Aihe

VHH reseptejä tai ruokaideoita

Anonyymi

Nyt kaipaisin ideoita mitä kokkailla! Mulla alkaa ruoat toistaa samaa rataa (ruokaisat salaatit, kukkismuusi, kesäkurpitsapasta, vihannesgratiini, kukkispitsa, höyrytetyt ruusukaalit ja näiden kaikkien kanssa liha/kala/kana/juusto).

Tänään ajattelin tehdä kaalilaatikkoa. Yksi ruoka voisi olla myös täytetyt paprikat. Jonkun kanawokkijutun voisi myös kehitellä.

46

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Onhan noita ketokeittokirjoja. Keittokirjojen ostaminen on vaan hankalaa kun arvostelut ovat huonoja ja keittokirjojen yleinen laatu on heikko. Jos löydät hyvän niin vinkkaa täälläkin. Itse katsoisin Amazonista.

Australiasta saisi sellaisia keittokirjoja kuin healthy mix ja little taste of... ja niissä pitäisi olla resepteistä myös vähähiilihydraattisia versioita mutta ne perustuvat Thermomixin tai sen kopioiden käyttöön. Reseptit ovat kuulemma hyviä ja niitä on hiottu pitkään. Suurin osa keittokirjojen resepteistä on keksitty ja nätti ulkoasu tärkeämpää kuin maku.

• Anonyymi

• Anonyymi

Hpv27 et voi olla tosissasi. :D

Nyt alkaa kyllä parodiahorisontti lähenemään. Mut toivotaan että vitsailit? Eikö?

T kn

• Anonyymi

Joo minäkään en voi laittaa ruokaa ollenkaan kun ei ole keittokirjoja Australiasta eikä tonneja maksavia hilavitkuttimia jolla voi sekoittaa oikein hilloa. En ole vielä keksiny miten liedellä voi tehdä safkaa. Enkä netistäkåän osaa mitään hakea. Odottelen Australiasta tulevaksi huoltomiestä neuvomaan miten lieteen saa virtaa, kun suomesta ei saa kunnollista. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo minäkään en voi laittaa ruokaa ollenkaan kun ei ole keittokirjoja Australiasta eikä tonneja maksavia hilavitkuttimia jolla voi sekoittaa oikein hilloa. En ole vielä keksiny miten liedellä voi tehdä safkaa. Enkä netistäkåän osaa mitään hakea. Odottelen Australiasta tulevaksi huoltomiestä neuvomaan miten lieteen saa virtaa, kun suomesta ei saa kunnollista. 😂

Ennen vanhaan hilloa pystyi tekeen kattilassa. Onko se liika vaikeaa nykyihmiselle. Keitetään marjat ja hillosokeri. Sekoitetaan kauhalla. Pitääkö olla äppi jo stna siihenkin että osaa käydä paskalla. Eikä tarvi tilata australialaista keittokirjaa että osaa tehdä ruokaa. Reseptejä voi keksiä itsekin.

• Anonyymi kirjoitti:

Hpv27 et voi olla tosissasi. :D

Nyt alkaa kyllä parodiahorisontti lähenemään. Mut toivotaan että vitsailit? Eikö?

T kn

Hyviä keittokirjoja on todella vähän. Tilaan vuoden kuluttua Healthy Mix IV:n (30 reseptiä) ja Healthy Mix V:n (39 reseptiä). Määrät osoittavat että reseptien laatuun on panostettu eikä niitä ole vain kopioitu netistä.

Thermomixillä saa aikaan erinomaista ruokaa todella vaivattomasti. Siitä on myös halvempia kopioita mutta en ole törmännyt niihin Suomessa. Alkuperäinen on kallis mutta ei kallein noista lämmittävistä sekoittimista.

• Anonyymi kirjoitti:

Thermomix tekee paljon muutakin kuin hilloa. Risotosta tulee aivan erinomaista ja emulsiokastikkeet onnistuvat aina. Itse tehty hollandaise ja paistettu ahvenet hakkaa mennen tullen kalliidenkien ravintoloiden sapuskat.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Hyviä keittokirjoja on todella vähän. Tilaan vuoden kuluttua Healthy Mix IV:n (30 reseptiä) ja Healthy Mix V:n (39 reseptiä). Määrät osoittavat että reseptien laatuun on panostettu eikä niitä ole vain kopioitu netistä.

Thermomixillä saa aikaan erinomaista ruokaa todella vaivattomasti. Siitä on myös halvempia kopioita mutta en ole törmännyt niihin Suomessa. Alkuperäinen on kallis mutta ei kallein noista lämmittävistä sekoittimista.

Tosimies sekoittaa ruokansa betonimyllyssä tai laastisekoittimella.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Thermomix tekee paljon muutakin kuin hilloa. Risotosta tulee aivan erinomaista ja emulsiokastikkeet onnistuvat aina. Itse tehty hollandaise ja paistettu ahvenet hakkaa mennen tullen kalliidenkien ravintoloiden sapuskat.

"Thermomix tekee paljon muutakin kuin hilloa. Risotosta tulee aivan"

Risotto ja hillot ei taida vhh-menyyseen kuulua.

Hyvä keto "hillo" tulee hetkessä sekoittamalla marjoista, karppisokerista ja chiansiemenistä. Chiansiemenistä muodostuu geeli, samanlainen kuin keitettäessä sokeria ja marjoja. Tässä ei tarvi marjoja edes kuumentaa joten vitamiinit pysyy tallella. Karppisokeri on myös hampaille erittäin terveellistä, tehokkaampaa kuin ksylitoli, näin luin jostain. Kun chiansiemenet itsessään on superfoodia mineraaleineen ja omegoineen niin herkuttelu on suorastaan syntisen helppoa, herkullista, mukavaa ja terveellistä. Ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa.

Tätä superhilloa olen laittanut leipäjuustolle ja raejuustopannarille. Ja päälle ehkä turaus kermavaahtoakin.

T kn

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

"Thermomix tekee paljon muutakin kuin hilloa. Risotosta tulee aivan"

Risotto ja hillot ei taida vhh-menyyseen kuulua.

Hyvä keto "hillo" tulee hetkessä sekoittamalla marjoista, karppisokerista ja chiansiemenistä. Chiansiemenistä muodostuu geeli, samanlainen kuin keitettäessä sokeria ja marjoja. Tässä ei tarvi marjoja edes kuumentaa joten vitamiinit pysyy tallella. Karppisokeri on myös hampaille erittäin terveellistä, tehokkaampaa kuin ksylitoli, näin luin jostain. Kun chiansiemenet itsessään on superfoodia mineraaleineen ja omegoineen niin herkuttelu on suorastaan syntisen helppoa, herkullista, mukavaa ja terveellistä. Ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa.

Tätä superhilloa olen laittanut leipäjuustolle ja raejuustopannarille. Ja päälle ehkä turaus kermavaahtoakin.

T kn

Kyllä Thermomixillä tekee karppiruokaakin. Esimerkiksi hollandaise onnistuu aina. Noissa Australialaisissa keittokirjasarjoissa on tosissaan miltei jokaisesta reseptistä myös karppausversio.

Varsin suosittu peli Australiassa ja Uudessa Seelantissa. Euroopassa ehkä Espanjassa ja Ranskassa. Kopioitakin on runsaasti. Mahdollistaa fine dining -tason ruuan teon kotona.

• Anonyymi kirjoitti:

"Keittokirjojen ostaminen on vaan hankalaa"

Ei ollenkaan. Miksi tehdä asioista hankalia?

Suurin osa keittokirjoissa on roskaa ja ihan turhaa hyllyntäytettä. Ihan saman tason ohjeita on netti pullollaan.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Kyllä Thermomixillä tekee karppiruokaakin. Esimerkiksi hollandaise onnistuu aina. Noissa Australialaisissa keittokirjasarjoissa on tosissaan miltei jokaisesta reseptistä myös karppausversio.

Varsin suosittu peli Australiassa ja Uudessa Seelantissa. Euroopassa ehkä Espanjassa ja Ranskassa. Kopioitakin on runsaasti. Mahdollistaa fine dining -tason ruuan teon kotona.

Ja kun tommonen rimpula tarvii huoltoa tai menee rikki ei voi huoltaa, kukaan ei korjaa, ei ole varaosia. Palautus ei toimi, takuu ei toimi kun myyjä on jossain vinku-intiassa. Huonosti toimivia laitteita nuo, olen lukenut netistä kuinka ihmiset on pettyneitä noihin laitteisiin. Joku haksahtaa tilaamaan kun luulee että on joku masiina korvaa ruuanvalmistamistaitojen puutteet. Ravintolatasoinen kokki ei tuollaista tarvi eikä edes huoli.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja kun tommonen rimpula tarvii huoltoa tai menee rikki ei voi huoltaa, kukaan ei korjaa, ei ole varaosia. Palautus ei toimi, takuu ei toimi kun myyjä on jossain vinku-intiassa. Huonosti toimivia laitteita nuo, olen lukenut netistä kuinka ihmiset on pettyneitä noihin laitteisiin. Joku haksahtaa tilaamaan kun luulee että on joku masiina korvaa ruuanvalmistamistaitojen puutteet. Ravintolatasoinen kokki ei tuollaista tarvi eikä edes huoli.

Thermomixillä huolto pelaa. Firma Saksassa ja vehje on käytössä monessa huippuravintolassa. Oli viime vuoden Australian MasterChefissä. Jos asia kiinnostaa niin kannattaa googlata skinnymixers.

Teen kyllä käsinkin risottos mutta sen hämmentäminen 25 minuuttia ei kiinnosta. Emulsiokastike tahtoo juoksettua välillä käsin tehdessä ja sen kanssa on ainainen ongelma lämpimänä pidossa. Tekee tuo myös hyvää papupataa, kastikkeita ja keittoakin eikä tule paljoa tiskiä.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Suurin osa keittokirjoissa on roskaa ja ihan turhaa hyllyntäytettä. Ihan saman tason ohjeita on netti pullollaan.

"Suurin osa keittokirjoissa on roskaa ja ihan turhaa hyllyntäytettä. Ihan saman tason ohjeita on netti pullollaan."

Suurin osa keittiön hilavitkuttimista on roskaa ja turhaa hyllyntäytettä.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Thermomixillä huolto pelaa. Firma Saksassa ja vehje on käytössä monessa huippuravintolassa. Oli viime vuoden Australian MasterChefissä. Jos asia kiinnostaa niin kannattaa googlata skinnymixers.

Teen kyllä käsinkin risottos mutta sen hämmentäminen 25 minuuttia ei kiinnosta. Emulsiokastike tahtoo juoksettua välillä käsin tehdessä ja sen kanssa on ainainen ongelma lämpimänä pidossa. Tekee tuo myös hyvää papupataa, kastikkeita ja keittoakin eikä tule paljoa tiskiä.

Mahtaa olla tyyristä lähettää laite joka välissä Saksaan.

Luin just tosta laitteesta että kun yrittää ottaa yhteyttä myyjään niin kukaan ei vastaa tai puhuu jotain saksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin just tosta laitteesta että kun yrittää ottaa yhteyttä myyjään niin kukaan ei vastaa tai puhuu jotain saksaa.

Postikulut yhteen suuntaan anakin 50€.

• hvp27
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse lähettää joka välissä Saksaan. Aika harvalla on koneen kanssa ongelmia. Yleisin vika on kaataa laitteeseen nestettä kun terä ei ole paikoillaan. Seuraavaksi yleisin on terien kuluminen mutta uudet saa postitse. Näin ainakin skinnymixers-ryhmän mukaan jossa on 207 000 jäsentä.

Mistä olet lukenut noista ongelmista?

• Anonyymi
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

"Teen kyllä käsinkin risottos mutta sen hämmentäminen 25 minuuttia ei kiinnosta."

Onneksi ei risotto kuulu karppaukseen niin välttyy hämmentämiseltä. Eikä tarvi tilata jotain risottohillolaitettakaan.

• Anonyymi

Joo mäkin ajattelin ehdottaa kokeiltavaksi karppaus.infon valtavan reseptigallerian. Sieltä löytyy pääruoat, keitot, jälkiruoat, naposteltavat, leivonnaiset jne. Sieltä olen saanut monta ideaa, mutta sitten sitä vaan jämähtää omiin tapoihin tai löyty ne itselle mieleiset.

Mulle semmonen yksi normaali pyhäruoka on uunilohi. Kokonainen file maustetaan ja uuniin. Niin helppo. Sen kylkeen vihanneksia, esim kesäkurpitsasuikleita tai - kiekkoja paistettuna jne ja, kukkismuussi jne muulle perheelle perunamuussi tai lohkoperunat jne. Kastikkeeksi itsellä herkkuna aurajuusto-kermakastike (purkki kermaa, yksi paketti aurajuustoa.) tai kermaviili-tilli-sitruuna kylmä kastike. Ideana siis toi että kaikki voi syödä kalaa ja lisukkeet eri.

T Kn

• Anonyymi

"Kastikkeeksi itsellä herkkuna aurajuusto-kermakastike (purkki kermaa, yksi paketti aurajuustoa.) "

Et voi olla tosissasi?

Kuinka usein ja kuinka terveellistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kastikkeeksi itsellä herkkuna aurajuusto-kermakastike (purkki kermaa, yksi paketti aurajuustoa.) "

Et voi olla tosissasi?

Kuinka usein ja kuinka terveellistä?

Noin kerran kuukaudessa. Erittäin vähähiilarista ja vie kielen mennessään. Juomaksi hyvä punaviini.

T kn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin kerran kuukaudessa. Erittäin vähähiilarista ja vie kielen mennessään. Juomaksi hyvä punaviini.

T kn.

Yök. Punaviini ei sovi tuon kamaluuden kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yök. Punaviini ei sovi tuon kamaluuden kanssa.

Oikein hyvin sopii. Kysyn aina viinivinkit tyttäreltäni joka Alkossa viiniasiantuntija. On lohdullista kun ykkösnautintoaineeni punaviini on vhh-sopiva. Olisi oikeasti olo että jää jostain paitsi kun ei saisi ottaa punaviiniä silloin tällöin. Säästelen nyt sisuskaluja ja pidän vähän taukoa kun tuli juotua aika runsaasti pyhinä.

T kn

• Anonyymi
      • Anonyymi

Youtubelinkkejä ei kannata koskaan avata.

• Anonyymi

Minä en ole voinut vuosiin syödä kuin einesmaksalaatikkoa koska minulla ei ole ollut varaa ostaa viisi tonnia maksavaa separaattoria joita saa vain Australiasta. Sillä saa erotettua rasvattomasta jukurtista ja piimästä rasvat ja on välttämätön että ihminen voi jotain syödä. Onneksi juominen sentään onnistuu ja hoidan horjuvaa terveyttäni laadukkaalla oluella jota tilaan meksikosta ja jota juon päivittäin. Suomesta ei tahdo saada kunnollista. Toivon eläväni niin kauan että saan separaattorin hankittua. Muuten elämäni on mennyt täysin hukkaan.

• Meksikossa ei valitettavasti tehdä laadukkaita oluita tai en ole niitä ainakaan nähnyt. Thermomix tulee Saksasta ja maksaa vain 1500. On minulla pulveriteräksestä valmistettu kokkiveitsikin ja kuparipannuja ruostumattomalla teräspinnoituksella. Vain parasta siis.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Meksikossa ei valitettavasti tehdä laadukkaita oluita tai en ole niitä ainakaan nähnyt. Thermomix tulee Saksasta ja maksaa vain 1500. On minulla pulveriteräksestä valmistettu kokkiveitsikin ja kuparipannuja ruostumattomalla teräspinnoituksella. Vain parasta siis.

Voi kuinka halpa vekotin. Eihän sillä voi saada aikaan mitään syötäväksi kelpaavaa. Sitten olueeseen: Sinä taidat nyt luulla että puhun jostain karvalakkikansan tusinaoluesta? Eihän sellaista kukaan itseään kunnioittava ihminen voi kulauttaa kurkustaan. Minä tilaan meksikolaisen olueni suoraan eräältä haciendalta, joka tekee minulle omaa olutta omalla etiketillä täysin toivomusteni mukaan. He ovat olleet kiitollisia neuvoistani miten oikeaa olutta tehdään. Hekin sanoivat minulle viime viikolla että meksikosta ei tahdo saada niin hyviä neuvoja oluen valmistukseen ja kiittelivät asiantuntemustani

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Meksikossa ei valitettavasti tehdä laadukkaita oluita tai en ole niitä ainakaan nähnyt. Thermomix tulee Saksasta ja maksaa vain 1500. On minulla pulveriteräksestä valmistettu kokkiveitsikin ja kuparipannuja ruostumattomalla teräspinnoituksella. Vain parasta siis.

Kyllä siinä kelpaa lämmittää Saarioisen maksalaatikko.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä kelpaa lämmittää Saarioisen maksalaatikko.

En valitettavasti saa syödä maksalaatikkoa ja jos söisin niin tekisin itse. Yksi ei niin onnistuneista eineksistä.

Oluiden suhteen taas kannattaa siirtyä Meksikosta Belgiaan. Tai aloittaa omavalmistus. Nykyään saa puhdasviljeltyjä oluthiivoja esimerkiksi Whyestiltä ja White Labsilta. Suomestakin saa kymmenittäin humaloita ja Brouwlandilta lisää. Mallasvalikoimatkin ovat nykyään hyvät ja laitteita saa vaivattomasti.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

En valitettavasti saa syödä maksalaatikkoa ja jos söisin niin tekisin itse. Yksi ei niin onnistuneista eineksistä.

Oluiden suhteen taas kannattaa siirtyä Meksikosta Belgiaan. Tai aloittaa omavalmistus. Nykyään saa puhdasviljeltyjä oluthiivoja esimerkiksi Whyestiltä ja White Labsilta. Suomestakin saa kymmenittäin humaloita ja Brouwlandilta lisää. Mallasvalikoimatkin ovat nykyään hyvät ja laitteita saa vaivattomasti.

Joo, pääasia että juo riittävästi kaljaa. Syöminen on ihan turhaa.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Kyllä minulta belgialaisetkin kyselee neuvoja oluen valmistukseen. Moni sanoo, ettei mistään tahdo saada niin hyvää kuin minä olen ja koko Belgian panimoteollisuus on minun varassani. Maineeni kiriii edelläni, mutta onneksi olen vaatimaton enkä tuo itseäni mitenkään esille.

• Anonyymi

"Minä en ole voinut vuosiin syödä kuin einesmaksalaatikkoa koska minulla ei ole ollut varaa ostaa viisi tonnia maksavaa separaattoria joita saa vain Australiasta. Sillä saa erotettua rasvattomasta jukurtista ja piimästä rasvat ja on välttämätön että ihminen voi jotain syödä."

Aivopesu näyttää toimivan. Tyydyttyneen rasvan terveyshaitoille ei ole mitää perusteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä en ole voinut vuosiin syödä kuin einesmaksalaatikkoa koska minulla ei ole ollut varaa ostaa viisi tonnia maksavaa separaattoria joita saa vain Australiasta. Sillä saa erotettua rasvattomasta jukurtista ja piimästä rasvat ja on välttämätön että ihminen voi jotain syödä."

Aivopesu näyttää toimivan. Tyydyttyneen rasvan terveyshaitoille ei ole mitää perusteita.

-Tyydyttyneen rasvan terveyshaitoille ei ole mitää perusteita.

Siinä oli huumoria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Aivopesu näyttää toimivan. Tyydyttyneen rasvan terveyshaitoille ei ole mitää perusteita."

Niin näyttää toimivan. Suositusten mukaan tyydyttynyttä rasvaa saa olla 10 E% päivittäisestä ravinnosta. Saman verran kuin lisättyä sokeria. Kerta-annoksina nuo va taavat 0,5 l sokeroitua limua ja 3 ruokalusikallista (45 g) voita.

• Anonyymi

Parsakaali on hyvää pannulla paistettuna, suolalla ja mustapippurilla maustettuna. Kansi päälle lopuksi jotta pehmenee omaan suuhun sopivaksi. Kivaa lisäväriä ja kontrastia saa ruokausikallisella jogurttia/kermaviiliä/smetanaa + teelusikallisella sambal oelekia. Lehtikaali samaan tapaan valmistaen on hyvä lisuke karjalanpaistille.

Jos naudan sisäfilettä tulee osteltua, niin tsekkaa serious eatsin sivulta: How to Reverse Sear a Steak.

• Sous vide -laitteet eivät ole kauhean kalliita nykyään. Kannattaa harkita jos paistaa pihvejä usein ja se käy myös ohuemmille pihveille. Eniten sitä tulee käytettyä kanakoiville. 3 päivän suolaus jääkaapissa ja 2 tuntia sous vide -laitteessa 75 C lämpötilassa ja sitten uuniin 225 C lämpöön kunnes on nätin värinen. Sitruunamehu edistää ruskettumista. Voi myös paistaa pannulla.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Sous vide -laitteet eivät ole kauhean kalliita nykyään. Kannattaa harkita jos paistaa pihvejä usein ja se käy myös ohuemmille pihveille. Eniten sitä tulee käytettyä kanakoiville. 3 päivän suolaus jääkaapissa ja 2 tuntia sous vide -laitteessa 75 C lämpötilassa ja sitten uuniin 225 C lämpöön kunnes on nätin värinen. Sitruunamehu edistää ruskettumista. Voi myös paistaa pannulla.

Ei tuosta tule kunnollista jos ei vielä hienonna kanankoipia tehosekoittimessa smoothieksi johon mausteeksi 256g maksalaatikkoa ja eskimopuikko. Tikun voi jättää pois jos E% ylittyy. Tehosekoitin on tilattava usasta koska suomesta ei tahdo saada kunnollista.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tuosta tule kunnollista jos ei vielä hienonna kanankoipia tehosekoittimessa smoothieksi johon mausteeksi 256g maksalaatikkoa ja eskimopuikko. Tikun voi jättää pois jos E% ylittyy. Tehosekoitin on tilattava usasta koska suomesta ei tahdo saada kunnollista.

Suomesta saa sekä Vitamixiä että Blendtechiä ja jos käyttää blenderiä paljon niin siihen kannattaa sijoittaa. Tai ostaa Wilfan ja kiikuttaa sen kerran vuodessa vaihtoon.

Broileri kannattaa jauhaa eli oikeastaan emulsioida ennen paistoa eikä sen jälkeen. Sekaan mausteita ja kääritään pötkyläksi talouskelmuun ja keitetään/höyrytetään kypsäksi mieluiten sous vide -laitteessa. Oikein hyvä leikkele leivän päälle. Reseptin löytää kun googlaa 'skinnymixer’s Lunchbox Chicken Loaf'.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Suomesta saa sekä Vitamixiä että Blendtechiä ja jos käyttää blenderiä paljon niin siihen kannattaa sijoittaa. Tai ostaa Wilfan ja kiikuttaa sen kerran vuodessa vaihtoon.

Broileri kannattaa jauhaa eli oikeastaan emulsioida ennen paistoa eikä sen jälkeen. Sekaan mausteita ja kääritään pötkyläksi talouskelmuun ja keitetään/höyrytetään kypsäksi mieluiten sous vide -laitteessa. Oikein hyvä leikkele leivän päälle. Reseptin löytää kun googlaa 'skinnymixer’s Lunchbox Chicken Loaf'.

Huonosti tehtyjä ja halpoja karvalakkimalleja kaikki mitä mainitset. Minulle on tehty tilaustyönä omat sekoittimet Luxusmix-mallit, ettei tarvisi tyytyä noihin mistä puhut ja joita saa joka paikasta. Ei suomesta saa kunnollista. Eikä oikeastaan muualtakaan. Maksalaatikkoemulsio rasvattoman piimään syntyy parhaiten kun lisää kilon sokeria ja koristeeksi punajuuri josta on poistettu rasva 3500€ maksavalla separaattorilla. Halvemmalla ei kunnollista tahdo saada.

• Anonyymi
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

"Suomesta saa sekä Vitamixiä että Blendtechiä ja jos käyttää blenderiä paljon niin siihen kannattaa sijoittaa. Tai ostaa Wilfan ja kiikuttaa sen kerran vuodessa vaihtoon."

No minulla Wilfa hajosi jo toisella käyttökerralla. Sen jälkeen olen ollut tyytyväinen Blendtecin käyttäjä. Hinta oli tosin ainakin nelinkertainen

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Suomesta saa sekä Vitamixiä että Blendtechiä ja jos käyttää blenderiä paljon niin siihen kannattaa sijoittaa. Tai ostaa Wilfan ja kiikuttaa sen kerran vuodessa vaihtoon."

No minulla Wilfa hajosi jo toisella käyttökerralla. Sen jälkeen olen ollut tyytyväinen Blendtecin käyttäjä. Hinta oli tosin ainakin nelinkertainen

Ei taida riittää nelinkertainen hinta. Riippuu käytöstä millainen blenderi kannattaa hommata. Ihan halvimpia ei oikein voi suosittaa kenellekään mutta Wilfa on ok jos siinä on pitkä takuu. Noissa tulee myös vastaan käytön rajat aika nopeasti eli esimerkiksi "banaanijäätelöä" ei niissä kannata vääntää.

En kyllä tiedä minkä blenderin hommaan jo man kumman blenderin hajotessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luxusmixus RcB Alffalaval Sebarator maksaa kymmenen kertaa enemmän jonka tilasin juuri mittatilaustyönä. Se tekee oluttakin viidessä minuutissa hämmentämättä kun laittaa toisesta päästä sisään jyviä. Ei ilman sitä voi tehdä mitään mikä menis kurkusta alas ja on mitenkään syötäväksi kelpaavaa. Odotan että viiden kuluttua minulla on varaa parempaan malliin. Siihen saakka koetan vain kärsiä pelkästä Fainfinink ruuasta.

• Anonyymi

Hei aloittaja, tykkäisit kanawokista?

Olen tehnyt intialaista kanakastiketta, vähän tikka Masalan tyyppistä. Kanasuikaleet ja vihannekset ruskistetaan, mukaan tulee ainakin chiliä, inkivääriä, paprikaa, tomaattia, valkosipulia ja sipulia. Mausteeksi garam masalaa ja currya. Neste on kookoskermaa ja päälle silputaan tuoretta korianteria. Jos haluaa enempi hh, voi paistettavien kasvisten lisäksi laittaa perunanpaloja.

Tätä sitten kukkisriisin kera tai shiratakin tms kanssa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      14430
    2. Taksinkuljettaja Niina Syrjäläinen (Ristiinasta)

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ec61ee-a6fb-4422-8ecc-982c68a91196 Viimeinen havainto eilen tiistailta n.17:48. Kadonnut kotoaan tilataksin kans
      Kadonneet ihmiset
      133
      12306
    3. Notta ny se on tuloos! Sinimustat rekisteröityy puolueeksi.

Vanhat hyvät ajat palaavat. Joukko ultra-isänmaallisia ovat perustamassa uutta puoluetta. Työnimenä on nyt Sinimustat. Nyt tulee vihervasemmistolaisel
      Maailman menoa
      574
      8558
    4. Huomio ! Huomio !

HUOMIO HUOMIO HUOMIO Niina Syrjäläinen ja Taksi auto rek SNS-438 on kadoksissa. Nina ja hänen taksiautonsa katosivat Ristiinassa: ”Huoli on suuri” –
      Mikkeli
      124
      5609
    5. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      304
      5030