Jäisellä pinnalla nastarenkaat ei pidä yhtään. Renkaat täytyy itse tuunata pitäviksi jotta niistä olisi hyötyä.
Eli asentaa kunnon piikit nastojen tilalle.
Nastarenkaat hyödyttömiä
20
193
Vastaukset
- Anonyymi
nastarenkaiden myynti on suurta huijausta.
- Anonyymi
Niin
- Anonyymi
harvalla vain on taitoa pitävien nastarenkaiden tekemiseen itse. Itse opin sen tekemällä.
- Anonyymi
Keskustelun herättäjänä äärimmäisen provosoiva väite joka varmasti kohahduttaa nastarengasuskovia ja niillä anekauppaa käyviä tahoja vähintään yhtä paljon kuin Martti Lutherin kirkon seinään naulaama julistus aikoinaan. Rohkea avaus, taputan sille.
- Anonyymi
Keväälä kun viimmesillä luikkailla vaihtaa kesärenkaat niin huomaa kuinka hyvät ne nastarenkaat olikaan, kesärenkailla pyörä ei pysy pystyssä edes taluttamalla. Todella suuria eroja kyllä nastarenkaissa, jos tiheä kuivio renkaassa ja sata nastaa niin eihän ne kovin pitävät ole.
- Anonyymi
Mikä on hyvä kuvio ja nastamäärä? Varmaan riippuu renkaan koosta. Jos rengas vaikka 37 mm leveä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on hyvä kuvio ja nastamäärä? Varmaan riippuu renkaan koosta. Jos rengas vaikka 37 mm leveä?
Kyllä varmana on niin että 240 nastaa pitää olla per kapita. Olen ollut sangen tyytövyinen Syomi Tyres w240 - nastarenkaisiin. Pito on ollut häikäsevää jäällä kun jäällä. Myös erittäin vahvat, vailla rengasrikkoja. Nyt jonkun aikaa mukavat ja paremmin rullaavat Suomi Tyres w248 routa. Hyvät pehmeät lamellit ja nastoja todellakin 248 per kapita. Uuh! Näyttää keräävän pikkukiviä kitusiinsa, joten kestävyydestä ei vielä täyttä varmuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on hyvä kuvio ja nastamäärä? Varmaan riippuu renkaan koosta. Jos rengas vaikka 37 mm leveä?
Mikä tahansa määrä on parempi kuin ei mitään. Kunhan ne ovat tasaisesti renkaassa. Ja kiinni siinä, mihin asentaja ne alkujaan laittoi.
Rengas, jossa on nastoja siellä-täällä on äärimmäisen ikävä ajaa. Koskaan et voi tietää, missä mutkassa se nastaton paikka osuu alle ja sitten lähdettiin tangentin suuntaan.
Nykyisin myytävien nastarenkaiden ongelma näyttää olevan rungon heikkous. Keveyttä tavoitteleva valmistaja tekee renkaasta niin ohuen, että nastat ovat toisen talven jälkeen tulossa renkaan sisäpuolelta kurkkimaan. Jos näin käy, mikään sisärengas ei sitä kestä. Nasta kestää kyllä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tahansa määrä on parempi kuin ei mitään. Kunhan ne ovat tasaisesti renkaassa. Ja kiinni siinä, mihin asentaja ne alkujaan laittoi.
Rengas, jossa on nastoja siellä-täällä on äärimmäisen ikävä ajaa. Koskaan et voi tietää, missä mutkassa se nastaton paikka osuu alle ja sitten lähdettiin tangentin suuntaan.
Nykyisin myytävien nastarenkaiden ongelma näyttää olevan rungon heikkous. Keveyttä tavoitteleva valmistaja tekee renkaasta niin ohuen, että nastat ovat toisen talven jälkeen tulossa renkaan sisäpuolelta kurkkimaan. Jos näin käy, mikään sisärengas ei sitä kestä. Nasta kestää kyllä...Ostic Chwalben nastarenkaan, facebookissa moni sanoi että yhdessä talvessa ajettu puhki.
Nyt on kolmas taövi menossa ja rengas on kuin uusi kaupanhyllystä edelleen.
Eli ei ainakaan näitä facebookin "pyörätietäjiä" isoissa suluissa "tietäjiä" kannata uskoa kun ei tunnu mistään mitään tietävän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostic Chwalben nastarenkaan, facebookissa moni sanoi että yhdessä talvessa ajettu puhki.
Nyt on kolmas taövi menossa ja rengas on kuin uusi kaupanhyllystä edelleen.
Eli ei ainakaan näitä facebookin "pyörätietäjiä" isoissa suluissa "tietäjiä" kannata uskoa kun ei tunnu mistään mitään tietävän.Se on saksalainen suhuäänne. Sch, samoin voi sanoa kun haluaa vaientaa äänentekijää. Sch, Sch!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on saksalainen suhuäänne. Sch, samoin voi sanoa kun haluaa vaientaa äänentekijää. Sch, Sch!
Se on nastarenkaan merkki, hyvin on kestänyt.
https://www.bikester.fi/schwalbe-ice-spiker-pro-rengas-performance-29-x-225-talvirengas-vaijeri-M345729.html?&_cid=21_1_-1_9_44_386945_490546188190_pla&ef_id=EAIaIQobChMI9JP4xpmc7gIViNCyCh0OzQr4EAQYBCABEgJNLvD_BwE:G:s&&campaign_detail=#&gid=1&pid=1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostic Chwalben nastarenkaan, facebookissa moni sanoi että yhdessä talvessa ajettu puhki.
Nyt on kolmas taövi menossa ja rengas on kuin uusi kaupanhyllystä edelleen.
Eli ei ainakaan näitä facebookin "pyörätietäjiä" isoissa suluissa "tietäjiä" kannata uskoa kun ei tunnu mistään mitään tietävän.Voi olla, ja varmaan onkin että Schwalbe on parantanut kumiseoksia ja nastojen kiinnitystä siitä kun noin 10 vuotta sitten heidän Marathon wintereitään viimeksi ostin. Yksi rengas on vielä käytössä edessä halvassa "kauppakassi" pyörässä. Aktiivikäytössä työmatkapyörässä niistä meni aika helposti sepeli läpi kun kuvio oli sellainen sileä helposti rullaava ja muutama nasta painui läpi parin talven jälkeen takarenkaassa. Aika paljon oli irronnut nastoja ja sivuttain vääntyneitä noissa vanhemmissa Schwalbeissa. Muistaakseni ne olivat huonompia alumiininastoja, Nokian käytti parempi laatuisia teräksisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, ja varmaan onkin että Schwalbe on parantanut kumiseoksia ja nastojen kiinnitystä siitä kun noin 10 vuotta sitten heidän Marathon wintereitään viimeksi ostin. Yksi rengas on vielä käytössä edessä halvassa "kauppakassi" pyörässä. Aktiivikäytössä työmatkapyörässä niistä meni aika helposti sepeli läpi kun kuvio oli sellainen sileä helposti rullaava ja muutama nasta painui läpi parin talven jälkeen takarenkaassa. Aika paljon oli irronnut nastoja ja sivuttain vääntyneitä noissa vanhemmissa Schwalbeissa. Muistaakseni ne olivat huonompia alumiininastoja, Nokian käytti parempi laatuisia teräksisiä.
Sama ominaisuus vieläkin, eli nastat painuu rungosta läpi ja poikittain. Lopuksi runko antautuu keskeltä kulutuspintaa ja sisuri alkaa pilkottamaan ulos. Hyvä rengas ajoltaan, mutta ahkerammassa käytössä kestää vain yhden talven.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ominaisuus vieläkin, eli nastat painuu rungosta läpi ja poikittain. Lopuksi runko antautuu keskeltä kulutuspintaa ja sisuri alkaa pilkottamaan ulos. Hyvä rengas ajoltaan, mutta ahkerammassa käytössä kestää vain yhden talven.
Kyseessä on siis tämä surullisen kuuluisa tapaus. Kannattaa lukasta arvostelut.
https://www.bikester.fi/schwalbe-marathon-winter-plus-polkupyoranrenkaat-reflex-28x1.35-M473260.html?vgid=G891698&cgid=schwalbe-marathon-winter - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, ja varmaan onkin että Schwalbe on parantanut kumiseoksia ja nastojen kiinnitystä siitä kun noin 10 vuotta sitten heidän Marathon wintereitään viimeksi ostin. Yksi rengas on vielä käytössä edessä halvassa "kauppakassi" pyörässä. Aktiivikäytössä työmatkapyörässä niistä meni aika helposti sepeli läpi kun kuvio oli sellainen sileä helposti rullaava ja muutama nasta painui läpi parin talven jälkeen takarenkaassa. Aika paljon oli irronnut nastoja ja sivuttain vääntyneitä noissa vanhemmissa Schwalbeissa. Muistaakseni ne olivat huonompia alumiininastoja, Nokian käytti parempi laatuisia teräksisiä.
Schwalbeissa sivuston mukaan käytetään teräsnastoja tai alumiinilla päällystettyjä volframikarbidinastoja. Karbidit ovat kovia materiaaleja mutta tuo alumiini, eihän se voi kauan kestää kovalla jäällä rai asfaltilla. Onko nastan ydin jossa se kiinnittyy renkaaseen karbidia ja pidon antava nasta alumiinia? Kovemmat seostetutkin alumiinit ovat kuitenkin varsin pehmeitä, volframikarbidi taas erittäin kova materiaali, paljon terästä kovempi , kovametallihan se on ja paljon käytetty työstävissä työkaluissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ominaisuus vieläkin, eli nastat painuu rungosta läpi ja poikittain. Lopuksi runko antautuu keskeltä kulutuspintaa ja sisuri alkaa pilkottamaan ulos. Hyvä rengas ajoltaan, mutta ahkerammassa käytössä kestää vain yhden talven.
Liian suuret paineet jos tuollaisia vaivoja?
- Anonyymi
No kyllä todellakin pitää ja hyvin pitääkin.
Katsohan schwalben 27,5" renkaita niin näet oikean nastarenkaan. - Anonyymi
Laitoin schalbe ice spiker pro 57-622 renkaat.
Kyllä muuten pitää.
Jos tuolla pidolla ei pärjää,, on viisainta odotella kesää. - Anonyymi
Huono otsikko. Jos ei olisi nastarenkaita niin olisi kallokirurgeilla paljon enemmän töitä.
- Anonyymi
Jos on tarpeeksi iso määrä nastoja, niin pitää kyllä. Liukkaalla pitää tietenkin ajaa hiljempaa ja lisäksi rengaspaineet alustalle sopivaksi. Eivät nastat kesäkeliä tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1432679Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3611984- 401717
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii331584Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772