Korona rokotteita tilattu liian vähän

Anonyymi

hyvä jos puolet kansalaisista saa, Influenssarokote loppui heti, niitäkin tilattu liian vähän, taitaa olla niin että maskia saa käyttää joulu 2021 saakka , elle kauemmin, pakko käyttää samaa maskia 2-3vkoa rahat ei riitä.

39

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        EU tilasi juuri tuplasti lisää Pfizerin rokotetta. Modernan rokote sai luvan, ja sitä alkaa tulla parin viikon sisällä.
        Kyllä riittää.


    • Anonyymi

      Veikkaan että Suomi saa viimeisenä , sitäpaitsi nyt alkanut jyllää uusia versioita, rokotteet ei ehdi mukaan, paluu normaaliin vuosien päässä.

      • Anonyymi

        Suomi alkoi rokottaa ensimmäisten joukossa, ja nyt rokotteita tulee isompina erinä kuin alussa.


    • Anonyymi

      Luotto lääketeollisuuteen pyöreä nolla. Pitäkööt rokotteensa.

    • Anonyymi

      Ei kaikki rokotetta tarvitse.Vain työssä käyvät ja hoiitajat sekä rikkain porukka sekä politikot.Niille riittää.Vanhuksia turha rokottaa kun saadaan ne pois nopeammin kuluttamasta verovaroja.

      • Anonyymi

        Luuletko että vanhukset sen rokotteen haluavat? =)) Olkaa vaan muut hyvät ja menkää edelle. Poliitikot mielellään ensin ja Pfizerin osakkaat sekä Gatesin lapset ja lapsenlapset. Katsokaatten myös ettei niille isketä suolaliuosta vaan ihan sitä ehtaa kamaa ;). Samalla kun sen rokotteen otatte, niin muistakaa sanoa joitain kauniita sanota sairaanhoitaja Tiffany Doverille, joka suorassa lähetyksessä otti rokotteen, pyörtyi ja kuoli. Hyvää loppuvuotta vain kaikille.
        https://www.youtube.com/watch?v=reTyPQu4GUU


      • Anonyymi

        Totta toikin. Ajattele kuitenkin maapallon väkimäärää, porukkaa on niin paljon , ettei kaikille heru pullon pohjallisiakaan. Siinä jää ilman työikäisiä, teinejä jopa lapsia. Vanhukset on nyt karsittu, ketä ehdotat seuraavaksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että vanhukset sen rokotteen haluavat? =)) Olkaa vaan muut hyvät ja menkää edelle. Poliitikot mielellään ensin ja Pfizerin osakkaat sekä Gatesin lapset ja lapsenlapset. Katsokaatten myös ettei niille isketä suolaliuosta vaan ihan sitä ehtaa kamaa ;). Samalla kun sen rokotteen otatte, niin muistakaa sanoa joitain kauniita sanota sairaanhoitaja Tiffany Doverille, joka suorassa lähetyksessä otti rokotteen, pyörtyi ja kuoli. Hyvää loppuvuotta vain kaikille.
        https://www.youtube.com/watch?v=reTyPQu4GUU

        Ihmisiä kuolee koko ajan ihan muuhun kuin koronaan. Niin tämäkin hoitsu, jos tuo väite kuolemasta edes pitää paikkaansa. Videoita on helppo väärentää.


    • Anonyymi

      vai olisko syy siinä että arkadianmäellä on menny pupu housuun? Siellä on huomattu että meillä voi naapurin Jussikin voi osata kieliä, ja osata ettii tietoo, tietää asioista ja kyseenalaistaa rokotteen ja samalla joidenkin taltuttamis keinojen järkevyys.

    • Anonyymi

      Kaikkina muina vuosina influenssarokotteita on jäänyt runsaasti yli hävitettäväksi. Tänä syksynä ensimmäisen kerran rokotukseen osallistuttiin tavanomaista innokkaammin ja sen vuoksi rokotteet loppuivat.

      Tuo Suomeen nyt tilattu koronarokotemäärä on vasta ensimmäinen tilausmäärä ja todennäköisesti rokotetta tilataan lisää kun muiltakin valmistajilta aletaan saamaan testattuja rokotteita. Erityisesti odotetaan helpommin säilytettäviä rokotteita joiden jakelu ja säilytys ei enää edellytä erityisen matalalämpöistä syväjäädytystä.

    • Anonyymi

      Yhä edelleenkin on ihmisiä, jotka eivät rokotuksia halua. Ihan hyvä, että on sovittu järjestys, ketkä rokotetaan. Olisihan aika surullista, jos ihmiset tappelisivat verisesti rokotteista.

      • Anonyymi

        Influenssarokotteista kyllä tapeltiin tänä vuonna "verissäpäin", eli kauhea valitus alkoi kun rokotteet loppui eikä rokotusta saanut enää mistään.


    • Anonyymi

      kaikkia ei ole takoituskaan rokottaa.yli 70-kymppisille annetaan korona virus suoraan suoneen.eläkeyhtiöt säästävät ja johtoportaalle riittää jaettavaa.ainakin 150000-250000 ihmistä on tarkoitus siirtää "hiekkahoitoon".

      • Anonyymi

        Höpö höpö satusetä.


    • Anonyymi

      Kaikki rokotukset otettu itselle ja lapsille. Koronaroketetta ei oteta ennen kuin tämä sirkus selviää ja on tiedossa haitat. Ei sen monimjutkaisempaa syytä tässä meikälle.

      • Anonyymi

        Niin, tässä on hyvä mahdollisuus rahastaa suolaliuoksella. Käy kuin maskien kanssa, rahat meni. Sittemmin on oltu hiljaa, että aisia unohtuisi veronmaksajilta, jotka kustantavat kaiken tämän.


    • Anonyymi

      Maskeja saa ilmaiseksikin esim kirkosta/ terveys/sosiaalipalveluista.

      Rokottetta ei välttämättä kannata vielä ottaa, sillä voi olla sivuvaikutuksia.

      • Anonyymi

        Eipä taida kirkko jakaa maskeja, yleensä vähävaraisten maskijakelun hoitaa kunta.

        On sitten asia erikseen jos menee asiakkaaksi vaikkapa terveyskeskukseen tai sairaalaan, eikä ole maskia naamalla niin se tarjotaan siellä, mutta ei laatikollista mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida kirkko jakaa maskeja, yleensä vähävaraisten maskijakelun hoitaa kunta.

        On sitten asia erikseen jos menee asiakkaaksi vaikkapa terveyskeskukseen tai sairaalaan, eikä ole maskia naamalla niin se tarjotaan siellä, mutta ei laatikollista mukaan.

        Mä sain kirkolta maskin kun kävin kirkossa.

        Erveyskeskuksedta sain yhden kun olin menos lääkärille ja unohdin maskin kotiin.

        Kaupungeilta niitä saa myös esim.https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/koronaneuvonta/kasvomaskit/jakelupisteet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sain kirkolta maskin kun kävin kirkossa.

        Erveyskeskuksedta sain yhden kun olin menos lääkärille ja unohdin maskin kotiin.

        Kaupungeilta niitä saa myös esim.https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/koronaneuvonta/kasvomaskit/jakelupisteet

        Kyllä, moni muukin palveluntarjoaja kuin kirkko antaa maskin sille käyntikerralle jos sinne mennessä ei ole maskia. Tällä halutaan suojata henkilökuntaa ja muita mahdollisesti paikalla olevia henkilöitä. Näin toimitaan omassa seurakunnassanikin, maskin käyttöä kirkossa suositellaan ja suntio antaa sellaisen ellei tulijalla ole sellaista naamallaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei sitten tarvitse tulla valittamaan jos työnantaja siirtää toissijaisiin töihin jossa ei olla tekemisissä potilaiden kanssa tai jopa lomauttaa pandemian ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten tarvitse tulla valittamaan jos työnantaja siirtää toissijaisiin töihin jossa ei olla tekemisissä potilaiden kanssa tai jopa lomauttaa pandemian ajaksi.

        Jos siirtää, niin sitten siirtää. Ei pitäisi olla sinulta pois? Mistä päättelit että olen ylipäätään hoito- tai hoiva-alalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siirtää, niin sitten siirtää. Ei pitäisi olla sinulta pois? Mistä päättelit että olen ylipäätään hoito- tai hoiva-alalla?

        Hoitohenkilökunta loppuu kesken. Jo nyt eräissä sairaaloissa on henkilökuntaa määrätty töihin, vaikka on altistunut koronalle ja pitäisi olla kotona omaehtoisessa karanteenissa. Kaupassa ei saa käydä, mutta töihin pitää mennä suojautuneena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten tarvitse tulla valittamaan jos työnantaja siirtää toissijaisiin töihin jossa ei olla tekemisissä potilaiden kanssa tai jopa lomauttaa pandemian ajaksi.

        Muista sinäkin että kun et halua kyseenalaistaa näinkään outoa asiaa kuin uusi rokote, josta löytyy todella paljon tietoa, ja jota ei koskaan ole aiemmin käytetty ja haluat sen kuitenkin, älä vie sairaanhoitopaikkoja niiltä jotka tarvitsevat niitä muista syistä! Ja huom! Kaikki rokotteet olen ottanut, myös lapseni, mutta tätä en ole ensimmäisten joukossa ottamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista sinäkin että kun et halua kyseenalaistaa näinkään outoa asiaa kuin uusi rokote, josta löytyy todella paljon tietoa, ja jota ei koskaan ole aiemmin käytetty ja haluat sen kuitenkin, älä vie sairaanhoitopaikkoja niiltä jotka tarvitsevat niitä muista syistä! Ja huom! Kaikki rokotteet olen ottanut, myös lapseni, mutta tätä en ole ensimmäisten joukossa ottamassa.

        Niin koska et edes ole oikeutettu saamaan kronarokotetta ensimmäisten joukossa. Itse olen julkistetussa rokotusjärjestyksessä kakkosryhmässä, mutta ei taida ihan heti tulla kutsua rokotukseen (menen kyllä heti kun kutsutaan kuten kaikkiin muihinkin joukkorokotuksiin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin koska et edes ole oikeutettu saamaan kronarokotetta ensimmäisten joukossa. Itse olen julkistetussa rokotusjärjestyksessä kakkosryhmässä, mutta ei taida ihan heti tulla kutsua rokotukseen (menen kyllä heti kun kutsutaan kuten kaikkiin muihinkin joukkorokotuksiin).

        Itseasiassa olisin, koska reuma ja kortisoniakin menee kohtuudella. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään mennä piikille tässä covid-tapauksessa. Ehkä kun näkee miten se toimii, jos edes sitten. Influennsapiikistä sai 3 pv kuumeen 39-39,5 joten senkään vuoksi ei kiinnosta. Tiesitkö että pääministerimme kirjoitti lääketeollisuuden korruptiosta jo vuosia sitten aika mielenkiintoisen jutun (toki se oli tiedossa, mutta nyt voit ihan itsekin lukea. sannamarin.net on blogin nimi ja vuodelta 2009 löytyy tuo teksti. Jaksat varmaan sen verran skrollailla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa olisin, koska reuma ja kortisoniakin menee kohtuudella. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään mennä piikille tässä covid-tapauksessa. Ehkä kun näkee miten se toimii, jos edes sitten. Influennsapiikistä sai 3 pv kuumeen 39-39,5 joten senkään vuoksi ei kiinnosta. Tiesitkö että pääministerimme kirjoitti lääketeollisuuden korruptiosta jo vuosia sitten aika mielenkiintoisen jutun (toki se oli tiedossa, mutta nyt voit ihan itsekin lukea. sannamarin.net on blogin nimi ja vuodelta 2009 löytyy tuo teksti. Jaksat varmaan sen verran skrollailla?

        Reumaa sairastava ei ole koronan riskiryhmää. Sinne vaan tavisten mukana rokotuksiin joskus kesällä jos kiinnostaa.

        Vai että ihan kerran tullut influenssapiikistä kuumetta (noinhan tuosta purkauksesta voi päätellä). Olen ottanut influenssapiikin siitä saakka joka vuosi kun sitä on jaettu ja vain kerran sairastuin influenssapiikin jälkeen (en rokotuksesta) koska rokote suojasi poikkeuksellisen huonosti ja sain mutatoituneen viruksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reumaa sairastava ei ole koronan riskiryhmää. Sinne vaan tavisten mukana rokotuksiin joskus kesällä jos kiinnostaa.

        Vai että ihan kerran tullut influenssapiikistä kuumetta (noinhan tuosta purkauksesta voi päätellä). Olen ottanut influenssapiikin siitä saakka joka vuosi kun sitä on jaettu ja vain kerran sairastuin influenssapiikin jälkeen (en rokotuksesta) koska rokote suojasi poikkeuksellisen huonosti ja sain mutatoituneen viruksen.

        immunosupressiivinen lääkitys ja kortisonilääkitys itseasiassa vie ihmisen riskiryhmään. Mistä olet saanut tiedon ettei kuuluisi?


      • Anonyymi

        Jaahas, siinä tapauksessa vaadin että kaltaisesi vastuuton tyyppi ei saa hoitaa minua. Jos nyt edes oikeasti olet hoitoalalla, mitä epäilen.


    • Anonyymi

      Koronarokotteita on tilattu ihan riittävästi. Tuosta 19 miljoonasta annoksesta riittää koko Suomen kansalle kahteen kertaan tarvittavat kaksi rokotusta. Innokkaimmat saa halutessaan kolmannenkin kerran kun kaikki eivät kuitenkaan voi tai halua ottaa rokotusta.

    • Anonyymi

      No johan meille on kerrottu että rokotteiden jälkeenkin pitää käyttää maskia.

      • Anonyymi

        toki, koska sen käytöstä saadaan sitten uusi sairaus. Kyllähän rahaa täytyy tehdä, hinnasta viis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toki, koska sen käytöstä saadaan sitten uusi sairaus. Kyllähän rahaa täytyy tehdä, hinnasta viis.

        Tuo maskin käyttö johtuu siitä, että rokote antaa vain 95 % suojan, eikä vielä ole varmaa tartuttaako rokotettu tautia eteenpäin vai ei. Minä aion käyttää FFP2 maskia kunnes tauti ei enää leviä, todennäköisesti kesään asti.

        Tieto lisääntyy vähitellen. Tätä kouluttamattomat ihmiset eivät tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo maskin käyttö johtuu siitä, että rokote antaa vain 95 % suojan, eikä vielä ole varmaa tartuttaako rokotettu tautia eteenpäin vai ei. Minä aion käyttää FFP2 maskia kunnes tauti ei enää leviä, todennäköisesti kesään asti.

        Tieto lisääntyy vähitellen. Tätä kouluttamattomat ihmiset eivät tajua.

        Tuolla perusteella joudut pitämään maskia vielä ainakin vuoden, mahdollisesti pidempäänkin. Neljäs aalto on lähdössä Afrikasta jossa koronaa ei pidetä minään.


    • Anonyymi

      Tilata voi vaikka miten paljon, mutta se on eri asia minkä verran tavaraa sitten tulee.

    • Anonyymi

      On tilattu tarpeeksi yhteensä monilta eri lääketehtailta,
      mutta ne ei ole toimittaneet tilattua määrää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe