Minne ateisti joutuu kuollessaan?

Kristityt tai osa heistä ovat sitä mieltä, että ateistit joutuvat kuoleman jälkeen helvettiin. Osa uskoo, että he joutuvat helvettiin heti, osa pitää totena jonkinlaisen välitilan "tuonelassa", jossa kärsitään jo esimakua tulevasta, kun on kova jano, jota ei kukaan voi sammuttaa, ja tuska liekissä, joka korventaa ja kuilu, joka erottaa pahat ihmiset vanhurskaista näiden nauttiessa kaikkea hyvää ja onnea Aabrahamin helmassa tai kuten kristityt sanovat: paratiisissa (jotkut pitävät totena kuitenkin välitilan myös uskovien kristittyjen kohdalla ja paratiisi olisi vain paikka, jossa Jumala ja enkelit tällä hetkellä asuvat).

Voi niitä hulluja kristittyjä! :)

Tieteellisen maailmankuvan omaava ateisti tietää, että hän lakkaa olemasta tietoinen ja elävä olento, kun hän kuolee. Niinpä kuolemassa ei ole mitään pelättävää, ellei sitten pelkää olemattomuutta ja tietoisuuden sammumista. Mitään rangaistusta ei kuoleman jälkeen kärsitä eikä kukaan nauti onnea Jumalan luona, jota ei todellisuudessa ole edes olemassa muualla kuin uskovan ihmisen ajatuksissa ja mielessä (mielikuvituksessa asuu ystävä, joka pelasta valitut ja tuomitsee ne, joita ei ole valittu ja jotka eivät ole pyhiä, vanhurskaita ja hyviä uskovia - LÄL LÄL LÄÄ).

Todellisuudessa ateisteille on varattu paikka "taivaassa" siellä asuvan viisaan miehen luona, joka on luonut tämän maailman ja sen elävät olennot ja kaiken elottoman tiedemiesten ihmeteltäväksi. Siellä ateistimies saa rakastella 72 neitsyen kanssa ja ne neitsyet ovat ateistityttöjä, joiden unelmat ja toiveet toteutuvat, kun saavat palvella ateistimiehiään loputtomasti ikuisuuteen asti: tarjoilla parasta viiniä, ihania herkkuruokia ja jokainen saa syödä jäätelöä niin paljon kuin tahtoo - kukin omaa lempimakuaan.

Ja jotta unelma ei särkyisi, niin neitsyeille kasvaa immenkalvo takaisin jokaisen yhdynnän jälkeen, niin että neitsyitä piisaa maailman napaan asti ja sen tuolle puolelle, loputtomiin. Ja jokaisella on oma kartano, jossa he saavat asua.

Näin siis tuleva maailma (Olam haBa) (Heb. עוֹלָם הַבָּא) uskovaisen ateistin silmin.

21

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatun mukaan ateistitkin pääsevät Jumalan tahdosta taivaaseen jos ovat eläneet muita auttaen, ilman vihaa, ilman väkivaltaa ja kaikkia ihmisiä pyytettä rakastaen. Äärikristituäyt ja lahkolaiset kuitenkin ovat ottaneet vapauden tuomita ateistit Jumalan puolesta helvettiin vaikka ihmisellä ei ole tällaista tuomiovaltaa. Raamatussa on muuten kertomus rikkaasta miehestä ja köyhästä Lasaruksesta. Tähän kertomukseen voidaan myös ajatella rikkaan miehen tilalle äärikristitty lahkolainen ja köyhän Lasaruksen tilalle uskossaan köyhän ateistin.

      • Anonyymi

        Ja mitä tulee Raamatun mukaan niihin jotka eivät pääse ikuiseen elämään taivaassa. Ja tämä tarkoittaa niitä jotka ovat eläneet vihassa. Helvetti tarkoittaa eroa Jumalasta, sen seurauksena sielu tuhoutuu tulessa kuin rikkavilja ja raukenee tyhjiin. Kuoleman jälkeen ruumis ja sielu myöskin erotetaan ja vaikka ihmisen sielu joutuu raamatun mukaan puhdistettavaksi tuleen niin sielu ei voi kokea kipua ja kärsimystä ilman ruumista.


    • Anonyymi

      Voi helevetti elkää menkö tuon uskovaistrollin aloituksiin mukaan

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toi oma kartano tai huvila merenrannassa oli minun vertaus pakolaisille, jotka saapuvat Suomeen. Siis jos Suomalaiset lähtisivät tiettyyn maahan, missä saisi merenranta huvilan palvelijoineen ja mielin määrin viinaa ja syötävää.
      Rahaa päivittäin ja tietenkin tyttöjä, joka päivälle.

      On se uskovaisuus vaan hieno asia, muttei ole totta.

      • Anonyymi

        JT asuu ateistien rakentamissa kartanoissa ja linnoissa, kiitos etukäteen!


      • Anonyymi

        Avausviestissä on lainattu Ricky Gervaisin käsikirjoittaman elokuvan "Valehtelemisen sietämätön keveys" (The Invention of Lying) ideaa, jossa elokuvan päähenkilö keksi vastaavan valheen siitä, mihin jokainen hyvä ihminen (ateisti) päätyy kuollessaan, mutta pahat ihmiset (teistit) joutuvat helvettiin,... (vähän väritin ja muuntelin totuutta tässä hah hah)


    • Anonyymi

      Plääplää huuhaata!

    • Anonyymi

      Ateistit joutuvat kuoltuaan ihan samaan paikkaan kuin hihhulit: krematorioon.

      • Anonyymi

        Hihhuleita pannaan mullan alle myös mätänemään, henki odottaen Jeesuksen toista tulemista 🤮


    • Anonyymi

      Elämä on prosessi joka meissä on. Kun tämä prosessi loppuu, emme me mihinkään lähde. Me olimme se prosessi.

    • Anonyymi

      ateistit jotka elävät kunniallisesti ovat täyttäneet Jumalan tahdon. On biologisesti mahdotonta että kaikilta löytyisi spirituaalinen aisti ja tahdonvoima ja onko niin tarkoitettukaan, koska on olemassa täysin rationaalinen puoli myös, josta ei aiheudu mitää ongelmia, pelkästään hyvää jos runko on hyvä. Hedelmistä puu tunnetaan myös ei uskonnollisten piireissä. Tämä on lahkoajattelua ja ne jotka ylpeilevät omasta pelastumisestaan, kuten tapana, eivät elä realimaailmassa

    • Anonyymi

      Arkkuun mätänemään tai krematorioon poltettavaksi. Edellisessä luut säilyvät pitkään ja jälkimmäisessä nekin loput jauhetaan pölyksi. Uskovaisella on samanlainen kohtalo.Se on kuulkaas ihmisen elämä siinä. Toista näytöstä ei tule.

      • Anonyymi

        tiede alkaa kääntymään kuolemanjälkeiselle osastolle vaikkei siitä puhutakaan
        niin käytäntö on tällä hetkellä siellä. eBay, Amazon jne. Hakusanaksi: Spirit Box


    • Anonyymi

      Pitkähkö lauselma jopa ateistiseksi ilmaisuksi.

    • Anonyymi

      Tiede alkaa lähestymään myös tutkijoiden keskuudessa kuolematonta.

      https://awarenessact.com/quantu-theory-suggests-that-death-doesnt-exist-and-it-is-probably-just-an-illusion/?fbclid=IwAR1kNONS6OekUpHKG9r7sOLb6tUiDeg3ZpUk1nBe98cXjLQRWzYpwb5M_SI

    • Anonyymi

      Ateistit joutuvat pirun kanssa siihen paikkaan mikä on uskomattomien kohtalo. Joten miettikää kohtaloanne nyt sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä.

      • Anonyymi

        Minä olen kuollut, joten minulle on turha satuja kertoa.


      • Anonyymi

        Oot sie vaan sellane saatananpalvoja ett. Onneks mie en usko koko satuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kuollut, joten minulle on turha satuja kertoa.

        Uskosi on kuollut, mutta ruumiisi elää toistaiseksi.
        Kokeile veri ja liha-ateriaa Pyhällä ehtoollisella.
        Anna mahdollisuus itsellesi pliis. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskosi on kuollut, mutta ruumiisi elää toistaiseksi.
        Kokeile veri ja liha-ateriaa Pyhällä ehtoollisella.
        Anna mahdollisuus itsellesi pliis. 😁

        Minä en ole sama ihminen kun ennen, minulla on ominaisuuksia joista vain ennen haaveilin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe