Mikä ihmeen huoli-ilmoitus?

Anonyymi

Musta on jo poliisi tehnyt huoli-ilmoituksen viime syksynä ja se on kai mennyt joillekkin sossuille ja nyt yks sukulainen uhkaili tekevänsä musta huoli-ilmoituksen kun uhkailin itsemurhalla paskan elämäntilanteen takia.

KilttiMies89

62

1292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eipä se johtanut muuhun kuin että joku sossu soitteli mun perään ja käski olla yhteyksissä jos koen jotain avun tarvetta. Eipä sitä mihinkään pakkotoimenpiteisiin voi Suomen lain mukaan ryhtyä niin kauan kuin ei ole tehnyt mitään vakavaa rikosta.

      KilttiMies89

    • Anonyymi

      Kannattaisiko hakeutua hoitoon ja alkaa selvitellä oman pään sisäisiä asioita parempaan järjestykseen? Ettei enää tarvitsisi uhkailla itsemurhalla.

      • Anonyymi

        Oon asperger enkä osaa hillitä hermoimpulssejani, mul kuoli isä syksyllä maksasairauteen vähän yli kuuskymppisenä ja siitä lähtien kaikki ollut pelkkää alamäkeä, tosin oli jo ennen sitäkin.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon asperger enkä osaa hillitä hermoimpulssejani, mul kuoli isä syksyllä maksasairauteen vähän yli kuuskymppisenä ja siitä lähtien kaikki ollut pelkkää alamäkeä, tosin oli jo ennen sitäkin.

        KilttiMies89

        Kun olet asperger, sitä suuremmalla syyllä tarvitset hoitoa ja tukea elämässäsi.

        Jos nyt yhtään lohduttaa, niin monien ihmisten vanhemmat kuolevat ennenaikojaan, yllättäen. Anoppini kuoli 59-vuotiaana (vatsasyöpä, joka levinnyt maksaan). Ystäväni äiti kuoli myös 59-vuotiaana maksasairauteen. Ym. ym. meistä jokainen kuolee joskus.

        Tällä hetkellä itse suren, kun kaverini, todella elävä, luova innostava persoona kuoli alle 40-vuotiaana. Tuosta noin vain - hän oli poissa. Totta, silti vaikea uskoa. En osaa kuvitella miten kamalaa hänen vanhemmillaan ja sisaruksillaan ja muilla läheisillä on.

        Olisi tärkeää keskittää elämänsä omaksi ja läheisten parhaaseen, hyvään. Niin kauan kuin ollaan elossa. Murehtimalla elämä menee hukkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon asperger enkä osaa hillitä hermoimpulssejani, mul kuoli isä syksyllä maksasairauteen vähän yli kuuskymppisenä ja siitä lähtien kaikki ollut pelkkää alamäkeä, tosin oli jo ennen sitäkin.

        KilttiMies89

        Kuules. On sitä läheisimpäkin kuollut kuin oma vanha isä. Ei sitä silti tarvitse ryhtyä draamakunigattareksi.

        Typerää syytellä omasta alamäestä jonkun kuolemaa, tai yleensäkään muita. Itse sinä olet kuoppasi kaivanut. Elä sen kanssa. Niin muutkin tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon asperger enkä osaa hillitä hermoimpulssejani, mul kuoli isä syksyllä maksasairauteen vähän yli kuuskymppisenä ja siitä lähtien kaikki ollut pelkkää alamäkeä, tosin oli jo ennen sitäkin.

        KilttiMies89

        Se on kuule niin, että jokaisella on oma siperiansa eli omat ongelmansa. Niistä vaan selvitään, päästään yli.

        Isäsi kuolema on ikävää, hän varmasti oli sinulle läheinen. Silti kuolema kuuluu osana elämään. Kukaan muu ei voi selvitä isäsi kuolemasta puolestasi. On myös turhaa ajan hukkaa syyttää isän kuolemaa omasta alamäestä. Isäsi ei varmasti olisi sinun tekevän niin. Hän haluaisi sinulle kaikkea hyvää. Sitä ei puolestaan saa ponnistelematta.

        Ilmeisesti olet melko yksinäinen ja voimaton. Hae apua. Soita vaikka sille sossulle, joka soitteli sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun olet asperger, sitä suuremmalla syyllä tarvitset hoitoa ja tukea elämässäsi.

        Jos nyt yhtään lohduttaa, niin monien ihmisten vanhemmat kuolevat ennenaikojaan, yllättäen. Anoppini kuoli 59-vuotiaana (vatsasyöpä, joka levinnyt maksaan). Ystäväni äiti kuoli myös 59-vuotiaana maksasairauteen. Ym. ym. meistä jokainen kuolee joskus.

        Tällä hetkellä itse suren, kun kaverini, todella elävä, luova innostava persoona kuoli alle 40-vuotiaana. Tuosta noin vain - hän oli poissa. Totta, silti vaikea uskoa. En osaa kuvitella miten kamalaa hänen vanhemmillaan ja sisaruksillaan ja muilla läheisillä on.

        Olisi tärkeää keskittää elämänsä omaksi ja läheisten parhaaseen, hyvään. Niin kauan kuin ollaan elossa. Murehtimalla elämä menee hukkaan.

        Näin. Murehditaan sitten kuolleena, silloin on aikaa sellaiselle.

        Tosin pitää tunnustaa, että kyllä mullakin välillä alakulo valtaa elämäni. Ja välillä vähän vakavampikin.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Näin. Murehditaan sitten kuolleena, silloin on aikaa sellaiselle.

        Tosin pitää tunnustaa, että kyllä mullakin välillä alakulo valtaa elämäni. Ja välillä vähän vakavampikin.

        Alakulo/masennus silloin tällöin on täysin normaalia.

        Viimeksi aamulla oli kumma alakulofiilis, vaikka kaikki on varsin hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alakulo/masennus silloin tällöin on täysin normaalia.

        Viimeksi aamulla oli kumma alakulofiilis, vaikka kaikki on varsin hyvin.

        Oikeesti oikeessa masennuksessa on sellanenkin ongelma, ettei ihminen itse ymmärrä olevansa masentunut, vaan ajattelee koko maailman olevan sellainen.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Oikeesti oikeessa masennuksessa on sellanenkin ongelma, ettei ihminen itse ymmärrä olevansa masentunut, vaan ajattelee koko maailman olevan sellainen.

        "Oikeita" masennuksia on erilaisia.

        Itsekin olen taipuvainen alakuloiluun, ja oikeasti masentunutkin olen ollut, siis diagnoosin kera. Masennuksen hoidon edellytys on, että ymmärtää olevansa sairas. Jos sairaudentunto puuttuu (masennuksessa kuten muissakin mielen häiriöissä ja sairauksissa), ei hoito onnistu. Silloin ihminen jää vangiksi omaan pieneen esim. masentuneeseen maailmaansa. Epäilen aloittajallakin olevan tämä ongelma ylitse muiden.

        KilttiMies89 näyttää olevan enemmän huolestunut hänestä tehdyistä huoli-ilmoituksista ja siitä miten huoli-ilmoitusten avulla on mahdollista kiusata. Sen sijaan, että miettisi ja työstäisi noita itsemurhauhkailujaan, joiden vuoksi ilmoitukset on täysin asiallisesti tehty. Ja heräisi auttamaan itseään. Mikään apu eikä muu tehoa, ellei ensin ymmärrä itse auttaa itseään ja myönnä itselleen tarvitsevansa jeesiä muilta. Tämä on kaiken a ja o.

        Hyvin, hyvin monelta ihmiseltä puuttuu oma sairaudentunto, koska he kuten aloittajakin syyttävät tilastaan ulkopuolisia tapahtumia tai ihmisiä. Kun huomio on aina toisissa tai toisarvoisissa asioissa, välttyy kohtamaasta omia ongelmiaan.

        -Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Oikeita" masennuksia on erilaisia.

        Itsekin olen taipuvainen alakuloiluun, ja oikeasti masentunutkin olen ollut, siis diagnoosin kera. Masennuksen hoidon edellytys on, että ymmärtää olevansa sairas. Jos sairaudentunto puuttuu (masennuksessa kuten muissakin mielen häiriöissä ja sairauksissa), ei hoito onnistu. Silloin ihminen jää vangiksi omaan pieneen esim. masentuneeseen maailmaansa. Epäilen aloittajallakin olevan tämä ongelma ylitse muiden.

        KilttiMies89 näyttää olevan enemmän huolestunut hänestä tehdyistä huoli-ilmoituksista ja siitä miten huoli-ilmoitusten avulla on mahdollista kiusata. Sen sijaan, että miettisi ja työstäisi noita itsemurhauhkailujaan, joiden vuoksi ilmoitukset on täysin asiallisesti tehty. Ja heräisi auttamaan itseään. Mikään apu eikä muu tehoa, ellei ensin ymmärrä itse auttaa itseään ja myönnä itselleen tarvitsevansa jeesiä muilta. Tämä on kaiken a ja o.

        Hyvin, hyvin monelta ihmiseltä puuttuu oma sairaudentunto, koska he kuten aloittajakin syyttävät tilastaan ulkopuolisia tapahtumia tai ihmisiä. Kun huomio on aina toisissa tai toisarvoisissa asioissa, välttyy kohtamaasta omia ongelmiaan.

        -Sheena

        Näin se menee.
        Toivottavasti aloittaja lukee ja ymmärtää kommenttisi.


      • Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

        Kuules. On sitä läheisimpäkin kuollut kuin oma vanha isä. Ei sitä silti tarvitse ryhtyä draamakunigattareksi.

        Typerää syytellä omasta alamäestä jonkun kuolemaa, tai yleensäkään muita. Itse sinä olet kuoppasi kaivanut. Elä sen kanssa. Niin muutkin tekevät.

        No mulle se isä oli kaikkein läheisin ihminen kun ei ole sisaruksiakaan eikä tuo reilu 60-vuotias ole vielä älyttömän vanha jos nyt ei enää nuorikaan.

        Mun mielestä taas on melko typerää väittää että ihminen on yksistään itse syypää kaikkiin ongelmiinsa. On sitä paljon sellaisiakin asioita joihin ei voi vaikuttaa kuten kiusatuksi tuleminen koulussa tai vaikka työpaikalla. Mielenterveysongelmatkin on usein seurausta siitä että on mieleltään herkkä yksilö tai ujo sekä hiljainen ja joutuu sen takia muiden rääkkäämäksi. On myös sairauksia joille ei aina voi mitään vaikka eläisi kuinka terveellisesti.

        En silti väitä etteikö asioiden eteen voi itsekkin tehdä paljon että elämä kulkisi toivottuun suuntaan. Halusin vain sanoa että ihan kaikkeen ei kuitenkaan voi ikävä kyllä vaikuttaa. En mä ole väittänyt että mun alamäki olis kenenkään kuoleman syytä mutta tottakai se masentaa kun läheisen ihmisen menettää. Enemmän ihmettelisin jos se ei tuntuisi missään.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oikeita" masennuksia on erilaisia.

        Itsekin olen taipuvainen alakuloiluun, ja oikeasti masentunutkin olen ollut, siis diagnoosin kera. Masennuksen hoidon edellytys on, että ymmärtää olevansa sairas. Jos sairaudentunto puuttuu (masennuksessa kuten muissakin mielen häiriöissä ja sairauksissa), ei hoito onnistu. Silloin ihminen jää vangiksi omaan pieneen esim. masentuneeseen maailmaansa. Epäilen aloittajallakin olevan tämä ongelma ylitse muiden.

        KilttiMies89 näyttää olevan enemmän huolestunut hänestä tehdyistä huoli-ilmoituksista ja siitä miten huoli-ilmoitusten avulla on mahdollista kiusata. Sen sijaan, että miettisi ja työstäisi noita itsemurhauhkailujaan, joiden vuoksi ilmoitukset on täysin asiallisesti tehty. Ja heräisi auttamaan itseään. Mikään apu eikä muu tehoa, ellei ensin ymmärrä itse auttaa itseään ja myönnä itselleen tarvitsevansa jeesiä muilta. Tämä on kaiken a ja o.

        Hyvin, hyvin monelta ihmiseltä puuttuu oma sairaudentunto, koska he kuten aloittajakin syyttävät tilastaan ulkopuolisia tapahtumia tai ihmisiä. Kun huomio on aina toisissa tai toisarvoisissa asioissa, välttyy kohtamaasta omia ongelmiaan.

        -Sheena

        Kyllä mä tiedän että mulla on aspergerin ja addin lisäksi vakava masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja ocd. Näiden myötä voisi sanoa että elämä on ollut ja on yhtä helvettiä. Onhan sitä apua tullut haettua varmaan 10 vuotta, käytyä erilaisissa terapioissa, kuntoutuskursseilla ja jossain vertaistukiryhmässäkin. Lääkkeitäkin olen kokeillut ja käyttänyt enemmän kuin laki sallii.

        Sitä vain jossain kohtaa väsyi lopullisesti ja löi hanskat tiskiin kun mikään ei tuntunut auttavan. Sitä jotenkin nykyään kokee avun hakemisen enemmän uhkana kuin hyvänä asiana kun on joskus saanut ammattiauttajien taholta vähättelyä osakseen tai joskus kokenut asian niin että ne vaatii multa liikoja.

        Tässä asiassa nyt kuitenkin olit väärässä että multa puuttuisi sairaudentunto. Tiedostan ehkä liiankin hyvin olevani sairas. Tietääkseni sairaudentunnon puuttuminen liittyy usein enemmänkin johonkin skitsofreniaan tai psykoosiin.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon asperger enkä osaa hillitä hermoimpulssejani, mul kuoli isä syksyllä maksasairauteen vähän yli kuuskymppisenä ja siitä lähtien kaikki ollut pelkkää alamäkeä, tosin oli jo ennen sitäkin.

        KilttiMies89

        Ymmärrän sua💜 itsellä todettiin lievä asperger myös ja vaikeeta elämässä ollut! Ei kannata välittää idiootti ihmisistä jotka täällä meuhkaa. Läheisen kuoleman sureminen on jokaisella omansalainen, jotkut kylmät ja kovettuneet ihmiset vaan röhkivät täällä menemään. Sure rauhassa isääsi ja ota päivä kerrallansa. Älä tee mitään hätiköityä. Surun kanssa voi mennä aikansa ja siinä saa rypeäkkin! Kunhan nyt ei 10 vuotta ryve :) ja muista että aina saa apua ja kannattaa sitä hakee jos tosi pahaks menee.
        Nää niuhottajat on varmaan joutuneet yksin tarpoon eivätkä oo osanneet jakaa pahaa oloaan kenellekkään niin nyt sitten katkerana täällä öyhöttävät.. lähinnä säälin heitä. Voimia ja rakkautta kaikille😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon asperger enkä osaa hillitä hermoimpulssejani, mul kuoli isä syksyllä maksasairauteen vähän yli kuuskymppisenä ja siitä lähtien kaikki ollut pelkkää alamäkeä, tosin oli jo ennen sitäkin.

        KilttiMies89

        Ikävä kuulla että isäsi menehtyi, otan osaa. Täällä olikin melko tylyjä kommentteja, mutta tällainen tämä palsta nykyään on. Huoli-ilmoitus on varmasti kohdallasi ollut ihan aitoa välittämistä, vaikka sitä kiusantekoon jotkut käyttääkin. Toivon että vuosi 2021 on hyvä vuosi sinulle! (En muuten tainnut esittää vielä uudenvuoden toiveita, olkoon tämä tämä yksi toive. Hys, se on salaisuus).

        "Säilyttäköön uusi vuosi sen
        mitä rakastat
        Tuokoon tullessaan sen
        mitä kaipaat
        ja vieköön mennessään sen
        mitä taakkana kannat."

        -tuntematon-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sua💜 itsellä todettiin lievä asperger myös ja vaikeeta elämässä ollut! Ei kannata välittää idiootti ihmisistä jotka täällä meuhkaa. Läheisen kuoleman sureminen on jokaisella omansalainen, jotkut kylmät ja kovettuneet ihmiset vaan röhkivät täällä menemään. Sure rauhassa isääsi ja ota päivä kerrallansa. Älä tee mitään hätiköityä. Surun kanssa voi mennä aikansa ja siinä saa rypeäkkin! Kunhan nyt ei 10 vuotta ryve :) ja muista että aina saa apua ja kannattaa sitä hakee jos tosi pahaks menee.
        Nää niuhottajat on varmaan joutuneet yksin tarpoon eivätkä oo osanneet jakaa pahaa oloaan kenellekkään niin nyt sitten katkerana täällä öyhöttävät.. lähinnä säälin heitä. Voimia ja rakkautta kaikille😘

        Kiitos myötätunnosta, onneks maailmassa on vielä niitäkin ihmisiä jotka ymmärtää tällaisia tuntemuksia ja kanssaihmisten hätää aidosti.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulle se isä oli kaikkein läheisin ihminen kun ei ole sisaruksiakaan eikä tuo reilu 60-vuotias ole vielä älyttömän vanha jos nyt ei enää nuorikaan.

        Mun mielestä taas on melko typerää väittää että ihminen on yksistään itse syypää kaikkiin ongelmiinsa. On sitä paljon sellaisiakin asioita joihin ei voi vaikuttaa kuten kiusatuksi tuleminen koulussa tai vaikka työpaikalla. Mielenterveysongelmatkin on usein seurausta siitä että on mieleltään herkkä yksilö tai ujo sekä hiljainen ja joutuu sen takia muiden rääkkäämäksi. On myös sairauksia joille ei aina voi mitään vaikka eläisi kuinka terveellisesti.

        En silti väitä etteikö asioiden eteen voi itsekkin tehdä paljon että elämä kulkisi toivottuun suuntaan. Halusin vain sanoa että ihan kaikkeen ei kuitenkaan voi ikävä kyllä vaikuttaa. En mä ole väittänyt että mun alamäki olis kenenkään kuoleman syytä mutta tottakai se masentaa kun läheisen ihmisen menettää. Enemmän ihmettelisin jos se ei tuntuisi missään.

        KilttiMies89

        Otan osaa suureen menetykseesi.

        Mullakin tällä hetkellä vaan yksi ihminen elämässä, en tiedä mitä tekisin, jos hän lähtisi.

        Hyvä, että sait kuitenkin kokea läheisen ihmissuhteen. Monilla on paljon ihmisiä ympärillä, muttei ketään todella läheistä.

        Sulla on aina se suhde, se on tosi, mikään ei sitä sulta vie, ei edes kuolema. Rakkaus ja lämpö pysyy.

        Oletko ajatellut, että ottaisit ehkä lemmikin kaveriksi? Niistä tulee läheisiä tavalla johon harva ihmissuhde yltää ja jos löytyy ihmissuhde, niin lemmikki ei ole este.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa suureen menetykseesi.

        Mullakin tällä hetkellä vaan yksi ihminen elämässä, en tiedä mitä tekisin, jos hän lähtisi.

        Hyvä, että sait kuitenkin kokea läheisen ihmissuhteen. Monilla on paljon ihmisiä ympärillä, muttei ketään todella läheistä.

        Sulla on aina se suhde, se on tosi, mikään ei sitä sulta vie, ei edes kuolema. Rakkaus ja lämpö pysyy.

        Oletko ajatellut, että ottaisit ehkä lemmikin kaveriksi? Niistä tulee läheisiä tavalla johon harva ihmissuhde yltää ja jos löytyy ihmissuhde, niin lemmikki ei ole este.

        Tässä on luottokasvattaja, jolta saat takuulla hienon ja laadukkaan lemmikin.

        https://tengrades.kotisivukone.com/cockerspanielit

        Cockeri on hyvä seurakoira, erittäin kaunis ja iloinen, rakastava luonne. Jos mies ottaa uroksen, se on kuin kaveri, jos nartun, niin suhde on läheisempi. Ja päinvastoin. Eläimet kyllä tietävät omistajan sukupuolen ja suhtautuvat siihen oman sukupuolensa kautta. Terveesti. Minullekkin nartut ovat olleet enemmän kavereita ja ne pari urosta mitä on ollut, niin omistus ja suojeluhaluisempia.

        En suosittelisi ottamaan sekarotuista pentua, siitä ei voi yhtään sanoa minkä luonteinen tulee. Jos olet kiltti ja herkkä, rakkaudenkaipuinen ihminen, niin cockeri voisi olla hyvä. Joku maskuliininen koira on hieno, mutta niillä ei ehkä kuitenkaan ole cockerspanielin herttaisuutta, joka on kyllä ainoata laatuaan.

        Nämä ovat näyttelylinjan koiria, metsästyslinjan koirat eivät ole ihan yhtä fiksuja ja ovat enemmän hösöjä.

        Minna on kiva ja reilu ihminen, olen hänen vanha asiakkaansa, joskus ostin koiran, oli todella hieno ja älykäs eläin, eurooppalaisia näyttelysukuja. Narttu.

        Eteenpäin vaan reippaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on luottokasvattaja, jolta saat takuulla hienon ja laadukkaan lemmikin.

        https://tengrades.kotisivukone.com/cockerspanielit

        Cockeri on hyvä seurakoira, erittäin kaunis ja iloinen, rakastava luonne. Jos mies ottaa uroksen, se on kuin kaveri, jos nartun, niin suhde on läheisempi. Ja päinvastoin. Eläimet kyllä tietävät omistajan sukupuolen ja suhtautuvat siihen oman sukupuolensa kautta. Terveesti. Minullekkin nartut ovat olleet enemmän kavereita ja ne pari urosta mitä on ollut, niin omistus ja suojeluhaluisempia.

        En suosittelisi ottamaan sekarotuista pentua, siitä ei voi yhtään sanoa minkä luonteinen tulee. Jos olet kiltti ja herkkä, rakkaudenkaipuinen ihminen, niin cockeri voisi olla hyvä. Joku maskuliininen koira on hieno, mutta niillä ei ehkä kuitenkaan ole cockerspanielin herttaisuutta, joka on kyllä ainoata laatuaan.

        Nämä ovat näyttelylinjan koiria, metsästyslinjan koirat eivät ole ihan yhtä fiksuja ja ovat enemmän hösöjä.

        Minna on kiva ja reilu ihminen, olen hänen vanha asiakkaansa, joskus ostin koiran, oli todella hieno ja älykäs eläin, eurooppalaisia näyttelysukuja. Narttu.

        Eteenpäin vaan reippaasti.

        Koirat on kyllä mukavia kavereita mutta vielä ottaa sen verran lujille sekin kun vanhempien molemmat koiratkin meni tuossa viime vuoden aikana puolen vuoden välein toisistaan etten ole edes kyennyt harkitsemaan koiran ottamista. Olivat todella läheisiä mullekkin.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirat on kyllä mukavia kavereita mutta vielä ottaa sen verran lujille sekin kun vanhempien molemmat koiratkin meni tuossa viime vuoden aikana puolen vuoden välein toisistaan etten ole edes kyennyt harkitsemaan koiran ottamista. Olivat todella läheisiä mullekkin.

        KilttiMies89

        Oli kyllä tuo vuosi 2020 oikein surun vuosi kun meni 2 lähisukulaista ja sen lisäksi molemmat koirat.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Niin ja vielä: huoli-ilmoituksen voi tehdä esim. juuri itsemurhauhkailuista (ei kykene huolehtimaan toimeentulosta, on päihteiden käyttöä). Kuka tahansa voi tehdä, viranomainen tai yksityishenkilö.

      • Anonyymi

        Eli käytännössä kuka vaan voi vaikka keksiä päästään jotain paskaa ja tehdä ihan kenestä tahansa huoli-ilmoituksen vaikka siihen ei olisi edes mitään perusteita. Voisin siis vaikka itse keksiä päästäni jotain satuja ja tehdä kenestä tahansa huoli-ilmoituksen. Silkkaa kiusantekoa sanon minä jos Suomen laki taipuu tuollaiseen.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli käytännössä kuka vaan voi vaikka keksiä päästään jotain paskaa ja tehdä ihan kenestä tahansa huoli-ilmoituksen vaikka siihen ei olisi edes mitään perusteita. Voisin siis vaikka itse keksiä päästäni jotain satuja ja tehdä kenestä tahansa huoli-ilmoituksen. Silkkaa kiusantekoa sanon minä jos Suomen laki taipuu tuollaiseen.

        KilttiMies89

        Kaipa sillä on kuule ihan oikeasti hyvä tarkoitus.

        Moni sinnittelee itsarin partaalla, kun tuntee, ettei kukaan välitä. Moni on päästään sekaisin ilman diagnoosiakin ja elämänhallinta täysin hukassa, vaikka saattaa näyttää ihan normaalilta ulospäin.

        Jos joku osoittaa välittämistä ja tarjoaa apua, niin sehän on hyvä, ehkä ei kamelin selkä katkeakkaan.

        Itselläni superväsymys ja lievä ruokamyrkytys tällä hetkellä, kaikki asiat tosi hyvin ja siltikin ihan järjettömän toivoton ja luovuttanut olo, ruokaa ei halua edes ajatella ja tuntuu, ettei ikinä pysty enään mihinkään, vaan voi vaan odottaa kuolemaa ja hiipua pois unohduksiin...

        Varmaan toi soitto sossusta saisi mullakin nyt hanat auki...

        Ei auttajiin kannata suhtautua vihamielisesti, vaan kiitollisesti! Voi selittää ihan asiallisestikkin, että ei huolta, kiitos välittämisestä.

        Jos kiltillä miehellä on ollut tuollaista, niin varmaan juttelu jonkun välittävän ammattilaistahon suunnalta ei ole edes huono idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli käytännössä kuka vaan voi vaikka keksiä päästään jotain paskaa ja tehdä ihan kenestä tahansa huoli-ilmoituksen vaikka siihen ei olisi edes mitään perusteita. Voisin siis vaikka itse keksiä päästäni jotain satuja ja tehdä kenestä tahansa huoli-ilmoituksen. Silkkaa kiusantekoa sanon minä jos Suomen laki taipuu tuollaiseen.

        KilttiMies89

        Huoli-ilmoitusta käytetään kiusantekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli käytännössä kuka vaan voi vaikka keksiä päästään jotain paskaa ja tehdä ihan kenestä tahansa huoli-ilmoituksen vaikka siihen ei olisi edes mitään perusteita. Voisin siis vaikka itse keksiä päästäni jotain satuja ja tehdä kenestä tahansa huoli-ilmoituksen. Silkkaa kiusantekoa sanon minä jos Suomen laki taipuu tuollaiseen.

        KilttiMies89

        Hei haloo

        Sinulla on nyt jokin ajatusvirhe. Ymmärrä, että huoli-ilmoitus on hyvä asia. Eikä ole sen kummempi kuin soitto/kirje sosiaalivirastoon, joita ennen käytettiin. Toki nuokin viestintäkanavat ovat edelleen käytössä. Kaikkea mitä on olemassa on mahdollista käyttää väärin. Viranomaiset ovat kyllä ammattitaitoisia, ja hyvinkin erottavat oikean ilmoituksen väärästä.

        Käytännössähän hätänumeroonkin tulee "kaikenlaista paskaa" ja poliisillekin ilmoitetaan jostain aivan älyttömästä mikä ei poliisille kuulu. Pitäisikö hätänumerokin sulkea mielestäsi sen vuoksi, että sinne tulee täysin järjettömiä kännisoittoja esim. pizzatilauksia?

        Itsemurhalla uhkailu on epätervettä, eikä ole yhtään väärin tehdä siitä huoli-ilmoitusta, vaan aivan päinvastoin, se on erityisen oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoli-ilmoitusta käytetään kiusantekoon.

        Ehkä, kuten kaikkea muutakin.

        Kilttimies89 kohdalla huoli-ilmoitus ei todellakaan ole kiusaa vaan täysin aiheellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli käytännössä kuka vaan voi vaikka keksiä päästään jotain paskaa ja tehdä ihan kenestä tahansa huoli-ilmoituksen vaikka siihen ei olisi edes mitään perusteita. Voisin siis vaikka itse keksiä päästäni jotain satuja ja tehdä kenestä tahansa huoli-ilmoituksen. Silkkaa kiusantekoa sanon minä jos Suomen laki taipuu tuollaiseen.

        KilttiMies89

        Toi on kyllä totta. Aina ilmoitetaan miten monta ilmoitusta on tehty, muttei koskaan kerrota onko niistä yksikään ollut aiheellinen.
        Syyllinen ole aina kun joku Anonyymi tekee ilmoituksen.

        Tässä tarkoitan siis muitakin sossuilmoituksia kuin tuota huoli-ilmoitusta.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Toi on kyllä totta. Aina ilmoitetaan miten monta ilmoitusta on tehty, muttei koskaan kerrota onko niistä yksikään ollut aiheellinen.
        Syyllinen ole aina kun joku Anonyymi tekee ilmoituksen.

        Tässä tarkoitan siis muitakin sossuilmoituksia kuin tuota huoli-ilmoitusta.

        Olen tehnyt äidistäni ja tädistäni huoli-ilmoituksen (sähköpostilla). Eli ainakin kaksi ilmoitusta aiheellista... No, on muitakin. Veikkaan eniten niitä tehdään juuri vanhoista ihmisistä. Itsemurhalla kaikenikäisistä itsemurhalla uhkailijoista ja elämänhallinnan menettäneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipa sillä on kuule ihan oikeasti hyvä tarkoitus.

        Moni sinnittelee itsarin partaalla, kun tuntee, ettei kukaan välitä. Moni on päästään sekaisin ilman diagnoosiakin ja elämänhallinta täysin hukassa, vaikka saattaa näyttää ihan normaalilta ulospäin.

        Jos joku osoittaa välittämistä ja tarjoaa apua, niin sehän on hyvä, ehkä ei kamelin selkä katkeakkaan.

        Itselläni superväsymys ja lievä ruokamyrkytys tällä hetkellä, kaikki asiat tosi hyvin ja siltikin ihan järjettömän toivoton ja luovuttanut olo, ruokaa ei halua edes ajatella ja tuntuu, ettei ikinä pysty enään mihinkään, vaan voi vaan odottaa kuolemaa ja hiipua pois unohduksiin...

        Varmaan toi soitto sossusta saisi mullakin nyt hanat auki...

        Ei auttajiin kannata suhtautua vihamielisesti, vaan kiitollisesti! Voi selittää ihan asiallisestikkin, että ei huolta, kiitos välittämisestä.

        Jos kiltillä miehellä on ollut tuollaista, niin varmaan juttelu jonkun välittävän ammattilaistahon suunnalta ei ole edes huono idea.

        Joo, oon varmaan kuolemansairas kun oon ihan kuolemanväsynyt kaiken aikaa, ruoka ei maistu kovinkaan hyvin, paino putoaa ja muutenkin huono olo. Tai sitten kaikki johtuu vaan tästä vakavasta masennuksesta.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Toi on kyllä totta. Aina ilmoitetaan miten monta ilmoitusta on tehty, muttei koskaan kerrota onko niistä yksikään ollut aiheellinen.
        Syyllinen ole aina kun joku Anonyymi tekee ilmoituksen.

        Tässä tarkoitan siis muitakin sossuilmoituksia kuin tuota huoli-ilmoitusta.

        Tätä mä juuri tarkoitin että tuollaisia huoli-ilmoituksia on helppo myös väärinkäyttää, en väittänytkään että suurin osa huoli-ilmoituksista olisi aiheettomia. Varmaan tapahtuu myös aiheettomia lasten huostaanottoja kun joku menee ihan kiusallaan valehtelemaan jonkun lapsen vanhemmista kaikkea paskaa.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei haloo

        Sinulla on nyt jokin ajatusvirhe. Ymmärrä, että huoli-ilmoitus on hyvä asia. Eikä ole sen kummempi kuin soitto/kirje sosiaalivirastoon, joita ennen käytettiin. Toki nuokin viestintäkanavat ovat edelleen käytössä. Kaikkea mitä on olemassa on mahdollista käyttää väärin. Viranomaiset ovat kyllä ammattitaitoisia, ja hyvinkin erottavat oikean ilmoituksen väärästä.

        Käytännössähän hätänumeroonkin tulee "kaikenlaista paskaa" ja poliisillekin ilmoitetaan jostain aivan älyttömästä mikä ei poliisille kuulu. Pitäisikö hätänumerokin sulkea mielestäsi sen vuoksi, että sinne tulee täysin järjettömiä kännisoittoja esim. pizzatilauksia?

        Itsemurhalla uhkailu on epätervettä, eikä ole yhtään väärin tehdä siitä huoli-ilmoitusta, vaan aivan päinvastoin, se on erityisen oikein.

        Ei pitäisi kuulua vapaassa maailmass kenellekkän. Asia onkin tekopyhien ammattihuolestujien poliittinen keksintö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätä mä juuri tarkoitin että tuollaisia huoli-ilmoituksia on helppo myös väärinkäyttää, en väittänytkään että suurin osa huoli-ilmoituksista olisi aiheettomia. Varmaan tapahtuu myös aiheettomia lasten huostaanottoja kun joku menee ihan kiusallaan valehtelemaan jonkun lapsen vanhemmista kaikkea paskaa.

        KilttiMies89

        On surullista ja totta, että tuollaista tapahtuu. Kukaan ei siitä hyödy, vähiten lapset, mutta joku ehkä saa hyvän mielen siitä, että on saanut vaikuttaa johonkin asiaan. Ellei muuten, niin aiheuttamalla kaikille ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, oon varmaan kuolemansairas kun oon ihan kuolemanväsynyt kaiken aikaa, ruoka ei maistu kovinkaan hyvin, paino putoaa ja muutenkin huono olo. Tai sitten kaikki johtuu vaan tästä vakavasta masennuksesta.

        KilttiMies89

        Multa kuoli rakas lemmikki muutama vuosi sitten. Olin ihan sekaisin kans surusta ja ikävästä.

        Tuntui, et olin puoliksi jo menemässä samaan suuntaan.

        En muista, mikä sai mut toipumaan, mutta sen muistan, että olin itsekkin siinä rajamaisemassa. Hitaasti kai jatkoin, oli muitakin silloin.

        Nyt mulla on taas kaikki hyvin. Miks olis pitänyt alkaa kuolemaan, ehtiihän sitä myöhemminkin.

        Mikään ei ole niin varmaa kun kuolema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli käytännössä kuka vaan voi vaikka keksiä päästään jotain paskaa ja tehdä ihan kenestä tahansa huoli-ilmoituksen vaikka siihen ei olisi edes mitään perusteita. Voisin siis vaikka itse keksiä päästäni jotain satuja ja tehdä kenestä tahansa huoli-ilmoituksen. Silkkaa kiusantekoa sanon minä jos Suomen laki taipuu tuollaiseen.

        KilttiMies89

        Juuri näin. Näitä ilmoituksia tehtaillaan naapureista, joilla on komea talo tai luksusmökki. Ihan kateuksissaan. Mitä paremmin sinulla menee, sitä enemmän riittää kateellisilla "huolta".


    • Anonyymi

      Syyntakeettomalle ja/tai uhmakkaalle ihmiselle siitä tuskin on hyötyä. Läheisten omantunnon ja hädän vuoksi on merkitystä kuitenkin.

    • Jos ne huostaanottaa sut 🤭

      Mutta vakavasti puhuen. Suosittelen keskustelemaan elämäntilanteestasi ammattilaisen kanssa.

      • Pitäisiköhän tehdä itsestäni huoli-ilmoitus. Jospas joku kätevä emäntä sitten ottaisi huostaan. Ei muuten väliä, mutta ruokkisi ja peittelisi sänkyyn. 😜


      • Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

        Pitäisiköhän tehdä itsestäni huoli-ilmoitus. Jospas joku kätevä emäntä sitten ottaisi huostaan. Ei muuten väliä, mutta ruokkisi ja peittelisi sänkyyn. 😜

        Ehkäpä tehtävä huoli-ilmoitus. Missä viipyy mies joka huolehtisi yksinäisestä naisesta. Kerrankin näin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tehtävä huoli-ilmoitus. Missä viipyy mies joka huolehtisi yksinäisestä naisesta. Kerrankin näin päin.

        Syöttäisi juottaisi peitellen sänkyseen..ei taida löytyä miestä moiseen 🤣🤔


      • Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

        Pitäisiköhän tehdä itsestäni huoli-ilmoitus. Jospas joku kätevä emäntä sitten ottaisi huostaan. Ei muuten väliä, mutta ruokkisi ja peittelisi sänkyyn. 😜

        🤡🤣😀🙈🙈 Voi että on vaikeaa valmiissa maailmassa🤔🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤡🤣😀🙈🙈 Voi että on vaikeaa valmiissa maailmassa🤔🤔

        Niin tuntuu sulla olevan.


      • Anonyymi

        Joo no eihän ne aikuisia ihmisiä huostaanota ellei ole jostain syystä holhouksen alainen. Voisin keskustellakkin ammattilaisen kanssa jos oikeasti saisin jotain konkreettista apua. Juuri nyt on voimat täysin lopussa ja silti asioita pitäisi osata ja jaksaa hoitaa.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤡🤣😀🙈🙈 Voi että on vaikeaa valmiissa maailmassa🤔🤔

        Voisinhan mä tietysti pyytää että joku sellainen nainen joka on valmis syöttään, juottaan ja antamaan vielä seksiäkin huostaanottaa mut. Onhan mulla rahaa maksaa siitä ihan hyvä korvaus että sekään ei liene ongelma. No persettä ei ehkä tarvitse tulla pyyhkimään.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Tein asunnottomuudestani huoli ilmoituksen, kukaan ei ottanut yhteyttä?

      • No mistä hemmetistä ne voisikaan tietää minkä sillan alla asustelet. Pate postiljooni vieläkin etsii sinua sen kirjeen kanssa. 🤨


    • Anonyymi

      Ne ilmoitukset on yksi kiusan teko väline lisää.
      Kenellekkään ei kuulu mitenkään toisen aikuisen tekemiset.
      Jos joku haluaa päättää päivänsä tässä yhteiskunnassa niin en ihmettele.

      Toteamuksena että itse tulen järjestämään itseni hengiltä siinä 50 vuoden tienoissa ja ei se kuulu kenellekkään. Ja jälkeeni en jätä muuta kuin laskuja tälle paska valtiolle, pienenä kostona.

      • Katsotaan tosiaan sitten 30 vuoden päästä, josko mielesi olisi muuttunut.


      • Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

        Katsotaan tosiaan sitten 30 vuoden päästä, josko mielesi olisi muuttunut.

        Onkohan tullut matkustettua muualla kuin lähimaastossa. Matkailu avartaa näkemään miten hyvä maa suomi kuitenkin on. Ei kannata itsareilla uhota, eihän 🤔😀


      • Anonyymi

        "Kenellekkään ei kuulu mitenkään toisen aikuisen tekemiset."

        Olet väärässä, sori. Sinusta ja tekemisistäsi en välitä.

        Mutta naapurin muistisairaasta, tai muuten sairaasta mummusta välitän, samoin muista aikuisista, joiden elämänhallitsemattomuus häiritsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kenellekkään ei kuulu mitenkään toisen aikuisen tekemiset."

        Olet väärässä, sori. Sinusta ja tekemisistäsi en välitä.

        Mutta naapurin muistisairaasta, tai muuten sairaasta mummusta välitän, samoin muista aikuisista, joiden elämänhallitsemattomuus häiritsee.

        No ehkä se nyt vähän kuuluu jos alkaa suoranaisesti uhkailemaan muita sillä että tekee itsemurhan. Muuten ei sitten kyllä aikuisen ihmisen tekemiset kuulu muille tippaakaan ellei mitään rikollista tee. Eihän se nyt kovinkaan korrektia ole sellainen itsemurhalla uhkailu mutta en tosiaan ihmettele jos joku haluaa tappaa itsensä. Mitä väärää siinä itsemurhassa on jos elämä on ollut pelkkää kärsimystä alusta loppuun saakka? Tuollaiset asiat olis vaan ilmeisesti parempi pitää täysin omana tietonaan ja tehdä se itsemurha kaikessa hiljaisuudessa.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Poliiseista voi tehdä huoli-ilmoituksia terveysviranomaisille jos käyttäytyvät epämääräisesti. Varsinkin ylikomistaario jos konstailee kummallisesti.

      • Anonyymi

        Roger.


      • Anonyymi

        Laitetaan harkintaan.


    • Ajattele asiaa positiivisesti: joku on huolissaan sinusta. Kaikista ei kukaan välitä senttiäkään.

      Kuten moni on jo kertonutkin, kannattaa oikeasti käydä ammattilaisen juttusilla. Ihan omaksi parhaaksesi.

    • Anonyymi

      Oletko itse koskaan tuntenut huolta?

      • Anonyymi

        Paljonkin, tunsin isästänikin huolta joka on valitettavasti jo edesmennyt. Nyt olen huolissani äidistäni. Joistakin kavereistakin on joskus tullut oltua vähän huolissaan kun ovat eläneet vähän holtittomasti. En kyl pärjää elämässä yhtään mutta en jaksa silti olla huolissani itsestäni tai mahdollisesta kuolemastani. En nyt sentään niin itsekäs ole.

        P.s. Mist sais ryynejä?

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Vuosi 2019 tuntui jo pahalta ja kriisien vuodelta mutta enpä osannut kuvitellakkaan kuinka sysimusta vuosi 2020 tuli lopulta olemaan. Enpä uskalla edes ajatella mitä vuonna 2021 tuleman pitää. Varmaan maailmanloppu mutta sehän olis toisaalta parasta mitä vois tapahtua kun ajattelee tätä omaa elämäntilannetta. Ne joilla menee hyvin ovat varmaan eri mieltä.

      KilttiMies89

      • Anonyymi

        Lukaisepa Saku Tuomisen kirja "Riippumatta siitä miten kaikki on, kaikki on hyvin" ("Kirja niihin hetkiin, kun siltä ei tunnu).

        Neljän (aikuisen mutta silti) lasten ja erittäin huolestuneen oman äitini ohella olen kehkeytynyt oikein mestarihuolestujaksi. Ennen kun lapset olivat pieniä tai jo koulussakin, huolehdin hyvin paljon kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Huolehdin ystävieni vaikeista tilanteista (joo "parempia" ne on yhä kuin telkkarisarjoissa mitä näitä on), yritän auttaa hädässä, koska sitäkin silloin tällöin sattuu jokaiselle elämässä. Muistan kauan sitten esikoisen synnyttyä isompien lasten ystäväni sanoneen "pieni lapsi pienet murheet. Iso lapsi isommat murheet". Se on pitänyt täysin paikkaansa.

        Kannata ehdottomasti hienoa nykykäytäntöä, että on mahdollisuus tehdä huoli-ilmoitus! Ole kiitollinen, että sinusta on tehty sellaisia! Mieti - joku on sinusta huolissaan - se on hyvä juttu, ehdottomasti.

        Lapsena pelkäsin lähinnä kahta asiaa. Vanhempien kuolemaa ja kotimme tulipaloa. Myöhemmin opin huolestumaan lähes kaikesta muusta. Nyt olen 57v, "urani huipulla" eli varsin stressaantunut, ja huolestunut lähes kaikesta edelleen. On täytynyt alkaa luopumisen tuskaa huolestumisesta. Nyt on pakko himmailla huolestumisen kanssa, harjoittaa meditaatiota (keskittyminen) joogata ja noin. Muuten ei vaan jaksa.

        Paljon olen erilaisia ihmisiä tavannut ja heidän kovinkin vaikeita elämäntilanteita kuunnellut. Käsitys siitä, että "muilla menee hyvin" on aivan totaalisen väärä. Kenelläkään ei mene aina hyvin. Silloin kun ei mene hyvin, täytyy tehdä oikeita päätöksiä ja korjata itseään balanssiin. Monesti tämä on hyvä tehdä jonkun kanssa. Jonkun johon luottaa.

        Tekstisi muistuttaa hieman erään ikäiseni ystävän huolta ja epävarmuutta kaikesta. Ei vähiten koronasta, omasta terveydestä, töidensä jatkumisesta, jättääkö miesystävä; se ainoa joka hänellä on ikinä ollut. Sanon tai kirjoitan hänelle tämän tästä "nou hätä - ihan rauhassa".

        Pieni vinkki: jos ahdistaa tai jotain mitä tahansa, niin keskittyminen hengitykseen auttaa. Syvähengitys siiiisääännn ja uuuuulooos. Hitaasti siitä tulee tarpeeksi syvä. Auttaa myös jos sairastuu koronaan.

        Ihminen kuolee joskus. Sitä ennen kannattaa elää täyttä elämää. Vaikka kärsienkin. Itsekin olen kärsinyt paljon. Ja tiedätkö, sitä alkaa automaattisesti viimeistään kuukausien kärsimyksen, surun, tuskan yms. jälkeen alkaa ajatella, että mitä nyt tässä vielä. Nyt on on välillä ilon aika.

        Jooga sanoo: Ahimsa. Ei väkivaltaa itseä ja muita kohtaan, vaan lempeyttä. Ole itsellesi lempeä ja väkivallaton - se on kaiken perusta.


    • Anonyymi

      Onnekas heppu, sensijaan kuoli-ilmoitusta ei kukaan ole tekemässä silloin kun lait ei kohtaa. Ne kuuluisat kysymästä ja kysymyksestä.

    • Anonyymi

      Naisen puutteen takia monet tekee itsarin eikä kukaan voi mitään. Itsarin saa tehdä vaikka keskellä toria. Niin se olisikin vaan parempi tehdä julkisesti.

      • Anonyymi

        Se on yksi painava syy tehdä itsari. Kuinka moni mies muka haluaa elää koko elämänsä ilman naista ja seksiä ellei se ole oma valinta? Toki itsellä nyt on paljon muitakin syitä tehdä itsari kuin pelkkä naisettomuus.

        Joo siinä mielessä julkinen itsari olis parempi että se ainakin saattais herätellä enemmän yhteiskunnallista keskustelua että missä mättää vaikka se saattais vaikuttaa huomionhakuisuudelta.

        KilttiMies89


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4405
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2438
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      118
      1775
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1412
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      335
      1367
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe