Pyöräilyvaatteet
Minkälaisia varusteita kannattaisi hankkia, jotta voisi aloittaa ensi vuoden kilometrien keräämisen hyvissä ajoin? Eli onko kokemusta, että voi suositella jotakin alkaa olla jo kevättä rinnassa on sen verran lämmintä kuitenkin.
15
101
Vastaukset
- Anonyymi
On kyllä niin ympäripäripyöreä kysymys ettei siihen oikeen osaa vastata mitään muuta kuin että pyörä olisi hyvä olla ja mittari että tietää paljonko niitä kilometrejä on kertynyt.
- Anonyymi
Talvella pyöräillään vanhat talvivaatteet päällä, ei mitään triikoita sun muita hössynlössyköitä, talvisaappaat jalassa., lukkopolkimet saa unohtaa, pyörässä leveät renkaat, nousee hangellekkin ja pitää himenan pareemmin jos jäätä alla. Jokku laittaa nastaakin, kypärän alle pipo ja huppu päähän.
- Anonyymi
Polkimet voi tosiaan vaihtaa talveksi, että voi käyttää vaikka tukevia retkikenkiä.
Pöyräilykenkien kesämalleissa jäätyy jalat suojustenkin kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polkimet voi tosiaan vaihtaa talveksi, että voi käyttää vaikka tukevia retkikenkiä.
Pöyräilykenkien kesämalleissa jäätyy jalat suojustenkin kanssa.Markkinoilla on muutama toimiva talvikenkäkin, joilla voi ajaa Suomessakin. Lukkopoljin on flattia mukavampi ja turvallisempi liukkaalla. Pyörä on paremmin kontrollissa. Lukot kannattaa kuitenkin pitää melko löysällä.
Anonyymi kirjoitti:
Markkinoilla on muutama toimiva talvikenkäkin, joilla voi ajaa Suomessakin. Lukkopoljin on flattia mukavampi ja turvallisempi liukkaalla. Pyörä on paremmin kontrollissa. Lukot kannattaa kuitenkin pitää melko löysällä.
Itse aikoinaan koitin maastopyöräillessä totuttautua lukkopolkimiin, mutta ikinä en saanut sellaista luottamusta itseeni/ajamiseeni että niistä olisi maastoajossa ollut itselleni enemmän hyötyä kuin haittaa, joten olin sitten "pakoitettu" siirtymän flätteihin.
Itselläni kolmet eri flättikengät (O´neal pinned:it, O´neal traverse:t sekä Five Ten Trailcross:it). Niillä olen tullut tähän asti toimeen, mutta yksikään niistä ei ole kyllä mikään varsinainen talvikenkä tosiaankaan, parin tunnin lenkki muutamassa pakkasasteessa vielä menee, mutta siitä kylmemmässä ilmassa pitää joko jättää ajamatta taikka laittaa sitten paksummat talvikengät jotka eivät ole varsinaisia pyöräkenkiä.
Varsinaisia talvikäyttöön tarkoitettuja flättikenkiä ei tunnu löytyvän, joten suunnitelmissa olisi ostaa joku nilkan yläpuolelle oleva flättikenkä (tyyliin Five Ten Impact Mid) ja (sähkö)lämpösukat jotka sitten yhdistelmänä kävisivät talvikengistä, sitten kun sopivaa tarjousta tulee kohdalle.
- Anonyymi
Jos on lämpimän kelin varusteet niin ns. kuorikerros päälle ja kenkien suojukset sekä huppu mikä suojaa kasvoja. Käsineet pitää olla tosi lämpimät. Tuulen- ja vedenpitävää kaikki. Lasitkin pitää olla tai vesi valuu silmistä.
- Anonyymi
Ei tarvitse mitään kuorikerrosta, lämpötrikoot on ihan parhaat!
- Anonyymi
Lämpimällä kelillä pyöräilykäsineet ettei kahvatupet hierrä kämmeniä, kylminä vuodenaikoina lämpimät hanskat. Lumi & räntäsateella suojalasit tai pyöräilylasit ettei tarvitse silmiä räpytellä. Toki muutakin vaatetta kannattaa laittaa. Talvella pyöräillessä normaalia kävelyvaatetta lämpimämpää viiman takia. Tuplapipo, korvaläpät, kauluri, toppasaappaat, villasukat, väljät ja lämpimät talvikäsineet, pitkät kalsarit yms.
Kypärä, pimeällä valot tietysti, heijastimia, turvaviiri vasemmalla sivulla voisi olla hyvä myös jos joutuu paljon autotien laidassa ajamaan.
Muut varusteet: fillarin yleistyökalu, pumppu, paikkarasia, rengasraudat 2-3 kpl, täyteen ladattu kännykkä, vettä, hiilaripitoista pikkuvälipalaa tarpeen mukaan, ketjun masterlink on hyvä olla varalla myös. Pimeällä korjaushommiin joutuessa jokin avaimenperä led valo on kätevä apu eikä vie tilaa paljoa. - Anonyymi
Kyselepä juha molarilta twitterissä
- Anonyymi
Mitään pyöräremonttia ei viitsi varsinkaan talvella tienpäällä alkaa tekeen niin ei kannata koko pajakalustoa mukana raahata.
Minkä verran vaatetta tarvii niin kannattaa opetella seuraamaan ulkolämptilaa ja mistä tänään palelti niin siihen huomenna lisää vaatetta, varsinkin pää kannatta suojata erittäin hyvin. Pää, kädet, jalat, arimmat paikat, kokemus opettaa. - Anonyymi
Ainoa asia mikä tulee mieleen, on pyöräilyhousut, joissa säämiskä. Muuten pärjää lähes millä tahansa teknisillä asusteilla.
- Anonyymi
Itse olen käyttänyt vanhaa kaksiosaista hiihtoasua ja hyvin on toiminut, koska se on etupuolelta tuulenpitävä. Pitempiä lenkkejä jos tekee niin kasvot syytä suojata. Lämpimät kengät ja käsineet.
- Anonyymi
Työmatkalla vaikkka dimexit ;D
- Anonyymi
Mieti mitä pidät päällä hiihtolenkillä.
- Anonyymi
Jalkoihin 45NRTH Wölvhammer, niin ei varpaat palele. Kun hankkii reilun kokoiset mahtuu villasukkakin. Ei ole semmoisia pakkasia tullut että varpaat olisi edes viilentyneet noissa saappaissa. Itse olen käyttänyt lukkopolkimissa, mutta soveltuu yhtä hyvin fläteille. Ainoat huonot puolet on korkea hinta ja saappaan paino. Ei ihan kevyet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Liikenne topissa
Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio679908Naisen vessakäynti suhteen alussa
Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin1255863Miksei työ kelpaa suomalaisille?
Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia4925636Maisa se jaksaa valehdella
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma1845308- 172836