Onko kiinnostusta palstakollektiivisuudelle?

Luin tuossa yhden trollin kehittämän ketjun jossa pyrittiin solvaamaan palstalaisia. Tietenkin päätähtenä ja -kohteena oli tietty kirjoittaja, joka nyttemmin on siirtynyt anonyymien lohduttomaan jonoon.

Mutta oli siinä monia muitakin joko tunnistettavia tai anonyymiteetin turviin siirtyneitä kirjoittajia kohtaan irvuttu.

Onko todellakin niin, että palstakollektiivisuus on menettänyt uskottavuutensa ja ketä tahansa saa riepoitella miten tahansa?

Eikö palstalaisillla ole enää sen vertaa selkärankaa ja pokkaa seistä toistensa tukena, vaan antaa vaan trollien jatkaa töitänsä ja katsella sivusta, kuka revitään seuraavaksi riekaileiksi?

Mikä olisi mielestänne sopiva ratkaisu asialle?

257

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyselet liian vaikeita..

      Ensimmäisenä tulee mieleen jokaisen kirjoittajan oma vastuu siitä mitä itsestään täällä paljastaa. Jii kirjoitti, ettei sovi paljastaa mitään sellaista, mikä voi satuttaa. Musta se oli hyvä ohje.

      xLiner

      • Vaikea on aihekin.

        Oma vastuu, kyllä samaa mieltä.

        Ja sinäkin kommentoit erittäin hyvin että suojelet läheisiäsi. En minä sinua "tunnistaisi".

        Eipähän sillä, tunnistiko ketään tai ei, ei mulla silti ole tarvetta käyttää sitä kielteisellä tavalla hyväkseni. Levitellä toisten asioita julkisesti tms. Sanoisin että sekin on eräänlainen osoitus palstakollektiivisuudesta.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Vaikea on aihekin.

        Oma vastuu, kyllä samaa mieltä.

        Ja sinäkin kommentoit erittäin hyvin että suojelet läheisiäsi. En minä sinua "tunnistaisi".

        Eipähän sillä, tunnistiko ketään tai ei, ei mulla silti ole tarvetta käyttää sitä kielteisellä tavalla hyväkseni. Levitellä toisten asioita julkisesti tms. Sanoisin että sekin on eräänlainen osoitus palstakollektiivisuudesta.

        Minä olen tunnistavinani sinut, mutta en todellakaan paljastaisi täällä keneksi sut kuvittelen. Eli kyllä meillä jokaisella on myös vastuu siitä mitä kirjoittaa.

        Musta hyvä raja menee siinä, mitä toinen on itsestään kertonut ja mistä asioista on halunnut jutella. Tämä on keskustelupalsta kuitenkin, joten omiin kirjoituksiin saattaa saada kommentteja. Eikä aina sellaisia, joista tykkää.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tunnistavinani sinut, mutta en todellakaan paljastaisi täällä keneksi sut kuvittelen. Eli kyllä meillä jokaisella on myös vastuu siitä mitä kirjoittaa.

        Musta hyvä raja menee siinä, mitä toinen on itsestään kertonut ja mistä asioista on halunnut jutella. Tämä on keskustelupalsta kuitenkin, joten omiin kirjoituksiin saattaa saada kommentteja. Eikä aina sellaisia, joista tykkää.

        xLiner

        Kiitos. En ikänään kyllä uskoisi sinusta mitään paljastelijaa. Mutta toki voit kysyä jos haluat.

        Mullekin on tullut mieleen sinusta yksi henkilö. Mutta ei, se on vain että sovit erääseen muottiin/muotoon.

        Se itsestä kertominen lipsahtaa monesti siksi, kun tietysti kertoo omista kokemuksistaan, niin tulee sivuuttaneeksi hieman liikaakin verhon reunaa. Itse olen paljastsellut aikoinaan vähän turhankin paljon, mutta se oli se aika, että se tuntui tärkeältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tunnistavinani sinut, mutta en todellakaan paljastaisi täällä keneksi sut kuvittelen. Eli kyllä meillä jokaisella on myös vastuu siitä mitä kirjoittaa.

        Musta hyvä raja menee siinä, mitä toinen on itsestään kertonut ja mistä asioista on halunnut jutella. Tämä on keskustelupalsta kuitenkin, joten omiin kirjoituksiin saattaa saada kommentteja. Eikä aina sellaisia, joista tykkää.

        xLiner

        Lineri oli se yks mimmi big brotherista, se pt. Hassu täti, en muista nimeä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos. En ikänään kyllä uskoisi sinusta mitään paljastelijaa. Mutta toki voit kysyä jos haluat.

        Mullekin on tullut mieleen sinusta yksi henkilö. Mutta ei, se on vain että sovit erääseen muottiin/muotoon.

        Se itsestä kertominen lipsahtaa monesti siksi, kun tietysti kertoo omista kokemuksistaan, niin tulee sivuuttaneeksi hieman liikaakin verhon reunaa. Itse olen paljastsellut aikoinaan vähän turhankin paljon, mutta se oli se aika, että se tuntui tärkeältä.

        Miten palstalta voisi tunnistaa ketään oikeata ihmistä Suomenkaan kokoisessa paikassa?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Lineri oli se yks mimmi big brotherista, se pt. Hassu täti, en muista nimeä.

        Wääk!! Mä en todellakaan ole sitä sorttia joka tuppautuu noihin tositeevee ohjelmiin!

        xLiner


      • Pummi kirjoitti:

        Miten palstalta voisi tunnistaa ketään oikeata ihmistä Suomenkaan kokoisessa paikassa?

        Aikamoista sattumaahan se olisi.

        Tosin niin väitti eräs kirjoittaja, joka alkoi seukkaamaan kyseisen tunnistamansa kaverin kanssa. Ja toinen jossain kaupassa.

        Vaatii siis paljon yksityiskohtien huomiointia tietystä kirjoittajasta, joka sopii johonkin tuntemaansa/muuten tietämäänsä henkilöön.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Miten palstalta voisi tunnistaa ketään oikeata ihmistä Suomenkaan kokoisessa paikassa?

        Niin se on kyllä ihan älytön olettamus.

        Itse lueskelen romantikkona mielelläni myös ikävä palstaa ja on kuin kaikkien kirjoittajien tekstit olisivat omasta kynästäni, toisinaan.

        On syytä ymmärtää, omaksi parhaakseen, ettei täälä ketään pysty tunnistamaan, itsellänikin kieliasu vaihtelee paljonkin fiiliksistä riippuen.

        Samojen alueiden murteet myös saattavat vaikuttaa kuin yhden ihmisen kirjoittamilta, kuten myös asenteet jotka tulevat läpi tekstistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Wääk!! Mä en todellakaan ole sitä sorttia joka tuppautuu noihin tositeevee ohjelmiin!

        xLiner

        Joo, tuon minäkin olisin osannut päätellä.

        Wuffista en tosin ole ihan varma.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Wääk!! Mä en todellakaan ole sitä sorttia joka tuppautuu noihin tositeevee ohjelmiin!

        xLiner

        No mä vähän ihmettelinkin mitä sä pystyit kirjottamaan tänne samaan aikaan..☺


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kiitos. En ikänään kyllä uskoisi sinusta mitään paljastelijaa. Mutta toki voit kysyä jos haluat.

        Mullekin on tullut mieleen sinusta yksi henkilö. Mutta ei, se on vain että sovit erääseen muottiin/muotoon.

        Se itsestä kertominen lipsahtaa monesti siksi, kun tietysti kertoo omista kokemuksistaan, niin tulee sivuuttaneeksi hieman liikaakin verhon reunaa. Itse olen paljastsellut aikoinaan vähän turhankin paljon, mutta se oli se aika, että se tuntui tärkeältä.

        En minä kysele. En Funiksestakaan. Täällä kun ollaan anonyymeja, niin pitää saada ollakin. Pilallehan tää menis, jos alettais kaivella henkilöitä nimimerkkien takaa.

        xLiner


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Miten palstalta voisi tunnistaa ketään oikeata ihmistä Suomenkaan kokoisessa paikassa?

        Maailma on yllättävän pieni..

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä kysele. En Funiksestakaan. Täällä kun ollaan anonyymeja, niin pitää saada ollakin. Pilallehan tää menis, jos alettais kaivella henkilöitä nimimerkkien takaa.

        xLiner

        Hyvä ja fiksu kommentti.

        Tuota pitäisi miettiä ihan omallakin kohdalla. Sitä ei vaan aina tajua... pitää sitä liian viattomana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä kysele. En Funiksestakaan. Täällä kun ollaan anonyymeja, niin pitää saada ollakin. Pilallehan tää menis, jos alettais kaivella henkilöitä nimimerkkien takaa.

        xLiner

        Kaikki tietävät jo palstalla kuka Funeau on. Toki hänen oikea henkilöllisyytensä on mysteeri, eikä kellään pitäisi olla edes tarvetta sitä arvuutella.


      • Aika lailla kirjoittelen samoista asioista samoilla sanoilla oman nimen ja kokonaisen naaman kanssa mitä täälläkin. Suurin piirtein oon koko ikäni ollu silmätikkuna yhdestä jos toisesta asiasta ja myös saanut kuulla siitä -kuten nimestäni, niin vaikka omasta menneisyydestä kerron rankkoja juttuja, ne nimenomaan ovat sitä; menneisyyttä jonka kanssa olen sinut.

        Tottakai se tuntuu pahalta kun ivataan tai haukutaan joksikin mitä ei ole tai mihin ei ole enää mahdollista vaikuttaa, osaan ainakin kirjoittaessa antaa takaisin ja sulkea pahimpien kiusaajien suut. Toisaalta siitä on ollut apua toisille samojen ongelmien kanssa painiville, että he huomaavat etteivät ole ainoita tai yksin samassa tilanteessa.

        Jokaisella on kuitenkin oikeus kertoa itsestään tasan tarkkaan sen verran kuin haluaa, eikä heitä jotka haluavat olla kertomatta itsestään paljoakaan pidä väheksyä tai syyttää rajojen vetämisestä.

        Omalta osaltani voin sanoa, että jos joku mut tunnistaa kuka oikeasti olen ja näkee mut jossain irl, voi tulla ihan vapaasti moikkaamaan. Mut tunnetaan lähi- ja ystäväpiirissä ihmisenä, joka pitää omana tietonaan asian jonka toinen on luottamuksella mulle kertonut. Eli tarkoittaa sitä etten kenenkään oikeaa identiteettiä täällä tai missään muuallakaan paljasta vaikka sen saisin tietoon.

        Tuosta itse asiassa on hyvä esimerkki. Asuin Oulusta muutettuani 2010-luvulla vanhempieni luona, kun en olisi fyysisesti pystynyt yksin asumaan. Täten paljasti tahattomasti tulevan lapsenlapsensa sukupuolen, jonka tiesivät vain muutama ihminen tulevien vanhempien lisäksi, paria kuukautta ennen lapsen syntymää. En kertonut sukupuolta edes vanhemmilleni ennen kuin he itse saivat tiedon serkultani lapsen synnyttyä. Olin luvannut pitää salaisuuden, ja sen myös pidin.

        Myös se minkä täällä kerron itsestäni ja menneisyydestäni, pitää aina paikkansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä kysele. En Funiksestakaan. Täällä kun ollaan anonyymeja, niin pitää saada ollakin. Pilallehan tää menis, jos alettais kaivella henkilöitä nimimerkkien takaa.

        xLiner

        Mulla sama juttu jopa irl. En kysele ja utele, vaan jokainen saa kertoa minkä itse haluaa.


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Aika lailla kirjoittelen samoista asioista samoilla sanoilla oman nimen ja kokonaisen naaman kanssa mitä täälläkin. Suurin piirtein oon koko ikäni ollu silmätikkuna yhdestä jos toisesta asiasta ja myös saanut kuulla siitä -kuten nimestäni, niin vaikka omasta menneisyydestä kerron rankkoja juttuja, ne nimenomaan ovat sitä; menneisyyttä jonka kanssa olen sinut.

        Tottakai se tuntuu pahalta kun ivataan tai haukutaan joksikin mitä ei ole tai mihin ei ole enää mahdollista vaikuttaa, osaan ainakin kirjoittaessa antaa takaisin ja sulkea pahimpien kiusaajien suut. Toisaalta siitä on ollut apua toisille samojen ongelmien kanssa painiville, että he huomaavat etteivät ole ainoita tai yksin samassa tilanteessa.

        Jokaisella on kuitenkin oikeus kertoa itsestään tasan tarkkaan sen verran kuin haluaa, eikä heitä jotka haluavat olla kertomatta itsestään paljoakaan pidä väheksyä tai syyttää rajojen vetämisestä.

        Omalta osaltani voin sanoa, että jos joku mut tunnistaa kuka oikeasti olen ja näkee mut jossain irl, voi tulla ihan vapaasti moikkaamaan. Mut tunnetaan lähi- ja ystäväpiirissä ihmisenä, joka pitää omana tietonaan asian jonka toinen on luottamuksella mulle kertonut. Eli tarkoittaa sitä etten kenenkään oikeaa identiteettiä täällä tai missään muuallakaan paljasta vaikka sen saisin tietoon.

        Tuosta itse asiassa on hyvä esimerkki. Asuin Oulusta muutettuani 2010-luvulla vanhempieni luona, kun en olisi fyysisesti pystynyt yksin asumaan. Täten paljasti tahattomasti tulevan lapsenlapsensa sukupuolen, jonka tiesivät vain muutama ihminen tulevien vanhempien lisäksi, paria kuukautta ennen lapsen syntymää. En kertonut sukupuolta edes vanhemmilleni ennen kuin he itse saivat tiedon serkultani lapsen synnyttyä. Olin luvannut pitää salaisuuden, ja sen myös pidin.

        Myös se minkä täällä kerron itsestäni ja menneisyydestäni, pitää aina paikkansa.

        Kunnioitan sun vahvaa olemustasi täällä. Ja persoonaasi.

        Vaikka kroppa on särkynyt, niin sitä vahvempi psyyke :)

        Olet hyvä esikuva monelle.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kunnioitan sun vahvaa olemustasi täällä. Ja persoonaasi.

        Vaikka kroppa on särkynyt, niin sitä vahvempi psyyke :)

        Olet hyvä esikuva monelle.

        Kiitos. Me ollaan Timon kanssa samaa kaliperia sen suhteen, et ei anneta periksi vaan kaivetaan se ilo ja mielihyvä jostain muualta antamatta ulkokuoren ja voinnin olla vetovastuussa.

        Kummallakin on vammoistaan huolimatta vahva halu elää -tai ainakin itsellä on, vaikka välillä tulee niitä päiviä että tekisi mieli luovuttaa ja toivoa ettei enää heräisi tähän maailmaan.

        Ja Pummi; kyllä mä taustalla pyörin vaikken joka päivä jaksa olla esillä.

        Itse asiassa inhoan riitelyä, ja tykästyin tähän palstaan ihan siksikin, että täällä saadaan jopa keskustelua aikaan, kuten tämä ketju osoittaa, eikä pelkästään jokaisessa aloituksessa vain haukuta ja syytellä sellaisiakin jotka ovat syyttömiä, kuten toisaalla tehdään.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Kaikki tietävät jo palstalla kuka Funeau on. Toki hänen oikea henkilöllisyytensä on mysteeri, eikä kellään pitäisi olla edes tarvetta sitä arvuutella.

        Ei kenenkään henkilöllisyyttä ole fiksua täällä lähteä veikkailemaan. Vaikka olisikin tietävinäni myös Pikkukakkosen ja Pymppypertin oikeat henkilöllisyydet. Harmiksessa olen aina nähnyt yhden tutun, ja Camelboots kuulosti aivan yhdeltä....

        😄

        xLiner


      • Anonyymi

        Että sivistyneesti voi satuttaa...
        Heh. Heh.


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Kiitos. Me ollaan Timon kanssa samaa kaliperia sen suhteen, et ei anneta periksi vaan kaivetaan se ilo ja mielihyvä jostain muualta antamatta ulkokuoren ja voinnin olla vetovastuussa.

        Kummallakin on vammoistaan huolimatta vahva halu elää -tai ainakin itsellä on, vaikka välillä tulee niitä päiviä että tekisi mieli luovuttaa ja toivoa ettei enää heräisi tähän maailmaan.

        Ja Pummi; kyllä mä taustalla pyörin vaikken joka päivä jaksa olla esillä.

        Itse asiassa inhoan riitelyä, ja tykästyin tähän palstaan ihan siksikin, että täällä saadaan jopa keskustelua aikaan, kuten tämä ketju osoittaa, eikä pelkästään jokaisessa aloituksessa vain haukuta ja syytellä sellaisiakin jotka ovat syyttömiä, kuten toisaalla tehdään.

        Timo on kanssa vahva esikuva. Tuo perikisíantamattomuus on ihan mahtava asia, kun miettii palstan alkuperäistäkin dynamiikkaa.


      • Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

        Mulla sama juttu jopa irl. En kysele ja utele, vaan jokainen saa kertoa minkä itse haluaa.

        Mulla on toi _vika_ irl. Monesti pitäisi kysyä, mutta jään vain odottamaan että toinen kertoisi. Ja sitten tilanne menee ohi, eikä toinen saanut sanottua. Vaikka kaiken sai jo lukea eleistä ja ilmeistä. Mutta ei se toista helpottanut.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on toi _vika_ irl. Monesti pitäisi kysyä, mutta jään vain odottamaan että toinen kertoisi. Ja sitten tilanne menee ohi, eikä toinen saanut sanottua. Vaikka kaiken sai jo lukea eleistä ja ilmeistä. Mutta ei se toista helpottanut.

        xLiner

        Joskus taas näkee tai kuulee irl, ettei toinen haluaisi kertoa jostain asiasta, ja siitä huolimatta grillataan, kun kuvitellaan että kaikkien asiat kuuluvat kaikille. Ja jos jonkin asian haluaa jakaa, ei se tarkoita että se koskee kaikkia asioita.

        Yks hyvä esimerkki on äitini, joka reilu kuukausi sitten kysyi mitä yhdessä paketissa oli minkä hän postilaatikostani posteja hakiessa näki. Ei antanut periksi kun en vastannut kysymykseen, vaan uteli ja uteli kunnes lopulta kerroin että siellä on seksilelu. Uskoisin ettei enää yhtä innokkaasti jokaisesta paketin sisällöstä utele tämän jälkeen. 😂

        Mutta siinä oot oikeessa joskus pitäisi vain uskaltaa kysyä. Se mikä itselle saattaa olla ok juttu, onkin toiselle nolo tai arka paikka. Totta kai kysyn tyyliin että mitä kuuluu, ja jos toinen on jostain asiasta vaiteliaampi, en rupea utelemaan lisää etenkään asiasta joka ei mulle kuulu.

        Mulla oli keväällä kunnon tappelut porukoiden kanssa asiasta, jonka pitäisi olla jokaiselle itsestään selvyys. Olen vanhempieni vuokralainen. Olin sanonut vuonna yksi ja kaksi että tulkaa suoraan avaimella sisään, kun aina säikähdin kovaa ovikellon ääntä. Sanoin tuon siis 6 vuotta sitten, ja pitkään isäni tuli etukäteen ilmoittamatta käymään. En siis koskaan tiennyt milloin hän tulee ja vai tuleeko ollenkaan.

        Keväällä pyysin häneltä, että hän ilmoittaisi etukäteen tulostaan. Hän loukkaantui pyynnöstäni verisesti. Äitini sanoi minulle, että minun pitäisi antaa periksi vaatimuksestani etukäteen ilmoittamisesta.

        He kuvittelivat että kaikki minun asiani kuuluvat heille, ja että heidän pitää tietää kaikesta. Siitä ketä tapaan, kenen kanssa puhun, mitä kirjeitä saan ja niiden sisällöstä. Jos jompi kumpi näki pöydällä Kelasta tulleen kirjeen, he ottivat ja lukivat sen kysymättä lupaa siihen. Elikkä he kuvittelivat ettei minulla ole mitään yksityisyyttä vain sen takia, että ovat vanhempiani.

        Tilanne on parempi mitä keväällä, mutta tuossa on yksi syy miksi en utele toisilta heidän asioistaan. Ja nimen omaan utele toisen yksityisiä asioita. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö kuuntelisi tai olisi kiinnostunut toisen kuulumisesta ja elämästä.

        Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on toi _vika_ irl. Monesti pitäisi kysyä, mutta jään vain odottamaan että toinen kertoisi. Ja sitten tilanne menee ohi, eikä toinen saanut sanottua. Vaikka kaiken sai jo lukea eleistä ja ilmeistä. Mutta ei se toista helpottanut.

        xLiner

        Miulle kanssa on monesti suorastaan suututtu kun en kysy kuulumisia. Ei miulle tule sellaista mieleenkään! Ajattelen aina, että ihmiset kertoo jos heillä on siihen tarvetta ja mie silloin kuuntelen. En ala erikseen utelemaan tai kaivelemaan mitään, puhukoon kun on valmis kertomaan. Liian usein luullaa, että se kun ei osaa tai tajua kysyä kuulumisia niin meinaa, ettei välitä.
        Minun mielestä taas ne keskustelut tulee luonnollisesti kun on/ollaan valmiita. Oli sitten luottamuksesta tai mistä kiinni kun ollaan sillä tasolla. Asioiden erikseen kysyminen on vaikea muistaa ja olen paljon ollut sellaisten ihmisten kanssa joilla on rankka elämä - jotenkin heidän sekä itseni kanssa aina helpompi kun keskustelu menee omalla painollaan.

        Keskustelun ohjaaminen vaikuttaa enemmän ilkeätä kuin kohteliaalta, ellei kyse ole sellaisesta tilaisuudesta missä käydään tiettyjä asioita läpi, oli sitten kokous, terapia, tai vaikka virallinen väittely.

        Voi olla, että jotkut ihmiset kai vain tuntee saavansa huomiota (tai palvelua) ainostaan silloin kun heiltä kysytään kysymyksiä? Ja se on selkeästi kanssa kulttuuri sidoksinen asia.

        Anyway... Haahuilen mietteissä... Mites meidän epävirallisella palstalääkkeellä meni joulu? Edelleen kaikessa hiljaisuudessa fanitan sinua, vaikka en aina sanokkaan mitään ja käyn vain joskus. ^^''


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Kiitos. Me ollaan Timon kanssa samaa kaliperia sen suhteen, et ei anneta periksi vaan kaivetaan se ilo ja mielihyvä jostain muualta antamatta ulkokuoren ja voinnin olla vetovastuussa.

        Kummallakin on vammoistaan huolimatta vahva halu elää -tai ainakin itsellä on, vaikka välillä tulee niitä päiviä että tekisi mieli luovuttaa ja toivoa ettei enää heräisi tähän maailmaan.

        Ja Pummi; kyllä mä taustalla pyörin vaikken joka päivä jaksa olla esillä.

        Itse asiassa inhoan riitelyä, ja tykästyin tähän palstaan ihan siksikin, että täällä saadaan jopa keskustelua aikaan, kuten tämä ketju osoittaa, eikä pelkästään jokaisessa aloituksessa vain haukuta ja syytellä sellaisiakin jotka ovat syyttömiä, kuten toisaalla tehdään.

        Ei tarvitse aina olla esillä :). Sitä vaan miettii, että minne toinen on hävinnyt, jos ei vähään aikaan näy.


    • elisakettu: "Mikä olisi mielestänne sopiva ratkaisu asialle?"

      Venäläisillä eräässä vitsissä oli neljä ratkaisua Neuvostollitto-junassa.

      Stalinille kerrottiin, että Neuvostoliitto-juna ei liiku. Tämä keksi, että teloitetaan ne jotka ovat vastuussa junan etenemisestä. Pelon ilmapiirissä juna jatkoi eteenpäin mennen.

      Hrutsheville paljastui myös, että juna ei liiku, koska ratakiskot olivat loppuneet. Neuvosto johtaja H: käski ottaa junan takaa kiskoja ja siirtää ne junan eteen.

      Bresnev kyllästyi hitaaseen etenemiseen ja ehdotti, että suljetaan ikkunat ja hytkytellään penkeissä kuvitellen, että juna liikkuu.

      Gorbatshov teki ratkaisun ja hyppäsi Neuvosto-junasta ratapenkalle huutaen koko maailmalle - meidän juna ei liiku, meidän juna ei liiku!

      Eli viedään solvaajat saunan taakse ja ammutaan? Siirretään ongelmat seuraavaan viikkoon vähätellen ongelmaa? Suljetaan silmät ongelmalta ja kuvitellaan, että kaikki korjautuu, kun ongelmaa ei tavallaan ole. Vai kerrotaan koko maailmalle, että palstalla on ongelma niin kuin Elisakettu teki?

      • Minä pidän ongelmaratkaisukeskeisestä ajattelusta. Musta on ihan typerää nostaa se lattialle maidonkaataja seinälle, kun se ei poista tapahtunutta vahinkoa.

        En ole poliittinen henkilö, eikä mua kiinnosta se sen vuoksi, koska siinäkin syyttelyä ja mustamaalausta käytetään pitkälti aseena.

        Ei ihme ettei maailman epäkohtia paranneta, kun jokaiselle on tärkeää vain se oma persaus, missä tuntuu paremmalle istua.

        En koe että olisin mikään oikeuden puolesta taistelija. Olen siihen aivan liian laiska ja saamaton. Mutta se ei poista sitä, etteikö epäkohtiin saisi puuttua ja antaa toistenkin osallistua ajattelemaan, miten voisimme tämän(kin) tehdä paremmin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Minä pidän ongelmaratkaisukeskeisestä ajattelusta. Musta on ihan typerää nostaa se lattialle maidonkaataja seinälle, kun se ei poista tapahtunutta vahinkoa.

        En ole poliittinen henkilö, eikä mua kiinnosta se sen vuoksi, koska siinäkin syyttelyä ja mustamaalausta käytetään pitkälti aseena.

        Ei ihme ettei maailman epäkohtia paranneta, kun jokaiselle on tärkeää vain se oma persaus, missä tuntuu paremmalle istua.

        En koe että olisin mikään oikeuden puolesta taistelija. Olen siihen aivan liian laiska ja saamaton. Mutta se ei poista sitä, etteikö epäkohtiin saisi puuttua ja antaa toistenkin osallistua ajattelemaan, miten voisimme tämän(kin) tehdä paremmin.

        Ehkä ongelma ratkeaa osin siihen, että sinä toit se esille. Tai ehkä se ei ole niin suuri ongelma niin kuin aluksi näyttää?

        Hyvää palstailua, sillä itse pidän nyt muutaman tunnin taukoa täältä. Näkemiin! :)


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Ehkä ongelma ratkeaa osin siihen, että sinä toit se esille. Tai ehkä se ei ole niin suuri ongelma niin kuin aluksi näyttää?

        Hyvää palstailua, sillä itse pidän nyt muutaman tunnin taukoa täältä. Näkemiin! :)

        Faith, luulen että oletkin aika ovela pirulainen :)

        Sekin on kysymys, onko ongelmaa, vai tehdäänkö siitä sellainen)

        Kiitos, heippa, nähdään!


    • Eikös tämä ole aina ollut villilänsi? Ei mitään uutta siis. Trollit hiljenevät kun niihin ei reagoida. Itse reagoin, kun niiden kanssa on hauska väitellä :D

      • Anonyymi

        Totta! 😄

        xLiner


      • Tämäkin on totta. Joo, itsekin tulee syyllistyttyä....


      • Ja mulle saa jankata vastaan jos itsetunto vaan kestää,
        sillä en ketään loukkaa tahallani. Tai oikeammin jopa suositeltavaa huonoina päivinäni, ja jos haluaa tehdä päivän hyvän työn ja auttaa mua unohtamaan hetkeksi kivut.


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Ja mulle saa jankata vastaan jos itsetunto vaan kestää,
        sillä en ketään loukkaa tahallani. Tai oikeammin jopa suositeltavaa huonoina päivinäni, ja jos haluaa tehdä päivän hyvän työn ja auttaa mua unohtamaan hetkeksi kivut.

        Eli ihan vain palstakollektiivisuuden vuoksi aletaan sua huudattamaan joku päivä? :-D


      • elisakettu kirjoitti:

        Eli ihan vain palstakollektiivisuuden vuoksi aletaan sua huudattamaan joku päivä? :-D

        😂😂😂


    • Puhutaanko nyt jostain tietystä keskustelusta? Disseen viittaat..

      • Juu sun kommentteja en tainnut nähdäkään siinä. Viittaan siihen Annnii... -ketjuun.

        Se oli tökerö.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Juu sun kommentteja en tainnut nähdäkään siinä. Viittaan siihen Annnii... -ketjuun.

        Se oli tökerö.

        Ah... Nyt tajua mistä puhutaan.
        Tuo nyt on selkeä trolli eikä huomauta mistään aiheellisesta. Ei edes ole mikään hyvä trolli. Aika turhake, mutta tällaista reagointi ruokaa tuollainen turhake haluaa.


    • Anonyymi

      Trolleja ei kannata huomioida millään muodoin.

      • Useampi tätä mieltä.

        Taitaa olla paras neuvo.


    • Anonyymi

      Jos joku haukkuu, niin on helppo jättää suora henkilöhyökkäys ihan vaan omaan arvoonsa, eli ei vastata siihen yhtään mitään.

      Jos lähtee mukaan lapselliseen ja epärealistuseen riitelyyn, niin oma valinta, ei se muille kuulu.

      En ainakaan minä välitä jonkun täälä kirjoittelevan mielipiteistä pätkääkään. Vakavissaan ihan oma elämä kiinnostaa ja teen omat ratkaisuni.

      Toki muiden näkökulmat ja mielipiteet kiinnostavat ja joskus naurattavatkin.

      Takaisin vaan.

      • "En ainakaan minä välitä jonkun täälä kirjoittelevan mielipiteistä pätkääkään. Vakavissaan ihan oma elämä kiinnostaa ja teen omat ratkaisuni."

        Tuo on tärkeä pointti, mikä tuntuu joskus unohtuvan. En tiedä johtuuko se sitten esim herkkyydestä ja herkkyysoletuksesta, että toiset ovat helpompia maalitettuja?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        "En ainakaan minä välitä jonkun täälä kirjoittelevan mielipiteistä pätkääkään. Vakavissaan ihan oma elämä kiinnostaa ja teen omat ratkaisuni."

        Tuo on tärkeä pointti, mikä tuntuu joskus unohtuvan. En tiedä johtuuko se sitten esim herkkyydestä ja herkkyysoletuksesta, että toiset ovat helpompia maalitettuja?

        Eiköhän se johdu normaalista sosialiteetin merkityksestä yksilön psyykessä.

        Eihän siinä mitään pahaa ole, että välittää muiden mielipiteistä, tavallaan päinvastoin, se on täysin normaalia ja sosiaalisesti hyväksyttävää ja jopa kannattavaakin. Joka välittää ja ottas tosissaan muiden mielipiteet, on suositumpi, kuin se, joka ei välitä tippaakaan.

        Itse olen kylmän analyyttinen ja manipuloiva luonne. Onhan se joissain asioissa kätevää, mutta toisaalta tiedän olevani muiden mielestä epämiellyttävä, pelottava ja käsittämättömän itseriittoinen😊😂

        Kannattaa siis tilanteen mukaan ensin kylmästi punnita, mihin trollailuun lähtee mukaan, mistä ottaa itseensä ja minkä antaa häiritä. Ja eikun pökköä pesään sitten vaan👍👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se johdu normaalista sosialiteetin merkityksestä yksilön psyykessä.

        Eihän siinä mitään pahaa ole, että välittää muiden mielipiteistä, tavallaan päinvastoin, se on täysin normaalia ja sosiaalisesti hyväksyttävää ja jopa kannattavaakin. Joka välittää ja ottas tosissaan muiden mielipiteet, on suositumpi, kuin se, joka ei välitä tippaakaan.

        Itse olen kylmän analyyttinen ja manipuloiva luonne. Onhan se joissain asioissa kätevää, mutta toisaalta tiedän olevani muiden mielestä epämiellyttävä, pelottava ja käsittämättömän itseriittoinen😊😂

        Kannattaa siis tilanteen mukaan ensin kylmästi punnita, mihin trollailuun lähtee mukaan, mistä ottaa itseensä ja minkä antaa häiritä. Ja eikun pökköä pesään sitten vaan👍👌

        "Jäämies"

        Kaikki eivät vain ole sellaisia. Itse välitän siksi muiden mielipiteistä, että yritän nähdä sen ihmisen kommentin takana. Mutta jos se sotii ihmisyyttä vastaan...


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        "Jäämies"

        Kaikki eivät vain ole sellaisia. Itse välitän siksi muiden mielipiteistä, että yritän nähdä sen ihmisen kommentin takana. Mutta jos se sotii ihmisyyttä vastaan...

        😂😂😂

        Olen kylläkin nainen, yllätyitkö kultaseni?

        On monesti minuakin täällä luultu ja kommentoitu mieheksi tai naista esittäväksi mieheksi, siitä kyllä joskus vähän pahastun, kun ei nyt kukaan nainen kai sellaista halua kuulla, ellei ihan tarkoituksella tykkää miestä esittää.

        Kaipa se, kun harvemmin tunteella vetelen menemään edes irl, lähinnä suoritan ja analysoin, voi näyttää miehen kirjoitukselta.

        Tunteetkin kyllä löytyy, jos joku nyt huolestuu...


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        "En ainakaan minä välitä jonkun täälä kirjoittelevan mielipiteistä pätkääkään. Vakavissaan ihan oma elämä kiinnostaa ja teen omat ratkaisuni."

        Tuo on tärkeä pointti, mikä tuntuu joskus unohtuvan. En tiedä johtuuko se sitten esim herkkyydestä ja herkkyysoletuksesta, että toiset ovat helpompia maalitettuja?

        Maalin määrä, laatu ja laji ratrkaisee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂

        Olen kylläkin nainen, yllätyitkö kultaseni?

        On monesti minuakin täällä luultu ja kommentoitu mieheksi tai naista esittäväksi mieheksi, siitä kyllä joskus vähän pahastun, kun ei nyt kukaan nainen kai sellaista halua kuulla, ellei ihan tarkoituksella tykkää miestä esittää.

        Kaipa se, kun harvemmin tunteella vetelen menemään edes irl, lähinnä suoritan ja analysoin, voi näyttää miehen kirjoitukselta.

        Tunteetkin kyllä löytyy, jos joku nyt huolestuu...

        Tietyissä piireissä, kuten täällä, on mun mielestä pelkästään positiivista tulla luulluksi/haukutuksi mieheksi.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        "Jäämies"

        Kaikki eivät vain ole sellaisia. Itse välitän siksi muiden mielipiteistä, että yritän nähdä sen ihmisen kommentin takana. Mutta jos se sotii ihmisyyttä vastaan...

        Mielipiteet voivat olla hyvinkin tilanneriippuvaisia, niiden kautta ei kannattaisi ehkä analysoida persoonaa. Mielipiteet kertovat lähinnä kokemuksesta ja korkeintaan siitä, miten kokemus on ihmisen ulkoisia asenteita muokannut. Toisena päivänä voikin sama ihminen olla, kuin eri ihminen!

        Myös ilmaisu on niin oppimissidonnaista ettei senkään kautta kannata lähteä arvailemaan.

        Parasta, kun analysoi toista, on kysyä suoraan, antaa toisen avautua ja tehdä siitä abstrakteja päätelmiä, mutta tuomitsematta. Tähän perustuu psykoanalyysikin.

        Minulla on helppoa ja hauskaa palstalla, kun en tee mitään päätelmiä muista. Ehkä jotain kunkin itse kertomia yksityiskohtia on jäänyt mieleen ja yllätys yllätys, ne ovat hyvinkin positiivisia, joten minulla ei ainakaan ole mitään ketään palstailijaa vastaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂

        Olen kylläkin nainen, yllätyitkö kultaseni?

        On monesti minuakin täällä luultu ja kommentoitu mieheksi tai naista esittäväksi mieheksi, siitä kyllä joskus vähän pahastun, kun ei nyt kukaan nainen kai sellaista halua kuulla, ellei ihan tarkoituksella tykkää miestä esittää.

        Kaipa se, kun harvemmin tunteella vetelen menemään edes irl, lähinnä suoritan ja analysoin, voi näyttää miehen kirjoitukselta.

        Tunteetkin kyllä löytyy, jos joku nyt huolestuu...

        "Jäämies"-vertaus (räikkönen) - tuli mieleen, en osoittanut sukupuolta millään lailla.

        Mulle tuli tekstistäsi mieleen eräs, jonka kanssa olen palstaillut todella kauan aikaa sitten. Ei se ollut moite, ei kehukaan, mutta tiedän että on monia, jotka pystyvät suhtautumaan näihin kylmän analyyttisesti.

        Itselläni on se paha puoli, että ajattelen aivan liikaa sitä ihmistä kirjoituksen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyissä piireissä, kuten täällä, on mun mielestä pelkästään positiivista tulla luulluksi/haukutuksi mieheksi.

        -flowersreally-

        Voi olla, mut mulla alkaa kyllä moinen "viduddaan"..lol

        Olen nimenomaan nainen, ei mun sukupuoleni ole mikään ongelma, mikä pitää piilottaa metroseksuaalisen kirjavan maton alle✊

        En tietenkään asiapuheisiin tuo sukupuolta, mikäli sillä ei ole empiiristä merkitystä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        "Jäämies"-vertaus (räikkönen) - tuli mieleen, en osoittanut sukupuolta millään lailla.

        Mulle tuli tekstistäsi mieleen eräs, jonka kanssa olen palstaillut todella kauan aikaa sitten. Ei se ollut moite, ei kehukaan, mutta tiedän että on monia, jotka pystyvät suhtautumaan näihin kylmän analyyttisesti.

        Itselläni on se paha puoli, että ajattelen aivan liikaa sitä ihmistä kirjoituksen takana.

        En pahastunut yhtään🌸

        Meitä on moneksi, kaikkien panos on tärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pahastunut yhtään🌸

        Meitä on moneksi, kaikkien panos on tärkeä.

        No ei ollut Pönttis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteet voivat olla hyvinkin tilanneriippuvaisia, niiden kautta ei kannattaisi ehkä analysoida persoonaa. Mielipiteet kertovat lähinnä kokemuksesta ja korkeintaan siitä, miten kokemus on ihmisen ulkoisia asenteita muokannut. Toisena päivänä voikin sama ihminen olla, kuin eri ihminen!

        Myös ilmaisu on niin oppimissidonnaista ettei senkään kautta kannata lähteä arvailemaan.

        Parasta, kun analysoi toista, on kysyä suoraan, antaa toisen avautua ja tehdä siitä abstrakteja päätelmiä, mutta tuomitsematta. Tähän perustuu psykoanalyysikin.

        Minulla on helppoa ja hauskaa palstalla, kun en tee mitään päätelmiä muista. Ehkä jotain kunkin itse kertomia yksityiskohtia on jäänyt mieleen ja yllätys yllätys, ne ovat hyvinkin positiivisia, joten minulla ei ainakaan ole mitään ketään palstailijaa vastaan!

        Mielipiteet voivat olla myös "mielipiteitä", joiden tarkoituksena on saada vastaanottajassa aikaan haluttu reaktio. Halutaan sanoa oikeat sanat, ei kaikkea mitä asiaan liittyen "rehellisesti" olisi mielessä.

        Olen nähnyt tätä käytännössä mutta en tunnistanut tapaa viestiä, ennen kuin se minulle selitettiin. Mutta jos yksi tekee tuollaista, niin silloin kenties joku muukin. Joten voi ainakin varautua siihen, että kaikki ei aina ole sitä, miltä ensisilmäyksellä näyttää.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mielipiteet voivat olla myös "mielipiteitä", joiden tarkoituksena on saada vastaanottajassa aikaan haluttu reaktio. Halutaan sanoa oikeat sanat, ei kaikkea mitä asiaan liittyen "rehellisesti" olisi mielessä.

        Olen nähnyt tätä käytännössä mutta en tunnistanut tapaa viestiä, ennen kuin se minulle selitettiin. Mutta jos yksi tekee tuollaista, niin silloin kenties joku muukin. Joten voi ainakin varautua siihen, että kaikki ei aina ole sitä, miltä ensisilmäyksellä näyttää.

        Niin, tällaisessa paikassahan provokaation tarkoitus on tunnistaa tai leimata jonkinlaisia piirteitä siinä henkillssä, johon se kohdistuu.

        Siinä mielessä rekattu on todellakin altavastaajan asemassa, koska ei voi vastata esim anonyymin provokaatioon provokaatiolla, menettämättä mainettaan. Mielipiteet, harkitsemattomatkin kasaantuvat ja vääristävät, varsinkin ikävän ja manipuloivan provokaation kautta hankitut.

        Ei reilua peliä. Hyh hyh.

        Älkäähän nyt kiusatko toisianne niin kovasti täällä, kuitenkin koko porukka ihan mieli maassa ja kuuppa sekasin, kun Disse ei olekkaan täälä pätemässä😂😆😆😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tällaisessa paikassahan provokaation tarkoitus on tunnistaa tai leimata jonkinlaisia piirteitä siinä henkillssä, johon se kohdistuu.

        Siinä mielessä rekattu on todellakin altavastaajan asemassa, koska ei voi vastata esim anonyymin provokaatioon provokaatiolla, menettämättä mainettaan. Mielipiteet, harkitsemattomatkin kasaantuvat ja vääristävät, varsinkin ikävän ja manipuloivan provokaation kautta hankitut.

        Ei reilua peliä. Hyh hyh.

        Älkäähän nyt kiusatko toisianne niin kovasti täällä, kuitenkin koko porukka ihan mieli maassa ja kuuppa sekasin, kun Disse ei olekkaan täälä pätemässä😂😆😆😆

        Sinäkään sitä et sitten jaksa olla irvistelemästä Dissestä. Ei ollut reilua.

        Ketjun tarkoitus ei ole osoittaa yhtä henkilöä. Nyt tämän teette muut. Kiskotaan tähän sitten mukaan vielä Pönttis, PRM, MylMyri, Jan, Lineri. Lisätään kutakuinkin kaikki jotka ovat joutuneet trollien ja irvikissojen hampaiden kohteeksi.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sinäkään sitä et sitten jaksa olla irvistelemästä Dissestä. Ei ollut reilua.

        Ketjun tarkoitus ei ole osoittaa yhtä henkilöä. Nyt tämän teette muut. Kiskotaan tähän sitten mukaan vielä Pönttis, PRM, MylMyri, Jan, Lineri. Lisätään kutakuinkin kaikki jotka ovat joutuneet trollien ja irvikissojen hampaiden kohteeksi.

        Tämäkö on sitä kollektiivista ja hyvää käytöstä?


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen palstakollektiivisuus? En ole täällä sellaista havainnut, ellet sitten puhu jostain pienestä piiristä (tai piireistä).

      -flowersreally-

      • No en minäkään.

        Mitä palstakollektiivisuus voisi mielestäsi olla? Tai millaista sen tulisi olla? Ihan hyvä tehdä tuokin termi lihaksi, että sen valossa tätä voisi pohtia.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No en minäkään.

        Mitä palstakollektiivisuus voisi mielestäsi olla? Tai millaista sen tulisi olla? Ihan hyvä tehdä tuokin termi lihaksi, että sen valossa tätä voisi pohtia.

        ”Mitä palstakollektiivisuus voisi mielestäsi olla?”

        Utopiaa.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mitä palstakollektiivisuus voisi mielestäsi olla?”

        Utopiaa.

        -flowersreally-

        Onko jonkinlainen yhteneväisyyden "laki" (en keksi nyt parempaa termiä) mielestäsi aivan toivoton tehtävä?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Onko jonkinlainen yhteneväisyyden "laki" (en keksi nyt parempaa termiä) mielestäsi aivan toivoton tehtävä?

        Ei. Se vaatisi vain sitä, että kaikki kollektiivin jäsenet olisivat tunne-elämältään täysin terveitä ja itsestään täysin tietoisia.

        Ulkoa annetut lait ja säännöt ovat osalle aina vain haaste siitä, miten ne voisi kiertää.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Se vaatisi vain sitä, että kaikki kollektiivin jäsenet olisivat tunne-elämältään täysin terveitä ja itsestään täysin tietoisia.

        Ulkoa annetut lait ja säännöt ovat osalle aina vain haaste siitä, miten ne voisi kiertää.

        -flowersreally-

        Hyvä kun huomioit tämän.

        Tämähän selittää aika paljonkin tätä dynamiikkaa täällä.

        Kuitenkin jokaisella on tietynlainen oikeassaolemisen tarve. Ja siksi myös oikeutuksen tarve.

        Vaan mitenpä tuota ulkoapäin pystyy ohjaamaan? Ei vissiin sitten mitenkään.

        Ei siinä kinttujen pureminen paljon auta, kun monosta tulee kuitenkin.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hyvä kun huomioit tämän.

        Tämähän selittää aika paljonkin tätä dynamiikkaa täällä.

        Kuitenkin jokaisella on tietynlainen oikeassaolemisen tarve. Ja siksi myös oikeutuksen tarve.

        Vaan mitenpä tuota ulkoapäin pystyy ohjaamaan? Ei vissiin sitten mitenkään.

        Ei siinä kinttujen pureminen paljon auta, kun monosta tulee kuitenkin.

        Ilman luottamusta ei ole mitään.

        -flowersreally-


      • Minusta se kollektiivisuus käytännössä viittaa sellaiseen että tämän kaltaisessa paikassa muodostuu aina jonkinlainen sisäpiiri. Sisäpiirin jäsen on vakiinnuttanut jonkinlaisen aseman mutta samalla tuossa asetelmassa ne sisäpiiriin kuulumattomat alkavat näyttää joko uhkilta tai ainakin vähemmän tärkeiltä kuin sisäpiiri.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Minusta se kollektiivisuus käytännössä viittaa sellaiseen että tämän kaltaisessa paikassa muodostuu aina jonkinlainen sisäpiiri. Sisäpiirin jäsen on vakiinnuttanut jonkinlaisen aseman mutta samalla tuossa asetelmassa ne sisäpiiriin kuulumattomat alkavat näyttää joko uhkilta tai ainakin vähemmän tärkeiltä kuin sisäpiiri.

        Kaikissa paikoissa, joissa on ihmisiä, muodostuu erilaisia ryhmiä. Mutta että olisi jotain yhtä yhteistä kollektiivia, on mielestäni utopiaa.

        Onko tässä nyt jollain joku idealismin kupla puhjennut vai oireileeko kuvaamasi sisäpiiri kuplassaan kun kaikki eivät jaa heidän käsityksiään?

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa paikoissa, joissa on ihmisiä, muodostuu erilaisia ryhmiä. Mutta että olisi jotain yhtä yhteistä kollektiivia, on mielestäni utopiaa.

        Onko tässä nyt jollain joku idealismin kupla puhjennut vai oireileeko kuvaamasi sisäpiiri kuplassaan kun kaikki eivät jaa heidän käsityksiään?

        -flowersreally-

        Tämä on ketun avaus, joten voidaan kai puhua hänen idealismistaan. Mun näkökulmasta hän näyttäytyy joskus kukkahattukettuna, jolla on vahva käsitys soveliaisuudesta. Ja kun rajat on ylitetty, niin pitäisi tehdä jotain.

        Mutta vaikka jollekin asialle pitäisi tehdä jotain, niin jos ei ole käytettävissä oikeita keinoja, niin ei voi tehdä mitään.

        Ehkä tuollaisen kollektiivin edellytyksenä olisi ensin se, että olisi jonkinlaiset yhteiset ja jaetut säännöt soveliaisuudesta. Kun nyt monet kiistat ja ylilyönnit lähtevät siitä, että joku "ensin" kirjoittamattomia sääntöjä lähtien siitä kuka ja mistä aiheesta saa kirjoittaa.


      • scrg kirjoitti:

        Tämä on ketun avaus, joten voidaan kai puhua hänen idealismistaan. Mun näkökulmasta hän näyttäytyy joskus kukkahattukettuna, jolla on vahva käsitys soveliaisuudesta. Ja kun rajat on ylitetty, niin pitäisi tehdä jotain.

        Mutta vaikka jollekin asialle pitäisi tehdä jotain, niin jos ei ole käytettävissä oikeita keinoja, niin ei voi tehdä mitään.

        Ehkä tuollaisen kollektiivin edellytyksenä olisi ensin se, että olisi jonkinlaiset yhteiset ja jaetut säännöt soveliaisuudesta. Kun nyt monet kiistat ja ylilyönnit lähtevät siitä, että joku "ensin" kirjoittamattomia sääntöjä lähtien siitä kuka ja mistä aiheesta saa kirjoittaa.

        Kyllähän sinä ihan järkeä puhut, ei siinä mitään.

        Kiitos. Avaus on tosiaan minun ja minun idealogiastani tämä lähti. Jätetään se muiden ruoskinta nyt pois tästä, kun siihen ei olla tähdättykään. Kun kädet on sidotut eikä niillä mitään pysty tekemään, niin silloin on kysyttävä muilta neuvoa, että pystytäänkö tekemään mitään? Vai eikö tarvitse?

        Tottahan siitä silloin voi tulla muidenkin idealogia - niin halutessaan - mutta vapaaehtoisia ei ole ilmaantunut.

        Kyllä minä tämän ymmärrän. Sekin taisi olla vain idealogia - yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta.

        No ei se mitään. Tappelen sitten yksinäni, jos siltä sattuu tuntumaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kyllähän sinä ihan järkeä puhut, ei siinä mitään.

        Kiitos. Avaus on tosiaan minun ja minun idealogiastani tämä lähti. Jätetään se muiden ruoskinta nyt pois tästä, kun siihen ei olla tähdättykään. Kun kädet on sidotut eikä niillä mitään pysty tekemään, niin silloin on kysyttävä muilta neuvoa, että pystytäänkö tekemään mitään? Vai eikö tarvitse?

        Tottahan siitä silloin voi tulla muidenkin idealogia - niin halutessaan - mutta vapaaehtoisia ei ole ilmaantunut.

        Kyllä minä tämän ymmärrän. Sekin taisi olla vain idealogia - yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta.

        No ei se mitään. Tappelen sitten yksinäni, jos siltä sattuu tuntumaan.

        Eikä tässä nyt sinuakaan, hyvä Kettu, ollut tarkoitus ruoskia. Kyllä minuakin silloin tällöin vituttaa joidenkin käytös täällä.

        Mutta joku sen tuossa jo varmaan mainitsi, että trolli elää huomiosta. Kannattaako ruokkia vai ei.

        Ajatus "yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta" on kaunis, mutta se ei ole kovin toimiva.


      • scrg kirjoitti:

        Eikä tässä nyt sinuakaan, hyvä Kettu, ollut tarkoitus ruoskia. Kyllä minuakin silloin tällöin vituttaa joidenkin käytös täällä.

        Mutta joku sen tuossa jo varmaan mainitsi, että trolli elää huomiosta. Kannattaako ruokkia vai ei.

        Ajatus "yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta" on kaunis, mutta se ei ole kovin toimiva.

        En minä sitä itseeni ottanutkaan. Mutta kun oli tuossa parissa kohdin mainintaa sisäpiiriydystä tai viittaus siihen, niin siksi.

        Juu, samasta moni huomauttanut, ruokinnasta. Toisaalta taas, ehkä meissä itsekussaksin herää sairas halua syöttää niitä.

        Ei niin. Mun idealogia maailman parantamisesta ei ole vielä kovin hyvin toiminut.


      • scrg kirjoitti:

        Minusta se kollektiivisuus käytännössä viittaa sellaiseen että tämän kaltaisessa paikassa muodostuu aina jonkinlainen sisäpiiri. Sisäpiirin jäsen on vakiinnuttanut jonkinlaisen aseman mutta samalla tuossa asetelmassa ne sisäpiiriin kuulumattomat alkavat näyttää joko uhkilta tai ainakin vähemmän tärkeiltä kuin sisäpiiri.

        Minusta tällä palstalla on se ihana puoli, että sisäpiiriin pääsee kuka tahansa joka on vain valmis osallistumaan keskusteluun. Kaikki ovat tervetulleita.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tämä on ketun avaus, joten voidaan kai puhua hänen idealismistaan. Mun näkökulmasta hän näyttäytyy joskus kukkahattukettuna, jolla on vahva käsitys soveliaisuudesta. Ja kun rajat on ylitetty, niin pitäisi tehdä jotain.

        Mutta vaikka jollekin asialle pitäisi tehdä jotain, niin jos ei ole käytettävissä oikeita keinoja, niin ei voi tehdä mitään.

        Ehkä tuollaisen kollektiivin edellytyksenä olisi ensin se, että olisi jonkinlaiset yhteiset ja jaetut säännöt soveliaisuudesta. Kun nyt monet kiistat ja ylilyönnit lähtevät siitä, että joku "ensin" kirjoittamattomia sääntöjä lähtien siitä kuka ja mistä aiheesta saa kirjoittaa.

        Kuten tuossa ylempänä kirjoitin, mä uskon siihen, että todellista yhteisöllisyyttä on vain siellä, missä on luottamusta ja sellaista yhteisön jäsenten täysipäisyyttä, että jokainen tiedostaa itsensä ja on tunne-elämältään terve.

        Tässäkin ketjussa on neuvottu kertomaan täällä vain sellaisia asioita, jotka eivät voi satuttaa. Mikä vitun yhteisö se sellainen on, jossa pitää koko ajan suojata selustansa?

        Ei siinä mitkään säännöt auta kun ihmiset on mätiä. Onhan maailma sääntöjä täynnä. Kuinka hyvin niitä noudatetaan?

        Tämä yhteisö kelpaa korkeintaan varjotyöskentelyyn, sori vaan kaikki kollektiivin jäsenet.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tuossa ylempänä kirjoitin, mä uskon siihen, että todellista yhteisöllisyyttä on vain siellä, missä on luottamusta ja sellaista yhteisön jäsenten täysipäisyyttä, että jokainen tiedostaa itsensä ja on tunne-elämältään terve.

        Tässäkin ketjussa on neuvottu kertomaan täällä vain sellaisia asioita, jotka eivät voi satuttaa. Mikä vitun yhteisö se sellainen on, jossa pitää koko ajan suojata selustansa?

        Ei siinä mitkään säännöt auta kun ihmiset on mätiä. Onhan maailma sääntöjä täynnä. Kuinka hyvin niitä noudatetaan?

        Tämä yhteisö kelpaa korkeintaan varjotyöskentelyyn, sori vaan kaikki kollektiivin jäsenet.

        -flowersreally-

        Kollektiivi olen minä. Niinkuin olet kai havainnut, mun idealogiani kollektiivisuudesta ei saa kannatusta.

        Tuloksenahan on kutakuinkin se, että jokainen pitäköön huolen itsestään.

        En minä mitään pahaa ole tarkoittanut. Että toivoisin ettet sinä alkaisi nälvimään minua sen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tuossa ylempänä kirjoitin, mä uskon siihen, että todellista yhteisöllisyyttä on vain siellä, missä on luottamusta ja sellaista yhteisön jäsenten täysipäisyyttä, että jokainen tiedostaa itsensä ja on tunne-elämältään terve.

        Tässäkin ketjussa on neuvottu kertomaan täällä vain sellaisia asioita, jotka eivät voi satuttaa. Mikä vitun yhteisö se sellainen on, jossa pitää koko ajan suojata selustansa?

        Ei siinä mitkään säännöt auta kun ihmiset on mätiä. Onhan maailma sääntöjä täynnä. Kuinka hyvin niitä noudatetaan?

        Tämä yhteisö kelpaa korkeintaan varjotyöskentelyyn, sori vaan kaikki kollektiivin jäsenet.

        -flowersreally-

        Mitä on varjotyöskentely?
        Itse käytän tätä lähinnä viihteeseen.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kollektiivi olen minä. Niinkuin olet kai havainnut, mun idealogiani kollektiivisuudesta ei saa kannatusta.

        Tuloksenahan on kutakuinkin se, että jokainen pitäköön huolen itsestään.

        En minä mitään pahaa ole tarkoittanut. Että toivoisin ettet sinä alkaisi nälvimään minua sen takia.

        Toivoisin ettet sinäkin alkaisi uhriutua vain koska joku esittää eriävän mielipiteen.

        Olenkos minä sinua nälvinyt?

        Mikset sinä muuten ole puolustanut minua silloin kun disse on puhunut minusta megalomaanista paskaa? Sinulla olisi ollut mahdollisuus toteuttaa kollektiivisuuttasi.
        (Retorinen kysymys kuplan ulkopuolelta, ei tarvi vastata)

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on varjotyöskentely?
        Itse käytän tätä lähinnä viihteeseen.

        Aika shaissea showta tämä on.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivoisin ettet sinäkin alkaisi uhriutua vain koska joku esittää eriävän mielipiteen.

        Olenkos minä sinua nälvinyt?

        Mikset sinä muuten ole puolustanut minua silloin kun disse on puhunut minusta megalomaanista paskaa? Sinulla olisi ollut mahdollisuus toteuttaa kollektiivisuuttasi.
        (Retorinen kysymys kuplan ulkopuolelta, ei tarvi vastata)

        -flowersreally-

        Nälvimisenäsi tai piikittelynä koin sen kolleektiivinen-jäsen-viittauksesta. Ja joo, huomasin sen runonkin, en tiedä liittyikö se tähän, vaan muuhun. Hyvähän se kylläkin oli.

        Halusin vaan tuoda esille sen, että yksinhän minä seison tässä, jätetään ne muut jäsenettömät jäsenet rauhaan.

        Vastaan silti. Olet oikeassa. Olisin voinut toteuttaa kollektiivisuuttani. Vaikka en tiennyt mistä se show oli saanut alkunsa, olisin voinut ainakin kysyä. Siinä tein virheen. Sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika shaissea showta tämä on.

        -flowersreally-

        No joo. Kyllähän tähän on jo kyllästynyt, mutta kyllä muutaman hullun sekoilut, arvailut, mustasukkaisuuskohtaukset ja palstauhittelut on olleet ihan viihdyttäviä seurata. Ainakin kun itselleen sallii luvan uskoa, että kyse on todellisista ihmisistä ja tunteista, niin kyllä tämä monet fiktiiviset viihdehömpät voittaa.

        Sen verran puolustaudun, että aina olen ollut vain ns. popcorn-osastossa ja antanut muiden heittää vettä kiukaalle.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Nälvimisenäsi tai piikittelynä koin sen kolleektiivinen-jäsen-viittauksesta. Ja joo, huomasin sen runonkin, en tiedä liittyikö se tähän, vaan muuhun. Hyvähän se kylläkin oli.

        Halusin vaan tuoda esille sen, että yksinhän minä seison tässä, jätetään ne muut jäsenettömät jäsenet rauhaan.

        Vastaan silti. Olet oikeassa. Olisin voinut toteuttaa kollektiivisuuttani. Vaikka en tiennyt mistä se show oli saanut alkunsa, olisin voinut ainakin kysyä. Siinä tein virheen. Sori.

        En oikein ymmärrä, mitä pidit nälvimisenä/piikittelynä? Tuota ”sori vaan, kaikki kollektiivin jäsenet” vai? En mä sillä tarkoittanut piikitellä, enkä sillä runollakaan, ilmaisin vain tunteitani (jotka jotenkin tiivistyisi siihen, että en usko täällä olevan juurikaan mitään aitoa. Siihen nähden olen oikeasti pahoillani, jos joku tätä jonkinlaisena todellisena yhteisönä pitää, mutta ehkä tässä aloituksessa ei ollutkaan siitä kyse, ehkä se oli enemmän viihde-osastoa? (En aina osaa tulkita miten vakavissaan ihmiset ovat))

        Ps. Yksi ihminen ei voi muodostaa kollektiivia

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo. Kyllähän tähän on jo kyllästynyt, mutta kyllä muutaman hullun sekoilut, arvailut, mustasukkaisuuskohtaukset ja palstauhittelut on olleet ihan viihdyttäviä seurata. Ainakin kun itselleen sallii luvan uskoa, että kyse on todellisista ihmisistä ja tunteista, niin kyllä tämä monet fiktiiviset viihdehömpät voittaa.

        Sen verran puolustaudun, että aina olen ollut vain ns. popcorn-osastossa ja antanut muiden heittää vettä kiukaalle.

        Mä koen tämän palauttavan mut aina maan pinnalle, niin hullulta kuin se kuulostaakin.

        Mutta, mulla on kyllä joskus löylykauhakin, se kuuluu varjotyöskentelyyn.
        (Ei kuitenkaan koskaan siellä)

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä koen tämän palauttavan mut aina maan pinnalle, niin hullulta kuin se kuulostaakin.

        Mutta, mulla on kyllä joskus löylykauhakin, se kuuluu varjotyöskentelyyn.
        (Ei kuitenkaan koskaan siellä)

        -flowersreally-

        Itsehän en ole koskaan maanpinnalta irronnutkaan. Hyvä se on löylymiehiä olla joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän en ole koskaan maanpinnalta irronnutkaan. Hyvä se on löylymiehiä olla joukossa.

        Mulla tahtoo mielikuvat ihmisistä ja maailmasta olla välillä liian ruusuisia, siihen palsta on oiva lääke.

        Mutta nyt nukkumaan, öitä .

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tahtoo mielikuvat ihmisistä ja maailmasta olla välillä liian ruusuisia, siihen palsta on oiva lääke.

        Mutta nyt nukkumaan, öitä .

        -flowersreally-

        Öitäpä.
        Näin olen ymmärtänyt, että naispuoliset tai muuten herkemmät tätä tuohonkin käyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, mitä pidit nälvimisenä/piikittelynä? Tuota ”sori vaan, kaikki kollektiivin jäsenet” vai? En mä sillä tarkoittanut piikitellä, enkä sillä runollakaan, ilmaisin vain tunteitani (jotka jotenkin tiivistyisi siihen, että en usko täällä olevan juurikaan mitään aitoa. Siihen nähden olen oikeasti pahoillani, jos joku tätä jonkinlaisena todellisena yhteisönä pitää, mutta ehkä tässä aloituksessa ei ollutkaan siitä kyse, ehkä se oli enemmän viihde-osastoa? (En aina osaa tulkita miten vakavissaan ihmiset ovat))

        Ps. Yksi ihminen ei voi muodostaa kollektiivia

        -flowersreally-

        No se juuri. Piikittely oli mun omaa tulkintaani. Sulla nimittäin on... hmm hieman piikikkään oloinen ote välillä. No okei, asia on okei.

        Kyllä mä tavallaan näen tämän yhteisönä, keskusteluyhteisönä. Ja jollain tasolla näen sitä aitouttakin, en ainakaan voi kiistää sen olemassaoloa. Ja siksi toivoisin (naiiviuuttani) että olisi mahdollisuus jonkinlaiseen kollektiivisuuteenkin.

        Sepä se. Kun olin vakavissani. Ei tämä ensimmäinen kerta ole kun olen aloituksen tästä tehnyt. Kannatus on aina ollut sama.

        No, jatkan huutelua yksinäni.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No se juuri. Piikittely oli mun omaa tulkintaani. Sulla nimittäin on... hmm hieman piikikkään oloinen ote välillä. No okei, asia on okei.

        Kyllä mä tavallaan näen tämän yhteisönä, keskusteluyhteisönä. Ja jollain tasolla näen sitä aitouttakin, en ainakaan voi kiistää sen olemassaoloa. Ja siksi toivoisin (naiiviuuttani) että olisi mahdollisuus jonkinlaiseen kollektiivisuuteenkin.

        Sepä se. Kun olin vakavissani. Ei tämä ensimmäinen kerta ole kun olen aloituksen tästä tehnyt. Kannatus on aina ollut sama.

        No, jatkan huutelua yksinäni.

        Kollektiivisuus = kommunismi?


    • Ei siitä pidä hävetä, ettei sinkkupalstalla tueta toisia ja puolusteta kiusaamiselta. Ei muuallakaan tueta, eikä puolusteta.

      Omillaan pitää seisoa, myös sanojensa takana.

      • Sano miksi ei puolusteta ja tai tueta?


      • elisakettu kirjoitti:

        Sano miksi ei puolusteta ja tai tueta?

        En minä tiedä...


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sano miksi ei puolusteta ja tai tueta?

        Koska saa sitä, mitä tilaa?

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska saa sitä, mitä tilaa?

        -flowersreally-

        Onko se nyt aina moin mustavalkoista? Että kiusaaminen esimerkiksi on sallittua että toinen on vain "tilannut" sen itselleen?

        Miksi me ei yksinkertaisesti voida mennä väliin huutelemaan, että nyt on menty liian pitkälle?

        Hemmetti, tuli taas koulukiusaajat mieleen.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Onko se nyt aina moin mustavalkoista? Että kiusaaminen esimerkiksi on sallittua että toinen on vain "tilannut" sen itselleen?

        Miksi me ei yksinkertaisesti voida mennä väliin huutelemaan, että nyt on menty liian pitkälle?

        Hemmetti, tuli taas koulukiusaajat mieleen.

        No toi olikin parodiaa nimenomaan yhden kiusaajan tunnevastuutematiikasta.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sano miksi ei puolusteta ja tai tueta?

        Eihän tuolla reaalimaailmassakaan yhteisö yksilöä puolusta, lähinnä syyllistää. Sitten toinen asia miten yksilö saamaansa kohteluun suhtautuu/reagoi. - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuolla reaalimaailmassakaan yhteisö yksilöä puolusta, lähinnä syyllistää. Sitten toinen asia miten yksilö saamaansa kohteluun suhtautuu/reagoi. - cu-

        Ihmiset saisivat muuttaa huonoja tapojansa. Pyh.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sano miksi ei puolusteta ja tai tueta?

        Otapa nyt ellu huomioon että trolli elää kommenteista, ei mistään muusta. Mitä enemmän säntää puolustajia ja tukijoita paikalle sen enemmän trolli saa evästä. Paras konsti vaientamiseen on kun kaikki jättävät kommentoimatta vaikka mieli tekisi, kun kukaan ei kommentoi ja kiinnostu trolli hiljenee ja sen trolliavaus häviää bittiavaruuteen. Tämä sunkin avaus tuottaa jo ihan liikaa ansaitsematonta huomiota trollille, se ei tarvitse sitä yhtään.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otapa nyt ellu huomioon että trolli elää kommenteista, ei mistään muusta. Mitä enemmän säntää puolustajia ja tukijoita paikalle sen enemmän trolli saa evästä. Paras konsti vaientamiseen on kun kaikki jättävät kommentoimatta vaikka mieli tekisi, kun kukaan ei kommentoi ja kiinnostu trolli hiljenee ja sen trolliavaus häviää bittiavaruuteen. Tämä sunkin avaus tuottaa jo ihan liikaa ansaitsematonta huomiota trollille, se ei tarvitse sitä yhtään.

        -harmiseikirj-

        Onhan se noinkin, en kiistä.

        Toisinaan ei vain näe, onko kommentin takana se oikea ihminen, joka esittää asiansa särmikkäästi - eli onko keskustelu mahdollista, vaan se rölli.

        Tämä mun avaus on palstalaisille, palstakirjoittajille. Haluan että asiasta keskustellaan ei trollien vuoksi vaan mietitään sitä omaa osallisuuttamme tässä. Mitä me halutaan? Vai onko kaikki ookoo?

        En voi mitään sille, että kuitenkin pidän meitä edes pikkuisen kollektiivisena joukkiona.


      • elisakettu kirjoitti:

        Onhan se noinkin, en kiistä.

        Toisinaan ei vain näe, onko kommentin takana se oikea ihminen, joka esittää asiansa särmikkäästi - eli onko keskustelu mahdollista, vaan se rölli.

        Tämä mun avaus on palstalaisille, palstakirjoittajille. Haluan että asiasta keskustellaan ei trollien vuoksi vaan mietitään sitä omaa osallisuuttamme tässä. Mitä me halutaan? Vai onko kaikki ookoo?

        En voi mitään sille, että kuitenkin pidän meitä edes pikkuisen kollektiivisena joukkiona.

        Itsekin syyllistyn ajattelemaan, että me ollaan "me palstalaiset". Olen myös miettinyt, että onko meillä mitään oikeaa yhteishenkeä olemassakaan, vai onko se vaan omaa haihatteluani. Olen esimerkiksi edelleen pettynyt siihen, ettei Pönttis koe oloaan turvalliseksi palstalla niin, että osallistuisi keskusteluun vaikka anona vielä pyöriikin mukana. Sama pätee Disseen ja muihin jotka ovat luopuneet nimimerkeistään.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Itsekin syyllistyn ajattelemaan, että me ollaan "me palstalaiset". Olen myös miettinyt, että onko meillä mitään oikeaa yhteishenkeä olemassakaan, vai onko se vaan omaa haihatteluani. Olen esimerkiksi edelleen pettynyt siihen, ettei Pönttis koe oloaan turvalliseksi palstalla niin, että osallistuisi keskusteluun vaikka anona vielä pyöriikin mukana. Sama pätee Disseen ja muihin jotka ovat luopuneet nimimerkeistään.

        Ai tekin kirjoitatte niin hyvin!!
        Luin pari kirjoitusta niistä henki
        Laitan teille tähän kun muuten ette ehkä.lue???
        Viimeiseksi mitä kirjoitin tuonne
        Korjaan että majoittaja on hyvin kiltti
        Ja on hyvin siveellinen hengellinen ;;;;;

        Niin kun joku keskusteli kanssani huomasin miten vaikeaa se on.
        Eitiedä oletteko tekään lukemassa vastauksia
        ( minäkään en ole lukenut mitään kommentteja)
        Yhden satuin lukem..
        En tiennyt mille palstalle hän ol kirjoittanyt et harvalla tääl on vaimoa.. Vastasin kysyin häneltä että missä? Ei ole vaimoa ?
        Huomasin sitten et ei niin myöhään sais kirjottaa
        Klo 22 ?? Vieraalle miehelle? Mutta tuskin hän lukee kaikenaikaa mit kommentteja tullut

        Nii keskustelu olisi oikeasti missä olisi paikalka yhtäaikaa Tuo naisihminen oli siinä ihana ihmeellinen ett vastasi heti ja juttelimme sitten
        Ja toivon ett vielä huomennakin

        ( ja äsken tuliilmi et tuo hengellinen ihminenjonk luona asunnottomana olen saanut majottua
        Ett hänkään ei ole kuten se uskova poika seurustellut kokenut rakkautta
        Niin ei ole voinut tunne ja sielunelämä kehittyä.
        Minä olen kokenut rakkauden tunnetta
        Mutta minullekaan ei annettu seurustelu
        En ole seurustellut ei ole ollut tuntiakaan poikaystävää
        Ja nuo ei tosiaankaan ole meil ei ole mit rakkautta Kirjoitin sen sille Pummille
        Tuonne taaemmas niin sitten Amma varmaan sai tuon sanomaan kertomaan kysyi minult et olenko koskaan seurustellut tai ollut naimisissa?
        En ole. Eikä hänkään ole niin tajusin sääliä häntä
        Ei siinä voi kehittyä sielu jos ei ketään löydy jos ei saa löytää ei saanut löytää sitä oikeaa siis
        Eihän sitä muidenkanssa voi olkakuin sellaisen johon rakastuu kerroin Pummille mitä ajattelen siitä väkivallasta
        että joutui asunnottomana jonkun väärän ihmisen luo, asunnottomuuden väkivalta oli.

        st kirjoitti


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Itsekin syyllistyn ajattelemaan, että me ollaan "me palstalaiset". Olen myös miettinyt, että onko meillä mitään oikeaa yhteishenkeä olemassakaan, vai onko se vaan omaa haihatteluani. Olen esimerkiksi edelleen pettynyt siihen, ettei Pönttis koe oloaan turvalliseksi palstalla niin, että osallistuisi keskusteluun vaikka anona vielä pyöriikin mukana. Sama pätee Disseen ja muihin jotka ovat luopuneet nimimerkeistään.

        Niinkun lähetin äsken sen että inho
        Ja nyt en jaksanut etsiä sitä kohtaa,
        Olisiko se siihen pitänyt laittaa?
        Missä sanoitte ettäharvalla vaimo.
        ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tekin kirjoitatte niin hyvin!!
        Luin pari kirjoitusta niistä henki
        Laitan teille tähän kun muuten ette ehkä.lue???
        Viimeiseksi mitä kirjoitin tuonne
        Korjaan että majoittaja on hyvin kiltti
        Ja on hyvin siveellinen hengellinen ;;;;;

        Niin kun joku keskusteli kanssani huomasin miten vaikeaa se on.
        Eitiedä oletteko tekään lukemassa vastauksia
        ( minäkään en ole lukenut mitään kommentteja)
        Yhden satuin lukem..
        En tiennyt mille palstalle hän ol kirjoittanyt et harvalla tääl on vaimoa.. Vastasin kysyin häneltä että missä? Ei ole vaimoa ?
        Huomasin sitten et ei niin myöhään sais kirjottaa
        Klo 22 ?? Vieraalle miehelle? Mutta tuskin hän lukee kaikenaikaa mit kommentteja tullut

        Nii keskustelu olisi oikeasti missä olisi paikalka yhtäaikaa Tuo naisihminen oli siinä ihana ihmeellinen ett vastasi heti ja juttelimme sitten
        Ja toivon ett vielä huomennakin

        ( ja äsken tuliilmi et tuo hengellinen ihminenjonk luona asunnottomana olen saanut majottua
        Ett hänkään ei ole kuten se uskova poika seurustellut kokenut rakkautta
        Niin ei ole voinut tunne ja sielunelämä kehittyä.
        Minä olen kokenut rakkauden tunnetta
        Mutta minullekaan ei annettu seurustelu
        En ole seurustellut ei ole ollut tuntiakaan poikaystävää
        Ja nuo ei tosiaankaan ole meil ei ole mit rakkautta Kirjoitin sen sille Pummille
        Tuonne taaemmas niin sitten Amma varmaan sai tuon sanomaan kertomaan kysyi minult et olenko koskaan seurustellut tai ollut naimisissa?
        En ole. Eikä hänkään ole niin tajusin sääliä häntä
        Ei siinä voi kehittyä sielu jos ei ketään löydy jos ei saa löytää ei saanut löytää sitä oikeaa siis
        Eihän sitä muidenkanssa voi olkakuin sellaisen johon rakastuu kerroin Pummille mitä ajattelen siitä väkivallasta
        että joutui asunnottomana jonkun väärän ihmisen luo, asunnottomuuden väkivalta oli.

        st kirjoitti

        Voimia sinulle. Ja parempaa seuraavaa vuotta.
        Toivottavasti löydät rauhan ja kodin. Rakkaus ja usko sinulla jo näyttää olevankin.

        Tuntematon kirjoitti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai tekin kirjoitatte niin hyvin!!
        Luin pari kirjoitusta niistä henki
        Laitan teille tähän kun muuten ette ehkä.lue???
        Viimeiseksi mitä kirjoitin tuonne
        Korjaan että majoittaja on hyvin kiltti
        Ja on hyvin siveellinen hengellinen ;;;;;

        Niin kun joku keskusteli kanssani huomasin miten vaikeaa se on.
        Eitiedä oletteko tekään lukemassa vastauksia
        ( minäkään en ole lukenut mitään kommentteja)
        Yhden satuin lukem..
        En tiennyt mille palstalle hän ol kirjoittanyt et harvalla tääl on vaimoa.. Vastasin kysyin häneltä että missä? Ei ole vaimoa ?
        Huomasin sitten et ei niin myöhään sais kirjottaa
        Klo 22 ?? Vieraalle miehelle? Mutta tuskin hän lukee kaikenaikaa mit kommentteja tullut

        Nii keskustelu olisi oikeasti missä olisi paikalka yhtäaikaa Tuo naisihminen oli siinä ihana ihmeellinen ett vastasi heti ja juttelimme sitten
        Ja toivon ett vielä huomennakin

        ( ja äsken tuliilmi et tuo hengellinen ihminenjonk luona asunnottomana olen saanut majottua
        Ett hänkään ei ole kuten se uskova poika seurustellut kokenut rakkautta
        Niin ei ole voinut tunne ja sielunelämä kehittyä.
        Minä olen kokenut rakkauden tunnetta
        Mutta minullekaan ei annettu seurustelu
        En ole seurustellut ei ole ollut tuntiakaan poikaystävää
        Ja nuo ei tosiaankaan ole meil ei ole mit rakkautta Kirjoitin sen sille Pummille
        Tuonne taaemmas niin sitten Amma varmaan sai tuon sanomaan kertomaan kysyi minult et olenko koskaan seurustellut tai ollut naimisissa?
        En ole. Eikä hänkään ole niin tajusin sääliä häntä
        Ei siinä voi kehittyä sielu jos ei ketään löydy jos ei saa löytää ei saanut löytää sitä oikeaa siis
        Eihän sitä muidenkanssa voi olkakuin sellaisen johon rakastuu kerroin Pummille mitä ajattelen siitä väkivallasta
        että joutui asunnottomana jonkun väärän ihmisen luo, asunnottomuuden väkivalta oli.

        st kirjoitti

        Toivottavasti löydät pidempiaikaisen oleskelupaikan. Ja kyllä se poikaystäväkin varmasti löytyy, kunhan pidät sydämen avoimena. Ja minulle saa kirjoittaa mihin aikaan tahansa :)


      • Pummi kirjoitti:

        Itsekin syyllistyn ajattelemaan, että me ollaan "me palstalaiset". Olen myös miettinyt, että onko meillä mitään oikeaa yhteishenkeä olemassakaan, vai onko se vaan omaa haihatteluani. Olen esimerkiksi edelleen pettynyt siihen, ettei Pönttis koe oloaan turvalliseksi palstalla niin, että osallistuisi keskusteluun vaikka anona vielä pyöriikin mukana. Sama pätee Disseen ja muihin jotka ovat luopuneet nimimerkeistään.

        Joo, samaa mieltä. On todella inhottavaa että luovutaan nimikkeistä vain siksi, että henkilöityminen loppuisi. Eihän se kiusattujen/vainottujen tms syy ole. Syyllisiä ovat ainoastaan vainoajat.

        Sitten kun anona kirjoittelee, sitäkin käytetään hyväksi.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Onko se nyt aina moin mustavalkoista? Että kiusaaminen esimerkiksi on sallittua että toinen on vain "tilannut" sen itselleen?

        Miksi me ei yksinkertaisesti voida mennä väliin huutelemaan, että nyt on menty liian pitkälle?

        Hemmetti, tuli taas koulukiusaajat mieleen.

        Mutta tuohon on juuri se Dissen logiikka, kuin se ei kelpaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuohon on juuri se Dissen logiikka, kuin se ei kelpaa?

        En sanoisi noin, että se on Dissen logiikka. Minä olen sen ymmärtänyt sen toisella tavalla. Enkä halua nyt jauhettavan koko ajan Dissestä.

        Eikä ketään siis kiinnosta se, että avauksessa puhutaan useastakin kohteesta? Onko oikein, että kenen tahansa kimppuun käydään ja puhutaan mitä sattuu paskaa?

        Kukaan ei sano mitään. Seisotaan vaan tumput suorana ja tuumataan ... ööö se nyt vissiin tilasi tuon?

        Olen eri mieltä. Minne on hävinnyt ihmisten inhimillinen kunnioitus ja arvonanto?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En sanoisi noin, että se on Dissen logiikka. Minä olen sen ymmärtänyt sen toisella tavalla. Enkä halua nyt jauhettavan koko ajan Dissestä.

        Eikä ketään siis kiinnosta se, että avauksessa puhutaan useastakin kohteesta? Onko oikein, että kenen tahansa kimppuun käydään ja puhutaan mitä sattuu paskaa?

        Kukaan ei sano mitään. Seisotaan vaan tumput suorana ja tuumataan ... ööö se nyt vissiin tilasi tuon?

        Olen eri mieltä. Minne on hävinnyt ihmisten inhimillinen kunnioitus ja arvonanto?

        "En sanoisi noin, että se on Dissen logiikka. Minä olen sen ymmärtänyt sen toisella tavalla. Enkä halua nyt jauhettavan koko ajan Dissestä."

        Olet asenteellinen tai puusilmä. Todennäköisesti kumpikin.


    • Anonyymi

      En ymmärtänyt mitään!

      • Anonyymi

        Kollektiivisuus? Eli oliko tää joku kokoomuslaisten homma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kollektiivisuus? Eli oliko tää joku kokoomuslaisten homma?

        Idiootti! Demareiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti! Demareiden.

        Jaa... 🤔 no en ota sitten kantaa kun en ymmärrä.


    • Ei kai ole muuta ratkaisua, kun karaistua. Mä taidan olla siitä ikävä esimerkki, miten käy kun tarpeeksi tulee turpaan pennusta asti.

      Ei mua ole ikinä kukaan puolustanut, ei ole auttanut kun selvitä. Karaistua.

      Täällä on toki muutama tullut rinnalle puolustamaankin, mikä häkellyttää. Mut noin niin kun yleensä ei kai auta, kun olla kuulematta ja näkemättä tai pätkiä päähän takaisin.

      Emmä tiedä.

      • Sä oletkin melkoinen taistelija, totta. Ja varsinainen emokarhu myös sun läheisillesi. Revit luultavsti pään irti kaikilta niille jotka yrittäisivät vahigoittaa läheisiäsi. Eli ei taistelutaito ole huono asia.

        Mietin onko se karaistuminenkaan aina turvallista? Muistan kun jossain kommentoit olevasi niin paskalla hutkittu ja monessa kusessa keitetty ettei enää juuri tunnu missään.

        Mua itseänikin ainakin pelottaa se, että alkaa kasvattaa sitä ulkokuorta taas ja tunteet unohtuu. Siitä panssarista on kipeää riisuutua. Ja jos tunteet näivettyy, alkaa samanlaiseksi vittupäänahaksi lopulta ittekin.

        Itse mietin mikä olisi se "pehmeämpi" keino olla välittämättä? Voiko kiusaajille vain oppia nauramaan?

        Minusta Funeau on jotenkin erikoinen tyyppi siinä, että kaikki tuntuu menevän kuin vesi hanhen selästä. Mutta olen tullut vain siihen lopputulokseen, että hän tuntee itsensä niin hyvin.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sä oletkin melkoinen taistelija, totta. Ja varsinainen emokarhu myös sun läheisillesi. Revit luultavsti pään irti kaikilta niille jotka yrittäisivät vahigoittaa läheisiäsi. Eli ei taistelutaito ole huono asia.

        Mietin onko se karaistuminenkaan aina turvallista? Muistan kun jossain kommentoit olevasi niin paskalla hutkittu ja monessa kusessa keitetty ettei enää juuri tunnu missään.

        Mua itseänikin ainakin pelottaa se, että alkaa kasvattaa sitä ulkokuorta taas ja tunteet unohtuu. Siitä panssarista on kipeää riisuutua. Ja jos tunteet näivettyy, alkaa samanlaiseksi vittupäänahaksi lopulta ittekin.

        Itse mietin mikä olisi se "pehmeämpi" keino olla välittämättä? Voiko kiusaajille vain oppia nauramaan?

        Minusta Funeau on jotenkin erikoinen tyyppi siinä, että kaikki tuntuu menevän kuin vesi hanhen selästä. Mutta olen tullut vain siihen lopputulokseen, että hän tuntee itsensä niin hyvin.

        kyllä funikseenkin sattuu


      • elisakettu kirjoitti:

        Sä oletkin melkoinen taistelija, totta. Ja varsinainen emokarhu myös sun läheisillesi. Revit luultavsti pään irti kaikilta niille jotka yrittäisivät vahigoittaa läheisiäsi. Eli ei taistelutaito ole huono asia.

        Mietin onko se karaistuminenkaan aina turvallista? Muistan kun jossain kommentoit olevasi niin paskalla hutkittu ja monessa kusessa keitetty ettei enää juuri tunnu missään.

        Mua itseänikin ainakin pelottaa se, että alkaa kasvattaa sitä ulkokuorta taas ja tunteet unohtuu. Siitä panssarista on kipeää riisuutua. Ja jos tunteet näivettyy, alkaa samanlaiseksi vittupäänahaksi lopulta ittekin.

        Itse mietin mikä olisi se "pehmeämpi" keino olla välittämättä? Voiko kiusaajille vain oppia nauramaan?

        Minusta Funeau on jotenkin erikoinen tyyppi siinä, että kaikki tuntuu menevän kuin vesi hanhen selästä. Mutta olen tullut vain siihen lopputulokseen, että hän tuntee itsensä niin hyvin.

        Yym. No rakkaimmat on mun laumaninja mä olen laumanvartija luonnoltani. Tapan jos tapettava, se on se äärimmäinen keino. Mutta teen sen surutta, jos on pakko.

        Niin, en mä usko kovettuvani. Mulla on lämmin sydän ihmisille joille se voi ja saa olla.

        Funis ei juuri tuo aitoa itseään silleen sorkittavaksi, kun moni muu. Miten sitä vois silloin sattuakkaan?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sä oletkin melkoinen taistelija, totta. Ja varsinainen emokarhu myös sun läheisillesi. Revit luultavsti pään irti kaikilta niille jotka yrittäisivät vahigoittaa läheisiäsi. Eli ei taistelutaito ole huono asia.

        Mietin onko se karaistuminenkaan aina turvallista? Muistan kun jossain kommentoit olevasi niin paskalla hutkittu ja monessa kusessa keitetty ettei enää juuri tunnu missään.

        Mua itseänikin ainakin pelottaa se, että alkaa kasvattaa sitä ulkokuorta taas ja tunteet unohtuu. Siitä panssarista on kipeää riisuutua. Ja jos tunteet näivettyy, alkaa samanlaiseksi vittupäänahaksi lopulta ittekin.

        Itse mietin mikä olisi se "pehmeämpi" keino olla välittämättä? Voiko kiusaajille vain oppia nauramaan?

        Minusta Funeau on jotenkin erikoinen tyyppi siinä, että kaikki tuntuu menevän kuin vesi hanhen selästä. Mutta olen tullut vain siihen lopputulokseen, että hän tuntee itsensä niin hyvin.

        Kannatan pehmeää elämänarvoa. Älä koskaan unohda sitä. Kun alat tuntea, että se katoaa, kävele metsään, sinne, missä ei ole ihmisiä. Etsi sammal ja istu siihen. Itke tai naura, silitä luonnon pintaa ja silitä itseäsi. Ja hengitä syvääään. Saat kiinni taas ajatuksesta, mihin kuulut ja kuka olet. Ja miten koet kaikki muut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä funikseenkin sattuu

        Mulla alkaa olla joku emovaihe päällä. Tekisi mieli mennä silittämään jokaista palstalaista täällä. Oli kipu sitten mistä tahansa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mulla alkaa olla joku emovaihe päällä. Tekisi mieli mennä silittämään jokaista palstalaista täällä. Oli kipu sitten mistä tahansa.

        Jaa, no kyllä mua saa aina halata. 🤗😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan pehmeää elämänarvoa. Älä koskaan unohda sitä. Kun alat tuntea, että se katoaa, kävele metsään, sinne, missä ei ole ihmisiä. Etsi sammal ja istu siihen. Itke tai naura, silitä luonnon pintaa ja silitä itseäsi. Ja hengitä syvääään. Saat kiinni taas ajatuksesta, mihin kuulut ja kuka olet. Ja miten koet kaikki muut.

        Olipa kaunis kommentti. Upea.


      • JanK kirjoitti:

        Jaa, no kyllä mua saa aina halata. 🤗😃

        Senkin ketku :-D


        *hali*


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Sä oletkin melkoinen taistelija, totta. Ja varsinainen emokarhu myös sun läheisillesi. Revit luultavsti pään irti kaikilta niille jotka yrittäisivät vahigoittaa läheisiäsi. Eli ei taistelutaito ole huono asia.

        Mietin onko se karaistuminenkaan aina turvallista? Muistan kun jossain kommentoit olevasi niin paskalla hutkittu ja monessa kusessa keitetty ettei enää juuri tunnu missään.

        Mua itseänikin ainakin pelottaa se, että alkaa kasvattaa sitä ulkokuorta taas ja tunteet unohtuu. Siitä panssarista on kipeää riisuutua. Ja jos tunteet näivettyy, alkaa samanlaiseksi vittupäänahaksi lopulta ittekin.

        Itse mietin mikä olisi se "pehmeämpi" keino olla välittämättä? Voiko kiusaajille vain oppia nauramaan?

        Minusta Funeau on jotenkin erikoinen tyyppi siinä, että kaikki tuntuu menevän kuin vesi hanhen selästä. Mutta olen tullut vain siihen lopputulokseen, että hän tuntee itsensä niin hyvin.

        "Mua itseänikin ainakin pelottaa se, että alkaa kasvattaa sitä ulkokuorta taas ja tunteet unohtuu. Siitä panssarista on kipeää riisuutua. Ja jos tunteet näivettyy, alkaa samanlaiseksi vittupäänahaksi lopulta ittekin.
        "
        Mä näen karaistumisen itsensä tuntemisena. Osaa vetää rajat itselleen, ei ole muiden muokattavana huonossa mielessä. Mun mielestäni oikeat aidot tunteet ei siinä katoa tai laimenee mihinkään. Ennemminkin päinvastoin.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mua itseänikin ainakin pelottaa se, että alkaa kasvattaa sitä ulkokuorta taas ja tunteet unohtuu. Siitä panssarista on kipeää riisuutua. Ja jos tunteet näivettyy, alkaa samanlaiseksi vittupäänahaksi lopulta ittekin.
        "
        Mä näen karaistumisen itsensä tuntemisena. Osaa vetää rajat itselleen, ei ole muiden muokattavana huonossa mielessä. Mun mielestäni oikeat aidot tunteet ei siinä katoa tai laimenee mihinkään. Ennemminkin päinvastoin.

        xLiner

        Samaten. 👍


      • elisakettu kirjoitti:

        Senkin ketku :-D


        *hali*

        Toinenkin vielä. 🤗🤗🤗😃

        Kiitos.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Olipa kaunis kommentti. Upea.

        Aha 😌


      • elisakettu kirjoitti:

        Mulla alkaa olla joku emovaihe päällä. Tekisi mieli mennä silittämään jokaista palstalaista täällä. Oli kipu sitten mistä tahansa.

        Minua saa aina silittää, vaikka ei olekaan kipua päällä (jos nyt satunnaisia vitutuskohtauksia ei lasketa :D).


    • Anonyymi

      No ehkä Ellluseni hiukan liioittelit, että olen jonkun palstakiusaamisen vuoksi anonyymi tätänykyä. Minulle tuollainen shaiba, mikä siinä yhdessä ketjussa oli, on täysin yhdentekevää, kertoo vaan siitä onnettomasta itsestään, että tekee jostain palstanaisen kanssa olemisesta jonkinlaisen mittarin itsensä ja minun välille.

      Mutta se, että minut sysätään siihen samaan muottiin ja formuun, että olisin täällä metsästämässä naisia jutuillani ja mielipiteilläni on sitä mikä alkoi jo v.ttamaan... Ja se, että siinä samalla tehdään niistä minun tapaamista ihmisistä jotain karjaa... Ihan kun he eivät ole siinä yhtikäs mitään...

      Kaikenkaikkiaan oma ihmisiin tutustuminen ja joku kiva sitä kautta itseeni tutustuminen teilataan sellaiseksi likaiseksi palkintopystikaupaksi täällä ja mennään johonkin henkilöhyökkäyksiin ja mustamaalailuihin toisaalla, missä en ole edes itse kirjoittamassa ja vastaamassa, alkoi sapettamaan.

      Ja kyllä olen jo huomannut, että sitä kaikenlaista rapaa heitetään ihan surutta täällä aika monen toimesta, olen sitä harrastanut varmaan itsekin. Mutta se onkin syy, miksi en halua olla enää Disse, se on nyt kuopattu ja piste. En enää vastaa sen nikin kirjoituksista mitään...

      Nyt kuitenkin tiedän miten tämäkin alusta toimii...

      Ja nyt voin näin sanotusti kiusattuna sanoa, että otan tästä itse vastuun. Toimin toisin ja niin, että en ole enää kohteena... :o)

      • Anonyymi

        Tuohon kai voisi todeta ettei palstalla naisena esiintyvät poikkea millään muotoa normaalista kirjosta joten tuskin kenenkään näitä juttuja lukevan tulisi olla kateellinen kenenkään kirjoittajan palstasuosiosta. Se että uskaltaa avata itseään on jo rohkea teko. Siitähän pitäisi saada aplodeja, ei sylttyä niskaansa.
        Ikävää jos kiusaamista tapahtuisi, se kertoisi vain siitä tasosta miksi täällä jotkut kirjoittajat ovat? Jos ei arkielämässä enää ole kiusattavia koska kaikki ovat jo ympäriltä poistuneet on tällaisella palstalla helppo hakea kasvottomia kohteita?
        Voimia vain kaikille kiusatuille.

        AsianVierestä


      • En tarkoittanut väittää, että olisit nimennyt itsesi uhriksi. Onhan moni poistunut ja jäänyt anoksi. Niitä ketjun muitakin mainittuja. Mutta sori jos ja kun ilmaisin sen heikosti.

        Mua vaan on alkanut pännimään juuri se asiattomuus kaikessa että revitään asiaankuulumattomat joka paikkaan mukaan. Mitä juuri mainitsit.

        Jotenkin sitä toivoo, että olis edes jonkinlainen veljes-/sisaruskunta yhtä linjaa pitämässä. Että torpataan moiset paskailuyritykset. Ei kukaan nainen (kai) ole sua metsästyksestä syyttänyt. Sillähän sitä pitäisi merkitystä olla? :-D Kateellisten, mustasukkaisten höpinöitä.

        Sulla on ollut hyviä kirjoituksia ja aloituksia ja selkeestihän se on nähty, että ne ovat suosittuja myös. Ja uskallan sanoa että sua kaivataan. Henkilökohtaisesti en vain pidä tuosta anonyymi-linjasta. Ja miks mä nyt sua sanon? Pikkuveljekseni vai?


      • elisakettu kirjoitti:

        En tarkoittanut väittää, että olisit nimennyt itsesi uhriksi. Onhan moni poistunut ja jäänyt anoksi. Niitä ketjun muitakin mainittuja. Mutta sori jos ja kun ilmaisin sen heikosti.

        Mua vaan on alkanut pännimään juuri se asiattomuus kaikessa että revitään asiaankuulumattomat joka paikkaan mukaan. Mitä juuri mainitsit.

        Jotenkin sitä toivoo, että olis edes jonkinlainen veljes-/sisaruskunta yhtä linjaa pitämässä. Että torpataan moiset paskailuyritykset. Ei kukaan nainen (kai) ole sua metsästyksestä syyttänyt. Sillähän sitä pitäisi merkitystä olla? :-D Kateellisten, mustasukkaisten höpinöitä.

        Sulla on ollut hyviä kirjoituksia ja aloituksia ja selkeestihän se on nähty, että ne ovat suosittuja myös. Ja uskallan sanoa että sua kaivataan. Henkilökohtaisesti en vain pidä tuosta anonyymi-linjasta. Ja miks mä nyt sua sanon? Pikkuveljekseni vai?

        Minusta olisi paljon selkeämpää kun kaikilla olisi omat nimimerkit, niin tietäisi kelle puhuu. Joskus keskustelu tyssää, kun vastassa on joku random ano.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En tarkoittanut väittää, että olisit nimennyt itsesi uhriksi. Onhan moni poistunut ja jäänyt anoksi. Niitä ketjun muitakin mainittuja. Mutta sori jos ja kun ilmaisin sen heikosti.

        Mua vaan on alkanut pännimään juuri se asiattomuus kaikessa että revitään asiaankuulumattomat joka paikkaan mukaan. Mitä juuri mainitsit.

        Jotenkin sitä toivoo, että olis edes jonkinlainen veljes-/sisaruskunta yhtä linjaa pitämässä. Että torpataan moiset paskailuyritykset. Ei kukaan nainen (kai) ole sua metsästyksestä syyttänyt. Sillähän sitä pitäisi merkitystä olla? :-D Kateellisten, mustasukkaisten höpinöitä.

        Sulla on ollut hyviä kirjoituksia ja aloituksia ja selkeestihän se on nähty, että ne ovat suosittuja myös. Ja uskallan sanoa että sua kaivataan. Henkilökohtaisesti en vain pidä tuosta anonyymi-linjasta. Ja miks mä nyt sua sanon? Pikkuveljekseni vai?

        Pikkuveli kuullostaa ihan hyvältä. :o)

        No ei ainakaan tunnetuimmat naisoletetut ole syyttäneet, ehkä Floweri vois niin tehdä ja ainakin turun tuulenpuuska, trollikka vois sanoa jonkinmoiseksi Don Juaniks tai vastaavaksi. :oD

        Mutta tosiaankin täällä on ollut minua kohtaan jo vuosia sellainen selkeästi miesten rinki ympärillä, jotka mustamaalaa ja jahtaa, niin ainakin olen käsittänyt. Voihan se olla vaan yksikin sekopää, mutta aikalailla kaadetaan kaikenlaista niskaan. Koetaan uhkana ja sitten väännelllään ja käännellään mun kirjoituksia miten tykätään. Onko se jotain toksista maskuliinisuutta tai mitä, mutta eipä nappase olla enää siinä sateessa.

        Ja jotenkin sairainta on se, että nämä samat tekee minusta jonkun auervaaran ja samalla mitätöivät siinä sen toisen henkilön täysin, kuka olisi mukamas mun uhri...

        Mutta joo... onhan tää palsta.... :oD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuveli kuullostaa ihan hyvältä. :o)

        No ei ainakaan tunnetuimmat naisoletetut ole syyttäneet, ehkä Floweri vois niin tehdä ja ainakin turun tuulenpuuska, trollikka vois sanoa jonkinmoiseksi Don Juaniks tai vastaavaksi. :oD

        Mutta tosiaankin täällä on ollut minua kohtaan jo vuosia sellainen selkeästi miesten rinki ympärillä, jotka mustamaalaa ja jahtaa, niin ainakin olen käsittänyt. Voihan se olla vaan yksikin sekopää, mutta aikalailla kaadetaan kaikenlaista niskaan. Koetaan uhkana ja sitten väännelllään ja käännellään mun kirjoituksia miten tykätään. Onko se jotain toksista maskuliinisuutta tai mitä, mutta eipä nappase olla enää siinä sateessa.

        Ja jotenkin sairainta on se, että nämä samat tekee minusta jonkun auervaaran ja samalla mitätöivät siinä sen toisen henkilön täysin, kuka olisi mukamas mun uhri...

        Mutta joo... onhan tää palsta.... :oD

        Aika monta naista sinulle huomautti käytöksestä, mutta sinä uskot mitä itse haluat etkä mitään naisia. Niistä naisistakin tulee sinun mielestä miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuveli kuullostaa ihan hyvältä. :o)

        No ei ainakaan tunnetuimmat naisoletetut ole syyttäneet, ehkä Floweri vois niin tehdä ja ainakin turun tuulenpuuska, trollikka vois sanoa jonkinmoiseksi Don Juaniks tai vastaavaksi. :oD

        Mutta tosiaankin täällä on ollut minua kohtaan jo vuosia sellainen selkeästi miesten rinki ympärillä, jotka mustamaalaa ja jahtaa, niin ainakin olen käsittänyt. Voihan se olla vaan yksikin sekopää, mutta aikalailla kaadetaan kaikenlaista niskaan. Koetaan uhkana ja sitten väännelllään ja käännellään mun kirjoituksia miten tykätään. Onko se jotain toksista maskuliinisuutta tai mitä, mutta eipä nappase olla enää siinä sateessa.

        Ja jotenkin sairainta on se, että nämä samat tekee minusta jonkun auervaaran ja samalla mitätöivät siinä sen toisen henkilön täysin, kuka olisi mukamas mun uhri...

        Mutta joo... onhan tää palsta.... :oD

        "Mutta tosiaankin täällä on ollut minua kohtaan jo vuosia sellainen selkeästi miesten rinki ympärillä, jotka mustamaalaa ja jahtaa, niin ainakin olen käsittänyt. Voihan se olla vaan yksikin sekopää, mutta aikalailla kaadetaan kaikenlaista niskaan. Koetaan uhkana ja sitten väännelllään ja käännellään mun kirjoituksia miten tykätään. "

        Eh, tuota, mitenhän tässä nyt sanoisi katsos kun tuossa se just vika on, eli nytkin oletat "miesten rinki" ja varmaan vahvasti niin uskotkin mutta mistäs tiedät että pelkästään miesten rinki? siinä viimeisimmässä ketjussa mistä taisit loukkaantua ja katosit oltiin minä ja joku anoyymi, oman kertomansa mukaan nainen ja näin uskon myös olleen, ei siis mitään miesten rinkiä, jotka puututtiin sun päin p..ttä oleviin väitteisiin että kiusaamisen syy on aina kiusatussa itsessään. Se ei olllut kiusaamista meidän taholta vaan kerrottiin muita näkökantoja, ihan jo siksi ettei joku kiusattu niistä sun teorioista saa päähänsä syyttää itseään kiusaamisestaan niin kuin sun varma mielipide tuntui olevan. Se että sitten itsekin jo taisit hävetä niitä känniväitteitäsi ja menit lymyyn ei ole meidän ko. ketjuun kommentoineiden vika eikä varsinkaan minkään "miesten ringin", sellaista kun ei tietääkseni ole täällä. Toki tietysti palstan miehet on sun kanssa eri mieltä usein kun sun kommentit on puhtaasti naisia mielisteleviä, ei mitään väliä onko ne naiset oikeassa vai ei, jos ja kun niitä aina puolustat niin tottakai saat sitten myös siitä palautetta yksittäisiltä miehiltä, et m iltään ringiltä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta tosiaankin täällä on ollut minua kohtaan jo vuosia sellainen selkeästi miesten rinki ympärillä, jotka mustamaalaa ja jahtaa, niin ainakin olen käsittänyt. Voihan se olla vaan yksikin sekopää, mutta aikalailla kaadetaan kaikenlaista niskaan. Koetaan uhkana ja sitten väännelllään ja käännellään mun kirjoituksia miten tykätään. "

        Eh, tuota, mitenhän tässä nyt sanoisi katsos kun tuossa se just vika on, eli nytkin oletat "miesten rinki" ja varmaan vahvasti niin uskotkin mutta mistäs tiedät että pelkästään miesten rinki? siinä viimeisimmässä ketjussa mistä taisit loukkaantua ja katosit oltiin minä ja joku anoyymi, oman kertomansa mukaan nainen ja näin uskon myös olleen, ei siis mitään miesten rinkiä, jotka puututtiin sun päin p..ttä oleviin väitteisiin että kiusaamisen syy on aina kiusatussa itsessään. Se ei olllut kiusaamista meidän taholta vaan kerrottiin muita näkökantoja, ihan jo siksi ettei joku kiusattu niistä sun teorioista saa päähänsä syyttää itseään kiusaamisestaan niin kuin sun varma mielipide tuntui olevan. Se että sitten itsekin jo taisit hävetä niitä känniväitteitäsi ja menit lymyyn ei ole meidän ko. ketjuun kommentoineiden vika eikä varsinkaan minkään "miesten ringin", sellaista kun ei tietääkseni ole täällä. Toki tietysti palstan miehet on sun kanssa eri mieltä usein kun sun kommentit on puhtaasti naisia mielisteleviä, ei mitään väliä onko ne naiset oikeassa vai ei, jos ja kun niitä aina puolustat niin tottakai saat sitten myös siitä palautetta yksittäisiltä miehiltä, et m iltään ringiltä.

        -harmiseikirj-

        Kuka mies kiusasi päissään disseä siinä Anniii-ketjussa? Joku oli vetänyt vähän viinaa? Mitä ajattelet siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka mies kiusasi päissään disseä siinä Anniii-ketjussa? Joku oli vetänyt vähän viinaa? Mitä ajattelet siitä?

        Mistä tiedät että oli mies? saattoi olla nainenkin ihan yhtä hyvin. Mistä tiedät että oli vetänyt viinaa? oli ehkä vain muka vetänyt. En minä siitä mitään oikeastaan ajatellut, saattoi siinä joku yritys olla viitata PRM:ään, mutten oikein usko että olisi ollut kun muistelisin että PRM kirjoitti pitkiä ja joskus aika hauskojakin juttuja, tuossa trollin ketjussa ei ollut mitään hauskaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka mies kiusasi päissään disseä siinä Anniii-ketjussa? Joku oli vetänyt vähän viinaa? Mitä ajattelet siitä?

        Olihan siellä vedetty kaksi naistakin mukaan eikä kirjoittaja, joka solvasi disseä edes tiedä mitä treffeillä tapahtui! Koko avaus vaikutti mustasukkaiselta ja umpikänniääliö örvellykseltä! Voihan se ottaa luonnolle, että toisella on ollut hetkiä vastakkaisen sukupuolen kanssa mitä itsellä ei ole ollut lähimainkaan. Aloittaja juippi ei todellakaan ollut pannut ketään naista. Mainitut nimet sen sijaan tietävät mitä ovat tehneet :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siellä vedetty kaksi naistakin mukaan eikä kirjoittaja, joka solvasi disseä edes tiedä mitä treffeillä tapahtui! Koko avaus vaikutti mustasukkaiselta ja umpikänniääliö örvellykseltä! Voihan se ottaa luonnolle, että toisella on ollut hetkiä vastakkaisen sukupuolen kanssa mitä itsellä ei ole ollut lähimainkaan. Aloittaja juippi ei todellakaan ollut pannut ketään naista. Mainitut nimet sen sijaan tietävät mitä ovat tehneet :)

        Niinpä niin. Tähän viittasin alun alkaenkin. Ketjussa oli irvuiltu useammankin poistuneen, piiloutuneen tai tiedetyn kirjoittajan kiusaksi.

        Tökeröhän se oli.

        Tätäkö me haluamme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siellä vedetty kaksi naistakin mukaan eikä kirjoittaja, joka solvasi disseä edes tiedä mitä treffeillä tapahtui! Koko avaus vaikutti mustasukkaiselta ja umpikänniääliö örvellykseltä! Voihan se ottaa luonnolle, että toisella on ollut hetkiä vastakkaisen sukupuolen kanssa mitä itsellä ei ole ollut lähimainkaan. Aloittaja juippi ei todellakaan ollut pannut ketään naista. Mainitut nimet sen sijaan tietävät mitä ovat tehneet :)

        Oli mikä oli tai kuka oli, tai oli tai ei treffeillä tapahtunut sitä tai tätä niin mitäpä siitä. Jos dissen oletetut treffit niin hirveästi trollia kaihertaa niin sitten kaihertaa, mitäpä meillä muilla siihen on sanomista. Voisihan se muuten olla niinkin että jos D antoi pakit jollekin naiselle ja se olisi voinut olla suutahtanut nainen siinä trollina? no ihan sama, mitäpä se meille kuuluu?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuveli kuullostaa ihan hyvältä. :o)

        No ei ainakaan tunnetuimmat naisoletetut ole syyttäneet, ehkä Floweri vois niin tehdä ja ainakin turun tuulenpuuska, trollikka vois sanoa jonkinmoiseksi Don Juaniks tai vastaavaksi. :oD

        Mutta tosiaankin täällä on ollut minua kohtaan jo vuosia sellainen selkeästi miesten rinki ympärillä, jotka mustamaalaa ja jahtaa, niin ainakin olen käsittänyt. Voihan se olla vaan yksikin sekopää, mutta aikalailla kaadetaan kaikenlaista niskaan. Koetaan uhkana ja sitten väännelllään ja käännellään mun kirjoituksia miten tykätään. Onko se jotain toksista maskuliinisuutta tai mitä, mutta eipä nappase olla enää siinä sateessa.

        Ja jotenkin sairainta on se, että nämä samat tekee minusta jonkun auervaaran ja samalla mitätöivät siinä sen toisen henkilön täysin, kuka olisi mukamas mun uhri...

        Mutta joo... onhan tää palsta.... :oD

        Minulta on mennyt ihan ohi koko episodi. En ole tiennyt, että olet kokenut tällaista niin että nimimerkkikin lähti hevonkuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli mikä oli tai kuka oli, tai oli tai ei treffeillä tapahtunut sitä tai tätä niin mitäpä siitä. Jos dissen oletetut treffit niin hirveästi trollia kaihertaa niin sitten kaihertaa, mitäpä meillä muilla siihen on sanomista. Voisihan se muuten olla niinkin että jos D antoi pakit jollekin naiselle ja se olisi voinut olla suutahtanut nainen siinä trollina? no ihan sama, mitäpä se meille kuuluu?

        -harmiseikirj-

        Ei mitään, halusimme vain kysyä sinulta.

        Mites noin muuten menee?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Niinpä niin. Tähän viittasin alun alkaenkin. Ketjussa oli irvuiltu useammankin poistuneen, piiloutuneen tai tiedetyn kirjoittajan kiusaksi.

        Tökeröhän se oli.

        Tätäkö me haluamme?

        Täällä nyt useampi toivoo, että henkilö (kiusaava) jättää vaikka palstan. Disse sai jotain enemmän, tämä henkilö (mies edelleen) ei. Hänen ei tarvitse olla parjaamiensa henkilöiden kanssa tekemisissä ja voisi alkajaisiksi uusia vaikkapa lääkkeensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään, halusimme vain kysyä sinulta.

        Mites noin muuten menee?

        No niin ja minun näkemys oli tuossa, ei hirveästi kyllä kiinnostanut se ketju, eikä nuo trollien avaukset yleensäkään, viisainta olisi kun ihan kaikki jättäisi ne vaille huomiota. No mikäs, ihan ok.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Minulta on mennyt ihan ohi koko episodi. En ole tiennyt, että olet kokenut tällaista niin että nimimerkkikin lähti hevonkuuseen.

        Episodi? Ennemminkin episodit... Kokoajan täällä on oltu kohteena kaikenlaiselle.

        Kirjoita hakukenttään Disse ja vilkaise. Sieltä varmaan löytyy yhtä jos toista mitä oon saanut täällä tuta, niin suoraan, kuin sitten epäsuoraan jossain muissa yhteyksissä.

        Mutta se nyt on tätä palstamenoa se...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Episodi? Ennemminkin episodit... Kokoajan täällä on oltu kohteena kaikenlaiselle.

        Kirjoita hakukenttään Disse ja vilkaise. Sieltä varmaan löytyy yhtä jos toista mitä oon saanut täällä tuta, niin suoraan, kuin sitten epäsuoraan jossain muissa yhteyksissä.

        Mutta se nyt on tätä palstamenoa se...

        Pahottelen rumia sanomisiani. En olisi saanut hermostuksissani sanoa mitä sanoin. Anteeksi. Minua on vaivannut, että vaikuttiko se päätökseesi poistua palstalta? Muutenkin on huolettanut, kun sinua ei ole näkynyt, että miten voit...


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Pahottelen rumia sanomisiani. En olisi saanut hermostuksissani sanoa mitä sanoin. Anteeksi. Minua on vaivannut, että vaikuttiko se päätökseesi poistua palstalta? Muutenkin on huolettanut, kun sinua ei ole näkynyt, että miten voit...

        On se täällä anonyymina ollut pariin otteeseen nimimerkin kuoppaamisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Pahottelen rumia sanomisiani. En olisi saanut hermostuksissani sanoa mitä sanoin. Anteeksi. Minua on vaivannut, että vaikuttiko se päätökseesi poistua palstalta? Muutenkin on huolettanut, kun sinua ei ole näkynyt, että miten voit...

        No ei mikään yksittäinen tyyppi...tai mistä mä tiedän, ketä tai kuka on kaiken takana?

        Mutta täällä on vaan sellainen ilmapiiri, missä ei vaan nikin kanssa enää viihdy ja sillä hyvä.

        Koitan oikeastaan irtautua tästä läävästä ja keksiä jotain fiksumpaa ajanvietettä tyhjille ajankohdille irl elämässä. Jos täällä on tarkoitus jahtailla nimimerkkejä ja tunnistettavia kirjoittajia sen perusteella mitä he kirjoittaa, niin saa olla...ei maksa vaivaa...

        Eipä mun häippäseminen tätä mestaa kaada... kyllä täällä riittää reviteltävää aina jostain muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mikään yksittäinen tyyppi...tai mistä mä tiedän, ketä tai kuka on kaiken takana?

        Mutta täällä on vaan sellainen ilmapiiri, missä ei vaan nikin kanssa enää viihdy ja sillä hyvä.

        Koitan oikeastaan irtautua tästä läävästä ja keksiä jotain fiksumpaa ajanvietettä tyhjille ajankohdille irl elämässä. Jos täällä on tarkoitus jahtailla nimimerkkejä ja tunnistettavia kirjoittajia sen perusteella mitä he kirjoittaa, niin saa olla...ei maksa vaivaa...

        Eipä mun häippäseminen tätä mestaa kaada... kyllä täällä riittää reviteltävää aina jostain muusta.

        Sama. Perästä tullaan...

        Nyt on nähty. Eiköhän nämä ilonsa saa uusista höynäytettävistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Perästä tullaan...

        Nyt on nähty. Eiköhän nämä ilonsa saa uusista höynäytettävistä.

        Niin, kyllä maailmasta löytyy paljon muutakin mukavempaa kuin tämä.

        Siinä missä tämä mesta joskus löytyi ja antoi jotain hyvää, voi löytää jotain uutta kivaa ja taas löytää jotain hyvää. No big deal. :o)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kyllä maailmasta löytyy paljon muutakin mukavempaa kuin tämä.

        Siinä missä tämä mesta joskus löytyi ja antoi jotain hyvää, voi löytää jotain uutta kivaa ja taas löytää jotain hyvää. No big deal. :o)

        Joo tämä toimi aikansa ja osin siitä sai jotain, mutta nyt tulee uusi vuosi ja uudet elämän käänteet! Saadaan parempaa, uusia juttuja tupsahtelee, uusia paikkoja avautuu :) 🌟


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät että oli mies? saattoi olla nainenkin ihan yhtä hyvin. Mistä tiedät että oli vetänyt viinaa? oli ehkä vain muka vetänyt. En minä siitä mitään oikeastaan ajatellut, saattoi siinä joku yritys olla viitata PRM:ään, mutten oikein usko että olisi ollut kun muistelisin että PRM kirjoitti pitkiä ja joskus aika hauskojakin juttuja, tuossa trollin ketjussa ei ollut mitään hauskaa.

        -harmiseikirj-

        Ai PRM kirjoitti hauskoja juttuja vai? Miten minä muistan asioita ihan eri tavalla? PRM kirjoitti aina naistista alentavasti, omisti /aa useampia hahmoja ja oksenteli epävarmuuttaan ja persoonallisuushäiriöitään kirjoituksissaan. Mylmyri reppana sai varmasti traumoja PRM kirjoituksista. Mitään hauskaa PRM näppäimistön tuottamaa ole kertakaan lukenut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai PRM kirjoitti hauskoja juttuja vai? Miten minä muistan asioita ihan eri tavalla? PRM kirjoitti aina naistista alentavasti, omisti /aa useampia hahmoja ja oksenteli epävarmuuttaan ja persoonallisuushäiriöitään kirjoituksissaan. Mylmyri reppana sai varmasti traumoja PRM kirjoituksista. Mitään hauskaa PRM näppäimistön tuottamaa ole kertakaan lukenut.

        Oli sillä pari kertaa ihan hauskakin juttu. Amerikan automatka ja kun kehui mua kauniiksi. Hahah. :D


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Oli sillä pari kertaa ihan hauskakin juttu. Amerikan automatka ja kun kehui mua kauniiksi. Hahah. :D

        Ihminen on omahyväinen. Menee aina tuohon retkuun kun kehutaan.

        Mikä tai kuka oli tällainen PRM? Onko kyse samasta legendasta kun täällä aina puhutaan jostain pertistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on omahyväinen. Menee aina tuohon retkuun kun kehutaan.

        Mikä tai kuka oli tällainen PRM? Onko kyse samasta legendasta kun täällä aina puhutaan jostain pertistä?

        Ei kun hauska heitto se oli. En mä ulkokuoren kehuista mitään kostu.

        Kuva jota kehui oli iän ikuisen vanha ja muokattu epäselväksi, sehän siinä huvitti. Nyt kun naamaa ei ole peitelty ja muokattu partaa pahemmaksi, ei tasan kukaan ukko kehu kauniiksi. :D

        Tietty ironia siinä naurattaa. Enkä ole kehujen kipee, en mä siksi naamaile täällä.

        Joku Esa. En tunne.


    • Anonyymi

      Lopettakaa "palstalaisina" olo ja kirjoitelkaa vain. Ei tänne tarvitse asumaan jäädä ja mitään omaa nurkkaa yrittää vallata.

      • Anonyymi

        Tämä on muuten niin totta. Pitääkö olla jokin asema/status?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on muuten niin totta. Pitääkö olla jokin asema/status?

        Mielestäni palstakirjoittaja ei ole mikään asema tai status. Onko se sitä sinun mielestäsi?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pahantekohan on kuitenkin perisuomalaista, vaan ymmärrystä ei riitä senkaltaisille joilla ei ole ongelmiakaan. Ehkei niitä ollut riittävästi.

    • Anonyymi

      Ajattelematta vapaammin se enemmistö, mikä ei ole kenenkään puolesta yleensä, on hetimiten kiinnostunut kyllaktiiviudesta pikemminkin.

    • On kiinnostusta, jotenkin tää paskan roiskiminen on ahdistavaa, vaikka siihenkin tottui jo edellisellä palstakierroksella. Ja se täytyy sanoa, että silloiset trollit olivat hyviä hommissaan, nykyisiä en varsinaisesti edes huomaa.

      En ole niin paljon palstalla, että olisin huomannut kuinka joku toinen on revitty palasiksi. Mutta sen uskon, että sitä tapahtuu. En varmaan myöskään tunnistaisi kirjoitustavasta yhtään anona kirjoittavaa rekkua, en vain lue niitä kirjoituksia sillä tavalla, luen sen viestin, en rivien välejä. Tai no joo, yhdellä moninikillä on kyllä niin tunnistettavat jutut, että ne tunnistaa säkkipimeässä metrotunnelissakin.

      Ratkaisut onkin sitten hankalampia. On juuri se, mitä ehdotat, kollektiivisuus tai sitten poliisipalsta, joka tuskin oikein toimisi. Ja tietty miljoona muuta vaihtoehtoa siitä välistä, kuten se, ettei muuteta mitään. Kollektiivisuus olisi kyllä hieno ja progressiivinen ratkaisu.

      Itelle eniten on auttanut se, että antaa itsestään korkeintaan sen, minkä osalta tietää kestävänsä riepottelunkin. Ja se, että nukkuu yön yli, jos alkaa jutut korpeamaan, oli kyse sitten riepottelusta tai asiallisesta keskustelusta.

      • Kiitos kommentistasi rbp. Sua ei ole näkynytkään kovin.

        Palasiksi riepottelu oli liian voimakkaasti ilmaistu. Tunnepäissään tehty aloitus. On ollut vaan niin paljon tyhmiä juttuja tapahtunut täällä.

        Ehkei ratkaisuja varsinaisesti ole. Mutta jotenkin, jollain lailla, koen jonkinlaista kollektiivisuuttakin olevan ilmassa. Ehkä se on vain henkilökohtainen tunteeni, mutta niinhän ne henkilökohtaisesti ovat muidenkin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi rbp. Sua ei ole näkynytkään kovin.

        Palasiksi riepottelu oli liian voimakkaasti ilmaistu. Tunnepäissään tehty aloitus. On ollut vaan niin paljon tyhmiä juttuja tapahtunut täällä.

        Ehkei ratkaisuja varsinaisesti ole. Mutta jotenkin, jollain lailla, koen jonkinlaista kollektiivisuuttakin olevan ilmassa. Ehkä se on vain henkilökohtainen tunteeni, mutta niinhän ne henkilökohtaisesti ovat muidenkin.

        Ei ole ehtinyt palstailla, duunissa alkaa loka-marras vaihteessa alati kiihtyvä "joulu tulee, maailma pitää saada valmiiksi ennen pyhiä" -härdelli ja yleensä joulukuu on ihan päätöntä menoa. Siihen meinasi aikanaan pää räjähtää, mutta kun tunnisti ilmiön, pilkkoi sen paloiksi ja ymmärsi syyt, niin sen kanssa oppi elämään, tosin exä ei ikinä. Siinä mielessä mun duuni loppuvuodesta on huolehtia siitä, että joillain ihmisillä on hiukan parempi joulu, vaikkei niillä asioilla olekaan mitään tekemistä joulun kanssa ja mun kohdalla se vetää kaikki mehut ukkelista.

        No ilmaisu kuin ilmaisu, ehkä parempikin, että oli voimakkaasti esitetty, herätti ajattelemaan ja ennen kaikkea vastaamaan. Eli kollektiivisuutta syntyi ihan silläkin :)

        Olen huomannut, että on täällä ajoittain melkoista läpsimistä. Viimeksi kiinnitin huomiota Dissen kiusaamiseen. Tosin kiusaaminen pysyi pääosin asiallisella tasolla, niiltä osin kuin viestejä luin, mutta tarkoitushakuista se kyllä oli :/

        Ratkaisuja tuohon ei kai ole, muuta kuin peräänkuuluttamasi kollektiivisuus. Se taitaa oikeasti olla ainoa looginen, tasa-arvoinen ja humaani ratkaisu. Mutta sillä tavoin valinta jää yksilölle eikä ketään tuomita aiheettomasti tai vain yhden kommentin vuoksi. Ainakaan, jos kollektiivi on riittävän iso, eikä vain muutaman rekatun nurkkakunta, mitä sitäkin on joskus sattunut :)


    • Anonyymi

      Ongelma on, että vaikka joukossa on oikeitakin trolleja - niin kaikki lähtökohdat ja käytös jokaisen osalta harvemmin on noin mustavalkoista. Mustamaalaa herkästi itse takaisin jos väittää, että kaikki muut on trolleja ja ei muka näe itse tehneensä mitään.

      En ole pariin päivään taas täällä ollut, joten en tiedä mitä on käynyt joten puhun aika yleisesti. Ei ole mitään järkeä repiä jotain ihmistä kappaleiksi, mutta minusta on asiallista olla kriittinen toisen käytöksestä muita kohtaan. Huomauttaa, jos käytös tai joissain tpoauksissa ideologian käyttö ei ole asiallista. Oli sitten anonyymi, trolli tai nimimerkillinen. Molempiin suuntiin. Taitava trollikin voi olla joskus oikeassa ja huomauttaa vitsin varjolla, mutta se taito kehittyy vain harvoille.

      Geneerisesti jos useampi henkilö, jotka muuten keskenään on erimieltä aiheista huomauttaa jollekin kumminkin samasta asiasta/käytöksestä (ollen näin harvinaisen samaa mieltä) huomauttavat monesti ihan aiheellisesti. Siinä vaiheessa voisi olla hyvä itsetutkiskelun paikka jos tuollaisen porukan pystyy yhdistämään keskenään.
      Mutta jos paljon samaa mieltä olevat henkilöt on joukolla kimpussa niin tuo yleistys kääntyy enemmän toiseen suuntaan.

      Aina erikseen on sitten omat yksittäiset trollit, jotka haluaa vain jotain draamaa tai ihmisiä, jotka vain ei tykkää jostain henkilöstä/ryhmästä. Nämä sitten tarkoituksella ottaa kiinni mistä vain huonosta piirteestä ja vie sen liian pitkälle. Joillekin se on hauskaa, joillekin se on jokin mielentilahäiriö tai oma paha-olo ja jotkut vain tykkää draamasta. Silti on todella epäreilua sanoa, että kaikki olisivat sellaisia - mihin sitten usein turvaudutaan kun ei kestä sitä kun muut huomautata jostain, ovat erimieltä tai samalla mitalla ilkeitä takaisin.

      • Hienosti ja asiallisesti kirjoitettu.

        Tämähän se on; tunnistettavuus. Ja onko kyse aidosta kommentista vai jostain muusta, nälvimisestä tai trollauksesta. Varsinkin jos se kommentointi jää hiemaan epämääräiseksi, eikä haluta tarkentaa, mistä kysymys.


    • Anonyymi

      Eipä se ihme ole jos joitain ärsyttää se kun palstan vakikirjoittajat tunkevat joka ketjun täyteen keskinäisiä kehujaan ja jonninjoutavia lässytyksiään. Ja kirjoittelette omasta mielestänne viisaampia kirjoituksia kuin kukaan on koskaan kirjoittanut.

      • Miten ihmeessä tunnistat palstan vakikirjoittajat?

        Minusta on ainakin miellyttävämpää kehua toista. Mikä siinä nyt on niin ärsyttävää voi olla?

        Lässytyksistä en osaa sanoa muuta kuin "lässynlässyn" on lässytystä. Mitäs menevät sellaista kirjoittelemaan.

        En myöskään ole koskaan maininnut että olisin kirjoittanut viisaampia kuin kukaan muu. Missä niin on esitetty?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Miten ihmeessä tunnistat palstan vakikirjoittajat?

        Minusta on ainakin miellyttävämpää kehua toista. Mikä siinä nyt on niin ärsyttävää voi olla?

        Lässytyksistä en osaa sanoa muuta kuin "lässynlässyn" on lässytystä. Mitäs menevät sellaista kirjoittelemaan.

        En myöskään ole koskaan maininnut että olisin kirjoittanut viisaampia kuin kukaan muu. Missä niin on esitetty?

        Mistähän ne nyt tunnistaisi...nimimerkeistä nyt ainakin. Ei tämä ole pelkkä teidän pienen piirin leikkikenttä vaikka niin toivoisittekin. Disse nyt on ainakin esiintynyt aina kaikkitietävänä messiaana ja kyllähän te muutkin kokeneet ja rutinoituneet vakikirjoittajat kuvittelette olevanne aina anonyymejä parempia ja viisaampia. Varmaan osaattekin kirjoittaa paremmin koska teillä on niin valtava kokemus siitä. Kannattaa kuitenkin muistaa että tämä on yleinen keskustelupalsta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän ne nyt tunnistaisi...nimimerkeistä nyt ainakin. Ei tämä ole pelkkä teidän pienen piirin leikkikenttä vaikka niin toivoisittekin. Disse nyt on ainakin esiintynyt aina kaikkitietävänä messiaana ja kyllähän te muutkin kokeneet ja rutinoituneet vakikirjoittajat kuvittelette olevanne aina anonyymejä parempia ja viisaampia. Varmaan osaattekin kirjoittaa paremmin koska teillä on niin valtava kokemus siitä. Kannattaa kuitenkin muistaa että tämä on yleinen keskustelupalsta.

        Miten tunnistat vakituisen anonyymin? Ja mistä tiedät nimimerkistäkään, kuka on vakikirjoittaja vai onko vain harvakseltaan paikalla?

        Mun mielestä Disse ei ole mikään kaikkitietävä messias eikä ole esiintynyt sellaisena. Sinä itse haluat uskotella niin. Ja miten ei-vakikirjoittaja voi edes päätellä moista?

        Milloin minä olen väittänyt olevani anonyymia ka ketä parempi ja viisampi? Juu, ei tarvitse teititellä. Ketjuhan on minun aloittamani ja postaukset tulevat minulle.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Miten tunnistat vakituisen anonyymin? Ja mistä tiedät nimimerkistäkään, kuka on vakikirjoittaja vai onko vain harvakseltaan paikalla?

        Mun mielestä Disse ei ole mikään kaikkitietävä messias eikä ole esiintynyt sellaisena. Sinä itse haluat uskotella niin. Ja miten ei-vakikirjoittaja voi edes päätellä moista?

        Milloin minä olen väittänyt olevani anonyymia ka ketä parempi ja viisampi? Juu, ei tarvitse teititellä. Ketjuhan on minun aloittamani ja postaukset tulevat minulle.

        Eipä täällä anonyymit juuri häiritse vaikka olisivat vakituisiakin. Kai he osaavat kirjoittaa aiheesta eivätkä lähde keskinäisiin turinatuokioihin kuten teillä on tapana. Ja pienessä piirissänne koitatte miettiä kuka on kirjoittanut ja mitä...ihan jonninjoutavaa hommaa. Voisitte perustaa jonkin oman ryhmän tai nähdä jossain Teboililla. Ei näitä teidän juttuja jaksaisi millään lukea sellainen ihminen jota ei kiinnosta teidän suonikohjut ja lumityöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä täällä anonyymit juuri häiritse vaikka olisivat vakituisiakin. Kai he osaavat kirjoittaa aiheesta eivätkä lähde keskinäisiin turinatuokioihin kuten teillä on tapana. Ja pienessä piirissänne koitatte miettiä kuka on kirjoittanut ja mitä...ihan jonninjoutavaa hommaa. Voisitte perustaa jonkin oman ryhmän tai nähdä jossain Teboililla. Ei näitä teidän juttuja jaksaisi millään lukea sellainen ihminen jota ei kiinnosta teidän suonikohjut ja lumityöt.

        Vakkarikirjoittajathan sinua tuntui häiritsevän. Vaikka vakkari olet itsekin. Mutta eihän se kritiikki tietenkään itseäsi koske.

        No, en minäkään perusta kirjoituksista, joissa parutaan pillu sitä ja pillu tätä ja kaupan päälle joka ketjussa vittuillaan vittuilun ilosta muille.

        Että jaksamista vaan sullekin.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Vakkarikirjoittajathan sinua tuntui häiritsevän. Vaikka vakkari olet itsekin. Mutta eihän se kritiikki tietenkään itseäsi koske.

        No, en minäkään perusta kirjoituksista, joissa parutaan pillu sitä ja pillu tätä ja kaupan päälle joka ketjussa vittuillaan vittuilun ilosta muille.

        Että jaksamista vaan sullekin.

        Ei se kritiikki tosiaan koske minua että kirjoittelisin kuulumisiani sivukaupalla toisten huomionkipeiden kanssa, täysin keskustelunaiheesta riippumatta. Siinä olet kyllä oikeassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kritiikki tosiaan koske minua että kirjoittelisin kuulumisiani sivukaupalla toisten huomionkipeiden kanssa, täysin keskustelunaiheesta riippumatta. Siinä olet kyllä oikeassa.

        Kumma että moinen häiritsee sinua. Normaalia keskustelua.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kumma että moinen häiritsee sinua. Normaalia keskustelua.

        Kuulumisten vaihtaminen on normaalia keskustelua, se on totta. Kaikki eivät vaan tee sitä yleisellä keskustelupalstalla ja ihmettele sitten miksi joku ärsyyntyy siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulumisten vaihtaminen on normaalia keskustelua, se on totta. Kaikki eivät vaan tee sitä yleisellä keskustelupalstalla ja ihmettele sitten miksi joku ärsyyntyy siitä.

        Kukin kirjoittaja kertoo siitä siitä omasta elämästään tai kokemuksistaan keskustelupalstalla.

        Kuu-ukostako pitäisi keskustella?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kukin kirjoittaja kertoo siitä siitä omasta elämästään tai kokemuksistaan keskustelupalstalla.

        Kuu-ukostako pitäisi keskustella?

        Ahaa...et ole siis tajunnut että jokaisessa ketjussa on jokin aihe josta keskustellaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa...et ole siis tajunnut että jokaisessa ketjussa on jokin aihe josta keskustellaan?

        Keskustellaan omista näkökulmista käsin. En minä sitä kiellä, etteikö rönsyiltäsi. Mutta miksi se pitäisikään olla niin tiukkaan siivilöityä? Tulee joku tiukka oppitunti mieleen.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Keskustellaan omista näkökulmista käsin. En minä sitä kiellä, etteikö rönsyiltäsi. Mutta miksi se pitäisikään olla niin tiukkaan siivilöityä? Tulee joku tiukka oppitunti mieleen.

        Menkää sinne Teboilille kehumaan toisianne ja itseänne niin ei ole oppitunnin makua siinä. Voitte samalla rauhassa haukkua anonyymejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menkää sinne Teboilille kehumaan toisianne ja itseänne niin ei ole oppitunnin makua siinä. Voitte samalla rauhassa haukkua anonyymejä.

        En mene. Olen palstakirjoittaja.

        Ei mulla ole hinku haukkua ketään. Miksi sinä haluat tehdä sen minulle? Nälvit tässä koko ajan ja käyt kimppuun. Ihan henkilökohtaisista syistä?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En mene. Olen palstakirjoittaja.

        Ei mulla ole hinku haukkua ketään. Miksi sinä haluat tehdä sen minulle? Nälvit tässä koko ajan ja käyt kimppuun. Ihan henkilökohtaisista syistä?

        Ei ole mitään henkilökohtaista syytä. Niinhän sinä haluat tietysti ajatella koska sinulle täällä on ilmeisesti kaikki henkilökohtaista. Meille sisäpiirin ulkopuolisille tämä on edelleenkin vain keskustelupalsta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään henkilökohtaista syytä. Niinhän sinä haluat tietysti ajatella koska sinulle täällä on ilmeisesti kaikki henkilökohtaista. Meille sisäpiirin ulkopuolisille tämä on edelleenkin vain keskustelupalsta.

        Minullehan sinä tässä kommentoit.

        No kyllä minä sen otan henkilökohtaisena, jos syytät minua asioista jotka eivät pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Minullehan sinä tässä kommentoit.

        No kyllä minä sen otan henkilökohtaisena, jos syytät minua asioista jotka eivät pidä paikkaansa.

        No olkoon sitten henkilökohtaista, sinähän nämä kuviot tiedät kun olet "palstalainen" etkä mikä tahansa kirjoittelija.


    • Anonyymi

      Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

      Jokaisen olisi syytä tarkastella täällä omaa käytöstä ja sen jälkeen miettiä, että onko varaa arvostella muita. On se kumma kun tällaisia itsestäänselvyyksiä täytyy aikuisille ihmisille kertoa.

      • Anonyymi

        Niin ja ei todellakaan ole minkäänlaista kiinnostusta minkäänlaiseen palstakollektiivisuuteen. Jokainen on omillaan. Ajatukset ja käytös ratkaisee.


    • Anonyymi

      Si en minä koe ett olisi revitty riekaleiksi
      Minusta kaikki on ihan samantekwvää

      Eitiedö mikä on hyväjsi
      Ei he voi jäöhyssä.pitöä loputtomasti.

      Mikä aika se on?? Että jonkun omalla nimellä
      Jäähyssä ( ilman syytä )
      Ymmörrän että olen liikaa
      Ja tunne pitäis ensimmäiseksi parantua
      En löytänyt ketään
      Onko muitakin sitten anonyymiksi
      Ketä on ahdisteltu?

      t st satu liikanen
      Sst mariasalome

    • Anonyymi

      Niin kun joku keskusteli kanssani huomasin miten vaikeaa se on.
      Eitiedä oletteko tekään lukemassa vastauksia
      ( minäkään en ole lukenut mitään kommentteja)
      Yhden satuin lukem..
      En tiennyt mille palstalle hän ol kirjoittanyt et harvalla tääl on vaimoa.. Vastasin kysyin häneltä että missä? Ei ole vaimoa ?
      Huomasin sitten et ei niin myöhään sais kirjottaa
      Klo 22 ?? Vieraalle miehelle? Mutta tuskin hän lukee kaikenaikaa mit kommentteja tullut

      Nii keskustelu olisi oikeasti missä olisi paikalka yhtäaikaa Tuo naisihminen oli siinä ihana ihmeellinen ett vastasi heti ja juttelimme sitten
      Ja toivon ett vielä huomennakin

      ( ja äsken tuliilmi et tuo hengellinen ihminenjonk luona asunnottomana olen saanut majottua
      Ett hänkään ei ole kuten se uskova poika seurustellut kokenut rakkautta
      Niin ei ole voinut tunne ja sielunelämä kehittyä.
      Minä olen kokenut rakkauden tunnetta
      Mutta minullekaan ei annettu seurustelu
      En ole seurustellut ei ole ollut tuntiakaan poikaystävää
      Ja nuo ei tosiaankaan ole meil ei ole mit rakkautta Kirjoitin sen sille Pummille
      Tuonne taaemmas niin sitten Amma varmaan sai tuon sanomaan kertomaan kysyi minult et olenko koskaan seurustellut tai ollut naimisissa?
      En ole. Eikä hänkään ole niin tajusin sääliä häntä
      Ei siinä voi kehittyä sielu jos ei ketään löydy jos ei saa löytää ei saanut löytää sitä oikeaa siis
      Eihän sitä muidenkanssa voi olkakuin sellaisen johon rakastuu kerroin Pummille mitä ajattelen siitä väkivallasta
      että joutui asunnottomana jonkun väärän ihmisen luo, asunnottomuuden väkivalta oli.

      st kirjoitti

    • Sopivin ratkaisu olisi olla huomioimatta palstakohinaa, mutta kaipa se kohina onkin itseisarvo.
      Kun jutut loppuu, tarvitaan älämölöä.

      • Muistan joskus vuosia sitten, kutakuinkin ensimmäisiä kommentteja kanssasi, sanoit jotakuinkin näin, että palstalla tarvitaan räiskyntää. Lineri vielä tuumasi siihen, että eikä tarvita.

        Minkä takia muuten niin innokkaasti halusit syyttää nimettyjä kirjoittajia trollailusta?


      • elisakettu kirjoitti:

        Muistan joskus vuosia sitten, kutakuinkin ensimmäisiä kommentteja kanssasi, sanoit jotakuinkin näin, että palstalla tarvitaan räiskyntää. Lineri vielä tuumasi siihen, että eikä tarvita.

        Minkä takia muuten niin innokkaasti halusit syyttää nimettyjä kirjoittajia trollailusta?

        Tästä palstakollektiivisuudesta olen kirjoitellut, kutsun sitä trollailuksi koska siinä toteutuu sanonta "tyhmyys tiivistyy joukossa".


      • Varpunen_jouluaamuna kirjoitti:

        Tästä palstakollektiivisuudesta olen kirjoitellut, kutsun sitä trollailuksi koska siinä toteutuu sanonta "tyhmyys tiivistyy joukossa".

        Minusta tuo on ärhäkkäästi ja virheellisesti tulkittu.


      • elisakettu kirjoitti:

        Minusta tuo on ärhäkkäästi ja virheellisesti tulkittu.

        Silmäilin tämän ketjun läpi ennen kuin kommentoin. Joutavaa keskustelua todennäköisesti yhtä joutavasta ketjusta.
        Tarkoitus on vain viihdyttää itseä ja muita kun oikeita aiheita ei ole. Oikeita aiheita ei tule siksi, että kantajengi tukahduttaa palstan sisäpiirijutuilla. Kukaan täysipäinen ihminen ei jaksa jäädä lukemaan pienen sisäpiirin sisäpiirijuttuja.
        Minäkin alan nukkumaan, hyvää yötä sinulle kettu.


      • Anonyymi
        Varpunen_jouluaamuna kirjoitti:

        Silmäilin tämän ketjun läpi ennen kuin kommentoin. Joutavaa keskustelua todennäköisesti yhtä joutavasta ketjusta.
        Tarkoitus on vain viihdyttää itseä ja muita kun oikeita aiheita ei ole. Oikeita aiheita ei tule siksi, että kantajengi tukahduttaa palstan sisäpiirijutuilla. Kukaan täysipäinen ihminen ei jaksa jäädä lukemaan pienen sisäpiirin sisäpiirijuttuja.
        Minäkin alan nukkumaan, hyvää yötä sinulle kettu.

        Juuri näin.
        Ja tällä ketjulla yritetään vain luoda uutta sisäpiiriä / vahvistaa entistä.

        Oikeasti täällä pitäisi olla enemmän satunnaisia käyttäjiä, tulijoita ja menijöitä, niin palsta olisi mielekkäämpi.


      • Varpunen_jouluaamuna kirjoitti:

        Silmäilin tämän ketjun läpi ennen kuin kommentoin. Joutavaa keskustelua todennäköisesti yhtä joutavasta ketjusta.
        Tarkoitus on vain viihdyttää itseä ja muita kun oikeita aiheita ei ole. Oikeita aiheita ei tule siksi, että kantajengi tukahduttaa palstan sisäpiirijutuilla. Kukaan täysipäinen ihminen ei jaksa jäädä lukemaan pienen sisäpiirin sisäpiirijuttuja.
        Minäkin alan nukkumaan, hyvää yötä sinulle kettu.

        Aihe on oikea. Ja koskee kaikkia kirjoittajia, vaikka kaikki ei sitä omaksi koekaan. Älä ala vänkäämään mulle.

        Hyvää yötä myös sinulle lintunen - kauniita unia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Ja tällä ketjulla yritetään vain luoda uutta sisäpiiriä / vahvistaa entistä.

        Oikeasti täällä pitäisi olla enemmän satunnaisia käyttäjiä, tulijoita ja menijöitä, niin palsta olisi mielekkäämpi.

        Olepas nyt sinäkin hupattamasta siinä sisäpiirilläsi.

        Eikö palstakiusaaminen ja trolllaus ole sinusta edelleenkään ole tärkeä asia keskusteltavaksi?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Minusta tuo on ärhäkkäästi ja virheellisesti tulkittu.

        Mun mielestä anonyymin kommentti on totta!


    • Kyllä palstalla on selvä sisäpiiri joka löyhästi pitää yhtä.. joidenkin nimimerkillisten piiri joka tuntee toisensa jopa vuosien takaa. Tämä on totuus jota ei voi kieltää.

      Mutta sehän on luonnollista että jos vuosia keskustelee samojen ihmisten kanssa, oppii tuntemaan ja ottamaan omakseen sellaisen ihmisen. Kasvaa yhteen.. syntyy se sisäpiiri.

      Tämä kokemani sisäpiiri otti ainakin minut avosylin vastaan. Sisäpiiri josta puhun ei ole suljettu piiri - päin vastoin hyvin avoin. Kaikki tässä sisäpiirissä eivät pidä minusta ja minä en pidä kaikista... mutta asialliset välit kaikkien kanssa olla pitää.

      Nimimerkillinen kirjoittaja laittaa itsensä peliin ihan toisella tavalla kuin pelkkä anonyymi. On aina mahdollista että joutuu vastaamaan sanomisistaan ja että joku mulkvisti alkaa haastamaan riitaa tai kiusaamaan..

      Kyllä ne kiusaajat lähes poikkeuksetta ovat anonyymejä. Tai selkärangattomia nimimerkillisiä..

      Tähän vielä sanon että palsta tarvitsee sitä kollektiiviä.. ja Dissen kaltaisia kirjoittajia.. olenhan tunnetusti Disse-fani...

      • Tajusin juuri, etten tiedä palstalaisista juuri mitään. En taida siis kuulua tähän sisäpiiriin :D. Toisaalta minäkin olen uudempia palstalaisia tämän porukan kesken, kun suurin osa valui tänne miehen logiikasta, jossa en itse kirjoitellut.


      • Anonyymi

        Varmasti ottavat avosylin vastaan että saavat lässyttää vieläkin enemmän omia kuulumisiaan ja pilata siten aina vaan enemmän oikeita keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ottavat avosylin vastaan että saavat lässyttää vieläkin enemmän omia kuulumisiaan ja pilata siten aina vaan enemmän oikeita keskusteluja.

        :D:D:D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ottavat avosylin vastaan että saavat lässyttää vieläkin enemmän omia kuulumisiaan ja pilata siten aina vaan enemmän oikeita keskusteluja.

        Mielestäni eivät pilaa mitään .. olet hyvä anonyymi nyt niin täynnä itseäsi, että kuvittelet että sinun määritelmäsi keskustelusta on ainoa oikea..

        Ja sehän on.. sinulle. Niin sinulle ja vain sinulle.
        Sinä tai minä sen enempää kukaan muukaan ei ole oikea henkilö määrittelemään miten keskustella keskustelupalstalla. Kunhan palstan sääntöjä noudatetaan...

        Joten lopeta hyvä ihminen marina keskustelujen pilaamisesta ennenkuin nolaat itseäsi tuon enempää..
        Ai sorry, olit ano.. et voi tahraantua nolouteen koska olet ei ketään.. et voi olla myöskään se joka määrittelee miten palstalla keskustellaan.

        Jos et tykkää.. olet vapaa poistumaan palstalta.. kukaan ei huomaa.. ja ihan hyvällä sanottuna.


      • Pummi kirjoitti:

        Tajusin juuri, etten tiedä palstalaisista juuri mitään. En taida siis kuulua tähän sisäpiiriin :D. Toisaalta minäkin olen uudempia palstalaisia tämän porukan kesken, kun suurin osa valui tänne miehen logiikasta, jossa en itse kirjoitellut.

        En minäkään kuulu sisäpiiriin.. mutta se ei haittaa. Kiva seurailla vakkareiden välistä kanssakäymistä.. minä tykkään.

        Sitä paitsi olen on-off palstailija. Ei sellaisen kuulukaan kuulua mihinkään sisäpiiriin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mielestäni eivät pilaa mitään .. olet hyvä anonyymi nyt niin täynnä itseäsi, että kuvittelet että sinun määritelmäsi keskustelusta on ainoa oikea..

        Ja sehän on.. sinulle. Niin sinulle ja vain sinulle.
        Sinä tai minä sen enempää kukaan muukaan ei ole oikea henkilö määrittelemään miten keskustella keskustelupalstalla. Kunhan palstan sääntöjä noudatetaan...

        Joten lopeta hyvä ihminen marina keskustelujen pilaamisesta ennenkuin nolaat itseäsi tuon enempää..
        Ai sorry, olit ano.. et voi tahraantua nolouteen koska olet ei ketään.. et voi olla myöskään se joka määrittelee miten palstalla keskustellaan.

        Jos et tykkää.. olet vapaa poistumaan palstalta.. kukaan ei huomaa.. ja ihan hyvällä sanottuna.

        Eikö olekin outoa se miten Suomen demokratia perustuu nimettömiin tunnistamattomiin mielipiteisiin ja mieltymyksiin? Vaalilippuun merkittyä nimeä kun ei voida jäljittää koska itse äänestyslappuun laitetaan jonkin ehdokkaan numero anonyyminä:)
        Miksi on noin? Onkohan siihen jotain hyvääkin syytä olemassa?
        Voisihan siihen lappuun raapustaa vaikka by Reijo vaikka Riitta olisikin todellisessa elämässä?
        Olisiko tuosta lopputuloksen kannalta jotain hyötyä ?

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin outoa se miten Suomen demokratia perustuu nimettömiin tunnistamattomiin mielipiteisiin ja mieltymyksiin? Vaalilippuun merkittyä nimeä kun ei voida jäljittää koska itse äänestyslappuun laitetaan jonkin ehdokkaan numero anonyyminä:)
        Miksi on noin? Onkohan siihen jotain hyvääkin syytä olemassa?
        Voisihan siihen lappuun raapustaa vaikka by Reijo vaikka Riitta olisikin todellisessa elämässä?
        Olisiko tuosta lopputuloksen kannalta jotain hyötyä ?

        AsianVierestä

        Hauska.. piirtelisi kirkkoveneitä..

        Tosin ymmärtääkseni sellaiset äänet joutuvat hylkyyn automaattisesti.
        Kävisikös täällä palstalla samanlainen logiikka?
        Hylätään kaikki jotka eivät ole täysin anonyymejä?

        Sitten keskusteltaisiin anonyymeistä asioista, anonyyminä anonyymisti anonyymipalstalla..

        Mikään ei voisi olla kuivempaa.. tosin jonkun mielestä se voisi olla kivempaa..
        Tosin sellainenhan ei tulisi kuuloonkaan tulevaisuuden anopalstalla.. mielipiteitä ei saisi olla, sillä se ei ole todellista anonyymiutta..


    • Anonyymi

      Miksi te vakikommentaattorit olette pesiytyneet juuri tänne? Katselin että monenlaista palstaa olisi täälläkin tarjolla, kuten vaikka "ystävyys". Ajatelkaa kuinka kaunis ajatus se olisi - kirjoitella ystävien kesken ystäväpalstalla...voisi kertoa ystäville kaikki kottikärryjen korjaukset, halonhakkuut ja iltapalat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe