Tämä eksperimentaalinen tiedemies toteaa, että ihon ja hiusten luonnollisen rasvan pois peseminen epätasapainottaa luonnollista tasapainoa ja edesauttaa hajua aiheuttavien bakteerien lisääntymistä.
https://www.24horas.cl/tendencias/redessociales/dejo-de-ducharse-el-2015-cientifico-se-alejo-de-los-banos-y-asegura-que-su-vida-no-ha-cambiado-4577056
Mielipiteitä? 🤔
Tiedemies lopetti suihkussa käymisen v. 2015
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyl kohta härskiintyy rasvat hiuksissa. Meikäläinen pesee hiuksia, siis siilitukkaa joka toinen päivä ja silti on rasvaset hiukset.
Tyynyliina rasvoittuu muutamassa viikossa, et pitää välillä käännellä sitä ja vaihtaa välillä uusi, tyynykin rasvoittuu, et pitää tyynyä pestä. - Anonyymi
Nuo väitteet voi hyvinkin pitää paikkaansa, mutta kyllä sitä silti välissä pitää suihkussa käydä, työpäivinä aina aamulla, viikonloppuna ei aina jaksa,.
Shampoota en enää käytä kuin kerran viikossa saunassa käydessä, olen todennut että hiuspohja pysyy paremmassa kunnossa jos hiukset pesee ilman shampoota, alkaa hilseilemään jos joka päivä pesee shamppoolla.Todennäköisesti käytät jotain liian vahvaa ja kuivattavaa shampoota. Suosittelen kokeilemaan jotain muuta tuotetta.
Voi olla vähän juustoa esinahan alla, mutta mitäpä sitä pienistä.
- Anonyymi
Minulla on atooppinen iho. Esim. housujen sisäpuoli säärten kohdalta on kuivaa ihoa valkoisenaan, jos en öljyä tai rasvaa päivittäin. Jos ei ole menoa, niin pesen vain ns. kriittiset paikat ilman kokovartalosuihkua.
- Anonyymi
Hiuksiin olen käyttänyt luomushampoota. Joskus pesen ne vain kamomillalla tai vedellä. Olen huomannut sen, että hiuspohja on luomukäsittelyllä rauhoittunut, vähemmän talineritystä ja ärsytystä.
- Anonyymi
Kyllähän suurin osa liasta lähtee ihan lämpimällä vedellä. Toki joskus tarvitsee saippuaakin, mutta itse käytän hyvin harvoin. Kuivuuteen taipuvainen ihoni tykkää ihan vesipesusta ja teen välillä myös voidepesun.
Hiukset pesen nykyään shampoolla vain jos ne ovat jostain syystä oikeasti todella likaiset. Tarkoittaa käytännössä ehkä muutaman kerran vuodessa. Viimeksi pesin shampoolla kesällä, yhden "öljyhoidon" jälkeen. Se ei muuten lähtenyt päästä mihinkään. Ennen kutiseva ja rasvoittuva hiuspohja on rauhoittunut ja hiukset ovat nyt erinomaisessa kunnossa. Shampoopesun jälkeen huomaa selvästi miten kuiva päänahka taas on ja hiuksetkin tuntuvat ikäviltä (vaikka käytän niin mietoa shampoota, kuin vaan löytyy).
Itselleni saippuattomuus ja shampoottomuus toimivat erinomaisesti. Käsiä tulee tietysti tällä hetkellä lutattua saippualla ihan liian usein ja käsivoidetta kuluu tuubitolkulla. Joka pesun jälkeen täytyy rasvata. - Anonyymi
Varmaan mahdollistakin. Silti tykkään käydä pesulla, vaikka välillä iho tuppaa kuivumaankin.
Pyh, mikä vasta-alkaja. Itse en ole käynyt suihkussa kuin viimeksi... Jooos en nyt väärin muista, niin 1976. Juu, kyllä se oli silloin syyskuussa.
Mutta miettikääpä kuinka paljon olen säästänyt luonnonvaroja. Pitää ottaa kokonaisuus huomioon, eikä vain ajatella itseänsä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723289
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272343Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311851Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja241281Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187