Mielipiteitä aiheesta mustasukkaisuus suhteessa

Anonyymi

Tässä ketjussa on tarkoitus saada useita eri näkökulmasta katsottu mustasukkainen tunteesta ja kuinka paljon mustasukkaisuus on ollut haitaksi tai hyödyksi tai kuinka siitä kukin ajattelee. Haluan tässä tuoda muitakin näkökulmia kuin kirjojen jotka ovat länsimaissa kirjoitettu. Tervetuloa ihan kaikki mistä kulttuurista tahansa kirjoittaa erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia

3

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on suhde suomalaisen kanssa ja itse olen emiraateista jolloin on ollut mielenkiintoista nähdä miten erilaisia näkemyksiä on eri kansalaisten näkemyksissä. Joka tapauksessa olen todella onnellinen omassa suhteessa enkä ikinä haluaisi ketään muuta kuin nykyinen puoliso. Mielestäni on erittäin väärin ja täysin moraalitonta määritellä ettei suhdetta voi muodostaa sillä perusteella että länsimaissa naisten asema on eri kuin itämaissa kun suhteen alussa jo pariskunta keskustelee kuinka paljon haluaa tuoda omia kulttuuri kriteereitä tai käsitteitä suhteeseen mutta mielestäni suhdetta ei voi rakentaa sillä asenteella että puolisot kiinnittää liikaa huomiota siihen mikä on toisen kulttuuri ja mikä kulttuuri suhteessa tulee olla kun silloin kun ihminen todella paljon rakastaa toista niin ei siinä rakastu siihen toisen kulttuuriin tai muihin vastaaviin seikkoihin vaan ihminen rakastuu aina ihmiseen ja ihminen on aina oma yksilö. Ja sen takia kun minä olen niin rakastunut suomalaiseen niin minä olen päättänyt että haluan olla hänen kanssaan loppu elämän ja jakaa hänen kanssaan oman elämäni jolloin se suhteen muodostaminen ei ole ollenkaan vaikeaa kun mielestäni jokaisessa suhteessa kulttuurista riippumatta pariskunta itse määrittelee mikä on parasta suhteelle jossa kumpikin on onnellisia ja kumpikin tuntee olevansa turvallisessa suhteessa ja voi luottaa siihen että oma rakas ei koskaan jätä tulee mikä tilanne tahansa vastaan niin mielestäni silloin kuuluu puolisojen keskenään selvittää eikä ajatella miten muut toimii tai mitä muut ajattelee ja sen takia mun suhde on todella hyvin toiminut kun meillä kummallakin on omat mielipiteet ja käsitykset elämästä ja kumpikin halutaan olla yhdessä jolloin meillä on vahvojen tunteiden vuoksi halua keskustella asioista ja kumpikin saa vapaasti tuoda omia mielipiteitä ja näkemyksiä esille josta yhdessä päätetään mikä on meidän suhteelle parasta kun kummankin tarkoitus on pysyä onnellisesti yhdessä niin ei ole mitään ongelmia ollut soveltaa kummankin mielipiteitä kun me emme ajattele mitä mitkään kulttuurit määrittelee vaan meillä on omat näkemykset joita me sovelletaan meidän suhteessa ja hyvin on toiminut vaikka kuinka todella moni meidän kaverit oli ennakko luuloja ettei toi teidän suhde voisi ikinä toimii mitenkään ettei Suomessa kukaan nainen ymmärrä jos toinen on mustasukkainen mutta onneksi meidän suhteessa kumpikin on todella mustasukkainen ja se on todella hyvä että kumpikin pystyy samaistua toisen tuntemukseen ilman mitään syyllistämistä tai muutakaan ongelmia. Ja tietenkin se mustasukkainen olo on meillä helpottunut kun ollaan oltu jo reilu 4vuotta yhdessä että onnellisia ollaan edelleen ja meidän suhde on paljon lujempi ja tunnetaan toisemme paremmin ja uskalletaan puhua tunteista paremmin kun kummallakin on ollut suhteen alussa niin voimakas mustasukkainen tunne niin se on lähentänyt meitä vuosien varrella vaikkapa ei enää olla nii mustasukkainen kuin suhteen alussa että ei se mustasukkainen tunne tuhoa suhdetta jos sen osaa oikein käsitellä

      • Anonyymi

        Nimenomaan hyvä keskusteluyhteys ja sitä kautta ymmärrys on tärkeää. Ainakin itselläni mustasukkaisuus on muovautunut aikaisemmista kokemuksistani. Mustasukkaisen on hyvä pystyä rauhallisesti kertomaan omista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan, ja kumppani voi auttaa häntä luomalla turvallisen ilmapiirin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan hyvä keskusteluyhteys ja sitä kautta ymmärrys on tärkeää. Ainakin itselläni mustasukkaisuus on muovautunut aikaisemmista kokemuksistani. Mustasukkaisen on hyvä pystyä rauhallisesti kertomaan omista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan, ja kumppani voi auttaa häntä luomalla turvallisen ilmapiirin.

        Oletko koskaan ollut mustasukkainen minusta. Ja rehellinen vastaus että oletko oikeesti mustasukkainen vaikka jätit mut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe