Aihe

Osaako kukaan

Anonyymi

Akryylimaalaustekniikkaa? Kukaan? Neuvoja?

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä välineitä tarvitaan?

• Anonyymi

No mitäpä välineitä tuohon maalaamiseen nyt vois tarvita? Maalia ja siveltimen. Jotakin mihin maalata. Ehkä joku alusta mihin pistää vähän pienempi satsi sitä maalia ja vaikka sekotella niitä. Voi toki käyttää maalia sellasenaanki ja suoraan purkista. Jos sekota, niin joku millä sekotatn. Tikullaki voi maalata, tai vaikka sienellä. Tai vanhalla ripsiväriharjalla tai topsipuikolla. Ei se mitään välineurheilua ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitäpä välineitä tuohon maalaamiseen nyt vois tarvita? Maalia ja siveltimen. Jotakin mihin maalata. Ehkä joku alusta mihin pistää vähän pienempi satsi sitä maalia ja vaikka sekotella niitä. Voi toki käyttää maalia sellasenaanki ja suoraan purkista. Jos sekota, niin joku millä sekotatn. Tikullaki voi maalata, tai vaikka sienellä. Tai vanhalla ripsiväriharjalla tai topsipuikolla. Ei se mitään välineurheilua ole.

Millaisia töitä olet tehnyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaista akryyliväri on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaista akryyliväri on?

Ihan maalia, siinä missä muutkin maalit. On paksumpaa ja on ohkasempaa ja montaa eri väriä. Käy jossain askerteluliikkeessä kysymässä. Kyllä ne siellä neuvoo mikä mihinkin hommaan parhaiten sopii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan maalia, siinä missä muutkin maalit. On paksumpaa ja on ohkasempaa ja montaa eri väriä. Käy jossain askerteluliikkeessä kysymässä. Kyllä ne siellä neuvoo mikä mihinkin hommaan parhaiten sopii.

Voiko sitä tuputella jollakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaisia töitä olet tehnyt?

Mä nyt olen tällanen hullu taiteilija, joka kokeilee kaikenlaista ja miksailee eri materiaaleja ja tekniikoita. Joka juhlapyhälle täytyy aina jotain pientä väsätä. Joskus tulee taulua, isompaa tai pienempää. Joskus kuukkaruukkua ja joskus jääkaappimagneettia tai korvakoruja. En siis voi suuremmin juuri mitään juuri akryyliväritöitä mainostella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä nyt olen tällanen hullu taiteilija, joka kokeilee kaikenlaista ja miksailee eri materiaaleja ja tekniikoita. Joka juhlapyhälle täytyy aina jotain pientä väsätä. Joskus tulee taulua, isompaa tai pienempää. Joskus kuukkaruukkua ja joskus jääkaappimagneettia tai korvakoruja. En siis voi suuremmin juuri mitään juuri akryyliväritöitä mainostella.

Rintakoruja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rintakoruja?

Olen mä sellasiakin joskus mutsilleni pyynnöstä väsänny.

Voi sitä maalia töpsöttää, vaikka sienellä tai rutatulla kankaalla tai rutatulla paperilla. Oikeestaan mitä nyt ikinä keksii kokeilla. Jälki on erilainen välineestä riippuen ja myöskin sen maalin paksuudesta. Paksu maali pitää helpommin kuvion siistinä ja selvänä, mutta ohkasempi antaa herkemmän lopputuloksen. Kannattaa tehä paljon koeversioita, ennen kun alottaa lopulliseen pohjaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Plus vettä.

• Anonyymi

Näytä taulusi?

• Anonyymi

Akvarelli?

• Anonyymi

Se ei kai ole sama?

• Anonyymi

Akryylimaaliin tulee kovettaja mukaan, sitä ei tuputella suoraan purkista kuten jotain alkydimaalia.

• Anonyymi

Hyvä neuvo. Siitä ei ollut mitään tietoa.

• Anonyymi

Taiteilijan akryylivärit tulee kyllä tasan yhdessä tuubissa. Ilman mitään kovettajia. Muista en tiiä, kun en käytä.

• Anonyymi

Ei tarvii kovettajaa erikseen. Akryylimaalit on vesiohenteisia, samoja maaleja kuin kouluissa käytetään.

• Anonyymi

Neuvona aloittajalle. Akryylimaalit kuivuu nopeasti. Joten kannattaa tehdä kerralla reilusti yhtä sävyä jotta ehdit maalata haluamasi yhtenäisen alueen ennenkuin maalauspinta kuivuu. Akryylimaaleilla voi maalata esim. siihen tarkoitetulle kanvaasialustalle( kangas joka pingotettu puukehikon ympärille), tai voit itse pohjustaa esim kovalevystä, vanerista tms. Maalausalustan. Pohjustukseen voi käyttää gessoa tai akryylimaalia.

• Anonyymi

Niillä voi maalata kuten öljyväreillä. Paitsi pinta ei pysy yhtä kauaa auki. Tekniikan saa kehitellä jokainen itselleen makunsa mukaan. Ei kun kokeilemaan..

xLiner

• Anonyymi

Niin voi mutta ovat vesiliukoisia, itsekin olen joskus maalannut kylläkin oikeilla öljyväreillä, jotka kuivavat hitaasti, Salvador Dalin tyyliin, expressionistisia moderneja, hyvä ohjekirja miten saat kuultoa oikeilla öljyväreillä on lue: Salvador Dalin päiväkirja :D

• Anonyymi

Akryylimaalaus on hauskaa ja mielenkiintoista. Sitä voi tehdä monella eri tekniikalla, ja on mielenkiintoista kokeilla ja soveltaa.
      Netistä löytyy ohjeita esim. https://www.askarrellaan.fi/akryylimaalaus/akryylimaalaus-tekniikat/

Itse tutustuin akryylimaalaukseen opiskeluaikana. Oli eräs opiskelija joka tienasi rahaa maalauksen opettajana ja häneltä opin alkutekniikat. Toinen mistä tykkään todella paljon on akvarellimaalaus. Öljyväreitä en niin välitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Viime vuonna syntyi vain 46 425 lasta Suomessa

Eläkkeelle siirtyy nyt vuosittain vähintään 74 000 ihmistä. Koska kuolleet (yli 52 000) lähes kaikki kantasuomalaisia mutta syntyneistä tuskin enempää
      Maailman menoa
      183
      1996