Tuli tuossa viikko sitten hommattua talvi-ajoon "sähköfätti" (GZR Dominanc-e 2.0), jolla on nyt muutama metsälenkki tullut ajettua. Muuten erittäin mainio ajokki, mutta yksi ominaisuus siitä puuttuu, eli hissitolppa.
Tutustuin ensimmäistä kertaa vasta syksyllä noihin hissitolppiin ja heti tuli ilmeiseksi sen edut maasto-ajossa ja nyt sitten haluaisin sellaisen myös tuohon GZR:ni.
Onko hyviä ehdokkaita edullisen luokan hissitolpaksi (eli hintakatto jossain maksimissaan 250€:n luokassa, kaapelit ja käyttövivun sisältäen ja jos alle 200€:n löytyy niin sitä parempi).
Vaatimuksina rungon sisäinen kaapelointi, 150-180mm tiputus ja 30.9mm halkaisija.
Hissitolppa
3
296
Vastaukset
- Anonyymi
Olen melko varma että tiedät oikean vastauksen kysymykseesi
Tuossa mitä eri pyörätarvikesivustoja olen käynyt läpi, niin kymmenkunta vaihtoehtoa olen löytänyt mitkä täyttäisi nuo määritelmät, mutta ajattelin josko olisi henkilöitä joilla on omakohtaisia kokemuksia.
Omakohtaisesti tosiaan ajoin hissitolpallisella pyörällä ensikerrän syyskuussa, kun sain uuden täysjousto pyörän mistä kyseinen varuste löytyy ja käyttökokemukset olivat erittäin miellyttäviä (etenkin jyrkissä laskuissa, joissa pitää oman kehon painopistettä siirrellä tilanteen mukaan, niin tuo hissitolppa on erinomainen varuste). Joten nuo omat kokemukseni hissitolpista ovat vielä niin vajaavaisia, että kokeneempien neuvot ovat tervetulleet.santtu_1975X kirjoitti:
Tuossa mitä eri pyörätarvikesivustoja olen käynyt läpi, niin kymmenkunta vaihtoehtoa olen löytänyt mitkä täyttäisi nuo määritelmät, mutta ajattelin josko olisi henkilöitä joilla on omakohtaisia kokemuksia.
Omakohtaisesti tosiaan ajoin hissitolpallisella pyörällä ensikerrän syyskuussa, kun sain uuden täysjousto pyörän mistä kyseinen varuste löytyy ja käyttökokemukset olivat erittäin miellyttäviä (etenkin jyrkissä laskuissa, joissa pitää oman kehon painopistettä siirrellä tilanteen mukaan, niin tuo hissitolppa on erinomainen varuste). Joten nuo omat kokemukseni hissitolpista ovat vielä niin vajaavaisia, että kokeneempien neuvot ovat tervetulleet.Tänäin tuli sitten vihdoin hissitolppa asennettua, päädyin lopulta "budjettitolppaan" (tolppa käyttövipu 109€, mutta kyseistä mukana tullutta vipua ei saanut oikein hyvin pyörääni asettumaan ja sen laatu ei oikein muutenkaan vakuuttanut, joten tilasin sitten laadukkaamman vivun hintaan 39€).
Asennukseen meni reilun tunnin verran. Ainakin kotona olohuoneen nurkassa tuntuu toimivan oikein hyvin, mutta saa nähdä miten sitten ulkona pakkasessa ja lämpötilan vaihteluiden armoilla.
Pitää huomenna käydä maastossa testilenkki ajamassa, niin tietää minkälainen on "tositoimissa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174346
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842489Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251280Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 113918
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830