Nastarenkaat hyödyttömiä

Anonyymi

Jäisellä pinnalla nastarenkaat ei pidä yhtään. Renkaat täytyy itse tuunata pitäviksi jotta niistä olisi hyötyä.

Eli asentaa kunnon piikit nastojen tilalle.

20

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      nastarenkaiden myynti on suurta huijausta.

      • Anonyymi

        Niin


    • Anonyymi

      harvalla vain on taitoa pitävien nastarenkaiden tekemiseen itse. Itse opin sen tekemällä.

    • Anonyymi

      Keskustelun herättäjänä äärimmäisen provosoiva väite joka varmasti kohahduttaa nastarengasuskovia ja niillä anekauppaa käyviä tahoja vähintään yhtä paljon kuin Martti Lutherin kirkon seinään naulaama julistus aikoinaan. Rohkea avaus, taputan sille.

    • Anonyymi

      Keväälä kun viimmesillä luikkailla vaihtaa kesärenkaat niin huomaa kuinka hyvät ne nastarenkaat olikaan, kesärenkailla pyörä ei pysy pystyssä edes taluttamalla. Todella suuria eroja kyllä nastarenkaissa, jos tiheä kuivio renkaassa ja sata nastaa niin eihän ne kovin pitävät ole.

      • Anonyymi

        Mikä on hyvä kuvio ja nastamäärä? Varmaan riippuu renkaan koosta. Jos rengas vaikka 37 mm leveä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on hyvä kuvio ja nastamäärä? Varmaan riippuu renkaan koosta. Jos rengas vaikka 37 mm leveä?

        Kyllä varmana on niin että 240 nastaa pitää olla per kapita. Olen ollut sangen tyytövyinen Syomi Tyres w240 - nastarenkaisiin. Pito on ollut häikäsevää jäällä kun jäällä. Myös erittäin vahvat, vailla rengasrikkoja. Nyt jonkun aikaa mukavat ja paremmin rullaavat Suomi Tyres w248 routa. Hyvät pehmeät lamellit ja nastoja todellakin 248 per kapita. Uuh! Näyttää keräävän pikkukiviä kitusiinsa, joten kestävyydestä ei vielä täyttä varmuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on hyvä kuvio ja nastamäärä? Varmaan riippuu renkaan koosta. Jos rengas vaikka 37 mm leveä?

        Mikä tahansa määrä on parempi kuin ei mitään. Kunhan ne ovat tasaisesti renkaassa. Ja kiinni siinä, mihin asentaja ne alkujaan laittoi.

        Rengas, jossa on nastoja siellä-täällä on äärimmäisen ikävä ajaa. Koskaan et voi tietää, missä mutkassa se nastaton paikka osuu alle ja sitten lähdettiin tangentin suuntaan.

        Nykyisin myytävien nastarenkaiden ongelma näyttää olevan rungon heikkous. Keveyttä tavoitteleva valmistaja tekee renkaasta niin ohuen, että nastat ovat toisen talven jälkeen tulossa renkaan sisäpuolelta kurkkimaan. Jos näin käy, mikään sisärengas ei sitä kestä. Nasta kestää kyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tahansa määrä on parempi kuin ei mitään. Kunhan ne ovat tasaisesti renkaassa. Ja kiinni siinä, mihin asentaja ne alkujaan laittoi.

        Rengas, jossa on nastoja siellä-täällä on äärimmäisen ikävä ajaa. Koskaan et voi tietää, missä mutkassa se nastaton paikka osuu alle ja sitten lähdettiin tangentin suuntaan.

        Nykyisin myytävien nastarenkaiden ongelma näyttää olevan rungon heikkous. Keveyttä tavoitteleva valmistaja tekee renkaasta niin ohuen, että nastat ovat toisen talven jälkeen tulossa renkaan sisäpuolelta kurkkimaan. Jos näin käy, mikään sisärengas ei sitä kestä. Nasta kestää kyllä...

        Ostic Chwalben nastarenkaan, facebookissa moni sanoi että yhdessä talvessa ajettu puhki.
        Nyt on kolmas taövi menossa ja rengas on kuin uusi kaupanhyllystä edelleen.

        Eli ei ainakaan näitä facebookin "pyörätietäjiä" isoissa suluissa "tietäjiä" kannata uskoa kun ei tunnu mistään mitään tietävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostic Chwalben nastarenkaan, facebookissa moni sanoi että yhdessä talvessa ajettu puhki.
        Nyt on kolmas taövi menossa ja rengas on kuin uusi kaupanhyllystä edelleen.

        Eli ei ainakaan näitä facebookin "pyörätietäjiä" isoissa suluissa "tietäjiä" kannata uskoa kun ei tunnu mistään mitään tietävän.

        Se on saksalainen suhuäänne. Sch, samoin voi sanoa kun haluaa vaientaa äänentekijää. Sch, Sch!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostic Chwalben nastarenkaan, facebookissa moni sanoi että yhdessä talvessa ajettu puhki.
        Nyt on kolmas taövi menossa ja rengas on kuin uusi kaupanhyllystä edelleen.

        Eli ei ainakaan näitä facebookin "pyörätietäjiä" isoissa suluissa "tietäjiä" kannata uskoa kun ei tunnu mistään mitään tietävän.

        Voi olla, ja varmaan onkin että Schwalbe on parantanut kumiseoksia ja nastojen kiinnitystä siitä kun noin 10 vuotta sitten heidän Marathon wintereitään viimeksi ostin. Yksi rengas on vielä käytössä edessä halvassa "kauppakassi" pyörässä. Aktiivikäytössä työmatkapyörässä niistä meni aika helposti sepeli läpi kun kuvio oli sellainen sileä helposti rullaava ja muutama nasta painui läpi parin talven jälkeen takarenkaassa. Aika paljon oli irronnut nastoja ja sivuttain vääntyneitä noissa vanhemmissa Schwalbeissa. Muistaakseni ne olivat huonompia alumiininastoja, Nokian käytti parempi laatuisia teräksisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, ja varmaan onkin että Schwalbe on parantanut kumiseoksia ja nastojen kiinnitystä siitä kun noin 10 vuotta sitten heidän Marathon wintereitään viimeksi ostin. Yksi rengas on vielä käytössä edessä halvassa "kauppakassi" pyörässä. Aktiivikäytössä työmatkapyörässä niistä meni aika helposti sepeli läpi kun kuvio oli sellainen sileä helposti rullaava ja muutama nasta painui läpi parin talven jälkeen takarenkaassa. Aika paljon oli irronnut nastoja ja sivuttain vääntyneitä noissa vanhemmissa Schwalbeissa. Muistaakseni ne olivat huonompia alumiininastoja, Nokian käytti parempi laatuisia teräksisiä.

        Sama ominaisuus vieläkin, eli nastat painuu rungosta läpi ja poikittain. Lopuksi runko antautuu keskeltä kulutuspintaa ja sisuri alkaa pilkottamaan ulos. Hyvä rengas ajoltaan, mutta ahkerammassa käytössä kestää vain yhden talven.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, ja varmaan onkin että Schwalbe on parantanut kumiseoksia ja nastojen kiinnitystä siitä kun noin 10 vuotta sitten heidän Marathon wintereitään viimeksi ostin. Yksi rengas on vielä käytössä edessä halvassa "kauppakassi" pyörässä. Aktiivikäytössä työmatkapyörässä niistä meni aika helposti sepeli läpi kun kuvio oli sellainen sileä helposti rullaava ja muutama nasta painui läpi parin talven jälkeen takarenkaassa. Aika paljon oli irronnut nastoja ja sivuttain vääntyneitä noissa vanhemmissa Schwalbeissa. Muistaakseni ne olivat huonompia alumiininastoja, Nokian käytti parempi laatuisia teräksisiä.

        Schwalbeissa sivuston mukaan käytetään teräsnastoja tai alumiinilla päällystettyjä volframikarbidinastoja. Karbidit ovat kovia materiaaleja mutta tuo alumiini, eihän se voi kauan kestää kovalla jäällä rai asfaltilla. Onko nastan ydin jossa se kiinnittyy renkaaseen karbidia ja pidon antava nasta alumiinia? Kovemmat seostetutkin alumiinit ovat kuitenkin varsin pehmeitä, volframikarbidi taas erittäin kova materiaali, paljon terästä kovempi , kovametallihan se on ja paljon käytetty työstävissä työkaluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ominaisuus vieläkin, eli nastat painuu rungosta läpi ja poikittain. Lopuksi runko antautuu keskeltä kulutuspintaa ja sisuri alkaa pilkottamaan ulos. Hyvä rengas ajoltaan, mutta ahkerammassa käytössä kestää vain yhden talven.

        Liian suuret paineet jos tuollaisia vaivoja?


    • Anonyymi

      No kyllä todellakin pitää ja hyvin pitääkin.
      Katsohan schwalben 27,5" renkaita niin näet oikean nastarenkaan.

    • Anonyymi

      Laitoin schalbe ice spiker pro 57-622 renkaat.
      Kyllä muuten pitää.
      Jos tuolla pidolla ei pärjää,, on viisainta odotella kesää.

    • Anonyymi

      Huono otsikko. Jos ei olisi nastarenkaita niin olisi kallokirurgeilla paljon enemmän töitä.

    • Anonyymi

      Jos on tarpeeksi iso määrä nastoja, niin pitää kyllä. Liukkaalla pitää tietenkin ajaa hiljempaa ja lisäksi rengaspaineet alustalle sopivaksi. Eivät nastat kesäkeliä tee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      143
      2679
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      361
      1984
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1717
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      33
      1584
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1360
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      937
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      928
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe