Väärät joululahjat

Anonyymi

Mitäs mieltä olette aikuisesta ihmisestä (50 ) joka vetää naaman kurttuun, kun lahja ei ollutkaan täysin mieluinen?

294

14834

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Miksi edes yrittää lahjoa sellaista ihmistä? jotkut vaan ei halua turhaa krääsää ja heitä eniten harmittaa sen lahjan hankkijan puolesta kun rahat meni hukkaan.

      -harmiseikirj-

      • Olet aivan oikeassa.


      • Ainii. Kun kerroin siitä samsungin yhteislahjaan ostoksesta onneksi en liittynyt siihen kuulemma oli yhden heidän mielestää vaan sitä mieltä hänen on ehdottomasti saatava se ja kuin mieskin tuumasi että laittaa
        WhatsApp ja lähtee meneen näin siinä sitten kävi kun oli sen verta sim-kortti vanha.

        Olin vaan tyytyväinen etten sitten osallistunut siihen ja ostamani omat miellytti vaikka olivatkin pieni hintaisia mutta haluttuja.


    • Anonyymi

      Kiittämätön. Röyhkeä.

      • Samaa mieltä. Muistan kun lapsena koin huonoa omatuntoa, jos en tykännyt jostain lahjasta..😄


      • Anonyymi

        Loppuu lahjojen saanti jos ei kommentteja elossa. Huono kotikasvatus tainnut olla jo tyypillä.


    • Anonyymi

      Älä osta lahjoja. Vähemmällä vittuilulla selviät. Näin itsekin olen tehnyt. Pahimmassa tapauksessa olet iltapäiväehtien sivuilla "surkeat joululahjat" osastolla.

      • Anonyymi

        Aikuisille riittää kortti. Läheiselle ystävälle vein korun,joka todella hänen tyylinen ja niin olikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuisille riittää kortti. Läheiselle ystävälle vein korun,joka todella hänen tyylinen ja niin olikin.

        Todella itserakas anönyymi, kyllä minä tiedän ja osaan valita. Nauran tuollaiselle on ikää tullut sen verran että voin jo ammattinikin puolesta lapsia arvostella. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella itserakas anönyymi, kyllä minä tiedän ja osaan valita. Nauran tuollaiselle on ikää tullut sen verran että voin jo ammattinikin puolesta lapsia arvostella. 😀

        Kyllä tämä sinun kommenttisi on edellistä itserakkaampi, etkö muka itse huomaa?


    • Anonyymi

      Oliko lahja liian kurttuinen.
      Kyllähän siinä joku voi mielensä pahoittaa.

    • Riippuu siitä mitä annoit. Sain pahimmalta vihamieheltäni käytöksen kultainen kirjan, jonka revin kappaleiksi. Täytyy myöntää että oli hyvä veto, mutta siinä hetkessä ei vielä naurattanut.

      • Anonyymi

        Sulla on hyviä vihamiehiä.


      • Anonyymi

        Kyllä on ollut monella hulvattomat joulut 😂😃😂🤣!


      • Anonyymi

        Sinulla on ilmeisen vaikeaa ellei mahdotonta säädellä tunneilmaisuasi. Yleensä sellainen opitaan jo ennen kouluikää.

        Käypä ostamassa kaupasta tietokirja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Lue se, ja hakeudu terapiaan.


      • Harmi(s) kun revit, etkä ottanut opiksi..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Harmi(s) kun revit, etkä ottanut opiksi..

        Ootte vaan kateellisia, kun teillä ei ole omaa kaksoisliekkiä :p


      • Pummi kirjoitti:

        Ootte vaan kateellisia, kun teillä ei ole omaa kaksoisliekkiä :p

        Ootteko jo telakoituneet?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ootteko jo telakoituneet?

        Kuvittele nyt miten kivaa sinullakin olisi, jos täällä olisi toinenkin vihersuvakki komppaamassa sun juttujas. Kaksin aina kaunihimpi.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ootteko jo telakoituneet?

        No nythän alkaa olla jo aivan asiallista vittuilua. Kyllä poikien pitäisi telakoitua. Timpan voisivat ottaa junaan mukaan. Saataisiin kolmoisliekki.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Harmi(s) kun revit, etkä ottanut opiksi..

        Hyvä, nyt tykkään susta :)


      • Anonyymi

        No täytyypä vaan olla iloinen että en tunne sinua🙄


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Kuvittele nyt miten kivaa sinullakin olisi, jos täällä olisi toinenkin vihersuvakki komppaamassa sun juttujas. Kaksin aina kaunihimpi.

        Miten hitossa tostakin sait poliitikan mukaan. Kännissä on kiva parjata, vai mitä? Selvinpäin en edes vaivautuisi😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täytyypä vaan olla iloinen että en tunne sinua🙄

        Tunnetko minuakaan tai muita randomeita täällä? Voitte olettaa ihmisistä kaikkea,mutta ette näe niiden kotiin ja elämään. Ette edes naapurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hitossa tostakin sait poliitikan mukaan. Kännissä on kiva parjata, vai mitä? Selvinpäin en edes vaivautuisi😂

        Minä kirjoitan tänne aika selvänä ja suoria sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hitossa tostakin sait poliitikan mukaan. Kännissä on kiva parjata, vai mitä? Selvinpäin en edes vaivautuisi😂

        Persu... Ei tarvi olla edes kännissä.


      • Anonyymi

        Onpa hyvä idea. Tämä olisi ollut todella hyvä lahja johtajalle meidän palvelutalon osastonhoitajilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu... Ei tarvi olla edes kännissä.

        Demari ja kännissä...


      • Pummi kirjoitti:

        Ootte vaan kateellisia, kun teillä ei ole omaa kaksoisliekkiä :p

        Mitä tarkoitat "kaksoisliekillä"? 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitan tänne aika selvänä ja suoria sanoja.

        Pitäis sallia vain näkyvästi omalla nimellä kirjoittelu. Ihan kokeiluna ois mahtava - onhan kaikenlaisia muitakin kokeiluja. Kommentoikaa please ja hyvää loppuvuotta kaikille.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "kaksoisliekillä"? 😇

        Vitsillä sanottu Harmiksesta ja minusta. Itse kaksoisliekki sanana on jotain newage höttöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis sallia vain näkyvästi omalla nimellä kirjoittelu. Ihan kokeiluna ois mahtava - onhan kaikenlaisia muitakin kokeiluja. Kommentoikaa please ja hyvää loppuvuotta kaikille.

        En kehtaisi enää kirjoittaa omalla nimellä, kun kaikki kuitenkin tunnistaisi minut ja olen perseillyt oikein kunnolla palstalla.


      • Anonyymi

        Ette ole oppinut näköjään mitään edelleenkään..Sama moukkamainen käytös jatkuu! Olisit lukenut sen kirjan niin edes olisit vähän sivistyneempi🦉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitan tänne aika selvänä ja suoria sanoja.

        Minä
        Taas kirjoittelen aina aika kännissä ja ilmaisut poliittisen kierttoilmaisuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis sallia vain näkyvästi omalla nimellä kirjoittelu. Ihan kokeiluna ois mahtava - onhan kaikenlaisia muitakin kokeiluja. Kommentoikaa please ja hyvää loppuvuotta kaikille.

        Please, jättäkää kommentoimatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ilmeisen vaikeaa ellei mahdotonta säädellä tunneilmaisuasi. Yleensä sellainen opitaan jo ennen kouluikää.

        Käypä ostamassa kaupasta tietokirja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Lue se, ja hakeudu terapiaan.

        Muotidiagnoosi tuo aikoinaan oli. Lätkittiin sinne tänne, kun ei ymmärretty jotain käyttäytymisen piirrettä ja heijastettiin jotain omasta itsestä noihin diagnoosiarvauksiin.


    • Anonyymi

      Oli ainakin rehellinen. Eikä saa toistamiseen huonoa lahjaa, jos antaja ymmärsi yskän..

      xLiner

      • Anonyymi

        En antaisi enää lahjoja tuollaisella kiukuttelijalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En antaisi enää lahjoja tuollaisella kiukuttelijalle.

        En minäkään, tai sitten kysyisin ja kuuntelisin myös mitä toisen toiveissa on.

        Tuollainen kiukuttelija oli aikoinaan lähipiirissä. Oppi sitäkin ymmärtämään 😄

        xLiner


      • Anonyymi

        Jos kaikki sanoisivat sinulle mielipiteensä sinusta rehellisesti, niin menisit hiljaa kotiin ja itkisit itsesi uneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki sanoisivat sinulle mielipiteensä sinusta rehellisesti, niin menisit hiljaa kotiin ja itkisit itsesi uneen.

        Voi olla 😄 Tosin kenenkään pissapöksyraivareita en ota vakavasti, sellaisilla on omat ongelmansa.

        Mulla on ollut onni saada sellaisiakin kavereita ja työkavereita, jotka ovat suorasanaisia. Mä pidän heistä just sen suoruuden vuoksi oikein kovasti. Eivät kaunistele.

        Mulla ei myöskään ole mitään kullattua kuvaa itsestäni. Olen aikas mulkku niiden mielestä, jotka eivät kestä muuta kuin oman egonsa pönkitystä.

        Mun tärkeimmät ihmiset pitävät musta virheineni. Ja minä heistä.

        Vois sittenkin olla, ettei menis yöunet. Mä tiedän kyllä mikä mä olen 😄

        xLiner


      • Anonyymi

        Jos ompi kuulossa vikaa, ei kannata yskiä


    • Anonyymi

      Hahhahhah! 😂😂

    • Anonyymi

      Mitä hän sai lahjaksi?

      • Anonyymi

        Sehän ei ole tässä oleellista. Lahja oli kuitenkin pyritty ajatuksella antamaan toisen harrastehommia ajatellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän ei ole tässä oleellista. Lahja oli kuitenkin pyritty ajatuksella antamaan toisen harrastehommia ajatellen.

        Niin mut mua kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän ei ole tässä oleellista. Lahja oli kuitenkin pyritty ajatuksella antamaan toisen harrastehommia ajatellen.

        Minne se sen vippasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mut mua kiinnostaa.

        Minä en nykyään edes kortteja laita suvulle enkä itsekään saa kuin muutaman kortin eikä nekään ole sukulaisilta. Miksi pitäisikään,kun emme ole muutetunkaan vuoden aikana yhteyksissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en nykyään edes kortteja laita suvulle enkä itsekään saa kuin muutaman kortin eikä nekään ole sukulaisilta. Miksi pitäisikään,kun emme ole muutetunkaan vuoden aikana yhteyksissä?

        Samaa mieltä. sukulaisista ei ole kuin harmia. Yhteyksissä ollaan kun jotain tarvitaan ei muuten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en nykyään edes kortteja laita suvulle enkä itsekään saa kuin muutaman kortin eikä nekään ole sukulaisilta. Miksi pitäisikään,kun emme ole muutetunkaan vuoden aikana yhteyksissä?

        Erakoidu rauhassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erakoidu rauhassa

        Niin erakoidunkin.

        Saa ainakin olla edes joskus onnellinen ja tyytyväinen loukkaamatta sillä ketään.


    • Anonyymi

      Lapsellinen.

    • Anonyymi

      Mikä se lahja oli?

      • Anonyymi

        Veikkaan että sorvi.


      • Anonyymi

        Myös tuossa iässä sitten muka enään "lahjoja" mutta kovalla uutteruudella sitten pitäisi olla merkkivaatetta kun sitten sitä "pientä" metsästää pitkin kauppoja?


    • Anonyymi

      Lapsellista käytöstä. Ensi jouluna Plaston traktori lahjaksi, niin on mieleinen.

      • Anonyymi

        Naiset on vaikeita. Ensi Jouluna Plasto sille sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset on vaikeita. Ensi Jouluna Plasto sille sitten.

        Ai se oli nainen? Tykkäisköhän se sitten ihsn muoviämpäristä ja kauhasta? Voi tehdä hiekkakakkuja niillä?

        Mä sain tänään kummitytöltä viestin whatsappina, että kiitos lämpimästä lahjasta. Annoin torkkupeiton ja suklaajoulupukin. 😊

        Ei ollut kallis lahja, mutta mietin, että kun kietoutuu katsomaan telkkaria torkkupeitto päällä vaikka ulkoiltuaan, tulee mieleen, että tää on muuten kummin hommaama. Se ei ole vain se joku dvd hyllyssä, tai lelu korissa, vaan konkreettisesti hyvää tekevä lämmin juttu. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se oli nainen? Tykkäisköhän se sitten ihsn muoviämpäristä ja kauhasta? Voi tehdä hiekkakakkuja niillä?

        Mä sain tänään kummitytöltä viestin whatsappina, että kiitos lämpimästä lahjasta. Annoin torkkupeiton ja suklaajoulupukin. 😊

        Ei ollut kallis lahja, mutta mietin, että kun kietoutuu katsomaan telkkaria torkkupeitto päällä vaikka ulkoiltuaan, tulee mieleen, että tää on muuten kummin hommaama. Se ei ole vain se joku dvd hyllyssä, tai lelu korissa, vaan konkreettisesti hyvää tekevä lämmin juttu. 😀

        Muuten mä ostin pokkana mun siskolle Erkka-kirjan. Hän on liki 50-vuotias ikisinkku.

        Mitä katsoin kerran Erkka Westerlundin haastattelua, tämä on kokenut aikamoisen herätyksen nykypäivän sosiaaliseen dynamiikkaan.

        Siskoni pitää työstään, mutta inhoaa sitä sosiaalista ilmapiiriä siellä. Pomot ei kuuntele ja osa työtovereista ei välitä asiakkaista. Luulen, että tuo kirja saa hänet näkemään senkin yhteisön toisellatapaa. Tai ehkä antaa jotain virikettä nähdä yksilöitä toisin.

        https://youtu.be/rKr1NRI7Ovg

        Tämän haastattelun perusteella ostin systerille sen opuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se oli nainen? Tykkäisköhän se sitten ihsn muoviämpäristä ja kauhasta? Voi tehdä hiekkakakkuja niillä?

        Mä sain tänään kummitytöltä viestin whatsappina, että kiitos lämpimästä lahjasta. Annoin torkkupeiton ja suklaajoulupukin. 😊

        Ei ollut kallis lahja, mutta mietin, että kun kietoutuu katsomaan telkkaria torkkupeitto päällä vaikka ulkoiltuaan, tulee mieleen, että tää on muuten kummin hommaama. Se ei ole vain se joku dvd hyllyssä, tai lelu korissa, vaan konkreettisesti hyvää tekevä lämmin juttu. 😀

        Dildo mutrusuulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se oli nainen? Tykkäisköhän se sitten ihsn muoviämpäristä ja kauhasta? Voi tehdä hiekkakakkuja niillä?

        Mä sain tänään kummitytöltä viestin whatsappina, että kiitos lämpimästä lahjasta. Annoin torkkupeiton ja suklaajoulupukin. 😊

        Ei ollut kallis lahja, mutta mietin, että kun kietoutuu katsomaan telkkaria torkkupeitto päällä vaikka ulkoiltuaan, tulee mieleen, että tää on muuten kummin hommaama. Se ei ole vain se joku dvd hyllyssä, tai lelu korissa, vaan konkreettisesti hyvää tekevä lämmin juttu. 😀

        Minämummu lähetin lapsenlapsille legoja. Harmittaa ihan pienesti se, että pientä viestiä paketin perilletulosta saati kiitosta ei tullut. Mutta aattelin sen niin, että mun iloni oli se paketin teko ja laitto ja se, että oon aika varma, että se ilahduttaa pikkuväkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se oli nainen? Tykkäisköhän se sitten ihsn muoviämpäristä ja kauhasta? Voi tehdä hiekkakakkuja niillä?

        Mä sain tänään kummitytöltä viestin whatsappina, että kiitos lämpimästä lahjasta. Annoin torkkupeiton ja suklaajoulupukin. 😊

        Ei ollut kallis lahja, mutta mietin, että kun kietoutuu katsomaan telkkaria torkkupeitto päällä vaikka ulkoiltuaan, tulee mieleen, että tää on muuten kummin hommaama. Se ei ole vain se joku dvd hyllyssä, tai lelu korissa, vaan konkreettisesti hyvää tekevä lämmin juttu. 😀

        Konkratilismia parhuiten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dildo mutrusuulle.

        Dildon ostinkin mutta olisi pitänyt olla paljon isompi.
        Ap.


    • Anonyymi

      Voi höh. Kertokoon sitten hyvissä ajoin mitä haluaa, olisi onnellinen että saa jotakin edes.
      Ei siitä enempää.

    • Anonyymi

      Moni korkeastikoulutettu nainen varmasti toivoi lahjaksi teko kikkeleitä

      • Anonyymi

        Vai ovatko liian fiksuja myös noille ideoillesi?


      • Anonyymi

        Varmaan toivookin, mutta sulta ei sais kuin sen 5 sekunnin pettymyksen.


    • Anonyymi

      En pettyisi, vaikka saisinkin medium Classic flapin, caviarnahkaisena, kultaisin detaljein, vaikka toivoinkin medium Boyta hopeisena.

      Vielä ehtii!!😃

    • Anonyymi

      Mieltä saa olla. Lepattakoot pimeään maskeineen.

    • Anonyymi

      Ostakaa ne lahjat lapsille. Ei mitään järkee ostaa meille viisikymppisille. Meillä on jo kaikkee ja elämä kyllästyttää. Sijoittakaa mieluummin tulevaisuuteen. Ei menneisyyteen.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, mutta kun kyseinen nainen sattuu olemaan naisystäväni ja hänen mielestään jouluun kuuluu lahjat aikuisillekin. Aivan pöllöä, tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta kun kyseinen nainen sattuu olemaan naisystäväni ja hänen mielestään jouluun kuuluu lahjat aikuisillekin. Aivan pöllöä, tiedän.

        No nyt ehdottomasti haluamme tietää mikä oli lahja. Se on oleellista, voimme kommentoida sitten syytä reaktioon. Ja ehdottaa tuleviin jouluihin hemmottelu-lahjakorttia kauneushoitolaan, tai lahjakorttia kukkakauppaan, kahvilaan, koruliikkeeseen, parfymeriaan... Tai jotain vastaavaa, ilahduttavaa ja kiitollisuutta ja arvostusta osoittavaa lahjaa mikä ei voi mennä metsään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt ehdottomasti haluamme tietää mikä oli lahja. Se on oleellista, voimme kommentoida sitten syytä reaktioon. Ja ehdottaa tuleviin jouluihin hemmottelu-lahjakorttia kauneushoitolaan, tai lahjakorttia kukkakauppaan, kahvilaan, koruliikkeeseen, parfymeriaan... Tai jotain vastaavaa, ilahduttavaa ja kiitollisuutta ja arvostusta osoittavaa lahjaa mikä ei voi mennä metsään.

        Keskustelu on päätynyt s24 etusivulle.

        Nyt viimeistään lyödään liinat kiinni ja jätetään yksilöimättä, muutenhan naisystäväni bongaa että valitan täällä sen kurttunaamasta ja elämänasenteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelu on päätynyt s24 etusivulle.

        Nyt viimeistään lyödään liinat kiinni ja jätetään yksilöimättä, muutenhan naisystäväni bongaa että valitan täällä sen kurttunaamasta ja elämänasenteesta.

        Niin.näkyy, että jo lähems tuhat lukijaa ja veikkaan, että niistä suurinosa naisista on saanut lahjaksi jotain yhtä säälittävää.

        En ole minäkään saanut elämäni aikana oikein yhtäkään romanttista lahjaa, vaan vastaavaa. Kerran sain kultakorvikset, mies oli ostanut ne Ullanlinnassa sijaitsevasta kultasepän liikkeestä joja myy secondhand-koruja ja myyjä oli myynyt hänelle ERIPARIN KORVIKSET!! Se liike siinä mäen päällä ennen 10n päättäriä, varsinainen huijarien paskapulju, mitään en sieltä ostaisi, ties mitä täyttökultaa saa käteensä aidon hinnalla. Nokka pystyssä huijataan ihmisiä.

        Korvikset siis palautettiin, myyjä ei edes pahoitellut, koska kuvitteli ilmeisesti että säälittävä kultasepänliike on maailman napa. Joten en saanut sitten niitäkään, kun uusiaei ostettu, sain pettymyksen ja törkeää kohtelua👍👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta kun kyseinen nainen sattuu olemaan naisystäväni ja hänen mielestään jouluun kuuluu lahjat aikuisillekin. Aivan pöllöä, tiedän.

        Sun olis tietenkin pitänyt ostaa jotain seksikkäitä alusvaatteita , lahjakorttia kosmetologille , suklaata ja shamppanjaa ja joku hyvä kirja tms. Tai aitoja koruja , kultaa , timanttia jne.
        Taisi olla miesystävältä vähän tylsä lahja jos harrastehommiin liitty.
        Lapsellista silti mököttää lahjasta , ajatushan se on tärkeintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun olis tietenkin pitänyt ostaa jotain seksikkäitä alusvaatteita , lahjakorttia kosmetologille , suklaata ja shamppanjaa ja joku hyvä kirja tms. Tai aitoja koruja , kultaa , timanttia jne.
        Taisi olla miesystävältä vähän tylsä lahja jos harrastehommiin liitty.
        Lapsellista silti mököttää lahjasta , ajatushan se on tärkeintä.

        Jos se ajatus on tosiaan tärkeintä, niin aika moni voisi ensi jouluna ihan jo ekologisista syistä sanoa taikasanat:

        "Olet kiva ihminen ja toivon sulle kaikkea hyvää, nyt ei ole muuta lahjaa, kun tää ajatus, toivottavasti et pety ettet saanutkaan halpaa suklaarasiaa jonka syöminen saa naamasi näyttämään vaaleanpunaiselta hernekeitolta😃"

        Hitto, en saa unta, argh!! 8.00!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun olis tietenkin pitänyt ostaa jotain seksikkäitä alusvaatteita , lahjakorttia kosmetologille , suklaata ja shamppanjaa ja joku hyvä kirja tms. Tai aitoja koruja , kultaa , timanttia jne.
        Taisi olla miesystävältä vähän tylsä lahja jos harrastehommiin liitty.
        Lapsellista silti mököttää lahjasta , ajatushan se on tärkeintä.

        Tai Hermes birkinin laukku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai Hermes birkinin laukku.

        Sais edes MK laukun tai Guessin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai Hermes birkinin laukku.

        Mulle kiitos, voinkin ottaa sen, thank youuu😍

        On toki tyylikkäämpi, kuin toivomani Chanel, mutta perinteisesti noita birkineitä annetaan vaimoille, Chanelit tyttöystävälle.

        Gucci hyvälle panolle😆😆😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta kun kyseinen nainen sattuu olemaan naisystäväni ja hänen mielestään jouluun kuuluu lahjat aikuisillekin. Aivan pöllöä, tiedän.

        Olette samankaltasia. Toinen on vanha akka, ei osaa kiittää, naamakin on vinossa. Toinen on vanha ukko, itkee netissä, oi voi, tyttis niinku ei tykänny vessanharjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun olis tietenkin pitänyt ostaa jotain seksikkäitä alusvaatteita , lahjakorttia kosmetologille , suklaata ja shamppanjaa ja joku hyvä kirja tms. Tai aitoja koruja , kultaa , timanttia jne.
        Taisi olla miesystävältä vähän tylsä lahja jos harrastehommiin liitty.
        Lapsellista silti mököttää lahjasta , ajatushan se on tärkeintä.

        Olisit ostanu ylisuuret rintsikat, vähintään DD kupin ja XS koon pikkarit. Tokaissut sitten, että ajattelit josko ne tosta kasvais😂 ja perse pienenis.


      • Anonyymi

        Tulevaisuus on samanlainen kuin menneisyys ja päinvastoin


    • Anonyymi

      Testaan väliin ihmisten huumorintajua. Tökeröllä ihmiselle voi hyvinkin antaa käytöksen kultaisen kirjan, sehän on hyötylahja. Typerykselle muovailuvahasta tehdyt aivot. Pyöreälle ihmiselle porkkanan ja treenilahjakortin ja hoikkikselle suklaata, miehille kattilan ja naisille akkuporakone, pojille nukke ja tytöille Ferrari. Tommosia lahjoja on hyvä antaa, hyötylahjoja.

      • Anonyymi

        Oot niin hauska, kun joulunakin haluat päteä ja kyykyttää.

        Varmasti ihmiset ottavat opikseen ja kiittävät sinua ojennuksesta vielä vuosienkin jälkeen!

        En ihmettelisi, vaikka kukaan ei edes pitäisi sinusta oikeasti. He vaan hsluavst ällistellä kusipöisyyttäsi, joka on varsibainen nähtövyys ja saa Hitkerinkin tubtumasn lämpimältö ja hyväksyvältä ihmiseltä.


      • Anonyymi

        Olen nainen, kesällä lahjaksi tuli uusi ei Ferrari, mutta 75 tuhatta senkin maksoi. Porrakone olikin lahjaksi, työkalulaukku jne. Ihania kun ne ovat.


    • Anonyymi

      Jäi sanomatta että lahja siis oli anustappi.

    • Anonyymi

      Kullihome, kymmenen vuotta myhtivöityneenä. Nyt tarjoat. Eikä käy. Tässä on nyt parisuhteen mietinnäm paikka.

    • Anonyymi

      Ite ainakin rehellisesti olen mielummin ilman lahjaa, kuin saan jotain täysin tarpeetonta tavaraa. En ole materian perään, enkä tykkää nurkkiin kertyvistä tavaroista. En näe mitään järkeä turhassa kulutuksessa.

    • Anonyymi

      no, itselläkin jun tuon verran jo ikää on ja tavaraakin jo kertynyt, niin sovimme että mitään joululahjoja ei osteta kun kaikkea on jo...

    • Anonyymi

      Niin,tai ei reagoi millään tavalla käyttäytyy kuin ei olisi mitään saanutkaan.

    • Anonyymi

      Olisit antanut tukun rahaa, niin olisi tullut mairea hymy.

    • Anonyymi

      Joillain naama kurtistuu ilman pyykkipoikaakin.

    • Anonyymi

      Solet fägäri....

    • Anonyymi

      pointsit rehellisyydestä, mutta..... ensi kerralla voitkin ostaa joululahjaksi evoluutiomiehen kauppareissulta toivotut marsjäätelöpatukat.

    • Anonyymi

      Pistee vähän naurottoon.

      Sull on Menkat

    • Anonyymi

      Tälläkin palstalla oikein lesoillaan, kuinka miehellä on "selkärankaa" vastustaa sitä, että yhtään mitään tekisi naista miellyttääkseen (treffiketju) ja monien mielestä lahjankin täytyy olla joku "jos hyväksyt tän shitin lahjan olet hyvä ihminen"-lahja, eikä vaningossakaan jotain mikä oikeasti naista ilahduttaisi, vaan pitää olla joku asennevamma mukana muistuttamassa että mies nyt määrää antamastaan lahjasta ja nainen ei saa muuta edes ajatellakkaan, ei varsinkaan sitä mistä itse tykkää ja hyvältä tuntuu, vaan mies pitää ensin ottaa huomioon siinäkin mitä itselleen kehtaa toivoa joululahjaksi.

      Ap oli edes oikeilla raiteilla, ainoastaan tyhmä, vaikka vilpittömästi yritti miellyttää, niin metsään meni, kun luulee naisen haluavan sen tyylisiä lahjoja, joista mies ITSE tykkäisi=jotain käytännöllistä, kuten kasan tiskirättejä tai imurin (50-luvun lahjaklassikko)

      Seuraavana jouluna ostan boyfriendille hieromasauvan, ja ison sellaisen, joululahjaksi. Olettaen että alan kohta seukkaamaan ja mies vetää samaa "olen idiootti"-linjaa kuten muutkin veljeskuntalaiset tolvanat. Vuodessa ehtii tutustua🌚

      • Anonyymi

        Ja näköjään uskomattoman kiroilun säestämä viestini oli äkkiä poistettu, joten kirjoitan uudestaan:

        NAINEN HALUAA ROMANTTISEN LAHJAN.PISTE.

        Koko joulun ajan raatanut ja ajatellut muita, nainen haluas lahjan joka osoittaa arvostusta ja saa hänet tuntemaan itsensä naiselliseksi ja ihanaksi, ei mitään kaverilahjaa eikä asenneskeidaa.

        Kiitoooos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näköjään uskomattoman kiroilun säestämä viestini oli äkkiä poistettu, joten kirjoitan uudestaan:

        NAINEN HALUAA ROMANTTISEN LAHJAN.PISTE.

        Koko joulun ajan raatanut ja ajatellut muita, nainen haluas lahjan joka osoittaa arvostusta ja saa hänet tuntemaan itsensä naiselliseksi ja ihanaksi, ei mitään kaverilahjaa eikä asenneskeidaa.

        Kiitoooos.

        Ja ei, en ole kännissä, olen vaan tosi väsynyt minäkin joulusta, vaikka minimi yrittämisellä mentiin.

        Jos nyt vielä tähän päälle olisin seurustelevana kuluneen vuoden lutkuttanut munaa ja antanut peppaniin, niin voitte vaan kuvitella kilarit, jos saisin lahjaksi jonkun laadukkaan polkupyörän pumpun jouluna mieheltä, kyllä tulis niin tuutin täydeltä, että toivoisi mieluummin ikänään syntymättä jääneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näköjään uskomattoman kiroilun säestämä viestini oli äkkiä poistettu, joten kirjoitan uudestaan:

        NAINEN HALUAA ROMANTTISEN LAHJAN.PISTE.

        Koko joulun ajan raatanut ja ajatellut muita, nainen haluas lahjan joka osoittaa arvostusta ja saa hänet tuntemaan itsensä naiselliseksi ja ihanaksi, ei mitään kaverilahjaa eikä asenneskeidaa.

        Kiitoooos.

        Joo saat ens jouluna kukallisen esiliinan ja tiskiharjan.pöööö.


    • Anonyymi

      😆😆😆siinä tapauksessa sua ei tunneta.....??

    • Anonyymi

      Entisessä *pahassa* elämässäni, tosiaan nainen teki aina joulun kuten itse halusi. Juurikin vielä uhriutumalla. Muiden mielipiteet, edes lasten ei kiinnostanut. Hän ja hänen narsistiset vanhemmat tärkeimmät. Varmastikin itse luuli ja uskotteli itselleen, tekevänsä perheelleen joulun, todellisuudessa teki vain itselleen.

      Vääriä lahjoja ei kannata antaa. Niistä tulee vain pahamieli kaikille. Parisuhteessa etenkin, on helppo rekisteröidä muistiinsa, mitä toinen toivoisi. Ihmiset kuitenkin aina huomaamattakin, sanovat, Nämä on jo huonot, Oon nähnyt, sellainen olis tässä hommassa hyvä, Nyt ku olis sellanen, Joskus vielä kun kohdalle sattuu...

      Sehän on vaan hauskaa, kun antaa lahjan josta on ollut vaikkapa kesällä puhetta. Kertoo siitä että on kuunneltu. Exä aikanaan valitteli esim. kun vaatekaapit on ihan täynnä. Myöskin haluamansa remontin yhteydessä eteisestä poistettiin kokovartalopeili, Valitteli pettämään mennessään, pynttäytyessään, ettei enää ole kokovartalopeiliä. Rakensin sitten täyskorkean liinavaatekaapin peililiukuovin.

      Nykyisen rakkaan kanssa meillä on eräs erittäin iso tavoite, joka vaatii useita tuhansia euroja. Lahjana kerrytämme sitä. Ostamme vain pieniä, alle satasen lahjoja.

      • Anonyymi

        Samaa kokemusta perheessäni. Pelkkää riitaa ja tyytymättömyyttä kaikki lapsuuden joulut, ei yhtäkään hyvää muistoa ole. Toinen vanhemmista halusi iloisen ja runsaan joulun koristeineen ja toinen suurinpiirtein täyden hiljaisuuden. Toinen teki ja suunnitteli kaiken ja toinen vain istui pöytään ja saunan sentään lämmitti, senkin kitkutellen ja tahallaan hidastellen. Lahjoissa sama kaava. Kerran antoi korun vaimolleen ja kyllä oli yllätys. Mitä tuollaisesta nyt voisi edes muuta seurata, kuin riita.

        Tuntuu jotenkin uskomattomalta, ettei aikuiset ihmiset pysty rakentamaan edes yhdestä juhlapäivästä sellaista, että kaikkien toiveita vähän huomioitaisiin eikä riideltäisi...

        Onneksi oli nyt itsellä hyvä ja varsin kohtuullinen.joulu, itse painotin siihen, etten tehnyt mitään mikä ei huvittanut, en liikoja ruokia enkä laittanut edes kuusta ja sitten myös kysyin ystävältäni hänen toiveistaan, yhdessä suunniteltiin ja hyvin meni, oli kivaa eikä rahaa kulunut kuin muutama kymppi tarjoiluihin runsaine ja hyvine juomineen. Lahjat valittiin myös alustavasti keskustellen, ei tullut pettymystä, vaikka yllätyksenä tulikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa kokemusta perheessäni. Pelkkää riitaa ja tyytymättömyyttä kaikki lapsuuden joulut, ei yhtäkään hyvää muistoa ole. Toinen vanhemmista halusi iloisen ja runsaan joulun koristeineen ja toinen suurinpiirtein täyden hiljaisuuden. Toinen teki ja suunnitteli kaiken ja toinen vain istui pöytään ja saunan sentään lämmitti, senkin kitkutellen ja tahallaan hidastellen. Lahjoissa sama kaava. Kerran antoi korun vaimolleen ja kyllä oli yllätys. Mitä tuollaisesta nyt voisi edes muuta seurata, kuin riita.

        Tuntuu jotenkin uskomattomalta, ettei aikuiset ihmiset pysty rakentamaan edes yhdestä juhlapäivästä sellaista, että kaikkien toiveita vähän huomioitaisiin eikä riideltäisi...

        Onneksi oli nyt itsellä hyvä ja varsin kohtuullinen.joulu, itse painotin siihen, etten tehnyt mitään mikä ei huvittanut, en liikoja ruokia enkä laittanut edes kuusta ja sitten myös kysyin ystävältäni hänen toiveistaan, yhdessä suunniteltiin ja hyvin meni, oli kivaa eikä rahaa kulunut kuin muutama kymppi tarjoiluihin runsaine ja hyvine juomineen. Lahjat valittiin myös alustavasti keskustellen, ei tullut pettymystä, vaikka yllätyksenä tulikin.

        Joulun tekemiseen ei saanut puuttua. Koska kaiken piti olla juuri kuten hän halusi. Ei ollut lapsilla eikä miehellä mitään sanomista. Ilosta ei tietoakaan. Uhriutuminen kuvastui kaikesta.

        Itse tykkään ostaa joululahjoja. Paketoinnista en niinkään. Kuitenkin niin että pakettini oli kuitenkin kääreiltäänkin kauneimmat.
        Lahjatkin oli aina hyvin harkittuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulun tekemiseen ei saanut puuttua. Koska kaiken piti olla juuri kuten hän halusi. Ei ollut lapsilla eikä miehellä mitään sanomista. Ilosta ei tietoakaan. Uhriutuminen kuvastui kaikesta.

        Itse tykkään ostaa joululahjoja. Paketoinnista en niinkään. Kuitenkin niin että pakettini oli kuitenkin kääreiltäänkin kauneimmat.
        Lahjatkin oli aina hyvin harkittuja.

        Ilokseni voin sanoa muuttaneeni maailmaa edes sen verran, että noista sairaista lapsuudenkokemuksista huolimatta, oli mulla tänä jouluna parhaan ystäväni kanssa tosi kiva joulu.

        Ja juuri siksi, että oikein panostin siihen, että yhdessä suunnitellaan. Ystävä on luonteeltaan sillain vähän huono kertomaan omia toiveitaan ja yleensä siksi jättää kaiken tekemisen ja päätökset monissa yhteisissä jutuissa mulle, koska olen enempi sitä johtajatyyppiä, joka hoitaa ne päätökset ja järjestelyt ja ystävä talouden.

        Nyt kuitenkin muiden asioiden takia olin vähän väsynyt ja allapäin, tuntui, ettei yhtään huvita joulua viettää, mutta koska tiedän, että juuri tämä ystävä rakastaa juhlia ja lahjoja, en voinut mitenkään perua koko hommaa.

        Sitten se kummasti lipsahti siihen, että mentiin pienellä budjetilla ja vähällä vaivalla ja puhuttiin aika tarkkaankin kummankin toiveista. Ystävä vielä intoutui tuomaan niin hyvät juomatarjoilut, että olikin jo aika luksusta, mun kokkailujen lisäksi. Ruokaa oli vain yksi lautanen per naama ja yli jäi yksi annos, jonka ystävä vei kotiin iltasyömiseksi itselleen. Riitti hyvin ja jäi kiva tunne, että kyllä oli hyvää ruokaa ja ensijouluna saa lisää, kun ei syönyt sitä liikaa.

        Joulun jälkeen tuntui hyvältä ja ystävyys lämpeni selvästi, kun yhdessä tehtiin.

        Lahjoja meillä on aina laadukkaita ja ne on toiveiden mukaisia, ehkä jotain pientä yllätystä lisäksi, patalaput tein tänä vuonna kokkaavalle ystävälle yllätyslahjaksi.

        Mun mielestä ei ole oikein mitään syytä, että aikuisen lahjan täytyisi olla yllätys, kyllä siitä iloitsee ja odottaa paketin avaamista ja että saa ottaa käyttöön kun tietää saavansa jotain mieluista rakkaalta ihmiseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa kokemusta perheessäni. Pelkkää riitaa ja tyytymättömyyttä kaikki lapsuuden joulut, ei yhtäkään hyvää muistoa ole. Toinen vanhemmista halusi iloisen ja runsaan joulun koristeineen ja toinen suurinpiirtein täyden hiljaisuuden. Toinen teki ja suunnitteli kaiken ja toinen vain istui pöytään ja saunan sentään lämmitti, senkin kitkutellen ja tahallaan hidastellen. Lahjoissa sama kaava. Kerran antoi korun vaimolleen ja kyllä oli yllätys. Mitä tuollaisesta nyt voisi edes muuta seurata, kuin riita.

        Tuntuu jotenkin uskomattomalta, ettei aikuiset ihmiset pysty rakentamaan edes yhdestä juhlapäivästä sellaista, että kaikkien toiveita vähän huomioitaisiin eikä riideltäisi...

        Onneksi oli nyt itsellä hyvä ja varsin kohtuullinen.joulu, itse painotin siihen, etten tehnyt mitään mikä ei huvittanut, en liikoja ruokia enkä laittanut edes kuusta ja sitten myös kysyin ystävältäni hänen toiveistaan, yhdessä suunniteltiin ja hyvin meni, oli kivaa eikä rahaa kulunut kuin muutama kymppi tarjoiluihin runsaine ja hyvine juomineen. Lahjat valittiin myös alustavasti keskustellen, ei tullut pettymystä, vaikka yllätyksenä tulikin.

        Meillä on aina vietetty hyvä joulu. Lapsena sen mahdollisti itseasiassa äidin mahdoton kokkaamisinto - tai en tiedä vieläkään, halusiko hän kokata (teki sitä jo ammatikseen), vaan kokkaisiko siksi kuten "kuuluu" tai jokin roolimalli sanoi.
        Jokatapauksessa jouluna isänkin ja tätini piti osallistua ruuanlaittoon; kuori perunat, porkkanat ja lantut. Siihen meni tunteja. Ruokaa tehtiin seitsemälle - siihen leipumukset päälle. Talomme keittiö oli pieni - työtasot vielä pienemmät. Ei tietenkään astianpesukonetta. Käytännössä äiti oli keittiössä työn touhussa koko joulukuun. Itse ihmettelen yhä miten hän jaksoi. Ilman uhrautumista se ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulun tekemiseen ei saanut puuttua. Koska kaiken piti olla juuri kuten hän halusi. Ei ollut lapsilla eikä miehellä mitään sanomista. Ilosta ei tietoakaan. Uhriutuminen kuvastui kaikesta.

        Itse tykkään ostaa joululahjoja. Paketoinnista en niinkään. Kuitenkin niin että pakettini oli kuitenkin kääreiltäänkin kauneimmat.
        Lahjatkin oli aina hyvin harkittuja.

        Olen järjestänyt joulun omille lapsille, miehelle (ex ja nyx), vanhemmille, veljelle, ja tädille siitä lähtien, kun vanhempani alkoivat olla vanhoja - ja meillä taas oli tiskikone. En kyllä järjestämisestä löytänyt varsinaisesti mitään iloa... eli ruuanlaitto ei oikein napannut. Kun äitini ei enää jaksanut tehdä laatikoita, ostin ne kaupasta. Mutta silti n. 10 ihmisen ruokkiminen ei ole mikään helppojuttu. Tykkäsin enemmän lahjoista, joulukuusen ym. koristelusta.

        Joulu saa monet ihmiset äreäksi pelkän stressin takia. Suorituspaineita...


    • Anonyymi

      Minuun vitutti rankasti hyvän joulun toivotukset ja lahjarahatkin. Ei ole tullu perille.

    • Anonyymi

      Riippuu siitä kenen naaman vetää kurttuun.

      • Anonyymi

        Ihan oma naamahan sillä meni.


    • Anonyymi

      Ihmiset ei muuten opi ellei sano suoraan mitä mieltä on. Ite toivoin lapsena älykkäälle sopivia leluja kuten radio-ohjattavia autoja ja lennokkeja, autoratoja, koottavia pienoismalleja, mikroskooppia, kaukoputkea ym oikeesti kehittävää, mutsi osti jotain helvetin leluautoja ja nallipyssyjä. Kerran joskus 9-10 vuotiaana sanoin ihan suoraan että olin pettynyt lahjoihin, tais se suuttua vähän

      Älkää ostako mitään ellette tiedä mistä lahjan saaja ilahtuu, turhaa krääsää on turha ostaa, siinå vaan haaskaa rahaa. Rahakin on parempi lahjakuin turha krääsä, ei tosin naiselle, se suuttuu varmasti jos laitat 50 euroo kirjekuoressa...

      • Anonyymi

        Lahjakortit on keksitty.


      • Anonyymi

        En mä suutu, rahat tänne vaan🤑🤑🤑

        Voit jättää kakskymppisenkin namirahaksi, kun häippäät aamulla töihin, elän sillä monta päivää😀


      • Anonyymi

        Raha on niin persoonaton "lahja"..


      • Anonyymi

        Kysy äidiltä, oliko hänellä edes rahaa sinun juttuihin. Kiinnostaa kyllä sinun ikäsi, tuntuu, että olet vieläkin aika pieni ja lapsellinen, et ymmärrä, paljonko ne lahjat maksavat.


    • Anonyymi

      Pieni dildo saattaa harmittaa, kun on jo aikoja sitten tottunut vähän kookkaampiin.

    • Anonyymi

      Miten ton ottaa, appiukko on just tommonen. Ei se toisaalta suutu, mutta näyttää pitkää naamaa. Selittäny sen sillain että lapsena ei saanu lahjoja, ja anopin kuoleman jälkeen kukaan ei enää anba, lahjoja siis.

      • Anonyymi

        Sillä voi olla tunteet pinnassa, tulee muistoja mieleen, ja haluaa pitää ne omanaan.

        xLiner


      • Anonyymi

        No eikö appiukko sitten voisi jotain kivaa saada, kun kerran selvästi kuuluu teidän lähipiiriin?

        Jotain vähän arjesta korotettua, ei ihan peruskamaa tai sitten laatua. Jotain henkilökohtaista ja hemmottekevaa, yllätyksellistä? Kyllä jotkut miehetkin tykkäävät hemmottelusta ja ovat itse auliita maksamaan muillekkin.

        Itselläni läheinen mieshenkilö sama ja kyllä tykkää kovasti lahjoista, eikä tosiaan saanut lahjoja eikä huomiota lapsena. Annan hänelle aina kolme joululahjaa, joista yksi kallis. Mielellänihän minä, miksipä en, jos toinen niin kovasti toivoo.

        Itse ostan mieluiten omat joululahjani tai ainakin valitsen, koska on tarkka maku tavaroiden suhteen. Tämän läheiset tietävät ja rahaa yleensä saan lahjaksi heiltä ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Se ois halunu aikuisten leluja!

    • Anonyymi

      Lahjat eivät ole Joulussa tärkeää. .vaan läheisten kanssa vietetty aika.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, hyvät lahjat kun saa ja lähisukulaiset pysyy kaukana niin paras joulu!


      • Anonyymi

        Miksi no aina rinnastetaan.. ihan kuin ne sulkisi toisensa pois.


    • Kuka meni pilaamaan surkealla lahjalla toisen joulumielen?
      Minäkin sain suklaata vaikka kuinka, vein ne lähimmän s-marketin roskiksen päälle eikä kauaakaan kun joku oli ne siitä ottanut.
      Toivottavasti maistuu.

      • Anonyymi

        Toivottavasti eivät vain siivonneet sinne roskikseen.

        Mielestäni suklaata ei voi saada liikaa joululahjaksi, ellei ole tosi pahaa laatua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti eivät vain siivonneet sinne roskikseen.

        Mielestäni suklaata ei voi saada liikaa joululahjaksi, ellei ole tosi pahaa laatua.

        Parempihan se niin olisi, sokeri on myrkkyä vaan tuntuu maistuvan monelle.
        Itselläni toimii paheena piparit ympäri vuoden, punaista maitoa kyytipojaksi.
        Pipareissakin sokeria vaan milläköhän muulla sen taikinan saisi makeammaksi?
        Hedelmä ehkä?


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Parempihan se niin olisi, sokeri on myrkkyä vaan tuntuu maistuvan monelle.
        Itselläni toimii paheena piparit ympäri vuoden, punaista maitoa kyytipojaksi.
        Pipareissakin sokeria vaan milläköhän muulla sen taikinan saisi makeammaksi?
        Hedelmä ehkä?

        Sokeri on tosiaan myrkkyä, ihon pintasolukko hajoas ja koko kropan iho alkaa haista kuvottavalta. Näin ensioireina..

        Kokeileppa jotain sellaisia perinteisiä reseptejä jostain keskiajalta, silloin sokeri oli hyvin arvokasta ja sitä ei pipareihin paljoa laitettu, maistuivat kuitenkin pipareilta, joskus tullut tuollaisella vanhalla ohjeella leivottua piparia maistettua, taisi olla Turun keskiaikapäivillä, eikä sokeria ollut juuri ollenkaan ja ihan pipareilta maistuivat, melkein parempia, kun ei sokeri polttanut pois muita makuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri on tosiaan myrkkyä, ihon pintasolukko hajoas ja koko kropan iho alkaa haista kuvottavalta. Näin ensioireina..

        Kokeileppa jotain sellaisia perinteisiä reseptejä jostain keskiajalta, silloin sokeri oli hyvin arvokasta ja sitä ei pipareihin paljoa laitettu, maistuivat kuitenkin pipareilta, joskus tullut tuollaisella vanhalla ohjeella leivottua piparia maistettua, taisi olla Turun keskiaikapäivillä, eikä sokeria ollut juuri ollenkaan ja ihan pipareilta maistuivat, melkein parempia, kun ei sokeri polttanut pois muita makuja.

        Taidan kysyä exän mummolta jos tietäis, vanhuksilla joskus ihan käytännöllistä nippelitietoa "hallussaan".
        Ehkä kokeilen appelsiinilla ekan satsin.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Parempihan se niin olisi, sokeri on myrkkyä vaan tuntuu maistuvan monelle.
        Itselläni toimii paheena piparit ympäri vuoden, punaista maitoa kyytipojaksi.
        Pipareissakin sokeria vaan milläköhän muulla sen taikinan saisi makeammaksi?
        Hedelmä ehkä?

        Jos sokeri olisi myrkkyä niin ihmiset kuolisivat jo hiilihydraatteihinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sokeri olisi myrkkyä niin ihmiset kuolisivat jo hiilihydraatteihinkin.

        Tai sitten olet vain riippuvainen?


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Tai sitten olet vain riippuvainen?

        En oikeastaan. Mutta hiilihydraattikin on sokeri. Kerran viikossa syön jotain makeaa, eikä tee pahaakaan kun tarvitsen liikunnallisena ihmisenä paljon energiaa muutenkin. Painoa vaikeaa pitää yllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En oikeastaan. Mutta hiilihydraattikin on sokeri. Kerran viikossa syön jotain makeaa, eikä tee pahaakaan kun tarvitsen liikunnallisena ihmisenä paljon energiaa muutenkin. Painoa vaikeaa pitää yllä.

        Eihän se perunakaan kai mikään terveystuote ole joka päivä syötynä?


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Taidan kysyä exän mummolta jos tietäis, vanhuksilla joskus ihan käytännöllistä nippelitietoa "hallussaan".
        Ehkä kokeilen appelsiinilla ekan satsin.

        Voisi sopia hyvinkin ja ylikypsä banaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti eivät vain siivonneet sinne roskikseen.

        Mielestäni suklaata ei voi saada liikaa joululahjaksi, ellei ole tosi pahaa laatua.

        Kyllä voi.
        Aina vain suklaata, joka jää kaapin perälle vanhentumaan ja odottamaan poisheittämistä.


    • Anonyymi

      Lahjat vain lapsille ja nuorille.

      • Anonyymi

        Nuoria huoRia kannattaa myös kannatella


    • Anonyymi

      Lahjansaaja vois alkaa opetella ihan aikuisten viestintää: jos haluat jotain tiettyä, kerro se. Elämä ei ole amerikkalainen romanttinen elokuva.

    • Anonyymi

      Hänellä taisi olla menkat käynnissä juuri sillä hetkellä

    • Anonyymi

      Aitouttahan se on, jos tunteensa näyttää. Mutta se, ettei osaa niistä puhua, on onnetonta.

    • Anonyymi

      No vähemmästäkin naama menee ruttuun, minua ei mikään ärsytä enempää kuin pehmeä joululahja paketti. Silloin paras kun avaa kossupullon ja vetää kunnon kooman.

    • Anonyymi

      No jos nyt lähdetään vaikka positiivisesti siitä, että on niitä kuitenkin paljon huonlmpiakin syitä vetää naamaa kurttuun. Ja myös ihan yleisesti ahkerassa käytössä ympäri vuoden.

    • No onhan se vähän ehkä lapsellista, lahja nyt kuitenkin on lahja. Mutta toisaalta voihan sitä kysellä mitä lahjatoiveita toisella olisi.

      Jotkut naiset tuntuu haluavan käytännöllisiä lahjoja ja toiset vähän turhia, mutta mukavuudenhaluisia tai ns. luxuslahjoja.

      • Anonyymi

        Unohdit mainita rakastavan lahjan.

        Eipä välttis joku maalaisemäntä kaipaa kallista parfyymia, jossei ole yhtään omaa tyyliä eikä ikinä käytä tuoksuja.

        Voi sitä luxuslahjaa vähän downshiftata ja ostaa esim kauniin ja yhtälailla mukavan yöpaitulin tai jotain muuta vastaavaa henkilökohtaista joka on myös käytännöllistä. Silloin luxuslahja muuttuu rakastavaksi lahjaksi.

        Ei johonkin kylmään maalaistaloon kannata ostaa mitään silkkistä aamutakkia, ei sillä pärjää edes keskuslämmitetyssä talossa talvella. Mieluummin joku froteinen, kauniin värinen kylpytakki, sekin on naisellinen lahja. Tai upeat punaiset kumisaappaat, joilla ei kaupunkiolosuhteissa tee mitään.

        Lahjaa suunnitellessa on huomioitava naisen tarpeet ja elinolosuhteet. Lahjan saajaa pitää VAALIA lahjalla, tajuutteko tollot?

        No kohta on ystävänpäivä, kehoittaisin aloittajaa pelastamaan tilanteen silloin illallisella ja korulahjalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit mainita rakastavan lahjan.

        Eipä välttis joku maalaisemäntä kaipaa kallista parfyymia, jossei ole yhtään omaa tyyliä eikä ikinä käytä tuoksuja.

        Voi sitä luxuslahjaa vähän downshiftata ja ostaa esim kauniin ja yhtälailla mukavan yöpaitulin tai jotain muuta vastaavaa henkilökohtaista joka on myös käytännöllistä. Silloin luxuslahja muuttuu rakastavaksi lahjaksi.

        Ei johonkin kylmään maalaistaloon kannata ostaa mitään silkkistä aamutakkia, ei sillä pärjää edes keskuslämmitetyssä talossa talvella. Mieluummin joku froteinen, kauniin värinen kylpytakki, sekin on naisellinen lahja. Tai upeat punaiset kumisaappaat, joilla ei kaupunkiolosuhteissa tee mitään.

        Lahjaa suunnitellessa on huomioitava naisen tarpeet ja elinolosuhteet. Lahjan saajaa pitää VAALIA lahjalla, tajuutteko tollot?

        No kohta on ystävänpäivä, kehoittaisin aloittajaa pelastamaan tilanteen silloin illallisella ja korulahjalla.

        Niin, eli puhut noista käytännöllisistä lahjoista.

        No mä jos ostaisin naiselle lahjaa, niin kuuntelisin korvat hörössä tarkalla korvalla mistä hän pitää ja mistä haaveilee. Ehkäpä hän mainitsee jossain sivulauseessa, oii kun ihana tai sellainen olis kyllä kiva tai tarpeellinen tms. Mistä voi ynnäillä mitä hommata.

        Ja luonnollisesti rahaa ei pihistellä ja osteta kuraa, jos se joku on se mikä on naulan kantaan.

        Toki järki saa olla mukana molemmilla, onko se kallis oikeesti parempi vaiko tilaisuus tuhlata turhaan.

        Mut eipä niitä lahjoja niin usein ostella, että kitupiikki pitäisi siksikään olla.

        Jos rakkaalle jotain ostaa, niin voihan se olla sitä mistä rakas tykkää. Tietysti olishan sekin ihan kivaa, jos riittäisi että sonnustautuu itse lahjapaperiin ja rusettiin ja saa hyvän mielen ihan yhdessä olemallakin. :)


      • JanK kirjoitti:

        Niin, eli puhut noista käytännöllisistä lahjoista.

        No mä jos ostaisin naiselle lahjaa, niin kuuntelisin korvat hörössä tarkalla korvalla mistä hän pitää ja mistä haaveilee. Ehkäpä hän mainitsee jossain sivulauseessa, oii kun ihana tai sellainen olis kyllä kiva tai tarpeellinen tms. Mistä voi ynnäillä mitä hommata.

        Ja luonnollisesti rahaa ei pihistellä ja osteta kuraa, jos se joku on se mikä on naulan kantaan.

        Toki järki saa olla mukana molemmilla, onko se kallis oikeesti parempi vaiko tilaisuus tuhlata turhaan.

        Mut eipä niitä lahjoja niin usein ostella, että kitupiikki pitäisi siksikään olla.

        Jos rakkaalle jotain ostaa, niin voihan se olla sitä mistä rakas tykkää. Tietysti olishan sekin ihan kivaa, jos riittäisi että sonnustautuu itse lahjapaperiin ja rusettiin ja saa hyvän mielen ihan yhdessä olemallakin. :)

        Siis kyllähän naiset usein vihjailee ja suoraankin kertoo mistä he tykkää. Sitten ne vaatimattomammat ei välttis kehtaa sanoa ja haluta mitään.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Niin, eli puhut noista käytännöllisistä lahjoista.

        No mä jos ostaisin naiselle lahjaa, niin kuuntelisin korvat hörössä tarkalla korvalla mistä hän pitää ja mistä haaveilee. Ehkäpä hän mainitsee jossain sivulauseessa, oii kun ihana tai sellainen olis kyllä kiva tai tarpeellinen tms. Mistä voi ynnäillä mitä hommata.

        Ja luonnollisesti rahaa ei pihistellä ja osteta kuraa, jos se joku on se mikä on naulan kantaan.

        Toki järki saa olla mukana molemmilla, onko se kallis oikeesti parempi vaiko tilaisuus tuhlata turhaan.

        Mut eipä niitä lahjoja niin usein ostella, että kitupiikki pitäisi siksikään olla.

        Jos rakkaalle jotain ostaa, niin voihan se olla sitä mistä rakas tykkää. Tietysti olishan sekin ihan kivaa, jos riittäisi että sonnustautuu itse lahjapaperiin ja rusettiin ja saa hyvän mielen ihan yhdessä olemallakin. :)

        Kyllä riittäisi tälläinenkin paketti😍😆😆😆

        Vähän nolo muutenkin ostella lahjoja, jos suhde ihan alussa eikä tunne toista. Silloin yhdessäolo tosiaan olisi oikea lahja.

        Sitä jäin muuten itse kaipaamaan tänä jouluna, mies päätti olla tonttu, eikä pukki. Veikkaampa, että nyt tinkussa.


    • Anonyymi

      Tämä on niitä asioita jossa lahjan antajakin voi miettiä tarkemmin mitä lahjaksi antaa. Monilla on nurkissa jo itselläänkin turhaa krääsää jolla ei ole mitään käyttöä.
      Ellei lahja ole mieleinen voikin olla pettynyt, sitä voi olla niin lapsi kuin aikuinen jos asiaa ei ota huumorilla. Lahja ei kerro pelkästään lahjan saajasta vaan se kertoo kertoo aina myös lahjan antajasta. Joskus lahjan vaihtaminen on myös mahdollista. Tavaran tai vaatteiden lahjoittamisen jättäisin lapsille. Aikuiselle on monta muuta tapaa antaa lahja, vaikka lahjakortti jolla voi itse ostaa mieleisensä lahjan. Se varmastikin ilahduttaa enemmän. Tarkoituksesi lienee kuitenkn ollut ilahduttaa häntä?

      • Anonyymi

        Olikohan se tarkoitus?

        Vai oliko pelkkä velvollisuuden tunto kapinahengellä varustettuna? Aloittaja selvästi ties että lahjat olivat naiselle tärkeitä ja itse oli toista mieltä ja antoi sen mukaisen, tylsän ja käytännöllisen lahjan välittämättä naisen tunteista ja toiveista.

        Veikkaisin myös, että oli kyseisen parin ensimmäinen yhteinen joulu, hyvin meni👍🙋


    • Anonyymi

      vappusatasella sais hyviä joululahjoja. Ehkä keväällä saadaan lupas vapputonnista.

      • Anonyymi

        Äääänestä persua niin saat tonnin


    • Anonyymi

      Oliko anustappi, karvanpoistaja, pölynimuri, keittokirja, ryppyvoidetta, laihdutusopas vai porrasharja?

      • Anonyymi

        Tuota ensimmäistä en tunnistanut, kaikki muut tuttuja minulle. ;-))
        Voisiko hieman kuvailla, mistä on kyse?
        T: Kiitokset vastauksesta jo etukäteen


      • Anonyymi

        Oli, oli samassa paketissa


    • Anonyymi

      Aikuisille ei tarvitse ostaa mitään lahjoja. Näin jää kaikki naaman vääntelyt tekemättä.

      • Anonyymi

        Naamat on aina norsunvitullaan, ostat tai et


    • Anonyymi

      Ja vanhakin nyt nuortuu
      kuin lapsi leikkimään
      ja koukkuselkä suortuu,
      niin kaikk' on mielissään.

      Niin hyvä, lämmin, hellä
      on mieli jokaisen.
      Oi jospa ihmisellä
      ois joulu ainainen!

    • Ei kuulosta kovin kypsältä. Toisaalta, jos annoit lahjaksi vinttikoiran tai lampaan, niin saattaisin minäkin pyytää sinua kohteliaasti viemään lahjan pois kauniin kiitoksen kera.

      Olen saanut aikoinaan lahjaksi sukulaisiltani vanhoja kuluneita tavaroita. Aina olen ottanut lahjan kiittäen vastaan, vaikka se olisikin lentänyt kierrätykseen tai roskakoriin. Joskus noista tuli höhlä fiilis, mutta olen oppinut, etteivät he pahaa tarkoita.

      • Anonyymi

        Mutta, jos on toivonut lammasta tai villakoiraa?
        Ai niin, voihan olla väärä väri?
        ;-)))))))


    • Lahjoin vain niitä ketkä sen ansaitsivat. Loput jäi ilman.

      • Anonyymi

        Lopuilla kävi säkä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopuilla kävi säkä

        No jaa 😂😂😂


    • Anonyymi

      Munaa tai pillua lahjaksi, eiköhän sitten kelpaa?

      • Anonyymi

        Tarjoa molempia tasa-arvoisesti


    • Anonyymi

      Vaimolle joululahjaksi ehdottomasti siivoustarvikkeita.

      • Anonyymi

        Tai joku kattila? ;-))


      • Taikka seksikkäitä alusvaatteita. Seksihepeneitä. Varmaan ilahtuu, kun muutenkin kynnet paskassa perhettä palvelee. x]


      • Anonyymi

        Ens jouluna se on se Plaston muovitraktori, niin kuin joku tuolla ylempänä vinkkasi.

        Ap.


      • Anonyymi

        Vaimosi ei ole mikään siivooja. Siivoaminen kuuluu myös sinulle koska sotket samassa kodissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai joku kattila? ;-))

        Minä oon sanonu, että jos tulee joululahjaksi kattila tai paistinpannu, vaikka olisivat miten tarpeelliset, niin menee keittiön ikkuna remonttiin.
        Ei ole tullut sitten noita lahjoiksi.
        Ehdoton EI taloustavaroille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi ei ole mikään siivooja. Siivoaminen kuuluu myös sinulle koska sotket samassa kodissa.

        Näin se on asetelma tasa-arvoisessa
        parisuhteessa vaikka itse olenkin
        sinkkumies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on asetelma tasa-arvoisessa
        parisuhteessa vaikka itse olenkin
        sinkkumies.

        Ja kuka nyt oikeasti on niin dorka, että edes siivoojalle antaisi sen kätevän rikkaimurin joululahjaksi?

        Palkkaava tahokin antaa joulukorin ja pienen bonuksen.


    • Anonyymi

      Sain joskus partavettä, jossa oli noin sentin verran jäljellä. En tiedä olikos haihtunut taivaan tuuliin, mutta kiitin ja sanoin: "oi kiitos, tällaista olenkin aina halunnut". Ainakin hyvät naurut saatiin. Ei pidä ottaa niin tosissaan noita lahjoja, ja varsinkaan loukkaantua siitä, jos lahja ei ollut saajalleen mieleinen. Ei mitään väliä moisella asialla.

      • Anonyymi

        Juuri näin huumorintajuiset aikuiset suhtautuu jouluun ja joululahjoihin, kun aikuisten joulua vietetään keskenään.

        Ap.


    • Anonyymi

      Minä ymmärrän hyvin, että 50 ihmistä rupeaa vituttamaan, kun hän saa joulupukilta lisää turhaa roinaa, jota hänellä on jo ennestäänkin nurkat väärällään.

      • Anonyymi

        Just, ja sitten ne loukkaantuu, kun vien Uff- laatikkoon tai Pelastusarmeijaan älyttömät lumput ja krääsät. Paras lahja on, kun ei saa lahjaa. Kaikki tuommoinen turhan krääsän kerääminen vain todistaa, miten materialisti voi vaan olla. Eri juttu tietty, jos antaa vähävaraiselle, mutta silloinkin mieluummin anonyyminä lahjoitus.


    • Anonyymi

      Koska ap ei suostu kertomaan mikä kyseinen lahja oli minäpä kerron miten siinä luultavimmin kävi.

      Eli lahjan saaja oli bogannut itselleen laadukkaan tuotteen, leikitään että se olisi vaikka älykello, minkä aikoo hankkia, vaikka Samsung Galaxy Watch Active 2;n, ja kertonut siitä ap:lle. No ap tämän muistaa mutta nuukana ei raski ostaa tuota kyseistä kun hinta on yli 200e, vaan ovelana ostaakin jonkun sinnepäin vastaavan tuotteen jonka saa alle satasella, ajattelee että kyllä se välttää. Malttamattomana sitten odottaa jouluaattoa ja lahjan saajan iloista naamaa, mutta lahjan saaja kun on noita vähän vertaillut luonnollisesti pettyy kun ei saanutkaan mitä olisi halunnut, vaan joutuu nyt tyytymään halpaan korvikkeeseen, tietää että joutuu nyt sitten sitä käyttämään aaäliölahjoittajan mieliksi eikä sitten saakaan sitä toivomaansa jonka olisi voinut vaikka ihan itse ostaa.

      Lahjan antajan narsistinen mieli toki suuttuu kun hänen valitsemansa nerokas lahja ei kelpaakaan varauksitta, ja sitten valittaa tänne miten väärin häntä nyt kohdeltiin kun ei tullut kiitosta ja suukkoja vaan sensijaan vähän nyrpeää asennetta. Minä minä ihmiselle se on vaikeaa käsittää että muillakin ihmisillä voi olla tahtoa ja erilaisia mielihaluja jotka ei välttämättä kohtaa minä minä -ihmisen valintoihin. Onhan se käsittämätöntä mutta niin se vain on. Minä minä ihminen ei voi myöskään toimia niin että jättäisi lahjan antamatta tai antaisi lahjan rahana, koska se antaisi lahjan saajalle valinnanvapautta ja hallintaa omiiin asioihinsa, se taas ei käy koska minä minä ihminen haluaa olla se joka halllitsee suureellisen näyttävästi, ja jolle muiden pitää myös näyttävästi olla kiitollisia minä minä -ihmisen suosiosta.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Saitko sinä lahjoja?


      • No nythän sä veit tämän aika pitkälle. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko sinä lahjoja?

        Ihan pientä ja syötävää mikä on juuri niinkuin pitääkin olla. Meillä suvussa ei ole sellaista lahjomiskulttuuria oikeastaan ollut koskaan niin kaikki osaavat olla ja tietävät että voisi olla pettymys jos jotain isompaa tyrkyttäisi, no lapsille tietenkin on lahjoja mutta aikuisten kesken homma on aika hillittyä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        No nythän sä veit tämän aika pitkälle. :D

        Niin mutta kun noin se osimoilleen on. Tiedän tuon tutuista miten ne jutut menee, mietipä vaikka itsekin tuntemiasi ihmisiä, joulunvieton tavat ja niistä meuhkaaminen ovat melko suoraan suhteessa luonteeseen muutenkin. Ihan hyvin voin kuvitella tuommoiseen tilanteeseen lahjan antajaksi yhden kaverini ja miten siitä sitten mussutettaisiin kun ei hänen mainio lahja kelvannutkaan :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun noin se osimoilleen on. Tiedän tuon tutuista miten ne jutut menee, mietipä vaikka itsekin tuntemiasi ihmisiä, joulunvieton tavat ja niistä meuhkaaminen ovat melko suoraan suhteessa luonteeseen muutenkin. Ihan hyvin voin kuvitella tuommoiseen tilanteeseen lahjan antajaksi yhden kaverini ja miten siitä sitten mussutettaisiin kun ei hänen mainio lahja kelvannutkaan :D

        Nojoo. Ymmärrän eri vivahteet. Kuulosti vaan niin raskaalta. :D


      • Anonyymi

        Hehee,
        Harmis aina piristää päivää.

        Ei me nyt tällaisista suurempaa kriisiä saada aikaan. Lähinnä tämä aikuisen ihmisen lapsenmielisyys pohditutti. Ja pitäähän palstalle aina viihdettä tarjota :)

        Ap.


      • Just tämä, samaa mieltä.

        Onhan se kiva "yllättää" mielestään hyvällä lahjalla, mutta kun voi olla, ettei se ole ominaisuuksiltaan juuri sitä, mitä saaja oikeasti tarvitsee.

        Esim jos mun puoliso ostaisi vaikka treenitopin.... no, malli ei ole ihan sama eli mikä tahansa ei käy. Samoin trikoissa. No hän on oppinut ottamaan onkeensa eikä yleensä sorru vaateostoksiin. Kuten alusvaatteet. Koko ei ole sama kuin istuvuus tai miellyttävä laatu. Vaikka silmälle olisi miten nätti siinä sovitenuken päällä mutta se ei kerro sitä, miten se käyttäjälle hiertää, kiertää, kutittaa tai ei pysy paikoillaan.

        Ja on oikeasti aika mölliä jättää hankittu lahja käyttämättä.

        No, nykyisin ei tule enää niitä hankittuakaan. Olen kyllä saanut joitain aivan upeita yllärilahjoja joskus kuten huippuluokan darts-tikat, hyviä kirjoja, hyvän taskulampun, kojelautakameran (joka on valitettavasti paketissaan edelleen). Kerran sain jousipyssyn synttärilahjaksi. En tykkää ns romanttisista lahjoista. En käytä koruja, hajuvedet ostan itse ja vaatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee,
        Harmis aina piristää päivää.

        Ei me nyt tällaisista suurempaa kriisiä saada aikaan. Lähinnä tämä aikuisen ihmisen lapsenmielisyys pohditutti. Ja pitäähän palstalle aina viihdettä tarjota :)

        Ap.

        Sinä varmaan myös "ojennat" naistasi jos se ei näytä tyytyväistä naamaa :D

        Joo, minäkin vähän ihmettelin miten voi murjottaa murjotuksesta kun on kerran itse tehnyt virheen? Ensi kerralla sitten kysyt, paljonko rahana tai tarkat tuotetiedot mitä halutaan, kukaan ei murjota paitsi ehkä sinä kun tulee yllättäen kalliimmaksi kuin normaalisti :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Just tämä, samaa mieltä.

        Onhan se kiva "yllättää" mielestään hyvällä lahjalla, mutta kun voi olla, ettei se ole ominaisuuksiltaan juuri sitä, mitä saaja oikeasti tarvitsee.

        Esim jos mun puoliso ostaisi vaikka treenitopin.... no, malli ei ole ihan sama eli mikä tahansa ei käy. Samoin trikoissa. No hän on oppinut ottamaan onkeensa eikä yleensä sorru vaateostoksiin. Kuten alusvaatteet. Koko ei ole sama kuin istuvuus tai miellyttävä laatu. Vaikka silmälle olisi miten nätti siinä sovitenuken päällä mutta se ei kerro sitä, miten se käyttäjälle hiertää, kiertää, kutittaa tai ei pysy paikoillaan.

        Ja on oikeasti aika mölliä jättää hankittu lahja käyttämättä.

        No, nykyisin ei tule enää niitä hankittuakaan. Olen kyllä saanut joitain aivan upeita yllärilahjoja joskus kuten huippuluokan darts-tikat, hyviä kirjoja, hyvän taskulampun, kojelautakameran (joka on valitettavasti paketissaan edelleen). Kerran sain jousipyssyn synttärilahjaksi. En tykkää ns romanttisista lahjoista. En käytä koruja, hajuvedet ostan itse ja vaatteet.

        "ja on oikeasti aika mölliä jättää hankittu lahja käyttämättä."

        Tähän vielä lisään että sepä se, lahjan saajaa harmittaa ylettömästi kun tietää että oli turha ostos ja rahat meni hukkaan, ja sekin että kun on pettynyt niin lahjan antajaakin harmittaa sitten se, niin se pettymys on sitten vielä suurempi kuin että jos itse olisi tehnyt jonkun virheellisen hankinnan. Eli oikeasti suurempi lahja saajalle kuin se että hankkii jonkun yllätyspettymksen on se ettei hanki yhtään mitään jos ei ole tarkkoja speksejä siitä mitä hankkia.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä varmaan myös "ojennat" naistasi jos se ei näytä tyytyväistä naamaa :D

        Joo, minäkin vähän ihmettelin miten voi murjottaa murjotuksesta kun on kerran itse tehnyt virheen? Ensi kerralla sitten kysyt, paljonko rahana tai tarkat tuotetiedot mitä halutaan, kukaan ei murjota paitsi ehkä sinä kun tulee yllättäen kalliimmaksi kuin normaalisti :D

        -harmiseikirj-

        Mistä päättelit että murjotan?

        Nämä on aina niin hauskoja, kun nämä lähtee lentoon, kun teille avaa jonkun yhden pienen yksityiskohdan. Kohta koko suhteen dynamiikka on ruodittu auki.

        Joku tuolla arveli, että ensimmäinen yhteinen joulu :) Tietäisitte vaan.

        Ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ja on oikeasti aika mölliä jättää hankittu lahja käyttämättä."

        Tähän vielä lisään että sepä se, lahjan saajaa harmittaa ylettömästi kun tietää että oli turha ostos ja rahat meni hukkaan, ja sekin että kun on pettynyt niin lahjan antajaakin harmittaa sitten se, niin se pettymys on sitten vielä suurempi kuin että jos itse olisi tehnyt jonkun virheellisen hankinnan. Eli oikeasti suurempi lahja saajalle kuin se että hankkii jonkun yllätyspettymksen on se ettei hanki yhtään mitään jos ei ole tarkkoja speksejä siitä mitä hankkia.

        -harmiseikirj-

        Tässä lahjonnassa pitäisi muistaa aina se, että onko hankittu lahja tärkeämpi antajalle vai vastaanottajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelit että murjotan?

        Nämä on aina niin hauskoja, kun nämä lähtee lentoon, kun teille avaa jonkun yhden pienen yksityiskohdan. Kohta koko suhteen dynamiikka on ruodittu auki.

        Joku tuolla arveli, että ensimmäinen yhteinen joulu :) Tietäisitte vaan.

        Ap.

        Kyllä sulle vähän paha mieli tuli kun tänne avauduit :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelit että murjotan?

        Nämä on aina niin hauskoja, kun nämä lähtee lentoon, kun teille avaa jonkun yhden pienen yksityiskohdan. Kohta koko suhteen dynamiikka on ruodittu auki.

        Joku tuolla arveli, että ensimmäinen yhteinen joulu :) Tietäisitte vaan.

        Ap.

        Tuli vaan mieleen... mulla saattaisi rypistyä tuo otsa kurttuun jos ymmärrän sen olevan aivan liian kallis.

        Mitä se nyt tuohon meni rahoja tuhlaamaan, järjetöntä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Tässä lahjonnassa pitäisi muistaa aina se, että onko hankittu lahja tärkeämpi antajalle vai vastaanottajalle.

        No joo totta, jos lahjan antaja on vilpittömässä mielessä ja nähnyt vaivaa toki pitää näyttää että on iloinen lahjasta vaikka ei olisi ihan sopiva, vaikka joku mummon virkkaama juttu, mutta jos se lahjan antaja on joku semmoinen joka vain ääliömäisyyttään on ollut ääliö sellaiselle ei tarvitse näytellä minusta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen... mulla saattaisi rypistyä tuo otsa kurttuun jos ymmärrän sen olevan aivan liian kallis.

        Mitä se nyt tuohon meni rahoja tuhlaamaan, järjetöntä.

        Vuosikausia sitten on sovittu maksimit. :) Ja summa on sellainen ettei sillä oikeasti ole mitään todellista merkitystä kummankaan talouteen.

        Ap.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Just tämä, samaa mieltä.

        Onhan se kiva "yllättää" mielestään hyvällä lahjalla, mutta kun voi olla, ettei se ole ominaisuuksiltaan juuri sitä, mitä saaja oikeasti tarvitsee.

        Esim jos mun puoliso ostaisi vaikka treenitopin.... no, malli ei ole ihan sama eli mikä tahansa ei käy. Samoin trikoissa. No hän on oppinut ottamaan onkeensa eikä yleensä sorru vaateostoksiin. Kuten alusvaatteet. Koko ei ole sama kuin istuvuus tai miellyttävä laatu. Vaikka silmälle olisi miten nätti siinä sovitenuken päällä mutta se ei kerro sitä, miten se käyttäjälle hiertää, kiertää, kutittaa tai ei pysy paikoillaan.

        Ja on oikeasti aika mölliä jättää hankittu lahja käyttämättä.

        No, nykyisin ei tule enää niitä hankittuakaan. Olen kyllä saanut joitain aivan upeita yllärilahjoja joskus kuten huippuluokan darts-tikat, hyviä kirjoja, hyvän taskulampun, kojelautakameran (joka on valitettavasti paketissaan edelleen). Kerran sain jousipyssyn synttärilahjaksi. En tykkää ns romanttisista lahjoista. En käytä koruja, hajuvedet ostan itse ja vaatteet.

        No minä olen helppo siinä mielessä. En ole vaativa ihminen muutenkaan. Ohan noita hienostelijoita joita saumatkin hiertää ja löytää vikoja vaikka mistä. Kyllä lahja kuin lahja tulee käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan pientä ja syötävää mikä on juuri niinkuin pitääkin olla. Meillä suvussa ei ole sellaista lahjomiskulttuuria oikeastaan ollut koskaan niin kaikki osaavat olla ja tietävät että voisi olla pettymys jos jotain isompaa tyrkyttäisi, no lapsille tietenkin on lahjoja mutta aikuisten kesken homma on aika hillittyä.

        -harmiseikirj-

        Juu, vaikutatkin vähän siltä että tarpeeksi ei ole huomioitu lahjoin. Nyt sitten kiukuttelet kun muut viettää lahjakasta joulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sulle vähän paha mieli tuli kun tänne avauduit :D

        -harmiseikirj-

        Täytyisi teidänkin täällä ymmärtää että viihde on viihdettä. Ja tällaisella vanhemmalla pariskunnalla nämä tapaninpäivän viihteet on jo vähän kuivakkaita.

        Ja jos oikeasti tällaisilla materiajutuilla onnistun pahoittamaan sekä toisen että oman mielen, niin asiahan on myös hyvin helppo korjata.

        Koko keskustelu ajautui taas pois aiheesta, eli aikuisen ihmisen lapsenmielisyydestä. Mutta näin joulun aikaan täysin ymmärrettävää, ja meillä vähän muulloinkin :)

        Ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minä olen helppo siinä mielessä. En ole vaativa ihminen muutenkaan. Ohan noita hienostelijoita joita saumatkin hiertää ja löytää vikoja vaikka mistä. Kyllä lahja kuin lahja tulee käyttöön.

        Helppo todellakin lahjoittajalle.

        En pidä itseäni hienostelijana. Kertakaikkiaan vaan inhoan epämukavia vaatteita. Puristavia kenkiä, kireitä sukansaumoja, kutittavia vaatteita. Pöksyt pakaravaossa hiertämässä, sopimattomat rintaliivit. Liivit joissa kaarituki painaa kylkiluuhun kiinni tai rinnat roikkuu niiden ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, vaikutatkin vähän siltä että tarpeeksi ei ole huomioitu lahjoin. Nyt sitten kiukuttelet kun muut viettää lahjakasta joulua.

        En minä kiukuttele, nuo lahjomiseen kiintyneethän tuossa tuntuu kiukuttelevan. Minut tuntevat kyllä tietää etten halua mitään turhaa, mieluummin jos haluaa lahjoa voi sitten laittaa vaikka lahjoituksen jonnekin haluamaansa kohteeseen. Itse jos jotain tarvitsen haluan itse valita sen niin olen mahdollisimman huono lahjansaaja kun ei kuitenkaan mene nappiin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä kiukuttele, nuo lahjomiseen kiintyneethän tuossa tuntuu kiukuttelevan. Minut tuntevat kyllä tietää etten halua mitään turhaa, mieluummin jos haluaa lahjoa voi sitten laittaa vaikka lahjoituksen jonnekin haluamaansa kohteeseen. Itse jos jotain tarvitsen haluan itse valita sen niin olen mahdollisimman huono lahjansaaja kun ei kuitenkaan mene nappiin.

        -harmiseikirj-

        Eli nirsokin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyisi teidänkin täällä ymmärtää että viihde on viihdettä. Ja tällaisella vanhemmalla pariskunnalla nämä tapaninpäivän viihteet on jo vähän kuivakkaita.

        Ja jos oikeasti tällaisilla materiajutuilla onnistun pahoittamaan sekä toisen että oman mielen, niin asiahan on myös hyvin helppo korjata.

        Koko keskustelu ajautui taas pois aiheesta, eli aikuisen ihmisen lapsenmielisyydestä. Mutta näin joulun aikaan täysin ymmärrettävää, ja meillä vähän muulloinkin :)

        Ap.

        No niinhän se on, viihteenähän me tämä otetaankin :) Pyydät nyt vain nätisti anteeksi harkitsemaattomuuttasi ja käyt vaihtamassa heti viikolla tuon väärän lahjan oikeanlaiseen, sehän ei tunnu enää niin kallliilta kun ei tarvitse kuin väliraha maksaa :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nirsokin vielä.

        No joo, siinä mielessä että minulle itsllekin on monesti vaikea löytää mieleistä tuotetta kun sitä ei välttämättä ole olemassakaan. Esimerkkinä vaikka puhelin, itsekään en tahdo löytää sellaista joissa ominaisuudet/hinta/laatu kohtaisi minua miellyttävällä tavalla niin jos joku muu ostaisi suunnilleen 100% varmuudella menisi metsään.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyisi teidänkin täällä ymmärtää että viihde on viihdettä. Ja tällaisella vanhemmalla pariskunnalla nämä tapaninpäivän viihteet on jo vähän kuivakkaita.

        Ja jos oikeasti tällaisilla materiajutuilla onnistun pahoittamaan sekä toisen että oman mielen, niin asiahan on myös hyvin helppo korjata.

        Koko keskustelu ajautui taas pois aiheesta, eli aikuisen ihmisen lapsenmielisyydestä. Mutta näin joulun aikaan täysin ymmärrettävää, ja meillä vähän muulloinkin :)

        Ap.

        Kysytäänpäs vielä:

        Oliko puoliso siis lapsenmielinen? Vai antaja?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kysytäänpäs vielä:

        Oliko puoliso siis lapsenmielinen? Vai antaja?

        Puoliso on hyvinkin lapsenmielinen. Minä puolestani ehkä hieman lapsellinen. Meillä kummallakaan ei ole lapsia. Huumorinkukka pitää yhdessä.

        Ap.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Just tämä, samaa mieltä.

        Onhan se kiva "yllättää" mielestään hyvällä lahjalla, mutta kun voi olla, ettei se ole ominaisuuksiltaan juuri sitä, mitä saaja oikeasti tarvitsee.

        Esim jos mun puoliso ostaisi vaikka treenitopin.... no, malli ei ole ihan sama eli mikä tahansa ei käy. Samoin trikoissa. No hän on oppinut ottamaan onkeensa eikä yleensä sorru vaateostoksiin. Kuten alusvaatteet. Koko ei ole sama kuin istuvuus tai miellyttävä laatu. Vaikka silmälle olisi miten nätti siinä sovitenuken päällä mutta se ei kerro sitä, miten se käyttäjälle hiertää, kiertää, kutittaa tai ei pysy paikoillaan.

        Ja on oikeasti aika mölliä jättää hankittu lahja käyttämättä.

        No, nykyisin ei tule enää niitä hankittuakaan. Olen kyllä saanut joitain aivan upeita yllärilahjoja joskus kuten huippuluokan darts-tikat, hyviä kirjoja, hyvän taskulampun, kojelautakameran (joka on valitettavasti paketissaan edelleen). Kerran sain jousipyssyn synttärilahjaksi. En tykkää ns romanttisista lahjoista. En käytä koruja, hajuvedet ostan itse ja vaatteet.

        Mutta kun se vaate oli niin nätti sen sovitenuken yllä ja se elävä sovitenukke itekkin neuvo että osta akallesikin tämmönen,voi miten fiksu on tuo sovitenukke ihmis dolly ja paras kaveri ikinä ja niin sopiva muutenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä kiukuttele, nuo lahjomiseen kiintyneethän tuossa tuntuu kiukuttelevan. Minut tuntevat kyllä tietää etten halua mitään turhaa, mieluummin jos haluaa lahjoa voi sitten laittaa vaikka lahjoituksen jonnekin haluamaansa kohteeseen. Itse jos jotain tarvitsen haluan itse valita sen niin olen mahdollisimman huono lahjansaaja kun ei kuitenkaan mene nappiin.

        -harmiseikirj-

        Kyllä sinut tuntien tietää mitä tarvitset🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, siinä mielessä että minulle itsllekin on monesti vaikea löytää mieleistä tuotetta kun sitä ei välttämättä ole olemassakaan. Esimerkkinä vaikka puhelin, itsekään en tahdo löytää sellaista joissa ominaisuudet/hinta/laatu kohtaisi minua miellyttävällä tavalla niin jos joku muu ostaisi suunnilleen 100% varmuudella menisi metsään.

        -harmiseikirj-

        Hintalaatu suhde minusta nyt on applella, en edes osallistunut kun sisaret ostavat yhteisesti äitilleni samsun kun täyttää pyöreitä jää pois niiden valinnasta kun tahdon parasta ja tiedän olevan hyvä.

        Minulle on hyvin paljon merkitystä olla hyvä ja kestä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Hintalaatu suhde minusta nyt on applella, en edes osallistunut kun sisaret ostavat yhteisesti äitilleni samsun kun täyttää pyöreitä jää pois niiden valinnasta kun tahdon parasta ja tiedän olevan hyvä.

        Minulle on hyvin paljon merkitystä olla hyvä ja kestä.

        Applet on kyllä laadukkaita, hinta taas niissä aika kova kun en hirveästi viitsisi puhelimesta maksaa mutta joo, apple on kyllä harkinnassa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Tässä lahjonnassa pitäisi muistaa aina se, että onko hankittu lahja tärkeämpi antajalle vai vastaanottajalle.

        Kyllä se on tärkeää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puoliso on hyvinkin lapsenmielinen. Minä puolestani ehkä hieman lapsellinen. Meillä kummallakaan ei ole lapsia. Huumorinkukka pitää yhdessä.

        Ap.

        Huonot on eväät, valmistaudu eroon!


    • Anonyymi

      Lahjoissa on kauhea miettiminen ja hakeminen jos tyttöystävälle ostaa lahjaa. Kävin varmaan 6 eri kultasepän liikkeessä etsimässä koruja ennen kun löysin sellaisia josta tyttöystävä pitää. Ja tykkäsi se kaula ja korvakoruista. Ostin myös tavallisia lahjoja kuten sukkia, pipon ja hanskat ja kengät ja lahjakortin annoin.

      • Anonyymi

        En ole ikinä saanut poikkiksilta noin ihania lahjoja ja kuulostaa vieläpä siltä, että on useampi satku mennyt. Toivottavasti tyttis osaa antaa arvoa :)


    • Anonyymi

      Miksi siis ostaa lahjaa?kun ei kerran kuitenkaan kelpaa.Jos on pakko jostain syystä moiselle lahjoa jotenkin niin sitten joku vaan lahjakortti niin ei persoonallisuus höriöinenkään voi rypistellä enää..Asiasta voisi kyllä sanoa henkilölle että lahjasta on yleensäkin turha rypistää otsaa että useinhan sen voi pistää sitten vaan kiertoon tai kirpparille että on hullua rypistellä jos ei pidä.. Ja yleensä myös antaja voi kuvitella tuon rypistämis asian että ei se edes pidä kylläkään paikkaansa edes..??.Että ehkä olisi muutenkin vähän keskustelun paikkaa asiassa että rumempaa oikeastaan toisesta kuvitella vielä vaan niin..että muka rypistää..

    • Anonyymi

      Toivon että vielä olisi toivoa.

    • Anonyymi

      Eikös ajatus ole tärkeä. Tyttöystävä sanoi ettei tarvii lahjoja vaan perheen kanssa joulun viettäminen tärkeämpää. Ostin kuitenkin lahjoja sille.

      • Anonyymi

        En ymmärrä. Jos sanon että halua lahjoja niin tarkoitan sitä. Todellakin mukavien ihmisten seura on parasta, laitan mieluusti pötyä pöytään ja istutaan pitkään.
        On niin ihana ostaa itselle kun tarvitsee kun on omaa rahaa, eikä tarvii keltään mitään. Oli joskus aika, jolloin tarvitsi, yök sitä aikaa. Kun hankin jotain, perehdyn huolellisesti ostokseen, inhoan krääsää ja tarpeettomia tavaroita. Koriste-esineet ovat kaikkein huonoinpia lahjoja, miten joku voi luulla että lipastoni päälle kelpaa toisen valitsema esine.


      • Anonyymi

        Säästyit lapselliselta kiukuttelulta tai mykkäkoululta. Kun nainen sanoo ettei tarvitse lahjoja = nainen tarkoittaa haluavansa ehdottomasti lahjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästyit lapselliselta kiukuttelulta tai mykkäkoululta. Kun nainen sanoo ettei tarvitse lahjoja = nainen tarkoittaa haluavansa ehdottomasti lahjoja.

        NÄÄÄH, sanon aina ihan suoraan että haluan sitten lahjoja. Jos en halua niin senkin sanon suoraan. Kannattaa valita naisseuransa vähän paremmin niin ei tarvi arvuutella.


    • Anonyymi

      Kyllä normaali aikuinen ihminen kestää elämässä pieniä pettymyksiä ilman että otsa menee ruttuun. On lapsellista ja töykeää kiukutella epämieluisasta lahjasta.

      Tosin useimmat lapsetkin osaa olla kohteliaita kun mummu on kutonut rumat sukat tai kummi antanut lusikoita, silti hymyillään ja kiitetään kauniisti. Ne on niitä hyviä käytöstapoja joita jo pienelle lapselle opetetaan. Valitettavasti kaikki eivät niitä tapoja koskaan sisäistä.

      Anoppi ei ole koskaan uskonut etten pidä suklaasta ja joka joulu saan rasian. Kiitän aina iloisesti ja vien seuraavalla viikolla töihin taukohuoneeseen jotta muut saavat nauttia suklaista. Ei siitä sen suurempaa numeroa tarvitse järjestää.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihan oikein 😆 vieläkö varmisti taulun alalaidasta kuka tämän tekijä onkaan, onko sama mikä sanoit ja miten voi olla mahdollista, että tämä työ on vinossa kehyksessä.

    • Anonyymi

      Naurettavaa.Lahjojen saaminen aikuisiällä on älytöntä.Ostetaan sitten kun tiedetään mitä tarvitaan,kyllä aikuiselle ihmiselle pitää riittää että perhe on yhdessä ja syödään jouluruokaa,mitä vitun lahjoja?Mulle lehjojen ostaminen on niin vastenmielistä,pakkopullaa.Yhden lahjan ostin kummitytölle,ja sekin tosi helppo.

      • Anonyymi

        Naurettavaa.. jos ei edes jouluna voi jotain tavallisesta poikkeavaa olla... ja pitää muiden tapoja älyttöminä. Se että sulle riittää ei tarkoita että kaikille riittää.


      • Anonyymi

        Lahjojen antaminen ja saaminen on aikuisiälläkin mukavaa ja kivaa.

        Itse ostan kymmeniä lahjoja, 15 ihmiselle, lähimmille 😊. Heiltä myös saan lahjoja.


    • Anonyymi

      En ole mitään mieltä, koska en saa enkä anna mitään lahjoja.
      Ei myrtyneitä kasvoja eikä palauttelua ja rahaa säästyy. Toiminut jo monta vuotta ihan hyvin.

      • Anonyymi

        Sama täällä.


    • Anonyymi

      aikamoinen moukka, kyllä sen verran pitäisi käytöstapoja olla ettei hyvästä sydämestä annetusta lahjasta mieltään näytä, oli lahja ihan mitä tahansa.

    • Anonyymi

      Kossupullon ostin yhdelle sukulaiselle ja odotti parempaa .

    • Anonyymi

      Huonoa ja typerää käytöstä. En sietäisi.

    • Anonyymi

      Miksi aikuiset ostavat toisilleen lahjoja, me ollaan jo vuosia luovuttu siitä. Ei kukaan tarvitse ylimääräistä tavaraa. Hyvä ruoka oman perheen kesken ja omille lapsille vaan lahjat, ei muille.

    • Anonyymi

      Aivan oikein. Toki ikävää että näytetään tunteet noin suoraan. Johtiko seksiin silti?

    • Anonyymi

      Kaikki lahjat pitäisi olla tervetulleita.

    • Anonyymi

      Turhaa krääsää ja rahanmenoa kyllä piisaa muutenkin. Siksipä olen ottanut tylsän käytännön että ellei kyseessä ole tarkoin määritetty lahjatoive, siirrän joululahjaan arvioidun rahasumman saajan tilille. Saa sitten itse käyttää sen johonkin tarpeelliseen tai tarpeettomaan oman mielensä mukaisesti.

    • Anonyymi

      Mä sain äidiltä Muumipurkin täynnä kaurakeksejä. Olin tyytyväinen. Ikää rapiat alle 50.

    • Anonyymi

      Sukat nyt vaan on paska lahja.

    • Anonyymi

      Hmm...ajattelin jakaa lahjani 365 osaan ja jakaa sen päivittäin niin hyvin mitä voin ja kykenen vuonna 2021.

      Läsnäolon lahjan kylkiäisenä voi antaa aikaa, tietoutta, tukea arjen askareissa, kasvatuksessa ja auttaa jopa rahallisesti tilannekohtaisesti.
      Lahjan sisältö on vielä tuntematon koska en itse tiedä millaiseen läsnäoloon itse kykenen. Voin olla lahja jota arvioidessa vuoden 2021 lopussa jotain olisi jäänyt pakettiin laittamatta, luiskahtanut lattialle lahjakääröä kyhätessä.

      Paras lahja on sellainen jonka sisältöä ei voi määritellä, se muuttuu päivittäin ja sen sisältö jakautuu vuoden jokaiselle päivälle.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Outoa etteivät parisuhteessa elävät ymmärrä olevansa toisilleen niitä parhaita lahjoja, lahjarusetit kaulaan ja halailemaan siitä, hus hus.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Outoa etteivät parisuhteessa elävät ymmärrä olevansa toisilleen niitä parhaita lahjoja, lahjarusetit kaulaan ja halailemaan siitä, hus hus.

        AsianVierestä

        Olet oikeassa lahjarusetti kaulaan vaan🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa etteivät parisuhteessa elävät ymmärrä olevansa toisilleen niitä parhaita lahjoja, lahjarusetit kaulaan ja halailemaan siitä, hus hus.

        AsianVierestä

        Ota huomioon että jotkut parisuhteessa elävät viihtyvät tosiaan 24/7 yhdessä ja toiset taas
        tympääntyvät 24/7 yhdessä kyyhöttämisestä
        ja sitten on niitä jotka ovat pakon edessä 24/7
        yhdessä kun toinen on omaishoitajana puolisolleen
        kuten minun isäni on omaishoitajana ollut vuodesta
        2015 lähtien äidilleni kun äitini sai aivoinfarktin
        eikä ole kuntoutunut yhtä hyvin mitä urheilutoimittaja Kaj Kunnas taasen kuntoutui itse aivoinfarktin jäljiltä ja äitini siskon miehen aivoinfarkti (loppuvuodesta 2014) ensin rampautti ja sitten vei hautaan 79-vuotiaana toukokuussa 2017 ja äitini sisko kuoli syöpään äskettäin 73-vuotiaana 25.11.2020, äitini sisko kerkesi olemaan 3 vuotta leskenä. Äitini kerkesi olemaan samassa sairaalassa Helsingin Laakson sairaalassa alkuvuodesta 2015 äitini siskon miehen kanssa, jossa taasen äitini ja tämän äitini siskon isosiskon poika serkkuni toimii sairaanhoitajana.


    • Anonyymi

      Asperger?

    • Anonyymi

      Taitaa lahjan saajalla olla aukko sivistyksessä mikäli osoittaa mieltään tällaisessa asiassa. Jos lahja ei ollut mieleinen, ei sitä näytetä antajalle. Järjen käyttö on sallittua . Täytyy myös miettiä antajan halunneen ilahduttaa häntä. On paljon asioita ja tilanteita, jotka eivät välttämättä ilahduta, mutta pitäisi silti osata käyttäytyä aikuismaisesti. Pieni lapsi voi sanoa "en tykkää...en tykkää...!!"

    • Anonyymi

      Reilusti aikuinen, jollainen 50 ehdottomasti on, voi itse ostaa tarvitsemansa. Lahjat on lahjoja, eikä kukaan ole sellainen ajatustenlukija, että voisi aina joka kerta ostaa "juuri oikean" lahjan.

      Moukkamaisesti valitut lahjat on sitten asia erikseen. Kuten henkilövaaka jollekin, joka ei sitä halua tai alkoholi alkoholistille.

      • Anonyymi

        Joulu on lasten juhla, ei aikuiset mitään lahjoja tarvitse eikä moni edes halua. Paras lahja on kun joulunpyhät menee ohitse ja turha kulutusjuhla loppuu ja alet alkaa perseaukisille kun kaikki rahat on mennyt joululahjoihin.Kauppiaitten se joulu on kun kuluttaja ei älyä että eihän se tavara maailmasta lopu päinvastoin uutta roinaa mainoslehtiset täynnä ja ensvuonna taas uutta paskaa markkinoille.


      • Anonyymi

        Isäni täytti 50 vuotta 29 vuotta sitten 1991, jotta
        tuosta on jo rutkasti aikaa, seuraavaksi isäni
        on määrä täyttää 80 vuotta vuoden 2021
        puolella ja isäni on sen verta vanha että oli
        äitinsä kanssa pommisuojassa paossa ilma-
        pommituksia täällä Helsingissä helmikuussa
        1944.


    • Anonyymi

      Lapsellista...sen ikäisellä henkkilöltä

    • Anonyymi

      Jos lahja ei ole mieluinen voin sen antaa takaisin lahjoittajalle. Esim. seuraavana syntymäpäivänä tai jouluna.

      • Anonyymi

        Joku sanoi että motiivi ja muistaminen on tärkeintä lahjan antamisessa. Kerran sain ison pussin koiran ruokaa vaikka minulla ei ole koiraa. Mikähän motiivi tuossa taustalla? Varmaan voitti sen arpajaisissa ja halusi päästä siitä eroon. Annoin sen sukulaisen koiralle, joka ei tykännyt ko sapuskasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku sanoi että motiivi ja muistaminen on tärkeintä lahjan antamisessa. Kerran sain ison pussin koiran ruokaa vaikka minulla ei ole koiraa. Mikähän motiivi tuossa taustalla? Varmaan voitti sen arpajaisissa ja halusi päästä siitä eroon. Annoin sen sukulaisen koiralle, joka ei tykännyt ko sapuskasta.

        Olisit syönyt itse sen, olisit voinut vaikka tykästyä ?


    • Anonyymi

      Takavuosina sain lahjaksi vakuumiin laitetun savukalan, jonka palautin seuraavana jouluna lahjan antajalle. Lahjan antaja tiesi etten pidä savukalasta.

      • Anonyymi

        Mitäs olit tehnyt hänelle, kun noin paskamaisen tempun sinulle teki?


    • Anonyymi

      Minä sain vuosia sitten tiskirätin. Suvun Roope Ankka sen antoi. Hänen perheelle piti aina laittaa pötyä pöytään yms.

      • Anonyymi

        Design tiskirätit ovat erityisesti mieleeni.


    • Anonyymi

      Unisani sain höhötintä 17-vuotiaalta tyttöltä, oon tyytyväinen
      ei voi valittaa.

    • Anonyymi

      Riipuu lahjasta jos ei miellytä niin pikkuisen pettynyt saa olla mut pitää ilmaista se kypsästi ja järkevästi.

    • Anonyymi

      aika surullista.

    • Anonyymi

      No en tiiä mitä sanoa, mut mä sain anopilta DVD minkä oli ostanut kirpputorilta ja rahaa hänellä on melkoisesti, ihmettelen todellakin moista JOULULAHJAA, mut tyttärelleen oli melkonen kasa lahjoja.

    • Anonyymi

      Hassua että porukat on tästä kieli poskessa tehdystä hupialoituksesta näin innoissaan!

    • Anonyymi

      Kiittämätön ja lapsellinen. Onneksi mulla ei ole kavereita eikä sukulaisia, joiden kanssa olisin tekemisissä. Ei tarvitse vastaanottaa lahjoja joita en halua.

    • Anonyymi

      Mä sain valtiolliselta poliisilta 17 vuoden ajan bodom bodomia, siis lsd ekstaasi steroideja ... munaa pyllyyn ja muuta ... nyt pitäisi tehdä pornoo, että Ahtisaaret ja muut pääsee homoilemaan. Valtion seksiorjaksi siis, poliisikin toivotti työn iloa.

      Hieno valtio, juutalaismafia.

    • Anonyymi

      Niin, eihän sitä nyt "rahalla selviä mistään" ... lähtee "kakarat mielisairaalaan" ... "tapetaan kaikki" ... se on pornoo tai nirri pois. Näin siis POLIISI.
      Parit Diana auto-onnettomuudet on väistetty, lapset ne kyllä huumasi tarhassa ekstaasilla ...

      Virkamiesmafia jyrää etelässä ... Aarnioita riittää.

    • Anonyymi

      Jos olet mies ja vastaanottaja nainen niin vika oli sinussa., kun paskan lahjan hankit. Toisinpäin, niin vastaanottaja on typerä moukka.

    • Anonyymi

      Kokemusta 60-vuotiaasta jolle lahja ei kelvannut, ni sanoin aika tiukkaan sävyyn takaisin että mitä helvettiä sille olis sitten voinut ostaa, enkä ole sen jälkeen mitään ajateltua viitsinyt edes antaa. Se 60-vuotislahjakin oli sellanen etten viittiny mitään ihmeellistä keksiä kun ei kuitenkaan kelpaa mikään.

    • Anonyymi

      On kyllä erittäin naurettavaa, röyhkeää ja lapsellista. Itse esitän, että pitäisin vaikka en pitäisikään.

      • Anonyymi

        Epäaidot esittäjät ovat yhtä naurettavia, jopa naurettavampia. Lahjat on lasten juttu. Aikuislahjat on tomppeleiden touhua.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse esittää pitävänsä, ellei pidä. Mutta kiukuttelu on typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäaidot esittäjät ovat yhtä naurettavia, jopa naurettavampia. Lahjat on lasten juttu. Aikuislahjat on tomppeleiden touhua.

        Oletko kaikissa asioissa noin jäykkä ja tylsä? Että edes lahjoja ei voi antaa jos on yli tietyn iän. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäaidot esittäjät ovat yhtä naurettavia, jopa naurettavampia. Lahjat on lasten juttu. Aikuislahjat on tomppeleiden touhua.

        Aikuisellekin voi ostaa jotain hyödyllistä, todella halvalla. Kaksi klemmaripakettia saa eurolla ja ne on etätyötä tekeville ja opiskelijoille tärkeitä, joiden merkityksen huomaa, kun ne uupuu tai kun ne on loppu. Halpa 1-2 euron nitoja voi olla myös hyvä lahja paperitöitä varten. Kyllä niitä halpoja lahjoja oikeasti löytyy, jos miettii. Ihan turha kenenkään suuttua lahjasta, jos joku on senttiäkään laittanut toisen lahjaan ajatuksella.


    • Anonyymi

      Ymmärrän, että turha krääsä saattaa ärsyttää tai vihastuttaa monia lajhoina, jos ei ole edes itse pyytänyt sellaista.
      Mielestäni silti aikuisen ihmisen pitäisi osata peittää pettymyksensä. Epäkohteliasta nyrpistellä ei niin toivotun lahjan kohdalla.

    • Anonyymi

      Aito ihminen, sellaista harvemmin tapaa, jouluna ehkä

    • Anonyymi

      Häipyisin henkilön elämästä vähin äänin vaikka olisi kuinka sukulainen. Ei taida jäädä röyhkeys tuohon.

    • Anonyymi

      no kannattaisiko kysyä siltä suoraan. Ai ei vai.

      Kuole pois sitten


      Sanoma py

    • Anonyymi

      "Väärät Joululahjat" on repinyt kansakuntamme sisintä ennätyslukemin.

      Joulu on Saatanasta, näkee sen jo kaikista väärinpäin ripustetuista tähdistäkin.

      Elostelua Levillä horatsujen kanssa, juopottelua kotioloissa, riitelyä, ylivarojen elämistä, uhriutumista, kohtuuttomia vaatimuksia, omaksi iloksi toisten nöyryytystä ja valitusta ruokapöydän antimista, valitusta lihomisesta, luonnonvarojen silmitöntä haaskaiusta, syyllistämistä, kitinää jne

      Luomakunnan ylimpien arvon oikeuttamalla valtuudella julistan joulun satanistiseksi juhlaksi Suomessa.

      Voitte käyttäytyä vastedes jouluna ihan kuinka huvittaa ja vaikka heitellä toisianne niillä paskoilla lahjoillanne. Muistakaa rääkätä myös lapsia, itkettää ja tuottaa pettymyksiä, siitäpä oppivat!

      Hail Satan! Hail Lucifer!

    • Anonyymi

      No tässä tapauksessa kyse on luultavasti Lahjakkuus-Allergiasta. Itä-Ruotsin Yliopiston Ajatustieteiden Dosentti Per Se tutki hiljattain asiaa ja julkaisi artikkelin aiheesta The Scientist-tiedelehdessä. Linkkiä en nyt tähän hätään löytänyt.

    • Anonyymi

      Suosittelen kaikille seuraavaa. Kannattaa ostaa aikuisille ja ei-sukulaisille (erityisesti ystäville, tuttaville, kaverien lapsille) mahdollisimman halpa lahja, joka maksaa 1-2 euroa. Euronkaupasta, Tigerista, Ikeasta ja muualta saa kyllä tuolla rahalla lahjan. Ei mene liikaa rahaa lahjoihin ja voi ostaa useammalle, varsinkin, jos ostaa perheen ulkopuolisille joululahjoja. Halvan lahjan idea voi myös olla mahdollisemman hauska. Ei pidä olla liian tosissaan joululahjojen kanssa. Kukaan meistä ei ole jouluna synttärisankari. Joululahjashow on aivan vääristynyt, jos unohdetaan, kuka on joulun oikea keskipiste.

      Kavereille ja tutuille ostettavissa joululahjoissa pidän nykyisin tuota 2 euron kipurajaa. Periaatteessa jos on luova ja tekee löydön alelaarista, voi selvitä 1€/per hlö. Ennen olen ostanut kalliimpia mutta ei ole pitkällä tähtäimellä järkevää ja tulee kalliiksi muutenkin pienituloiselle. (Jokainen voi ostaa omilla rahoilla itselleen lahjansa ja tavaransa tarvittaessa. Joululahjojen varaan ei voi omia hankintoja laskea.)

      • Anonyymi

        Kirppiksiltä löytää kaikkee hienoo alle 5 eurolla, kierrätyshenkiset kamut ottavat ne mielihyvin vastaan. Onhan etsimiseenkin käytetty aikaa ja vaivaa.


    • Anonyymi

      Voihan sille kiittämättömälle lahjan saajalle sanoa, että voi itse ottaa kyllä lahjan, jos ei kelpaa. Jos on kyse perheenjäsenestä, kannattaa ostaa aina sellainen lahja, jonka voisi ottaa itselleenkin. Jos lahjan saaja ei lahjaa halua, sen voi ottaa sitten itselle. Tuon voi myös sanoa ihan ääneen.

    • Jos kyseessä olisi minun ostamani lahja seuraavana vuonna en lahjoisi muuta kuin hyvän joulun toivotuksella ja senkin tekstarilla, korttihan ei tietnkään olisi mieluinen.
      Epäkohteliasta ja lapsellista nyrpistellä saadulle lahjalle. Olisi kiitollinen kun joku ylipäätään muistaa.

      • Anonyymi

        Kyllä juuri näin. Meilläpäin ei tosin lapsetkaan nyrpistele lahjoille.

        Jos nyt sattuu saamaan ei-niin-mieluisan lahjan, voi antaa sen sellaiselle, joka tykkää ja jopa arvostaa.


    • Anonyymi

      llä naama kurtussa, ei taida aikuinen ollakkaan, ehkä viisi vuotias? Vaivihkaa voi mielestäni lahjan antajalle sanoa, voisiko tämän vaihtaa- Tai sitten on hiljaa ja myy vaikka kirppiksellä. Lahjoja ei mielestäni pitäisi antaamuuten kuin , että tämän voi vaihtaa menetelmällä. Tyhmyyttä osoittaa naama kurtussa olemalla, aikuinen hillitsee itsensä.

      • Anonyymi

        Sä et ikimaailmassa saa siitä sitä summaa, jonka lahjanantaja on siitä maksanut. Kirppiksiltä tekeekin hyviä löytöjä joulun jälkeen. Fiksut ihmiset antavat toisilleen rahaa, eli toisin sanoen eivät anna mitään. Voivat sitten joulun jälkeen ostella pilkkahinnalla niitä uusia tavaroita ja naureskella ihmisten typeryydelle. Eihän nämä tiedä edes läheistensä vaatekokoa kun näitä ryysyjä toisilleen ostelevat.


    • Anonyymi

      Exmieheni oli juuri sellainen. eikä ollut viiskymppinen, päälle kolmekymppisä molemmat olemme.
      Aina oli naama kurtussa ja tyytymättömiä huomautuksia ja väheksymistä lahjoista. Koskaan en muista onnistuneeni. Hänellä oli myös tapana kertoa kuinka paljon nyt on rahaa käyttänyt minun lahjoihini, tosin mitään ihmeellistä ja kallista en koskaan saanut enkä sen puoleen odottanut enkä odota. Minusta on kivempi antaa lahjoja, ja pääasia jos jotain itse saa että se on sydämellä valittu, olkoot hinta mikä hyvänsä.
      Ex ei ollut todellakaan perheestä missä lapsia olisi hemmoteltu. Heitä oli 9 lasta ja vanhemmat, 11 henkeä ja vain isä kävi työssä. Se mitä minä tiedän ei se elämä leveää heillä ollut että siitä ei ole kyse että hienoon olisi tottunut.
      Ei ollut mukava antaa lahjaa tällaiselle ihmiselle.

    • Anonyymi

      ei hän ole aikuinen . vaan kiukutteleva kesken kehityksen jäänyt pikku lapsi. tai sitten kaiken saanut eikä osaa antaa arvoa millekkään. surullista

    • Anonyymi

      Siittä saattaa demari kehittyä.

    • Anonyymi

      joulu on lasten juhlahetki,,,,,,

    • Anonyymi

      Anna lahjaksi viinaa niin suu on varmasti messingillä.

      • Anonyymi

        ...myös billalehdet ja -elokuvat saavat vastaanottajan onnenkyyneliin.


      • Anonyymi

        Alkoholi on huono lahja.


    • Anonyymi

      Ei ihan naiivia käytöstä, vaikka pukki käypi kerran vuodessa.

    • Anonyymi

      Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset, jotka antavat "aineettomia lahjoja". Minä en ainakaan ilahdu siitä, että joku afrikkalaiskylä saa vuohen.

      • Anonyymi

        Itse en pidä hyvätekeväisyyttä aineettomana lahjana. Vaan esim. palveluja kuten kosmetologi/kampaaja.

        Miksi et ilahdu afrikkalaisten vuohesta? Sehän on hieno homma.


    • Pakko kommkentoida. Olen saanut joka ikinen vuosi parhaat joululahjat. Äitini itse kutomat villasukat.

      • Anonyymi

        Hyvä äitisi 💖!
        Minulle kaveri kutoi uudet villasukat joululahjaksi 😍


    • Anonyymi

      Viisikymmentä vyötäkö tuli?

    • Anonyymi

      Oletko varma et johtuu siitä, ettei saanut mieleistä lahjaa? Ehkä ei olisi halunnut ollenkaan lahjoja? Mieltää joulun enemmän lasten juhlaksi?

      • Anonyymi

        Jos ei halua lahjoja, voi sen ilmaista kauniisti ja nätisti.


      • Anonyymi

        Antamisen ilo tärkeämpää kuin saamisen ilo.


    Ketjusta on poistettu 456 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe