 hyllyä vaatteita yläkaapista läpitte ja karsia että mahtuu kaappiin 2-3 Ikea kassillista miten ihmeessä kerkeän.☹️

94

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niih juu ainakin 13 koneellista pitää pyörittää.😳
      Ja muutama päälle.

    • Anonyymi

      Mitäpä jos hommaat useamman pesukoneen ja kuivurin.
      Osta vaikka kymmenen yhdellä kertaa, niin joutuu nopeammin hommat. Ei tarvitse montaa vuorokautta pyykkishowta pyörittää.

      • Noh ei ole tilaa. Pitää nyt pistää vaan pyörimään sukkapyykki ja pyyhepyykki tuli hoidettua ja tummapyykki vihreä-sinipyykki tuli hoidettua. Kuivausrumpu ajaa 2tunnin välein asiansa.
        Mutta on käytävä monta hyllyä läpi että lentää ylimääräiset kierrätykseen pyyhkeitä tulee koneellinen kerran päivässä.
        Ollaan mietitty pyyhe koukkuja lapsille ja aikuisten annetta kun kaikki yrittää mahduttaa lasten ammeeseen itsensä.


      • On ollut rasteja pitkään eli kerääntynyt. 🤔
        Kun 1 ja 2vuotiaat tyhjentää säännöllisesti kaappeja.🤕
        Pistettiin oveen lukot ripoihin ja toisesta katosi jo.


      • Omanikin hyllyt kävi tyhjentä vähän ramasee. ☹️
        Asutaan kuitenkin kolmiossa


      • Kohta 10h perhe.


      • Omat vaatteet on avohyllyssä olohuoneessa myös vauvankin tulee alkuun.


      • Seuraavaksi pistän varmaan harmaat odottamaan. Ja taas tänään tuli koneellinen pyyhkeitä🙄 innostunut täysin kun lasten amme on.


      • Sittenkin vaatteet on valmiin, ehkä pistän kuvatkin🥰 hylly järjestyksestä.


      • Kävin vielä tähän yötä myöten
        4 hyllyä läpi huomasin etten ollutkaan yhden lapsen pieniä ollut vielä ottanut pois, vielä muokkasin siirtämällä 5 vuotiaan kaksi hyllyä. Kierrätykseen tuli tehtyä 3 pussia.
        Tässä on vauva ja joulu tulossa joten vauvan vaatteetteille tein tilan saa mennä 1vuotiaan veljensä yläpuolelle vaatteensa koreihin.

        Niin juu parempi yöhön kuin juosta pikkuisten kanssa kilpaa kun hajottaa sit pinot kun ne on niin ystävällisiä että haluaa auttaa.

        Mutta huomenna viikataan yhdessä🥰


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh ei ole tilaa. Pitää nyt pistää vaan pyörimään sukkapyykki ja pyyhepyykki tuli hoidettua ja tummapyykki vihreä-sinipyykki tuli hoidettua. Kuivausrumpu ajaa 2tunnin välein asiansa.
        Mutta on käytävä monta hyllyä läpi että lentää ylimääräiset kierrätykseen pyyhkeitä tulee koneellinen kerran päivässä.
        Ollaan mietitty pyyhe koukkuja lapsille ja aikuisten annetta kun kaikki yrittää mahduttaa lasten ammeeseen itsensä.

        Huomasinkin että 10 hyllyähän tässä oli yhteensä ja myös vaatteita hylly päällä laatikossa. Höm. Pitäisi tässä van kiirehtiä tytötkin taas oli levittänyt likaisia käytettyjä vaatteita kuulemma osaa ei jaksanut laittaa takaisin mutta ikävää on se että joudun sit raahaan pyykkiin kun en tiedä mikä on käytetty ja mikä kokeiltu.🙄 paitsi ne likaisemmat.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        On ollut rasteja pitkään eli kerääntynyt. 🤔
        Kun 1 ja 2vuotiaat tyhjentää säännöllisesti kaappeja.🤕
        Pistettiin oveen lukot ripoihin ja toisesta katosi jo.

        Eikö olisi helpompaa opettaa lapsille mitä sana "ei" tarkoittaa. Minulla oli 3 lasta, eikä kertaakaan tyhjänneet hyllyjä kaapeista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi helpompaa opettaa lapsille mitä sana "ei" tarkoittaa. Minulla oli 3 lasta, eikä kertaakaan tyhjänneet hyllyjä kaapeista

        Niih. Minulla on lapsia jotka osaa hakea itsevaatteita.🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi helpompaa opettaa lapsille mitä sana "ei" tarkoittaa. Minulla oli 3 lasta, eikä kertaakaan tyhjänneet hyllyjä kaapeista

        Toiseksi toisten yksivuotiaat ei edes kävele vasta kun ensiaskeleitaan 1vuotiaana joten eihän ne edes kykene niihin kaappeihin mennä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi helpompaa opettaa lapsille mitä sana "ei" tarkoittaa. Minulla oli 3 lasta, eikä kertaakaan tyhjänneet hyllyjä kaapeista

        Joten sillä on merkitystä miten lapset kehittyy
        https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/1-2-v/1-2-vuotiaan-liikunnallinen-kehitys/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi helpompaa opettaa lapsille mitä sana "ei" tarkoittaa. Minulla oli 3 lasta, eikä kertaakaan tyhjänneet hyllyjä kaapeista

        Meidän puolitoista vuotias piirtää syö itse juo myös hyppii alas pikkutuolilta ja liukuu liukumäestä ja myös keinuu itsenäisesti mutta ei ota vielä vauhtia kuin 2vuotias sisarensa jo vuotiaana keinui.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi helpompaa opettaa lapsille mitä sana "ei" tarkoittaa. Minulla oli 3 lasta, eikä kertaakaan tyhjänneet hyllyjä kaapeista

        Myös leikkinukkekodilla ja pikku-ulkoila leikkiminen 1vuotias taittaa mutta pitkät keskustelu tuokiota ei vielä tuossa ikävaiheessa käydä.


    • Tänään kaksi koneellista pistäny jo pyöriin harmaita ja mustia ja eiliseltä laitoin kuivat paikoilleen vihreä- sinivaatteet sain täyteen neljännen kierätykseen taas pussin.
      unohdin täysin missä on yksi vuotiaan isot on pussissa odottaa kaappiin pääsyä syhyäis päästä muutamiin hyllyihin käsiksi ettei olisi noin vaatteet pusseissa vaan säilöön hyllylle.

      • Nyt noi pahimmat vaatteet on ohi ja taas vaanii pyyhe koneellinen kerkes eiliseltä tulee.


      • Varsinkin ne vaatteet on ohi, jotka oli kastuneet.😳

        Ollaan taas askel lähellä määränpäätä .
        2vuotias kävi tyhjää oman vaatehyllynsä saa laittaa taas paikalle ennen kuin tallotaan huomasin kun vein puhtaita hylly on tyhjä ja piti iltasatua pistää eihän se kuin harmita taas.🤕


      • Mahtavaa oli kun 10 vuotias yllättyi sanoi kuin ”taikaa” jonka vaatteet karsin ja pistin sopivia paikalle ja siistissä järjestyksessä.
        Yhdet collegethousut oli kaapissa sopivan kokoiset eikä toinen osannut ilmaista, pujahti 7-8 kpl ja lähti väärän kokoiset ison ikean kassillesin verran.
        Lapsikin sano ”äiti oot paras” kun muisteli vaatekaappinsa sisältöä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mahtavaa oli kun 10 vuotias yllättyi sanoi kuin ”taikaa” jonka vaatteet karsin ja pistin sopivia paikalle ja siistissä järjestyksessä.
        Yhdet collegethousut oli kaapissa sopivan kokoiset eikä toinen osannut ilmaista, pujahti 7-8 kpl ja lähti väärän kokoiset ison ikean kassillesin verran.
        Lapsikin sano ”äiti oot paras” kun muisteli vaatekaappinsa sisältöä.

        Onneksi osataan arvostaa vaikka vahinko tässä oli käynyt.
        Kohta tulee 3kerroksinen kerrossänky.🥰


      • Väsy tässä on valvomisen tuloksena mutta eikun kohta työhön ja kaksi vuotias alkoi ahertavaa leikkikeittiöllä puuroa minulle joten ensin syön ja sit .

        11vuotias teki meille pitsaa uunissa tänään aamupalaksi kun teki sillä mieli kai sitä joskus puuron tilalla.


      • Isukki väsää nyt puuroa.😁


    • Olipas taas pitkä päivä
      3 kertaa jouduin laittaa vaatteita kuin aavistinkin ei ne jätä kasoja rauhaa myös väärän vaatepesuaineen lapset osti eli huuhteluaineen, joka nyt sitten rajoitti pesuja kolmeen ja 4 vaatehyllyä pistin sekä vauvan kori systeemi valmis. 3 kierrätykseen lähti lisäksi ja vain kolme koneellista sain pestyä tänään myös joulupalloja tehtiin sekä eilen yksi oli oksennustaudissa.
      Onneksi ei nyt joka paikkaan oksennellut.

      • Niih ja eilen vaan jos muistan oikein 3 koneellista ja oksennustaudissa oli.
        Vielä olisi laittamista poikien loput 6 hyllyä pitää vielä käydä ja käyn niin sanotusti 2 kehtaan kaksi hyllyä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Niih ja eilen vaan jos muistan oikein 3 koneellista ja oksennustaudissa oli.
        Vielä olisi laittamista poikien loput 6 hyllyä pitää vielä käydä ja käyn niin sanotusti 2 kehtaan kaksi hyllyä.

        2kehtaan on 2 kertaan. Onpa hyvin väsynyt olo huomenna myös yhden pojan hammaslääkärissä


    • Hei taas palstalaise vaatepäiväkirja.
      Vaaleet lähti pyöriin jotenkin oli 🤔 kummallista neiti ei löydä housuja. Ja pyykistä ei löydy todenäköisesti edes yhtää housuja.😁

      Taitaa löytyä lattialta vaatekaappinsa alta.

      • Jotain 4-5 pyykki pyöritystä on vaille nyt pitää odotella poikaa hammaslääkäriltä.😁
        Tänään toiset vaaleet lähti pyöriin ja neidin. Joka valitti housuja järjestin kaapin kyllä siellä ainakin 8 housut on.
        Täytyy nyt odotella kotiin pääsyä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jotain 4-5 pyykki pyöritystä on vaille nyt pitää odotella poikaa hammaslääkäriltä.😁
        Tänään toiset vaaleet lähti pyöriin ja neidin. Joka valitti housuja järjestin kaapin kyllä siellä ainakin 8 housut on.
        Täytyy nyt odotella kotiin pääsyä.

        Ehkä sitten voidaan käydä yhdessä vaatekaappinsa,pistin myös teipillä että tietää missä ne housut on. 😁


      • Täytyy nyt varmistaa että vaatteet on käyttökelpoiset ettei nyt ole sellaista, mitä ei halua käyttää.


      • Mieskin nosti eilen sulaan kinkun ja koki nostavan jo liian myöhään kun neljä päivää pitäisi sulattaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Täytyy nyt varmistaa että vaatteet on käyttökelpoiset ettei nyt ole sellaista, mitä ei halua käyttää.

        Ei se mitään nähnyt vaatekaapista mutta nyt oli iloinen ja ostettiin jouluhousupuku tänään neidille huomenna saavat pukeutua. Se oli ihan iloinen. Kun oma tonttuprinsessa puku oli mennyt pieneksi niin mahtui sisarelleen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei se mitään nähnyt vaatekaapista mutta nyt oli iloinen ja ostettiin jouluhousupuku tänään neidille huomenna saavat pukeutua. Se oli ihan iloinen. Kun oma tonttuprinsessa puku oli mennyt pieneksi niin mahtui sisarelleen.

        Tämmöisen mekon sai ja on oli hyvin kaunis
        https://www.kappahl.com/fi-FI/lapset/jumpsuits/jumpsuit/102251/



    • Anonyymi

      Valtakunta, ihanaa että olet löytänyt oikean alustan perhepohjaa ajatellen.
      Sinkuissa ei ehkä ole samaa mitä itse toivoisit?

      AsianVierestä

      • Anonyymi

      • Sinkuissa on ystäviä ja ikäväkseen ikäviä ihmisiä. Ystävät vaan tarjoaa sitä pohdittavaa kun osuu kohdalle ajatukset aina ne ei osu.

        Täällä ei ole vastakaikua mutta en aina sitä tarvitse.
        Pyykännyt olen tänäänkin mutta vaatekaapit tänään toivon sen muutaman taas päästä läpitte, ja toivon sauna saa pestyä yhtään vaatetta siellä ei ole eikä edes pyykkikorissa/ toisessa on mutta lajiteltuna noin 4 kasaa.

        säilytys vaatteet pitää vielä mennä läpitte ja noista puhtaista tein taas kaksi kassia
        Lapset eivät oikein tue jouluntekemistäkun eivät näe ajan kulua muuta tekisivät mieluusti kuin pelaavat dominiota ja leikkivät, onhan tämä kaikille kaiken puolen työtä. Miksi en keskustelu sivuille tulisi? sinkuissa saa vaan myös pahan mielen kun pitää ihan kaikki keinot keksiä kiusatakseen joskus mietin yritetäänköö kaikkia loukata vai osaa kyllä taas siellä toisilla ohimoon rapsutusta tulee mutta taas en koe kivaksi että ystävät hylkäisin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinkuissa on ystäviä ja ikäväkseen ikäviä ihmisiä. Ystävät vaan tarjoaa sitä pohdittavaa kun osuu kohdalle ajatukset aina ne ei osu.

        Täällä ei ole vastakaikua mutta en aina sitä tarvitse.
        Pyykännyt olen tänäänkin mutta vaatekaapit tänään toivon sen muutaman taas päästä läpitte, ja toivon sauna saa pestyä yhtään vaatetta siellä ei ole eikä edes pyykkikorissa/ toisessa on mutta lajiteltuna noin 4 kasaa.

        säilytys vaatteet pitää vielä mennä läpitte ja noista puhtaista tein taas kaksi kassia
        Lapset eivät oikein tue jouluntekemistäkun eivät näe ajan kulua muuta tekisivät mieluusti kuin pelaavat dominiota ja leikkivät, onhan tämä kaikille kaiken puolen työtä. Miksi en keskustelu sivuille tulisi? sinkuissa saa vaan myös pahan mielen kun pitää ihan kaikki keinot keksiä kiusatakseen joskus mietin yritetäänköö kaikkia loukata vai osaa kyllä taas siellä toisilla ohimoon rapsutusta tulee mutta taas en koe kivaksi että ystävät hylkäisin.

        ” noista puhtaista tein taas kaksi kassia ” Siis kierrätykseen meni taas kaksi kassia. helpottaa taas kun kaikki tyttöjen vaatekaapit käynyt voi pistää lisää säilöön mutta todellakin on paljon karsittu. Harmaaritari ei ainakaan viime kuuleman mukaan vaihda palstaa mutta sitten taas on vaikea tietää anonyymi kun on anonyymi puhuuko toinen vai joku joka käyttää nimimerkkiä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinkuissa on ystäviä ja ikäväkseen ikäviä ihmisiä. Ystävät vaan tarjoaa sitä pohdittavaa kun osuu kohdalle ajatukset aina ne ei osu.

        Täällä ei ole vastakaikua mutta en aina sitä tarvitse.
        Pyykännyt olen tänäänkin mutta vaatekaapit tänään toivon sen muutaman taas päästä läpitte, ja toivon sauna saa pestyä yhtään vaatetta siellä ei ole eikä edes pyykkikorissa/ toisessa on mutta lajiteltuna noin 4 kasaa.

        säilytys vaatteet pitää vielä mennä läpitte ja noista puhtaista tein taas kaksi kassia
        Lapset eivät oikein tue jouluntekemistäkun eivät näe ajan kulua muuta tekisivät mieluusti kuin pelaavat dominiota ja leikkivät, onhan tämä kaikille kaiken puolen työtä. Miksi en keskustelu sivuille tulisi? sinkuissa saa vaan myös pahan mielen kun pitää ihan kaikki keinot keksiä kiusatakseen joskus mietin yritetäänköö kaikkia loukata vai osaa kyllä taas siellä toisilla ohimoon rapsutusta tulee mutta taas en koe kivaksi että ystävät hylkäisin.

        ” vaatekaapit tänään toivon sen muutaman taas päästä läpitte, ”

        Siis säilytystila vaatekaapissa on siis 4 hyllyä käytävä ja uudestaa käytävä ainakin yksi mutta varmasti myöhemmin ja se että vauvan vaatteet paikalle pistettävä.

        Vaatteita on hyvin paljon monen lapsen vaatteet
        1 vuotiaalle ostin myös tonttupuvun.
        Harmi etten löydä kuvaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinkuissa on ystäviä ja ikäväkseen ikäviä ihmisiä. Ystävät vaan tarjoaa sitä pohdittavaa kun osuu kohdalle ajatukset aina ne ei osu.

        Täällä ei ole vastakaikua mutta en aina sitä tarvitse.
        Pyykännyt olen tänäänkin mutta vaatekaapit tänään toivon sen muutaman taas päästä läpitte, ja toivon sauna saa pestyä yhtään vaatetta siellä ei ole eikä edes pyykkikorissa/ toisessa on mutta lajiteltuna noin 4 kasaa.

        säilytys vaatteet pitää vielä mennä läpitte ja noista puhtaista tein taas kaksi kassia
        Lapset eivät oikein tue jouluntekemistäkun eivät näe ajan kulua muuta tekisivät mieluusti kuin pelaavat dominiota ja leikkivät, onhan tämä kaikille kaiken puolen työtä. Miksi en keskustelu sivuille tulisi? sinkuissa saa vaan myös pahan mielen kun pitää ihan kaikki keinot keksiä kiusatakseen joskus mietin yritetäänköö kaikkia loukata vai osaa kyllä taas siellä toisilla ohimoon rapsutusta tulee mutta taas en koe kivaksi että ystävät hylkäisin.

        Sinulla on kyllä tekemistä, jopa liikaa?
        Ajatteletko koskaan sitä miltä tuntuisi saada yksi vapaapäivä?

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        ” vaatekaapit tänään toivon sen muutaman taas päästä läpitte, ”

        Siis säilytystila vaatekaapissa on siis 4 hyllyä käytävä ja uudestaa käytävä ainakin yksi mutta varmasti myöhemmin ja se että vauvan vaatteet paikalle pistettävä.

        Vaatteita on hyvin paljon monen lapsen vaatteet
        1 vuotiaalle ostin myös tonttupuvun.
        Harmi etten löydä kuvaa.

        Uskon et vaatikaapit täynnä, olen ostanut yhdelle lapselle vaatteita vuoden aikan ayhden vaatekaapin edestä joten sinulla voi olla sullottavaa eri riveille.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon et vaatikaapit täynnä, olen ostanut yhdelle lapselle vaatteita vuoden aikan ayhden vaatekaapin edestä joten sinulla voi olla sullottavaa eri riveille.

        AsianVierestä

        Minulla on kahden lapsen vaatteita 3 kaapissa eli ylhäällä on isot tai pieneksi jääneet sit on lapsen kahdella hyllyllä ja toisen lapsen kahdella hyllyllä vaateet ja sukka/ alusvaate kori.
        Käytännössä meillä on sukat yhdessä paikassa kaikki.
        2lapsella on oma kaappi ja taas sitten isot vaatteet yläpuolella.
        Alahyllyyn mahtuu vielä kori en ole päättänyt mitä laitan jonkun korokkeen oon johonkin alakaapeista kun täytyy ylettää ylimpii

        Mutta uudella vauvalle ja 1v pojille tulee yhteinen vaatekaappi kun noin 3v ja 4v on niillä samat vaatteet käytössä todenäköisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon et vaatikaapit täynnä, olen ostanut yhdelle lapselle vaatteita vuoden aikan ayhden vaatekaapin edestä joten sinulla voi olla sullottavaa eri riveille.

        AsianVierestä

        Hyvä järjestys kyllä pitää siitemmässä kunnossa oon vaatekaapissa missä pitkätanko miettinyt pistää urheiluvälineitä ja rooliasu ja mutt katsotaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hyvä järjestys kyllä pitää siitemmässä kunnossa oon vaatekaapissa missä pitkätanko miettinyt pistää urheiluvälineitä ja rooliasu ja mutt katsotaan.

        Siis rooliasut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon et vaatikaapit täynnä, olen ostanut yhdelle lapselle vaatteita vuoden aikan ayhden vaatekaapin edestä joten sinulla voi olla sullottavaa eri riveille.

        AsianVierestä

        Joskus jouduin pohtiin, mitä pistän ylimpii kaappeihin, nyt täytyy miettiä mistä saan tilaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon et vaatikaapit täynnä, olen ostanut yhdelle lapselle vaatteita vuoden aikan ayhden vaatekaapin edestä joten sinulla voi olla sullottavaa eri riveille.

        AsianVierestä

        Toimivaa järjestystä yritän kun kolmiossa meillä on vain käyttö ulkovaatteet eteisessä muut ovat sitten kellarissa loput kevät ja kesä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon et vaatikaapit täynnä, olen ostanut yhdelle lapselle vaatteita vuoden aikan ayhden vaatekaapin edestä joten sinulla voi olla sullottavaa eri riveille.

        AsianVierestä

        Tälläkertaa lahjat on sit äitin kellarissa kun omaa ei mahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kyllä tekemistä, jopa liikaa?
        Ajatteletko koskaan sitä miltä tuntuisi saada yksi vapaapäivä?

        AsianVierestä

        ” Ajatteletko koskaan sitä miltä tuntuisi saada yksi vapaapäivä?”

        Mistä minä lomaa pitäisin?


      • valtakunta kirjoitti:

        Hyvä järjestys kyllä pitää siitemmässä kunnossa oon vaatekaapissa missä pitkätanko miettinyt pistää urheiluvälineitä ja rooliasu ja mutt katsotaan.

        Siistimmässä, ei siitemmässä.


    • Pyykkäminen on jatkunut oon pistänyt yhden hyllyn 98-104cm ylähyllyn ja pessyt pyykkiä taas jo 4 koneellinen pyörii sitä oksennus peitot tuli pestyä kahdessa koneessa ja kaksi koneellista vaatteita tummat ja harmaat.
      Yöllä pistin myös hyllyn täyteen 120-128 cm esikoisen vaatekaapin kävin loppuun. Kaksi pitkää hyllyä pitäisi köydä läpi ja laskistelin että olisi ainakin 12 yhteensä pussia lentänyt jo kierrätykseen.

      • Vauvan vaatteet on saatava kaappiin ja tiivistettävä muistaa paremmin kun kirjaa ylös. 🙄


      • Pistin just koneen taas Sini-vihreät, Päätin tähän loppuun pestä vaatteet tunnin pesulla kun ovat kiertäneet vaan lattian kautta 3 ikean pussillista vaatteita kohta on kaapissa vaatteet ainoa ongelma on kuivuminen täytyy sit yö pyörittää kuivauskonetta, onneksi se on hiljainen. Mutta sit jää yksi korillinen pyykkiä ja villavaatteita puolikoneellista. Kunhan saan pistettyä nyt lajiteltutua ja yksi hylly käydä vielä läpi käytännössä vauvan vaatteita.


      • Siirrän myös 98cm-104cm pitkähyllyseen yläkaappiin


      • Ihan kauhea projekti mutta vauva sai tilan vaatteille mutta vaatteet pitää pistää vielä hyllyyn nyt on vielä sekaisin 50-74cm ja lajittelen ne.🥰 tulee käyttövaatteet käyttöön sit
        Särkee selkää olisi kiva vaan nukkua.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ihan kauhea projekti mutta vauva sai tilan vaatteille mutta vaatteet pitää pistää vielä hyllyyn nyt on vielä sekaisin 50-74cm ja lajittelen ne.🥰 tulee käyttövaatteet käyttöön sit
        Särkee selkää olisi kiva vaan nukkua.

        Sukille oma kori, pikkareille oma. Housut eri riville ja yläosat eri riville.
        Vaatekaapin järjestelyhän on hauskaa puuhaa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukille oma kori, pikkareille oma. Housut eri riville ja yläosat eri riville.
        Vaatekaapin järjestelyhän on hauskaa puuhaa.

        AsianVierestä

        Sinulla Valtakunta sitä järjesteltävää vain on tavallista kaduntallaajaa enemmän.
        Monesta ei tuohon hommaan edes olisi joten otan hatun päästä ja kumarran syvään.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sukille oma kori, pikkareille oma. Housut eri riville ja yläosat eri riville.
        Vaatekaapin järjestelyhän on hauskaa puuhaa.

        AsianVierestä

        Noh se on kyllä ihan kiva mutta jatkuva kiire, meillä on käytännössä yksi sama se sukkakori josta koko perhe hakee sukat. Minulla ja 3vanhemmalla lapsella menee samat sukat ja ostettiin kaikki mustia jossa on väriraita varressa kerralla 30 paria.
        Alushousut on jotenkin vähäisesti että niihin olisi nyt hyvä keskittyä jotenkin tuntuu että on iso määrä noita tytöillä ja pojilla 98-104 cm vaatteet. Jotenkin oudosti vie ison tilan vähiten on 13v pojalla ja 11v tytöllä. Tuntuu että niille saa ostaa jatkuvasti.

        Poika haluaa huppareita ja ne on hyvin kalliita ja itsellä on kova tavoite saada vetoketjullisia tasku housuja joten on kovat tavoitteet.

        Vaatteet onkin sitten etsitty kissojen ja koirien kanssa kun kadonnut kouluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla Valtakunta sitä järjesteltävää vain on tavallista kaduntallaajaa enemmän.
        Monesta ei tuohon hommaan edes olisi joten otan hatun päästä ja kumarran syvään.

        AsianVierestä

        Nuorena kun hoidin sisaren lapsia hoidin myös niiden kodin samalla 5 henkinen perheen kodin järjestelin kaapit ja koulunkin askartelin koristeet., kävin työharjoitelussa 6 kk päiväkodissa nukuin siinä asunnossa sohvalla ja koin huonoo omaa tuntoa kun söin heidän ruokaa mutta kyllä taas sit olivat pulassa kun lähdin pohjosiin sisarelle hoitaa hänen 2 poikaa.

        kauheet nuhteetkin tuli kun vauva itki koko ajan kun olin lähtenyt myös rintamaitoa lämmitin. Sisaret ovat pitäneet kuin lapsena joten se suhdekin oli sellainen eivät siis keskustellut minun kanssaan. Käytännössä en ollut kotona vaan sisarillani vaihdoin vain hoitopaikkaa ja kävelin pitkät matkat vähän kuin seilaten.

        Kotio menon ilmoitin mutta taas kotona sain kerran nuhteet puhelimessa vaikka olin sopinut päivänkin.

        Joten koen vaan hyvää mieltä kun saa järjesteltyä ja viettää lasten kanssa. En ole tottunut ”lomiin” enemmikseen luulen että vie elämisen ilon kun ei ollut mitä hoitaa ja kasvattaa. Lomankin hoidin lapsia lähdettiin esikoisisaren perheen kanssa ihan asuntovaunulla ja hoidin lapsia siellä asuntovaunussa.

        Minusta se on vain niin luontaista olla lasten kanssa kun kysellään lomasta en koe lomaa ilman lapsia lomana kun ilon ne antaa minun elämääni nauttia lapsien kanssa lomasta.

        Se on ollut elämääni hyvin pitkää ja saa syy elääm, se hoitovietti on vaan niin vahva.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Nuorena kun hoidin sisaren lapsia hoidin myös niiden kodin samalla 5 henkinen perheen kodin järjestelin kaapit ja koulunkin askartelin koristeet., kävin työharjoitelussa 6 kk päiväkodissa nukuin siinä asunnossa sohvalla ja koin huonoo omaa tuntoa kun söin heidän ruokaa mutta kyllä taas sit olivat pulassa kun lähdin pohjosiin sisarelle hoitaa hänen 2 poikaa.

        kauheet nuhteetkin tuli kun vauva itki koko ajan kun olin lähtenyt myös rintamaitoa lämmitin. Sisaret ovat pitäneet kuin lapsena joten se suhdekin oli sellainen eivät siis keskustellut minun kanssaan. Käytännössä en ollut kotona vaan sisarillani vaihdoin vain hoitopaikkaa ja kävelin pitkät matkat vähän kuin seilaten.

        Kotio menon ilmoitin mutta taas kotona sain kerran nuhteet puhelimessa vaikka olin sopinut päivänkin.

        Joten koen vaan hyvää mieltä kun saa järjesteltyä ja viettää lasten kanssa. En ole tottunut ”lomiin” enemmikseen luulen että vie elämisen ilon kun ei ollut mitä hoitaa ja kasvattaa. Lomankin hoidin lapsia lähdettiin esikoisisaren perheen kanssa ihan asuntovaunulla ja hoidin lapsia siellä asuntovaunussa.

        Minusta se on vain niin luontaista olla lasten kanssa kun kysellään lomasta en koe lomaa ilman lapsia lomana kun ilon ne antaa minun elämääni nauttia lapsien kanssa lomasta.

        Se on ollut elämääni hyvin pitkää ja saa syy elääm, se hoitovietti on vaan niin vahva.

        Hmm...sinuun nähden olen itsekäs paskiainen, enkä sille mahda mitään.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...sinuun nähden olen itsekäs paskiainen, enkä sille mahda mitään.

        AsianVierestä

        En nyt usko, mitä kuulen lapsesi sinun tukevan se hyvin mahtavaa kuulemista niin luovaa.moni ei kyllä edes niin paljon aikaa anna lapselle. Se että itselläni oli vain enemmän isän kanssa oleminen vain halkojen viemistä kun aina töissä oli.

        Meilläkin sukkalaatikkokin on vain säästösyy.
        Sukka jos menee rikki ei se väriraita haittaa vaikka ei osu yhteen värit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...sinuun nähden olen itsekäs paskiainen, enkä sille mahda mitään.

        AsianVierestä

        Mieskin raaskii ostaa enemmän asioita ja se että ole sen verta sanonut että että pitää olla hyvin perusteltu ostos kun mies taas on materialisti taas minulla oli omaa vain muistolaatikko joka oli vain kuin aarre muistella vanhoja.

        14-15 vuotiaana mietin jos keksitään aikakone palaan tuohon aikaa, ei se aikakone tule minun aikanani ainakaan mutta se oli niin kiva ajatus. Painoin mieleen hetken.

        Itse pohdin aina kaikkea mikä vaikuttaa mihinkin, mutta olisin kyllä iloinen kun saan ohi tämä vaate rumpan. Lapsetkin oppivat huomioimaan aikaa paremmin kun on kiire ja miten sitä aikaa kannattaa hyödyntää kuin myös kun ei ole rahaa sekin vaikuttaa kun esikoinen miettii kahvilassakin ”hei 3,20€ Limupuollo” mennään mielummin lähikauppaan.


        Noh mutta mentiin ja kerroin aina täällä sairaalassa on kallista käydä( käytiin erikoishammaslääkärissä) mutta sille ei voi mitään kun kaikki maksaa mutta parempi on maksaa parkkimaksun(3.20€) kuin 60€ parkkisakon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...sinuun nähden olen itsekäs paskiainen, enkä sille mahda mitään.

        AsianVierestä

        Mutta minusta tuntuu että kun on köyhäkin lapsi oppii ottaa vastuutakin kuin myös turhan ajan kulunkin ja rikkaallahan on enemmän aikaa mieskin sanoi ”muistuta sitten kun oon hyvä palkkasessa työssä ja mennään naimisiin, ettei hän nosta sormeakaa säästääkseen vaan maksaa kaikki”

        Minusta se oli hyvin suloinen asian suhteen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...sinuun nähden olen itsekäs paskiainen, enkä sille mahda mitään.

        AsianVierestä

        Noh mutta vaikuttaahan siihen aikaa se että miten kasvatetaan lapset, onko vanhempien kanssa tekemisessä kun näkevät ajan tuhlauksen varsinkin isommassa perheessä tarvitaan koko perhettä pysyäkseen ajassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...sinuun nähden olen itsekäs paskiainen, enkä sille mahda mitään.

        AsianVierestä

        Minä toivon että tulevat ymmärtämään erittäin hyvin käyttää aikansa oikein ettei joudu aikuisena uudelleen opiskeleen, eikä koe taas opiskelun painotuksen vanhempien puolelta ikävänä vaan arvostavat sitä, että käytetään aikamme heidän vuoksi ja vahdataan heidän tulevaisuuden vuoksi vieressä ja tekemällä harjoituksia voivat valita mitä työtä tekevät aikuisena kun on taidot rakentunut ja luotu mahdollisuudet, että kaikkeen on mahdollisuudet luotu työn tekemiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...sinuun nähden olen itsekäs paskiainen, enkä sille mahda mitään.

        AsianVierestä

        Jäin taas suustani kiinni mutta pohtiminen kaikille tekee hyvää🥰


    • Voi pahus laskutaitoni oli silmämääräisesti surkea joudun vielä huomenna pyörittää ainakin kolme koneellista vielä.
      Toivotaan että on ohi tunneissa kun on hyvin sen verta monta päivää kestänyt eikä vieläkään ole valmiiksi saanut.. tuhmeliink minä. Mutta Hyvää Joulua palstalaiset.

      • Anonyymi

        Mites pyykinpesun ohessa, tuliko lapsilta jo kommentteja "paras joulu ikinä".
        Tyttäreni sanoi noin, kehui joulupukinkin maasta taivaisiin.
        Joulun parhaat lahjat hänen mielestään on lego friends koottavat. Joulupukki oli tuonut muutaman suuren legopaketin jotka tarkoitettu 8 vuotiaalle mutta ei näytä ikärajoitteet haittaavan kasaamista.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites pyykinpesun ohessa, tuliko lapsilta jo kommentteja "paras joulu ikinä".
        Tyttäreni sanoi noin, kehui joulupukinkin maasta taivaisiin.
        Joulun parhaat lahjat hänen mielestään on lego friends koottavat. Joulupukki oli tuonut muutaman suuren legopaketin jotka tarkoitettu 8 vuotiaalle mutta ei näytä ikärajoitteet haittaavan kasaamista.

        AsianVierestä

        Eih päinvastoin” paskin Joulu ikinä” esikoiselta
        Koska en lähtenyt ennen kuin on valmista joten lapset sai lahjat vasta 21.00 koska vaadin asunnon olevan tiptop joten syy on siinä. Olin jo valmis siihen vuoden päästä vasta juhlitaan. Saarnasin tunnin verran ajan väärän käytöstä kuin sanoin kyllä ne vielä oppii.
        Isossa perheessä ei vain yksi /kaksi tee kyllä siihen pyrittävä jokainen hoitaa valvollisuuden, eikä sapotoi.
        Yksilöllinen vastuu.

        Tänään ollaankin tutustettu leluihin ja korjattu pois että pysyvät tallessa eli velvollisuuden muistaminen ja yksilöllinen vastuu.

        Etten nyt koe että joulu nyt pilalla ole joskus asiat pitää oppia kantapään kautta. Jos levitettävä hoidetaan paikoilleen kerääminen ei riitä vaan pistetään myös paikalleen ei vain tohiloiden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites pyykinpesun ohessa, tuliko lapsilta jo kommentteja "paras joulu ikinä".
        Tyttäreni sanoi noin, kehui joulupukinkin maasta taivaisiin.
        Joulun parhaat lahjat hänen mielestään on lego friends koottavat. Joulupukki oli tuonut muutaman suuren legopaketin jotka tarkoitettu 8 vuotiaalle mutta ei näytä ikärajoitteet haittaavan kasaamista.

        AsianVierestä

        Hyvä esimerkki on juurikin väärästä ajan käytöstä sanoinkin siitä jos yksin vain siivoan sit odotetaan sitä että oon siivonnut siivoaminen on juurikin jätetään viemästä paikalle ja imuroidaan huone sieltä täältä joten saa tehdä sit uudelleen.

        Ikävää se minusta on mutta en ole ihmeiden tekijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites pyykinpesun ohessa, tuliko lapsilta jo kommentteja "paras joulu ikinä".
        Tyttäreni sanoi noin, kehui joulupukinkin maasta taivaisiin.
        Joulun parhaat lahjat hänen mielestään on lego friends koottavat. Joulupukki oli tuonut muutaman suuren legopaketin jotka tarkoitettu 8 vuotiaalle mutta ei näytä ikärajoitteet haittaavan kasaamista.

        AsianVierestä

        Mutta kun kun just kysyin no oliko tämä sitten huonoin joulu ikinä ” ei äiti, olit oikeassa”

        Noh että mieli on muuttunut kun on ollut sitten nätempää,puhtaampaa ja kivempaa.
        Pelattu on, leikitty on nukkekoti rakennettu 2 kertaan ruoka maistunut herkkuja syöty elokuva katsettu.
        Joulurahaakin saivat ja käytännössä laser aseet ollut mieluisat kuin monet muut.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Hyvä esimerkki on juurikin väärästä ajan käytöstä sanoinkin siitä jos yksin vain siivoan sit odotetaan sitä että oon siivonnut siivoaminen on juurikin jätetään viemästä paikalle ja imuroidaan huone sieltä täältä joten saa tehdä sit uudelleen.

        Ikävää se minusta on mutta en ole ihmeiden tekijä.

        Älä stressaa, voi siivota paremmin seuraavanakin päivänä.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites pyykinpesun ohessa, tuliko lapsilta jo kommentteja "paras joulu ikinä".
        Tyttäreni sanoi noin, kehui joulupukinkin maasta taivaisiin.
        Joulun parhaat lahjat hänen mielestään on lego friends koottavat. Joulupukki oli tuonut muutaman suuren legopaketin jotka tarkoitettu 8 vuotiaalle mutta ei näytä ikärajoitteet haittaavan kasaamista.

        AsianVierestä

        18 pussia on lähtenyt kierätykseen ja vieläkin varmasti yksi kassi lähtee helpottaa viemistä vaatteita kun on pistänyt hyllyihin merkkinän joutunut karsimaan myös hyvistäkin vaateista.
        Mutta melkein jokainen vaate käyty omia ja miehen vaatteita en ole ja melkein vauvan vaateet katsottu paikalle mutta nekin on jo pistetty isot kaappiin 50-56 on vain pussissa hyllyillä mutta kuitenkin on siellä missä kuuluukin olla. Tänään vaan yhden koneen pessyt jouluvaatteita ja muutaman punaisen lisänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä stressaa, voi siivota paremmin seuraavanakin päivänä.

        AsianVierestä

        kyllä velvollisuus pitää hoitaa on ollut niin monta päivää heidänkin hoitaa hyvin että saa juhlatunnelman päivittäin kuitenkin.
        On senkin juhlan aikaan tarkkaan kyllä ne lahjat voi aina oottaa seuraavaakin päivää, sitäkin vaihtoehtoa mietin.


      • Ensimmäisekseen emme juo ja käytä päihteitä joten kertoo hyvin paljon kehittömyydestäsi kuin se että jokainen ei juo kuin sinä juot.


    • Tänään lapset pelastivat lautapelejä myös tietokeilla uusia pelejään pelasivat tietokeinella, joita lahjoja ei ollut vielä ”avannut ja tiennyt”
      Juhlaa on vähän kuin päivittäin jouluruokaa pelejä leluja elokuvia joulusuklaita lahjoja.

      Lego Nukkekoti rakennettava on juuri oikea pikkuisille osaan jo rakentaa sen kuin silmät kiinni ja kuin astiat ollut monet tee hetket pidetty.🥰

      • Pistin äitiyslaatikosta 50/56 pesuun muutaman vaatteen makuupussi harsot(kahdet) myös pistin peiton unilelun pipoja, sukat ja tumput. Muut olisi vielä niin suuria noh mutta on kuivumassa ja kuivaus koneessa 3 koneellista pesin tänään ikäväkseni unohdin laittaa kastemekon pesuun mutta silkkinauha pesty.🥰


      • Mario Legot ovat 5 vuotiaan suosikki lelu. Olipas kiva.
        Päivä paitsi nukkumaan meno tuntuu olevan vaikeaa.


    • Olen tyytyväinen kyllä vaatteita tullut pyöritettyä taas tummat ja omat housut hyllystä pyöritin ja pyyhkeitä kun niitä kiertyi pitää housut pistää nyt kuivaus koneeseen saunan raikas nyt on.🥰

    • Anonyymi

      Mulla menossa 15 koneellinen, pesen yhden vaatteen kerrallaan, niin on ekologisempaa. Ei ole kiva että sukat ja puserot samassa, kyllä joka vaate ja lanaka pestään erikseen.
      Sitten on jokainen kaappi siivottava erikseen kun on niin paljon tavaraa ettei mahdu sängynpäälle vaan hylly kerrallaan. Jääkaappi on siivottava ja lattia listat irrotettava et pääsee imuroimaan sieltä. Katto pestään ikkunat, ja seinät, tiskiallas vaihdetaan jouluksi aina punaiseeen altaaseen ja vessanpönttö saa päällensä mamettisen nutun.
      Lattioilla ei kävellä siivoomisen jälkeen vaan meillä on kertakäytiset tossut.

      Astiat ostetaan joka pivä uudet kjottei samaa voi käyttää toistakertaa.

      Sama uutenavuotenna, akikki alusta.

      Pääsiäisenä, vappuna ja juhannuksena.

      • Noh meillä on 9 kg kone, joten kyllä siinä on riittänyt tekemistä ja taloudessa kohta 10 ihmistä.
        Joten on tullut tehtyä kyllä vaate rumpan iso projetki ollut.

        https://aijaa.com/6ezl6P

        Ei sinun kannata murehtia vaikka ei ole yhtä paljon vaatepyöritystä ei sitä tarvitsekkaan isolla perheellä on iso määrä tekemistä.🥰


      • Kertakäyttö astioita on joskus mietittynyt,
        Myös olen huvittunut ajatuksesta että olisi kertakäyttö vaatteet.😁

        Minusta oli huvittava idea😆


      • Pesin tänään ” jouluvaatteet” ja kaksi koneellista pyyhkeitä ja toisessa myös pyyhkeitä ja lakanoita.
        Käytiin eilen saunassa myös uusia alusvaatteita pesen kun ostin lapselle tänään ja pistän eilisiä vaatteita mitä nyt kiertyi lapsilta ja omia.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kertakäyttö astioita on joskus mietittynyt,
        Myös olen huvittunut ajatuksesta että olisi kertakäyttö vaatteet.😁

        Minusta oli huvittava idea😆

        Ei ehkä ole huvittava niistä hikipajan lapsista, jotka niitä kertakäyttövaatteita tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä ole huvittava niistä hikipajan lapsista, jotka niitä kertakäyttövaatteita tekee.

        Niihän tuokin on totta entä sitten maskien tilanne kuka ne hikipannat tekikään?


    • Tänään en pyörittänyt konetta.☹️

      • Olis kyllä voinut.🥰


    • Anonyymi

      Valtakunnalle kyssäri: onko sulla kaikki mentaalipuolella hyvin?
      Vaikuttaa vahvasti siltä että sä tartteisit ammattihlön apua sille sektorille.

      • Ei ole mitään ongelmia mutta vaikuttaa vahvasti sinulla on kyllä.🤔

        Aih mistä tiedän kun kun kysymys jo viittaa siihen vahvasti.


    • Tänään pesin 2 koneellista pyyhkeitä ja muutaman vaatteen, oli sinne eksynyt joukkuun lakanoita.

      Pistin myös pikkusten legotalon laatikkoon( ostin laatikon talolle)ja rakensin kahteen kertaan legotalon kun leikin yksivuotiaan kanssa joka myös purkasi sen. 🥰

      • Joukkuun on joukkoon.🥰


    • On tullut tänään ainakin 3 koneellista pyöritettyä .

    • Vauveli on tullut, koneellinen pyörimässä pyyhkeitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe