Tiedemies lopetti suihkussa käymisen v. 2015

Anonyymi

10

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyl kohta härskiintyy rasvat hiuksissa. Meikäläinen pesee hiuksia, siis siilitukkaa joka toinen päivä ja silti on rasvaset hiukset.
      Tyynyliina rasvoittuu muutamassa viikossa, et pitää välillä käännellä sitä ja vaihtaa välillä uusi, tyynykin rasvoittuu, et pitää tyynyä pestä.

• Anonyymi

Nuo väitteet voi hyvinkin pitää paikkaansa, mutta kyllä sitä silti välissä pitää suihkussa käydä, työpäivinä aina aamulla, viikonloppuna ei aina jaksa,.

Shampoota en enää käytä kuin kerran viikossa saunassa käydessä, olen todennut että hiuspohja pysyy paremmassa kunnossa jos hiukset pesee ilman shampoota, alkaa hilseilemään jos joka päivä pesee shamppoolla.

• Todennäköisesti käytät jotain liian vahvaa ja kuivattavaa shampoota. Suosittelen kokeilemaan jotain muuta tuotetta.

• Voi olla vähän juustoa esinahan alla, mutta mitäpä sitä pienistä.

• Anonyymi

Minulla on atooppinen iho. Esim. housujen sisäpuoli säärten kohdalta on kuivaa ihoa valkoisenaan, jos en öljyä tai rasvaa päivittäin. Jos ei ole menoa, niin pesen vain ns. kriittiset paikat ilman kokovartalosuihkua.

• Anonyymi

Hiuksiin olen käyttänyt luomushampoota. Joskus pesen ne vain kamomillalla tai vedellä. Olen huomannut sen, että hiuspohja on luomukäsittelyllä rauhoittunut, vähemmän talineritystä ja ärsytystä.

• Anonyymi

Kyllähän suurin osa liasta lähtee ihan lämpimällä vedellä. Toki joskus tarvitsee saippuaakin, mutta itse käytän hyvin harvoin. Kuivuuteen taipuvainen ihoni tykkää ihan vesipesusta ja teen välillä myös voidepesun.

Hiukset pesen nykyään shampoolla vain jos ne ovat jostain syystä oikeasti todella likaiset. Tarkoittaa käytännössä ehkä muutaman kerran vuodessa. Viimeksi pesin shampoolla kesällä, yhden "öljyhoidon" jälkeen. Se ei muuten lähtenyt päästä mihinkään. Ennen kutiseva ja rasvoittuva hiuspohja on rauhoittunut ja hiukset ovat nyt erinomaisessa kunnossa. Shampoopesun jälkeen huomaa selvästi miten kuiva päänahka taas on ja hiuksetkin tuntuvat ikäviltä (vaikka käytän niin mietoa shampoota, kuin vaan löytyy).

Itselleni saippuattomuus ja shampoottomuus toimivat erinomaisesti. Käsiä tulee tietysti tällä hetkellä lutattua saippualla ihan liian usein ja käsivoidetta kuluu tuubitolkulla. Joka pesun jälkeen täytyy rasvata.

• Anonyymi

Varmaan mahdollistakin. Silti tykkään käydä pesulla, vaikka välillä iho tuppaa kuivumaankin.

• Pyh, mikä vasta-alkaja. Itse en ole käynyt suihkussa kuin viimeksi... Jooos en nyt väärin muista, niin 1976. Juu, kyllä se oli silloin syyskuussa.

Mutta miettikääpä kuinka paljon olen säästänyt luonnonvaroja. Pitää ottaa kokonaisuus huomioon, eikä vain ajatella itseänsä.

• Eläs nyt hulluttele.
        Kriittiset alueet pitää aina pessä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1420
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1069
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1017
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      87
      928
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      809
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      787
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe