Kotihoidontuki tullaan poistamaan pian 2021!

Anonyymi

Jälleen yksi hieno uudistus vasemmistovetoiselta hallitukselta. Nimittäin kotihoidontuki ollaan kokonaan lakkauttamassa. Ihmiset, ihan oikein, ajetaan takaisin nopeasti työelämään! Erittäin tervetullut uudistus tämäkin!

Pitkään työttömänä olleet tästä varmaan tulevat narisemaan, mutta nyt heidät, naispuoleiset, ajetaan takaisin työelämään!! Oli jo aikakin..

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa aloittaj ymmärtää väärin.Sitä ehdotetaan hallitukselle.Eduskunta päättää asian jos sinne menee. Luulempa että siihen ei kosketa.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä tarkennus.

        Tuo on omituista että hallitusta syyllistetään siitä, että heille tehdään ehdotuksia.

        Varmaankin tarkoituksella maalitetaan hallitusta.


    • Anonyymi

      Johtuukohan lopetus siitä että on todettu kakaroiden olevan kotihoidosta huolimatta tulevaisuudessa laiskoja uusavuttomia turhakkeita...

    • Anonyymi

      Jos tuki poistetaan, niin sehän lisääkin työpaikkoja vallan h-vetisti, eiks niin?

    • Anonyymi

      Voisikohan olla noin?Voisi.Voi olla että on todettu kotihoidon merkitys lapsen kehittymistä ajatellen turhaksi ja sen päälle vanhemmat laiskistuu,lapset tulee entistä surkeammaksi.

      • Anonyymi

        Minä olin kotona kolmen lapsen kanssa seitsemän vuotta. Kaikki osasivat lukea eskariin mentyään, kirjoittaa jonkin verra ja laskea sellaisia ekaluokan laskuja. Minä heidät opetin ja koulumenestys on ollut kaikkien kohdalla erinomainen. Joten lapsista ei välttämättä tule surkeita kotona, riippuu täysin vanhemmista.
        Tuo laiskistumiskommentti taas oli aivan naurettava! Vai eikö lastenhoitajien työ ole sinusta työtä? Hekin sentään pääsevät työstään vapaalle. Äiti on äiti 24/7.


    • Anonyymi

      Tarkemmin ajatellen kotihoito on järjetön ja toivottavasti se poistetaan.

    • Anonyymi

      Minä olen sen polven ihminen että oli tyypillistä olla kotona jomman kumman vanhemman hoidettavana. Olen kiitollinen kyllä siitä ajasta, vähän sairastelin ja sain aikaa vanhemmaltani. Mutta toisaalta olisi ollut hyvä olla edes osapäivä hoidossa tiettyjen taitojenkin kehittymisen vuoksi. Että puolensa kaikessa. Kun lapsi on kotihoidossa on vanhemman panostettava lapseen, hänen kehitykseen ja hyvään ravinnon tarjoamiseen ym. Epäilen kyllä miten se onnistuu tämän sukupolven nuorilta jotka tottuneet helppoon kaikessa..

    • Anonyymi

      Tämähän tässä just on että nykyään monet äidit vaan laiskistuu ja kakarat oppii väärät kuviot.Ei muuta tuki pois ja akat töihin ja kakarat tarhoihin että saa olla toisten kans ja näin.Tämä on pakko itelläki ollu tajuta että kakarat voi usein paremmin tarhassa.

    • Anonyymi

      Ja ennen oli kotona töitä äidillä kun sinne jäi.On nytkin mutta ne jää monilta ne vähätkin tekemättä.Koko kodinhoitotuki oli yhtä epäonnistnu ku kommunismi.Upeat ideat paperilla ja ajatuksissa mutta käytännössä ei pelaa.

      • Anonyymi

        Eivät nuo ainakaan siivota kehtaa kun kämppä haisee ihralle ja pas...


    • Anonyymi

      tälläista kivaa saa kun äänestää Sipilää ja keskustaa

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin suomalais äidit sossu tuelle jos kotihoidontuki poistetaan. Töitä ei ole kaikille, ihme ettei sitä voida tunnustaa.
      Lapsen etu on olla kotona vanhemman hoidossa eikä kolhoositarhoissa.
      Moniko maahanmuuttaja äiti työllistyy tällä toimella?
      Saa siinä sitten ihmetellä suomalaisten syntyvyyttä kun tehdään kaikki mahdollinen perhe-elämän vaikeuttamiseksi.
      Suomalaisilta tuet pois että on varaa vierailijoita ylläpitää.

      • Anonyymi

        Aika paljon samaa mieltä! Kyllä ne naiset, joilla on ammatti eivät ole "liian kauan" kotona. Ihanaa, että lapsi saisi olla kotona ja oma äiti hoitaisi. Äitikin saisi vähän työelämästä katkoa. Ehtii olla siellä ihan hyvin. Kamalaa, kun kiskotaan jo 8 -9 kk vanhana päiväkotiin. Äitikin voisi paremmin (ne jotka haluaa olla kotona hoitamassa). Läheiseni on päiväkodissa, jossa 1-3 v ja alle vuoden vanhoja tosi paljon. Ei niitä kaikkia ehditä sylittämään ja siinäkin voi tulla lapselle traumoja. Sitten nämä äidit, jotka eivät ole olleet edes työelämässä niin heidän kohdalla varmaan pitäisi miettiä mikä olisi ratkaisu. Ja nuo maahanmuuttajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon samaa mieltä! Kyllä ne naiset, joilla on ammatti eivät ole "liian kauan" kotona. Ihanaa, että lapsi saisi olla kotona ja oma äiti hoitaisi. Äitikin saisi vähän työelämästä katkoa. Ehtii olla siellä ihan hyvin. Kamalaa, kun kiskotaan jo 8 -9 kk vanhana päiväkotiin. Äitikin voisi paremmin (ne jotka haluaa olla kotona hoitamassa). Läheiseni on päiväkodissa, jossa 1-3 v ja alle vuoden vanhoja tosi paljon. Ei niitä kaikkia ehditä sylittämään ja siinäkin voi tulla lapselle traumoja. Sitten nämä äidit, jotka eivät ole olleet edes työelämässä niin heidän kohdalla varmaan pitäisi miettiä mikä olisi ratkaisu. Ja nuo maahanmuuttajat!

        Itse hoidin 5lasta siihen saakka kun nuorin meni kouluun. Työvuosia ehti kertyä ihan riittävään eläkkeeseen saakka. Hyvä omatunto ettei vaippapyllyjä tarvinnut aamuisin repiä lämpimästä sängystä kylmään maailmaan.
        Ei alle vuoden ikäinen osaa valittaa huonosta kohtelusta ja isompien kurmootuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse hoidin 5lasta siihen saakka kun nuorin meni kouluun. Työvuosia ehti kertyä ihan riittävään eläkkeeseen saakka. Hyvä omatunto ettei vaippapyllyjä tarvinnut aamuisin repiä lämpimästä sängystä kylmään maailmaan.
        Ei alle vuoden ikäinen osaa valittaa huonosta kohtelusta ja isompien kurmootuksesta.

        Jäi vielä kertomatta että siihen aikaan perhe tuli toimeen yleensä miehen palkalla. Lapsilisät ainoana tukena. Elämä tosin oli vastmatonta nykyaikaan verrattuna.


    • Anonyymi

      Lapsia tehdään aina parin vuoden välein ettei vain tarvi ees ajatella töihin menoa. Vaan tulee päivä että on jo iäkäs lapsentekoon, rahaakin lapsille ja elämiseen tarvittaisiin, ehkä parisuhdekin päättynyt. Mitäs sitten?? Ammattitaito vanhentunut jos sellainen on ollut. Tiedän eräänkin tällaisen tapauksen..ja henkisesti voivat huonosti.

    • Anonyymi

      Monet tekee lapsia just siksi että voi jatkaa kotona oloa.

      • Anonyymi

        Aika typerää muka "aikuisilta". Myöhemmin vain tahtovat olla sosiaalipummeja.


      • Anonyymi

        Ei kait kukaan oikeasti ajattele noin. Mikä tämä Suomi olisi jos kukaan ei enää saa tehdä lapsia????
        Hirveää ajatelle noin. Minä ainakin tunnen suurta iloa jokaisesta synyneestä lapsesta ja suon lapsiperheille etuisuuksia. Haluaisin nähdä ihan kasvotusten sellaiset ihmiset jotka ajattelee noin sairaasti.


    • Anonyymi

      Näitä ääliöäitejä on Suomi täys,ekana lapsia,siinä laiskiintuminen,ero,kakarat isän ja äidin luona vuorollaan,työttömyys ja päihteet.Ei ole kehumista toisissakaan osapuolissa.Heitä Rovaniemellä VÄHINTÄÄN kymmeniä.

    • Anonyymi

      Abortoiko li vieläkään kyllin rasistisesti kansalaisia?

    • Anonyymi

      PS nuoret vastustaa asiaa

    • Anonyymi

      ISO vaikutus työllisyyteen , ehdottomasti poistettava tuo tuki mahdollisemman pian , kaikki keinot otettava käyttöön kuten puhuttu ja luvattu.

      • Anonyymi

        Tai sitten tuki niin pieneksi että pakko tehdä vaikka osapäivätyötä.


    • Anonyymi

      Naiset vaan töihin ja lapset hoitoon. Oikea homma.

    • Anonyymi

      "Vasemmistovetoinen hallitus"
      Demarithan siellä ovat vetovastuussa , eivätkä vasemmistolaiset .

    • Anonyymi

      Puuh lääh puuh lääh työtä...huh huh ku hengästyttävää ajatus töistä puuh...

    • Anonyymi

      Jos äiti jää kotiin lasten kanssa, eikö se paikka vapaudu ja joku työtön pääsee töihin?

      Minä en ymmärrä, että se voi jollekin olla niin iso ongelma, että joku haluaa hoitaa lapsensa itse. Ei se mitään lomaa ole! Eräs äiti sanoi minulle kerran, että "pakko päästä töihin, en kestä noita lapsia enää". Yksi kauheimmista lauseista, mitä olen kuullut.

      • Anonyymi

        Nytkin näkee kesällä koko ajan kuinka isovanhemmat putkelle lapsia kärryissä, hoitavat. On se helppo noilla vätyksillä työntää läpit mummoille. Häpeäisitte nuoret ihmiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkin näkee kesällä koko ajan kuinka isovanhemmat putkelle lapsia kärryissä, hoitavat. On se helppo noilla vätyksillä työntää läpit mummoille. Häpeäisitte nuoret ihmiset!

        Laarrdikasaämmät ei kehta olla töissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkin näkee kesällä koko ajan kuinka isovanhemmat putkelle lapsia kärryissä, hoitavat. On se helppo noilla vätyksillä työntää läpit mummoille. Häpeäisitte nuoret ihmiset!

        Eikä sekään vielä riitä, että hoitaa lapsia. Tiedän nimittäin muutaman paikan, missä mummo käy siivoamassakin. En ymmärrä miten joku kehtaa teetättää vanhoilla ihmisillä!


      • Anonyymi

        Jääkää vain kotia, mutta siihen liittyvät yhteiskunnan tuet tulee kyllä lakkauttaa jo vuoden kahden päästä. Muuten heistä kasvaa yhteiskunnan tuilla, kotona vaan olevia. Vieraantuvat töistä nykyään kovin helposti..


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe