Oletko hankkinut joulukuusen

Anonyymi

Oletko hankkinut joulukuusen kotiisi ja aidon vai muovisen ja riittääkö koristeluun pelkät kynttilät ja latvaan tähti vai täytyykö olla palloja yms koristeita

55

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on muovikuusi ja paljon koristeita sekä tietysti valosarja 😍 latvatähteä en laita koskaan.
      Se on makuasia mistä kukin tykkää, itse tykkään reilusti koristellusta kuusesta 🤗🎄😍
      Ja ehkäpä muutama pakettikin voi kuusen alta löytyä 🤔😅🥰

• Anonyymi

Eikös latva tähti ole kaikkein tärkein samoin kynttilät niin tarvisko se muuta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en siitä välitä.
        Kynttilät, pari nauhaa ja vähän palloja tai mitä nyt haluaakin laittaa. Olkikoristeet myös nättejä. Tietysti sen värisiä koristeita mistä itse pidät. Varmaan joku sini-hopea kuusi sopis miehen tyyliin.
        Oikea kuusi olisi paras, itse en voi laittaa kun olen allerginen, mutta muovinenkin menee.
        Kuusi pitää kuitenkin olla. 😍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne pitää olla eläviä kynttilöitä, ei mitään sähkö/led kynttilöitä.
        Siinä saa hienosti jännitystä jouluun, kun menee joulusaunaan ja joulukuusen kynttilöihin jää liekki lepattamaan.
        Sitä jännittävämpää, mitä enemmän kuusi kuivuu ja syttymys aste kiihtyy.
        Ei kai se mitään haittaa vaikka kämppä kärähtää, pääasia, että on saanut viettää perinteisen vanhan aikaisen joulun, johon ei sähkökynttilät kuulu.

• Tottakai aito tuli, isäni toi.

• Anonyymi

pienikokoinen aito muovikuusi on mutta sitäkään en ole viitsinyt nyt viritellä esille, koristeetkin on semmoisia joista irtoaa jotain hilettä. Tyydyn vain pieneen led-kynttelikköön tällä kertaa.

• Kaadoin takapihalta. Siinä on oravakin.

• Anonyymi

Jätätkö oravan lemmikiksi 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Jätätkö oravan lemmikiksi 😅

No miten sen nyt ottaa. Kyllä se on jo hengetön.

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Hö 🙄

• Thymallus kirjoitti:

Niin, ettei sitä enää voi luontoonkaan vapauttaa.

• Anonyymi

😂😂

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Niin, ettei sitä enää voi luontoonkaan vapauttaa.

Oot paha ihminen. Toivottavasti jäät ilman joululahjoja. 👆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot paha ihminen. Toivottavasti jäät ilman joululahjoja. 👆

Thymis oottaakin, että sais risuja. Oikeastaan kunnon karahkoita, että pääsis tekemään niistä pilkkeitä.

• (hihitystä)

• Anonyymi

Ei ole kuusta. Lasisessa vaasissa valosarja ja yksi tonttu lipaston päällä, siinä riittävästi jouluista tunnelmaa.

• Anonyymi

toinen tonttu siinä näytön toisella puolella, hähähä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

toinen tonttu siinä näytön toisella puolella, hähähä :D

Saattaa ollakin..

• Anonyymi

Sunnuntaina hain aidon metsäkuusen myymälästä, tänä vuonna piti hakea kuusi kun niin ankea koronavuosi on ollut ja edelleen rajoitukset päällä.

Kahtena edellisenä jouluna en hakenut kuusta mutta nyt sitten on, ah.
      Latvatähti valoilla, kynttiläketju, kymmeniä palloja/käpyjä ja metreittäin hohtoköynnöstä. Kuusen juurella metrin mittainen tonttu. :D

-m sivusta

• Anonyymi

Tonttu! 🤗

• Anonyymi

• Anonyymi

Meillä on aito muovi🎄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on aito muovi🎄

Joulumuovi! :D Kuuseksi ei muovia voi kutsua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joulumuovi! :D Kuuseksi ei muovia voi kutsua.

No sinä et ehkä voi, muut voi. Täällä on taas näitä "minä sanon miten asia on" -tyyppejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä et ehkä voi, muut voi. Täällä on taas näitä "minä sanon miten asia on" -tyyppejä.

Muovi ei ole puuta, tämä on tosiasia eikä mielipide.

• Anonyymi

Parissa maljassa jotain vinkerän voimakkaalta havupuulta tuoksuvia kuusenoksia.

Enää en koko kuusta tänne hilaa. Nyt riittää. Ehkä noita voi sit koristella ja joulun jälkeen viskasta pihalle. Näppärää.

• Anonyymi

Punavihreän tunnistaa siitä, että heillä on muovikuusi. Eli öljystä jalostettu ihme härpäke. Teollisesti tuotettu joka vaatii moninkertaiset määrät luonnonvaroja ja tuottaa hiilidioksidi päästöjä toisin kuin aito uudistuva luonnonkuusi.
      Heillä on käsitys, että kun yhden kuusentaimen ottaa jouluksi kotiin se tuhoaa hiilinieluja.
      Toisaalta he eivät ymmärrä, että pelkästään yhdeltä hoitamattomalta hehtaarilta joka raivataan metsänhoidolliseen ohjetiheyteen noin 2000 runkoa/ha saatetaan kaataa jopa 50 000 puuta pois jotta kasvatuspuu saa tilaa.
      Joten luonnonkuusi kotona jouluna on ekoteko.
      Vain edesvastuuton saastuttaja hankkii muovikuusen.

• Anonyymi

No meidän "punavihreässä" (vitsivitsi) taloudessa, jossa muovikuusi, ei ole koskaan ollut moottoriajoneuvoja eikä esim. koskaan ole lennetty. Kuvitteellisella naapurilla taas aito kuusi ja kaksi autoa ja vene ja moottorikelkka ja kahdella lapsella mopo ja moottoripyörä ja lennetään ulkomaille kerran pari vuodessa, niin kumpikohan on ekologisempi perhe.

• Anonyymi

Onkos peppuliinit sitten mustavalkoisia, vai oksennuksen värisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No meidän "punavihreässä" (vitsivitsi) taloudessa, jossa muovikuusi, ei ole koskaan ollut moottoriajoneuvoja eikä esim. koskaan ole lennetty. Kuvitteellisella naapurilla taas aito kuusi ja kaksi autoa ja vene ja moottorikelkka ja kahdella lapsella mopo ja moottoripyörä ja lennetään ulkomaille kerran pari vuodessa, niin kumpikohan on ekologisempi perhe.

Niin sinä meinaat, että kun toisilla on autot yms niin sinä saat saastuttaa muovikuusen verran, vaikka olisi vaihtoehtona luomu kuusikin.
        Jos naapuri tarvitsee autoa, mutta sinä et se ei tee naapurista yhtään huonompaa eikä varsinkaan sinusta parempaa.
        Toiset täällä käy töissä ja toiset lonnii tulonsiirroilla. Tämänhän "hyvinvointi" suomi mahdollistaa.
        Toisinsanoen luonto ei sinua kiinnosta pätkääkään, kun ajatuksesi on kompensoida ekologista elämää öljyjalosteella koska naapuri.
        Jätättehän te "vihreät" luonnontuotteista valmistettuja (nahka yms) tuotteetkin kauppaan, kun saatavilla on öljystä jalostettuja vaatteita.
        Sellaista vihreyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sinä meinaat, että kun toisilla on autot yms niin sinä saat saastuttaa muovikuusen verran, vaikka olisi vaihtoehtona luomu kuusikin.
        Jos naapuri tarvitsee autoa, mutta sinä et se ei tee naapurista yhtään huonompaa eikä varsinkaan sinusta parempaa.
        Toiset täällä käy töissä ja toiset lonnii tulonsiirroilla. Tämänhän "hyvinvointi" suomi mahdollistaa.
        Toisinsanoen luonto ei sinua kiinnosta pätkääkään, kun ajatuksesi on kompensoida ekologista elämää öljyjalosteella koska naapuri.
        Jätättehän te "vihreät" luonnontuotteista valmistettuja (nahka yms) tuotteetkin kauppaan, kun saatavilla on öljystä jalostettuja vaatteita.
        Sellaista vihreyttä.

mulla on auto, muovikuusi, ja sellaisia vaatteitakin jotka ovat aitoa keinokuitua :D

• Anonyymi

• Mjoo

Kuusi on hieno. Hain sen Hakaniemestä metrolla. Erityisen kuusestani tekee joka vuosi sen ylin koriste, eli joulutähti. Kun sanon sanan joulutähti, niin ihmiset näkevät tähden, kukin kulloisensa. Mutta olen täysin varma siitä että yksikään näistä unennäyistä ei osu kohdalleen oman tähteni kanssa. Tähteni on nimittäin metallia, mattamusta ja lisäksi kolmiulotteinen, eikä vain pellistä leikattu pala taivasta.

Loput koristeet ovat suhteellisen perinteisiä ja kansanomaisia, elleivät jopa rahvaanomaisia.

(hihitystä)

• Harmillinen puute.

On totta että vaikka muuten ollaan kaikin puolin lähellä absoluuttia, niin silti kuusestani puuttuu orava.

Ehkä näin on hyvä.

(hirn)

• Wwuwuw kirjoitti:

Joulutähti on kukka, mutta latvatähdestä tulee mieleen tällainen..
        https://yle.fi/uutiset/3-7699104

Tosiaan.

(hihitystä)

Miksi mä olen sanonut sitä joulutähdeksi lakpsesta asti. Ihan sekoa.

• Funeau kirjoitti:

Tosiaan.

(hihitystä)

Kauhea ajatus

Saattaa olla niin että koko kirjallisessa tuotannossani ei ole mitään järkeä väärinymmärrettyjen käsitteiden vuoksi.

(hirn)

• Funeau kirjoitti:

Tosiaan.

(hihitystä)

Varmaan siksi kun se on tähti, jota käytetään jouluna..😮

• Wwuwuw kirjoitti:

Varmaan siksi kun se on tähti, jota käytetään jouluna..😮

Juurikin näin

Ajattele vielä niin, että en ole käsittänyt koko elämästä mitään väärinymmärryksen vuoksi.

Järkyttävää

(naurua)

• Funeau kirjoitti:

Juurikin näin

Ajattele vielä niin, että en ole käsittänyt koko elämästä mitään väärinymmärryksen vuoksi.

Järkyttävää

(naurua)

Eli siis joulutähteni ei ole kukka, vaan latvapelti.

Noin selvennyksen vuoksi.

(reps)

• Funeau kirjoitti:

Eli siis joulutähteni ei ole kukka, vaan latvapelti.

Noin selvennyksen vuoksi.

(reps)

Lisäselvennykseksi on myös mainittava että on suuri onni olla nojaamatta johonkin yhteen tiettyyn perusarvoon, sillä jos se sattuisi paljastumaan väärinkäsitykseksi ja tulleen siten todelliselta luonteeltaan väärinymmärretyksi, tulos olisi katastrofi.

Huh huh

(hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Lisäselvennykseksi on myös mainittava että on suuri onni olla nojaamatta johonkin yhteen tiettyyn perusarvoon, sillä jos se sattuisi paljastumaan väärinkäsitykseksi ja tulleen siten todelliselta luonteeltaan väärinymmärretyksi, tulos olisi katastrofi.

Huh huh

(hihitystä)

Varjopuolia

Varjopuolina on muistettava mainita se että tällaisissa filosofisissa kaaostilanteissa rosolli jää usein väsäämättä.

Tai se ainakin odottaa väsäämistä.

(hirn)

• Funeau kirjoitti:

Varjopuolia

Varjopuolina on muistettava mainita se että tällaisissa filosofisissa kaaostilanteissa rosolli jää usein väsäämättä.

(hirn)

Eräs asia vielä

On hämmentävää että kielellisellä tasolla minulla on ollut kahta eri asiaa kuvaamassa sama sanapari.

Ymmärrättekö millaiset vaarat tällaisessa piilee?

(hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Eräs asia vielä

On hämmentävää että kielellisellä tasolla minulla on ollut kahta eri asiaa kuvaamassa sama sanapari.

Ymmärrättekö millaiset vaarat tällaisessa piilee?

(hihitystä)

Kesämuisto

Huomaatte varmaan tuota pikaa kuinka laajat mittasuhteet tällaisella yksinkertaisella ajatusvirheellä on.

Istuin kesällä kukemassa kirjaa puistossa. Puisto oli pieni, soma ja keltainen, sillä siihen oli puhjennut sitruunankeltaisena loistava kukkaloisto päivien lämmöstä. Kirjani oli äärimmäisen tylsä, huonosti kirjoitettu, ja lisäksi siinä vilisi kukkia ja näiden nimiä, joista en ollut koskaan kuullut sanaakaan. En itseasiassa pidä kukista. Kukka on kasvin sukupuolielin, ja minusta sukupuolielimet kuuluvat peiton alle, eivätkä esimerkiksi ikkunalaudalle tai ihmisen nenään kiinni.

Kuitenkin oli niin että paikalle eksyi harvakseltaan eri-ikäisiä naisia, jotka vaalivat, koskettelivat ja valokuvasivat näitä narsisseja, tms, joita oli muutama sata (129 kpl tarkalleen).
        Menetin täysin otteen lukemaani kirjaan, ja vain tyydyin seuraamaan näitä pyhiinvaeltajia, jotka olivat saapuneet jonkin sellaisen äärelle, joka ei avautunut minulle millään tasolla. En saanut mistään tapahtuneesta mitenkään kiinni. Olin täysin ulkopuolinen. Kuitenkin edessäni tapahtui jotain, jota voisi kutsua kollektiiviseksi tai harmoniseksi henkilökohtaisuudeksi. Näky oli samalla harras, hauras kuin kaunis, vaikka en ymmärtänyt sen todellisista merkityksistä tai luonteesta mitään.

(hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Varjopuolia

(hirn)

Mä ostin vaihteeksi sen valmiina. Omena puuttuu..

• En, enkä hanki. En näe mitään järkeä alkaa jotain kuusta raahaamaan sisälle.. ja ihan vaan siksi kun niin on ennenkin tehty. Pyh.

• Olen hankkinut kaksikin kuusta, paremman tuon sisälle. Koristeluun kynttilät, tähti, ja maltillisesti muuta hilpettä

• Tässä on hyvä esimerkki

Kirjoittaja on tilanteen tasalla ja hallitsee elämänsä kokonaisuutta kevyin liikkein. Hän ei sekoile toimissaan, vaan toimii loogisesti oikeilla käsitteillä.

Hienoa

(hirn)

• Anonyymi

Minä en mitään joulukuusen rassia ala tupaan raahamaan ja pystyttämään.
      Yhtenä jouluna kun oli kuusi, niin kissan penteles kiipesi kuuseen ja kuusi rojahti nurin.
      Yhtenä jouluja kissa kuseskeli kuusenoksille ja söi kuusenkoristeita.
      Kerran kuusesta löytyi kuivunut orava.

• Anonyymi

Tänä vuonna on muovikuusi. Aidosta tykkäisin kyllä enemmän, mutta siitä on niin paljon vaivaa. Koristeita löytyy monenlaisia. Tykkään aina askarrella jotain uutta ja sitten lisäksi kaivetaan noita vanhoja koristeita. Vanhimmat koristeet kuusessa ovat vanhempia kuin minä itse ☺. Latvassa on tähti ja tosi tosi vanhoja enkelikoristeita. Ne on siellä aina ja muut jutut sitten vähän vaihtelee.

• Juurikin noin

Tässä kommentissa esiintyy jälleen kirjoittaja, jolla on käsitteet ja konsepti hallussa.

En ole koskaan ollut näin nolo kuin nyt.

(byä)

• Anonyymi

Ennenhän oli oravapankkikin, Tosi on, KOP KOP!

• Anonyymi

En hanki. Metsässä voi käydä ihailemassa kuusia ja muitakin puita, ei niitä sisälle tarvi kaataa.

xLiner

• Itse en vietä joulua, enkä ole pyrkinyt luomaan kotiini joulutunnelmaa. Yksi kynttelikkö löytyy ikkunalta..Se on riittävästi joulua.
      Olen saanut lapsena viettää riittävän monta joulua ja saada joululahjoja. Ne sopi siihen aikaan ja ikään silloin.
      Vanhemmiten Joulu yleensä vain saa ihmisissä ahdistusta aikaan ja tuntemaan itsensä yksinäiseksi, jos elää yksin. -Kun unohdat Joulun, niin et muista tuntea myöskään yksinäisyyttä. Vink.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      199
      3936
    2. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      34
      3567
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      80
      3014
    4. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      65
      2489
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2439
    6. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      116
      2200
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      50
      1767
    8. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      366
      1739
    9. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      100
      1733
    10. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      101
      1729
    Aihe