Mitä tehdä, kun kompassineula näyttää pohjoisen milloin mitenkin. Kyseessä arvostettu valmistaja joten uskoisi olevan laadukas.
Voiko tehdä asialle jotain muuta kuin ostaa uuden.
( en ole suunnistaja, käytän kompassia muutaman kerrassa pienissä eräretkissä).
Kompassi arpoo pohjoisen minne sattuu
1
1175
Vastaukset
- Anonyymi
Ensin ne peruskyssärit mahd. häiriötekijöistä:
Sähkölinjat maastossa, Metallia lähellä (esim. rinkan runkoputket ja rinkan sisältö) ja esim. liian lähellä kännykkää?
Nämä jälkimmäiset oman varusteiden "pikkuasiat" ovat riittävän kaukana jo 30 cm:n päässä, mutta jotkut voimalinjat saattavat vaikuttaa vielä 50 m:kin päässä.
Sitten: yhden kerran olen törmännyt kännykkään (kaverilla), jossa oli valmistusvika eli neulan mangneetti puuttui. Sai uuden.
Ja vielä: Kerran kaudessa osuu minullekin, että varma kompassikin näyttää väärin. Viimeksi elokuu 2020. Kun huomasin asian rastilta lähdettyäni lähdin tietysti kartan kertoman mukaan sinne oikeaan suuntaan. Kaksikymmentäviisi minuuttia harhailtuani löysin lähtöpisteeni ja huomasin, että sittenkin se kompassi näytti oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937568
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241060
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32943Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27911Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662