Monilla alueilla Siperiassa rikotaan nyt kylmyysennätyksiä

Anonyymi

Venäjän ilmatieteen laitos Roshydrometin mukaan Krasnojarskin aluepiirin pohjoisosissa mittari näyttää pakkasta -48–50 celsiusastetta vuoden viimeisinä päivinä.

Taimyrin niemimaalla ja Jamalin niemimaalla on hytisty ennätysjäätävässä pakkasessa lähes viikon verran, kun taas Igarkan kaupungissa Jenisei-joen rannalla mitattiin joulukuun 25. päivä 45–50 celsiuksen pakkasia. Vastaavat pakkaset koettelevat myös Jamalin Nenetsien piirikunnan aluetta.

https://tekniikanmaailma.fi/monilla-alueilla-siperiassa-rikotaan-nyt-ennatyspakkasia-ennatyslammin-vuosi-paattyi-poikkeuksellisen-pakkaseen/

14

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi et lainannut myös seuraavaa?

      "Juuri nyt vallitsevista kovista pakkasista huolimatta Arktiksen keskilämpötilan arvioidaan nousevan entisestään. Samalla vuosi 2020 jäänee historiaan mittaushistorian lämpimimpänä.
      Sitä paitsi osan Siperiassa hytistessä jäätävässä kylmyydessäon Venäjän itäisemmissä pohjoisosissa poikkeuksellisen lämmintä. Esimerkiksi Tiksin kaupungissa mitattiin joulukuun 29. päivä keskiarvoa 12 celsiusta lämpimämpiä lukemia."

      Eikö jatko sopinut agendaasi?

      • Anonyymi

        "Poikkeuksellisen lämpimässä" Tiksissä on nyt -38 °C astetta pakkasta.

        https://www.timeanddate.com/weather/russia/tiksi


      • Anonyymi

        Arktiksen keskilämpötilan arvaaminen on tärkeä todiste ihmisen aiheuttamasta lämpenemisestä. Tuon osoitti James Hansen jo vuonna 1988 ja osui arvauksessaan aivan oikeaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Poikkeuksellisen lämpimässä" Tiksissä on nyt -38 °C astetta pakkasta.

        https://www.timeanddate.com/weather/russia/tiksi

        Sama asia talvella Etelämantereella. Sielä on vaan vielä kylmempää.
        Sulaako? Ei sula.


      • Anonyymi

        Denialistit kilpailevat typeryydessä kreationistien kanssa. Kreat ovat niukasti edellä, tasoissa flättärien kanssa. Seuraavat sijat menevät rokotevastaisille ja ns omilla aivoillaan ajatteleville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Denialistit kilpailevat typeryydessä kreationistien kanssa. Kreat ovat niukasti edellä, tasoissa flättärien kanssa. Seuraavat sijat menevät rokotevastaisille ja ns omilla aivoillaan ajatteleville.

        Alarmistit eivät edes ajattele(hyödylliset idiootit) vaan ajavat sokeasti globalistien asiaa litium kaivoksineen ja tuulivoimaloineen. Suomalaiset veronmaksajat saavat maksaa kalliisti alarmistien takia. Tähän mennessä on tuulivoimalle jo maksettu 3 miljardia euroa veronmaksajien rahoja. Tuulivoima onkin ollut riskitön bisnes kansainvälisille sijoittajille, jonka Suomalaiset veronmaksajat ovat mahdollistaneet.

        "VTV: Tuulivoiman tuki käy kalliiksi – veronmaksajille jopa kolmen miljardin lasku"

        https://yle.fi/uutiset/3-9552046

        Seuraavaksi tulee litiumkaivokset, jotka nekin omistaa ulkomaiset sijoittajat. Voitot valuvat ulkomaisille sijoittajille ja mahdolliset ympäristönhaitat jäävät Suomalaisten maksettavaksi - puhutaan mahdollisesti sadoista miljoonista.

        "Keliber etsii kuumeisesti rahoitusta ulkomaisilta sijoittajilta. Jos se hoituu, kaikki näyttää olevan litiumhankkeen puolella."

        https://yle.fi/uutiset/3-11620720

        Nyt on vielä perustettu ilmastorahasto jossa on rahaa n. 4 miljardia veronmaksajien rahoja - kuka tietää mihin rahat menevät. Mahdollisesti hyväveli bisneksien rahoittamiseen?

        "Työministeri Tuula Haatainen (sd) nimitti lähes 4 miljardin taseella aloittavan Ilmastorahasto Oy:n hallituksen johtoon puoluetoverinsa, Tradekan toimitusjohtaja Perttu Puron."

        "Miljardit piiloon julkisuudelta

        Yhtiön uudessa toimiohjeessa ei ole uhrattu sanaakaan yhtiön toiminnan julkisuudelle. Käytännössä tämä tarkoittanee sitä, että yhtiö kertoo jatkossakin sijoituskohteistaan ja muusta rahankäytöstään ainoastaan sen mitä itse haluaa."

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5765879e-b63f-46b4-83c0-69a5eaad4a19

        Alarmistit eivät kiihkossaan näe asiayhteyksiä. Nyt olisi aika ruveta ajattelemaan omilla aivoilla, eikä toistella globalistien ajatuksia. Se miksi Mann väärensi lätkämailan on se, että hiilidioksidi haluttiin tehdä syylliseksi väitettyyn lämpenemiseen. Hiilidioksidi sen takia, jotta voidaan perustella tuulivoimalat ja litiumkaivokset ja muut verotukselliset asiat liittyen hiilidioksidiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alarmistit eivät edes ajattele(hyödylliset idiootit) vaan ajavat sokeasti globalistien asiaa litium kaivoksineen ja tuulivoimaloineen. Suomalaiset veronmaksajat saavat maksaa kalliisti alarmistien takia. Tähän mennessä on tuulivoimalle jo maksettu 3 miljardia euroa veronmaksajien rahoja. Tuulivoima onkin ollut riskitön bisnes kansainvälisille sijoittajille, jonka Suomalaiset veronmaksajat ovat mahdollistaneet.

        "VTV: Tuulivoiman tuki käy kalliiksi – veronmaksajille jopa kolmen miljardin lasku"

        https://yle.fi/uutiset/3-9552046

        Seuraavaksi tulee litiumkaivokset, jotka nekin omistaa ulkomaiset sijoittajat. Voitot valuvat ulkomaisille sijoittajille ja mahdolliset ympäristönhaitat jäävät Suomalaisten maksettavaksi - puhutaan mahdollisesti sadoista miljoonista.

        "Keliber etsii kuumeisesti rahoitusta ulkomaisilta sijoittajilta. Jos se hoituu, kaikki näyttää olevan litiumhankkeen puolella."

        https://yle.fi/uutiset/3-11620720

        Nyt on vielä perustettu ilmastorahasto jossa on rahaa n. 4 miljardia veronmaksajien rahoja - kuka tietää mihin rahat menevät. Mahdollisesti hyväveli bisneksien rahoittamiseen?

        "Työministeri Tuula Haatainen (sd) nimitti lähes 4 miljardin taseella aloittavan Ilmastorahasto Oy:n hallituksen johtoon puoluetoverinsa, Tradekan toimitusjohtaja Perttu Puron."

        "Miljardit piiloon julkisuudelta

        Yhtiön uudessa toimiohjeessa ei ole uhrattu sanaakaan yhtiön toiminnan julkisuudelle. Käytännössä tämä tarkoittanee sitä, että yhtiö kertoo jatkossakin sijoituskohteistaan ja muusta rahankäytöstään ainoastaan sen mitä itse haluaa."

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5765879e-b63f-46b4-83c0-69a5eaad4a19

        Alarmistit eivät kiihkossaan näe asiayhteyksiä. Nyt olisi aika ruveta ajattelemaan omilla aivoilla, eikä toistella globalistien ajatuksia. Se miksi Mann väärensi lätkämailan on se, että hiilidioksidi haluttiin tehdä syylliseksi väitettyyn lämpenemiseen. Hiilidioksidi sen takia, jotta voidaan perustella tuulivoimalat ja litiumkaivokset ja muut verotukselliset asiat liittyen hiilidioksidiin.

        Tuulivoimauutisesi on kohta 4 vuotta vanha. Päivitä tietosi. Oletko miettinyt millainen lasku siitä seuraa jos mitään ei tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Poikkeuksellisen lämpimässä" Tiksissä on nyt -38 °C astetta pakkasta.

        https://www.timeanddate.com/weather/russia/tiksi

        Pohjois-Siperiassa Jäämeren rannalla sijaitsevalla Dikson nimisellä paikkakunnalla kuluva tammikuu on alkanut huomattavasti keskimääräistä lämpimämpänä. Kuluvan tammikuun keskiarvo on nyt 9.3° keskiarvoa korkeampi:
        Lähde:
        http://pogodaiklimat.ru/monitor.php?id=20674


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois-Siperiassa Jäämeren rannalla sijaitsevalla Dikson nimisellä paikkakunnalla kuluva tammikuu on alkanut huomattavasti keskimääräistä lämpimämpänä. Kuluvan tammikuun keskiarvo on nyt 9.3° keskiarvoa korkeampi:
        Lähde:
        http://pogodaiklimat.ru/monitor.php?id=20674

        Ilmastonmuutosdenialistit eivät kykene millään tavalla selittämään, mistä huomattavasti keskiarvoa lämpimämpi sää johtuu tuolla Jäämeren ranta-alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutosdenialistit eivät kykene millään tavalla selittämään, mistä huomattavasti keskiarvoa lämpimämpi sää johtuu tuolla Jäämeren ranta-alueella.

        Nyt varmaan seilaavat rahtilaivat ahkerasti kun eivät ole moneen vuoteen päässeet tuolla käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulivoimauutisesi on kohta 4 vuotta vanha. Päivitä tietosi. Oletko miettinyt millainen lasku siitä seuraa jos mitään ei tehdä?

        Mahtaa tulla todellinen lasku jos ei tällä palstalla asiaa selvitetä.


    • Mutta onneksi arktis on jäätön, ja rahtilaivat pääsevät kulkemaan esteettä, ja koillisväylän rahtiliikenne onkin kasvanut huimiin mittoihin!

      Ai eikö olekkaan?
      Johtuisiko jäistä, vai ovatko vaan tyhmiä?

      • Anonyymi

        Ei Titanic mihinkään jäävuoreen törmännyt. Silloin oli lämmin kausi. Uppoaminen johtui perämiehen unohtuneista kiikareista.


    • Anonyymi

      Mittauspisteitä pitäisi kiivaasti siirtää eteläänpäin ettei tule vääriä signaaleja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe