Espanjassa mitattiin uusi kylmyysennätys yli 35 astetta pakkasta

Anonyymi

Espanjassa mitattiin uusi kylmyysennätys torstaina, kun lämpötila tippui 35 pakkasasteen alapuolelle maan pohjoisosassa.

Leonin maakunnassa Vega de Liordesin kylässä mitattiin uudeksi kylmyysennätykseksi –35,8 astetta, kertoo Ilmatieteen laitos. Sääpalveluyhtiö Foreca puolestaan viittaa espanjalaismediaan, jonka mukaan Vega de Liordesissa olisi kirjattu torstaina ennätyslukemiksi –35,6 astetta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007726033.html

22

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ääri-ilmiöitä pukkaa.

      • Anonyymi

        Eivät ole ääri-ilmöitä jos niitä esiintyy useammassa paikassa. Suomeenkin on tulossa kovia pakkasia. Siperiassa niitä on jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole ääri-ilmöitä jos niitä esiintyy useammassa paikassa. Suomeenkin on tulossa kovia pakkasia. Siperiassa niitä on jo.

        Ilmastonlämpempenemisestä tuo kumminkin todistaa vahvasti ja vakaasti. Sanokaa minun sanoneeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole ääri-ilmöitä jos niitä esiintyy useammassa paikassa. Suomeenkin on tulossa kovia pakkasia. Siperiassa niitä on jo.

        Pohjois-Siperiassa Jäämeren rannalla sijaitsevalla Dikson nimisellä paikkakunnalla kuluva tammikuu on alkanut huomattavasti keskimääräistä lämpimämpänä. Kuluvan tammikuun (1.1.2021-7.1.2021) keskiarvo on nyt 12° astetta keskiarvoa korkeampi:
        Lähde:
        http://pogodaiklimat.ru/monitor.php?id=20674


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois-Siperiassa Jäämeren rannalla sijaitsevalla Dikson nimisellä paikkakunnalla kuluva tammikuu on alkanut huomattavasti keskimääräistä lämpimämpänä. Kuluvan tammikuun (1.1.2021-7.1.2021) keskiarvo on nyt 12° astetta keskiarvoa korkeampi:
        Lähde:
        http://pogodaiklimat.ru/monitor.php?id=20674

        Ilmastonmuutosdenialistit eivät kykene millään tavalla selittämään, mistä huomattavasti keskiarvoa lämpimämpi sää johtuu tuolla Jäämeren ranta-alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutosdenialistit eivät kykene millään tavalla selittämään, mistä huomattavasti keskiarvoa lämpimämpi sää johtuu tuolla Jäämeren ranta-alueella.

        Normaalia SÄÄN vaihtelua. Ei mitään tekemistä ilmaston kanssa, puhumattakaan AGW:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonlämpempenemisestä tuo kumminkin todistaa vahvasti ja vakaasti. Sanokaa minun sanoneeni.

        Se todistaa vain, että maailmankirjat on sekaisin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt tarvitaan Ilmastomielenosoittajille paljon karvalakkeja.

      • Anonyymi

        Nyt sanoit hyvin!


    • Anonyymi

      Lappiin siis tuli Espanjan ilmasto! Hyvin pitää ilmastoenusteet paikkansa.

    • Anonyymi

      Ihan oikein niille.

    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi tuo 1C asteen lämpeneminen globaalisti on niin vähän ,että minkälainen tahansa lämpeneminen tai kylmeneminen on mahdollista lähivuosina.

      Ilmaston lämpötilat sahaavat edestakaisin vaikka elämme hieman lämmenneellä syklillä Pienestä jääkaudesta toipuen.

      • Anonyymi

        Tuossa summaat hyvin tiedemiesten ja tavallisen kansan erot. Tiedemiehet puhuvat aivan eri vaihteluista kuin ihmiset kahvipöydissä. Kahvipöydässä 1C on ihan merkityksetön. Joskus tammikussa voi olla 10 astetta kylmempää tai lämpimämpää eikä se tarkoita mitään. Asiantuntijoille taas 1C tarkoittaa ihan jotain muuta ja on iso asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa summaat hyvin tiedemiesten ja tavallisen kansan erot. Tiedemiehet puhuvat aivan eri vaihteluista kuin ihmiset kahvipöydissä. Kahvipöydässä 1C on ihan merkityksetön. Joskus tammikussa voi olla 10 astetta kylmempää tai lämpimämpää eikä se tarkoita mitään. Asiantuntijoille taas 1C tarkoittaa ihan jotain muuta ja on iso asia.

        Kaikkein tärkeintä tuo on tietysti itseään asiantuntijana pitävälle ilmastonlämpenemisuskovaiselle.


    • Anonyymi

      Maltalla on tänään (9.1.2021) mittaushistorian lämpimin tammikuun päivä, kun lämpötilat ovat nousseet 24°C asteen yläpuolelle. Näinhän se ilmaston lämpeneminen taas näkyy jatkuvana lämpöennätysten rikkoutumisena:


      "Temperatures in #Malta have jumped above 24C ,destroying the record of the warmest January day in history of the country. (temperatures taken in official AWSs from the website maltaairport). #Tunisia is expected to attack its national monthly record as well. More to come... "
      Lähde:
      https://twitter.com/extremetemps

      • Anonyymi

        Ilmastonmuutosdenialistit eivät kykene millään tavalla selittämään, mistä ennätyslämmin tammikuun sää johtuu Maltalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutosdenialistit eivät kykene millään tavalla selittämään, mistä ennätyslämmin tammikuun sää johtuu Maltalla.

        Ilmastonmuutosdenialisteja ottaa päähän, kun jatkuvat lämpöennätysten rikkoutumiset tekevät heidän huuhaauskontonsa naurunalaiseksi.


      • ononniollaonnellinen
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutosdenialistit eivät kykene millään tavalla selittämään, mistä ennätyslämmin tammikuun sää johtuu Maltalla.

        Tämä on paikallisille harvinaista herkkua, kunhan ei ala yleistymään.

        https://yle.fi/uutiset/3-11730128


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutosdenialisteja ottaa päähän, kun jatkuvat lämpöennätysten rikkoutumiset tekevät heidän huuhaauskontonsa naurunalaiseksi.

        AGW-hihua ottaa armottomasti päähän kun hän ei keksi mitään selitystä sille, että Espanjassa on tehty kylmyysennätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AGW-hihua ottaa armottomasti päähän kun hän ei keksi mitään selitystä sille, että Espanjassa on tehty kylmyysennätys.

        Voetokkiinsa, selityshän löytyy, jos asioista on yhtään perillä. Asioiden ymmärtäminen ei vain ole se denialistien "juttu".


      • Anonyymi

        Tammikuun mittaushistorian kansalliset lämpöennätykset rikottiin tänään (9.1.2021) sekä Tunisiassa että Maltalla. Uusi lämpöennätys on nyt Tunisiassa 33.8°C astetta, kun vanha ennätys oli 31.3°C astetta. Maltalla taas uusi ennätys on 25.8°C astetta, kun vanha ennätys oli 22.8°C astetta:

        National monthly records of Tmax destroyed in #Tunisia and #Malta today 9 January. 33.8C at #Medenine pulverized the previous record of 31.3C set in 1979 while both Gudja and #Luqa stations recorded 25.8C trouncing the previous record of 22.8C recorded in the capital #Valletta.
        Lähde: https://twitter.com/extremetemps


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe