Haluatteko Sinkut lapsia?

Anonyymi

Kun henkilökohtaisesti ihmisiltä ei enää saa kysyä toivovatko he elämäänsä lapsia tai perhettä, niin kokeillaan tätä loppuun kaluttua aihetta täällä. Sinkut palstalla siksi, että yksi isoimmista, ellei isoin syy vastentahtoiseen lapsettomuuteen on sopivan kumppanin puute.

Eli haluatteko lapsia? / Lapsen?
Ikäsi
Sukupuolesi
Parisuhdestatuksesi
Jos haluatte, mutta ei ole tullut, niin onko yksi syy parin puute?

Omalla kohdallani kynnys on lähinnä sopivan kumppanin puute. Haluaisin perheen, en niinkään pelkkää lasta. Olen mies ja Ikää noin 40v alkaa olemaan mittarissa. Oman ikäiseni lapsia haluavat ovat jo kiireellä liikkeellä. Kumma juttu koska, aiemmin ei oikeastaan ole ollut minkäänlaista vientiä, joten sen vuoksi aiemminkaan ei ole aihe tullut ajankohtaiseksi.

Nyt olisi, mutta monen naisen motiivit epäilyttävät. Ovatko tyytymässä minuun ( tavalliseen mieheen) siementen toivossa, ilman että ymmärtävät tyytymisen merkitsevän nimen omaan muutosta heidän omassa ajattelumallissaan. Että voisivat olla onnellisia normaalin miehen ja parisuhteen kanssa, eikä pelkän hämärän haavekuvan.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylläpä sinä "kauniisti" puhut naisista. 😂

      Toivon ettet kasvata mahdollisia tulevia lapsiasi tuollaisiin ennakkoluuloihin naisia kohtaan.

      • Anonyymi

        Tapauskohtaista. Koitan suhtautua ennakkoluulottomasti. Mutta harkiten. En puhele kaikista naisista, mutta otanta on vuosien varrella muuttunut erikoisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapauskohtaista. Koitan suhtautua ennakkoluulottomasti. Mutta harkiten. En puhele kaikista naisista, mutta otanta on vuosien varrella muuttunut erikoisesti

        Jos kohdalle sattuu vain tietyntyyppisiä naisia, miksi ajattelet, että asia muuttuisi siinä vaiheessa, kun haluat perheen?

        Kysyn tätä, koska olen itse radikaalisti (parempaan suuntaan) muuttanut sitä, millaisia ihmisiä päästän elämääni. Muutoksen täytyy onnistuakseen olla iso (laadullisesti, ei määrällisesti), eikä se tapahdu ympäröivissä ihmisissä vaan meissä jokaisessa itsessämme. Jos tapahtuu.

        Jos ennakkoasenteesi on tuo mitä aloitusviestissäsi tuot esille, et kerta kaikkiaan VOI tavata muunlaisia naisia kuin mitä pelkäät tai oletat. Oma asenteesi estää kaiken muun.


    • Anonyymi

      Olen jo yli-ikäinen noihin hommiin ja sinkkuuskin tuli ja meni, mutta vastataan nyt sitten:

      Eli haluatteko lapsia? / Lapsen? - En, en ole koskaan halunnutkaan.
      Ikäsi - 44
      Sukupuolesi - Mies
      Parisuhdestatuksesi - Parisuhteessa eri osoitteissa.
      Jos haluatte, mutta ei ole tullut, niin onko yksi syy parin puute? - Koskaan ei ole ollut puutetta, jos tosissaan paria olen ollut vaille.

    • Olen lapseton sinkkunainen 40-v. Lapsettomuus oli vielä vajaa 10 vuotta sitten iso tuska, koska en vapaaehtoisesti ja omasta halusta jäänyt lapsettomaksi, vaan terveydestä johtuvasta pakosta. Nykyään alan olemaan sinut asian kanssa, vaikka itse ainoana lapsena tekee pahaa tietää, etteivät vanhempani saa lapsenlapsia sisarustensa ja ystäviensä tavoin.

      Haluaisin lapsia, ja nuorempana oletin saavani lapsia, mutta yksi nuorena aikuisena tehty väärä päätös teki sen mahdottomaksi. Se sama päätös, joka minut vammautti loppu elämäkseni. Olen tiennyt jo toistakymmentä vuotta ettei selkäni kestä eikä tule koskaan kestämään raskautta, ja sairastaessani samalla myös endometrioosia, on biologisen lapsen hankkiminen lähes mahdotonta. Sijaissynnyttäjän avulla, tai adoptoimalla olisi lapsia mahdollista hankkia, mutta yksin en siihen halua lähteä, saati edes tässä kunnossa missä olen tällä hetkellä sitä saisinkaan tehdä.

      Vähän päälle kolmekymppisenä lapsettomuus oli suurempi ahdistuksen aihe, kun ystävät ja muut tuntemani oman ikäiset kaverit saivat lapsia ja itse olin lapseton ja yksin. Välillä vieläkin tekee satunnaisesti pahaa, kun näkee somessa miten tuttavat postaavat jatkuvalla syötöllä kuvia lapsistaan kertoen, että lapset sitä ja lapset tätä ja.....pelkkiä lapsiensa touhuja. Noh, vastaiskuna olen laittanut jatkuvalla syötöllä kuvia koirastani.

      Sinänsä on ihan ok laittaa niistä lapsistaan ja heidän tekemisistään päivityksiä, mutta jos kaikki päivitykset ovat vain ja ainoastaan omiin lapsiin liittyviä eikä mitään omia kuulumisia kerrota, niin silloin ne päivitykset alkaa tulla jo korvista pihalle ja alan olla kurkkua myöten täynnä toisten lapsia.

      Siksi pyydänkin, että perheelliset jotka olette somessa, älkää päivittäkö jatkuvasti pelkästään lastenne touhuja someen, sillä tuttavapiirissänne saattaa olla paljon heitä, jotka syystä tai toisesta ovat lapsettomia. Laittakaa välillä päivityksiä omista touhuistanne, ja siitä mitä teille itsellenne kuuluu, vaikka teillä menisi päin mäntyä sillä hetkellä.

      • Oikein surullista teki lukea kirjoitustasi. Varsinkin kun oma tenava (nykyään aikuinen) sai alkunsa puolivahingossa.

        En todellakaan tajua mitä olet joutunut kokemaan. Itselläni on onnistunut oikeastaan koko elämä hirmuisen hyvin, paria pikku juttua lukuunottamatta. Anteeksi, kun olen tällainen Hannu Hanhi.


      • Timosi kirjoitti:

        Oikein surullista teki lukea kirjoitustasi. Varsinkin kun oma tenava (nykyään aikuinen) sai alkunsa puolivahingossa.

        En todellakaan tajua mitä olet joutunut kokemaan. Itselläni on onnistunut oikeastaan koko elämä hirmuisen hyvin, paria pikku juttua lukuunottamatta. Anteeksi, kun olen tällainen Hannu Hanhi.

        Ei se mitään, olen tähän jo tottunut. Lapsettomuus on ollut yksi pieni osa niistä syistä, miksi olen viime vuosien aikana halunnut pysyä yksin. Hyvin todennäköisesti tulen myös pysymään yksin suurimman osan elämääni. Onneksi, no jaa onneksi ja onneksi, lähisuvussani on lapsettomuudesta kärsivä pariskunta, joten olen nähnyt että ilman lapsiakin voi elää ihan hyvääkin elämää.

        Puolisen vuotta ennen hyppyä olin raskaana ja lapsi oli toivottu, mutta valitettavasti sain ennenaikaisen keskenmenon.

        Toisaalta tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen elämääni -jos hermokipua ei lasketa- ja nautin yksinolosta.


    • Jos lapsia haluat, niin sulla alkaa aika käymään ( tilastollisesti) vähiin.. Älä ala turhia kuvittelemaan ja keksimään mörköjä mielessäsi..

      Olen lapseton ja varattu.

      • Ja parisuhde on aina tyytymistä. Vai löytyykö joltain virheetön puoliso?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ja parisuhde on aina tyytymistä. Vai löytyykö joltain virheetön puoliso?

        Just tuon takia en parisuhdetta halua.. kun ei ole ihanneihmistä olemassakaan. En kykene joustamaan... ehkä jos kovasti kaipaisi ihmistä rinnalleen voisi joustaa. Mutta kun en ihmeemmin kumppania kaipaa muutenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just tuon takia en parisuhdetta halua.. kun ei ole ihanneihmistä olemassakaan. En kykene joustamaan... ehkä jos kovasti kaipaisi ihmistä rinnalleen voisi joustaa. Mutta kun en ihmeemmin kumppania kaipaa muutenkaan.

        Silloin sinkkuus on fiksu valinta,.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Silloin sinkkuus on fiksu valinta,.

        Miksi sulla ei ole lapsia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sulla ei ole lapsia?

        Miksi sulla on?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Miksi sulla on?

        Kysymykseen vastataan vastauksella, ei kysymyksellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymykseen vastataan vastauksella, ei kysymyksellä.

        Pointti olikin siinä, että miksi lapsettomilta kysytään aina syytä, eikä lapsen tehneiltä?

        Miksei sinulla ole koiraa?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Pointti olikin siinä, että miksi lapsettomilta kysytään aina syytä, eikä lapsen tehneiltä?

        Miksei sinulla ole koiraa?

        Ja vastaus siihen miksei lapsia ole, on se, ettei ollut mitään syytä tehdä niitä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ja vastaus siihen miksei lapsia ole, on se, ettei ollut mitään syytä tehdä niitä.

        Ei niitä tehdäkään ne saadaan.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Pointti olikin siinä, että miksi lapsettomilta kysytään aina syytä, eikä lapsen tehneiltä?

        Miksei sinulla ole koiraa?

        Minulla on koira.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä tehdäkään ne saadaan.

        Ei pers.. sehän tuli taas salamaakin nopeammin.. Mä ihan oikeasti mietin että tuleekohan joku taas tuosta " tekemisestä" nillittämään. No, siinä tapauksessa täytyy vastata, että lapsia ei Saatu ehkäisyn takia.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Pointti olikin siinä, että miksi lapsettomilta kysytään aina syytä, eikä lapsen tehneiltä?

        Miksei sinulla ole koiraa?

        Lapselliset ovat normi enemmistö. Vähemmistöiltä kysellään aina kaikenlaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapselliset ovat normi enemmistö. Vähemmistöiltä kysellään aina kaikenlaisia.

        Mikä ei tarkoita että se olisi sopivaa käytöstä..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei pers.. sehän tuli taas salamaakin nopeammin.. Mä ihan oikeasti mietin että tuleekohan joku taas tuosta " tekemisestä" nillittämään. No, siinä tapauksessa täytyy vastata, että lapsia ei Saatu ehkäisyn takia.

        Voihan se olla muukin syy.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mikä ei tarkoita että se olisi sopivaa käytöstä..

        Onko sulla aina sopivaa käytöstä? No niin, ei se aina ole kyselijöilläkään


    • Anonyymi

      Yksi lapsi minulla on ja tuskinpa enempää haluan. En mitenkään erityisesti vastusta ajatusta, mutta ei mulla mitään tarvettakaan siihen ole. Mun ei oikeastaan edes pitänyt saada lapsia. Sellaisen "tuomion" sain alle parikymppisenä ja se oli mulle ihan ok.

      Kymmenisen vuotta takaperin olin hoidossa noihin "naistenvaivoihini" liityen ja tuli lääkärin kanssa puhetta näistä lapsiasioista. Hän sanoi, ettei se tilanne ollut enää ollenkaan niin paha kuin oli nuorempana ollut. Jokusen vuoden sitten asiaa mietin ja totesin, että mikä jottei sitä voisi yrittääkin. Sitä on vähän vaikea selittää. Ei se ollut mitään perinteistä vauvakuumetta, vaan enemmän uteliaisuutta asiasta, joita ei pitänyt koskaan voida saada. Mä en ole koskaan lapsista kauheasti piitannut. Kolmevuotiasta pienemmät on olleet mulle jopa pienimuotonen mörkö, joten se jännitti aikatavalla. Pitäähän sitä itsensä kuitenkin aina haastaa ja siinä oli paikka kasvaa ihmisenä. Parisuhdetta ei ollut, joten niinpä tuo lapsi on ns. oma projektini. Tärppäsi ekalla kerralla, mikä oli aikamoinen ihme.

      Nainen siis olen. Minkäänlaista parisuhdetta ei ole. Ikää on nyt 39. Lääkärien mukaan lapsien saamisen mahdollisuus olis nyt tässä kohtaa vielä reilusti korkeampi, kuin silloin parikymppisenä. Raskaus kun oli kaikkein parasta mahdollista "hoitoa" niihin lapsettomuutta aiheuttaneisiin ongelmiini ja nykyään kuukautiset ovat säännölliset. Valtavan epäsäännölliset kuukautiset taas ovat jättäneet munasoluja paljon säästöön. Ne tulivat aiemmin luonnostaan pari kolme kertaa vuodessa. Anyway kuten sanottu, niin tuskinpa enää lasta haluan.

    • Anonyymi

      Ei, en halua lapsia.
      Olen aikuinen ja nainen.
      Olen avoliitossa, ollut reilun 10 vuotta.

      Olimme nuoria kun aloimme seurustella, 20 ja 21. Alkuvuodet keskityttiin opiskeluun, valmistumiseen ja työn alkuun, asunnon osto ja se vapaus mennä ja tulla oli tärkeää. Rokkifestarit tuli koluttua niin koti- kuin ulkomaillakin. Nyt on rauhoituttu mutta lapsia emme edelleenkään halua. Haluamme edetä työssämme molemmat, eikä aikaa jälkikasvulle ole. Eikä kiinnostusta.
      Olen aina tiennyt etten halua lapsia. E ole koskaan edes pitänyt lapsista jos en nyt ihan vihaakaan. Mieheni on samaa mieltä.
      Onneksi saamme olla rauhassa painostukselta. Läheiset ja ystävät kunnioittavat päätöstämme.

    • Anonyymi

      En halua omaa biologista lasta, adoptiota voisin harkita.

      -flowersreally-

    • Anonyymi

      En halua, koska en erityisemmin pidä lapsista. Lyhytaikaisesti tulen toimeen, mutta en jaksaisi olla kovin pitkään lasten kanssa tekemisissä. Pari kaverisuhdettakin olen joutunut katkaisemaan, kun en jaksanut enää esittää, että pitäisin näiden kavereiden jälkikasvusta. Kaikille parempi niin.

    • Anonyymi

      Aika jännä juttu muuten; meitä on seitsemän sisarusta, neljä tyttöä ja kolme poikaa on siunaantunut vanhemmillemme.
      Kukaan meistä tyttäristä ei ole lapsirakas. Yhdellä on yksi tytär, muut eivät lapsia halua. Veljistä sitten kaikilla on lapsia, yhdellä kolme ja kahdella kaksi. Ovat kovasti lapsirakkaita ja viihtyvät lasten kanssa.
      Se että on nainen, ei todellakaan tarkoita sitä että haluaisi äidiksi. Ja silloin kun ei oikeasti sitä halua, on todellakin paras olla hankkimatta jälkikasvua.

    • Anonyymi

      En tiedä, jos tuntuu hyvältä niin voisihan vielä yhden suoda.
      Vauvathan ovat ihania.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      En oikeastaan, miksi hankkia lapsia islamilaiseen helvettiin? Silloin kun lapseni mahdollisesti olisivat aikuisia, Suomi olisi jo Isisin islaminlainen kalifaatti jossa noudatetaan sharian lakia.

    • Anonyymi

      Ei se haluamisesta ole kiinni. palstalaiset miehet on niin rumia etteivät saa koskaan lapsia.

    • Anonyymi

      Mitäs helkkaria niillä lapsilla tekis kun on normaali? Ymmärtäisin että jos on pedofiili niin sitten niitä haluaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe