Rock on parasta mutta välillä toki pop myös maistuu

Anonyymi

Lähes kaikenlainen rock on hyvää, paitsi se huono. Nåh... makuasioita toki kaikki. Toinen tykkää jostakin toisesta kuin joku toinen.

Itse kuuntelen paljon uudempaa 2000-luvulla tehtyä rock musaa. Välillä toki kuuntelen myös aiempien vuosikymmenten rock musaa. Uudemmassa musassa on parempi äänenlaatu, joka merkitsee itselleni paljon. Soundimaailma ja äänenlaatu ovat iso tekijä, kun oikeasti istuu alas ja kuuntelee musaa.

Rock, Melodic rock, Hard rock, AOR, Arena rock, Heavy metal, Melodic metal. Tuossa on muutama “tyylilaji” joita tulee kuunneltua rockin osalta.

Välillä saatan toki kuunnella myös pop musaa. Myös suomalainen rock ja pop menee myös, joten olen kenties aika moniruokainen musiikin suhteen.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse kuuntelen kaikenlaista musiikkia. Eniten musiikkia 1920-1990 -luvuilta. Rockista mulla menee esim. The Beatles, The Kinks, Small faces, Slade, Smokie, Free, Bad Company, Zeppelin, Purple, Whitesnake, Rush, Queen, Bruce Springsteen ja heavysta eniten Priest, Maiden, Sabbath.

      Popista esim. Bee Gees, Culture club, Spandau ballet, Pet shop boys, Whitney Houston, Jackson 5, Michael Jackson, Adam Lambert.

      • Anonyymi

        Queen II on aika tyylikäs kiekko. Springsteeniä matkineet aika monet ruotsalaiset. Heavymusasta ossuu ja uppoaa parhaiten Metallican kasarilevyt. Metallican rumpali albumilla äärettömän hyvä. Livenä ei yhtä hyvä.


    • Anonyymi

      W.E.T. - Big Boys Don't Cry

      Tuossa kappaellessa yhdistyy Hard Rock ja popahtava kertsi hauskalla tavalla.

      • Anonyymi

        Kyllä klassinen on parasta musiikkia aivan ylivoimaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä klassinen on parasta musiikkia aivan ylivoimaisesti.

        Klassinen Hard Rock.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Klassinen Hard Rock.

        Jep, rockista klassinen rock on parasta niin kuin esim. Smokie, Status Quo, Slade, Whitesnake, Free, Bad Company, Zeppelin. Ja heavysta klassinen heavy kuten Priest, Maiden ja Sabbath. Tykkään paljon sellaisista rockbändeistä, joilla on blues tai countryrytmiä enemmän tai vähemmän kappaleissaan kuten noista luettelemistani esim. Smokiella (heillä paljon countrytyylisiä kappaleita), Status Quolla, Whitesnakella (alkuaikoina bluestyyliä) ja Freellä (bluesrockbändi, Paul Rodgersin eka bändi, toinen ja suuremmalle yleisölle tunnetumpi Bad Company). Johtuu kai esim. siitä, kun tykkään paljon countrymusiikista ja sitten tietty rockista ja kun nää kaks asiaa yhtyy, niin mikäs sen parempi. Tosin Eagles ei sitten ole kauheasti napannut, vaikka olen yrittäny kuunnella (vähän paremmin menee Eaglesin rumpali-laulajan Don Henleyn soolo). Jonkun verran menee myös Doobie brothers ja ZZ Top.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Klassinen Hard Rock.

        Ja klassisen rockmusiikin tahissa pystyy usein myös tanssimaan. Esim. Smokie ja Status Quo on sellaista musiikkia, että hyvin pystyy jytäämään pitkin lattioita. Tosin oon mää kyllä tanssinu myös esim. Maidenin, Priestin ja AC/DC:n tahissakin.


      • Anonyymi

        W.E.T. ‎uusi levy "Retransmission" on hyvä. Suosittelen tutustumaan.


    • Anonyymi

      Jalkani alkaa nytkyä, kun kaiuttimista kajahtaa Elvis Presleyn Mean Woman Blues.

    • Ja Roy Orbison. Siinä on sitä jotain. Yhtenä aamuna radiosta tuli Orbisonin kappale "You got it". Ai että se oli hienoa. Roy Orbison on yksi kaikkien aikojen suosikeistani.

    • Anonyymi

      Muutamia "klassikkobändejä"

      Led Zeppelin
      Rainbow
      Thin Lizzy
      Black Sabbath
      ZZ Top
      Bad Company
      AC/DC
      Triumph
      Whitesnake
      Deep Purple
      Yesterday and Today (Y&T)
      Scorpions
      Van Halen
      Saxon
      Judas Priest

      Sitten vähän "uudempia"

      Dio
      Iron Maiden
      Def Leppard
      Queensrÿche
      Dokken
      Ratt
      Giant
      TNT
      Mr. Big
      Great White
      Night Ranger
      Winger

      Tuossa nyt vain muutamia.

      • Aika monia oli. Itsekin laitan yleensä pitkän listan, vaikka pyydettäis luettelemaan vaan viisi tai kymmenen bändiä tai artistia. En vissiin osaa lopettaa listaamista. Paljon on hyviä klassikkibändejä ja artisteja niin rockissa, heavyssa, popissa kuin ylipäätään lähes missä tahansa tyylilajissa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Se taisikin olla Spotify top lista. Nåh, joka tapauksessa mielenkiintoista katsoa mitä kyseinen herra noista biiesistä on mieltä.


    • Anonyymi

      Kannattaa vilkaista.
      https://twitter.com/melodicrock

      On paljon erillaista rockia esillä.

      • Anonyymi

        Uutta ja vanhaa sekaisin tuolla. Hyvä kombo.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe