Nyt kun joulu taas, niin voisin yrittää antaa anteeksi läheisilleni. Lähinnä isälleni ja siskolleni. Mutta jotenkin tuntuu etten vaan pysty. Pettynyt isääni aiemminkin, lähinnä sen takia että käyttää kilttiä tytärtään rahallisesti hyväksi. Sovittiin että molemmat ostaa jouluruokia niin mitä kävi.. Isäni pelannut kaikki rahansa, tilillä 0.84€..Niinpä kiltti tyttö osti kaiken itse vähillä rahoillaan. Ja sitten siskoni. Alkoholisti työtön hoitoalalla oleva. Miehensä kanssa nyysii isän rahat joita isältä sitten kyllä löytyy. Minä perheen nuorimmainen, jäänyt ypö yksin. Onhan mulla hyvä ja ennen kaikkea raitis mies. Mutta nyt asiaan. Antaako läheisille anteeksi...
Antaisitko anteeksi...
4
54
Vastaukset
- Anonyymi
Aina kannattaa antaa, mutta miks sun pitäis niiden kanssa jouluna olla, muutenhan ne vaan jatkaa tota.
- Anonyymi
Ei kaikkea ole tarpeen antaa anteeksi. Opiksi pitää kuitenkin ottaa.
Et ehkä tule heille koskaan riittämään. Onkin parempi, jos jätät pahat ihmiset taaksesi.
Hyvyydestä ja kiltteydestä ei kuitenkaan kannata luopua, vaikka maailma yrittääkin.
Joku niitä osaa arvostaa.
Itse jätin pahan taakseni, elämä on monin verroin helpompaa. - Anonyymi
Tottahan annat. Joudut tekemään sitä mielessäsi useastikin. Mutta irtaudu heistä. Hyväksikäyttäjille et ole velkaa mitään.etsi ihmisiä jotka myös antaa eivätkä vain ota. Kilttejä ihmisiä hyväksikäytetään. Asenna sille rajat.olet sen arvoinen.❤🤗💎
- Anonyymi
Isäsi on mitä on, samoin siskosi. He elävät omaa elämäänsä, elä sinäkin omaasi.
Miksi koet olevasi yksin?
Eikä sinun ole pakko viettää joulua isäsi ja siskosi porukan kanssa.
Sinullahan on se hyvä, raitis mies.
Onko siihen joku tärkeäkin syy, mikset vietä hyvän miehesi kanssaan kaksin joulua?
Mitä rahavaroihisi tulee, eikö miehesi tuo talouteesi myös rahaa, et kai sinä ole ainoa joka teidän taloudessa tienaa?
Ei kahden ihmisen jouluruuat paljon maksa. Jos kaupungissa asutte, voitte myös hakea ruoka-avusta lahjoituskassin. Ruokakasseja on jaettu jo vuosia, viikottain, myös joulun aikaan, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389