Aihe

Mikä on paras ohje, minkä olet saanut työelämässä

Anonyymi

tai elämässä yleensä pärjäämiseen?

16

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi, mitä olen usein muistellut ja pyrkinyt toteuttamaankin, on kun vanhempi mieskollega sanoi joskus, kun olin alle 30v.: "mene aina ensimmäisenä suurimman pomon luo ja kerro asiasi hänelle". Jos menee sen pikkupomon tai jopa sen alaisen luo juttusille jossain työkuviossa, niin asiat hautautuu, eikä niitä uskalleta viedä eteenpäin, saati tiedoksi ylemmille tahoille. Jos taas luo luottamuksellisen ja kaverillisen suhteen näiden kaikkien pomon kanssa, asia on paljon helpompi viedä eteenpäin.

Tätä neuvoa muistelin viime vuoden lopulla ja otin härskisti yhteyttä yhteen isompaan pomoon. Ja niin se vain vei asioita eteenpäin. Kiitos siis vanhemmalle kollegalle neuvosta:) Nuorempana harvemmin uskalsin tätä vielä toteuttaa. Nyt en enää pelkää.

• Anonyymi

Riippunee asiasta mutta joskus "väli"pomolle kerrottaessa asia hautautuu, kun tämä ei ole sitä itse hoksannut. - cu-

• Anonyymi kirjoitti:

Riippunee asiasta mutta joskus "väli"pomolle kerrottaessa asia hautautuu, kun tämä ei ole sitä itse hoksannut. - cu-

Joo, ehkä välipomot joskus jopa tuntevat mustasukkaisuutta jostain ideasta, eivätkä halua sitä esittää pomolleen, koska ne eivät ole heidän omiaan. Ja välipomojen ja pomojen väliset suhteetkin ovat usein monimutkaisia. Siihen väliin ei aina kannata mennä härkkimään.

• Pidä työ- ja yksityiselämä erillään.

• Anonyymi

Järkevä neuvo aivan.

• "Elä, ja anna toistenkin elää."

"Jos voit tehdä asioille joitain, tee kaikella tarmollasi. Jos et voi asioiden kululle itse mitään, älä tee mitään, vaan lakkaa huolehtimasta siitä."

"Älä vähättele itseäsi, mutta älä kuitenkaan pidä itseäsi tärkeänä. Et ole."

• Anonyymi

Jokaisen pitää olla jollekin tärkeä. Sinäkin olet. Monelle

• Anonyymi

Kaikki järjestyy.

• Anonyymi

Sen, että koskaan en tule saamaan niin hyvä liksaa, ettei olisi aika katsoa minne jalkani laitan.

• Anonyymi

Tee kunnolla oma työsi, olipa se mitä työtä tahansa, niin voit olla tyytyväinen itseesi ja elämääsi.

• Työelämässä:
      "Ei työ tekemällä lopu"
      "You do something, siitään sulle maksetaan"

No ei sentäs, vaikka osuu nuokin. Paras vinkki on ollut se, että pyri aina tarttumaan siihen tehtävään joka sillä hetkellä vähiten kiinnostaa ja hoida se pois. Se toimii, kun sitä vain jaksaa noudattaa.

Elämässä ylipäänsä paras vinkki on ollut yrittää kohdella kaikkia ihmisiä ennakkoluulottomasti samalla rakkaudella, kunnes toisenlaiseen kohteluun annetaan syy.

• Anonyymi

En ole kyllä koskaan saanut mitään ohjeita mutta ihan oma periaatteeni on se, että teen aina parhaani ja jos jotain työtä tai tehtävää en viitsi kunnolla suorittaa, on paras jättää tekemättä kokonaan.
      Vaadin itseltäni paljon, ja vaadin myös muilta. En siedä lorvailua ja pinnaamista työpaikalla. On jonossa tulossa niitä joille työ kelpaa.

• Anonyymi

Sen että elämässä ei tarvitse "pärjätä". En juokse täällä pärjäämässä kenenkään pillin mukaan, vaan elän niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.

• Anonyymi

Hyvä ajatus, toimii.

• Koulunkäynnin ja opiskelun aikana sain paljonkin järkeviä ohjeita. Työelämässä olikin melkoinen yllätys, kun en saanut juuri minkäänlaisia ohjeita. Mutta onneksi olen aina ollut omien aivojen käyttäjä, ja olen omatoimisuudellani tehnyt itse itselleni ohjeet.

• Anonyymi

Älä ikinä kysy töitä vaan työpaikkaa. Koe ajan jälkeen et tarvii töitä tehdä kun et ole ollut vaillakaan / luvannutkaan tehdä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riinan oudot selitykset

Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      7827
    2. Mikäs emäntä se joka listi lapset ja itsensä?

Oli muhokselta,ouluun saakka piti mennä toteuttamaan tuokin asia. Onneksi ei silti rekan alle ajanut. Ei nimiä, toki ne tulee minfoon. Mutta niillä ei
      Muhos
      118
      7669
    3. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      514
      5996